[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.005 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
N-E-R-D schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:10:
Even korte update m.b.t. een dual boot met Vista en Mac OSx.
Ik heb nu 2 partities aangemaakt, op de eerste partitie heb ik Mac OSx geinstalleerd, en op de 2de partitie heb ik Vista Home Premium geinstalleerd (gewoon met de Dell DVD).
Ik heb het nu zo geinstalleerd dat ik met de powerknop Windows Vista opstart, en met de Media Direct knop Mac OSx opstart. werkt perfect!
Aangezien ik Media Direct nog nooit gebruikt heb (zijn er hier mensen die het wel (veel) gebruiken?) is dit voor mij de perfecte oplossing!

Mac OSx werkt verder prima, videokaart, geluid, Internet (niet draadloos aangezien ik Intel wifi kaart heb) en sleep.

Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden mee zo!

P.S. Zijn er hier nog meer mensen die Mac OSx draaien, of er mee bezig zijn om het draaiende te krijgen?
Nee niet met Max OSx, ben op het moment wel bezig om een dualboot van Vista samen met XP op te zetten. De XP installatie is zonder problemen verlopen.

Mijn M1530 wilden alleen niet booten van de Vista DVD (ondanks dat ik dat aangegeven heb in het bios en ook nog via F12 bij het opstarten), dus nu heb ik de installatie maar vanuit windows XP gestart. Hopen dat het goed gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu zo geinstalleerd dat ik met de powerknop Windows Vista opstart, en met de Media Direct knop Mac OSx opstart. werkt perfect!
Dat is apart. :) Hoe heb je dat gedaan? Zorgt die media direct knop er gewoon altijd voor dat de eerste partitie geboot wordt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Even korte update m.b.t. een dual boot met Vista en Mac OSx.
Ik heb nu 2 partities aangemaakt, op de eerste partitie heb ik Mac OSx geinstalleerd, en op de 2de partitie heb ik Vista Home Premium geinstalleerd (gewoon met de Dell DVD).
Aangezien ik Media Direct nog nooit gebruikt heb (zijn er hier mensen die het wel (veel) gebruiken?) is dit voor mij de perfecte oplossing!

Mac OSx werkt verder prima, videokaart, geluid, Internet (niet draadloos aangezien ik Intel wifi kaart heb) en sleep.

Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden mee zo!

P.S. Zijn er hier nog meer mensen die Mac OSx draaien, of er mee bezig zijn om het draaiende te krijgen?
Ik ben ze van plan om te draaien. Welk versie heb je erop gezet en zoals ik te zien krijg, zijn alle problemen met video en geluid.

Ik wil een triple boot maken, had al XP en Ubuntu erop geinstalleerd, nu nog mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 13:16

itlee

Gas erop!

framaster schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:38:
Ik heb ook een probleempje ?

Net me laptop met schone vista geinstalleerd alleen nu kan ik geen vingerprints meer toevoegen omdat hij zegt dat er al vingerprints instaan.

iemand een idee ?
vingerprints staan in de reader en niet op de disk, even de software opnieuw installeren. daarna alle prints weggooien en dan kan je weer nieuwe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

FikkieHo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:25:
Hebben alle nieuwe gebruikers trouwens wel of geen sleeve erbij gekregen?
uh, wat is een sleeve? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
itlee schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:01:
[...]

uh, wat is een sleeve? :?
Google het zou ik zeggen als je het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:09

Fjeze

AllesPerfect!

Mudi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Ik ben ze van plan om te draaien. Welk versie heb je erop gezet en zoals ik te zien krijg, zijn alle problemen met video en geluid.

Ik wil een triple boot maken, had al XP en Ubuntu erop geinstalleerd, nu nog mac.
Ik heb gekozen voor iAtkos V2i (10.5.2) en dan heb ik alleen de standaard kernel en mee geinstalleerd, daarna een installer gedraaid die speciaal voor de M1530 geschreven is. deze is hier te vinden: [URL\] http://www.mediafire.com/?1mgmjtyjkve [URL\]
na het draaien van deze installer werkt alles bij mij (m.u.v. Internet) dit heb ik opgelost door zolang een usb to ethernet adapter van Apple te kopen bij de MediaMarkt en nu heb ik Internet via de Kabel.
In de toekomst wil ik misschien mijn Interne Wifi kaart vervangen door die van Dell deze wordt door Mac OSx namelijk herkent als Airport kaart.

@domovoi

nee de media direct knop pakt niet de eerste partitie automatisch, ik zal kijken of ik de handleiding kan vinden om het voor elkaar te krijgen (als hier interesse voor is). (het is best simpel, je moet er alleen even voor gaan zitten en een fresh install is aan te raden)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Sp!tF!re schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Die opmerking snap ik niet helemaal (afgezien van het feit dat hij bij mij 3.5GB ziet en niet 3.2GB).. 4GB in een XPS vind ik toch zeker wel een belangrijke optie: het is een high-end laptop en wordt dus door sommigen ook zo behandeld. Als ik even flink met Photoshop e.d. bezig ga trek ik die 3 GB wel vol (mijn desktop begint te zweten met 2GB, de XPS dus uitgerust met 4GB).. Als het nou over een Dell low-end laptop ging had ik je mening gedeeld, maar je weet natuurlijk niet wat de beste man met zijn laptop gaat doen.
bij mij ziet ie ook 3.5 gb, maar t gaat meer om het OS dan de hardware.
een 32bits OS vista, xp enz. kan niet meer dan 4GB geheugen adresseren, al stop je er 10gb in. daarnaast heb je een /user memory en kernel memory....heel technisch verhaal hier een klein stukje.

[sub]
/3GB
The /3GB boot.ini option or 4GT Ram tuning as it's called, will change the way the virtual address space is divided between the kernel and the user mode application on each process. As said before, by default, when not using /3GB option, the division is 50/50. When using the /3GB though, the division becomes 25/75 so the Kernel will reduce its virtual address space to 1GB and the address space used by User Mode apps will earn the additional 1GB so becoming 3GB. Let's take a look at the picture below for a better illustration on what happens when we're not using the /3GB option:
[/sub]
voor de killer techneut... ;) http://blogs.technet.com/...b-pae-awe-what-basic.aspx

gebruiken we wel allemaal dezelfde 3dmark 2006,....oftewel laatste versie bij GUru3d vandaan?
heeft te maken met vergelijking van scores....
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1297
-=Indigo=- schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:48:
Zo hier eens mijn ervaringen met de XPS m1530

Ik ben ook nog eens bezig geweest met het overklokken van de videokaart. Standaard uit de doos haalde ik 3630 met 3Dmark06 op 1280*1024 standaard test. Daarna eens een nieuwe driver van laptopvideo2go geinstalleerd en ik haalde al 4048 3Dmarks.
Toen ben ik begonnen met overklokken. 625/1250/800 is geen probleem en zorgt voor 4944 3Dmarks. Temperaturen komen niet boven de 76 graden.
das een goeie score!!
maar met die waardes moet je maar is Call of Duty 4 spelen op een beetje knappe resolutie...na 10 minuten gaat je laptop uit....omdat je memory het niet meer trekt op temp basis....
ik moest behoorlijk terug klokken wilde ik lang kunnen gamen....

[ Voor 18% gewijzigd door itlee op 23-07-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

.

[ Voor 99% gewijzigd door itlee op 23-07-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 10-09 21:56
Jeej, net mijn Product (RED) Dell binnen :) Leuke computer, wordt voor school, dus nu nog even verder op mijn XPS 420 :)

Overigens is Hackintosh en OSX86 wel verboten op GoT....

[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 23-07-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

silmaril8 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:06:
[...]

Google het zou ik zeggen als je het niet weet.
sleeve is dat dell tasje waar je niks aan hebt....beetje user koopt een knappe laptop rugtas..kan je tenminste alles meenemen, voeding, muis, ext.hdd, umts kaart...enz. :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

De sleeve is zeg maar dus idd een hoesje voor je XPS. Ik zal hem erg handig vinden ivm stof en dergelijken. En het is beter je laptop met sleeve te laten slingeren dan je xps zonder.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
itlee schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:58:
[...]
vingerprints staan in de reader en niet op de disk
Niet correct. Je hebt de keuze tussen het opslaan van de vingerafdrukken in de reader zelf of op je harde schijf. In het eerste geval is het aantal opgeslagen vingerafdrukken tot een stuk of 20 beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itlee schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:20:
[...]

sleeve is dat dell tasje waar je niks aan hebt....beetje user koopt een knappe laptop rugtas
Integendeel, ik heb een normale laptoptas om de hele boel te verplaatsen, maar als ik naar conventies of zo ga (of andere dingen waar ik veel moet lopen) dan neem ik een gewone rugtas (die heeft iedereen wel liggen en is vele tientjes goedkoper dan een laptoptas) en doe ik daar de laptop in de sleeve in.
N-E-R-D schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:07:
nee de media direct knop pakt niet de eerste partitie automatisch, ik zal kijken of ik de handleiding kan vinden om het voor elkaar te krijgen (als hier interesse voor is). (het is best simpel, je moet er alleen even voor gaan zitten en een fresh install is aan te raden)
Ik ben benieuwd, laat maar zien. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itlee schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:20:
[...]

sleeve is dat dell tasje waar je niks aan hebt....beetje user koopt een knappe laptop rugtas..kan je tenminste alles meenemen, voeding, muis, ext.hdd, umts kaart...enz. :) 8)
Ik doe mijn XPS eerst in de sleeve en dan in mijn knappe laptop rugtas, dat past prima en geeft extra bescherming voor mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

vantage sleutel....

3DMVA-E6FXQ-JYCEW-0NRPW-6WEWA-30NFS-WH8Z9-W8PMR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
itlee schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:42:
vantage sleutel....

3DMVA-E6FXQ-JYCEW-0NRPW-6WEWA-30NFS-WH8Z9-W8PMR
Uhh wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

3 d m a r k prog om je vid kaart op performance te testen....

ik heb m net gedraaid...
3d mark score 1309
cpu score 4430
gpu score 1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel googelend op 'Vantage key' doet me vermoeden dat dit de activatiekey is voor een of andere versie van 3DMark. Illegale rommel dus, of gewoon een of andere trial key. Zonder info wordt dat vrij lastig te bepalen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Na de herinstallatie van mijn laptop waarbij ik een dualboot van Vista en XP gemaakt heb werkt alles op zich prima. Enige probleem is dat de bluetooth module niet meer herkend wordt, niet in Vista en niet in XP. Bij installatie van de drivers zegt hij dat ik de bluetooth module eerst in moet schakelen maar hij staat gewoon zowel in het bios als met de schakelaar gewoon aan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Nu online
[...]

Ik heb gekozen voor iAtkos V2i (10.5.2) en dan heb ik alleen de standaard kernel en mee geinstalleerd, daarna een installer gedraaid die speciaal voor de M1530 geschreven is. deze is hier te vinden: [URL\] http://www.mediafire.com/?1mgmjtyjkve [URL\]
na het draaien van deze installer werkt alles bij mij (m.u.v. Internet) dit heb ik opgelost door zolang een usb to ethernet adapter van Apple te kopen bij de MediaMarkt en nu heb ik Internet via de Kabel.
In de toekomst wil ik misschien mijn Interne Wifi kaart vervangen door die van Dell deze wordt door Mac OSx namelijk herkent als Airport kaart.

@domovoi

Mooi zo dan heb ik dezelfde versie als de uwe. Er is al een nieuwere update. Heb je deze al geinstalleerd? Het gaat om de Snow Leopard (10.5.6).

Over de Wireless kaart, je kunt denk ik elk kaart gebruiken als het maar geen van Intel is of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Nu online
ik222 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:10:
Na de herinstallatie van mijn laptop waarbij ik een dualboot van Vista en XP gemaakt heb werkt alles op zich prima. Enige probleem is dat de bluetooth module niet meer herkend wordt, niet in Vista en niet in XP. Bij installatie van de drivers zegt hij dat ik de bluetooth module eerst in moet schakelen maar hij staat gewoon zowel in het bios als met de schakelaar gewoon aan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Dit kan je helpen XP driver pack. Ik had dezelfde probleem maar dankzij deze pack is het bij mij opgelost voor XP en voor Vista moet je ook eens zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mudi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Dit kan je helpen XP driver pack. Ik had dezelfde probleem maar dankzij deze pack is het bij mij opgelost voor XP en voor Vista moet je ook eens zoeken
De drivers heb ik wel, het probleem is dat hij zegt dat bluetooth niet is ingeschakeld als ik de drivers wil installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:06:
Snel googelend op 'Vantage key' doet me vermoeden dat dit de activatiekey is voor een of andere versie van 3DMark. Illegale rommel dus, of gewoon een of andere trial key. Zonder info wordt dat vrij lastig te bepalen.
Ik ga die crap van 450MB echt niet downloaden, mn laptop wordt er niets beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

3dMark is een programma om je gpu prestatie te testen, deze wordt vaak gebruikt bij benchmarks van diverse sites. Echter om als consument het prog volledig te benutten, heb je wel een code nodig..

Maar voor een laptop vind ik 3dmark nogal teveel.. Je gamed er niet op, het is echter een werklaptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

FikkieHo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:36:
3dMark is een programma om je gpu prestatie te testen, deze wordt vaak gebruikt bij benchmarks van diverse sites. Echter om als consument het prog volledig te benutten, heb je wel een code nodig..

Maar voor een laptop vind ik 3dmark nogal teveel.. Je gamed er niet op, het is echter een werklaptop..
De M1530 is wel een gaming laptop hoor. Natuurlijk kan hij niet op tegen een (high-end) gaming desktop maar met een 8600M GT doet hij toch wel een stukje beter dan de gemiddelde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Je gamed er niet op, het is echter een werklaptop..
echt wel...was het een beetje zat om elke keer me xps 420 mee te nemen...:)
daarnaast start je internet explorer en outlook nog wel is he? :) dat moet net lukken met een 8600gt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die code krijg je door er gewoon voor te betalen, niet door hem van een of ander forum te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mijn bluetooth probleem is inmiddels opgelost :)

Alles werkt super nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:56:
Mijn bluetooth probleem is inmiddels opgelost :)

Alles werkt super nu :)
Misschien handig om de oplossing hier te vermelden, zodat mensen in de toekomst zich niet scheel hoeven te zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Probleem: De bluetooth module wordt helemaal niet gevonden na een herinstallatie van Vista. Hierdoor is het ook onmogelijk om de drivers te installeren (je krijgt een melding dat je bluetooth moet aanzetten)

Oorzaak: Het probleem wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat je bluetooth had uitgeschakeld in de oude installatie voordat je opnieuw ging installeren.

Oplossing: Dell heeft er een speciale patch voor gemaakt, deze wordt alleen niet aangeboden op de M1530 support pagina maar wel bij andere modellen. De patch werkt echter ook prima voor de M1530. Download de patch hier. Voer de patch uit, windows zal nu onmiddelijk je bluetooth module herkennen en je kan de drivers normaal installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, bedankt. :)

Vraagje nog:
ik222 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:10:
Bij installatie van de drivers zegt hij dat ik de bluetooth module eerst in moet schakelen maar hij staat gewoon zowel in het bios als met de schakelaar gewoon aan.
Waar zit die schakelaar bij jou? :P Ik heb er al eerder naar gezocht, maar ik zie alleen de Wifi-schakelaar en dat... Wifi-catcher knopje. (Heeft iemand daar al een nut voor gevonden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wifi en Bluetooth worden tegelijk in en uitgeschakeld via die ene schakelaar. Als je bluetooth apart uit wilt zetten moet je dat softwarematig in windows doen...

Dat wifi catcher knopje snap ik ook niet goed wat daar de bedoeling van is, dat hadden ze beter kunnen gebruiken voor bluetooth los te schakelen naar mijn idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens goed Dell QuickSet na. Hier staat waarvoor de wifi catcher is, maar ook kun je kiezen wat de wireless switch doet: BT en/of Wifi in- of uitschakelen (of niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag mijn XPS besteld :). Gisteren las ik onder de Productbeoordeling door klanten(XPS M1530 pagina) het volgende stukje:
"Wat ik ook wil melden is dat de foto's misleidend zijn!
Je krijgt GEEN oordopjes, poetsdoekje leren map e.d. wat je op 1 van de foto's kan zien. Erg misleidend vind ik persoonlijk!"

Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Tsja, het klopt ;) Ik had er alleen een sleeve bij en verder niets.. Volgens mij krijgen ze dat setje er in Amerika nog wel bij (op notebookreview te zien) :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:54:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn XPS besteld :). Gisteren las ik onder de Productbeoordeling door klanten(XPS M1530 pagina) het volgende stukje:
Je krijgt GEEN oordopjes, poetsdoekje leren map e.d. wat je op 1 van de foto's kan zien. Erg misleidend vind ik persoonlijk!"

Dat klopt. Geen mapje voor CD's, geen poetsdoekje, geen oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik krijg mijn vingerprintscanner maar niet aan de praat, heb al m'n vingers al geprobeerd (en ook die van m'n vriendin) hij geeft steeds de error: "bad quality" terwijl ik het exact zo uitvoer als die tutorial het laat zien. Mijn vriendin en ik zijn beide Homo Sapiens (niet buitenaards) dus het zou moeten werken lijkt me.

Alvast bedankt voor enige tips.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
power_user schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:59:
Ik krijg mijn vingerprintscanner maar niet aan de praat, heb al m'n vingers al geprobeerd (en ook die van m'n vriendin) hij geeft steeds de error: "bad quality" terwijl ik het exact zo uitvoer als die tutorial het laat zien. Mijn vriendin en ik zijn beide Homo Sapiens (niet buitenaards) dus het zou moeten werken lijkt me.

Het is even wennen met welke snelheid je je vinger van boven naar beneden over de reader moet halen. Een tip: een licht vochtige vinger werkt stukken beter dan kurkdroge vingers.

Je kunt ook de instellingen aanpassen zodat je reader minder gevoelig (maar daardoor ook minder veilig) wordt:
Fingerprint Reader Suite Software -> Settings, System Settings -> Biometry -> More convenient (schuifje naar links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:54:

Die accessoires zijn een tijdje geleden uit de foto in kwestie verwijderd. Volgens Dell ging het namelijk om een tijdelijke actie. Na afloop hebben veel mensen Dell gecontacteerd over het ontbreken van die accessoires terwijl ze op dat ogenblik nog steeds stonden afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed mijn laptop is onderweg, bij deze een vraag, is de wlan card een mini-pci of mini-pci express, als het de express is zou ik dan deze kaart er in kunnen gooien?

http://www.oxfordtec.com/...fe4ba51dd8ddbab32b9cea02a

Weet iemand verder of er nog .nl leveranciers zijn met atheros (ar5008) of broadcom kaartjes? Ik heb al gegoogled maar kan voornamelijk alleen leveranciers vinden voor systeem integreerders, bijv zo een sonnet aria extreme zou helemaal top zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgersson schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:29:
[...]

Het is even wennen met welke snelheid je je vinger van boven naar beneden over de reader moet halen.
Ik haalde mijn vinger er eerst ook langs met dezelfde snelheid waarmee ik een pinpas door de scanner haal, maar dat is veel te snel. Als je anderhalf a twee seconden erover doet om vanaf de onderkant van je vingerkootje tot aan het topje van je vinger te komen, zou het moeten werken. Bij mij ook met kurkdroge vinger.

Ik vond de melding die je na 1 vinger te hebben gescand kreeg wel apart. "In case of injury, scan at least one more finger." Luguber, maar wel slim. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:51:
[...]

Ik haalde mijn vinger er eerst ook langs met dezelfde snelheid waarmee ik een pinpas door de scanner haal, maar dat is veel te snel. Als je anderhalf a twee seconden erover doet om vanaf de onderkant van je vingerkootje tot aan het topje van je vinger te komen, zou het moeten werken. Bij mij ook met kurkdroge vinger.

Ik vond de melding die je na 1 vinger te hebben gescand kreeg wel apart. "In case of injury, scan at least one more finger." Luguber, maar wel slim. :P
Naja je windows wachtwoord werkt ook altijd nog ;) Dus zolang je dat niet vergeet kunnen al je vingers eraf gehakt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:51:
[...]

Ehm, dan ga je er precies verkeerd om langs. Je moet namelijk van boven naar beneden met je vinger erlangs gaan, dan werkt ie een stuk beter. ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:47:
[...]

Ehm, dan ga je er precies verkeerd om langs. Je moet namelijk van boven naar beneden met je vinger erlangs gaan, dan werkt ie een stuk beter. ;) :9
Euh... nee. "Start swiping with the sensor under your knuckle, not your fingernail."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:01:
[...]

Euh... nee. "Start swiping with the sensor under your knuckle, not your fingernail."
Ja wel, kijk maar eens naar de turtorial ;) Die quote van jou betekent alleen dat je eerst ongeveer je halve vinger over de sensor moet leggen en niet alleen het topje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:14:
Goed mijn laptop is onderweg, bij deze een vraag, is de wlan card een mini-pci of mini-pci express, als het de express is zou ik dan deze kaart er in kunnen gooien?

http://www.oxfordtec.com/...fe4ba51dd8ddbab32b9cea02a

Weet iemand verder of er nog .nl leveranciers zijn met atheros (ar5008) of broadcom kaartjes? Ik heb al gegoogled maar kan voornamelijk alleen leveranciers vinden voor systeem integreerders, bijv zo een sonnet aria extreme zou helemaal top zijn.
De aanwezige 4965AGN bestaat dacht ik alleen in pciExpress
http://www.intel.com/netw...s/wireless_n/overview.htm
en
http://download.intel.com...nk_4965AGN_User_Guide.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 24-07-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:13:
[...]

Naja je windows wachtwoord werkt ook altijd nog ;) Dus zolang je dat niet vergeet kunnen al je vingers eraf gehakt worden :P
En hoe type je dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Met je tenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:07:
[...]

Ja wel, kijk maar eens naar de turtorial ;) Die quote van jou betekent alleen dat je eerst ongeveer je halve vinger over de sensor moet leggen en niet alleen het topje ;)
Dus jij scant het middelste kootje van je vinger? :S Die tutorial is overduidelijk hierin, je scant van beneden naar boven door je vinger naar achteren te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties op mijn MediaMonkey probleem en oververhitte laptop! _/-\o_
Nieuwste mediamonkey werkt perfect met de hotkey's en afstandsbediening!
En geen idee waarom maar de laptop was om onverklaarbare wijze oververhit geweest (stond op een luchtige plek etc.). Behoorlijk schikken en hopen dat die dat niet nog eens doet. Temperaturen komen niet hoger als 60 graden dus dat zit verder wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:12:
[...]

Dus jij scant het middelste kootje van je vinger? :S Die tutorial is overduidelijk hierin, je scant van beneden naar boven door je vinger naar achteren te halen.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar elkaar niet begrijpen, gewoon net als in die turtorial is in ieder gevak goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 17:09

Fjeze

AllesPerfect!

Mudi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:10:
[...]

Mooi zo dan heb ik dezelfde versie als de uwe. Er is al een nieuwere update. Heb je deze al geinstalleerd? Het gaat om de Snow Leopard (10.5.6).

Over de Wireless kaart, je kunt denk ik elk kaart gebruiken als het maar geen van Intel is of heb ik het verkeerd?
Ik heb wel iAtkos v4i geprobeerd (10.5.4) maar kreeg deze helaas niet aan de gang, dus vandaar maar gewoon bij 10.5.2 gebleven. Snow leopard heb ik nog niet geprobeerd omdat dit nog gewoon een Beta is.

en over die wireless kaart, er zijn maar een aantal chipsets die ondersteund worden door apple, toevallig een val Dell (alleen was dat ten tijde dat ik mijn laptop bestelde geen optie). Misschien ga ik kijken of ik die op eBay ofzo kan kopen en dan zelf erin kan zetten. tot die tijd gewoon Internet via de kabel, en dat werkt perfect.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Het is me inmiddels gelukt, ik dacht hij op afstand scande dus dat je geen contact met de sensor moest maken. Blijkt dat je dus gewoon echt je vingervlees (klinkt ook luguber) er langs moet halen/duwen. Nu werkt het perfect. Toch bedankt voor de tips!

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Denk er ook om dat je vingerafdruk op de gehele bovenkant (kootje) van je vinger zit, dus niet op je vingertopje.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm net binnen, ben hier ook aan het kl@ten met die fingerreader :)
jelmervos schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:00:
Denk er ook om dat je vingerafdruk op de gehele bovenkant (kootje) van je vinger zit, dus niet op je vingertopje.
en bedankt voor de tip, hier inmiddels ook succes :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de mijne morgen binnen normaalgesproken, maar ik heb toch nog een vraagje. De DVD-brander, is dit een slot-in (laadsleuf) of normaal exemplaar? Ik was namelijk net een videoreview aan het bekijken en deze persoon had een slot-in drive, maar bij de configuratie ("Aanpassen") bij Dell zie ik dat er niet bijstaan.

EDIT: met dunne laadsleuf dus... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kun je ook je tenen scannen (voor het geval ze al je vingers afhakken) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Een tijdje terug postte ik hier dat ik voor een bluetooth notebookmuis ging. Ik heb voor de Microsoft bluetooth 5000 gekozen vanwege de prijs (21euro), zijn concurrent Logitech v470 was namelijk een stuk duurder (46euro).
Over de webshop zal ik het maar niet hebben. De levering duurde 3 weken en ik kreeg een andere kleur dan op de foto. :O Dat laatste maakt mij overigens niet zoveel uit. In alle winkels is de Microsoft bl. 5000 wit, maar ik heb hem in het zwart en dat staat goed bij de M1530 8) Dus als je deze muis ook wilt, zorg dan dat je aan de zwarte versie komt!
Waar ik eigenlijk naar toe wil is de batterijduur. Ik kon daar lange tijd (:D) geen antwoord op geven tot nu, want de batterijen zijn leeg. Sinds 6 mei heb ik het muisje in gebruik, vandaag, 24 juli is hij leeg. Ik ben tevreden :D - (ik gebruik mijn laptop minimaal 5 uur per dag).

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/2121/m1530mb5000ls1.jpg

Plus- en minpunten zijn te vinden onder reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
jelmervos schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:00:
Dit maakt het echter wel lastig voor kleine handen met kleine vingers, zoals ik heb! Krijg mijn vinger en niet plat op omdat mijn vingertopje te kort is. Dus heb je kleine handen? Probeer je duim dan eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Worldtravelon schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:28:
Een tijdje terug postte ik hier dat ik voor een bluetooth notebookmuis ging. Ik heb voor de Microsoft bluetooth 5000 gekozen vanwege de prijs (21euro), zijn concurrent Logitech v470 was namelijk een stuk duurder (46euro).
Over de webshop zal ik het maar niet hebben. De levering duurde 3 weken en ik kreeg een andere kleur dan op de foto. :O Dat laatste maakt mij overigens niet zoveel uit. In alle winkels is de Microsoft bl. 5000 wit, maar ik heb hem in het zwart en dat staat goed bij de M1530 8) Dus als je deze muis ook wilt, zorg dan dat je aan de zwarte versie komt!
Waar ik eigenlijk naar toe wil is de batterijduur. Ik kon daar lange tijd (:D) geen antwoord op geven tot nu, want de batterijen zijn leeg. Sinds 6 mei heb ik het muisje in gebruik, vandaag, 24 juli is hij leeg. Ik ben tevreden :D - (ik gebruik mijn laptop minimaal 5 uur per dag).

[afbeelding]

Plus- en minpunten zijn te vinden onder reviews ;)
Ik heb precies dezelfde muis, maar gebruik hem voor mijn M1330 :), waarschijnlijk ook bij dezelfde webshop gekocht, met het verkeerde plaatje. Had hun nog erover gemailed, ze hebben er nu alleen OEM erbij gezet (stond er eerst ook niet bij), andere shops hebben gewoon een retail denk ik met doos en etui voor de muis (maar dan wel in het wit). Vandaar die prijsverschil denk ik.
Ik heb alleen een andere ervaring met de batterijduur, die was bij mij al geloof ik binnen 2 weken leeg, met de meegeleverde batterijen. En had hem toen niet eens heel veel gebruikt. Laatste tijd heb ik hem niet echt nodig gehad. Misschien binnenkort maar weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ja klopt, de muis wordt via die webshop niet in een doos en etui verkocht. Zag er een beetje goedkoop uit maar de muis werkt gelukkig goed.
Over de batterijduur: misschien waren jouw meegeleverde batterijen leeg, ik heb er direct nieuwe batterijen in gedaan. Batterijduur is bij mij in ieder geval erg goed. Ik vergeet regelmatig de muis uit te zetten. Eigenlijk zet ik hem alleen uit als ik ga gamen, dan pak ik namelijk mijn gamemuis erbij. De muis staat dus wel meer dan 5 uur per dag aan, 24uur per dag is geen uitzondering ^^

Ik typ dit terwijl ik in een weiland zit en geniet van de zon. Het is heerlijk weer vandaag _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Travee op 24-07-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben hier omdat ik erg interesseert ben in de XPS m1530 en ik er een vraagje over heb.

Het gaat over de LCD-Scherm. Eerst bleek het zo te zijn dat de Samsung schermen niks waren, maar uit de laatste pagina's blijkt dat dat inmiddels niet meer zo is. Dus ben ik van plan nu de m1530 te bestellen. Maar ja, nu over op mijn vraag: In de US hebben ze inmiddels al LED LCD-Schermen. Ik wil misschien wachten totdat ze hier in Nederland zijn. Zijn die schermen dan zoveel beter dan de schermen die er nu in zitten zoals vaak gezegd word?

Ten tweede, er word af en toe gesproken over defecte NVIDIA-chips. Is dat nog steeds een probleem?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:46:
Hallo iedereen,

Ik ben hier omdat ik erg interesseert ben in de XPS m1530 en ik er een vraagje over heb.

Het gaat over de LCD-Scherm. Eerst bleek het zo te zijn dat de Samsung schermen niks waren, maar uit de laatste pagina's blijkt dat dat inmiddels niet meer zo is. Dus ben ik van plan nu de m1530 te bestellen. Maar ja, nu over op mijn vraag: In de US hebben ze inmiddels al LED LCD-Schermen. Ik wil misschien wachten totdat ze hier in Nederland zijn. Zijn die schermen dan zoveel beter dan de schermen die er nu in zitten zoals vaak gezegd word?

Ten tweede, er word af en toe gesproken over defecte NVIDIA-chips. Is dat nog steeds een probleem?

Alvast bedankt.
Die LED schermen gebruiken wat minder energie en schijnen iets helderder te zijn, maar ik denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt. Laptop doet meer dan 4 uur op batterij (9 cell) en het scherm (een Samsung nu!) is al erg helder. Ik zou niet blijven wachten op LED schermen als je graag die laptop wilt, bovendien zijn de LED schermen ook in de VS niet in hogere resoluties verkrijgbaar.

Die NVIDIA chips kunnen zeker een probleem gaan vormen, dat wordt afwachten. Ik heb er daarom extra garantie bijgekocht, krijg ik er sowieso geen gedoe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Meer dan 4 uur, dan staat hij zeker niet op "Hoge prestaties"?

Op hoge prestaties haalt die van mij 3,5 uur op een 9 cell accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:25:
[...]

Die LED schermen gebruiken wat minder energie en schijnen iets helderder te zijn, maar ik denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt. Laptop doet meer dan 4 uur op batterij (9 cell) en het scherm (een Samsung nu!) is al erg helder. Ik zou niet blijven wachten op LED schermen als je graag die laptop wilt, bovendien zijn de LED schermen ook in de VS niet in hogere resoluties verkrijgbaar.

Die NVIDIA chips kunnen zeker een probleem gaan vormen, dat wordt afwachten. Ik heb er daarom extra garantie bijgekocht, krijg ik er sowieso geen gedoe mee.
Die chips zijn misschien een leuke manier voor de mensen zonder 'bijgekochte garantie' om na 1 jaar toch de schuld bij dell te leggen mocht de laptop kapot gaan. Hun hebben er immers slechte chips in geplaatst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 15:45
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:25:
[...]

als mijn samsung (topschermpje) nog helderder zou zijn dan zou ik een zonnebril nodig hebben..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er eergisteren ook eentje besteld alleen besef ik nu dat ik toch wel beter de 9 cell ipv de 6 cell batterij erbij genomen had.. Enig idee of je nog aanpassingen aan je order erdoor kan krijgen als je naar Dell belt? Ik had al gemaild maar daar krijg ik zo een kak standaard antwoord natuurlijk van dat het niet gaat blabla (.. en ik wou het eerst vragen want vorige keer hebben ze mij daar veel te lang aan de lijn doen wachten, gaat weer wat kosten :/ )
Andere optie zou zijn de order annuleren en een nieuwe plaatsen maar ik weet niet of dat zo een goed idee is.. ze moeten ook nog eens mijn geld terugstorten dan :? (al denk ik niet dat ze het al hebben ontvangen) En het zal dan wat duurder uitkomen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt de ingebouwde webcam te laten opduiken in Scanners en Camera's (in het configuratiescherm)? Ik kan in een hoop programma's (o.a. Paint.Net) geen Acquire doen omdat er volgens Windows geen camera's zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

power_user schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:59:

gewoon broek laten zakken, die unit er op leggen...en scannen maar 8)7 :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itlee schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:43:
[...]

gewoon broek laten zakken, die unit er op leggen...en scannen maar 8)7 :+ 8)
En z'n vriendin dan ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

ik222 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:13:
[...]

daarom heb ik ook dat hele vingeren-gedoe eraf gehaald...tik sneller dan dat die scanner werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

je heb het juist icoontje al gebruikt :o ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Heeft er al iemand anti-glare folie geprobeerd (voor deze laptop) ?

Zelf heb ik namelijk wel een super mooi scherm, maar ik kan echt niet goed kijken op zo'n reflecterend ding, vooral niet met wat licht achter me. :( Dat komt misschien ook omdat ik slechtziend ben en daarom de laptop ook in een hoek moet zetten zodat er wat meer licht op valt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, heb een Bluetooth Muis, als ik daarop de 'connect' knop indruk gebeurt er niks.
Als ik de laptop opstart en de muis is aan vind ie 'm gelijk.
Hoe kan ik 'achteraf' die muis connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:16:
ff een vraagje, heb een Bluetooth Muis, als ik daarop de 'connect' knop indruk gebeurt er niks.
Als ik de laptop opstart en de muis is aan vind ie 'm gelijk.
Hoe kan ik 'achteraf' die muis connecten?
Welke connect knop bedoel je? Die op de muis of in Vista? Heb je al eens op Configuratiescherm en dan onder Hardware en geluiden naar Muis gekeken? Bij de opties van de muis staat ook een tabblad voor Bluetooth. Als je met de muis verbinding probeert te maken dan kan het zijn dat je laptop dat blokkeert. Het zal dan pas werken als de laptop gaat zoeken naar een muis.
Als je de connect knop in Vista bedoelt dan is het wat anders. Speel gewoon even met de opties onder Hardware en geluiden ;) Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat, zodra je de muis aanzet, hij direct werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Travee op 25-07-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb nu ook mijn eerste probleem.

heb een xps m1530 T9300 4Gb 200 freefall HD LG 1440x900 screen

Wil niet meer opstarten. Denk het is de Hard disk die deed toch al raar klikken draaien stoppen en weer opnieuw beginnen en dit alles terwijl er niets draaide. Werdt ook erg heet onder mijn linkerhand soms zo heet dat ik er maar mee stopte werdt te warm voor mijn handen.
dus eerst DVD geplaats en herstart.
melding dat er een probleem is advies install van privious point.
merk dat er een update van vista is geweest dus kies een herstelpunt van de dag daarvoor.
restultaat NADA. niets.
Bel met Dell kom in INDIA.
moet een FN + Poweron doen en krijg dan een sydteem diagnose die ongv. een uur duurt.
Conclusie Hardware is OK maar vista is corrupt.
Gevolg een komplete herinstalatie.

Ben je dus mooi klaar mee.
Is volgens dell niet een probleem van hun maar van Microsoft.

Wat moet ik hier mee. Ben weer alles kwijt en kan weer een avond aan de gang om alles opnieuw te instaleren upgraden etc.

BALEN :r :r :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:40:
Nou ik heb nu ook mijn eerste probleem.

heb een xps m1530 T9300 4Gb 200 freefall HD LG 1440x900 screen

Wil niet meer opstarten. Denk het is de Hard disk die deed toch al raar klikken draaien stoppen en weer opnieuw beginnen en dit alles terwijl er niets draaide. Werdt ook erg heet onder mijn linkerhand soms zo heet dat ik er maar mee stopte werdt te warm voor mijn handen.
dus eerst DVD geplaats en herstart.
melding dat er een probleem is advies install van privious point.
merk dat er een update van vista is geweest dus kies een herstelpunt van de dag daarvoor.
restultaat NADA. niets.
Bel met Dell kom in INDIA.
moet een FN + Poweron doen en krijg dan een sydteem diagnose die ongv. een uur duurt.
Conclusie Hardware is OK maar vista is corrupt.
Gevolg een komplete herinstalatie.

Ben je dus mooi klaar mee.
Is volgens dell niet een probleem van hun maar van Microsoft.

Wat moet ik hier mee. Ben weer alles kwijt en kan weer een avond aan de gang om alles opnieuw te instaleren upgraden etc.

BALEN :r :r :(
ja, als door herinstallatie van software alles weer draait dan is hardware vervangen onzin. Probleem aangeven bij MS als het vaker voorkomt denk ik dan.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:42:
Is het iemand gelukt de ingebouwde webcam te laten opduiken in Scanners en Camera's (in het configuratiescherm)? Ik kan in een hoop programma's (o.a. Paint.Net) geen Acquire doen omdat er volgens Windows geen camera's zijn aangesloten.
Eh, ja dus. Had het niet eens bekeken, doe er helemaal niets mee, maar bij mij staat 'ie er gewoon bij. En vanuit Paint Shop pro 10 kan ik inderdaad direct plaatjes schieten - geinig!

Wat ik er voor gedaan heb? Och, format C:, installeer windows XP, installeer alle drivers & utilities en klaar. Niets moeilijks voor gedaan in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Tja Selgert, kan gebeuren. Nu nog maar hopen dat je backupt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Nu online
[...]

@domovoi

Ik heb een vraag met de drivers. Het lukt me gewoon niet om die drivers te installeren. Ik krijg geen geluid en het restarten en afsluiten lukt niet bij mij. Welke drivers heb je eigenlijk gebruikt. Kan je ze mss eens opnoemen zodat ik een nieuwe clean instal doe met de jouw aangeraden drivers.

Kun je ook eens die handleiding eens vinden, het lijkt me heel erg handig dat leopard opstart met mediadirect knop.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:12:
Tja Selgert, kan gebeuren. Nu nog maar hopen dat je backupt ;)
had ik dus niet gedaan.
Ben net terug van vakantie. heb daar wel alle fotos op de pc gezet.
Ben ik dus mooi kwijt dacht ik.
Ben nu door de eerste instalatie heen.
nu blijkt dat er een windows OLD directorie wordt aangemaakt als je een reinstall doet.
Verrassing Daar staan alle fotos van de vakantie dus nog mooi in.
Snap het even niet maar volgens mij doet ie geen voledige format maar leest ie eerst alles wat ie kan vinden slaat dat ergens op doet dan een format en instalatie en plaats alles wat ie heeft opgeslagen terug in directorie windowsold. :*)

nu eens kijken wat ik nog meer kan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nooit gezien bij Windows... maargoed volgende keer backuppen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Nee hij doet geen format maar installeert windows gewoon opnieuw ernaast als jij niet aan het begin van de installatie ergens aanklikt 'formatteren'. Heb ik ook al mee zitten klooien maar is wat anders bij Vista als dat het was bij XP.

Edit:

Er is gisteren een nieuwe biosversie voor de XPS M1530 uitgekomen met versienummer A09. Ik ga hem nu even testen. 8)
En de hick-up bij het ejecten is gefixed _/-\o_, de hick-up bij het gebruiken van de draadloze radio knop is echter nog niet opgelost 8)7. Hij is alleen nog maar te vinden op de ftp server van Dell, dus wat de releasenotes zijn weet ik niet.

[ Voor 50% gewijzigd door boaty op 26-07-2008 11:09 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ah super, hier ook de nieuwe A09 geinstalleerd zonder problemen!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ben ook trotse eigenaar van een XPS M1530. Nu zag ik in de topicstart dat er verschillende resoluties getoont werden, behalve 1920x1200. Kortom hierbij wat pics :)

Click voor screenshot met een website en Click voor een kaal bureaublad.

Btw, ben er zonder meer tevreden met de M1530 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannotwin schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:10:
Ik ben ook trotse eigenaar van een XPS M1530. Nu zag ik in de topicstart dat er verschillende resoluties getoont werden, behalve 1920x1200. Kortom hierbij wat pics :)

Click voor screenshot met een website en Click voor een kaal bureaublad.

Btw, ben er zonder meer tevreden met de M1530 :)
Hey, Cannotwin: Hoe voelt die reso eigenlijk aan? Ik was van plan de XPS te kopen, ook met een schermpje op 1920*1200, maar ik kan 'm natuurlijk niet ff vastnemen om te zien hoe dat aanvoelt :P

Verder, weet er iemand of je via een of andere achterdeur een NBD garantie kunt krijgen op de XPS-reeks? Voor mijn studies kan ik m'n laptop natuurlijk niet eventjes zeg maar 3 werkdagen missen :S Misschien telefonisch ofzo, want op de website vind ik er niets over terug :S Dell chat geeft me hier (Belgie, dus :P ) bijna altijd een 'wij zijn bezet' bercith, en als ik dan bij iemand terechtkom is het altijd dezelfde -nog kortaffe :X - persoon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1920x1200 lijkt me erg klein. Heb zelf 1650x1050 en voldoet mij prima.
Had alleen ff probleem met DVD rips af te spelen in MediaCentre
Heb ik hier de oplossing voor gevonden: http://apcmag.com/how_to_...on_vista_media_center.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
boaty schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:46:
Er is gisteren een nieuwe biosversie voor de XPS M1530 uitgekomen met versienummer A09. Ik ga hem nu even testen. 8)
En de hick-up bij het ejecten is gefixed _/-\o_, de hick-up bij het gebruiken van de draadloze radio knop is echter nog niet opgelost 8)7. Hij is alleen nog maar te vinden op de ftp server van Dell, dus wat de releasenotes zijn weet ik niet.
Releasenotes:
Fixes/Enhancements
------------------
1. Added enhancement for thermal control.
2. Update Intel CPU family name.
... ofwel, als het eject-probleem is opgelost is dit dus een incomplete lijst met verbeteringen. Maar goed, ik ga 'm nu even installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:46:
[...]

Hey, Cannotwin: Hoe voelt die reso eigenlijk aan? Ik was van plan de XPS te kopen, ook met een schermpje op 1920*1200, maar ik kan 'm natuurlijk niet ff vastnemen om te zien hoe dat aanvoelt :P

Verder, weet er iemand of je via een of andere achterdeur een NBD garantie kunt krijgen op de XPS-reeks? Voor mijn studies kan ik m'n laptop natuurlijk niet eventjes zeg maar 3 werkdagen missen :S Misschien telefonisch ofzo, want op de website vind ik er niets over terug :S Dell chat geeft me hier (Belgie, dus :P ) bijna altijd een 'wij zijn bezet' bercith, en als ik dan bij iemand terechtkom is het altijd dezelfde -nog kortaffe :X - persoon. 8)7
Ik heb ook 1920x1200 en voelt goed :) Draai ubuntu/opera en wel heb ik opera op 120% staan kwa zoom, dat leest net wat ontspannender...maar taskbars en dergelijke zijn lekker klein, games kun je op vette resoluties spelen en het is gewoon een erg mooi scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Nieuwe BIOS lost ejectprobleem op? Ik heb hem direct geïnstalleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Yep ejectprobleem is is opgelost hier met het installeren van de nieuwe bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:46:
[...]Hey, Cannotwin: Hoe voelt die reso eigenlijk aan? Ik was van plan de XPS te kopen, ook met een schermpje op 1920*1200, maar ik kan 'm natuurlijk niet ff vastnemen om te zien hoe dat aanvoelt :P
Ik vind het een zalige resolutie. Ik persoonlijk heb op m'n normale pc ook alles zo klein mogelijk staan, kortom klein moet je wel liggen. En zoals Koetjeboe hieronder ook al zegt,
Koetjeboe schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:40:
[...]... maar taskbars en dergelijke zijn lekker klein ...
daar ben ik het helemaal mee eens! d:)b

Het is natuurlijk met die resolutie ook mogelijk om filmpjes in Full-HD formaat af te draaien. Verder heb ik het zelf niet gedaan ivm de €€€, maar het is natuurlijk prachtig als je er ook nog een Blu-ray speler erin laat zetten. Dan kun je van dit pracht nog véél meer genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannotwin schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:11:
[...]

Ik vind het een zalige resolutie. Ik persoonlijk heb op m'n normale pc ook alles zo klein mogelijk staan, kortom klein moet je wel liggen. En zoals Koetjeboe hieronder ook al zegt,

[...]

daar ben ik het helemaal mee eens! d:)b

Het is natuurlijk met die resolutie ook mogelijk om filmpjes in Full-HD formaat af te draaien. Verder heb ik het zelf niet gedaan ivm de €€€, maar het is natuurlijk prachtig als je er ook nog een Blu-ray speler erin laat zetten. Dan kun je van dit pracht nog véél meer genieten. :)
Dat was ik net van plan >:) Niets beter dan tijdens de saaie lessen een blu-ray filmpje te kijken :P
Ik moet alleen nog eens lief praten tegen een Dell verkoopster/(koper -liever niet :P), want die garantie is echt wel een redelijk hoge prioriteit :S Anders zal het een saai HP Compaq Bussiness model worden, zonder blu-ray, en met 120GB minder hdd ruimte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

hehe, wacht maar tot je verkoopster Pascale krijgt :D

btw, ik vind 1680 perfect, 1920 zal voor mij te klein zijn geweest...

[ Voor 40% gewijzigd door FikkieHo op 26-07-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H
FikkieHo schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:02:
hehe, wacht maar tot je verkoopster Pascale krijgt :D

btw, ik vind 1680 perfect, 1920 zal voor mij te klein zijn geweest...
Ja voor mij geldt hetzelfde, ben erg blij met 1680 en zou niet naar 1920 willen.

Heb mijn BIOS ook net geupdate naar A09, ging prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf heel tevreden met de m1530 en ook de 1920 scherm, het is wel een samsung maar ik vind het er mooi uit zien. Verder de bios net geupdate naar A09, eject probleem dus opgelost etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat er al een aantal mensen de A09 biose op een M1530 hebben geinstalleerd. Mooi dat het eject-probleem is opgelost :) De update is natuurlijk hoofdzakelijk bedoeld voor het nVidia-probleem, maar gaat de ventilator erg harder loeien i.v.m. de A08 bios? Daarnaast, is de accu-duur verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee ik heb nog geen verschil gemerkt wat de ventilator betreft met bios A09. Geen paniek wat lawaai betreft dus. Accu-duur kan ik niks over zeggen omdat mijn laptop eigenlijk altijd aan de stroomkabel hangt.

Edit: De fan maakt toch duidelijk meer en langduriger geluid. Jammer!

[ Voor 14% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-07-2008 20:21 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.