[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor wie ook de Product RED versie heeft: zijn die achtergronden en dergelijke nog ergens van de recovery CD's te kopieren?

En weet iemand of het nuttig is de Intel Matrix Storage Manager - Notebooks en de Intel Turbo Memory drivers te installeren? Ze staan onder Serial ATA apparaatstuurprogramma's op de driver-cd.
Ransom_nl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Wat voor resolutie scherm heb je, dan weten we dat die ook van deze fabrikant geleverd worden?
1440xnogwat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Penguin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08-2024
Ransom_nl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Wat voor resolutie scherm heb je, dan weten we dat die ook van deze fabrikant geleverd worden?
1440 x 900. Heb ook geen klagen over dit scherm. Gewoon goed.

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:33
Vandaag heb ik zelf ook de PRODUCT (RED) versie besteld. Eigenlijk standaard, maar dan met Vista Home Premium. Al las ik op internet dat Vista Ultimate nou juist deel uitmaakt van de hele aktie. Betekend dit dus ook dat ik geen rode achtergronden, dinger enzo krijg.. of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat ik toch niet meer voor de XPS ga, zie dat ze bij sony nieuwe laptops hebben die montevina beschikken, dus zuiniger en sneller geheugen en nog goedkoper dan de xps hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:08:
De levertijd zal enkel toenemen als je kiest voor de 6-cell, omdat die voor het ogenblik slecht leverbaar is. Daarom dat de upgrade naar de 9-cell momenteel gratis is. Zo zal in principe iedereen voor de 9-cell kiezen waardoor de vraag naar de 6-cell een heel stuk kleiner wordt.
Volgende keer quoten, of linken :P
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:08:
denk zelf dat de 6cell veel mooier staat dan zoon grote 9cell die ook nog eens de laptop verhoogt..
Velen beweren dat die verhoging het typen aangenamer maakt. En de airflow zou ook net iets beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:06:
denk dat ik toch niet meer voor de XPS ga, zie dat ze bij sony nieuwe laptops hebben die montevina beschikken, dus zuiniger en sneller geheugen en nog goedkoper dan de xps hier :o
Sony laptops goedkoper?! De FW versie begint vanaf 1099€ en de BZ versie vanaf 899€ oid (maar dat is gewoon een gerebrande FZ blijkbaar). Daarnaast heb je bij Dell kortingsbonnen en kun je dus een veel goedkoper systeem samenstellen dan bij Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
je kunt natuurlijk sony kopen, maar dan kun je net zo goed packard bell of acer kopen als je toch niet om kwaliteit geeft.... goedkoop is in dit geval duurkoop ben ik bang.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Sorry hoor Paul, maar Sony is juist een van de betere merken, nog beter dan Dell op sommige fronten. Ik weet dus niet waarop je dit baseert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:01
Ik heb gister mijn M1530 ook ontvangen en de eerste indruk is goed :)
Specs: M1530 / T8100 / 250GB 5400rpm / 4GB / 1440x900 / 9 cell

Heb er nog niet veel achter gezeten, maar heb wel ff gelet op de belangrijkste issues genoemd in dit topic;
Het scherm is een LG en ziet er geweldig uit.
De laptop maakt amper geluid, geen tikkende/ ratelende HDD of geraas van de fan. Heb ong 1.5 uur World of Warcraft gespeeld en ook toen heb ik de fan niet echt gemerkt. Wel kon ik merken dat de behuizing een stuk warmer werd, maar absoluut niet storend. Qua power ben ik echt onder de indruk, kon het spelen met alle settings op full/high.
Ik heb de laptop ook aan een ongeaard stop contact gehangen en je voelt dan idd een soort "stroefheid" op het alluminium. Ik vind het echter wel mee vallen, want ik had namelijk door alle verhalen veel ergere tintelingen verwacht. Geen idee of het bij een geaard stopcontact ook zo is, want dat heb ik nog niet getest.
De dvd drive geeft zoals vaker gemeld een freeze van ca 1 sec tijdens het uitwerpen. Met het lawaai van de drive valt het mee, zeker als de disc al draait. Hij maakt alleen wat geluid/gerammel bij het opspinnen en zoeken op de schijf.
Als accesoire heb ik alleen de sleeve meegeleverd gekregen. De laptop met 9-cell past erin, maar dan ook net.
Al met al ben ik super tevreden met mijn laptop. Het ding ziet er super uit, prachtig scherm en lekker snel :)

Edit: Ook mijn toetsenbord ligt er gewoon netjes vlak in, geen bolling te zien.

[ Voor 2% gewijzigd door Wolfenstein op 18-07-2008 11:06 . Reden: Toetsenbord toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Killzone schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:47:
Sorry hoor Paul, maar Sony is juist een van de betere merken, nog beter dan Dell op sommige fronten. Ik weet dus niet waarop je dit baseert...
Hardwarematig is Sony inderdaad prima (net als Dell trouwens), ik vind alleen dat ze veel te veel rotzooi meeleveren en in mijn geval is dat ook gewoon weer terug bij een nieuwe installatie.

Dat doet Dell dan toch veel beter door gewoon een schone Vista DVD mee te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die weet of het handig is de "Matrix Storage Manager - Notebooks" driver en de "Intel Turbo Memory" driver te installeren? Op de CD staan onder "Your system" ook een hoop video-drivers. Ik heb alleen de Nvidia driver geinstalleerd, want ik heb geen idee waar die anderen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt beter de nieuwte Matrix versie 8.2 van de Intel site downloaden. Turbo Memory zit niet in de laptop dus dat heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Mijn laptop is gisteren ook binnen gekomen.
T7250, 4GB RAM, 320GB HDD, 1920x1200 scherm, 9 cell
BIOS A08

Linux install is redelijk vlekkeloos verlopen. Wireless (Intel) wordt meteen ondersteunt. Helaas is de Nvidia driver die in Ubuntu zit (de closed source) behoorlijk traag (Compiz doet het wel, maar schokt regelmatig) en na het installeren van een nieuwe driver is video ook weer bloedsnel.

Fingerprint reader werkt iig ook onder Linux. Ik kan dus nu inloggen met mijn vinger. Eigenlijk werkt alles out-the-box, behalve Bluetooth wat ik nog niet aan de praat heb.

Ook een probleem met de touchpad wat bekend lijkt te zijn en sinds bios A08 is opgelost. Zie ook hier voor een oplossing.

Mijn nvidia-info geeft trouwens dat ik een Seiko (DFP-0) scherm heb wat in mijn ogen een mooi sscherm is.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
offtopic:
Wat misschien interessant is voor de OSX gebruikers onder ons, op het 'Gek van Mac' forum hebben ze een manier gevonden om multitouch aan de gang te krijgen op de M1330 en M1530.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Misschien kun je een linkje plaatsen, ik kan het forum wat je bedoelt niet vinden.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 05:14
IK ben van plan om deze laptop te gaan kopen:
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB
9 cell acu.
Logitech® MX® Revolution draadloze lasermuis - Europees

prijs hiervoor is: € 1088,- is dit een goede deal?
Zou het misschien nog mogelijk zijn om iets te regelen met dell om een betere videokaart er in te laten zetten?

Alleen heb ik nog een vraag over de garantie:
er staat een garantie van een jaar basisgarantie [Inbegrepen in prijs].
Wat houd deze in. Normaal heb je toch twee jaar garantie volgens de wet. En wat rekenen ze onder deze garantie?
Als mijn laptop defect is of er is iets kapot hoe wordt dat dan geregeld sturen ze dan iemand of moet je zelf iets maken of moet je laptop opsturen. en is het misschien beter om meerdere jaren garantie te doen of kun je die net zo goed alsnog bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
michi schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:12:
..knip...
SPECS
..knip..
Zou het misschien nog mogelijk zijn om iets te regelen met dell om een betere videokaart er in te laten zetten?
Heb je dekortingscoupons al gebruikt? Betere videokaart is op dit moment niet mogelijk. Lijkt mij persoonlijk een goeie prijs.
Alleen heb ik nog een vraag over de garantie:
er staat een garantie van een jaar basisgarantie [Inbegrepen in prijs].
Wat houd deze in. Normaal heb je toch twee jaar garantie volgens de wet. En wat rekenen ze onder deze garantie?
Als mijn laptop defect is of er is iets kapot hoe wordt dat dan geregeld sturen ze dan iemand of moet je zelf iets maken of moet je laptop opsturen. en is het misschien beter om meerdere jaren garantie te doen of kun je die net zo goed alsnog bij kopen?
Volgens de wet ligt de bewijslast het 1e halfjar bij de verkoper en daarna draait het om. Die jaar garantie is dus eigenlijk een geen gezeik garantie. De fabrikant gaat er dan gewoon vanuit dat defout er al in zat. Buiten die termijn zal je zelf mogen aantonen dat je laptop overleden is aan een fout de er al in zat bij levering. Dit is in de praktijk vrij lastig. Ik ken iig vrij weinig mensen die volledig zijn gecompenseert buiten dat 1e jaar met een defect product.
Als je het goed speelt krijg je het vaak we voor elkaar om de verkoper (Dell in dit geval) mee te laten betalen aan de reparatie. Maarja, Dell is hier ook verantwoordelijk voor reparaties en dus ook die tarieven...

Of garantie bijkopen de moeite is? Dat mag je zelf beslissen. Ik heb het destijs niet gedaan aangezien ik een postbank computer verzekering heb. Verder kan je over een jaar waarschijnlijk voor minder dan de helft van de prijs een beter systeem kopen

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Killzone schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:47:
en dat bazeer je op? ik bazeer mijn vindingen op het feit dat ik binnen de reparatie werkplaats waar ik werk. wij meer sony/acer/Packard bell laptops binnen krijgen dan welk ander merk dan ook.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Toch grappig. Ik werk op de pc-afdeling van een grote retailer. Sony is bij ons iig samen met apple een van de weinige merken die je vrijwel nooit terug ziet met problemen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 13:16

itlee

Gas erop!

ik had 2 laptops besteld, een xps m1330 en een m1530.....sja....luxe probleem, eentje voor de vrouw zullen we maar zeggen.

de m1330 kwam direct als DOA binnen, met 40% van het linker gedeelte van het scherm volledig TFTtechnisch in de soep! 25 juni besteld...vandaag binnen....hoezo balen.
Dell gebeld en woensdag krijg ik een nieuwe m1330 ....dus nu even op me 1530 dit verhaal aan het tikken.

Na me 1530 te hebben uitgepakt 2,4 t8300 proc, 4gb ram, 250gb 7200tpm disk, 1650x1050 scherm, laptop aan...vista opgestart.....recovery cd erin en direct een verse setup gestart....

alle disken geformateerd tot 1 disk, en direct van al de gore google troep af.....gewoon een lekkere versie vista ultimate erop met de stuurprogs van de bijbehorende cd.

de laptop bevalt in eerste instantie goed, ik wil nog even wat benchmarks draaien en wat scores posten.....alleen welke is intressant op te pakken?
eerste reactie, prima laptop, redelijk snel....moet er nog wat langer op werken om de echte nukken te ontdekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
Terror schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Heb je dekortingscoupons al gebruikt? Betere videokaart is op dit moment niet mogelijk. Lijkt mij persoonlijk een goeie prijs.

[...]

Volgens de wet ligt de bewijslast het 1e halfjar bij de verkoper en daarna draait het om. Die jaar garantie is dus eigenlijk een geen gezeik garantie. De fabrikant gaat er dan gewoon vanuit dat defout er al in zat. Buiten die termijn zal je zelf mogen aantonen dat je laptop overleden is aan een fout de er al in zat bij levering. Dit is in de praktijk vrij lastig. Ik ken iig vrij weinig mensen die volledig zijn gecompenseert buiten dat 1e jaar met een defect product.
Als je het goed speelt krijg je het vaak we voor elkaar om de verkoper (Dell in dit geval) mee te laten betalen aan de reparatie. Maarja, Dell is hier ook verantwoordelijk voor reparaties en dus ook die tarieven...

Of garantie bijkopen de moeite is? Dat mag je zelf beslissen. Ik heb het destijs niet gedaan aangezien ik een postbank computer verzekering heb. Verder kan je over een jaar waarschijnlijk voor minder dan de helft van de prijs een beter systeem kopen
Wat ik hieruit opmaak is dus dat de garantie inhoud, wanneer je laptop her eerste jaar. van de een jarige garantie kapot gaat dat dell niet begint te zeuren over dat de laptop kapot is en dat hij gemaakt gaat worden? en moet de laptop dan worden opgestuurd of zijn er nog andere oplossingen.
Denk dat ik dan gewoon bij 1 jaar garantie laat en je dan de garantie altijd nog wel verlengen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 07:13
Hoi, ik heb laatst ook een nieuwe M1530 ontvangen (T9300, 4 Gb, 1680x1050, 8600M GT) en heb ook meteen Vista opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik alleen vaak het probleem dat de fan opeens heel hard begint te blazen, sowieso tijdens games, maar ook gewoon in Windows zelf tijdens internetten of een andere niet-zware toepassing, is er ergens een programma om dit in te stellen of een bepaalde driver die ik hiervoor nodig heb?

Alvast bedankt!

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Rednas schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:01:
Hoi, ik heb laatst ook een nieuwe M1530 ontvangen (T9300, 4 Gb, 1680x1050, 8600M GT) en heb ook meteen Vista opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik alleen vaak het probleem dat de fan opeens heel hard begint te blazen, sowieso tijdens games, maar ook gewoon in Windows zelf tijdens internetten of een andere niet-zware toepassing, is er ergens een programma om dit in te stellen of een bepaalde driver die ik hiervoor nodig heb?

Alvast bedankt!
heb je ook alle moederboard drivers netjes geinstalleerd van intel e.d.?

dat ie hard gaat draaien kijk is eens naar je taskmanager, staat deze op 100% te knallen?

een fan gaat pas gasgeven op het moment dat de boel intern warm wordt....het zit er niet voor niets op :) met een tool als Rivatuner (ff googlen: guru3d rivatuner) kan je je fan beinvloeden.... (van je vidkaart) van je proc weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rednas schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:01:

Alvast bedankt!
Ik heb zelf allerlei services en programma's die automatisch opstarten verwijderd (heb ze toch niet nodig) en nu werkt alles perfect. Laptop blijft heel koel en harde schijf is ook geruisloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben van plan om deze laptop te gaan kopen:
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB
9 cell acu.
Logitech® MX® Revolution draadloze lasermuis - Europees

Ja dat is een prima prijs, ik heb precies dezelfde configuratie en ben er zeer tevreden mee. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:33:
[...]

Ja dat is een prima prijs, ik heb precies dezelfde configuratie en ben er zeer tevreden mee. 8)
ben er ook bijna uit dat deze het gaat worden, mooi even voor woensdag bestellen zodat ik nog die korting heb van die coupons. ik heb alleen nog paar laatste vraagjes.
- de geforce 8600 GT 256 mb is dat een ddr3 en ondersteund die directx 10.
- Zij de 1530's met LG scherm

en mferrari welke garantie heb jij gekozen en welke kun je mij adviseren?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vind het toch wel een belangrijke beslissing aangezien ik niet bepaald een rijke student ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De 8600 GT is inderdaad met DDR 3 geheugen in de M1530 volgens mij. Hij ondersteund inderdaad DirectX 10 maar je moet er niet vanuit gaan dat hij dan ook lekker de nieuwste DirectX 10 spellen kan draaien met alles op high, daarvoor is de grafische kaart simpelweg niet krachtig genoeg. Maar echt die hard gamen is volgens mij ook niet de opzet van een laptop...

Welk merk scherm je krijgt is puur toeval, maar ook de Samsung (en nog andere merken) schermen die nu uitgeleverd worden zijn volgens meldingen hier op het forum van prima kwaliteit, dit in tegenstelling tot een tijdje geleden.

Persoonlijk heb ik alleen de standaard garantie bij de laptop gekozen omdat een uitbreiding in mijn ogen veel en veel te duur is.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 19-07-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:30:
[...]

Ik heb zelf allerlei services en programma's die automatisch opstarten verwijderd (heb ze toch niet nodig) en nu werkt alles perfect. Laptop blijft heel koel en harde schijf is ook geruisloos.
Welke schijf heb je?
Dell heeft mij een vervangende schijf gestuurd. Hoop dat ik dan eindelijk van het geratel af ben. Wat ik nu heb is de Samsung HM250JI.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michi schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:32:
[...]

ben er ook bijna uit dat deze het gaat worden, mooi even voor woensdag bestellen zodat ik nog die korting heb van die coupons. ik heb alleen nog paar laatste vraagjes.
- de geforce 8600 GT 256 mb is dat een ddr3 en ondersteund die directx 10.
- Zij de 1530's met LG scherm

en mferrari welke garantie heb jij gekozen en welke kun je mij adviseren?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vind het toch wel een belangrijke beslissing aangezien ik niet bepaald een rijke student ben.
Ik heb 4 jaar garantie gekozen, omdat mijn ervaring is dat er bij een laptop sneller hardware stuk gaat dan bij een desktop. Er schijnen bijv. wat reliability issues te zijn met die 8600 GT videokaart en een harde schijf kan ook weleens de geest geven. Heb geen zin in gedoe daarover met Dell. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de laptop zelf niet heb hoeven betalen, als je echt krap bij kas zit zou je natuurlijk gewoon het risico kunnen nemen en het bij de standaard garantie laten.

De schermen kunnen Samsung, LG of een ander merk zijn, afhankelijk van de resolutie en van wat Dell op voorraad heeft. Ik heb zelf een prachtig 1680x1050 LG scherm maar heb vorige week ook een schitterend Samsung scherm met dezelfde resolutie gezien (geen graining en een helder beeld).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:47:
[...]

Welke schijf heb je?
Dell heeft mij een vervangende schijf gestuurd. Hoop dat ik dan eindelijk van het geratel af ben. Wat ik nu heb is de Samsung HM250JI.
Heb een Western Digital Scorpio 320 GB schijf. Dat geratel kan trouwens ook liggen aan een power management setting (google even en je vindt daar oplossingen voor). Bij een collega van me lag het daaraan en niet aan een defecte schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
3dmark06 resultaat: 3845 (basic edition)

Wat voor resultaat hebben jullie?

Ik dacht dat mijn videokaart het wellicht minder goed deed. Mijn fps zijn heel erg onstabiel de laatste week. Vandaar dat ik even ging testen.

(zie sig voor myn specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ik heb eens mijn temperatuur getest met een programma dat heet: EVGA Precision. Omdat ik de laatste tijd last heb van lag tijdens Call of duty 4 en mijn fps schommelen tussen 18 en 93 (heel erg onstabiel dus) wilde ik dat wel eens weten. Ik kwam uit op gemiddeld 90graden met als maximum 96 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Worldtravelon schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:37:

Ik dacht dat mijn videokaart het wellicht minder goed deed. Mijn fps zijn heel erg onstabiel de laatste week. Vandaar dat ik even ging testen.

(zie sig voor myn specs)
Ik heb in dit topic (net als in deel 2) al verscheidene 3dmark scores gezien. Even de search gebruiken dus. Maar volgens mij is je score wat aan de lage kant.

Misschien moet je eens checken of je wel de recentste driver hebt. Als ik me niet vergis kan je die bekomen op de driverpagina van de M1330 (ja, de M1330 en niet de M1530).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Worldtravelon schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:37:

(zie sig voor myn specs)
Welke resolutie? En heb je powermanagement wel op performance staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

ik heb pc mark vantage gedraaid....khad 3400 punten...
me xps420 met 8800gtx had trouwens 4500 punten met dezelfde pcmark vantage.

op resolutie 1280x960.

3d mark 2006 zal ik nog even downen en testen.

vandaag de eerste games gedraaid, call of duty 1440x900 en bijna alles op high en full is het nog prima speelbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door itlee op 20-07-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ik had een paar weken geleden een andere driver maar heb het weer teruggezet naar de standaard driver van de Dell pagina. Hier kan het dus niet aan liggen, dat ik een lagere score heb. Het moet iets hoger kunnen inderdaad. Ik heb zelf ook al wat opgezocht.

Resolutie: 1280x800
Powermanagement: Hoge prestaties

Zoals ik al eerder zei; ik heb mijn temperatuur getest. Vanaf april tot nu kon ik COD4 MP op 1440x900 en alles op high nog spelen. Normaal speel ik rond de 91 fps. Nu maakt het niet uit welke setting ik doe, mijn fps zijn een paar seconden goed maar dan gaan ze verschillen van 18 tot 93 fps, dat is dus echt niet goed! Voor de gameplay niet en voor de laptop niet.

Ik denk dat het aan de temperatuur ligt. Ik kan dmv testprogramma's zien dat de kloksnelheid daalt naarmate de temperatuur hoger wordt (getest met rivatuner en EVGA). Hier zijn de resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/4245/shorttemperatuurde3.jpgvergroot uit
Nog net niet aan het kookpunt!

Wat ik verder getest heb: achtergrond processen, stof, internetverbinding en punkbuster. In orde.

Ik heb mijn laptop op ijs gelegd en het hielp wel iets. Ben van plan om dan maar een laptopcooler aan te schaffen. Het lijkt er op dat door slechte koeling mijn hele systeem daar onder gaat leiden. Het is één van de meest voor de hand liggende oorzaken. Al blijf ik nog wel met een aantal vragen zitten. Mijn toetsenbord was niet heet tijdens deze test, op sommige dagen is hij wel heet (zweethanden) maar dan heb ik nog steeds goede fps? Waarom krijg ik hier nu pas last van en niet toen ik hem net had? (het is geen stof). Ik ga morgen nog een aantal andere games testen om te kijken of ik daar ook een "fps-party" heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Travee op 20-07-2008 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Duidelijk is dat die temperaturen gewoon veel te hoog zijn. Vooral voor een CPU is 97 graden gewoon veel te heet, al is 98 graden voor een 8600M GT ook te veel.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- De fan draait niet goed meer
- De laptop zit vol stof en kan daarom zijn warmte niet meer kwijt

En zo zijn er vast nog wel meer oorzaken te bedenken. Maar het komt in ieder geval door de temperatuur want je geeft zelf aan dat je laptop ook gaat terugclocken door de warmte, en dat is natuurlijk de oorzaak van de fps drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
In princiepe kan die 8600GT wel 98 graden hebben, maar een Core 2 Duo kan maximaal 60 graden hebben (altans de desktop versies, maar ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als de notebooks). Ik raad je aan even naar Dell te bellen. Het kan zijn dat je net een model hebt die wat minder goed is afgewerkt qua koeling (koelpasta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog steeds erg tevreden met mijn aankoop!
(800 euro voor: t8100 - 3 gig geheugen - 8600m gt - 250 gb - 1440x900 scherm)

Toch heb ik wel een paar vreemde puntjes..

Mediamonkey - Kon ik deze eerder nog met de touch toetsen en de afstandbediening bedienen kan dit (sinds sp1?) niet meer. Iemand het zelfde probleem of een oplossing? (Mediaplayer werkt wel gewoon)

Vista - Zo gauw de laptop vastloop en hem opnieuw opstart zonder goed af te sluiten lijkt Vista vanalles weer kwijt te zijn kwa config en maakt er zelf wat moois van.. Beveiligingswaarschuwing dat ik UAC uit heb staan komt weer in mn balkje. In de configuratiescherm opeens 5x zulke icoonen, AVG die niet meer automatisch de updates binnenhaalt en nog meer van die fratsen. Iemand de zelfde ervaringen?

Verder nog even een supervette hulde naar het multimedia gehalte van de laptop! Sluit hem nu vaak aan de tv om een hd film af te spelen welke hij super draait.

En nog een gratis tip om je films mooier af te spelen in Media player classic home cinema.
Play => Shaders => Combine => Smart Sharpen en 16-256 0-255 toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds afgelopen dinsdag mijn M1530 ontvangen.

Even een vraagje... Wat voor optische drive zit er bij jullie in ?
Een Panasonic of een Optiarc?

En als jullie een DVD film erin doen verdwijnt de Optische drive dan ook als jullie de DVD eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Killzone schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:20:
In princiepe kan die 8600GT wel 98 graden hebben, maar een Core 2 Duo kan maximaal 60 graden hebben (altans de desktop versies, maar ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als de notebooks). Ik raad je aan even naar Dell te bellen. Het kan zijn dat je net een model hebt die wat minder goed is afgewerkt qua koeling (koelpasta).
Aangezien ik hier ook posts zie met mensen die ook gamen zonder cooler en zonder problemen moet er iets niet goed zijn. Waarscheinlijk een foutje van Dell. Ik heb nog garantie dus ik ga hier zeker over bellen. Dat helpdesk nummer is toch engels? Zo ja, dan ga ik mijn best doen :9

Zouden jullie tijdens het gamen de temperatuur ook even willen testen? Dit is een makkelijk programma en vereist geen installatie: http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/20/1216569340-510.jpg

Dit is niet tijdens het gamen overigens, heb namelijk nog geen games op de laptop staan maar ben tijdens deze test mijn laptop wel normaal aan het gebruiken (dus ook niet helemaal idle).

Temperaturen zijn in ieder geval een heel stuk lager dan bij jou en de fan is hier nauwelijk hoorbaar dus draait ook nauwelijk. Heb wel een 9 cell batterij wat zorgt voor een wat betere airflow.

[ Voor 74% gewijzigd door ik222 op 20-07-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

nu in idle stand
8600gt 64 graden
proc core 0 52 gr.
proc core 1 52 gr.

ik zal call of duty wel even spelen...

EDIT:
na 10 min COD4, proc op 61 graden...
vid kaart op 70 graden...
hdd 38 graden...

t valt allemaal wel mee aan deze kant....

[ Voor 36% gewijzigd door itlee op 20-07-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

3dmark 2006
alles standaard:
3108 punten.

gpu temp komt niet boven 70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Hee bedankt voor de posts :)
De temperaturen van mijn proc zitten op 57-59 graden als ik niet game.
Ik zal het laten weten wanneer dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zo'n XPS besteld, heb echter m;n oude AP weg gegeven, is het de moeite om een special 802.1n AP te halen of net zo goed een 802.1g ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worldtravelon schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:07:
Hee bedankt voor de posts :)
De temperaturen van mijn proc zitten op 57-59 graden als ik niet game.
Ik zal het laten weten wanneer dit is opgelost.
Mijn cores en hd zitten rond de 40 graden als ik niet game, de videokaart rond de 55 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een laptop kopen en ben nog aan het twijfelen tussen 2 modellen; de xps m 1530 of de sony vaio FW.
Is de bouwkwalteit van de dell goed? wordt de laptop snel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:57:
Heb sinds afgelopen dinsdag mijn M1530 ontvangen.

Even een vraagje... Wat voor optische drive zit er bij jullie in ?
Een Panasonic of een Optiarc?
Een TEAC DVD+-RW DVW28SLC.
Werkt prima, brand er regelmatig probleemloos Philips DVD+RW 8-speed mee, evenals CD-RW.
En als jullie een DVD film erin doen verdwijnt de Optische drive dan ook als jullie de DVD eruit halen?
Eh... snap de vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:19:
Ik ga binnenkort een laptop kopen en ben nog aan het twijfelen tussen 2 modellen; de xps m 1530 of de sony vaio FW.
Is de bouwkwalteit van de dell goed? wordt de laptop snel warm?
Als je het geld ervoor over hebt en liever voor design gaat, zou ik zeker voor de Sony FW gaan! Als je daarnaast liever voor betere bang-for-buck and performence gaat zou ik een Dell aanschaffen.

Daarnaast is de Sony FW-serie wel al Centrino 2, dus ook beter qua energieverbruik en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:35:
[...]

Een TEAC DVD+-RW DVW28SLC.
Werkt prima, brand er regelmatig probleemloos Philips DVD+RW 8-speed mee, evenals CD-RW.

[...]

Eh... snap de vraag niet?
Nja als ik een DVD film in mijn optische drive doe, en de dvd afspeel en vervolgens de dvd uit de optische drive haal dan verdwijnt de optische drive in Deze Computer.
En ik kan hem dan ook niet meer terugvinden, heel vaag probleem :s

De optische drive komt alleen terug als ik de laptop uitzet en hem na een tijdje weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Laatst online: 09-02 09:59
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:49:

Mediamonkey - Kon ik deze eerder nog met de touch toetsen en de afstandbediening bedienen kan dit (sinds sp1?) niet meer. Iemand het zelfde probleem of een oplossing? (Mediaplayer werkt wel gewoon)
Ik gebruik de Engelse Vista SP1 en Mediamonkey 3.03. Alle knoppen van afstandsbediening en die van de laptop zelf werken prima, hiervoor geen speciale instellingen gedaan. Misschien Mediamonkey opnieuw installeren? Ik heb nergens iets kunnen vinden waar je de mediaknoppen mee zou kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu een dell koop, zitten al die accessoires er dan nog bij? en wanneer gaan ze montevina gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Lees/zoek in dit topic...

[ Voor 19% gewijzigd door boaty op 21-07-2008 11:41 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het opnieuw installeren van Windows en de drivers werkt alles grotendeels naar behoren. Eindelijk van al die McAfee en Google zooi af. :)

Twee dingen waar ik nog mee zit: ik zie geen on-screen indicatortje meer als ik het volume wijzig. Vroeger verscheen er zo'n balkje in beeld, maar dat zie ik niet meer. Moet je hier een of andere Dell utility voor installeren?

Tweede ding: als ik de laptop van de voeding haal wordt het scherm, zoals de bedoeling is, 50% minder helder. Soms zet ik de brightness dan weer terug, maar zodra de screensaver start, en ik weer verder ga, staat de brightness weer op 50%. Iemand een idee hoe je dit kan verhelpen? (Geen idee eigenlijk of dit met de standaardinstallatie ook al gebeurde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn m1530 via de HDMI-kabel aan mijn tv aangesloten: geweldig! Alles werkte onmiddelijk, beeldkwaliteit was goed, geluid werkte, ...

Het enige dat ik zou willen weten is hoe je het geluid van de laptop uitschakelt, zonder die van de tv uit te schakelen. Op een Engelstalig forum heb ik gelezen dat dit kan door op de volumeknop rechts vanonder te klikken en daar "playback devices" op default te zetten, maar ik vind deze "playback devices" niet terug. Weet iemand hoe dit heet in de Nederlandstalige versie van XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:17:
Na het opnieuw installeren van Windows en de drivers werkt alles grotendeels naar behoren. Eindelijk van al die McAfee en Google zooi af. :)

Twee dingen waar ik nog mee zit: ik zie geen on-screen indicatortje meer als ik het volume wijzig. Vroeger verscheen er zo'n balkje in beeld, maar dat zie ik niet meer. Moet je hier een of andere Dell utility voor installeren?

Tweede ding: als ik de laptop van de voeding haal wordt het scherm, zoals de bedoeling is, 50% minder helder. Soms zet ik de brightness dan weer terug, maar zodra de screensaver start, en ik weer verder ga, staat de brightness weer op 50%. Iemand een idee hoe je dit kan verhelpen? (Geen idee eigenlijk of dit met de standaardinstallatie ook al gebeurde)
1: zoek deel 2 door. Het pogramma voor dit balkje staat op je meegeleverde Dell cd's. Ik weet de naam zo niet uit me hoofd. Ik heb het programma verwijderd.
2: kijk eens naar powermanagement. Het scherm wordt minder helder om energie te besparen zodat je laptop langer zonder voeding kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worldtravelon schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:29:
[...]

1: zoek deel 2 door. Het pogramma voor dit balkje staat op je meegeleverde Dell cd's. Ik weet de naam zo niet uit me hoofd. Ik heb het programma verwijderd.
Dell Quickset volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Dell Quickset volgens mij?
Ja klopt die is het inderdaad, ga binnenkort ook een verse installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedankt, ik ga kijken.
2: kijk eens naar powermanagement. Het scherm wordt minder helder om energie te besparen zodat je laptop langer zonder voeding kan.
Dat weet ik, dat was de vraag niet. Ik wilde weten waarom hij weer terugspringt naar de standaardsettings zodra hij de screensaver weer verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

[...]

dell quickset installeren....volume dinges opgelost...
powermanagement schema, je schermbrightness even opkrikken....

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mij valt op dat de batterij na een week of 8 al aardig wat schade heeft. (6 cell)
Designed capacity 57720
Fully charged 54923
Opvallend snelle slijtage :(
Je kunt dit checken met RMClock http://cpu.rightmark.org/download/rmclock_235_bin.exe

[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-07-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Sinds vandaag merk ik dat mijn rechterspeaker het begeven heeft. Ik zou niet weten hoe dat komt, ze zouden deze toch moeten repareren als ik me niet vergis ofwel. Dit valt toch onder garantie

Verder ik heb mijn laptop al een maand of 4 en al de 2de defect. Hopelijk blijft het hierbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itlee schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:40:

powermanagement schema, je schermbrightness even opkrikken....

:)
Derde keer: ik vind het prima dat het ding op 50% staat als hij op de accu draait. Maar waarom gaat hij na de screensaver weer terug naar 50% als ik hem eerder handmatig op 100% heb gezet?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vierde keer: waarom niet en zoek het anders maar zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:46:
[...]

Derde keer: ik vind het prima dat het ding op 50% staat als hij op de accu draait. Maar waarom gaat hij na de screensaver weer terug naar 50% als ik hem eerder handmatig op 100% heb gezet?.
Even in je BIOS kijken en niet zo zitten te zeuren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:58:
Vierde keer: waarom niet en zoek het anders maar zelf uit.
Doe eens niet zo bijdehant als je zelf toch niks toe te voegen hebt? :)
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:14:
Even in je BIOS kijken en niet zo zitten te zeuren hier.
Zitten te zeuren, tjongejonge. Het is een hele normale vraag die blijkbaar niet goed gelezen word. Tja, sorry dat ik hem dan in duidelijker bewoordingen herhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Overigens ben ik het met Domovoi eens. Hij stelt gewoon een vraag over zijn screen brightness waarvan hij het antwoord nergens terug kan vinden.

Donovoi, kun je anders eens testen of het bij andere laptops ook zo is (bijv. bij vrienden, familie, etc) in Vista, want dan zou je kunnen kijken of het aan Vista zelf ligt of aan je XPS M1530.

offtopic:
Kijk, constructief antwoord...

EDIT: Daarnaast over dat accessoires pakket, heb ik ook nog even gezocht (in beiden topics), maar het enige wat ik erover kan vinden is dat dat er op het moment niet bij zit en dat dat een actie van Dell was. Echter heb ik nergens een concreet antwoord kunnen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door alex3305 op 21-07-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je krijgt er een sleeve in ieder geval bij, ik kreeg er daarnaast een bluetooth headset bij maar dat was een actie die nu niet meer geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:19:
EDIT: Daarnaast over dat accessoires pakket, heb ik ook nog even gezocht (in beiden topics), maar het enige wat ik erover kan vinden is dat dat er op het moment niet bij zit en dat dat een actie van Dell was. Echter heb ik nergens een concreet antwoord kunnen vinden.
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar persoonlijk kreeg ik alleen de sleeve erbij als accesoire, verder niets. (Ja, de afstandsbediening, maar dat vind ik meer toebehoren.) Ik neem maar aan dat dat het standaardpakket was, anders ben ik opgelicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lekker. Zaten we straks een film te kijken op de tv via de laptop. Aangezien de film af was gelopen raak ik de laptop aan.. vliegt het beeld uit! Ventilators alles er op en eraan. De linkerkant van de laptop behoorlijk heet en bij de svideo uitgang rook het alsof er iets verbrand was (rest van de laptop rook gewoon normaal.. )

Laptop viel een tijdlang niet meer op te starten. (ventilatoren vlogen meteen uit op de batterij en aan het netsnoer na 5-10 seconden)

Nu een uur later is hij weer op te starten maar na de schik durf ik hem niet meer aan te laten..

Heb het idee dat er iets verfikt is omdat het bij de svideo uitgang vreemd rook. Maar dat kan ook normaal zijn.. Kan er iets kapot zijn gegaan of is hij gewoon even "heet" geweest waardoor hij een tijdje niets meer deed. Als er iets kapot is lijkt me dat hij daarna ook niet meer op kan starten?

Iemand een idee "What to do" of een soortgelijk iets meegemaakt? want ik vertrouw mijn laptop nu dus niet meer. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voorlopig zou ik denken aan eenmalige oververhitting. Stond de laptop toevallig op de vloerbedekking of in een kastje waar hij de warmte niet kwijt kon?

Start de laptop anders eens op en meet de idle temperaturen en de temperaturen als je nog een keer een film af gaat spelen. Een handige tool daarvoor is http://www.cpuid.com/download/HWMonitor_110.zip aangezien die automatisch een maximum en een minimum bijhoudt tijdens het afspelen van de film.

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 22-07-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijne is onderweg, kreeg net de orderbevestiging binnen, staat echter volgende bij:
[quote]
640-10786 Dell Dock 1.0
[/quote]

Iemand een idee wat dat is ?

Al gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

zo, weer eens een update van mijn kant met de xps 1530...

- de inspirion 1720 8600gt drivers werken super...beter als de oude xps drivermeuk die op de dell site staat...
normaal staat de 156.x versie voor de xps, kijk je bij de inspirion 8600m gt is het de a08 vid driver versie 175.xx!!

het voordeel is dat je in rivatuner 2.09 met de nieuwe drivers je memory clock en je core clock beide kan overklokken.

Gister hele avond Call of Duty 4 gespeeld, toch iets te overgeklokt....
eerste 20 min ging het goed..daarna laptop uit... (640 om 1280 core clock/ 730 mem)

na een paar keer uitvallen, gewoon hardware beveiliging steeds een stapje terug geklocked.

kan nu stabiel gamen onder 600/1200 core en 710 voor memory clock.
(default waardes zijn: 475/950 core en 702 voor memory clock)

tijdens serieus gamen in COD4.
gpu van vid kaart was gister op zijn top 77gr.
processors waren beide tegen de 70 gr.
hdd 46 gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:46
Ik kan me nu bij de eigenaren van een XPS scharen! Ik heb een Samsung scherm erin (da's dan weer jammer, of..), maar heb er eigenlijk niets op aan te merken..! Top helderheid (echt!) en gewoon zeer goed, kan zeker op tegen een 206BW die ik ernaast heb staan. Het glazen scherm blijkt ook niet zo storend als ik had verwacht (en had gezien bij de MediaMarkt bij de Acer laptops, blegh!)

Ik ga nu de laptop helemaal opnieuw installeren (ik bepaal zelf wel wat ik erop zet) en ben nu dan ook even alles aan het downloaden wat ik dan moet installeren 8)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:44:
Ik kan me nu bij de eigenaren van een XPS scharen! Ik heb een Samsung scherm erin (da's dan weer jammer, of..), maar heb er eigenlijk niets op aan te merken..! Top helderheid (echt!) en gewoon zeer goed, kan zeker op tegen een 206BW die ik ernaast heb staan. Het glazen scherm blijkt ook niet zo storend als ik had verwacht (en had gezien bij de MediaMarkt bij de Acer laptops, blegh!)

Ik ga nu de laptop helemaal opnieuw installeren (ik bepaal zelf wel wat ik erop zet) en ben nu dan ook even alles aan het downloaden wat ik dan moet installeren 8)
Sterker nog, ik heb mijn LG scherm vanochtend even om laten wisselen voor een Samsung scherm, omdat ik het beeld wat groening en doffer vond dan de Samsung die mijn buurjongen erin heeft zitten. En ik heb er absoluut geen spijt van, dit Samsung scherm is veel helderder dan de LG die ik erin had zitten!!! :*) Ik weet dat dit vreemd klinkt na de graining problemen met de oude Samsung schermen, maar dat probleem lijkt nu dus echt te zijn opgelost (zoals ik al eerder had vernomen van een vriend bij Dell USA), dit werd ook bevestigd door de monteur van Dell. Beeld is zeker zo goed als dat van de 226BW die ik ernaast heb staan en heb ook geen last van spiegelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Zelfde verhaal hier (qua ervaring met scherm), echt een TOP scherm hoor! Ik vind hem misschien zelfs wel mooier van kleur dan mijn 206BW (maar daarvoor moet ik eerst uitvoerig testen, en daar heb ik nog geen zin in, eerst Vista opnieuw erop gooien! Jammer dat ik geen 64bit kon vinden..)

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 22-07-2008 14:15 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens ervaring met het installeren van Turbo Memory module ?
Is het de moeite waard (heb een m1530 met 4GB besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:17:
Iemand trouwens ervaring met het installeren van Turbo Memory module ?
Is het de moeite waard (heb een m1530 met 4GB besteld).
ik denk dat al die turbo memory zaken commerciele nep is...maar dat zijn just my 2 processorklokkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Het werkt wel als je 2GB RAM of minder hebt. Maar dan zou je ook gewoon een ReadyBoost USB stick erin kunnen duwen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

32bits vista kan toch niet meer adresseren dan 4 gb...eigenlijk 3,2...

buitendat...als jij 3gb met je dagelijkse game/office/internet zaken vol krijgt ben je een knappe jongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
itlee schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:55:

buitendat...als jij 3gb met je dagelijkse game/office/internet zaken vol krijgt ben je een knappe jongen...
Die opmerking snap ik niet helemaal (afgezien van het feit dat hij bij mij 3.5GB ziet en niet 3.2GB).. 4GB in een XPS vind ik toch zeker wel een belangrijke optie: het is een high-end laptop en wordt dus door sommigen ook zo behandeld. Als ik even flink met Photoshop e.d. bezig ga trek ik die 3 GB wel vol (mijn desktop begint te zweten met 2GB, de XPS dus uitgerust met 4GB).. Als het nou over een Dell low-end laptop ging had ik je mening gedeeld, maar je weet natuurlijk niet wat de beste man met zijn laptop gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Die opmerking snap ik niet helemaal (afgezien van het feit dat hij bij mij 3.5GB ziet en niet 3.2GB).. 4GB in een XPS vind ik toch zeker wel een belangrijke optie: het is een high-end laptop en wordt dus door sommigen ook zo behandeld. Als ik even flink met Photoshop e.d. bezig ga trek ik die 3 GB wel vol (mijn desktop begint te zweten met 2GB, de XPS dus uitgerust met 4GB).. Als het nou over een Dell low-end laptop ging had ik je mening gedeeld, maar je weet natuurlijk niet wat de beste man met zijn laptop gaat doen.
;)
Internetten,
Poker :)
Development (C#, Sharepoint)
Zal regelmatig een virtuele machine draaien etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

Zijn er meer mensen die last hebben van een grijs gedeelte op hun LG scherm? Wanneer mijn scherm net aanstaat heb ik echt een hele donkere baan op het links van de midden gedeelte van het scherm. Na een uurtje is deze baan weg.

(Zelf denk ik aan een probleem met de achtergrond verlichting...)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ik heb ook een probleempje ?

Net me laptop met schone vista geinstalleerd alleen nu kan ik geen vingerprints meer toevoegen omdat hij zegt dat er al vingerprints instaan.

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

itlee schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:55:

Ik gebruik mijn laptop voor mijn studie, deze moet dus 3d kunnen renderen. Nou, dan zit die 3 gig zo vol, ook al heb ik 4 gig besteld..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:38
framaster schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:38:
Ik heb ook een probleempje ?

Net me laptop met schone vista geinstalleerd alleen nu kan ik geen vingerprints meer toevoegen omdat hij zegt dat er al vingerprints instaan.

iemand een idee ?
Ja, deze kan je verwijderen via de software van de fingerprint reader, waar weet ik niet precies meer dus je zal ff moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
dieselb0y schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Ja, deze kan je verwijderen via de software van de fingerprint reader, waar weet ik niet precies meer dus je zal ff moeten zoeken.
Ook als je de software opnieuw hebt geinstalleerd op een nieuwe vista install ? Thnx gelukt !

[ Voor 3% gewijzigd door Xcist op 22-07-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31
Zo hier eens mijn ervaringen met de XPS m1530

Eind januari overleed mijn laptop terwijl ik op stage was in duitsland, niet echt handig maar het zat er al aan te komen (was ook al 5 jaar oud :P ). Toen dus meteen op zoek gegaan naar een nieuwe en een weekje later had ik de m1530 (T7500 3GB 250GB 1680*1050) voor m'n neus. Scherm was een samsung en behoorlijk grainy, maar niet meer dan de aldi laptop die in de tussentijd gebruikt had. Wel na een paar weken al een behoorlijke grote vlek op de palmrest, een soort witte oxidatie leek het wel. Dat was op dat moment niet zo belangrijk.
Maar nu ik vakantie heb toch eens contact opgenomen met de support bij dell voor de palmrest en het scherm. Vorige week woensdag een mailtje verstuurd met de klachten en de volgende dag al een mailtje terug met de vraag of ik wat foto's wilde maken en opsturen. Zo gezegd zo gedaan en als referentie ook nog een foto bijgevoegd van een andere laptop zonder grain. Het verschil op de foto's was echt enorm dus ze konden moeilijk ontkennen dat er iets mis was met m'n scherm.
Maandag stond er een monteur op de stoep die m'n scherm en palmrest vervangen heeft. "Helaas" geen LG maar een AUO187B. Het scherm is echt 10 keer beter dan de samsung! De grain is compleet weg en wit is ook echt wit. Verder lijkt het ook helderder en heeft het een stuk minder bleeding aan de onderkant. De monteur bevestigde dat er een slechte serie van samsung schermen gebruikt is. Chapeau voor de service van dell!

Ik ben ook nog eens bezig geweest met het overklokken van de videokaart. Standaard uit de doos haalde ik 3630 met 3Dmark06 op 1280*1024 standaard test. Daarna eens een nieuwe driver van laptopvideo2go geinstalleerd en ik haalde al 4048 3Dmarks.
Toen ben ik begonnen met overklokken. 625/1250/800 is geen probleem en zorgt voor 4944 3Dmarks. Temperaturen komen niet boven de 76 graden. Overigens vind ik het opvallend dat de videokaart niet veel warmer wordt zodra ik klok omhoog gooi. Mischien zit er dus nog wat meer ruimte in maar dit is voorlopig wel snel genoeg.

HD geratel heb ik geen last van, ik heb een toshiba 250GB 5400 rpm en die is behoorlijk stil. Wel heeft vista, met name in het begin, de neiging om contstant dingen van de hd te laden zelfs als je niet achter je laptop zit.
Andere kleine irritante dingen zijn de koptelefoon aansluitingen en ledjes aan de voorkant. Die zijn dus onbruikbaar als je de laptop op een standaard hebt staan. En soms mis ik de Gbit ook wel. Maar dat slechts kleine dingen.
Al met al ben ik dus erg tevreden over de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Morgen ga ik waarschijnlijk mijn M1530 opnieuw installeren. Ik ben van plan om de mediadirect partitie te verwijderen en vervolgens een dualboot te maken van Vista en XP. Alleen op internet lees ik veel verhalen van mensen dat hierna slechts 1 besturingsysteem herkend wordt.

Volgens mij moet het werken als ik het op de volgende manier doe:
- Eerst Windows XP installeren en in de setup hiervan de oude Vista partitie weggooien en een nieuwe voor XP en ook een voor Vista aanmaken.
- Dan Windows Vista opnieuw installeren met behulp van de meegeleverde DVD.

Vervolgens zou ik een keuze moeten krijgen welk besturingsysteem op te starten.

Kan iemand bevestigen dat bovenstaand plan juist is?

Ja dat is dus juist, nu alleen nog de hardisk drivers slipstreamen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 22-07-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik moet nu al MediaDirect opnieuw installeren, iets teveel gekut met partities denk ik O-) Wilde het starten maar kreeg een error, tsja da's altijd jammer!

Verder bevalt de laptop goed, doe nu een testje 3Dmark06 (voor het idee) en ga hem daarna voorbereiden door allerlei software alvast te installeren! :) Ik vind hem trouwens erg rap in Vista!

EDIT: 4262 3Dmarks in 06.. Niet overgeclockt, dat ga ik misschien nog wel doen maar daar kijk ik nog wel naar: eerst de boel opbouwen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 22-07-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 09:49
*O* Bubblegum pink in tha house *O*
Oftewel M1530 voor m'n vriendin met 1440*900 AU Optronics scherm, ziet er wat mij betreft prima uit.
Met 6 cell accu, 10 juli besteld, dus viel uiteindelijk nog wel mee met de langere levertijd ivm de 6 cell accu.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Sp!tF!re schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:11:
Ik moet nu al MediaDirect opnieuw installeren, iets teveel gekut met partities denk ik O-) Wilde het starten maar kreeg een error, tsja da's altijd jammer!

Verder bevalt de laptop goed, doe nu een testje 3Dmark06 (voor het idee) en ga hem daarna voorbereiden door allerlei software alvast te installeren! :) Ik vind hem trouwens erg rap in Vista!

EDIT: 4262 3Dmarks in 06.. Niet overgeclockt, dat ga ik misschien nog wel doen maar daar kijk ik nog wel naar: eerst de boel opbouwen ;)
Kan jij me vertellen welke driver je gebruikt ? (link ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik gebruik de laatste drivers van de M1330, deze werken ook op de XPS M1530! :)

Kan alleen MediaDirect niet opnieuw installeren omdat ik er 2 partities bij heb gemaakt, dat vind MediaDirect niet zo leuk dus die moet ik dan maar ergens anders gaan installeren ofzo? Maar eens uitzoeken hoe dat werkt want dit is ook niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het mogelijk is om een BTW nummer bij je gegevens toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
BTW nummer toevoegen is niet mogelijk als consument, maar je kunt deze laptop wel gewoon als bedrijf bestellen (althans bedrijfsnaam invullen, must be 'nuff imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hebben alle nieuwe gebruikers trouwens wel of geen sleeve erbij gekregen?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
FikkieHo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:25:
Ik wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:25:
Ja ik heb er ook een sleeve bij gekregen, best handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 23:56

Fjeze

AllesPerfect!

Even korte update m.b.t. een dual boot met Vista en Mac OSx.
Ik heb nu 2 partities aangemaakt, op de eerste partitie heb ik Mac OSx geinstalleerd, en op de 2de partitie heb ik Vista Home Premium geinstalleerd (gewoon met de Dell DVD).
Ik heb het nu zo geinstalleerd dat ik met de powerknop Windows Vista opstart, en met de Media Direct knop Mac OSx opstart. werkt perfect!
Aangezien ik Media Direct nog nooit gebruikt heb (zijn er hier mensen die het wel (veel) gebruiken?) is dit voor mij de perfecte oplossing!

Mac OSx werkt verder prima, videokaart, geluid, Internet (niet draadloos aangezien ik Intel wifi kaart heb) en sleep.

Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden mee zo!

P.S. Zijn er hier nog meer mensen die Mac OSx draaien, of er mee bezig zijn om het draaiende te krijgen?

Fly or Die

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.