[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 69.001 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:01

Hoogie2004

Whohooooo

Ik krijg vandaag als het goed is voor de 5e en laatste keer een monteur aan de deur. Ze gaan nu het moederbord en scherm vervangen.

Eerdere reparaties waren scherm, hdd en speakers, daarna toen deze weer stuk gingen moederbord en speakers, en dat moederbord is defect...

Nja, soms heb je eenmaal pech. Verder vind ik het niet zo heel erg, zo lang het maar snel wordt opgelost, beter dit dan een laptop van asus met zo'n probleem, en dat je em elke keer 2 weken kwijt bent.

*Hij doet het weer :) en heb nu een mooi LG scherm. Het verschil is echt gigantisch, zoveel mooier.
Speakers eerste keer was de linker speaker stuk, hij maakte een kraak geluid bij middelhoge tonen.
Tweede maal deden beide speakers niks totdat ik em keihard zette, en dan kraakte het alleen maar. Moederbord vervangen, en toen was videokaart stuk. Nu vandaag nieuw moederbord en scherm gekregen :)

Service is echt top, en de reparateur was erg gezellig. Ondanks alle problemen met deze laptop blijf ik tevreden over de laptop en vooral over de service.

[ Voor 36% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-07-2008 12:43 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 00:38
Waarom werd het hdd en speakers gerepareerd? Ik denk dat ik dezelfde problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Zouden jullie mij kunnen helpen aan dat telefoonnummer? Ik weet dat het in het engels is maar verder ben ik nog niet. Ik heb het nog niet gevonden. Weten jullie ook van hoe laat tot hoe laat dat nummer open is? Ik wil het liefst nu nog bellen en anders doe ik het morgenmiddag wel. Temperatuurprobleem van mijn laptop is niet prettig.

Is dit het juiste nummer? 020 674 4594

[ Voor 6% gewijzigd door Travee op 28-07-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:01

Hoogie2004

Whohooooo

Worldtravelon schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:51:
Zouden jullie mij kunnen helpen aan dat telefoonnummer? Ik weet dat het in het engels is maar verder ben ik nog niet. Ik heb het nog niet gevonden. Weten jullie ook van hoe laat tot hoe laat dat nummer open is? Ik wil het liefst nu nog bellen en anders doe ik het morgenmiddag wel. Temperatuurprobleem van mijn laptop is niet prettig.

Is dit het juiste nummer? 020 674 4594
Dat is het nummer ja, Dell Premium XPS support, ook in het nederlands op dat nummer.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 11:13
Vorige week maandag laptop besteld en die vrijdags al in huis. Dell kan soms toch wel snel leveren, als ze het willen.
Nu heb ik Vista verwijderd en heb een verse Windows XP geinstalleerd. Ik krijg nu echter met Media Direct de foutmelding dat hij niet de schijf kan lezen. Dell MediaDirect Express cannot access your hard drive. This may be because you have enabled Microsoft BitLocker. Ik weet zeker dat ik geen schijf encryptie heb, dus het ligt aan MediaDirect.

Nu lees ik steeds dat je helemaal overnieuw moet beginnen door eerst met Media Direct de schijf opnieuw in te delen en daarna de installatie van XP te doen. Is er geen enkele mogelijkheid Media Direct te fixen na installatie van XP? Windows XP loopt goed, nu nog Media Direct weer aan de praat zien te krijgen. Het zou aardig wat tijd schelen als ik niet opnieuw zou hoeven te herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz55
  • Laatst online: 06-08 11:13
Hmm, na de boekjes er nog eens bij gehaald te hebben heb ik MediaDirect nogmaals vanuit Windows XP geinstalleerd en nu werkt MediaDirect weer. 8)7

Nu gaan we genieten. Echt een superlaptop. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Heb mijn XPS M1530 net een maand en nou heb ik er zo'n 5 dagen geleden appelsap over laten vallen, het toetsenbord alleen gelukkig. In eerste instantie het overtollige vocht er afgeveegd en het leek wel wat mee te vallen maar na 5 dagen van warmte begint het nu toch wel erg te plakken onder de toetsen.

De toetsen werken allemaal nog wel maar vanaf zeg maar de rij E,D,C en alle toetsen links daarvan blijven nu plakken tijdens het typen. Het is heel erg irritant en ik heb hier eerlijk gezegd helemaal geen ervaring mee (ben normaal zuinig op m'n nieuwe spulletjes).

Iemand een idee hoe dit het beste schoon te maken, een vochtig doekje lijkt me niet ideaal bij een laptop. Iemand al ervaring met het loshalen van de knopjes op dit specifieke model wat ik wil niet m'n hele toetsenbord naar de filistijnen helpen.

Gisteravond wou ik eigenlijk maar een poging wagen met de FN toets aangezien die voor mij het meest te missen is maar ik durfde het toch niet aan zonder goed schoonmaakspul.

Ervaringen zijn zéér welkom :)

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://support.dell.com/s.../xpsM1530/en/SM/index.htm
dit is de service manual

Ik zou zelf proberen een nieuw toetsenbord te laten toesturen. Ik heb niet echt een idee wat dat kost. Als je brutaal bent zeg je gewoon dat een toets het niet meer doet. Zou ik zelf niet zo snel doen maar zo'n toetsenbordje kost Dell nagenoeg niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Gianni Rombios schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:56:
http://support.dell.com/s.../xpsM1530/en/SM/index.htm
dit is de service manual

Ik zou zelf proberen een nieuw toetsenbord te laten toesturen. Ik heb niet echt een idee wat dat kost. Als je brutaal bent zeg je gewoon dat een toets het niet meer doet. Zou ik zelf niet zo snel doen maar zo'n toetsenbordje kost Dell nagenoeg niks.
Bedankt voor je advies, heb die link even bekeken en er staat alleen informatie voor het vervangen van een toetsenbord niet over hoe het in z'n werk gaat met die knopjes en wat voor spul je moet gebruiken om het schoon te maken.

Als ik het hele pak er over heen gegoten had dan had ik het toetsenbord wel vervangen maar in dit geval was het maar 1/6 van een normaal glas. Ik moet dat plakkerige er toch wel even tussen weg kunnen halen voordat ik dat hele toetsenbord er uit schroef?

Iets minder radicale oplossingen zijn welkom.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

power_user schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor je advies, heb die link even bekeken en er staat alleen informatie voor het vervangen van een toetsenbord niet over hoe het in z'n werk gaat met die knopjes en wat voor spul je moet gebruiken om het schoon te maken.

Als ik het hele pak er over heen gegoten had dan had ik het toetsenbord wel vervangen maar in dit geval was het maar 1/6 van een normaal glas. Ik moet dat plakkerige er toch wel even tussen weg kunnen halen voordat ik dat hele toetsenbord er uit schroef?

Iets minder radicale oplossingen zijn welkom.
Tja.. als je zoiets hebt van ik bestel een nieuwe toetsenbord (zal niet veel geld kosten) dan kan je in elk geval proberen gewoon het toetsenbord er af te halen en in wat warm water laten weken, daarna goed laten drogen, kabeltje niet in het water doen. De laptop zelf onder het toetsenbord met een beetje vochtig doekje afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
Ik heb wat ruzie met de zoekfunctie waardoor ik mn post niet terug kan vinden, maar ik heb ergens (ik dacht in deel 2?) wat foto's gepost van hoe je toetsen los kan halen en weer vast kan zetten. In principe kan je ze er gewoon af halen en dan zie je denk ik wel hoe het weer vast moet. Er zit een soort schaar-constructie onder.

Schoonmaken kan gewoon met water, met of zonder sopje, of bijvoorbeeld alcohol. Water is normaal voldoende, maar het kan een paar keer vegen/spoelen kosten om opnieuw plakken te voorkomen. Als laatste redmiddel is het ook mogelijk om het hele toetsenbord gewoon in een bak met water en sop te spoelen, zal het ding waarschijnlijk prima onder blijven werken, als ie maar goed droogt. Kan wel zijn dat je op sommige plekken dan wat vet om te smeren weg spoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals wel bekend zal zijn is er inmiddels een bios update beschikbaar die ervoor moet zorgen dat de videokaart geen grote temp. schommelingen meer ondergaat en daardoor (minder snel !) kapot gaat. Het nadeel zou zijn dat de fan veel vaker (continu) aanslaat en dit veel meer lawaai geeft. Graag hoor ik jullie ervaringen na de update. Zie ook: nieuws: Dell brengt bios-update uit voor Nvidia-bug - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:37:
Zoals wel bekend zal zijn is er inmiddels een bios update beschikbaar... Graag hoor ik jullie ervaringen na de update.
Ik kan niet zeggen dat ik merk dat mijn fan eerder aanslaat of nu opeens overuren draait. Zelfs met dit hete zomerweer niet. Wel is de hapering van het systeem na het indrukken van de eject toets opgelost. Gewoon halen die bios update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier hetzelfde, merk er maar weinig van.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb één de hier in huis aanwezige M1330 laptopjes van BIOS update voorzien, naar mijn idee gaat de fan wat eerder aan en blijft langer op een lage stand doordraaien. Gelukkig merk ik nog weinig verschil in accu duur, maar na de BIOS update heb ik nog niet weer echt achter de laptop gezeten.

Het blijft overigens naar mijn idee niet echt een oplossing. Je kunt misschien de levensduur van de GPU hiermee weer iets verlengen, maar voor hoelang. Wat ik al eerder heb gezegd, net na de garantie periode?

Zelf zal het bij mij wel wat loslopen, ik heb namelijk direct al 4 jaar onsite garantie bij gekocht, alleen is de onzekerheid vervelender, de laptop is gewoon niet meer bedrijfszeker. :'(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Shit.... Zie ik net ineens dat de laptop die ik twee weken geleden besteld heb is geupgrade van;
Core 2 Duo T7250 naar T8100
Geforce 8400M GS naar 8600M GT

Nou voel ik me toch redelijk fucked up.. 8)7. Nou weet ik waarom ze zeggen "Buy a Dell and never look back!" Echter hoe lang is die return policy hier in Nederland :P ?

EDIT: Hmm, hier zit dan weer geen Vista Ultimate bij, maar Home Premium dus dat scheelt ook weer 50 euro. Dus misschien valt het toch nog wel mee. (overigens was het de Product (RED) versie).

[ Voor 22% gewijzigd door alex3305 op 31-07-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
7 dagen na levering volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de 1530 besteld met volgende specs:

CORE 2 DUO T9300 2.50GHz
15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050)
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
9-cell 85WHr Li-Ion
NVIDIA GeForce Go 8600M GT 256MB

+ accessoires:
MX Revolution
Dell All-In-One Inkjet Printer 948
Dell AIO 948 Printer Triple Pack - 2 Black & 1 Colour High Capacity Cartridges
USB 2.0 3m Black Printer Cable
Dell 948 Wireless Network Card

voor 'maar' 1461 € naar thuis gestuurd, 2 weken levertijd, mij hoor je niet klagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Nou ik ben eindelijk zo ver dat ik de laptop echt wil bestellen. Na alle klachten en problemen en 3 delen van het m1530 topic te hebben door gelezen.

Nou zit ik nog met een vraag. Omdat je je nu strikt aan de kortingsregels moet houden moet ik boven de 1299 euro uitkomen. Natuurlijk is dat niet zon probleem. Maar nou heb ik 2 systeempjes samen gesteld en vraag me af wat nou het beste is.

Mijn eerste systeem is:
T9300
15" 1650x1050
4GB geheugen
320GB harddisk
Go 8600 GT

Mijn tweede systeem:
T8300
15" 1920x1200
4GB geheugen
250GB harddisk met freefall sensor
Go 8600 GT

En bij beide eventueel de 9 Cells al ben ik daar ook nog niet over uit.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het beste systeem is. Of in iedergeval de voor en nadelen van beide systemen. Want als ik naar mijn eigen gedachte moet blijven luisteren kom ik er slecht uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ TimK1990: Neem het 1920x1200 scherm enkel als je goede ogen hebt, anders zullen ze teveel moeite moeten doen. Verder presteert de 250GB met freefall sensor volgens eigenaars in dit topic erg goed. Tenslotte is het prestatieverschil tussen de T8300 en de T9300 verwaarloosbaar.

Heb je trouwens een goede reden om voor een 6-cell batterij te kiezen? De upgrade naar een 9-cell is momenteel immers gratis en heeft geen impact op de levertijd (+ de overige voordelen).

EDIT: het is me net opgevallen dat je de 3 delen van dit topic hebt doorgelezen dus je zal het bovenstaande wel al weten :P

[ Voor 36% gewijzigd door fanatic_david op 31-07-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
TimK1990 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:57:
Nou ik ben eindelijk zo ver dat ik de laptop echt wil bestellen. Na alle klachten en problemen en 3 delen van het m1530 topic te hebben door gelezen.

...

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het beste systeem is. Of in iedergeval de voor en nadelen van beide systemen. Want als ik naar mijn eigen gedachte moet blijven luisteren kom ik er slecht uit!
Voordeel bij de eerste is de 70 gb dat je erbij krijgt. De processor verschil ga je niet merken bij internetten, film kijken, gamen, muziek, ... Alleen bij zwaardere programma's is het merkbaar. Dus je moet jezelf afvragen wat je ermee wilt doen. Ik vond het die meerprijs niet waard aangezien technologie toch zo snel bevorderd. Die 100 euro (toen ik hem kocht was het 140) kun je beter aan iets anders besteden. Aan de andere kant zal die 250gb 7200 rpm die snelheids verschil opheffen. Je merkt het ook wel met het overbrengen van bestanden of laden van spellen.
Dus ik denk dat T9300+320gb = T8300+250gb (voor normaal gebruik!!!!)

Verder heb je dan nog eens 1920 i.p.v 1680 wat fijner is bij het spelen van wat oudere spellen en het films kijken. Ik kan je garanderen dat je ogen er gewend aangeraken dus je zal het moeilijk hebben in het begin maar dan wen je er wel aan. Dus als ik u was, zou ik de 2de keuze nemen

Maar uiteindelijk moet je zien waarvoor je hem wil gebruiken. En vandaar vertrekken.

Edit: Heb net eens gekeken op de dell.be en viel me ineens iets eigenaardigs op
Vergelijk laatste en voorlaatste. Bij dell weten ze het ook niet zo goed meer.
Trouwens het is me opgevallen dat de prijzen van de xps vrij hoog liggen. Zeker als je vergelijkt met een paar maanden terug. Dell is me toch ene, maar mij hoor je niet klagen. Wat ik voor mijn xps betaalde :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mudi op 31-07-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook even aan de topicstarter:

In het gedeelte over de partities heb je gezet dat het het beste is om de utility partitie niet te wissen. Je kan dit echter veilig doen, Dell heeft op zijn site een programmatje staan waarmee je een bootbare USB kan maken met daarop het utilityprogramma.

de BIOS revisie A09 is ook uit, maar dat wisten jullie ongetwijfeld al.

Ik heb mijn M1530 nu een half jaar en ben er wel tevreden van. Ik heb nog steeds geen 3pins adapter (te lui om te bellen) en mijn biometrics werken ook niet meer. voor de rest een zeer goede laptop.

Ik heb ook de blueray optie, echter nog niet geprobeerd om een schijf te branden. Iemand dit al gedaan?

Grtz,
Optimango ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:27:
Ik heb ook de blueray optie, echter nog niet geprobeerd om een schijf te branden. Iemand dit al gedaan?
Als ik mij niet vergis is de blueray optie enkel een speler...schrijfjes branden zal dan moeilijk gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fanatic_david schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:52:
[...]

Als ik mij niet vergis is de blueray optie enkel een speler...schrijfjes branden zal dan moeilijk gaan :P
dat is dus exact wat ik hier een tijd geleden ook vermelde... maar de personen die hier toenmalig vaak postte beweerden bij hoog en laag dat het ook een brander is :)

ook de reden waarom ik nog geen 20 euro aan een lege BDschijf heb gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:54:
[...]

dat is dus exact wat ik hier een tijd geleden ook vermelde... maar de personen die hier toenmalig vaak postte beweerden bij hoog en laag dat het ook een brander is :)

ook de reden waarom ik nog geen 20 euro aan een lege BDschijf heb gegeven :)
Heb je toevallig Nero InfoTool oid staan? Gewoon een tooltje waarmee je properties van je optische drives kunt uitlezen. Want er mag nu wel eens uitsluitsel komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Het ligt eraan wat voor drive je hebt. Of een Blu-ray Disc of een Blu-ray Disc-combinatiestation.

Indien je het eerste hebt, kun je branden. Indien je het tweede hebt, dan kun je niet branden.

http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Als je dan bij configureren kijkt, en dan kijkt bij de opties voor het optische station, dan heb je bijv. de volgende optie:
Vast Blu-ray Disc-station (2x) met dunne laadsleuf, inclusief software [meerprijs € 300,00 of € 11/maand-1]
Kortom het lijkt mij dat je dan dus een brander hebt, gezien ook de 2x speed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BD-re dus enkel reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
Mudi schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:45:
[...]

Voordeel bij de eerste is de 70 gb dat je erbij krijgt. De processor verschil ga je niet merken bij internetten, film kijken, gamen, muziek, ... Alleen bij zwaardere programma's is het merkbaar. Dus je moet jezelf afvragen wat je ermee wilt doen. Ik vond het die meerprijs niet waard aangezien technologie toch zo snel bevorderd. Die 100 euro (toen ik hem kocht was het 140) kun je beter aan iets anders besteden. Aan de andere kant zal die 250gb 7200 rpm die snelheids verschil opheffen. Je merkt het ook wel met het overbrengen van bestanden of laden van spellen.
Dus ik denk dat T9300+320gb = T8300+250gb (voor normaal gebruik!!!!)

Verder heb je dan nog eens 1920 i.p.v 1680 wat fijner is bij het spelen van wat oudere spellen en het films kijken. Ik kan je garanderen dat je ogen er gewend aangeraken dus je zal het moeilijk hebben in het begin maar dan wen je er wel aan. Dus als ik u was, zou ik de 2de keuze nemen

Maar uiteindelijk moet je zien waarvoor je hem wil gebruiken. En vandaar vertrekken.

Edit: Heb net eens gekeken op de dell.be en viel me ineens iets eigenaardigs op
Vergelijk laatste en voorlaatste. Bij dell weten ze het ook niet zo goed meer.
Trouwens het is me opgevallen dat de prijzen van de xps vrij hoog liggen. Zeker als je vergelijkt met een paar maanden terug. Dell is me toch ene, maar mij hoor je niet klagen. Wat ik voor mijn xps betaalde :P
Ik ben toch een beetje specs geil. Dus ik zou graag een 9300 willen omdat het hoger is als de 8300 dat zou het enige zijn. Verder is hij bedoelt voor autocad/inventor omdat ik hem toch voor me studie wil gebruiken.

Plus wat ik heel erg denk is dat de hoge resolutie dus de 1920x 1200 wel leuk is maar slecht zichbaar omdat het scherm maar 15" is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
TimK1990 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:24:
[...]

Ik ben toch een beetje specs geil. Dus ik zou graag een 9300 willen omdat het hoger is als de 8300 dat zou het enige zijn. Verder is hij bedoelt voor autocad/inventor omdat ik hem toch voor me studie wil gebruiken.

Plus wat ik heel erg denk is dat de hoge resolutie dus de 1920x 1200 wel leuk is maar slecht zichbaar omdat het scherm maar 15" is!
Daar betwijfel ik over. Vooral omdat je toch met autocad bezig gaat zijn. Is veel handiger om met een hoger resolutie te werken.
Anders zou ik die 250 gb 7200 rpm toch aanraden. Dan zou ik dit genomen hebben.
T9300
15" 1650x1050
4GB geheugen
250GB harddisk
Go 8600 GT

Ik heb hier een 1440x900 en ik zou zeer graag 1920 willen hebben. Aangezien ik het toen niet kon bestellen en 1650 een meerprijs had van 130 euro heb ik het hierbij gelaten. Je zit veel korter voor je laptop dus 1920 is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:27:
ook even aan de topicstarter:

In het gedeelte over de partities heb je gezet dat het het beste is om de utility partitie niet te wissen. Je kan dit echter veilig doen, Dell heeft op zijn site een programmatje staan waarmee je een bootbare USB kan maken met daarop het utilityprogramma.

de BIOS revisie A09 is ook uit, maar dat wisten jullie ongetwijfeld al.
Hehe, de topicstarter reageert al weken nergens meer op ondanks alle beloften. :>

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
De 1920x1200 lijkt leuk met autocad omdat je meer werkruimte hebt. Dat wil zeggen meer teken ruimte. Maar het word ook allemaal kleiner en hoe wenselijk is dat.

Plus wat nog steeds een struikelblok voor me is is of ik nou die gratis 9 cell moet nemen of gewoon voor de 6 cell moet gaan. Als we de lange levertijd even buiten beschouwing laten.

Ik moet namelijk die laptop mee nemen naar school dus extra gewicht is niet wenselijk. Daarbij komt dat extra lange accuduur wel weer wenselijk is omdat niet overal op school bij mij zo makkelijk stroom te vinden is plus ik in de trein ook nog lekker wil kunnen werken zonder te hoeven denken aan mijn accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimK1990 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:00:
De 1920x1200 lijkt leuk met autocad omdat je meer werkruimte hebt. Dat wil zeggen meer teken ruimte. Maar het word ook allemaal kleiner en hoe wenselijk is dat.

Plus wat nog steeds een struikelblok voor me is is of ik nou die gratis 9 cell moet nemen of gewoon voor de 6 cell moet gaan. Als we de lange levertijd even buiten beschouwing laten.

Ik moet namelijk die laptop mee nemen naar school dus extra gewicht is niet wenselijk. Daarbij komt dat extra lange accuduur wel weer wenselijk is omdat niet overal op school bij mij zo makkelijk stroom te vinden is plus ik in de trein ook nog lekker wil kunnen werken zonder te hoeven denken aan mijn accu
Ik zou de 9-cell nemen. Je hebt meer accuduur, je laptop staat iets beter (achterkant komt omhoog) en dat zorgt voor een betere ventilatie. Het verschil in gewicht (volgens mij niet eens zoveel?) zou dan niet een wereld van verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Even een newbie-vraag: Ik zoek een laptop voor school en de Dell XPS 1530 serie (of een Macbook Pro) lijkt me wel wat, alleen zijn deze laptops zo prijzig vergeleken met bijvoorbeeld XXODD laptops met zelfs nog betere specs.

Is Dell (en Apple) gewoon duur of zitten er andere voordelen aan die hoge prijs verbonden? Service bijvoorbeeld of levensduur/kwaliteit van de laptop...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRoyal schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:20:
Even een newbie-vraag: Ik zoek een laptop voor school en de Dell XPS 1530 serie (of een Macbook Pro) lijkt me wel wat, alleen zijn deze laptops zo prijzig vergeleken met bijvoorbeeld XXODD laptops met zelfs nog betere specs.

Is Dell (en Apple) gewoon duur of zitten er andere voordelen aan die hoge prijs verbonden? Service bijvoorbeeld of levensduur/kwaliteit van de laptop...?
Service van Dell is meestal stuk beter dan bij concurrenten en kwalitatief ziet mijn XPS 1530 er ook prima uit, voelt goed aan. In mijn ogen het beetje extra geld tov een XXODD dus zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Prijzig ten opzichte van XXODD? Persoonlijk vind ik Dell nou juist goedkoper )uitzondering van de 17" varianten). Daarnaast 'moet' je bij XXODD nog een Windows licentie erbij nemen welke er al bij Dell bij zit, wat ook weer wat geld scheelt maar wat meeste mensen vergeten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
alex3305 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:09:
Prijzig ten opzichte van XXODD? Persoonlijk vind ik Dell nou juist goedkoper )uitzondering van de 17" varianten). Daarnaast 'moet' je bij XXODD nog een Windows licentie erbij nemen welke er al bij Dell bij zit, wat ook weer wat geld scheelt maar wat meeste mensen vergeten blijkbaar.
Ik kom bij XXODD toch steeds wat goedkoper uit, zelfs bij modellen met betere specs. Na aftrek van de 10% waardebonnen bij Dell is de prijs overigens nagenoeg hetzelfde!

Maar bij de XPS van Dell wordt enkel windows vista 32-bit geleverd, terwijl je bij dat betreffende model laptop enkel voor 4GB geheugen kunt kiezen – das op zich wel vreemd :o

Kan ik met de Vista licentie die bij de Dell XPS wordt geleverd de Vista 64-bit DVD aanvragen bij Microsoft (voor € 9,95 ofzoiets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Dan zou je waarschijnlijk met Dell moeten bellen voor zoiets..

En over de topic starter.. We kunnen binnenkort een nieuwe aanmaken :)

Ik heb trouwens echt heel erg met partities zitten spelen, kwam slecht uit.. Heb noodgedwongen alle partities moeten verwijderen en hermaken :D En mediadirect wil er niet meer op.. Niet dat ik dat wil..

[ Voor 69% gewijzigd door FikkieHo op 01-08-2008 15:11 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

MRoyal schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:55:
Maar bij de XPS van Dell wordt enkel windows vista 32-bit geleverd, terwijl je bij dat betreffende model laptop enkel voor 4GB geheugen kunt kiezen – das op zich wel vreemd :o
Bij sommige preconfigs kan je idd enkel voor 4GB "kiezen", bij andere kan je ook voor 2GB of 3GB kiezen. Via de telefoon of de chat valt er wel wat aan te passen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door fanatic_david op 01-08-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
fanatic_david schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:11:
[...]

Bij sommige preconfigs kan je idd enkel voor 4GB "kiezen", bij andere kan je ook voor 2GB of 3GB kiezen.
Klopt, maar als ik bij die preconfig exact dezelfde opties kies met 3GB geheugen ipv 4GB dan scheelt het maar 5 euro (omdat bij die andere preconfigs korting wordt aangeboden) – voor die 5 euro pak ik dan wel gewoon die extra GB geheugen erbij!

[ Voor 6% gewijzigd door MRoyal op 01-08-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

MRoyal schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:15:
[...]

Klopt, maar als ik bij die preconfig exact dezelfde opties kies met 3GB geheugen ipv 4GB dan scheelt het maar 5 euro (omdat bij die andere preconfigs korting wordt aangeboden) – voor die 5 euro pak ik dan wel gewoon die extra GB geheugen erbij!
Ja, snap ik. Ik ging gewoon in op het feit dat je niet enkel voor 4GB kunt kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 13:16

itlee

Gas erop!

ontdekking:

na upgrade naar nieuwe bios versie a09 kan je niet meer overklokken met riva tuner.

work around:

terug naar versie a08.
Dan kan je weer overklokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
itlee schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:14:
ontdekking:

na upgrade naar nieuwe bios versie a09 kan je niet meer overklokken met riva tuner.

work around:

terug naar versie a08.
Dan kan je weer overklokken...
Dan zit je wel met de GPU probleem he, dus wat verkies je boven wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Mudi schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:20:
[...]

Alsook de eject "freeze".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jij wilt de levensduur van je videokaart graag nog meer verkorten? Het is spelen met vuur om een onderdeel waarvan je weet dat het een koelprobleem heeft te gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Holgersson schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:23:
Jij wilt de levensduur van je videokaart graag nog meer verkorten? Het is spelen met vuur om een onderdeel waarvan je weet dat het een koelprobleem heeft te gaan overklokken.
Ik doe dit al jaren (met desktop pc's) en de laptop is nieuw maar we zien wel...kheb een jaar full garantie en 10% overklokken geeft met games een behoorlijke winst kwa framerate en het scheelt 5 graden celsius met full gamen (hw monitor)....

die A09 bios voegt niets toe, dan alleen dat je niet meer kan overklokken...
als je laptop toch al problemen heeft zoals die man hier ook op het forum dat de koelpasta niet goed geleid en de temp van je GPU naar 90 a 100 graden schiet....

bij mij komt ie niet boven de 76 graden met call of duty.... CPU iets van 65 graden.

de vidkaart draait nu op 600/1200 voor de core en de memory draait op 750.

gewoon idle in vista, met word/inet/outlook e.d. gebruik je de gpu nauwelijks dan is de temperatuur rond 47 gr voor de cpu en 60gr voor de GPU.

dus doorfikken gebeurt echt niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Mudi schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:20:
[...]

gpu probleem lost zich niet op, t zit namelijk in de videokaart en niet in de bios van je moederbord, dell laat alleen je fan harder draaien en slaat sneller aan. (plus het read only maken van klok snelheden)

is iets mis met de constructie van de GPU...dus ...kan je toch niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Zit er eigenlijk gewoon een windows Vista DVD bij de laptop? zodat je hem zelf een keer kunt formatteren en partities enz zonder geklooi goed in te stellen?

mijn excuus voor deze vraag

[ Voor 10% gewijzigd door dewil1990 op 01-08-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

whiplash1990 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:42:
Zit er eigenlijk gewoon een windows Vista DVD bij de laptop? zodat je hem zelf een keer kunt formatteren en partities enz zonder geklooi goed in te stellen?
Ja. Dat is trouwens al meermaals ter sprake gekomen in dit topic...volgende keer eerst zoeken dus!

EDIT: quicksearch in dit topic: vista,dvd

[ Voor 22% gewijzigd door fanatic_david op 01-08-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Als je een Vista x64 OEM DVD kunt aankomen (eventueel downloaden, moet wel een OEM zijn en geen retail!) dan kun je je licentie overzetten van x86 naar x64. Daarnaast kun je ook gewoon activeren (als ik het goed heb) met een x86 op x64 en is dit dus gewoon universeel.

Overigens heb ik mijn licentie op deze PC ook overgezet (Dell XPS 420) van x86 naar x64 ivm 8GB geheugen en dat werkte en werkt perfect! Daarnaast is je Windows ook meteen geactiveerd. Hoe dit precies moet kan ik overigens niet hier uitleggen omdat het vaak ook gebruikt wordt icm piracy.

[ Voor 35% gewijzigd door alex3305 op 01-08-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:32
Ik heb ook paar dagen geleden naar A09 geflashed maar kan nog steeds de videokaart overklocken, en idd, het systeem blijft niet meer hangen als je er een cd/dvd erin of eruit haalt :)

Over de koeler, hij gaat idd iets sneller aan en blijft ook langer aan. Maar om nu te zeggen dat ik er last van heb, neehoor, totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Phantom schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:43:
Ik heb ook paar dagen geleden naar A09 geflashed maar kan nog steeds de videokaart overklocken, en idd, het systeem blijft niet meer hangen als je er een cd/dvd erin of eruit haalt :)

Over de koeler, hij gaat idd iets sneller aan en blijft ook langer aan. Maar om nu te zeggen dat ik er last van heb, neehoor, totaal niet.
met welke overklock tool doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46

Fab1Man

Live life to the fullest

MRoyal schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:55:
[...]

Ik kom bij XXODD toch steeds wat goedkoper uit, zelfs bij modellen met betere specs. Na aftrek van de 10% waardebonnen bij Dell is de prijs overigens nagenoeg hetzelfde!

Kan ik met de Vista licentie die bij de Dell XPS wordt geleverd de Vista 64-bit DVD aanvragen bij Microsoft (voor € 9,95 ofzoiets)?
Ik heb bij slim.nl ook een upgrade licentie gekocht voor Vista Ultimate, 32-bits. Ik heb een 64-bits versie gedownload bij Microsoft, maar de makkelijkere weg is via torrents (allebei gratis, én het is legaal gezien je een key hebt). SP1 heb ik inmiddels geslipstreamed.
De 32-bits versie die bij Dell zit, de key op de stikker, werkt gewoon op een 64-bits DVD. En de grote grap bij mijn upgrade licentie: fresh install vista, bij de hoofdinstallatie géén key invullen, en dan in Windows Vista zelf, via Configuratiescherm de key invullen en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Fab1Man schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:43:
[...]

...Ik heb een 64-bits versie gedownload bij Microsoft, ...
Ik heb ook wel intresse in de 64bit versie, maar heb je toevallig ook een link naar de microsoft site. Ik kan hem namelijk in het downloadcentrum niet vinden. Of lees ik er nu overheen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ben momenteel op vakantie t/m 10 augustus en heb alleen een iPhone ter internetbeschikking. 11 augustus zal ik de link even opzoeken en 'm hier posten (ja dat mag, is geen warez of illegale links, maar de online downloadlink van MSDN. Heb je een echte key mag je dit gewoon gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Worldtravelon schreef op zondag 20 juli 2008 @ 06:09:
Ik had een paar weken geleden een andere driver maar heb het weer teruggezet naar de standaard driver van de Dell pagina. Hier kan het dus niet aan liggen, dat ik een lagere score heb. Het moet iets hoger kunnen inderdaad. Ik heb zelf ook al wat opgezocht.

Resolutie: 1280x800
Powermanagement: Hoge prestaties

Zoals ik al eerder zei; ik heb mijn temperatuur getest. Vanaf april tot nu kon ik COD4 MP op 1440x900 en alles op high nog spelen. Normaal speel ik rond de 91 fps. Nu maakt het niet uit welke setting ik doe, mijn fps zijn een paar seconden goed maar dan gaan ze verschillen van 18 tot 93 fps, dat is dus echt niet goed! Voor de gameplay niet en voor de laptop niet.

Ik denk dat het aan de temperatuur ligt. Ik kan dmv testprogramma's zien dat de kloksnelheid daalt naarmate de temperatuur hoger wordt (getest met rivatuner en EVGA). Hier zijn de resultaten:
[afbeelding]vergroot uit
Nog net niet aan het kookpunt!

Wat ik verder getest heb: achtergrond processen, stof, internetverbinding en punkbuster. In orde.

Ik heb mijn laptop op ijs gelegd en het hielp wel iets. Ben van plan om dan maar een laptopcooler aan te schaffen. Het lijkt er op dat door slechte koeling mijn hele systeem daar onder gaat leiden. Het is één van de meest voor de hand liggende oorzaken. Al blijf ik nog wel met een aantal vragen zitten. Mijn toetsenbord was niet heet tijdens deze test, op sommige dagen is hij wel heet (zweethanden) maar dan heb ik nog steeds goede fps? Waarom krijg ik hier nu pas last van en niet toen ik hem net had? (het is geen stof). Ik ga morgen nog een aantal andere games testen om te kijken of ik daar ook een "fps-party" heb.
Ik heb een Dell technicus gebeld (engels) en volgens hem is het geen hardwareprobleem dus hoef me geen zorgen te maken. Maar als ik een game speel dan gaan de temperaturen toch wel fors omhoog en is mijn hele laptop heet, daar had hij even geen antwoordt op. Nu moet ik alle drivers+BIOS opnieuw installeren en dan gaan ze me maandag terugbellen. Wel een super service hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Fab1Man schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:40:
Ik ben momenteel op vakantie t/m 10 augustus en heb alleen een iPhone ter internetbeschikking. 11 augustus zal ik de link even opzoeken en 'm hier posten (ja dat mag, is geen warez of illegale links, maar de online downloadlink van MSDN. Heb je een echte key mag je dit gewoon gebruiken).
Ehm, volgens mij moet je voor MSDN downloads een abonnement hebben en is zo'n link wel lichtelijk illegaal als je dus geen abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een ander probleempje, moet nog even kijken wanneer het precies gebeurt maar soms blijft de GPU op 2D snelheden staan en kan hij niet hoger dan dat (het is in ieder geval de middelste stand waarbij ik zo'n 2800 2380 punten haal in 3DMark06), de 3D snelheden worden dan dus gewoon niet gehaald en komen vanaf dat moment niet meer terug.. Opnieuw opstarten en ik kan weer deze snelheden behalen..!

Het lijkt een warmte-probleem (terugklokken), maar ik moet nog even uitzoeken of het nou in een spel zit of niet die deze problemen veroorzaken. Ondertussen klooi ik lekker verder en ga ik binnenkort Dell even bellen over die GPU, ik vind het toch niet kunnen dat ik bij een laptop van 1500 euro bijna moet gaan vrezen dat hij niet kapot gaat (zeker gezien de fluctuatie die ik heb in temperatuur). Dit wordt alleen maar erger als ik straks ga studeren en hem af en toe uitzet, dan weer aanzet (slaapstand constant). Ik zie het nou niet écht met vertrouwen tegemoet..

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Om te testen liet die technicus mij de drivers and utilities CD van Dell plaatsen en gelijk bij het opstarten de FN-toets ingedrukt houden. Ik kreeg toen een programma wat mijn CPU ging testen. Even verderop heb ik ook gelijk maar de fan getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:32
itlee schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:16:
[...]

met welke overklock tool doe je dat dan?
Gewoon met RivaTuner v2.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Worldtravelon schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:14:

Ik heb een Dell technicus gebeld (engels) en volgens hem is het geen hardwareprobleem dus hoef me geen zorgen te maken.
En dat geloof jij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
*illegale praktijken*

[ Voor 146% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Niet echt, eerlijk gezegd, daarom ben ik nog steeds in gesprek :P
Die tests zeggen dat er niks aan de hand is met de processor maar dan blijf ik nog wel doorvragen naar wat het probleem dan kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
*illegale praktijken*

[ Voor 99% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
*illegale praktijken*

[ Voor 86% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
*illegale praktijken*

[ Voor 97% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
*illegale praktijken*

[ Voor 111% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
*illegale praktijken*

[ Voor 81% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
*illegale praktijken*

[ Voor 96% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
*illegale praktijken*

[ Voor 96% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Worldtravelon schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:14:
[...]
Ik heb een Dell technicus gebeld (engels) en volgens hem is het geen hardwareprobleem dus hoef me geen zorgen te maken. Maar als ik een game speel dan gaan de temperaturen toch wel fors omhoog en is mijn hele laptop heet, daar had hij even geen antwoordt op. Nu moet ik alle drivers+BIOS opnieuw installeren en dan gaan ze me maandag terugbellen. Wel een super service hoor _/-\o_
Als je hier spreekt overde Nvdia problematiek dan is dit weldegelijke een hardeware probleem en lult (om het maar even plat te zeggen) die Dell technicus uit zijn nek. Het lijkt er op dat de Dell support afdeling nog niet goed is geinformeerd of in een ontkenningsfase zit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell weet dondersgoed dat dit de problemen zijn, maar ze kunnen geen actie ondernemen.
Het is onmogelijk om iedereen die nu een 8600m of 8400m heeft (inspiron, xps en vostro) een nieuwere kaart te geven. Dit gaat hen meer kosten dan het verkoop van alle xpsen bij elkaar.
Nu zijn wij natuurlijk de "lul", omdat we met een hardware probleem zitten, maar de hoofdschuldige is toch echt nvidia!

Dell gaat alles ontkennen wanneer de echte problemen zich nog niet voordoen. Wanneer je laptop niet meer werkt, dan willen ze best de mobo veranderen, tot die tijd houden ze de boot af. Heel begrijpelijk, maar erg vervelend voor ons.

Misschien is dit wel de beste waarschuwing voor Dell, ATI gaat vanaf nu zeker de voorkeur krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:09:
Dell weet dondersgoed dat dit de problemen zijn, maar ze kunnen geen actie ondernemen.
Het is onmogelijk om iedereen die nu een 8600m of 8400m heeft (inspiron, xps en vostro) een nieuwere kaart te geven. Dit gaat hen meer kosten dan het verkoop van alle xpsen bij elkaar.
Nu zijn wij natuurlijk de "lul", omdat we met een hardware probleem zitten, maar de hoofdschuldige is toch echt nvidia!

Dell gaat alles ontkennen wanneer de echte problemen zich nog niet voordoen. Wanneer je laptop niet meer werkt, dan willen ze best de mobo veranderen, tot die tijd houden ze de boot af. Heel begrijpelijk, maar erg vervelend voor ons.

Misschien is dit wel de beste waarschuwing voor Dell, ATI gaat vanaf nu zeker de voorkeur krijgen....
Ik weet dat de volledige schuld bij Nvidia ligt, maar ik heb reeds gelezen dat HP de standaard garantie reeds heeft verlengt met een jaar en ook inmiddels laptops heeft terug geroepen. In dit geval schijnen HP en Nvidia de kosten te delen.

Maar als Dell niet vanplan is een terugroep actie te organiseren, dan lijkt het mij niet meer dan redelijk een live time of minimaal 6 jaar garantie te geven op GPU en fan, maar in mijn ogen blijft een recall de enige echte oplossing. Dat zal wel veel gaan kosten, maar dat is het risico dat je loopt als producent, in dit geval de risico voor Nvidia.

Daarbij schijnt het probleem reeds in November vorig jaar al bekend te zijn geweest (zie de HP nieuws posting van even geleden op de frontpage) dan is het belachelijk dat een laptop welke begin juli 2008 geleverd is nogaltijd met hetzelfde probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 21:57
Over het probleem met de gpu, na de bios update merk ik toch wel dat me laptop niet meer zo stil is als eerst aangezien de fan bijna altijd draait nu. Je zou ook denken als die fan blijft draaien dat de laptop iig niet al te warm meer zou mogen worden, maar hij wordt nog steeds bloedje heet als die lang aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dieselb0y schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:28:
Over het probleem met de gpu, na de bios update merk ik toch wel dat me laptop niet meer zo stil is als eerst aangezien de fan bijna altijd draait nu. Je zou ook denken als die fan blijft draaien dat de laptop iig niet al te warm meer zou mogen worden, maar hij wordt nog steeds bloedje heet als die lang aanstaat...
Ik heb net nog even weer gecontroleerd met GPU-Z ik ben alleen aan het surfen met ik schat een kamertemperatuur rond de 21 - 22 graden. De GPU meet nu 48 graden en de an draait op 100%. O mijn excuus ik praat wel over een M1330.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 04-08-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 13:06
Worldtravelon schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:54:
[...]

Ik heb niet jouw hele verhaal kunnen volgen maar het klinkt als de piep waar ik de eerste weken last van had. Het is een hoog, irritant piepje wat onder de intel/vista stickers vandaan komt? Ik hoorde dit dus de eerste weken en omdat ik 's avonds, in alle rust, veel werk, ergerde ik me daar dood aan. Nu is de piep verdwenen. Een vriend van mij zei dat het misschien nieuwigheid van de processor kon zijn.
Even een late reactie.
Inmiddels (5 maanden na aankoop) piept mijn laptop nog steeds.
Ik heb verhalen gehoord dat het de voeding van de processor (schakelt om de core spanning aan te passen) kon zijn. Deze zit op het moederbord, maar deze is al een keer bij mij vervangen. heb gelijk daarna weer gemaild met dell maar nog niks van gehoord. Binnenkort maar eens even bellen :(
Support van dell had ik dus wat beter verwacht.
Tot nu toe geconstateerd wat het niet is (samen met de monteur van dell):
- Camera
- Scherm
- Geheugen
- Moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 21:57
Gerrit Jan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:41:
[...]

Even een late reactie.
Ik heb verhalen gehoord dat het de voeding van de processor (schakelt om de core spanning aan te passen) kon zijn. Deze zit op het moederbord, maar deze is al een keer bij mij vervangen. heb gelijk daarna weer gemaild met dell maar nog niks van gehoord. Binnenkort maar eens even bellen :(
- Camera
- Scherm
- Geheugen
- Moederbord
Bij mij piepte er ook iets in het begin, dit is het 'gewhine' van de cpu geweest en ik heb het nu nog heel af en toe. Maar dit hoort natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
dieselb0y schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:58:
[...]

Bij mij piepte er ook iets in het begin, dit is het 'gewhine' van de cpu geweest en ik heb het nu nog heel af en toe. Maar dit hoort natuurlijk niet.
Ja ik had die irritante geluid ook in het begin, maar nu lijkt het dat ik ze niet heb. Erg vaag, en ook mijn hdd maakt geen geluid meer. Na 4 maanden is ie ineens gestopt denk ik. Ik zit eigenlijk niet op mijn kamer, maar eenmaal ik alleen ben en het zeer stil is ga ik eens weer luisteren of het inderdaad wat geluid maakt. Misschien is het wel opgelost na BIOS update 9, wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:56:
Hehe, de topicstarter reageert al weken nergens meer op ondanks alle beloften. :>
"Rustig jongens ik heb ook gewoon werk." :P

Serieus, we zitten op pagina 40 en aan die startpost gaat niets meer gebeuren. Is het een idee om om een slotje te vragen en iemand anders een nieuw topic te laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
*illegale praktijken*

[ Voor 105% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:06:
[...]
Serieus, we zitten op pagina 40 en aan die startpost gaat niets meer gebeuren. Is het een idee om om een slotje te vragen en iemand anders een nieuw topic te laten starten?
Heb ik ook al gesuggereerd. Misschien een idee even de mod te benaderen via PM of mail?
Doet niemand het, dan vraag ik het wel na terugkeer van mijn vakantie.

[ Voor 65% gewijzigd door dirkjesdirk op 05-08-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Mudi schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

Ja ik had die irritante geluid ook in het begin, maar nu lijkt het dat ik ze niet heb. Erg vaag, en ook mijn hdd maakt geen geluid meer. Na 4 maanden is ie ineens gestopt denk ik. Ik zit eigenlijk niet op mijn kamer, maar eenmaal ik alleen ben en het zeer stil is ga ik eens weer luisteren of het inderdaad wat geluid maakt. Misschien is het wel opgelost na BIOS update 9, wie weet
Dit piepje had ik ook, heb ik ook al eens eerder over gepost. Het is later verdwenen :)
Hdd maakt hier nog altijd veel geluid na 4 maanden. Fan staat ook altijd (zacht) aan.

Dell support heeft mij 3x teruggebeld maar ze hebben me niet echt kunnen helpen. Temperatuur probleem is opgelost na BIOS update 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Even een update over mijn scherm:

Ik had een Samsung WUXGA scherm. Prachtige resolutie, daar niet van, maar het scherm was echt bereslecht: zeer fletse kleuren, grainy, zwart was grijs, en veel backlight leak.

Direct na aankoop gemeld bij Dell. Afgesproken dat ik een WSXGA+ van LG zou krijgen. Weliswaar een lagere resolutie, maar veel beter.

Weken gewacht, elke keer de mededeling dat LG schermen niet op voorraad waren...

Gisteren gebeld: sorry meneer: we kunnen helaas toch niet garanderen dat u een LG krijgt. De medewerkers die dat beloofd hebben zaten er naast :X . Wel beloofde hij mij dat het vervangende WSXGA+ scherm kwalitatief veel beter zou zijn. Hij bevestigde de er klachten waren over de WUXGA samsung schermen, maar dat er geen alternatieven zouden zijn.

Kortom, vanochtend het scherm vervangen door een WSXGA+. Bij opstarten zie ik het al: echt een enorm verschil. Prachtige kleuren, veel helderder. Een LG dacht ik.
Niet dus. Blijkt het een AUO187B te zijn :? Geen LG, maar echt een prima scherm.

Even googlen blijkt dat de AUO schermen in eerste instantie niet zo goed waren, maar de AUO187B blijkbaar wel, hoewel er niet heel veel berichten over zijn. Je schijnt de wel "B" variant te moeten hebben.

Kort en goed:
1. AUO187B is prima paneel
2. Nog steeds een rommeltje bij Dell mbt de schermen, wel goede service.
3. Er zijn meer goede schermen in oploop dan alleen LG's
4. WUXGA scherm moet je vooralsnog niet kopen. Er is maar een fabrikant (samsung) en de kwaliteit is onder de maat.

Kortom, ik ben tevreden en houd het hierbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgom
  • Laatst online: 02-09 14:55
Sinds kort heb ik een klein insect (onweersbeestje) in mijn scherm. Nooit geweten dat dit mogelijk was maar op youtube zijn er veel andere gedupeerden te vinden. Volgens Dell valt dit niet onder de garantievoorwaarden. Heeft iemand van jullie andere ervaringen met Dell, maw heeft iemand in een dergelijk geval wel een nieuw scherm gekregen? Ik baal hier enorm van omdat ik ook al een ondermaats Samsung had gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
misschien een sbellen en zeggen dat je 8 dooie pixels hebt? :P

Vaak genoeg klanten gehad, die geen vervanging kregen als je die beestjes in je scherm had. Dan maar een andere manier he.

XPS support zou toch tegenwoordig NL support moeten zijn? althans heb ik van me ex collega gehoord, die de teamleader zou zijn.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 17:09
zoals al eerder in deze thread gevraagd door dr. Dude: heeft iemand de S-video al aan de praat gekregen? Bij mijn vorige pc met ati radeon 9700 pro en mijn huidige tv werkte het prima, maar meestal vindt mijn m1530 de tv gewoon niet, ook al zit de kabel erin. Heel af en toe doet hij het wel eventjes, maar dan alleen zwart-wit.. :'(

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Laatst online: 09-02 09:59
Ik heb het volgende opgemerkt:
Nvidia en s-video is eigenlijk nooit veel soeps :X (altijd problemen, zal wel aan de drivers liggen)

In ieder geval werkt bij mij het volgende. Eerst sluit ik de laptop met een svideo-kabel aan op de scart aansluiting (kabel in zo'n scartplug). Dan heb ik beeld op ext1, alleen is het zwart wit (bekend probleem, is iets met iets niet synchroon ofzo in de svideo -> svideo). Hierna sluit ik het mijn andere kabel aan, een svideo -> RCA (waarbij het zwart wit probleem wordt opgelost) en zet de tv op ext2. Zie daar kleur op je tv. Zodra ik het laatste direct probeer gebeurd er niks, er is blijkbaar eerst een signaal nodig die de uitgang aan zet?

Verder ging het zeer soepel met een svideo (7-pin) naar Pr y Pb (op een andere tv) waar alwaar een mooie resolutie van 1920x1080 getoond kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 17:09
dr. Dude schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:26:
[...]

Ik heb het volgende opgemerkt:
Nvidia en s-video is eigenlijk nooit veel soeps :X (altijd problemen, zal wel aan de drivers liggen)

In ieder geval werkt bij mij het volgende. Eerst sluit ik de laptop met een svideo-kabel aan op de scart aansluiting (kabel in zo'n scartplug). Dan heb ik beeld op ext1, alleen is het zwart wit (bekend probleem, is iets met iets niet synchroon ofzo in de svideo -> svideo). Hierna sluit ik het mijn andere kabel aan, een svideo -> RCA (waarbij het zwart wit probleem wordt opgelost) en zet de tv op ext2. Zie daar kleur op je tv. Zodra ik het laatste direct probeer gebeurd er niks, er is blijkbaar eerst een signaal nodig die de uitgang aan zet?

Verder ging het zeer soepel met een svideo (7-pin) naar Pr y Pb (op een andere tv) waar alwaar een mooie resolutie van 1920x1080 getoond kon worden.
Ja dat ervaar ik nu ook, met ATI ging het eigenlijk vrij probleemloos altijd..
Ik heb zelf alleen een s-video naar s-video kabel (normaalgesproken zet hij hem dan op ext 2). Ik weet niet of je die poort op de tv bedoelt met RCA?
Dus misschien een idee om een s-video naar scart verloopstukje te kopen ofzo..

Wel echt irritant, dat soort dingen moet gewoon werken :/
Als ik nou een HDTV had... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien hebben ze de prijzen ook weer veranderd helaas. 1400 euro voor de één na laatste configuratie met 8400 als videokaart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ik ondervind zelf geen problemen met S-video. Ik heb een speciale S-video naar RGB kabel ooit gekocht, die op tv aanslluiten en zorgenloos films kijken :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Sjoq schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:23:
XPS support zou toch tegenwoordig NL support moeten zijn? althans heb ik van me ex collega gehoord, die de teamleader zou zijn.
Volgens mij nog niet. Ik vroeg er zaterdag naar maar ik werd gewoon doorverbonden met een engels sprekend iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:45:
Zo te zien hebben ze de prijzen ook weer veranderd helaas. 1400 euro voor de één na laatste configuratie met 8400 als videokaart. :(
komt denk ik door het scherm, ik heb 2 weken terug 1033 euro betaald (1x5% en 1x10% korting), en zelfde config komt nu op 1258 (zonder korting).

en via dit topic krijg ik hem nu op 1076 euro.

(alleen relevante zaken):
Beschrijving

XPSTM M1530(N08X5309)
Datum & tijd: woensdag 6 augustus 2008 14:06

SYSTEEMCOMPONENTEN
XPSTM M1530(N08X5309) Aantal 1
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache), Legitieme Profiteer van € 70 inclusief BTW korting op geslecteerde Laptops.
Vervalt donderdag 14 augustus 2008
- € 70,00

Profiteer van 10% korting!
Vervalt woensdag 6 augustus 2008
- € 125,90

Catalogusnummer: 212131 N08X5309
Module Beschrijving Details bekijken
Base Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart NVIDIA® GeForce; Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
Harde schijf 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Optische stations Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
Gedis-pakketreferentie N08X5309
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
LCD-scherm 15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.133,09

--------------------------------------------------------------------------------

Extra kortingen en waardebonnen
Nu 5% korting op uw order! - € 56,65
Vervalt vrijdag 31 oktober 2008

Nu inclusief verzendkosten
Vervalt woensdag 13 augustus 2008

Totaal excl. BTW btw-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 904,57 19,00 % € 1.076,44
Totale leveringskosten € 24,37 19,00 % € 29,00
Korting leveringskosten -€ 24,37 19,00 % -€ 29,00
Totaalprijs € 904,57 € 1.076,44

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
*illegale praktijken*

[ Voor 84% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 08:19
Worldtravelon schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:58:
[...]

Volgens mij nog niet. Ik vroeg er zaterdag naar maar ik werd gewoon doorverbonden met een engels sprekend iemand.
Door de weeks nederlands, in het weekend engels voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amargedon schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Door de weeks nederlands, in het weekend engels voor zover ik weet.
Ja klopt, had ze net nog even aan de lijn, was gewoon in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Gerrit Jan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:41:
[...]

Even een late reactie.
- Camera
- Scherm
- Geheugen
- Moederbord
harddisk? dvd speler/fan?

oftewel de onderdelen die draaien vervangen.... geheugen piept niet...een scherm ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
RVE_NL schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:29:
Weet toevallig iemand die osx86 erp heeft hoe je bluetooth, usb, en (minderbelangrijk) de fingerprint reader goed kan laten werken?
Ze zijn allemaal out of box, alle bij mij dan toch. Over de fingerprint ben ik het nog niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie heb maar acht daagjes moeten wachten uiteindelijk tot em er was en alles is (of lijkt) gelukkig in orde! wel wat paranoia geworden door te lezen wat er allemaal mis kan zijn ....

'k heb net mijn scherm gecheckt en het is blijkbaar een samsung scherm (15,4 WSXGA+) maar bij mij heeft het precies toch geen fouten. Ik vind het er zelfs vrij prachtig uitzien, zo helder en scherp. Ik kan natuurlijk niet vergelijken :P Paar mensen hebben er wel al complimenten over gegeven.. dus ja zal wel oké zijn zeker.

Ben ook heel blij dat hij zo stil blijft. Bij andere laptops heb je soms zo'n mega geluid van de ventilator als die harder begint te werken heb ik bij anderen gemerkt. Vond ik wel irritant. Maar deze heeft dat precies helemaal niet :D Ook de harde schijf hoor je bijna niet.

Het enige wat mij beetje stoort is dat het zo warm lijkt te worden na een tijd. Als het koud is is het best ideaal om handen enzo aan te warmen :) maar nu.. ik hoop dat het geen kwaad kan.

Tis in ieder geval een beest van een laptop, hij werkt als een F16, hopen dat het zo blijft!

Wat specificaties: Duel Core T9300, 2,5ghz 6mb cache, 4gb geheugen, 320 gb 5400rpm, geforce 8600GT 256mb, 6 cel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ja het wordt heel warm, man je moet de fan eens horen als ik een game speel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! 'k heb een next business day garantie kunnen regelen *O* :7 d:)b Weinig dat me nu nog tegenhoudt deze laptop te bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Gelieve in deel 4 verder te gaan.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.