Ik denk dat dit toch wel de mist snuggere opmerking is die je had kunnen geven. Het was juist wel verstandig dit huis te kopen, al zou ik geen euro op mijn geweten hebben.Devil schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:54:
[...]
Is het verstandig om een huis te kopen als je geen 10k appart hebt liggen? [...]
Een huis kopen op jonge leeftijd is niet verstandig omdat ik eerst een buffertje voor het geval dat.. had moeten hebben?

Voor iemand uit 1983 al helemaal geen slimme opmerking. Ga jij tot je je 10k gespaard hebt een studentenkamer huren voor 450 per maand voor 12 meter. Succes..
Ik gaf aan een nieuwbouw woning te hebben gekocht. Onderhoud? Wat is dat de eerste jaren? Dak vervangen of repareren? Ik denk er de komende 10 jaar nog niet aan.
Een huis is in mijn ogen geen schuld is maar een investering en denk ik momenteel zelfs de beste manier van sparen.
Ik probeer door het hele topic heen enkel aan te geven dat mensen op jonge leeftijd niet tot nauwelijks kunnen sparen en wat risico's moeten nemen. Puur omdat de situatie het gewoon niet anders toe laat. Hoge kosten, met niets beginnen en een laag inkomen.