Bij een bossfight heb je te maken met slechts één boss (ongeveerMantaMania schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:17:
[...]
dus van andere classes weet jij niet wat voor abilities ze hebben en hoe je erop moet reageren?
9 classes met verschillende speccs is nog altijd minder als alle bosses en trash bij elkaar.
Uiteraard zijn spelers wel anders als computer controlled maar toch in arena weet ik vaak al heel snel wat er gaat gebeuren.
Nee, dat klopt niet helemaal. PvP is minimaal 2 keer zo dynamisch als pve.onzin, PvE = net zo dynamisch als PvP.
In pvp heb je namlijk met twee kanten te maken waarvan je niks kan zeggen over wat ze zullen doen, en in pve maar met 1, want van de Mobs weet je het precies. En nog wanneer ook.
Maar het kan ook de andere kant op. Afgelopen zaterdag met een onbekende rogue en warlock een epic fight gehad met een overmacht aan alliance op 1 van de bruggen in EoTS. Halverwege toch hun verzocht om de hunter neer te leggen, was geen probleem. Na de brug en base gecaptured te hebben een paar bedankjes over en weer en naar de volgende base. Heb me gruwlijk vermaakt die 15 min. Maar inderdaad, vaak krijg je (onterecht) wat verwijten naar je oren geslingerd.Tular schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:03:
Leuk hoor dat PvP. Het telkens maar aan te moeten horen: "Heal me!!" , "FFS you're a healer, heal me ffs'" etc.... dit is echt mijn droom!
Heel soms kom je goeie spelers tegen die weten dat als je een healer hebt je ook zuinig op hem moet zijn en hem ook verdedigt. Echter gebeurt het me te vaak dat als ik bijvoorbeeld in WSG als FC healer bezig ben, de horde vol op mij duikt en de anderen in geen velden of wegen te bekennen zijn. Als ze al in de buurt zijn dan denken ze alleen aan hun eigen target en zelfs als die gehealed wordt, hebben ze dat niet eens door.
/einde rant
Let's raid!
Niet dat ik PvP wil verdedigen, doe zelf wat arena's en af en toe wat BG met vrienden. Vind het fijner om te weten waar ik aan toe ben als de alliance over me heen rent.
Maar PvP enn PvE zijn eigenlijk niet te vergelijken en hangt meer van iemand persoonlijk af. Heb ik me bij neergelegd en ben nu 2 gear sets aan het verzamelen. "If u can beat them, join them and shut up" zeg maar
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
PvP niet saai grinden 
tja kan aan mij liggen heb 30k honor even in weekend (AV) bij elkaar gespaart.
vondt erg zeer weinig aan. (Zeker als pve-er die weer leuke gear upgrade nodig heeft)
Standaard iedereen naar galv even neer dpsen, groepje op de torens
ander groepje gaat op de heuvel bekijken hoe mooi drek is. en dan maar optijd drek neer dps of helemaal niet ofc.
Enige moment dat wel leuk is in av als dus niet gaat als geplant (horde die weer eens defend)
wel minder qua tijd en honor die je krijgt.
het grootste nadeel aan pve vind nog steeds dat je weken op item kan lopen en dat niet dropt.
voordeel van pvp dat item zeker weten een keer krijgt al duurt 30 weken je weet dat je items een keer krijgt.
En op onmogelijke tijden nog een groep kunnen krijgen. tja w.t.b pug over een battlegroup server. voor instances.
En denk dat er mensen die langer dan 30 weken op item lopen die nog steeds niet gedropt is of er geen dkp opdat moment voor hadden.
Edit:
ps wel jammer dat die arena server niet defentief was. had graag op gespeelt.
kun je eerst eens kijken of een class op lvl 70 je wel ligt etc.

tja kan aan mij liggen heb 30k honor even in weekend (AV) bij elkaar gespaart.
vondt erg zeer weinig aan. (Zeker als pve-er die weer leuke gear upgrade nodig heeft)
Standaard iedereen naar galv even neer dpsen, groepje op de torens
ander groepje gaat op de heuvel bekijken hoe mooi drek is. en dan maar optijd drek neer dps of helemaal niet ofc.
Enige moment dat wel leuk is in av als dus niet gaat als geplant (horde die weer eens defend)
wel minder qua tijd en honor die je krijgt.
het grootste nadeel aan pve vind nog steeds dat je weken op item kan lopen en dat niet dropt.
voordeel van pvp dat item zeker weten een keer krijgt al duurt 30 weken je weet dat je items een keer krijgt.
En op onmogelijke tijden nog een groep kunnen krijgen. tja w.t.b pug over een battlegroup server. voor instances.
En denk dat er mensen die langer dan 30 weken op item lopen die nog steeds niet gedropt is of er geen dkp opdat moment voor hadden.
Edit:
ps wel jammer dat die arena server niet defentief was. had graag op gespeelt.
kun je eerst eens kijken of een class op lvl 70 je wel ligt etc.
[ Voor 18% gewijzigd door Teunis op 09-06-2008 16:48 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
1 boss maar iedereen wel een specifieke taak en dan hebben we het nog niet over de verschillende bosses met meerdere adds. En in pvp kan je wel allerlei combinaties tegen komen maar wou je zeggen dat je er dan nog iets tegen kunt doen? Leuk loopt ik dan als disc priest tegen 8 warlocksMuthas schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:23:
[...]
Bij een bossfight heb je te maken met slechts één boss (ongeveer), niet een combinatie van verschillende bosses. In PvP kan je veel meer combinaties tegenkomen (2 mages + 5 druids + een priest tegenover 8 warlocks en rogue en paladin, etc. etc. )
In een instances kan ik ook 2 bosses of meerdere adds te gelijk tegen komen maar net als in pvp gaat dat vaak niet goed
PvE != PvP
PvP != PvE
Moet nu serieus ieder topic een keer volstaan wat nu superieur is aan het andere volgens de mening van bepaalde personen?
Bekijk gewoon heel simpel naar het spel, zonder bepaalde aspecten af te vallen omdat je hier minder om geeft terwijl anderen er wel om geven.
Over smaak valt niet te twisten, net zo min over voorkeur.
Blizzard is degene die gewoon uiteindelijk lacht hoor, want of je nu PvE of PvP het leukste vind, zij verdienen toch wel geld aan je.
PvP != PvE
Moet nu serieus ieder topic een keer volstaan wat nu superieur is aan het andere volgens de mening van bepaalde personen?
Bekijk gewoon heel simpel naar het spel, zonder bepaalde aspecten af te vallen omdat je hier minder om geeft terwijl anderen er wel om geven.
Over smaak valt niet te twisten, net zo min over voorkeur.
Blizzard is degene die gewoon uiteindelijk lacht hoor, want of je nu PvE of PvP het leukste vind, zij verdienen toch wel geld aan je.
if you pay peanuts, you get monkeys
Dat je die mening hebt, heb je idd wel bewezenVerwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:56:
Wta een discussie, zo overbodig allemaal.
PvP zuigt, zo simpel is het !
PvE all the way
[ Voor 4% gewijzigd door liledevil op 09-06-2008 16:58 ]
if you pay peanuts, you get monkeys
Het gaat denk ik ook meer om AV leechen.ActualFantasy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:18:
Easy epix ? Kwa spelen misschien, maar zeker niet kwa tijd. En aangezien alles in woW een timesink is, komt de snelheiod van het verkrijgen van gear in pvp aardig overeen met de tijd in pve.
No guts, no glory!
Gheghe, kben net een 2e priest aan het levelen puur voor PvP.
PvE blijft voor mij het leukst, waarschijnlijk omdat ik gewoon hard zuig in PvP, maar met mn huidige guild is de uitdaging aan PvE wel geweest
Ik loop alleen nog maar in kara op 4 knoppen te rammen met mn ogen dicht en af en toe een ZA run. Te weinig tanks voor 25 mans, als we geluk hebben kunnen we af en toe gruul doen. Ben overigens wel blij met mn guild
PvE blijft voor mij het leukst, waarschijnlijk omdat ik gewoon hard zuig in PvP, maar met mn huidige guild is de uitdaging aan PvE wel geweest
Bij een raid heb je 25 mensen. Elke van deze persoon kan het op een andere manier verknallen. Als je het op die manier wilt bekijken qua sheer numbers dan is pve zelfs nog VEEEL dynamischerMuthas schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:23:
[...]
Bij een bossfight heb je te maken met slechts één boss (ongeveer), niet een combinatie van verschillende bosses. In PvP kan je veel meer combinaties tegenkomen (2 mages + 5 druids + een priest tegenover 8 warlocks en rogue en paladin, etc. etc. )
sowieso is deze hele discussie pointless. Je doet gewoon wat je leuk lijkt. Of dat nu PVP of PVE is.
No guts, no glory!
33 weken elke week 10 potjes verliezen met een van de straat gegrepen onbekende. En dan kan je "je s3 gear ophalen". Ja, dat is precies hetzelfde als 26 weken lang 4 avonden van 4 uur in de week de T4, T5, T6 content doorwandelen met een groep van 25 man en dan je "T6 ophalen". Hou toch eens op, rekenwonder, nooit verder dan Karazhan gekomen zeker?ActualFantasy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:18:
[...]
Easy epics....Ik heb het al eens berekend, maar ik zal het speciaal voor jou nog een keertje doen.
Je begint op 1500 punten, in 2 tegen 2 en krijgt daar welgeteld iets van 280 arena punten voor. Aangezien je volgensjou 10 keer afk doet, en je daar nu je punten mee verliest eindig je op 1350. Das 200 punten of zo.
Voor een volledig set aan items, zonder de items met rating, ben je zon 1875 + 1875+ 1875 + 1125 is 6750 punten. Als we dan er maar van uitgaan dat je dus elke week 200 punten krijg ben je 33 weken bezig.
Dat is meer dan een half jaar om je gear bijelkaar te krijgen.
Easy epix ? Kwa spelen misschien, maar zeker niet kwa tijd. En aangezien alles in woW een timesink is, komt de snelheiod van het verkrijgen van gear in pvp aardig overeen met de tijd in pve.
[ Voor 3% gewijzigd door mdmeijer op 09-06-2008 17:11 ]
Paling Terran & Shaman
Verwijderd
Weet ik, maar op mijn account kan dat niet vanwege land instelling.UTwizard schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:39:
[...]
Transfer is ook gewoon te doen zonder CC, heb het laatst zelf ook gedaan met overschrijving. Heeft me ongeveer 30 minuten gekost in totaal. Char uitloggen, transfer aanvragen, 30 minuten lang ander spelletje gespeeld, zie opeens in m'n email een mailtje van Blizzard staan om te bevestigen. Ik druk op het linkje en m'n char staat op de andere realm. Piece of cookie
/signedKillGhost schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:20:
[...]
Natuurlijk. Iets te drinken pakken of wat te eten pakken of je blaas legen valt daar niet onder imho. Het kijken van een film tijdens een raid wel.
de pvp vs pve scripted verhaal.
PVE-wise weet je wat er inderdaad gaat gebeuren, maar neem bijv Hexlord hij steelt random abilities.
Zuljin fight: P3 geen idee waar de cyclones naar toe gaan?
P4 wie zal hij nu targetten met zijn Claw bite thingy.
MH: anerthon where will the infernal drop?
ik ben meer pve'er zoals ik al vaak geopperd heb.
Maar nu samen met een Rogue (ik Frostmage) in arena vind ik wel erg leuk hoor! en ja er zit meer dynamiek in maar, je kan van heel veel dingen wel voorspellen wat er gebeurt.
vs 2 rogues, deur gaat open je ziet niemand, ik word dan of gesapped, of genuked door 1 van de 2, en nummer 2 blijft in stealth op mijn rogue wachten.
Random + druid(9van de 10x resto) de druid loopt ergens in stealth rond en wij proberen of die ene te cc'en of nuken.
nou goed zo zijn er nog meer combinaties te bedenken.
iedereen heeft zijn eigen redenen voor wat hij/zij leuk vind laten we het leuk houden
Verwijderd
Redelijk lachwekkend.ActualFantasy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:18:
[...]
Easy epics....Ik heb het al eens berekend, maar ik zal het speciaal voor jou nog een keertje doen.
Je begint op 1500 punten, in 2 tegen 2 en krijgt daar welgeteld iets van 280 arena punten voor. Aangezien je volgensjou 10 keer afk doet, en je daar nu je punten mee verliest eindig je op 1350. Das 200 punten of zo.
Voor een volledig set aan items, zonder de items met rating, ben je zon 1875 + 1875+ 1875 + 1125 is 6750 punten. Als we dan er maar van uitgaan dat je dus elke week 200 punten krijg ben je 33 weken bezig.
Dat is meer dan een half jaar om je gear bijelkaar te krijgen.
33 wekend afk staan in PvE heb je hoeveel epics ? hmm 0 ?
Efford/reward wise is PvP de makkelijkste manier om epics (van goede kwaliteit) te krijgen, algemeen aangenomen. T is ook logisch gezien het feit dat je voor PvP iedereen met de zelfde gear wilt hebben, om het eerlijk te maken. Maar dat neemt nog niet weg dat de efford/reward ratios in TBC fucked up zijn (en de gear-up path).
Kheb nog wel 3 x 18slot bags met Bolts of netherweave vol, kopen? Tegenwoordig verpats ik gewoon stacks als trash, Kheb op me priest 365 tailoring ofzo, tis gewoon niet echt leuk om zoveel gold te spenderen voor die '3' items die nou niet echt geweldig zijn. Kijk ik naar mijn Dragonscale Leatherworking Master week ik het, Ebon setje wat ruk is vergeleken met PVP set puur omdat op PVP set STR zit en geen AP, STR wordt beinvloed door buffs (BoK) en schaalt dus, AP is een vast gegeven en die 20 hitrating haal ik wel van een paar gems.MrHuge schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:18:
[...]
Wacht maar tot je boven de 300 komt, dan wordt het pas echt duur, tenminste als je geen zin hebt om 3000+ Netherweave cloth te grinden.
Patts gaan ook voor idiote prijzen op AH bij ons (tBDF-H) 500-700g voor patt, dat geen ruk voorstelt en 16primal shadow(gaat voor 50g stuk)/fire nether ding en nogt 1 en ander kost.
quote]Neg schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:01:
[...]
Redelijk lachwekkend.
Efford/reward wise is PvP de makkelijkste manier om epics (van goede kwaliteit) te krijgen, algemeen aangenomen. T is ook logisch gezien het feit dat je voor PvP iedereen met de zelfde gear wilt hebben, om het eerlijk te maken. Maar dat neemt nog niet weg dat de efford/reward ratios in TBC fucked up zijn (en de gear-up path).
[/quote]
PVP = S2/3 wat met 33 weken bedoelt wordt, wat jij bedoelt is BG's, en Gladiator (S1) is zeer goede gear om mee te starten voor DPS class (tank no-go/healers wat minder).
[ Voor 26% gewijzigd door prutser001 op 09-06-2008 20:10 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Heb wat leuke blogs gelezen over pvp vs pve:
http://www.gameriot.com/blogs/World-of-Ming/PVP-PVE/
http://www.gameriot.com/b...ce-Mod-Side-Project-a-Go/
PVP is meer dan opdrachten uitvoeren zoals in pve..
My 2cents
Doe gewoon wat je leuk vind, of doe het beide das nog leuker imo. En bg's sja die tellen niet meer sinds er arena's zijn die zitten vol met alts die gear nodig hebben echte pvp gebeurt in arenas.
edit:
PVP is meer dan opdrachten uitvoeren zoals in pve..
My 2cents
Doe gewoon wat je leuk vind, of doe het beide das nog leuker imo. En bg's sja die tellen niet meer sinds er arena's zijn die zitten vol met alts die gear nodig hebben echte pvp gebeurt in arenas.
edit:
Slaat werkelijk nergens op dit... En hoe zit het met badge rewards dan? beetje afk'en in kara en T5/6 gear krijgenVerwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:01:
[...]
Redelijk lachwekkend.
[ Voor 41% gewijzigd door kRyPtO op 09-06-2008 20:12 ]
Verwijderd
slaat nergens op ? moet je toch nog maar ff goed nadenken (en wat meer lezen).Slaat werkelijk nergens op dit... En hoe zit het met badge rewards dan? beetje afk'en in kara en T5/6 gear krijgen
Em ja, badge items zijn te goed voor waar je ze kunt krijgen, maar er gaat alsnog een boel tijd in zitten. Afk in een raid, lukt niet echt, een iemand kan maybe af en toe nog wel wat afken maar als raid zul je toch echt een bepaalde DPS/HPS output moeten hebben. En afken in een wat serieuzere guild zal je zeker niet in dank worden afgenomen (bij ons is t zo ongeveer suicide).
Verwijderd
en als je die onzin gelooft, das nie best.kRyPtO schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:09:
Heb wat leuke blogs gelezen over pvp vs pve:
Stel out top PvEers + zooi top PvPers, allemaal met veel tijd en bewezen dat t goede spelers zijn cleanen het undertuned T6 content een jaar nadat t is geopenend ? wow.
Wij deden 15 dagen over alle T6 PvE content, terwijl we met T4/wat T5 gear rondliepen, zonder dat je wist wat er op je af kwam, zegt genoeg over T6 content.
Verwijderd
Geinige blogg, enige wat er eigenlijk als kern in staat is Skill&Teamwork > GearVerwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:44:
[...]
en als je die onzin gelooft, das nie best.
Stel out top PvEers + zooi top PvPers, allemaal met veel tijd en bewezen dat t goede spelers zijn cleanen het undertuned T6 content een jaar nadat t is geopenend ? wow.
Wij deden 15 dagen over alle T6 PvE content, terwijl we met T4/wat T5 gear rondliepen, zonder dat je wist wat er op je af kwam, zegt genoeg over T6 content.
vooral de derde alinea zegt genoeg
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 22:49 . Reden: toevoeging ]
Kara is 22badges in 2uur? en iedereVerwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:35:
[...]
slaat nergens op ? moet je toch nog maar ff goed nadenken (en wat meer lezen).
Em ja, badge items zijn te goed voor waar je ze kunt krijgen, maar er gaat alsnog een boel tijd in zitten. Afk in een raid, lukt niet echt, een iemand kan maybe af en toe nog wel wat afken maar als raid zul je toch echt een bepaalde DPS/HPS output moeten hebben. En afken in een wat serieuzere guild zal je zeker niet in dank worden afgenomen (bij ons is t zo ongeveer suicide).
Lees 2e artikel, doen ze ook sunwell is dat ook een jaar geleden geopent en al generfed?Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:44:
[...]
en als je die onzin gelooft, das nie best.
En tuurlijk mensen met veel tijd kunnen alles doen, tijd in WoW is alles wat je nodig heb.
Ik weet niet waar je heen wil maar je pikt alleen de dingen eruit die makkelijk terug the flamen zijn.
En zoals ik hier boven al zeg dat al het 'oude' raid content nou eenmal zo generfed is door al dat gewhine is zo. PVE is altijd hard wat nieuw is daarom heb ik ook alleen respect voor de 1e 3guilds die nieuwe boss's killen op realm(s/world). Hoeveel guilds daarna komen maakt niet uit, de fight staat vast, gebeurt altijd zelfde, tactics zijn overal te krijgen met geweldige tutorial vids enige wat je dan nog moet doen is gear hebben en het simpel weg leren uit te voeren. Je kan 1000 PVP vids kijken, maar het zal je nooit zoveel helpen als PVE encounter.
Maar goed deze discussie is 10jaar geleden ook vast wel geweest, en over 10jaar zal ie er nog zijn. Mensen die van PVP houden kiezen daar lekker voor mensen die van PVE houden doen dat lekker en heb gewoon plezier.
Verwijderd
Zoals k al zei, badge loot is een grote consesie om PvE loot een lagere efford/reward te geven, maar haalt t nog lange na niet bij PvP. Jij praat er ook wel makkelijk over, maar zo ff alles farmen, moet je wel eerst de gear hebben, de mensen en de tijd. 100 bagdes kost je toch al gauw 15 uur, er van uit gaande dat je de gear hiervoor hebt, anders nog meer.kRyPtO schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:37:
[...]
Kara is 22badges in 2uur? en iederekan dat half afk doen... Dat alles atm zo generfed is door alle whiners die het te moeilijk vonden (half) jaar geleden is nou eenmaal zo PVP kan je niet nerfen. Beetje heroics+daily en je heb zo easy 100badges in de week, das Chest/Legs. Met arenas heb jij dat niet tenzij je 2k+raiting speelt heb je het in 2 weken. En als je kara doet is gruul/magth ook free walk in the park en hoef je niet eens serieus voor te raiden. Je hoeft geen T5 content te doen om T6 gear te krijgen. Met S1 kan jij niet in de top mee doen in S3. Maar goed tijd bepaalt hoe snel je iets krijg in PVE dus uitrekenen heeft eigenlijk geen zin.
Hieruit blijkt dat je weinig raid ervaring hebt. T lastige van raiden is niet t daar staan en een boss (weer) downen, maar de lange weg er naar toe. 35-40 Man week in week uit online hebben om ervaring op te doen, om te leren samen te werken en te gearen, dat is moeilijk.Lees 2e artikel, doen ze ook sunwell is dat ook een jaar geleden geopent en al generfed?
En tuurlijk mensen met veel tijd kunnen alles doen, tijd in WoW is alles wat je nodig heb.
Ik weet niet waar je heen wil maar je pikt alleen de dingen eruit die makkelijk terug the flamen zijn.
En zoals ik hier boven al zeg dat al het 'oude' raid content nou eenmal zo generfed is door al dat gewhine is zo. PVE is altijd hard wat nieuw is daarom heb ik ook alleen respect voor de 1e 3guilds die nieuwe boss's killen op realm(s/world). Hoeveel guilds daarna komen maakt niet uit, de fight staat vast, gebeurt altijd zelfde, tactics zijn overal te krijgen met geweldige tutorial vids enige wat je dan nog moet doen is gear hebben en het simpel weg leren uit te voeren. Je kan 1000 PVP vids kijken, maar het zal je nooit zoveel helpen als PVE encounter.
En natuurlijk pik ik dat er uit, als iemand in zo'n onzin stuk geloofd ben ik niet de beroerdste om m even de waarheid te vertellen. Ik kan precies het zelfde stuk schrijven over PvP (als k dat niet heb gedaan
Kijk, sommige mensen vinden het leuk om georganiseerd samen te werken met andere mensen, zonder daarom tégen andere mensen te moeten vechten. Dat zijn ook de mensen die een kick krijgen van coop gamen in singleplayer games etc...
Voor mij gaat WoW niet om de epics, maar om de kick van de personal/guild first kill. Ik amuseer mij dus goed in kara/gruul/ZA.
Ik heb geen nood aan pvp. Als ik player v player wil gamen, speel ik een shooter. Daar is het battlefield tenminste niet tegen me gestacked als casual (hoewel ik ook daar gpwned word op skillz waar ik de tijd gewoon niet voor heb om te oefenen, tja, dat is dan maar zo).
Ik heb dus ook zo goed als nooit ge-pvpd, voor mij is het niet relevant, maar het kan me dus ook niks schelen dat er epics aan vast hangen. Gz voor zij die ze oppikken.
Waar ik géén nood aan heb: pve nerfs om pvp te balancen, gewhine over het feit dat pve zever is (dit spel is origineel als een pve spel ontwikkeld) laat iedereen toch in zijn waarde kk?
Voor mij gaat het om de bosses, en de gear nodig om die te downen, en om de guild, en de kameraden die ik daar heb. Voor mij is het spelletje dan ook een ander als voor de hardcore raider, de top pvper, whatever. Dat is het genie van dit spel: tientallen doelgroepen kunnen er hun eigen spel van maken. What's your game?
Dus, @ de troll die deze discussie weer gestart heeft: wat wou je nou feitelijk bewijzen? Het enige soort speler waar ik geen respect voor heb, is degene die zichzelf niet kan amuseren zonder anderen te moeten kleineren. Wijst meestal op een laag zelfbeeld, leidend tot een triestig geval van "e-penisnijd".
Voor mij gaat WoW niet om de epics, maar om de kick van de personal/guild first kill. Ik amuseer mij dus goed in kara/gruul/ZA.
Ik heb geen nood aan pvp. Als ik player v player wil gamen, speel ik een shooter. Daar is het battlefield tenminste niet tegen me gestacked als casual (hoewel ik ook daar gpwned word op skillz waar ik de tijd gewoon niet voor heb om te oefenen, tja, dat is dan maar zo).
Ik heb dus ook zo goed als nooit ge-pvpd, voor mij is het niet relevant, maar het kan me dus ook niks schelen dat er epics aan vast hangen. Gz voor zij die ze oppikken.
Waar ik géén nood aan heb: pve nerfs om pvp te balancen, gewhine over het feit dat pve zever is (dit spel is origineel als een pve spel ontwikkeld) laat iedereen toch in zijn waarde kk?
Voor mij gaat het om de bosses, en de gear nodig om die te downen, en om de guild, en de kameraden die ik daar heb. Voor mij is het spelletje dan ook een ander als voor de hardcore raider, de top pvper, whatever. Dat is het genie van dit spel: tientallen doelgroepen kunnen er hun eigen spel van maken. What's your game?
Dus, @ de troll die deze discussie weer gestart heeft: wat wou je nou feitelijk bewijzen? Het enige soort speler waar ik geen respect voor heb, is degene die zichzelf niet kan amuseren zonder anderen te moeten kleineren. Wijst meestal op een laag zelfbeeld, leidend tot een triestig geval van "e-penisnijd".
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Gisteravond een goede avond geweest, BM gedaan, dropte trinket voor healer en chest? voor warrior, SL gedaan en daar dropte shoulders voor warrior en wand voor priest en priest revered zodat deze Lower City Prayer Book kon halen, ook dropte er ergens legs voor warrior maar ben even vergeten waar dat was, ook dropte felsteel pat voor warrior dus mooie vooruitgang. Als het zo doorgaat en pala tank doet wat meer moeite dan kunnen we mixed guild kara doen.
Priest zit nu op 1451 healing unbuffed met alleen maar blues (S1 mace).
Warrior zou nu 'crush immune' moeten zijn oid en 10k hp unbuffed moeten hebben.
Voor mij is er gewoon niets te halen, in de 10000x dat ik SL/BM etc etc gedaan heb nog nooit D3 voor shaman zien droppen enige dat ik doe is quests afmaken gister kara key, en stapje verder in BT key quest chain.. Aangezien ik nu toch altijd nr1 dmg done sta boeit me dit ook niet zo.
Ben mijn eigen priest echt spuugzat, deze ligt nu bij die boten in quel danas ergens op de bodem...
Vanavond overwerken.. dus zal wel niets worden..
Priest zit nu op 1451 healing unbuffed met alleen maar blues (S1 mace).
Warrior zou nu 'crush immune' moeten zijn oid en 10k hp unbuffed moeten hebben.
Voor mij is er gewoon niets te halen, in de 10000x dat ik SL/BM etc etc gedaan heb nog nooit D3 voor shaman zien droppen enige dat ik doe is quests afmaken gister kara key, en stapje verder in BT key quest chain.. Aangezien ik nu toch altijd nr1 dmg done sta boeit me dit ook niet zo.
Ben mijn eigen priest echt spuugzat, deze ligt nu bij die boten in quel danas ergens op de bodem...
Vanavond overwerken.. dus zal wel niets worden..
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Altijd welkom indien scherp geprijsdprutser001 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:55:
Kheb nog wel 3 x 18slot bags met Bolts of netherweave vol, kopen? Tegenwoordig verpats ik gewoon stacks als trash, Kheb op me priest 365 tailoring ofzo, tis gewoon niet echt leuk om zoveel gold te spenderen voor die '3' items die nou niet echt geweldig zijn.
Voor mij is het een fijne manier om aan m'n eerste epics te komen. Het kost inderdaad erg veel goud, maar dat vind ik niet zo heel erg ('k heb goed gespaard tijdens het levelen). Met de set die ik maak kan ik voorlopig ff vooruit in instances/heroics en de dailies gaan met die +spellpower bonuses ook steeds sneller. Het goud is dus redelijk snel weer aangevuld.
Mijn doel voor de komende tijd is m'n Shadow's Embrace set maken, regelmatig m'n dailies afwerken voor de broodnodige inkomsten en lekker veel instances doen met guildies of PuG's. Met een beetje mazzel heb ik dan binnen een aantal weken m'n epische vliegbeestje bij elkaar gespaard. Ik vermaak me wel
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Afgelopen nacht hebben we in BT Shade of Akama en Teron Gorefiend voor het eerst gekillt en voor vanavond staat op de planning om hier verder te gaan of SWP trash te farmen voor gold / recipes. Jammer dat ik niet kan komen want daar dropt het Jewelcrafting recipe voor de beste necklace ooitNoTimeRemains schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:50:
@Zerodead wat raiden jullie dan allemaal als ik vragen mag?
op dit moment zijn er vier raid dagen; zo, ma, wo, do van ~ 19.30 tot 23.00
rest van de dagen is vrij voor heroics, Kara of ZA
De week ziet er meestal zo uit:
Woensdag SSC: Lurker, Morogrimm, Leothass, Karathress en als we tijd over hebben ook Vashj
Donderdag TK: A'lar, Void Reaver en Solarian - we hebben Kael'thas tot nu toe alleen nog maar geskipt.
Vrijdag MH: Rage Winterchill, Anetheron, Kaz'rogal, Azgalor(, Archimonde)
Zaterdag: Archimonde
Zondag: Black Temple
Maandag: Black Temple
Dinsdag: SWP trash / kael'thas als die nog leeft en mensen daar naartoe willen / Lady Vashj als die nog leeft en mensen daar naartoe willen
[ Voor 29% gewijzigd door Zerotorescue op 10-06-2008 08:40 ]
ô.OZeRoDeaD schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:35:
[...]
Afgelopen nacht hebben we in BT Shade of Akama en Teron Gorefiend voor het eerst gekillt en voor vanavond staat op de planning om hier verder te gaan of SWP trash te farmen voor gold / recipes. Jammer dat ik niet kan komen want daar dropt het Jewelcrafting recipe voor de beste necklace ooit
De week ziet er meestal zo uit:
Woensdag SSC: Lurker, Morogrimm, Leothass, Karathress en als we tijd over hebben ook Vashj
Donderdag TK: A'lar, Void Reaver en Solarian - we hebben Kael'thas tot nu toe alleen nog maar geskipt.
Vrijdag MH: Rage Winterchill, Anetheron, Kaz'rogal, Azgalor(, Archimonde)
Zaterdag: Archimonde
Zondag: Black Temple
Maandag: Black Temple
Dinsdag: SWP trash / kael'thas als die nog leeft en mensen daar naartoe willen / Lady Vashj als die nog leeft en mensen daar naartoe willen
Afgezien van de "funfactor", waarom runnen jullie nog steeds SSC en TK? Afgezien van Vashj en KT is de loot nou niet echt 'on par' met hetgeen wat je kan vinden in BT/HY/SWP.
Persoonlijk, en zeker gezien jullie attendance regels mbt loot, zou ik me niet echt kunnen toezetten om ook nog eens deze raids (boring...na tig maanden) te doen terwijl de focus ws. ligt in BT/HY.
Qua progressie zitten we momenteel op Archi (45%) en RoS (phase 2, 65%) met 3 echte raids per week op de donder-, zon- en dinsdagen. De overige dagen kan ieder zijn ding doen. Sommige gaan naar kara, anderen naar ZA en sommige zitten gewoon in Shattrah
Maar ieder zijn ding :]
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 10-06-2008 09:05 ]
Omdat deze instrances voor 20/25 man nog improvements heeft. Wij zijn extreem 'under par' voor BT en er lopen mensen rond met nog blue geardeadsy33 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:04:
[...]
ô.O
Afgezien van de "funfactor", waarom runnen jullie nog steeds SSC en TK? Afgezien van Vashj en KT is de loot nou niet echt 'on par' met hetgeen wat je kan vinden in BT/HY/SWP.
Persoonlijk, en zeker gezien jullie attendance regels mbt loot, zou ik me niet echt kunnen toezetten om ook nog eens deze raids (boring...na tig maanden) te doen terwijl de focus ws. ligt in BT/HY.
Qua progressie zitten we momenteel op Archi (45%) en RoS (phase 2, 65%) met 3 echte raids per week op de donder-, zon- en dinsdagen. De overige dagen kan ieder zijn ding doen. Sommige gaan naar kara, anderen naar ZA en sommige zitten gewoon in Shattrah
Maar ieder zijn ding :]
Er zit op mijn server nog een guild, Horizon, die hebben 1 boss meer down in Black Temple maar zijn daar al meerdere maanden bezig en zijn beter gegeared... Wij zijn nu 3 weken oud en 2 dagen bezig in BT en ik weet haast zeker dat we eerder BT gecleared hebben dan zij.
[ Voor 12% gewijzigd door Zerotorescue op 10-06-2008 09:38 ]
Gisteren besloten om maar eens een horde character te maken die ik serieus wil gaan lvlen 
Aangezien ik hier gelezen heb dat er nog al veel nederlanders op Trollbane spelen dacht ik laat ik daar me char maar eens aanmaken
Wootsauce, Orc warlock is geboren
Moet wel zeggen gister in Ogrrimar toen NL had gewonnen van Italie was het een redelijk nederlands /2 wat wel leuk was
Aangezien ik hier gelezen heb dat er nog al veel nederlanders op Trollbane spelen dacht ik laat ik daar me char maar eens aanmaken
Moet wel zeggen gister in Ogrrimar toen NL had gewonnen van Italie was het een redelijk nederlands /2 wat wel leuk was
"Don't let your dreams be memes"
*ruikt een demo spec*Wootlock schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:22:
Gisteren besloten om maar eens een horde character te maken die ik serieus wil gaan lvlen
5% meer dmg door pets \o/
Jullie hebben BT misschien eerder down dan "horizon". Maar ik voorspel je dat jullie een burnout krijgen terwijl horizon nog lekker door hobbelt in BT en daarna sunwell.ZeRoDeaD schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:10:
[...]
Omdat deze instrances voor 20/25 man nog improvements heeft. Wij zijn extreem 'under par' voor BT en er lopen mensen rond met nog blue gear
Er zit op mijn server nog een guild, Horizon, die hebben 1 boss meer down in Black Temple maar zijn daar al meerdere maanden bezig en zijn beter gegeared... Wij zijn nu 3 weken oud en 2 dagen bezig in BT en ik weet haast zeker dat we eerder BT gecleared hebben dan zij.
dat je in kara als OT nu even zegt "ik moet naar de wc" brb, dat kan op zich makkelijk. Behalve bij de boss.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:35:
[...]
slaat nergens op ? moet je toch nog maar ff goed nadenken (en wat meer lezen).
Wanneer je dat dus doet als je bv bij maiden aankomt. dan pullen we gewoon, en krijg je die badges niet eens. Er zijn maar weinig waar je echt op wacht. Dus zelfs als je afk mag zijn kan het zo zijn dat je dus geen badges krijgt(of zelfs wanneer je in MH als melee die Doom dingen killed).
afk gaan in AV ofzo kan ook makkeljk en krijg je toch je honor. In arena's gaat dat minder makkelijk, maar daar worden ook mensen geboost tot 2k ratings dus ook daar kan je dat doen. Ok misschien doen ze wel iets, maar echt skilled is het niet(anders hadden we wel zelf mensen geboost).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Lief dagboek...
We hebben een andere guild gevonden waardoor we 25mans kunnen runnen. Gister werd het Maggy; damn wat is dat kort, net als Gruul, je zit zo bij de boss.
In totaal 2 wipes gehad omdat iedereen toch even moest wennen, meer als de helft de tactics niet wist en sowieso nieuw was bij Maggy, maar 3e try vrijwel vlekkeloos neer.
Yay! Helaas kwamen mijn /rolls niet boven de 40, dus geen Staff..
Best leuk gevecht, maar om één of andere reden vind ik het niet zo "epic" aanvoelen als Kara. Misschien ook wel omdat het vrij kort is? Of omdat het vrij simpel was (overgeared?).. Ach ja.
We hebben een andere guild gevonden waardoor we 25mans kunnen runnen. Gister werd het Maggy; damn wat is dat kort, net als Gruul, je zit zo bij de boss.
In totaal 2 wipes gehad omdat iedereen toch even moest wennen, meer als de helft de tactics niet wist en sowieso nieuw was bij Maggy, maar 3e try vrijwel vlekkeloos neer.
Best leuk gevecht, maar om één of andere reden vind ik het niet zo "epic" aanvoelen als Kara. Misschien ook wel omdat het vrij kort is? Of omdat het vrij simpel was (overgeared?).. Ach ja.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Waarschijnlijk eerder omdat ie nu zo generfed is dat het easy is, vroegah wipete je daar ez als ook maar 1 tard aanwezig was (correctie: aangewezen was om te klikken). Infernals waren toen ook 3x lastiger, voor zover je echt van lastig kunt spreken...OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:53:
Lief dagboek...
In totaal 2 wipes gehad omdat iedereen toch even moest wennen, meer als de helft de tactics niet wist en sowieso nieuw was bij Maggy, maar 3e try vrijwel vlekkeloos neer.Yay! Helaas kwamen mijn /rolls niet boven de 40, dus geen Staff..
Bnet pindle#2913
Hoho, tot lvl 50 affliction heImdaMned schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:44:
[...]
*ruikt een demo spec*
5% meer dmg door pets \o/
Verwijderd
Maggy is zeer generfd want o.a. je hebt maar 5 mensen nodig voor cubes. Denk dat het minder "epic" is omdat het kort/simpel is imo. Kael/Vashj (Kael meer dan vashj) zijn epic fights en je staff dropt heus wel. Misschien moet je voor de badges mace & Voodoo Shaker gaan. Van deze 2 krijg je 60 Stamina, 48 Intellect, 25 Spirit, 519 healing voor een totaal van 185.OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:53:
Lief dagboek...
In totaal 2 wipes gehad omdat iedereen toch even moest wennen, meer als de helft de tactics niet wist en sowieso nieuw was bij Maggy, maar 3e try vrijwel vlekkeloos neer.Yay! Helaas kwamen mijn /rolls niet boven de 40, dus geen Staff..
Wij hadden hem net niet neer voor de nerf(klick fuckup) wat nu het moeilijkste is. Vroeger oneshotte die infernals je healers. Of iig twoshot, nu hitten die als een watje.porn* schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:59:
[...]
Waarschijnlijk eerder omdat ie nu zo generfed is dat het easy is, vroegah wipete je daar ez als ook maar 1 tard aanwezig was (correctie: aangewezen was om te klikken). Infernals waren toen ook 3x lastiger, voor zover je echt van lastig kunt spreken...
Vroeger moest je echt die trash niet los laten lopen, dat was echt hell. twee onder bij de ramp, met twee warriors en een rogue voor interupts. En één boven voro te killen. Waarbij je dus niet drie shadowbolts krijgt.
nou we zouden eigk naar BT gaan, voor Teron Gorefiend, maar dat ging niet door. toen zijn we naar Archi gegaan. 15-20 tries gedaan. en iedereen die mee was heeft het gevecht wel redelijk door denk ik... we hebben de eerste tries alleen maar de vlammen ontweken, dus geen DPS alleen de healers de tank healen. gewoon zolang mogelijk in leven blijven en gewoon het gevecht oefenen. dat ging goed.
daarna eigk alle tries gewoon proberen te DPSen. omdat je zoveel moet lopen en die vlammen moet ontwijken is het goed DPSen, aggro geen last van omdat de tank flink aggro trok. beste try was tot ~63% toen werd er een mage in het vuur gefeared.
maar goed ik moet zeggen dat ik het een erg leuk gevecht vind. en doordat er geen trash voor zit kan je ook lekker vaak proberen.
@ Kara/Maggy/Gruul.
Kara is echt rechtop slapen nu. ik moet zeggen dat ik dat wel jammer vind. Ik vond de attument quests erg leuk om te doen en na veel moeite had ik eindelijk de sleutel en mocht ik mee. ik vond/vind het een geweldige instance. voor mij was het m'n eerste raid ervaring
Maggy was voor mij en mijn guild gewoon bikkelen. Heel vaak gewhiped, vooral door het slacken van bepaalde lui, na het kicken van die lui was het eigk een eitje.
Gewoon een leuke baas waar eigk de trash interessanter is dan de baas zelf.
Maggy doe ik pas na de grote nerf. dus kan niet echt beoordelen of het veel verandert is.
daarna eigk alle tries gewoon proberen te DPSen. omdat je zoveel moet lopen en die vlammen moet ontwijken is het goed DPSen, aggro geen last van omdat de tank flink aggro trok. beste try was tot ~63% toen werd er een mage in het vuur gefeared.
maar goed ik moet zeggen dat ik het een erg leuk gevecht vind. en doordat er geen trash voor zit kan je ook lekker vaak proberen.
@ Kara/Maggy/Gruul.
Kara is echt rechtop slapen nu. ik moet zeggen dat ik dat wel jammer vind. Ik vond de attument quests erg leuk om te doen en na veel moeite had ik eindelijk de sleutel en mocht ik mee. ik vond/vind het een geweldige instance. voor mij was het m'n eerste raid ervaring
Maggy was voor mij en mijn guild gewoon bikkelen. Heel vaak gewhiped, vooral door het slacken van bepaalde lui, na het kicken van die lui was het eigk een eitje.
Gewoon een leuke baas waar eigk de trash interessanter is dan de baas zelf.
Maggy doe ik pas na de grote nerf. dus kan niet echt beoordelen of het veel verandert is.
[ Voor 28% gewijzigd door NoTimeRemains op 10-06-2008 10:30 ]
This is the Way.
/slap Je hoorde zoals heel veel mensen keurig in de kroeg te zitten of ergens bij vrienden an het bier met bitterballen!Wootlock schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:22:
@Okke werd eens tijd niet
Bij ons lacked het echt qua progress veel mensen die niet kunnen signen door RL dingen. Er zijn weer een paar goede mensen weggegaan etc. Ach nouja het is toch zomer dus zoveel boeit me het atm ook niet echt. Ben met me hunter zo goed als uitgegeared op de content die we doen dus tsja dan maar lekker wat meer rl stuff doen ^^.
Wootlock schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:26:
[...]
Lezen is ook een vak apartik heb het over na de wedstrijd
[ Voor 51% gewijzigd door William/Ax3 op 10-06-2008 10:32 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Dat zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben.porn* schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:59:
Waarschijnlijk eerder omdat ie nu zo generfed is dat het easy is, vroegah wipete je daar ez als ook maar 1 tard aanwezig was (correctie: aangewezen was om te klikken). Infernals waren toen ook 3x lastiger, voor zover je echt van lastig kunt spreken...
Ja, best jammer dat het niet meer zo "Epic" is, maar goed. Ik wilde trouwens de Staff graag voor mijn stamina setje; ik heb nu Shard of the Virtuous en Tears of Heaven, wat prima bevalt. Wil nog wel die Voodoo Shaker inderdaad, en die Badge Mace is ook leuk, maar wil eerst de Badge Chest, aangezien ik nog in de PVP Chest loop.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:14:
Maggy is zeer generfd want o.a. je hebt maar 5 mensen nodig voor cubes. Denk dat het minder "epic" is omdat het kort/simpel is imo. Kael/Vashj (Kael meer dan vashj) zijn epic fights en je staff dropt heus wel. Misschien moet je voor de badges mace & Voodoo Shaker gaan. Van deze 2 krijg je 60 Stamina, 48 Intellect, 25 Spirit, 519 healing voor een totaal van 185.
Totaal op dit moment trouwens 1907 +healing (gister full buffed op 2053 +healing), dus mag niet echt klagen.
Hehe, werd zeker eens tijd!William/Ax3 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:18:
@Okke werd eens tijd niet. Maar idd maggy/gruul zijn tegenwoordig veel te simpel. Wat is je next goal? Za Clearen?
[ Voor 48% gewijzigd door OkkE op 10-06-2008 10:27 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Lezen is ook een vak apartWilliam/Ax3 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:18:
[...]
/slap Je hoorde zoals heel veel mensen keurig in de kroeg te zitten of ergens bij vrienden an het bier met bitterballen!
Hoe kan een mage nu in het vuur worden gefeared?NoTimeRemains schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:16:
nou we zouden eigk naar BT gaan, voor Teron Gorefiend, maar dat ging niet door. toen zijn we naar Archi gegaan. 15-20 tries gedaan. en iedereen die mee was heeft het gevecht wel redelijk door denk ik... we hebben de eerste tries alleen maar de vlammen ontweken, dus geen DPS alleen de healers de tank healen. gewoon zolang mogelijk in leven blijven en gewoon het gevecht oefenen. dat ging goed.
1. blink voor de fear als je er te dicht bij staat.
2. pvp trinket om fear te breaken
3. iceblock, removed zowel de fear als een eventuele fire debuff.
4. UD mage wotf
je moet natuurlijk alleen fear breaken als dps wanneer dat nodig is. Als je rent zonder dat je gevaar hebt om dood te gaan moet je dat trinket niet gebruiken totdat dat gevaar er wel is.
Verwijderd
Ja, je kunt echt niet wipen op archi als er een iemand in t vuur komt... dan down je m nooit nee. En zoals de post boven me, een mage moet helemaal geen probleem zijn.
aantal dingen die helpen: wat PvP gear voor HP, pvp trinket tegen fear, rond shamans staan (tremor), purification potion (tegen de curse) en mensen van de raid removen die doodvallen na air burst.
K denk dat wij hem met 7 of 8 doden ooit ns hebben gekilt, zn AoEs kun je over het algemeen redelijk goed overleven, dus niet wipe beginnen te roepen als een iemand doodgaat.
aantal dingen die helpen: wat PvP gear voor HP, pvp trinket tegen fear, rond shamans staan (tremor), purification potion (tegen de curse) en mensen van de raid removen die doodvallen na air burst.
K denk dat wij hem met 7 of 8 doden ooit ns hebben gekilt, zn AoEs kun je over het algemeen redelijk goed overleven, dus niet wipe beginnen te roepen als een iemand doodgaat.
Ach, wij hebben een mage waar de decurse macro (ofzo) niet werkte. Die gaat fijn dood : P
Verwijderd
In feite doen de badge items toch precies waar Blizzard ze voor bedoelt heeft. Met WotLK in het vooruitzicht is het voor mensen die nu met raiden beginnen erg moeilijk om nog erg ver te komen als ze alles moeten farmen en afhankelijk zijn van random drops. zoals de eersten die de T5 en T6 content deden.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:35:
[...]
Em ja, badge items zijn te goed voor waar je ze kunt krijgen, maar er gaat alsnog een boel tijd in zitten.
Je doet de content en krijgt drops en badges. Voor het slot waar je maar geen drop kan krijgen heb je nu badge gear. Het maakt het makkelijker om nu nog in end game te komen.
Wat ik niet begrijp is dat mensen daar moeite mee hebben. Als je het spel speelt om aan de top mee te draaien dan heb je dat al lang bewezen door bij de eersten die content clearen te zijn. Je naam heb je gemaakt en de anderen die het later op makkelijkere wijze doen doen daar echt niets meer van af.
Als je het alleen voor de lol doet, wat zal het je dan een rot zorg zijn dat anderen er ook lol aan beleven. Of andersom, waarom zouden anderen niet het plezier mogen hebben van de encounters in BT? En blizzard helpt daar nu een beetje bij.
Ik zou willen dat ze dit voor TBC ook hadden gedaan. WIj zijn daar niet voorbij AQ20 gekomen, omdat we allemaal nog gear moesten farmen om verder te kunnen. Als we badges hadden gehad hadden we waarschijnlijk nog MC en een deel BWL kunnen doen. Zo'n verschil maken de badges wel.
edit: Ik verwacht dan ook niet dat de eerste Badge items in WotLK zo goed zullen zijn. Relatief gezien verwacht ik dat die zo rond het Kara niveau zullen liggen, oftewel begin level van raids (Naxx dus). Naar verloop van tijd introduceren ze dan badge items die qua level een tier hoger zitten en tegen het eind van WotLK zoals nu rond 1 tier level onder het hoogste raiding level.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 11:05 ]
Hehe ja wat Neg zegt, tijdens learning tries kun je een paar deaths nog wel overleven, als ze maar niet net na elkaar komen en bijv. beide charges silence zijn. Zijn 't belangrijke personen (dispellers, healers) dan maak je 't jezelf steeds lastiger 
UD priests zijn pwnage daar (ik breek elke fear door FW, PvP trinket EN WotF, genoeg fear breaking overlap), desnoods als je genoeg shammies hebt in elke groep 1 met tremor totemz.
Overigens: als iemand vuur pakt gewoon announcen. Je healers kunnen dan allemaal en hotje erop gooien en niemand gaat dood. Je moest eens weten hoevaak onze slacker melees die flame krijgen...
UD priests zijn pwnage daar (ik breek elke fear door FW, PvP trinket EN WotF, genoeg fear breaking overlap), desnoods als je genoeg shammies hebt in elke groep 1 met tremor totemz.
Overigens: als iemand vuur pakt gewoon announcen. Je healers kunnen dan allemaal en hotje erop gooien en niemand gaat dood. Je moest eens weten hoevaak onze slacker melees die flame krijgen...
[ Voor 7% gewijzigd door porn* op 10-06-2008 11:08 ]
Bnet pindle#2913
Haha, Blizzard is goed bezig met hun ban crusade. Van een guildie van mijn hunter is de account gebanned vanwege het gebruik van illegale software gedurende de afgelopen maand. Dit is toch wel opmerkelijk omdat de account al 2 maanden frozen is!

May you live in interesting times!
Echter was pre-TBC niet zozeer de gear de bottleneck voor MC en BWL maar was het eerder het aantal mensen. De meesten hadden wel de gear (stratholme/diremaul gear is voldoende) maar hadden gewoon niet de coordinatie om 40man bij elkaar te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:02:
[...]
Ik zou willen dat ze dit voor TBC ook hadden gedaan. WIj zijn daar niet voorbij AQ20 gekomen, omdat we allemaal nog gear moesten farmen om verder te kunnen. Als we badges hadden gehad hadden we waarschijnlijk nog MC en een deel BWL kunnen doen. Zo'n verschil maken de badges wel.
Dus tenzij je met badges 20 members en een capable raidleader kan kopen had dat dus echt geen verschil gemaakt
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
@ omega
Waarom gear nog nodig uit AQ20? 90% van de MC drops waren inferieur aan ZG/AQ20. Die gear nodig hebben om MC te clearen was dus onzin. Ik heb het grootste gedeelte van MC gedaan met gear van [blabla of frozen wrath] en 2 lvl 47 epic ringen.
Waarom gear nog nodig uit AQ20? 90% van de MC drops waren inferieur aan ZG/AQ20. Die gear nodig hebben om MC te clearen was dus onzin. Ik heb het grootste gedeelte van MC gedaan met gear van [blabla of frozen wrath] en 2 lvl 47 epic ringen.
Wat ik heb begrepen is dat ze verschillende Badge-tiers willen introduceren. Zodat je bijvoorbeeld met Badge's uit Kara alleen items kunt kopen met gelijke stats, en pas van ZA Badges weer gear wat gelijk is aan die drops.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:02:
edit: Ik verwacht dan ook niet dat de eerste Badge items in WotLK zo goed zullen zijn. Relatief gezien verwacht ik dat die zo rond het Kara niveau zullen liggen, oftewel begin level van raids (Naxx dus). Naar verloop van tijd introduceren ze dan badge items die qua level een tier hoger zitten en tegen het eind van WotLK zoals nu rond 1 tier level onder het hoogste raiding level.
Zo zonder er verder lang over na te denken vind ik dat ook best wel een aardige oplossing. Maargoed, we zullen zien...
Verwijderd
Hoi!
Ik ben eindelijk weer bezweken aan de macht van Worlf od Warcraft en ben weer begonnen... Nieuwe character dit keer, Draenei Shaman op Eonar. Iemand anders hier die daar speelt? Momenteel lvl 15 en speel het met een vriend van me die ik online heb leren kennen en nog redelijk nieuw is in dit spel.
Groetjes,
Yachiru~~
Ik ben eindelijk weer bezweken aan de macht van Worlf od Warcraft en ben weer begonnen... Nieuwe character dit keer, Draenei Shaman op Eonar. Iemand anders hier die daar speelt? Momenteel lvl 15 en speel het met een vriend van me die ik online heb leren kennen en nog redelijk nieuw is in dit spel.
Groetjes,
Yachiru~~
Tsja, startende 40-man raidguilds wilden zoch nog wel eens overbezorgd maken in die tijd. Ik was toen healbot (pre-tbc druid specs ftlImdaMned schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:17:
@ omega

(guild heeft amper 5 MC runs gedaan trouwens, niet 1 boss neer, uiteindelijk in TBC halverwege Gruul disbanded).
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Welkom op Eonar.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:27:
[...] Draenei Shaman op Eonar. Iemand anders hier die daar speelt?
Voor mijne, zie sig.
Verwijderd
Ja dat was mijn idee ook, totdat mn fijne nieuwe medicijnen daar een stokje voor stakenWilliam/Ax3 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:18:
[...]
/slap Je hoorde zoals heel veel mensen keurig in de kroeg te zitten of ergens bij vrienden an het bier met bitterballen!
Verwijderd
Ik heet Minori. Elemental Spec met een bruut wapen.OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:36:
[...]
Welkom op Eonar.Wat is je char-name?
Voor mijne, zie sig.
Aaah oeps! Mijn horde main is op Eonar... haha... Waar ik nu speel is Stormreaver, my bad.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 12:12 ]
MC epics vs ZG blues waren vrij gelijkwaardig ja. BWL was niet goed te spelen met inferieure gear, met name vanwege de hogere damageoutput van de bazen en veel meer raiddamage dan in MC.ImdaMned schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:17:
@ omega
Nu we het toch over old content hebben: een vriend van me is alsnog bezig om de Onyxia questline te volbrengen. Net de encounter in SW gehad, 95% van de mensen stond me daar toch te staren (met de mond wijdopen, als dat had gekund). Nu alleen nog UBRS voor het bloed, ik heb mezelf maar even de UBRS key gesoloed, de enige die ik nog niet had. Kan ik hem daar binnenkort ook even doorheen helpen ^^
Ik blijf t jammer vinden, door de focus op Outland speelt men tijdens het levellen echt de helft van de questlines helemaal niet. Zonde, want ze zijn vaak gewoon leuk. Daar speel je toch ook voor?
Overigens, die key voor UBRS, moet je een item looten van de trash in LBRS (3% kans oid), praten, bazen verslaan, naar Emberstrife en dan denk je klaar te zijn - maar dan kan je de q niet meer inleveren omdat je het item wat je in stap 1 loot niet meer hebnt. Moet je weer die godganse instance in elkaar huffen voor zo'n nieuw item, die verder nergens goed voor is

[ Voor 14% gewijzigd door rodie83 op 10-06-2008 12:24 ]
Okke ben trouwens geen druid expert maar heb gisteren nog eens even over m'n trinkets zitten theorycraften, de Bangle (blauwe trinket uit Botanica niet eens heroic dacht ik) is en blijft beter voor spirit classes dan welke MP5 trinket dan ook (18 mp5 ZA ding bijv). Ik zit unbuffed op zo'n 775 regen buiten 5SR, 15% regen voor ongeveer 1/4 van de tijd (proct ongeveer eens per minuut, 15 sec proc) is dan nog steeds verreweg meer dan de miezerige 18mp5 van dat trinket. En aangezien je LCPB hebt... ga die upgrade halen!OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:36:
[...]
Voor mijne, zie sig.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
ouch, noobishness zal ik het maar op gooien. We hadden ruim 30 man in ZG gearImdaMned schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:17:
@ omega
Tja, nu weet ik precies welke gear ik waar vandaan wil hebben, maar indertijd waren we nogal laat begonnen met raiden.
Ik vraag me af hoe de Death knight uit gaat pakken in WOTLK.
Zie je dalijk 99% death knights in de arenas en BG's rondlopen.
vooral aangezien die class op level 50 begint, zal het niet lang duren voordat menig person level 80 is. En aangezien iedereen die clas uit wil proberen.. ik zie de bui al hangen.
en als ze dan ook nog lichtelijk unbalanced blijken te zijn ( overpowered) , zul je door de death knights azeroth niet meer zien :- )
vooral aangezien die class op level 50 begint, zal het niet lang duren voordat menig person level 80 is. En aangezien iedereen die clas uit wil proberen.. ik zie de bui al hangen.
en als ze dan ook nog lichtelijk unbalanced blijken te zijn ( overpowered) , zul je door de death knights azeroth niet meer zien :- )
[ Voor 55% gewijzigd door kaluro2 op 10-06-2008 13:04 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Qua priests zijn de beste trinkets imo die je kan krijgen de Blue Dragon trinket (ja dat Darkmoon pre-tbc ding) en de Earring of Soulful Meditation van Lurkerporn* schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:23:
[...]
Okke ben trouwens geen druid expert maar heb gisteren nog eens even over m'n trinkets zitten theorycraften, de Bangle (blauwe trinket uit Botanica niet eens heroic dacht ik) is en blijft beter voor spirit classes dan welke MP5 trinket dan ook (18 mp5 ZA ding bijv). Ik zit unbuffed op zo'n 775 regen buiten 5SR, 15% regen voor ongeveer 1/4 van de tijd (proct ongeveer eens per minuut, 15 sec proc) is dan nog steeds verreweg meer dan de miezerige 18mp5 van dat trinket. En aangezien je LCPB hebt... ga die upgrade halen!
De proc van Blue Dragon is onge-evenaard in TBC trinkets (100% regen voor 15secs), en de clicky van de Earring is gewoon te goed (300 spirit voor 20secs op 2min CD)
Alternatief voor de Blue Dragon trinket is de Eye of Gruul, die proc is minder goed dan Blue Dragon maar nog steeds wel sterk
[ Voor 4% gewijzigd door Ryceck op 10-06-2008 12:32 ]
Ik hoop het! Ik blijf bij mijn hunter en hoop dat er een zooi huntards opzoutenkaluro2 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:25:
vooral aangezien die class op level 50 begint, zal het niet lang duren voordat menig person level 80 is. En aangezien iedereen die clas ui wil proeren.. ik zie de bui al hangen.
Ik hou ook nog steeds een slag om de arm wat de DK's betreft, moet nog maar zien hoe dat uit gaat pakken....kaluro2 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:25:
vooral aangezien die class op level 50 begint, zal het niet lang duren voordat menig person level 80 is. En aangezien iedereen die clas ui wil proeren.. ik zie de bui al hangen.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Eerst me lock naar 80, dan kijk ik wel verder.
Ik heb de LCPB eigenlijk omdat ik de Blue Dragon Card nogstees niet compleet heb... Moet zeggen dat ik verder ook nooit veel aan theorycraft heb gedaan, de 70 +heal van de LCPB bevalt me wel, en we doen Bot nooit meer.porn* schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:23:
[...]
Okke ben trouwens geen druid expert maar heb gisteren nog eens even over m'n trinkets zitten theorycraften, de Bangle (blauwe trinket uit Botanica niet eens heroic dacht ik) is en blijft beter voor spirit classes dan welke MP5 trinket dan ook (18 mp5 ZA ding bijv). Ik zit unbuffed op zo'n 775 regen buiten 5SR, 15% regen voor ongeveer 1/4 van de tijd (proct ongeveer eens per minuut, 15 sec proc) is dan nog steeds verreweg meer dan de miezerige 18mp5 van dat trinket. En aangezien je LCPB hebt... ga die upgrade halen!
Misschien dat ik 'm toch eens moet halen, die Bangle, en testen. Maar mana problemen heb ik eigenlijk nooit.
Btw, als iemand op Eonar de Ace of Beasts heeft, ik wil 'm graag kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 10-06-2008 13:14 ]
Dat zou inderdaad een leuke oplossing zijn. Ik ben ook blij dat ze eindelijk verschillende sets qua looks aan maken voor pve en pvp. Eindelijk geen lookalikes meer. THANKS BLIZZARD!OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:23:
[...]
Wat ik heb begrepen is dat ze verschillende Badge-tiers willen introduceren. Zodat je bijvoorbeeld met Badge's uit Kara alleen items kunt kopen met gelijke stats, en pas van ZA Badges weer gear wat gelijk is aan die drops.
Zo zonder er verder lang over na te denken vind ik dat ook best wel een aardige oplossing. Maargoed, we zullen zien...
No guts, no glory!
Ik hang ook nog af en toe rond op EonarOkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:36:
[...]
Voor mijne, zie sig.
@ DK verhaal: Wat ik persoonlijk een beetje hoop is dat de learning curve van DK's dermate hoog ligt dat veel mensen er al snel op uitgekeken raken. Wat dat betreft is het Rune systeem wel een goed idee, mensen kunnen niet ff massaal een macro'tje gaan spammen om een 'goed' werkende char te gaan krijgen.
Vergeet niet om 2 vrienden mee te nemen, anders kom je niet eens voorbij de eerste boss in UBRSrodie83 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:21:
[...]
Nu alleen nog UBRS voor het bloed, ik heb mezelf maar even de UBRS key gesoloed, de enige die ik nog niet had. Kan ik hem daar binnenkort ook even doorheen helpen ^^
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Prison break leuk? ^^ Ik vervloek die quest!rodie83 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:21:
Nu we het toch over old content hebben: een vriend van me is alsnog bezig om de Onyxia questline te volbrengen. Net de encounter in SW gehad, 95% van de mensen stond me daar toch te staren (met de mond wijdopen, als dat had gekund).
Ik blijf t jammer vinden, door de focus op Outland speelt men tijdens het levellen echt de helft van de questlines helemaal niet. Zonde, want ze zijn vaak gewoon leuk. Daar speel je toch ook voor?
No guts, no glory!
Ondertussen een nieuwe guild gevonden? Of vooral veel solo bezig? Op het moment speel ik even heel weinig, maar mocht ik weer meer gaan spelen (en dat zal gebeuren, lol) dan wil ik best eens helpen, als je een healer nodig hebt.UTwizard schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:15:
Ik hang ook nog af en toe rond op EonarNog geen succes gehad met het vinden van een groep voor mijn Epic Warlock mount helaas.
Blijft een leuke quest... Het is trouwens JailbreakKillGhost schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:20:
[...]
Prison break leuk? ^^ Ik vervloek die quest!
Pas nog gedaan met een lvl 70 warrior en ik met m'n shammy als healing.
Daarna het bekende loopje door SW en dan het gevecht in de Keep.
Altijd leuk om te zien hoe weinig mensen nog weten waar het voor dient
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Blue Dragon, mixed feelings. Ik gok niet dat ie voor een priest beter is dan de Bangle, omdat ie verder geen click heeft. Qua mana regen alleen is ie uitgaande van het meest optimale geval (zo'n 20 casts per minuut, wat al vrij veel is - teken dat andere healers slacken of er iets anders niet goed is) is ie beter dan de Bangle. Het grote voordeel van de Bangle is dat ie regelmatiger proct, en dat je samen met Inner focus en de on use VEEL meer mana terugkrijgt dan Blue Dragon.Ryceck schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:31:
[...]
Qua priests zijn de beste trinkets imo die je kan krijgen de Blue Dragon trinket (ja dat Darkmoon pre-tbc ding) en de Earring of Soulful Meditation van Lurker
De proc van Blue Dragon is onge-evenaard in TBC trinkets (100% regen voor 15secs), en de clicky van de Earring is gewoon te goed (300 spirit voor 20secs op 2min CD)
Alternatief voor de Blue Dragon trinket is de Eye of Gruul, die proc is minder goed dan Blue Dragon maar nog steeds wel sterk
De Earring gaat niet meer gebeuren, we doen geen SSC meer en dan nog dat ding is nooit voor me gedropped.
Eye of Gruul KAN aardig zijn, als je CoH priest bent en het echt een fight lang spamt (bloodboil, RoS, illi ph2). Verder istie gewoon crap, simpel.
Bnet pindle#2913
OH ja, Jailbreak. Ik ben in de war met die tv-seriechromeeh schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:35:
Blijft een leuke quest... Het is trouwens Jailbreak
Pas nog gedaan met een lvl 70 warrior en ik met m'n shammy als healing.
Daarna het bekende loopje door SW en dan het gevecht in de Keep.
Altijd leuk om te zien hoe weinig mensen nog weten waar het voor dient
No guts, no glory!
Je stapte echt niet BWL in met DM/Start gear. No way in hell, misschien als je de fights erg goed kende(bv als je als guild rerolde). maar anders echt never te nimmer.Ryceck schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:12:
[...]
Echter was pre-TBC niet zozeer de gear de bottleneck voor MC en BWL maar was het eerder het aantal mensen. De meesten hadden wel de gear (stratholme/diremaul gear is voldoende) maar hadden gewoon niet de coordinatie om 40man bij elkaar te houden.
Dus tenzij je met badges 20 members en een capable raidleader kan kopen had dat dus echt geen verschil gemaakt
MC ja, tuurlijk dat was de entry instance na start scholo dm. En die instances farmde je erg vaak, en dat kon nog voor gear vrijblijvend in een raid ook nog.(in het begin).
Voor bwl had je echt wel allemaal 3 x t1 nodig. Zeker als je op veal een kans wilde maken. Crafeble epics waren er niet, op hide of the wild na voor elke healer. Daarnaast was er bijna niks, er kwamen er wat bij met zg en AQ
Solo vooral, het blijkt dat PoA toch een van de weinige casual level 60+ guilds is. En zoals je weet is PoA geen optie meer dus dan kom je al snel op solo uitOkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:32:
[...]
Ondertussen een nieuwe guild gevonden? Of vooral veel solo bezig? Op het moment speel ik even heel weinig, maar mocht ik weer meer gaan spelen (en dat zal gebeuren, lol) dan wil ik best eens helpen, als je een healer nodig hebt.
A) Ik blijf solo en beproef af en toe mijn geluk in een PuG run of group quest
Dan kies ik wel A
Het levelen tot nu toe gaat redelijk snel, ik ben laatst gerespecced naar de build die Stefan eerder had gepost en het is toch echt wel te merken ten opzichte van SL/SL. Haast geen downtime op 62 en ik heb het gevoel dat zodra ik de punten in de Improved Soul Drain heb staan, dat downtime dan helemaal geen issue meer zal zijn.
Zit nu net iets over de 6 dagen /played dus 70 voor WotLK moet makkelijk te doen zijn
Van het weekend eindelijk mijn Epic Flyer gehaald, wat een enorm verschil. Het heeft me als Holy Priest toch een week of 3 gekost om met de Sunwell Isle dailies de 5200G bij elkaar te krijgen, maar als ik erop terugkijk valt het grinden van G toch heel erg mee. (Q rewards, D/E van greens, vendoren van grays, etc) Nu met de Netherwing Dailies begonnen die naar mijn mening ook erg veel G opleveren. Misschien maar even doorsparen en mijn alt ook van een Epic Flyer voorzien, want ik wordt erg gefrustreerd wanneer ik weer met 160% moet rondvliegen...
[ Voor 7% gewijzigd door F0kke op 10-06-2008 14:25 ]
Ja ik weet 't, PoA is niet echt een optie helaas. Maar had het idee dat er nog wel meer casual guilds waren. Trouwens, zover ik weer is Underhill afgelopen. We hebben afgelopen week al een aantal recruits gehad die uit Underhill komen.UTwizard schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:13:
Solo vooral, het blijkt dat PoA toch een van de weinige casual level 60+ guilds is. En zoals je weet is PoA geen optie meer dus dan kom je al snel op solo uitUnderhill zou eventueel nog kunnen maar die ga ik niet joinen, die hebben het redelijk verprutst in mijn ogen.
Kan me voorstellen ja. We spelen nu af en toe samen met Ghosts of Faith (of zo iets), om 25 mans te doen. Misschien dat daar een plekje voor jou is? Lijkt mij toch best wel saai eigenlijk, om nu terug te moeten naar Solo. Voor levellen dan nog niet eens zo, maar vanaf level 70 (en PvE minded) is dat denk ik niet meer leuk, solo.Dus het is:
A. Ik blijf solo en beproef af en toe mijn geluk in een PuG run of group quest
B. Ik join een social/casual guild en wordt constant om boosts gevraagd omdat ik de hoogste level ben.
Dan kies ik wel A
Netjes. Wist niet dat je nu zo actief met je Warlock bezig was eigenlijk.Het levelen tot nu toe gaat redelijk snel, ik ben laatst gerespecced naar de build die Stefan eerder had gepost en het is toch echt wel te merken ten opzichte van SL/SL. Haast geen downtime op 62 en ik heb het gevoel dat zodra ik de punten in de Improved Soul Drain heb staan, dat downtime dan helemaal geen issue meer zal zijn.
Zit nu net iets over de 6 dagen /played dus 70 voor WotLK moet makkelijk te doen zijn
3 weken grinden voor epic flyer is inderdaad niet veel.
No guts, no glory!
Verwijderd
160%?
Gisteren geen WoW gedaan... Althans niet nuchter
Eerst OFCOURSE Nederland gekeken en helemaal uit me plaat gegaan 
Toen met me dronkere kop, geprobeerd de Trial of Naaru prechain te doen, maar hehe dat werd een probleem dus maar gaan slapen uiteindelijk
Gisteren geen WoW gedaan... Althans niet nuchter
Toen met me dronkere kop, geprobeerd de Trial of Naaru prechain te doen, maar hehe dat werd een probleem dus maar gaan slapen uiteindelijk
Ik weet niet hoeveel uur per dag jij vrij hebt om te gamen maar ik zit rond de 2-3 uur.KillGhost schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:29:
3 weken grinden voor epic flyer is inderdaad niet veel.
en die besteed ik dan ook liever aan iets anders
[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 10-06-2008 14:37 ]
Ik heb iets meer tijd. Maar ik grind ook niet of doe geen daily quests. Ik verdien mijn gold met jewelcrafting. 46k gold and countingkaluro2 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:35:
[...]
Ik weet niet hoeveel uur per dag jij vrij hebt om te gamen maar ik zit rond de 2-3 uur.
en die besteed ik dan ook liever aan iets anders
No guts, no glory!
Heb het er toch eens even bijgezocht op elitistjerks want begon nu te twijfelenporn* schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:41:
[...]
Blue Dragon, mixed feelings. Ik gok niet dat ie voor een priest beter is dan de Bangle, omdat ie verder geen click heeft. Qua mana regen alleen is ie uitgaande van het meest optimale geval (zo'n 20 casts per minuut, wat al vrij veel is - teken dat andere healers slacken of er iets anders niet goed is) is ie beter dan de Bangle. Het grote voordeel van de Bangle is dat ie regelmatiger proct, en dat je samen met Inner focus en de on use VEEL meer mana terugkrijgt dan Blue Dragon.
De Earring gaat niet meer gebeuren, we doen geen SSC meer en dan nog dat ding is nooit voor me gedropped.
Eye of Gruul KAN aardig zijn, als je CoH priest bent en het echt een fight lang spamt (bloodboil, RoS, illi ph2). Verder istie gewoon crap, simpel.
[Darkmoon Card: Blue Dragon]: due to low proc rate this trinket's effectiveness can vary dramatically, but overall (depending on gear) this trinket can be worth ~ 90 Mp5. Last tests done on this trinket showed it to be approximately 0.5 ppm, which given the current T6-gearing levels, makes it exceptionally strong as a regeneration trinket (Best-in-Slot, actually, if what you want is regen). As a note, at my current levels of gearing, an activation of this trinket is worth somewhere in the vicinity of 2900 mana, or as much as the top-end on a Super Mana potion.
[Bangle of Endless Blessings]: the proc effect on this trinket is worth ~ 80-120 Mp5 depending on your spirit/intellect totals, and assuming 1 ppm, this is an overall 25 Mp5. The Use Effect is worth an additional 185 Mp5 OO5SR, so if you can get a 15 second break, each Use is worth 550 mana. Overall, assuming breaks, a solid 48 Mp5; an excellent option for those who do not have access to some of the above trinkets.
Oftewel: als je stabiliteit wilt in korte gevechten zou ik persoonlijk ook voor de Bangle gaan. Echter in de langere gevechten denk ik dat de Blue Dragon meer winst oplevert.
Moet ook wel zeggen dat de Blue Dragon in mijn build past. Ik ga voornamelijk voor int/spirit en pak hiernaast per ongeluk wat MP5 erbij waardoor de waarde van mijn Blue Dragon alleen maar groter wordt.
Hierbij opgeteld heeft de Blue Dragon ook flink wat sentimentele waarde. Heb pre-tbc er dik anderhalve maand over gedaan voordat ik alle kaarten bij elkaar had, was ook zo blij als een kind toen ik hem eindelijk kreeg
Ah, Underhill is eindelijk uit z'n voegen gebarsten? Was ook een kwestie van 'wanneer' en niet 'of'. Met over de 450 members en een guild master die maar eens in de zoveel dagen online is, tja...OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:26:
[...]
Ja ik weet 't, PoA is niet echt een optie helaas. Maar had het idee dat er nog wel meer casual guilds waren. Trouwens, zover ik weer is Underhill afgelopen. We hebben afgelopen week al een aantal recruits gehad die uit Underhill komen.
Kan ik eventueel over nadenken ja, eerst deze char maar eens tot 70 krijgenKan me voorstellen ja. We spelen nu af en toe samen met Ghosts of Faith (of zo iets), om 25 mans te doen. Misschien dat daar een plekje voor jou is? Lijkt mij toch best wel saai eigenlijk, om nu terug te moeten naar Solo. Voor levellen dan nog niet eens zo, maar vanaf level 70 (en PvE minded) is dat denk ik niet meer leuk, solo.
M'n Shaman heb ik laatst getransfered naar Steamwheedle Cartel, daar nu een raid guild gejoined die ongeveer op hetzelfde niveau zaten als PoA maar dan met meer members dus ook Gruul en Maggy erbij.Netjes. Wist niet dat je nu zo actief met je Warlock bezig was eigenlijk.Je Shaman staat helemaal in de koelkast (ijskast)? Kan me wel voorstellen, zoals ik net schreef, op level 70 zonder guild is het volgens mij niet leuk wanneer je vooral PvE wil doen.
haai
zit al een tijdje mee te lezen en toch maar eens besloten me aan te melden..
heb ik ook nog wat te doen op mijn werk
main chars allemaal op Eonar
/wave okke and Ut wizard
@pre-tbc instances - *zucht dat waren pas raids *
(zit nu in redelijk casual guild @horde side gister 1e x zul aman gebrobeerd)
zit al een tijdje mee te lezen en toch maar eens besloten me aan te melden..
heb ik ook nog wat te doen op mijn werk
main chars allemaal op Eonar
/wave okke and Ut wizard
@pre-tbc instances - *zucht dat waren pas raids *
(zit nu in redelijk casual guild @horde side gister 1e x zul aman gebrobeerd)
Wow : Eonar : Moggets-mage, Kremit-shaman , Pradea-rogue
Je mag me dan toch een uitleggen waarom je een trinket gebruikt waar je 24% langzamer van gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:33:
hahaha ik vlieg uhmz 290%.. Flyform en dan de trinket gebruiken
Epic flying mount (of flightform) increases flight speed with 280% => 100% + 280% = 380%
Trinket increses mount speed with 10% => 380% x 1,1 = 418%
Dit is ook wat mijn snelheidsmeter addon aangeeft. Op de grond ga je 220% btw.
Die 100% is je gewone loop snelheid.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:04:
Waar haal jij die 100% Vandaan dan? Want daar weet ik dus niks van af...
Ik vlieg dan 280% gewoon met me flyform(swift) en dan dacht IK van, Trinket is +10%...
Maar ik zit dus helemaal mis zie ik
Normal mount is +60% > 160%
Epic ground is +100% > 200%
Normal Flight is +60% > 160%
Epic Flight is +280% > 380%
De 10% van trinket gaat over je totale snelheid
[ Voor 34% gewijzigd door Nivado op 10-06-2008 15:10 ]
Verwijderd
Ik vlieg dan 280% gewoon met me flyform(swift) en dan dacht IK van, Trinket is +10%...
Haai Kremit,
wazzup!
Welcome op Het Grote World of Wacraft Topic!
wazzup!
Welcome op Het Grote World of Wacraft Topic!
No guts, no glory!
Die 100% snap ik ook ff niet.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:04:
No guts, no glory!
Die 100% is je base speed, epic (land) mount is bijvoorbeeld 100% (base) + 100% (mount) = 200% speed.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:04:
Verwijderd
Ik bedoel... 310% Is het snelste wat gehaald kan worden?
Ik zou dus volgens jouw berekening al sowieso 380% vliegen..... Care to explain?
Ah thanx Exi
Maar snap alleen de berekening nog niet want dus met me trinket... Druid trinket van de quest, zou ik dus langzamer vliegen?
Ik zou dus volgens jouw berekening al sowieso 380% vliegen..... Care to explain?
Ah thanx Exi
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 15:11 ]
hey killghost, sunwell al leeg 
heb ook net mn epic mount gehaald is idd makkelijk met alle daily's
alleen de rep voor skyguard is vervelend met maar 2 daily's in skettis
heb ook net mn epic mount gehaald is idd makkelijk met alle daily's
alleen de rep voor skyguard is vervelend met maar 2 daily's in skettis
+310% is de snelste mount (Gladiator) en dan ga je dus 410 totaal (451 met trinket)Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:08:
Ik bedoel... 310% Is het snelste wat gehaald kan worden?
Heel simpel, je base speed = 100%, dat lijkt me logisch 
Volgens de mount buffs krijg je er 280% bij, met andere woorden: 100% met 280% erbij = 100 + 280 = 380%
Volgens de mount buffs krijg je er 280% bij, met andere woorden: 100% met 280% erbij = 100 + 280 = 380%
zit je dan hele avonden in /2 te zeggen dat je bepaalde designs hebt? Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet eigenlijkKillGhost schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:43:
[...]
Ik heb iets meer tijd. Maar ik grind ook niet of doe geen daily quests. Ik verdien mijn gold met jewelcrafting. 46k gold and counting
Met enchanting maakte ik een tijd geleden wel een aardig kostje, door op AH onder DE prijs te kopen en de mats weer te verkopen per stack.
Ik zou eigenlijk niet weten hoe het nu precies zit, maar wat Nivado zegt klinkt wel logisch. Laten we even geen percentages gebruiken, maar vaste waardes.
Normale snelheid is 100 km/u. De omschrijving van een Mount is "increase speed by 280km/u". Dan zal je totaal dus 100 + 280 = 380 km/u gaan. Anders was het bij de omschrijving van een Mount wel "your speed will be 280km/u".
Normale snelheid is 100 km/u. De omschrijving van een Mount is "increase speed by 280km/u". Dan zal je totaal dus 100 + 280 = 380 km/u gaan. Anders was het bij de omschrijving van een Mount wel "your speed will be 280km/u".
is je base speed niet gewoon 0% en je epic ground +100%?Exitium schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:07:
[...]
Die 100% is je base speed, epic (land) mount is bijvoorbeeld 100% (base) + 100% (mount) = 200% speed.
Nee, 100% van 0 is nog steeds 0, anders heb je dus geen basisgetal om mee te berekenenKremit schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:12:
[...]
is je base speed niet gewoon 0% en je epic ground +100%?
Maar nogmaals, in de buff staat: "Increases your flight speed by 280%", ofwel
"verhoogt je vliegsnelheid met 280%"
Daar staat dus dat je huidige snelheid * 2,8 bij je huidige snelheid word opgeteld. Dan wordt dat dus 380%
[ Voor 30% gewijzigd door Morax op 10-06-2008 15:17 ]
0% van wat?Kremit schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:12:
[...]
is je base speed niet gewoon 0% en je epic ground +100%?
100% van wat?
Als je iets in % zegt, moet je het met iets vergelijken.
Je kan niet zomaar 0% van niks hebben, dat bestaat niet.
Daarom wordt runspeed als 100% gezien.
Normale mount heeft +60%
Dat is 60% sneller dan je runspeed, dus wordt het 160%
Epic mount heeft +100%
Dat is 100% sneller dan je runspeed, dus word het 200%
etc.
Dit topic is gesloten.