Als je op de "e" rechtsboven op het toetsenbord drukt (evenwijdig aan de Powerknop) dan krijg je aan de bovenkant een "empowering technology" bar. als je daar op het batterij pictogram klikt kan je instellen per profiel (Hoge prestaties, Gebalanceerd, Energiebesparing etc) hoe hoog de CPU snelheid, de LCD-Helderheid enzo moet zijn. Als je de stroom er op hebt, en het profiel Hoge Prestaties aan hebt staan, moeten als het goed is alle schuifjes helemaal naar rechts staan (maximum).Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:58:
[...]
Dit heb ik dus momenteel ook voor...
[...]
Dit mag je mij toch eens uitleggen hoe ik daar terecht kom aangezien VISTA niet mijn sterkste kan is van OS gebruik... Als ik ga kijken bij mij energie instellingen staan deze normaal etc. Is er ergens een onderdeel in VISTA waar men dan effectief de CPU kan instellen?
Advies met aanduiding van waar extact zou me goed zijn, aangezien de cryptische omschrijving me niet wijzer maken. Ben al wat op het ofrum gaan lurken, maar een exacte oplossing met wat ik voorheb is niet meteen te vinden ( naald in een hooiberg gaan zoeken ).
Thx!
kheb een vraagje, kga van iemand een 8920 kopen, maar hoe zit het met de garantie?
heb je daar een bon voor nodig, of is het serie nummer voldoende?
want hij het hem via zijn werk gekocht ofz
heb je daar een bon voor nodig, of is het serie nummer voldoende?
want hij het hem via zijn werk gekocht ofz
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Verwijderd
Subliem antwoord! Dat is een om in te kaderen en boven het bed te hangen. Stuur de factuur maar door, kzal ze met plezier betalen voor uw advies! Vanavond eens op dat mysterieuze knopje gaan drukken. Oh wee als het een "selfdestruct" knopje is...Sander1991 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:02:
[...]
Als je op de "e" rechtsboven op het toetsenbord drukt (evenwijdig aan de Powerknop) dan krijg je aan de bovenkant een "empowering technology" bar. als je daar op het batterij pictogram klikt kan je instellen per profiel (Hoge prestaties, Gebalanceerd, Energiebesparing etc) hoe hoog de CPU snelheid, de LCD-Helderheid enzo moet zijn. Als je de stroom er op hebt, en het profiel Hoge Prestaties aan hebt staan, moeten als het goed is alle schuifjes helemaal naar rechts staan (maximum).
Verwijderd
Oki, net alles uitgevoerd. Alles staat nu op max maar mijn FPS is nog steeds 10
Kheb ook Maar eens het uitvoeren van het programma op Admin gezet, maar dit hielp ook niet echt. Kmoet nu wel toegeven, WoW staat op zijn max aan parameters met wat add ons., enig idee of er hier nog wat meer aan de hand kan zijn?

Kheb ook Maar eens het uitvoeren van het programma op Admin gezet, maar dit hielp ook niet echt. Kmoet nu wel toegeven, WoW staat op zijn max aan parameters met wat add ons., enig idee of er hier nog wat meer aan de hand kan zijn?
Eindelijk mijn 8920 T9300 gekocht 
hij is zo mooi
alleen een vraagje, de volume touch gedeelte werkt bij mij niet echt goed
als ik volume helemaal laag zet dan staat hij nog steeds op 100% pas als ik em doorscroll naar benede gaat hij heel langzaam omlaag hoe verander ik dit?
hij moet gewoon helemaal vol is geluid 100 en per streepje een 10 procent eraf ofz.
opgelost! moest Launch Manager installeren dan werkt het perfect!
hij is zo mooi
alleen een vraagje, de volume touch gedeelte werkt bij mij niet echt goed
als ik volume helemaal laag zet dan staat hij nog steeds op 100% pas als ik em doorscroll naar benede gaat hij heel langzaam omlaag hoe verander ik dit?
hij moet gewoon helemaal vol is geluid 100 en per streepje een 10 procent eraf ofz.
opgelost! moest Launch Manager installeren dan werkt het perfect!
[ Voor 9% gewijzigd door Rohit op 12-09-2008 01:09 ]
Doe eens een 3DMark test en vergelijk deze score met soortgelijke chipsets.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:46:
Oki, net alles uitgevoerd. Alles staat nu op max maar mijn FPS is nog steeds 10![]()
[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 12-09-2008 13:00 ]
Verwijderd
Thanks zal ik vanavond even laten runnen. Laatste 3DMark test beste? Of zijn er andere meer superieur?silmaril8 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:11:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/logout
Doe eens een 3DMark test en vergelijk deze score met soortgelijke chipsets.
Uw link alleen is niet meteen duidelijk naar waar ie moet verwijzen... feit is dat ik dan uitlog...
foutje
was niet de bedoeling
3DMark kan je downloaden op www.futuremark.com
En ik zou 2003, 2005 en 2006 testen. Deze dan vergelijken met andere chipsets (die scores kan je halen uit reviews of uit andere topics op GoT).
En ik zou 2003, 2005 en 2006 testen. Deze dan vergelijken met andere chipsets (die scores kan je halen uit reviews of uit andere topics op GoT).
nou gister 8920 gekocht, vandaag doet hij het al niet meer 
had em afgesloten, doe em weer opnieuw aan, krijg ik opeens een windows xp scherm
start Acer Arcade opeens op
enigste wat ik daarmee kan ik films, muziek luistere 
terug naar me vista gaat niet, want hij boot maar krijg alleen maar een muis met zwart beeld te zien.
ik kan bij de POST ook niet F2 of F12 gebruike
daar reageert hij niet eens op
wie kan me helpen!
had em afgesloten, doe em weer opnieuw aan, krijg ik opeens een windows xp scherm
terug naar me vista gaat niet, want hij boot maar krijg alleen maar een muis met zwart beeld te zien.
ik kan bij de POST ook niet F2 of F12 gebruike
wie kan me helpen!
Verwijderd
Righty, thx Sil. Klaat vanvond resultaten weten. Enig iets waar ik in het bijzonder al moet op letten mischien?silmaril8 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:01:
foutjewas niet de bedoeling
Stande pede terug naar winkel en eisen voor een nieuwe? Als ie binnen 24u is kan ie gewoon omgeruild worden, soort van 24/48u garantie?nou gister 8920 gekocht, vandaag doet hij het al niet meer
had em afgesloten, doe em weer opnieuw aan, krijg ik opeens een windows xp scherm start Acer Arcade opeens op enigste wat ik daarmee kan ik films, muziek luistere
ik kan bij de POST ook niet F2 of F12 gebruike daar reageert hij niet eens op
wie kan me helpen!
als die daar was gekocht dan kon ik zo terug gaan ja 
heb em 2ehands van iemand die em op zijn werk had gekocht.
F2 & F12 werkt nu weer
dus vanaaf herstellen met vista cd (moet lukke toch?)
heb em 2ehands van iemand die em op zijn werk had gekocht.
F2 & F12 werkt nu weer
dus vanaaf herstellen met vista cd (moet lukke toch?)
Als je bij de 5920 op het arcade knopje druk, start XP op en dan arcade en dit hoort ook zo.
toch niet tijdens booten?
wel vaag
wel vaag
Zorg dat de adapter is aangesloten als je 3DMark test. En je energieopties moeten op High Performance (weet niet de precieze nederlandse benaming) staan.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:26:
[...]
Righty, thx Sil. Klaat vanvond resultaten weten. Enig iets waar ik in het bijzonder al moet op letten mischien?
ik heb gister vista ultimate er opnieuw opgezet.
maar heb nou een paar probleempjes,
mijn vingerprint werkt niet meer als toen ik hem had gekocht
die webcam ziet hij niet meer, ondanks dat ik de drivers heb geinstalleerd.
en er is nog 1 onbekend apparaat in apparaatbeheer
wie kan mij helpen??
ik heb de 8920 T9300
maar heb nou een paar probleempjes,
mijn vingerprint werkt niet meer als toen ik hem had gekocht
die webcam ziet hij niet meer, ondanks dat ik de drivers heb geinstalleerd.
en er is nog 1 onbekend apparaat in apparaatbeheer
wie kan mij helpen??
ik heb de 8920 T9300
Verwijderd
Cava, heb ik vanmorgen zo gedaan, normaal heb ik vanvond de testresultaten. Al bedankt voor de intel!silmaril8 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:47:
[...]
Zorg dat de adapter is aangesloten als je 3DMark test. En je energieopties moeten op High Performance (weet niet de precieze nederlandse benaming) staan.
kan iemand mij helpen met de beste videodriver voor de 8920G T9300
want ik heb er 1 geinstalleerd van laptop2go ofzo, maar ik kan via hdmi men laptop niet klonen, dan springt hij meteen terug naar laptopbeeld alleen.
want ik heb er 1 geinstalleerd van laptop2go ofzo, maar ik kan via hdmi men laptop niet klonen, dan springt hij meteen terug naar laptopbeeld alleen.
Verwijderd
Deze week komt ie eindelijk op mijn schoot terecht, de Aspire 6920G-834G32BN.
Ik heb vooreerst al enorm veel gehad aan deze draad. Bedankt daarvoor, ik zal proberen een review te plaatsen (m'n eerste) als iemand daar nog iets aan heeft en ik hou deze draad nog steeds in de gaten.
De pricewatch liet me ook altijd goed weten hoe deze laptop ervoor stond (blijkt dat voor de eerste keer de prijs hier in België niet veel verschilt van de laagste in Nederland.... GO BELGIË!
)
Adios!
Dieb
Ik heb vooreerst al enorm veel gehad aan deze draad. Bedankt daarvoor, ik zal proberen een review te plaatsen (m'n eerste) als iemand daar nog iets aan heeft en ik hou deze draad nog steeds in de gaten.
De pricewatch liet me ook altijd goed weten hoe deze laptop ervoor stond (blijkt dat voor de eerste keer de prijs hier in België niet veel verschilt van de laagste in Nederland.... GO BELGIË!
Adios!
Dieb
Verwijderd
Dan zal ik dit voor je beamen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:53:
Ik zou ook heel graag XP willen draaien op mijn aspire 6920g, maar ik heb ook verhalen gelezen dat deze machine geen xp kan draaien, ik heb al een tijdje rond gezocht en heb weinig gevonden. Ik kan ook helaas niet vinden waar ht besproke word in dit forum.
Ik zou ook mijn god niet weten waar en hoe ik dan al die drivers moet downloaden. Kan iemand me daar een link voor willen plaatsen.
Ik kan het dus helaas niet vinden hier op het forum.
En ik heb nog een vraagje, na gisteren, heb hem vanochtend aan gezet maar mijn CineDash werkt niet meer, laat ook niet meer zien dat ik Caps lock of num lock aan of uit zet.
Maar voor de rest is het wel een leuk dinkie. hehe
Het gaat wel want voor mijn model (7520) is er een XP driver list. Deze drivers kun je gebruiken, maar nu de andere kant van het verhaal.
De Windows Vista versie is een OEMact! Dat betekend dat de hardware anders is. Windows XP zal in het begin goed werken, maar na 2 dagen niet meer vlot opstarten (echt heel traag dus).
Dit is de conclusie die mijn ex-collega me nog gaf.
Windows XP blijkt niet te zijn ingesteld om de hardware op de juiste manier aan te spreken en valt over S3 of S1.
Ook bleek volgens hem dit te maken te hebben hoe Acer zijn USB-hubs adressen vrijgeeft. Aan elke poort van de 4 zit een heuse hub met 5 connecties.
Waarom en waarover XP op zijn gat gaat weet ik verder niet exact, maar ik heb het al voor je getest en het is verdomt waar ook nog.
Ook geven sommige ACER modellen met OEMact een activatie-error in XP en niet in Vista. Ook gebeurt het volgens hem dat de activatie zomaar weg kan zijn en je moet heractiveren.
Ik schrijf dit omdat ik het heb gehoord en zelf heb gezien. Precies wat hij omschreef.
Kijk hier eens: http://support.acer-euro.com/drivers/ftp/ftp.html
Of voor mijn model:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Eerste hit.
Oja, niet vergeten: Zodra je in Vista WHEA fouten hebt in je eventvieuwer kun je XP vergeten want XP kan geen WHEA fouten corrigeren en Vista wel. WHEA zijn de kleinere hardwarefoutjes of incompleetheden. Vista draait gewoon door, maar XP zal van zijn harwarelijst een rotzaaoi maken.
Op mijn machine heb ik elke dag WHEA fouten, maar hij is al wel 3 maanden stabiel.
Linkje ter onderbouwing
wederom eerste hit
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 06:41 ]
Heel raar verhaal hierboven? Ik snap ook niet goed dat je reageert op een post van 3 maanden geleden... Ik draai XP op de 6920G zonder enkele problemen, zoals wel meerdere in dit topic dus als het probleem dat hierboven beschreven wordt echt waar is waarom heeft nog niemand het hier gemeld?
Gewoon in je Bios de harde schijf op IDE mode zetten zodat de XP setup je HD herkent (of de S-ATA drivers slipstreamen, is allemaal al in dit topic besproken trouwens), installeren en drivers zoeken maar.
Lijst met drivers kun je bijvoorbeeld hier vinden.
Gewoon in je Bios de harde schijf op IDE mode zetten zodat de XP setup je HD herkent (of de S-ATA drivers slipstreamen, is allemaal al in dit topic besproken trouwens), installeren en drivers zoeken maar.
Lijst met drivers kun je bijvoorbeeld hier vinden.
........................................................................................................................................................
Zo gisteren Windows Vista 64 bit Ultimate geinstalleerd.
alle driver gedownload en geinstalleerd, gelukkig allemaal 64 bit compatibel
werkt als een zonnetje nu!
voor mense die probleem hebben met de VingerPrint reader na een nieuwe installatie, ik vond op mijn C schijf een map ACERSW ofz, daar moet je even doorbladeren en zoeken naar de FP_Patch
en dan een regfile aanklikke genaamd Reverse_Swipe .reg ofz.
dan doet hij het weer perfect!
alle driver gedownload en geinstalleerd, gelukkig allemaal 64 bit compatibel
werkt als een zonnetje nu!
voor mense die probleem hebben met de VingerPrint reader na een nieuwe installatie, ik vond op mijn C schijf een map ACERSW ofz, daar moet je even doorbladeren en zoeken naar de FP_Patch
en dan een regfile aanklikke genaamd Reverse_Swipe .reg ofz.
dan doet hij het weer perfect!
Eigenlijk begrijp ik iets niet,
Ik heb een 8920g, op het frivole kaartje staat: high-def response 8ms
Dan zou je toch denken dat het monitor op 100Hertz kan lopen i.p.v. 60Hertz?
Ik heb een 8920g, op het frivole kaartje staat: high-def response 8ms
Dan zou je toch denken dat het monitor op 100Hertz kan lopen i.p.v. 60Hertz?
Iemand last van het feit dat de 8920G zijn instellingn soms niet vasthoudt?
Laptop is nu drie weken oud, is de tweede al want de eerste kon niets installeren, maar nu raakt ie regelmatig zijn instellingen kwijt, als je hem opsart, zijn om te beginnen al de datum en tijd verdwenen en staan ergens in 2006.
Heb het eigenlijk al gehad met Acer, tweede 8920 in een maand tijd die ook al niet goed is.
Laptop is nu drie weken oud, is de tweede al want de eerste kon niets installeren, maar nu raakt ie regelmatig zijn instellingen kwijt, als je hem opsart, zijn om te beginnen al de datum en tijd verdwenen en staan ergens in 2006.
Heb het eigenlijk al gehad met Acer, tweede 8920 in een maand tijd die ook al niet goed is.
Voor zover als ik kan beoordelen heb ik nergens last van.Rob0860 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:47:
Iemand last van het feit dat de 8920G zijn instellingn soms niet vasthoudt?
Ben op het moment een week bezig geweest met de vista die bij laptop is geleverd. Veel verwijderd, nog een backuppie gemaakt en werkt, heb ook nog vista 64bits geprobeerd en werkte iets soepeler. Daarnaast heb ik de recovery gebruikt om het systeem terug te zetten en vervolgens de backup. Bij de recovery liep deze niet soepel, hij vroeg om een schijf die er al in zat.
De instellingen van het touchpad wordt bij mij niet vastgehouden, deze staat standaard aan bij het opstarten
zelfs wanneer je deze hebt uitgezet. Fingerprint gebruik ik niet en voor bluetooth heb ik niets om te proberen.
Heb halo2 geprobeerd maar liep alleen soepel op 800 x 600 en zag er niet uit.
Assasins creed geprobeerd zag er op zich goed uit op lage instellingen.
Battle of middle earth begon iets te hakkelen op hoogste instellingen.
nou ik heb die 8920g T9300
enne ik heb geen problemen hoor met instellinge ofzo
werkt perfect onthoud alles 
@ ontspanne, gebruik de goeie drivers
en volg die topic van Powermizer uitzette ff 
het helpt wel
gewoon ff in je register powermizer uitzette als hij op netstroom zit.
je kan via laptop2go ofzo iets gemodde nieuwste drivers downloade, dan zal hij wel wat beter draaien die spel
ik heb niet echt zware spelletjes ofzo gespeeld, need for speed werkte perfect hoogste instelling, Max payne 2 hoogste instelling 1929*1080 werkte ook zonder problemen.
full hd films werkelijk waar gewoon prachtig zonder probs.
ik draai vista 64 werkt ook perfect
enne ik heb geen problemen hoor met instellinge ofzo
@ ontspanne, gebruik de goeie drivers
het helpt wel
je kan via laptop2go ofzo iets gemodde nieuwste drivers downloade, dan zal hij wel wat beter draaien die spel
ik heb niet echt zware spelletjes ofzo gespeeld, need for speed werkte perfect hoogste instelling, Max payne 2 hoogste instelling 1929*1080 werkte ook zonder problemen.
full hd films werkelijk waar gewoon prachtig zonder probs.
ik draai vista 64 werkt ook perfect
Waar staat die Topic van Powermizer?
Rob
Rob
ff beetje deze topic doorzoeke en je kwam er ook al uit 
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=261929
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=261929
Leuke topic, maar wat moet ik met overklokken?????
Mijn vraag is,
Laptop 4 weken oud, staat aan, geen probleem.
Gaat uit en de volgende dag weer aan.
Dan zijn de tijdsinstellingen weg en is de datum terug naar dec 2006.
Opnieuw in stellen en zolang de laptop aanblijft geen probleem maar na een nacht is het probleem er weer en kan je alles weer opnieuw instellen, ja en ook evt inlogcode's weg enz.
Ik zat meer te denken aan de batterij op het moederbord.
Rob
Mijn vraag is,
Laptop 4 weken oud, staat aan, geen probleem.
Gaat uit en de volgende dag weer aan.
Dan zijn de tijdsinstellingen weg en is de datum terug naar dec 2006.
Opnieuw in stellen en zolang de laptop aanblijft geen probleem maar na een nacht is het probleem er weer en kan je alles weer opnieuw instellen, ja en ook evt inlogcode's weg enz.
Ik zat meer te denken aan de batterij op het moederbord.
Rob
ik had het ook niet tege jou maar tege Ontspannen. (lees bovenstaande bericht van mij)
en er word niks overgeklokt, hij zet de Powermizer UIT staat niks over overklokke he
jou probleem zal vast wel met de batterij te maken hebben ja.
bel acer op en zeg tege ze dat je na de 2e laptop nu een goeie wilt en snel.
gewoon beetje boos reageren en je hebt deze week nog een nieuwe laptop.
en er word niks overgeklokt, hij zet de Powermizer UIT staat niks over overklokke he
jou probleem zal vast wel met de batterij te maken hebben ja.
bel acer op en zeg tege ze dat je na de 2e laptop nu een goeie wilt en snel.
gewoon beetje boos reageren en je hebt deze week nog een nieuwe laptop.
[ Voor 12% gewijzigd door Rohit op 21-09-2008 20:20 ]
Verwijderd
Jij laat al die payload erop staan? Wat Acer meelevert is alleen al even zwaar als Vista in zijn geheel, dus ik ben helemaal niet zo enthousiast over Acer. Ik vind mijn Fujitsu Siemens Amilo beter afgesteld dan mijn snellere Aspire 7520.Sander1991 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:02:
[...]
Als je op de "e" rechtsboven op het toetsenbord drukt (evenwijdig aan de Powerknop) dan krijg je aan de bovenkant een "empowering technology" bar. als je daar op het batterij pictogram klikt kan je instellen per profiel (Hoge prestaties, Gebalanceerd, Energiebesparing etc) hoe hoog de CPU snelheid, de LCD-Helderheid enzo moet zijn. Als je de stroom er op hebt, en het profiel Hoge Prestaties aan hebt staan, moeten als het goed is alle schuifjes helemaal naar rechts staan (maximum).
Ik heb het geheugengebruik even met 484 MB de kop ingetimmerd door enkel en alleen even 2 uurtjes werk en de originele DVD ging er even in met de originele Vista erop. Ik deïnstalleer het niet eens, maar ik verzamel even de drivers en ik zet heel Vista er opnieuw op en nooit geweten dat een laptop van deze prijsklasse zo snel kan zijn in Vista. Als het maar puur natuur is zeg ik dan.
Avira AntiVir is veel lichter als Norton Internet Security die je duidelijk merkt en erg aanwezig is.
Empowering staat me alleen maar in de weg op mijn bureaublad en ik draai al een hele tijd een bepaalde set aan programma's en die werken zo ook even 2 tandjes vlugger.
Echt een verademing zonder crapware en ik heb geen Works nodig want ik werk al jaren tevreden met OpenOffice. Power schemes kan ik zelf ook instellen en aanmaken, maar Empowering houdt er een eigen manier aan over.
En waar speel je dan bluray's mee af? Dat kan alleen maar met acer arcade.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Kan dat niet met windows media centre?EvoII schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:54:
@Rohit:
Op hoeveel Hertz staat je verversingsfrequentie van je monitor nu dan?
Verwijderd
Ik heb geen bleurayEvoII schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:54:
En dan ben je er ook mooi mee klaar

Sorry, maar ik stuiter een beetje over die spelletjes van je kunt alleen maar...
Zijn er dan geen OSS alternatieven??
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 21:34 ]
Op 60 hertz hoezo??
Normaal wordt 75hertz of hoger geadviseerd.
Quote vista help:
Het flikkeren van het beeldscherm tegengaan
Voor het verkrijgen van de beste weergave op het beeldscherm is ook de vernieuwingsfrequentie van groot belang. Als de vernieuwingsfrequentie te laag is, kan het beeldscherm gaan flikkeren waardoor u vermoeide ogen en mogelijk hoofdpijn kunt krijgen. U kunt het beste een vernieuwingsfrequentie van ten minste 75 hertz selecteren. Zie Flikkeren van het beeldscherm verhelpen (vernieuwingsfrequentie) voor meer informatie over het verminderen of verhelpen van het flikkeren van het beeldscherm.
Ik was me aan het afvragen dat wanneer ik die andere stuurprogramma's installeer of ik dan de mogelijkheid heb om de vernieuwwingsfrequentie hoger te zetten.
Ook denk ik dat wanneer het monitor hoger staat dat somige intro filmpies van games mooier afspelen.
Gister nog de intro van de witcher gezien, beeld was ontzettend prachtig maar je zag af en toe een horizontale lijn
.
Quote vista help:
Voor het verkrijgen van de beste weergave op het beeldscherm is ook de vernieuwingsfrequentie van groot belang. Als de vernieuwingsfrequentie te laag is, kan het beeldscherm gaan flikkeren waardoor u vermoeide ogen en mogelijk hoofdpijn kunt krijgen. U kunt het beste een vernieuwingsfrequentie van ten minste 75 hertz selecteren. Zie Flikkeren van het beeldscherm verhelpen (vernieuwingsfrequentie) voor meer informatie over het verminderen of verhelpen van het flikkeren van het beeldscherm.
Ik was me aan het afvragen dat wanneer ik die andere stuurprogramma's installeer of ik dan de mogelijkheid heb om de vernieuwwingsfrequentie hoger te zetten.
Ook denk ik dat wanneer het monitor hoger staat dat somige intro filmpies van games mooier afspelen.
Gister nog de intro van de witcher gezien, beeld was ontzettend prachtig maar je zag af en toe een horizontale lijn
nou ik heb geen last van flikkering ofzo 
gewoon goed beeld hoor
alleen vindt het wel nep ja dat ik maar 60 hertz heb
gewoon goed beeld hoor
alleen vindt het wel nep ja dat ik maar 60 hertz heb
Verwijderd
Ik heb deze laptop nu (review volgt binnenkort) al 2 dagen en bijna alles is geconfigureerd en geïnstalleerd. Ik heb echter nog 1 vraagje. Aan de rechterkant heb je enkele snelknoppen voor draadloos netwerk, internet, mail en bluetooth. Waar kan ik de instelling wijzigen dat ie met Firefox m'n internet moet opstarten en niet met IE? Firefox staat standaard ingesteld en in de eigenschappen van m'n startmenu staat onder aanpassen van menu start ook Firefox ingesteld als snelkoppeling.
Iemand die me dit kan beantwoorden? Alvast bedankt!!
Dieb
Dieb
Rechtsonder in het systeemvak, waar ook de tijd staat, zou een icoontje moeten staan dat launch manager heet.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:44:
...
Wanneer je daar op dubbelklikt krijg je een dialoog venster te zien waarin je dat kan instellen.
suc6
Nee joh, ik heb alles ge-deïnstalleerd behalve ePower en eAudio (ofzo). Ik vind eigenlijk dat empowering programma/tool wel een handig iets hoor. Als ik mijn laptop op mijn tv aansluit, klik ik ff op die E rechtsboven mijn toetsenbord en klik ik via audio op hdmi output en hoppa het geluid komt uit mijn tv. En die powermanagement vind ik opzich ook wel goed ookal kan het misschien makkelijker ofzo, maar zoveel gebruikt het niet. Zonder launch manager werkt de CineDash ook niet, en dat is toch iets wat ik best vaak gebruik (vooral om te muten/geluid omhoog/omlaag)Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:17:
[...]
Jij laat al die payload erop staan? Wat Acer meelevert is alleen al even zwaar als Vista in zijn geheel, dus ik ben helemaal niet zo enthousiast over Acer. Ik vind mijn Fujitsu Siemens Amilo beter afgesteld dan mijn snellere Aspire 7520.
Ik heb het geheugengebruik even met 484 MB de kop ingetimmerd door enkel en alleen even 2 uurtjes werk en de originele DVD ging er even in met de originele Vista erop. Ik deïnstalleer het niet eens, maar ik verzamel even de drivers en ik zet heel Vista er opnieuw op en nooit geweten dat een laptop van deze prijsklasse zo snel kan zijn in Vista. Als het maar puur natuur is zeg ik dan.
Avira AntiVir is veel lichter als Norton Internet Security die je duidelijk merkt en erg aanwezig is.
Empowering staat me alleen maar in de weg op mijn bureaublad en ik draai al een hele tijd een bepaalde set aan programma's en die werken zo ook even 2 tandjes vlugger.
Echt een verademing zonder crapware en ik heb geen Works nodig want ik werk al jaren tevreden met OpenOffice. Power schemes kan ik zelf ook instellen en aanmaken, maar Empowering houdt er een eigen manier aan over.
Wat is dan precies datgene wat 484mb gebruikt? ik heb eigenlijk nooit last met het spelen van CoD of RA3 of iets dergelijks veelvragend. Het enige nadeel vind ik dat het stukje links van de touchpad een beetje warm wordt waardoor mijn linkerhand begint te zweten tijdens het gamen.
achja ik heb ook veel spul van acer er nog op staan ondanks een verse 64 bit install!
enne gelukkig heb ik de T9300 8920 merk niet veel van die extra 484 mb (A)
enne gelukkig heb ik de T9300 8920 merk niet veel van die extra 484 mb (A)
Verwijderd
de opvolger van de 8920 is nu verkrijgbaar: de 8930G-944G64Bn
de specificaties zijn;
CPU: intel core 2 duo processor T9400
LCD: 18,4" 1080P acer cinecrystal LCD (Samsung 184HT01-A01)
RAM: 4 GB (elpida geheugen op 1066MHz)
HDD: 320 GB x2 (totaal 640 GB)
OPTICAL: BLU-Ray (OPTIARC BD-ROM BC 5500S)
WLAN:802.11a/b/g/Draft-N (intel wireless wifi link 5100)
LAN: 10/100/1000 base T BT
blutooth
nvidia geforce 9700m GT 512MB
Windows Vista Ultimate SP1
op deze zit geen TV ingang. maar wel
4 x USB
1x HDMI
1x VGA
1x display port
1x Esata port (gecombineerd met usb port)
1x vinger print reader
6 in 1 card reader
----
de indeling van de schijven is als volgt;
C: 144 GB
D:lokaal station 298 GB
E:DATA 139 GB
de specificaties zijn;
blutooth
4 x USB
1x HDMI
1x VGA
1x display port
1x vinger print reader
6 in 1 card reader
----
Verwijderd
Norton Internet Security - Office 2008 60 day trail - Works - Empowering - Acer Arcade - full adobe reader en verdere implementatie in het register. All deze programma's hebben gemeen dat ze een hele set DLL's vantevoren inladen bij de opstart. Ten eerst heeft prefetcher minder ruimte over en ten tweede heb je zelf ook minder ter beschikking. Als deze laptop uit de doos al 51% psychical memory load aangeeft terwijl er 2048 MB beschikbaar is weet ik genoeg.Sander1991 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:33:
[...]
Nee joh, ik heb alles ge-deïnstalleerd behalve ePower en eAudio (ofzo). Ik vind eigenlijk dat empowering programma/tool wel een handig iets hoor. Als ik mijn laptop op mijn tv aansluit, klik ik ff op die E rechtsboven mijn toetsenbord en klik ik via audio op hdmi output en hoppa het geluid komt uit mijn tv. En die powermanagement vind ik opzich ook wel goed ookal kan het misschien makkelijker ofzo, maar zoveel gebruikt het niet. Zonder launch manager werkt de CineDash ook niet, en dat is toch iets wat ik best vaak gebruik (vooral om te muten/geluid omhoog/omlaag)
Wat is dan precies datgene wat 484mb gebruikt? ik heb eigenlijk nooit last met het spelen van CoD of RA3 of iets dergelijks veelvragend. Het enige nadeel vind ik dat het stukje links van de touchpad een beetje warm wordt waardoor mijn linkerhand begint te zweten tijdens het gamen.
Als deze crap verwijderd is moet je even met ERUNT & NTREGOPT van Lars Hederer downloaden en daarmee het register even opnieuw opbouwen. Er wordt 20,6 MB geschrinkt, dus dat zijn meer dan 5270 kantjes A4 vol tekst.
heb je het écht nodig of kun je ook scripten zodat je Empowering zelfs verslaat met een memprint van 0,0 extra.
Ik wijt het issue toch aan gebrek aan kennis over Vista. Ik beschuldig niemand hier, niemand, maar ik vind wel dat men al tweaker notabene zich mag verdiepen in Windows Vista. Zo beroerd als vele zeggen is het niet want die vele mensen zijn gewone burgers met weinig kennis over Vista. Hoe kan men oordelen zonder de juiste kennis? nooit begrepen.
Vandaag m'n eerste bsod gehad.
Ik was helemaal niets bijzonders aan het doen, daar krijg ik nou kromme tenen van
Ik was helemaal niets bijzonders aan het doen, daar krijg ik nou kromme tenen van
Zo damn d8 ik nu net de beste laptop uit de serie te hebben komen ze opeens hiermeeVerwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:21:
de opvolger van de 8920 is nu verkrijgbaar: de 8930G-944G64Bn
de specificaties zijn;
blutooth
4 x USB
1x HDMI
1x VGA
1x display port
1x vinger print reader
6 in 1 card reader
----
maarja gelukkig niet veel verschil! hij is misschien iets sneller als mijn T9300.
schijfindeling is bij mij ook zo
Verwijderd
Dat heten Tears, zet Vsync en tripple buffering aanOntspannen schreef op woensdag 24 september 2008 @ 01:48:
Normaal wordt 75hertz of hoger geadviseerd.
Quote vista help:
Gister nog de intro van de witcher gezien, beeld was ontzettend prachtig maar je zag af en toe een horizontale lijn.
Het is weg, thnks voor de info.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:47:
Dat heten Tears, zet Vsync en tripple buffering aan
Verwijderd
Niet doen.Ontspannen schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:13:
Vandaag m'n eerste bsod gehad.
Blijf rustig want ik heb het met mijn laptop in het begin ook gehad. het is bij 1 keer gebleven en misschien komt het niet meer terug, even aanzien en ik weet dat aanzien niet leuk is want je verwacht nu de hele tijd een blauw scherm (ken het gevoel).
Als je het nog een keer krijgt adviseer ik je een eigen topic te openen zodat we jou gerichter kunnen helpen.
Zoals wat stond er op dat blauwe scherm? Volgende keer even opschrijven om welke driver het gaat met adres.
Ik kan hier wel een workaround gaan neerzetten, maar een iegen topic bied de gelegenheid daar zeker voor.
Ik schrok die ene keer me ook wild en ik het felle blauw knalde van mijn beeldscherm af; bleek een rotte driver te zijn en zet even je WLAN uit en kijk het even aan
Ben blij dat je tears nu weg zijn. Je hebt nu maar 60 of 75 fps strak, maar je hebt niets aan 140 fps als je beeld de hele tijd breekt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 19:24 ]
Interessant dat je wlan ook noemt. Want deze was inderdaad moeilijk aan het doen.even je WLAN uit en kijk het even aan
Geloof dat de verbinding 3x was weggevallen, vervolgens geprobeerd om netwerkcentrum te openen en toen bleef ie hangen.
Aangezien ik hier van een kabel gebruik kan maken maakt het opzich niet zo uit. Nu heb ik stabiel 100mbits, draadloos had ik meer maar minder stabiel.
Wat me wel nog geïrriteerd heeft was dat de draadloze verbinding vaker zelf een netwerk ging zoeken, zodoende zat ik vaker op een onbeveiligd netwerk van een ander

Verwijderd
Nu hoop ik dat het opgelost is voor je, echt.Ontspannen schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:43:
[...]
Interessant dat je wlan ook noemt. Want deze was inderdaad moeilijk aan het doen.
Geloof dat de verbinding 3x was weggevallen, vervolgens geprobeerd om netwerkcentrum te openen en toen bleef ie hangen.
Aangezien ik hier van een kabel gebruik kan maken maakt het opzich niet zo uit. Nu heb ik stabiel 100mbits, draadloos had ik meer maar minder stabiel.
Wat me wel nog geïrriteerd heeft was dat de draadloze verbinding vaker zelf een netwerk ging zoeken, zodoende zat ik vaker op een onbeveiligd netwerk van een anderHeb de 'adapter' van het draadloze netwerk in apparaat beheer maar uitgezet.
Edoch ik moet zeggen dat WLAN hier perfect werkt, gebruik het vaak, maar met een andere driver dan de OEM builder zou gewild hebben
Vaak zijn het Atheros chipjes en drivers van een andere brand doen het soms ook zoals hier, ook puur mazzel hoor.
WLAN problemen samen met IRQ problemen zijn vaak boosdoeners op een laptop. Ook USB wil wel eens in de weg liggen en ik wist niet dat ik heel mijn USB setup kon remappen door alles op een hub te zetten intern. Weg probleem
Ik heb 4 sloten op mijn laptop en per USB slot zat een heuse HUB van 5x500mA en daar past prima 4x500mA in en geen 4x5x500mA. Ik heb maar 2 slots in gebruik en heel soms 3.
Misschien praat ik over mijn 7520g laptop, maar ze verschillen weinig intern, allemaal spul dat ACER importeerd, same shit, same story
Ik weet niet of de moderator dit op prijs stelt, maar kun je even 2 dingen doen:
Kijken hoe je USB config in elkaar steekt en kijken hoe je IRQ's staan; dit geheel even neerdumpen hier.
Zoek maar eens op WLAN in GoT en verbaas je, maar ik neem je het niets kwalijk want als je niet weet waarop je moet zoeken kun je ook niet goed zoeken. Daarom hebben we het recht ook te posten en ik hoop dat de admin toestaat dat ik even off-topic ga, maar liever heb ik dat je een eigen topic aanmaakt. In sommige problemen bijt ik me vast en laast ze niet los voordat ze opgelost zijn; dat is het IT managerschap zoals dat heet. Ik werk niet meer in de automatisering, maar in een Sauna als adviseur, maar dat wil niet zeggen dat ik up to date zal blijven, ik weet waarop ik gericht moet zoeken.
Misschien wijkt mijn hardware 2% van van de 6920G en de 8920G.
Over het geluid, dat was mijn probleem, maar dat is heel simpel opgelost door voortaan MP3 af te spelen in plaats van OGG Vorbis. Alles omgezet naar een wat hogere bitrate en muziek klinkt nog prima (198 kbps OGG=320 kbps mp3).
Nu de kernvisie van deze 2 nieuwe modellen:
Le-lijk, mijn excuus, maar die sidewinder vind ik helemaal niets en Acer bezuinigd nog teveel op interne hardware. Zie de problemen zoals @Ontspannen.
Verras je dat er niets mis hoeft te zijn met de hardware en dat je er nog jaren lol van kan gaan hebben, maar Acer heeft liever dat de schaartste Tweakers hem koopt want ik ben 8 uur bezig geweest heel dat apparaat opnieuw af te richten en met succes.
*Rogresaler wil een hele partij inkomen, africhten en mooi verpatsen
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 23:49 ]
Ben maar ff gaan typen om het een beetje binnen de perken te houden, de IRQ's (8920g) zoals systeeminformatie die aangeeft:
Status = OK
IRQ 0 Systeemtimer
IRQ 1 Launchmanager
IRQ 6 ITECIR Infrared Reciever (EC)
IRQ 8 Systeem - cmos/real-timeklok
IRQ 9 AIG0H77E IDE Controller
IRQ 10 Intel ICH8 Family SMBus Controller - 283E
IRQ 12 Synaptics PS/2 Port TouchPad
IRQ 13 Numerieke gegevensprocessor
IRQ 14 ATA Channel 0
IRQ 15 ATA channel 1
IRQ 16 mobile intel pm965/gm965/gl960 Express PCI Express Root Port - 2A01
IRQ 16 NVIDEA Geforce 9650
IRQ 16 intel ICH8 family usb universal host controller 2834
IRQ 16 Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E ethernet controller
IRQ 16 intel ICH8 family pci express root port 2 - 2841
IRQ 17 intel ICH8 family pci express root port 1 - 283F
IRQ 17 intel ICH8 family pci express root port 5 - 2847
IRQ 18 intel ICH8 family usb2 enhanced host controller - 283A
IRQ 18 intel ICH8 family pci express root port 3 - 2843
IRQ 18 intel ICH8 family usb universal host controller - 2832
IRQ 19 intel ICH8 family pci express root port 4 - 2845
IRQ 19 intel ICH8 family usb universal host controller - 2831
IRQ 19 intel 82801HEM/HBM sata ahci controller
IRQ 21 intel ICH8 family usb universal host controller - 2835
IRQ 22 high defenition audio besturing
IRQ 23 intel ICH8 family usb universal host controller - 2830
IRQ 23 intel ICH8 family usb2 enhanced host controller - 2836
IRQ 81 t/m IRQ 190
systeem dat voldoet aan microsoft ACPI
Status = OK
IRQ 0 Systeemtimer
IRQ 1 Launchmanager
IRQ 6 ITECIR Infrared Reciever (EC)
IRQ 8 Systeem - cmos/real-timeklok
IRQ 9 AIG0H77E IDE Controller
IRQ 10 Intel ICH8 Family SMBus Controller - 283E
IRQ 12 Synaptics PS/2 Port TouchPad
IRQ 13 Numerieke gegevensprocessor
IRQ 14 ATA Channel 0
IRQ 15 ATA channel 1
IRQ 16 mobile intel pm965/gm965/gl960 Express PCI Express Root Port - 2A01
IRQ 16 NVIDEA Geforce 9650
IRQ 16 intel ICH8 family usb universal host controller 2834
IRQ 16 Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E ethernet controller
IRQ 16 intel ICH8 family pci express root port 2 - 2841
IRQ 17 intel ICH8 family pci express root port 1 - 283F
IRQ 17 intel ICH8 family pci express root port 5 - 2847
IRQ 18 intel ICH8 family usb2 enhanced host controller - 283A
IRQ 18 intel ICH8 family pci express root port 3 - 2843
IRQ 18 intel ICH8 family usb universal host controller - 2832
IRQ 19 intel ICH8 family pci express root port 4 - 2845
IRQ 19 intel ICH8 family usb universal host controller - 2831
IRQ 19 intel 82801HEM/HBM sata ahci controller
IRQ 21 intel ICH8 family usb universal host controller - 2835
IRQ 22 high defenition audio besturing
IRQ 23 intel ICH8 family usb universal host controller - 2830
IRQ 23 intel ICH8 family usb2 enhanced host controller - 2836
IRQ 81 t/m IRQ 190
systeem dat voldoet aan microsoft ACPI
Verwijderd
@Ontspannen
Ziet er netjes uit
Geen -3, -2 of -1 gezien.
In je IRQ's moet je het niet gaan zoeken en bij deze beloon jij jezelf want je hebt nu een ding alvast uitgesloten
Prettig dat je meewerkt want zo komen we er wel. Hoe gaat het met WLAN op disabled?
Nu nog een taakje, een makkelijk taakje en dat is nu even afwachten. Als je binnen een week geen BSOD krijgt met WLAN disabled weten we genoeg. Krijg je een BSOD, wordt niet boos en schrijf het op.
Dit is mijn lijst met een foute IRQ mapping (moet ik nog oplossen) en dan krijg je dit:
XP kan er niet tegen. Vista doet het er blijkbaar feilloos mee

En nog iets en dat geld voor iedereen hier:
Kijk of je WHEA fouten hebt; zo ja, dan is het niet ernstig, maar wel een teken dat je hardware niet helemaal zuiver is, maar dat betekend nog geen defect, kan ook aan een rotte driver liggen.
Zo nee, prijs jezelf
Ik vind Vista zo beroerd nog niet. je kunt er prima analyses mee maken en het is een prima assistent bij het oplossen van problemen.
Ziet er netjes uit
Geen -3, -2 of -1 gezien.
In je IRQ's moet je het niet gaan zoeken en bij deze beloon jij jezelf want je hebt nu een ding alvast uitgesloten
Prettig dat je meewerkt want zo komen we er wel. Hoe gaat het met WLAN op disabled?
Nu nog een taakje, een makkelijk taakje en dat is nu even afwachten. Als je binnen een week geen BSOD krijgt met WLAN disabled weten we genoeg. Krijg je een BSOD, wordt niet boos en schrijf het op.
Dit is mijn lijst met een foute IRQ mapping (moet ik nog oplossen) en dan krijg je dit:
XP kan er niet tegen. Vista doet het er blijkbaar feilloos mee

En nog iets en dat geld voor iedereen hier:
Kijk of je WHEA fouten hebt; zo ja, dan is het niet ernstig, maar wel een teken dat je hardware niet helemaal zuiver is, maar dat betekend nog geen defect, kan ook aan een rotte driver liggen.
Zo nee, prijs jezelf
Ik vind Vista zo beroerd nog niet. je kunt er prima analyses mee maken en het is een prima assistent bij het oplossen van problemen.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 10:38 ]
Hier heeft ie geen spatjes meer gehad 
Maar eens ff een paar dagen aankijken.
Thnks voor de hulp.
Thnks voor de hulp.
Verwijderd
Graag gedaan en ik vereer mezelf niet want ik zit er ook wel eens naast.Ontspannen schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:00:
Hier heeft ie geen spatjes meer gehad
Thnks voor de hulp.
Ik ben 33 en al vanaf mijn 8e bezig met di dingen
Ik vind het zeker fijn om te horen dat je er relatief makkelijk vanaf komt. Voor hetzelfde geld had je echt kapotte hardware.
Joh, vaak kwestie van wat goedkopere onderdelen waarbij een 45 pF condensator 42 pF is of 48 pF. kan net schelen in de werking van een onderdeel. WIl niet zeggen dat je er geen jaren lol van kan hebben, als het werkt blijft het vaak ook werken, maar zoals ik al zei ben ik zelf 8 uur bezig geweest en kwam ik er niet zo makkelijk vanaf, maar uiteindelijk wel
Ik schrok bij mijn blauwe scherm me ook wezenloos, je verwacht het totaal niet en ik zag dat mijn handen vrij boven het toetsenbord bleven hangen van verbazing. Dit is al 2 maanden geleden en sindsdien niets ernstigs gehad.
Wel een 8,32 op de betrouwbaarheidscontrole omdat ik toch soms fouten krijg en dan gaat er iets op zijn bek, maar ik kan in alle gevallen zo doorwerken.
Gewoon wat slordig in elkaar gezet, maar het werkt wel. Mijn laptop is ook weer te stabiel om iets echt te verdenken. Let je ermee op dan is het prima.
Een hoop tekst zonder onderbouwing:
Dit komt omdat laptops een heel andere design hebben als desktop computers. Bij een desktop is alles meer gefocussed op performance en bij een laptop moet de batterij zolang mogelijk meegaan, dus gaan ze vanalles bedenken om de hardware zo zuinig mogelijk te krijgen en dat heeft vandaag nog steeds consequenties.
In een laptop vind je meer IRQ's dan op een desktop en dat komt ook door de cardreader en het doel om zoveel mogelijk compatible te zijn zodat het goed verkoopt. Wil je een echt goede laptop, ga dan pas kijken boven de 1500 euro.
!! Ik zeg niet dat het bagger is !!
Ik zeg dat het wel beter had gemogen, echt heel netjes is het niet en dan bedoel in de manier waarop ze de hardware zo zuinig mogelijk aanspreken. Mijn batterij gaat bij Internetten en een muziekje 2 uur en 8 minuten mee en bij heftig gamen waarbij beide cores in gebruik zijn 1 uur en 13 minuten.
Echter krijg ik beide cores zelden tot nooit op 100% en dat is mooi. Alleen Paqar kan ze strak op 100% houden.
(mensen, dit geld ook voor de genoemde modellen)
Bijvoorbeeld de Web'n'Walk stick zijn driver. Die kan niet tegen slaapmode, maar hibernaten gaat wel goed
Ik heb nog een 2e laptop en als deze de brui eraan geeft ben ik niet off-line hoor, ik stuur hem in dat geval rustig op en werk verder op mijn 2e laptop. Zolang ik muziek kan luisteren en kan internetten vind ik het wel best. Games speel ik ook regelmatig, maar kan ik wel 10 dagen missen.
Hij gaat nu niet terug, maar als het misgaat heb ik een heel logboekje voor ze zodat ze gericht te werk kunnen gaan en dat scheeld van 21 dagen wat ze opgaven naar 10 dagen want hij is al weg geweest.
Ik lig er niet wakker van, als mijn moeder of vader iets mankeerd vind ik dat erger, die zijn niet vervangbaar en een onderdeel in mijn laptop wel.
Zolang het ding het verder prima doet en het bij af en toe een foutje blijft ga ik niet zeuren. Ik vind de stabiliteit verder prima meevallen. Hij doet het eigenlijk altijd als ik dat wil.
Joh, als ik al die ellende lees over laptops hier op GoT dan mogen wij ons nog prijzen met een 'relatief' probleemloze laptop
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 19:59 ]
Verwijderd
hoi, kheb een vraagje. mijn touchscreen op mn 6920g dus waar je dat geluid kan regelen aan de linkerkant van mn toetsenbord zit vast op het knopje naast hold. wanneer ik het knopje indruk wilt ie niet uitgaan..hoe kan ik zoiets oplossen ?
groeten,
Tahier
groeten,
Tahier
De stroom kabel en accu langer dan 10 seconden verwijderen zou het moeten doen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:50:
hoi, kheb een vraagje. mijn touchscreen op mn 6920g dus waar je dat geluid kan regelen aan de linkerkant van mn toetsenbord zit vast op het knopje naast hold. wanneer ik het knopje indruk wilt ie niet uitgaan..hoe kan ik zoiets oplossen ?
groeten,
Tahier
bron: http://www.theacerguy.com...nsole-on-a-gemstone-blue/OK. It happens.
Every now and then, the CineDash media console on the Aspire Gemstone Blue models freezes, turns off, refuses to work, leaves you in locked out of the car in the pouring rain… The causes are endless, but the solution is quite simple.
To reset the CineDash, remove the power cable AND the battery for more than ten seconds.
Tadaa!
Verwijderd
Hoi mede Acers,
Ik heb een 6920G-834, de HD/Blu variant. Ik heb het idee dat de subwoofer helemaal niet werkt op mijn laptop maar kan er geen vinger achter krijgen. Ik heb al lopen spelen met de surround 5.1 instellingen, maar telkens als het de beurt is aan de subwoofer dan is het stil.
Wie heeft ervaring met de speakers en de cinebass tuba ? Hoe krijg je hem aan de praat of hoor je hem daadwerkelijk.
Klopt het dat de 6920 maar twee speakers heeft en virtual surround sound en de 8920 echte surround ?
bedankt,
Dennis
Ik heb een 6920G-834, de HD/Blu variant. Ik heb het idee dat de subwoofer helemaal niet werkt op mijn laptop maar kan er geen vinger achter krijgen. Ik heb al lopen spelen met de surround 5.1 instellingen, maar telkens als het de beurt is aan de subwoofer dan is het stil.

Wie heeft ervaring met de speakers en de cinebass tuba ? Hoe krijg je hem aan de praat of hoor je hem daadwerkelijk.
Klopt het dat de 6920 maar twee speakers heeft en virtual surround sound en de 8920 echte surround ?
bedankt,
Dennis
Wanneer je onder echte surround verstaat dat er op vijf verschillende plaatsen geluid geproduceerd wordt dan ja8920 echte surround ?
Verwijderd
Gisteren was ik mooi de pineut; BSOD.Ontspannen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:42:
[...]
Wanneer je onder echte surround verstaat dat er op vijf verschillende plaatsen geluid geproduceerd wordt dan ja
Echter na 8 uur weer gewerkt te hebben niets, dus het komt hier echt heel weinig voor, maar de WHEA fouten in mijn logboek staan er en deze laptop gaat binnenkort waarschijnlijk even retour Acer.
Ik wordt er niet chagrijnig van, totaal niet en bij deze prijs ik mezelf dat ik 2 laptops heb, zit ik niet zonder.
Wel raar, WLAN stond op dat moment uit en de W'n'W driver was op dat moment aan het connecten met WMP11 terwijl ik muziek speelde en pats.
Nu ben ik dus de l*l want nu heb ik wat werk te doen, maar ik ben geduldig en kom er wel uit. Ik vermoed een rotte driver en dat die van T-mobile, al meer gelezen hierover. Gaat zo even zoeken.
Tijdens het maken van de crashdump stond er toch een IRQ die met USB te maken heeft, zo ver ben ik al, dus mijn USB stick kan het niet zijn en mijn muis ook niet en dan blijft er een device over...
Mijn humeur verpest het niet, ik blijf rustig en ga nadenken, maar de laptop een lel verkopen; never.
Beide BSOD's waren in de USB sfeer, dus allebij met de Web'n'Walk stick erin en verbonden.
Ach, @Ontspannen, je kent het gevoel wel
Voor de 8920g is er een nieuwe bios versie: 1.14
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_8920G.html
Hier is het gelukt, althans daar lijkt het wel op
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_8920G.html
Hier is het gelukt, althans daar lijkt het wel op
en is er iets beters aan die bios??
anders laat ik mijne gewoon voor wat het is
Wilde net posten, why fix it when it's not broken?!rohit schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:24:
en is er iets beters aan die bios??
Verwijderd
Hoi,
Nog een probleem gevonden. Tijdens een sessie UT3 (1.3) durft deze plotseling vast te lopen. Ik haal om en bij de 50fps op default instellingen, wat goed is vooor mij. Een vastloper gaat als volgt: het beeld bevriest en het geluid geeft een 2-3 seconden een trilling waarna het ook stopt. Even later kan ik terug spelen maar op een enorm irritante fps van 20 max. Het spel opnieuw opstarten helpt niet, ik moet m'n laptop al rebooten om het spel terug goed te krijgen.
Ik heb de drivers al ge-update (website Acer) van m'n GraKa, zonder succes. De vastloper komt voor op willekeurige momenten.
Ik heb al overwogen Vista x64 clean te herinstalleren op een 7200 toeren schijf met daarbovenop de officiële drivers van Acer (empowering knop, cinedash mediaconsole, hardware) maar zou dit het probleem verhelpen?
Vanavond zal ik de geluidsdrivers eens updaten, zien of dat helpt.
Grtz
Dieb
Nog een probleem gevonden. Tijdens een sessie UT3 (1.3) durft deze plotseling vast te lopen. Ik haal om en bij de 50fps op default instellingen, wat goed is vooor mij. Een vastloper gaat als volgt: het beeld bevriest en het geluid geeft een 2-3 seconden een trilling waarna het ook stopt. Even later kan ik terug spelen maar op een enorm irritante fps van 20 max. Het spel opnieuw opstarten helpt niet, ik moet m'n laptop al rebooten om het spel terug goed te krijgen.
Ik heb de drivers al ge-update (website Acer) van m'n GraKa, zonder succes. De vastloper komt voor op willekeurige momenten.
Ik heb al overwogen Vista x64 clean te herinstalleren op een 7200 toeren schijf met daarbovenop de officiële drivers van Acer (empowering knop, cinedash mediaconsole, hardware) maar zou dit het probleem verhelpen?
Vanavond zal ik de geluidsdrivers eens updaten, zien of dat helpt.
Grtz
Dieb
Verwijderd
vraagje
de nti backup software kan die er probleemloos af worden gegooid of maar acer erecovery hier gebruik van????
overigens lees ik ook veel over fps drops tijdens gamen, wat bij mij de oplossing is geweest is bij empowering technologie de instellingen van de speakers van 5.1 output naar ingebouwde luidsprekers te zetten.
sindsdien geen enkel probleem meer gehad met gamen!!
de nti backup software kan die er probleemloos af worden gegooid of maar acer erecovery hier gebruik van????
overigens lees ik ook veel over fps drops tijdens gamen, wat bij mij de oplossing is geweest is bij empowering technologie de instellingen van de speakers van 5.1 output naar ingebouwde luidsprekers te zetten.
sindsdien geen enkel probleem meer gehad met gamen!!
Verwijderd
Hallo allen ! 11-10 8920G aangeschaft en wat schetste mijn niet geringe verbazing > Systeemherstel werkt niet, handmatig aanmaken van herstelpunt zover wel echter na afsluiten en weer opstarten herstelpunt weg ..... alsook dat ArcadeDeluxe via Windows XP eerst opstartte ? ... deze eerst af te sluiten en nadien Vista opstarten > 12-10 PC gecrashed en 13-10 retour leverancier om te "recoveren" .... , nog niet opgelost ... Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is ?
Ik zelf heb met 'Status en configuratie van backup' van 'Systeemwerkset' een complete systeembackup gemaakt. Deze heb ik 2 keer (was met vista's aan het spelen) zonder problemen kunnen gebruiken.
Heb in het begin ook nog met acer recovery management wat schijfjes gebrand om win opnieuw te installen.
Ook dit is gelukt hoewel het niet soepel liep. Zelf herstelpunten maken houd ik me al sinds xp niet meer aan op.
Heb in het begin ook nog met acer recovery management wat schijfjes gebrand om win opnieuw te installen.
Ook dit is gelukt hoewel het niet soepel liep. Zelf herstelpunten maken houd ik me al sinds xp niet meer aan op.
Verwijderd
ik doe nix meer met systeemherstel en backups, ik zet de persoonlijke bestanden op usb stick en thats enough ... wat mij echter mateloos irriteert is dat opstarten telkenmale met arcadedeluxe .... en beslist niet in de laatste plaats > acers helpdesk die enkel met standaard replies over de brug komt die nix oplossen ..... maar goed, dat zijn we inmiddels ook gewend van de heren internet providers ....
zet nu de laptop op slaapstand (sluimerstand heb je zelfde probleem, op zich logisch .... (....) ... maar kloppen doet 't niet ...
by the way, na wat googlen begrepen dat arcadedeluxe niet zomaar te deinstalleren is, enkel met verwijderen van een hidden partitie op de c schijf ..... maar ja, doe je dat, hoe speel je dan weer je blue ray disks af ?? .... ergo ? > freubelen en improviseren dus maar ....
heb goede en slechte ervaringen met acer maar dit " kreng" is berevet ... ;-) ...
zet nu de laptop op slaapstand (sluimerstand heb je zelfde probleem, op zich logisch .... (....) ... maar kloppen doet 't niet ...
by the way, na wat googlen begrepen dat arcadedeluxe niet zomaar te deinstalleren is, enkel met verwijderen van een hidden partitie op de c schijf ..... maar ja, doe je dat, hoe speel je dan weer je blue ray disks af ?? .... ergo ? > freubelen en improviseren dus maar ....
heb goede en slechte ervaringen met acer maar dit " kreng" is berevet ... ;-) ...

Stel dat je vista 64 installeert, dan kan je toch met power dvd blue ray kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:14:
hoe speel je dan weer je blue ray disks af ??
Windows media centre gaat dan de cinedash gebruiken ( heb ik ook alleen maar op hold staan

ik heb vista64 geinstalleerd helemaal overnieuw, daar alle partities geformateerd zodat ook de hidden partitie waarop de arcadedeluxe xp opstaat en nu heb ik daar geen last meer van, ik kan alleen geen gebruik maken van arcadedelux xp boot maar dat gebruik ik toch nooit. in vista werkt arcadedelux weer wel! alle drivers geinstalleerd en een aantal programma's van Acer terug gezet waaronder empowering technology en arcade delux en bio protection etc. only the useful stuffVerwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:25:
yep, maar goed, ben ik nog niet af van arcadeluxe zn spookopstarten ... ;-(
Verwijderd
kan je volgen echter ben nog van de " oude Generatie", daar zou ik behoorlijk wat tijd voor moeten vrij maken en geduld oefenen, beide vooralsnog niet aan de orde .... ben altijd wel behoorlijk onder de indruk van degene die dat soort perikelen op eigen wijze kunnen oplossen, ik ben meer van ik koop een systeem en dan behoort dat ook conform specs en verwachtingen te presteren .... tja, zo werkt 't niet altijd .... hahaha
Heb je vista toen ook geactiveerd met de sleutel die op de laptop staat?rohit schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:50:
[...]vista64
Zo ja, hoe doe je zoiets?
Wil ook eigenlijk wel weer naar 64, loop net even iets soepeler (volgens mijn beleving).
nee want de sleutel is voor 32 bit denk ik, heb de moeite niet eens gedaan om het te proberenOntspannen schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:36:
[...]
Heb je vista toen ook geactiveerd met de sleutel die op de laptop staat?
Zo ja, hoe doe je zoiets?
Wil ook eigenlijk wel weer naar 64, loop net even iets soepeler (volgens mijn beleving).
gewoon een 64 bit vista sp1 gedownload ff installen, kraken klaar
Verwijderd
De sleutel die je bij je laptop krijgt is perfect werkbaar voor Vista x64. Je kan deze pas echter activeren na het installeren van SP1. Dus zo rap mogelijk SP1 downloaden in je 30 dagen tijd, installeren en dan activeren.
Dieb
Dieb
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 17:02 ]
Ik had al een x64 met sp1, in het systeem venster stond er al een sleutel. Nu was ik aan het denken om met mijn sleutel vista dan opnieuw te activeren, watje als ik ben durfde het toen niet aan.
Verwijderd
Als je Vista x64 zou proberen activeren zonder de SP1 geïnstalleerd te hebben krijg je een foutmelding dat je niet kan activeren omdat de key reeds in gebruik is maar de key is gegenereerd door Acer op SP1 installaties waardoor je deze alsnog kunt activeren. Ik heb een WD32000 BEKT schijfje in m'n laptop geduwd en opnieuw geïnstalleerd van een gebrande x64 DVD (zonder crack) en over de wijziging van de hardware heeft ie zelfs z'n bek niet open gedaan. Try it! ;-)
Loopt alweer als een tiet 
Moet alleen nog de product code wijzigen.
Moet alleen nog de product code wijzigen.
Ik heb deze laptop ook en heb alle drivers gevonden en geinstalleerd van xp maar krijg alleen de volgende driver niet geinstalleerd.
"Modemapparaat op de bus voor High definition audio" Iemand enig idee welke driver ik daarvoor moet gebruiken.
Daarnaast vraag ik me ook af hoe t mogelijk is om Blu-ray dvd's (geen hd streams dus) af te spelen met deze laptop in windows xp, kan dat uberhaupt wel en hoe dan ?
Thanks voor de hulp alvast....
"Modemapparaat op de bus voor High definition audio" Iemand enig idee welke driver ik daarvoor moet gebruiken.
Daarnaast vraag ik me ook af hoe t mogelijk is om Blu-ray dvd's (geen hd streams dus) af te spelen met deze laptop in windows xp, kan dat uberhaupt wel en hoe dan ?
Thanks voor de hulp alvast....
[ Voor 101% gewijzigd door Diego27 op 25-11-2008 23:38 ]
Verwijderd
Hebben jullie hier ook last van:
Je bent aan het gamen.. alles loopt goed, totdat je dit doet:
- Te vaak alt tabben.
- Muziek op zet tijdens het gamen.
- O.a op skype, teamspeak, ventrilo zit.
- Filmpje aan het streamen.
En je gaat weer terug naar de game, en je wacht circa 2 minuten terwijl je op Skype, of muziek aan het luisteren ben, dat je een enorme framedrop krijg (fps) dat de game niet meer soepel loopt, terwijl je alleen de game aan het draaien ben.. hij het perfect doet.
Word hier een beetje moe van, de heletijd de game afsluiten en dan weer opnieuw opstarte, anders gaat het niet weg.
Dit gebeurt zowel op Vista of XP.
Je bent aan het gamen.. alles loopt goed, totdat je dit doet:
- Te vaak alt tabben.
- Muziek op zet tijdens het gamen.
- O.a op skype, teamspeak, ventrilo zit.
- Filmpje aan het streamen.
En je gaat weer terug naar de game, en je wacht circa 2 minuten terwijl je op Skype, of muziek aan het luisteren ben, dat je een enorme framedrop krijg (fps) dat de game niet meer soepel loopt, terwijl je alleen de game aan het draaien ben.. hij het perfect doet.
Word hier een beetje moe van, de heletijd de game afsluiten en dan weer opnieuw opstarte, anders gaat het niet weg.
Dit gebeurt zowel op Vista of XP.
Bij mij zijn de frame drops vanzelf weg gegaan, niet alleen ontstonden ze bij mij van wegen het tabben maar ook als er langere tijd niets gedaan werd.
Verwijderd
Ik ben samen met iemand Acer aan het uithoren, want er zit een grote kans in dat het een productie fout is..
niceVerwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:03:
Ik ben samen met iemand Acer aan het uithoren, want er zit een grote kans in dat het een productie fout is..
wat zijn ze van plan?
Verwijderd
Nou.. wat wij van plan zijn, is een nieuw model vragen..!
We zijn eigenlijk gewoon opgelicht.
Acer weet dat het probleem hardware-matig is, maar geeft het niet toe.. omdat het dan teveel gaat kosten.
We zijn eigenlijk gewoon opgelicht.
Acer weet dat het probleem hardware-matig is, maar geeft het niet toe.. omdat het dan teveel gaat kosten.
Dat zou wel verklaren waarom er zo snel een nieuw model was. Bij dat nieuwe model staat nog een verwijzing naar de 8920g.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:41:
[ Voor 10% gewijzigd door Ontspannen op 09-12-2008 09:24 ]
Verwijderd
Inderdaad.Ontspannen schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:18:
[...]
Dat zou wel verklaren waarom er zo snel een nieuw model was. Bij dat nieuwe model staat nog een verwijzing naar de 8920g.
We zijn er inmiddels achter gekomen wat precies het probleem is, en hoe je dat kan verkomen/verhelpen.
Als jij meerdere applicatie aan heb staan dan is de CPU meer dan 65c , Acer heeft iets gedaan, dat als
wij veel applicatie aan hebben staan en de CPU meer dan 65c word. Dat hij gaat downclocken.
Oplossing 1: Bel acer en zeg wat het probleem is.. en stel zelf je eisen wat je wilt.
De reden dat ik Acer niet wil contacteren is het volgende:
- Ze ontkennen het probleem (vanwege de kosten)
- Laptop 10 dagen kwijt.. (ICT school.. kan dat ding gewoon niet missen)
- Hoop gezeik.
Oplossing 2: Koop een laptopkoeler.. dat is een soort plaat met 2 aka 4 vents erin. Daar zet je de laptop op.
Laptop koeler is minimaal 10 euro. En.. ja.. het werkt
Ik weet dat het een beetje cheap is om dan maar een simpele Koeler aAn teschaffen, en dan maar het probleem achter wegen telaten. Terwijl het gewoon een fout is van Acer.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 10:30 ]
Verwijderd
Het is geen applicatie van acer wat de cpu gaat downclocken, het is het proces CPU throttling/Thermal Throttling wat onderdeel is van de cpu (voor zover is het begrepen heb).
Dus niet alleen acer heeft dit maar vrijwel alle intel cpu's, bij het te warm worden gaan gaat de cpu lager draaien om schade/onstabiliteit te voorkomen.
Dus echt een 6920/8920 probleem is het imo niet, veel laptops zullen downclocken na langere tijd op een cpu load van 100% te lopen, luchtafvoer is imo altijd een van de mindere punten van een laptop!!
Kreeg zelf van acer hierover het advies om de achterkant van de laptop te verhogen, om een hogere luchtdoorstroming te creëren.
Ik kreeg het vooral bij het spelen van cod5, alles op low en een rotte resolutie van 1024, en nog kreeg ik fps van 10/12 na een 10/20 min.
na het provisorisch verhogen (+-10cm) van de laptop aan de achterkant kan loopt cod5 op 1366, de rest op high en een fps van 25/30, zelf na 2 uur spelen!!
Wat overigens ook scheelt voor je cpu load is het uitzetten van 5.1 geluid naar ingebouwde speakers, of zelf het helemaal uitschakelen van acer eaudio.
Dus niet alleen acer heeft dit maar vrijwel alle intel cpu's, bij het te warm worden gaan gaat de cpu lager draaien om schade/onstabiliteit te voorkomen.
Dus echt een 6920/8920 probleem is het imo niet, veel laptops zullen downclocken na langere tijd op een cpu load van 100% te lopen, luchtafvoer is imo altijd een van de mindere punten van een laptop!!
Kreeg zelf van acer hierover het advies om de achterkant van de laptop te verhogen, om een hogere luchtdoorstroming te creëren.
Ik kreeg het vooral bij het spelen van cod5, alles op low en een rotte resolutie van 1024, en nog kreeg ik fps van 10/12 na een 10/20 min.
na het provisorisch verhogen (+-10cm) van de laptop aan de achterkant kan loopt cod5 op 1366, de rest op high en een fps van 25/30, zelf na 2 uur spelen!!
Wat overigens ook scheelt voor je cpu load is het uitzetten van 5.1 geluid naar ingebouwde speakers, of zelf het helemaal uitschakelen van acer eaudio.
Ben zelf in de veronderstelling dat 65 grad. niet erg hoog is, klopt dat?
Heeft iem. eigenlijk die expresscard in gebruik?
Mijn tochpad naast het keyboard is naar de kloten. Staat continu te knipperen en er komt geen geluid meer uit. Het is ook niet meer te bedienen. Je kan drukken en wrijven wat je wil maar er gebeurd niets. Alleen die blauwe streepjes waarmee je normaal het volume regelt staan continu op en neer te gaan als een equalizer.
Ben ik weer mooi klaar mee dus
Ben ik weer mooi klaar mee dus
Heb de oplossing gevonden! Adapter los maken en accu eruit voor een seconde of 10. Daarna werkt het dus weer.
Verwijderd
Hallo ..
Ik heb een 8920g en ben der erg tevreden over .
Nou heb ik een vraagje , hoe kan ik als ik blu-ray wil afspelen dat hij de HD audio formaten direct naar mijn Onkyo 606 stuurd ?
Ik krijg nou dus geen geluid en ik zou graag geluid derbij hebben .
Ik heb een 8920g en ben der erg tevreden over .
Nou heb ik een vraagje , hoe kan ik als ik blu-ray wil afspelen dat hij de HD audio formaten direct naar mijn Onkyo 606 stuurd ?
Ik krijg nou dus geen geluid en ik zou graag geluid derbij hebben .
Audio instellingen veranderen?
Rechtsboven het toetsenbord is een knop met een e er op, links daarvan staat: 5.1 cinematic surroud, druk daarop en dan verschijnt boven in het beeld een menubalk met acer hulpprogramma's.
Daar staat ook een programma voor audio beheer.
Rechtsboven het toetsenbord is een knop met een e er op, links daarvan staat: 5.1 cinematic surroud, druk daarop en dan verschijnt boven in het beeld een menubalk met acer hulpprogramma's.
Daar staat ook een programma voor audio beheer.
Zo mijn 6920 is weer up en running.
Vorige week zaterdag is hij gecrasht toen ik acer Arcade Deluxe wilde installeren.
Heb maandag maar meteen een nieuwe harddisk bestelt dus er zit nu een 320GB 7200 RPM in en het werkt als een zonnetje en hij is zeer makkelijk te vervangen.
Ik wilde alleen acer recovery management installeren maar dat werkt dus nu niet meer omdat er geen recovery part. op de harddisk meer staat, iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.
Als ik hem namelijk wil installeren dan zegt hij 1. bootable file fout
Ik moet namelijk nieuwe recovery dvd hebben omdat de andere ligt zijn beschadigd en ik wil hem ook op stick hebben.
Vorige week zaterdag is hij gecrasht toen ik acer Arcade Deluxe wilde installeren.
Heb maandag maar meteen een nieuwe harddisk bestelt dus er zit nu een 320GB 7200 RPM in en het werkt als een zonnetje en hij is zeer makkelijk te vervangen.
Ik wilde alleen acer recovery management installeren maar dat werkt dus nu niet meer omdat er geen recovery part. op de harddisk meer staat, iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.
Als ik hem namelijk wil installeren dan zegt hij 1. bootable file fout
Ik moet namelijk nieuwe recovery dvd hebben omdat de andere ligt zijn beschadigd en ik wil hem ook op stick hebben.
Waarom niet met Vista een backup maken?
Verwijderd
hallo weer, 8920g, om de een of andere reden niet meer mogelijk blue ray af te spelen met arcade deluxe .... heeft iemand wellicht een idee ?
Welke video drivers heb je? Acer heeft zelf maar 3 drivers released die volle bluray+HDMI-out functionaliteit hebben. Sommige andere drivers werken ook, maar met bugs etc. Heb hier zelf lang mee gekloot en uiteindelijk de 175.61 versie geïnstalleerd.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:43:
hallo weer, 8920g, om de een of andere reden niet meer mogelijk blue ray af te spelen met arcade deluxe .... heeft iemand wellicht een idee ?
Hier heb ik nog geen problemen mee gehad. Acer Deluxe speelt vloeiend blu-rays en PowerDVD ook. HDMI-out werkt ook perfect en met spelen van recente games ook totaal geen last (bijvoorbeeld Prince of Persia PC versie op HIGH werkt goed).
Hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderd
bedoelde te zeggen dat deze driver reeds geinstalleerd is echter kan ook met deze driver niet afspelen ... greetings