Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:21:
[...]
ik heb geen last van die ventilator ? mayb is er iets niet hardware matig goed bij je...
Heb je ook XP?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een halfuur geleden weer vista erop gezet. ultimate.
maar khad ook xp ja...en het liep lekker had helemaal geen last van
die ventilator. al hoewel ik dr net geupgrade ben naar bios versie 1.7 hoor ik wel wat meer geluid. mayb dat het daar aan ligt. maar wat voor soort geluid hoor jij...egt het harde ventilator geluid. of gwn een wat minder zachte geluid. want dat heb k ook nu namelijk. maar dat lijkt me gwn vrij normaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

truffel50 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:53:
hoe werkt de tv tunner eigenlijk. ik heb de bijgeleverde kabel en de antenne daarvan aangesloten en verder???? Het staat niet in de gebruikershandleiding.
Als het goed is heb je een klein connectortje erbij gekregen. kweet niet exact hoe zoiets heet. Maar die plug je in je laptop. in de handleiding van je acer boeken staat precies geschreven hoe en waar. vervolgens kan je rechtstreeks met een antenne kabel je kabel met de connector aansluiten.

Ik heb zojuist net alles getest in Windows Media Center. De Avermedia tv tuner wordt hier wel gevonden alleen krijg ik het volgende probleem: Ik vind met de Tv tuner alleen 13 zenders INCLUSIEF radio: Het gaat om NED1,2,3 Tv Rijnmond, en Concerttv voor de rest allemaal radio zenders.

Zelf heb ik Digitaal televisie in huis. dus de instellingen had ik gezet op Digitaal Terrestiable
dus daar ligt het niet aan. Eerder denk ik dat er een goede software ontwikkeld of gevonden moet worden die deze tv tuner ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Je kan alleen maar free to air kanalen ontvangen hoor, dus hij werkt gewoon goed ;)
Je zal er van zijn levensdagen niet meer zendere mee gaan ontvangen. Je moet inderdaad gewoon windows mediacenter gebruiken. Andere software voor de tv kaart zal er niet komen. Hooguit een update als dat nodig mocht zijn.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:13:
maar wat voor soort geluid hoor jij...egt het harde ventilator geluid. of gwn een wat minder zachte geluid
Ik hoor constant een ventilator zoemen, dit is even hard als mijn vorige Acer laptop alleen bij die laptop ging hij eens in het kwartier of nog minder eens een minuutje draaien, tenzij ik ging gamen dan ging hij vaker aan. Bij de 6920G staat hij gewoon constant aan, dit kan niet de bedoeling zijn, heeft iedereen dit of staat hij meestal uit?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenwouter schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:37:
[...]

Ik hoor constant een ventilator zoemen, dit is even hard als mijn vorige Acer laptop alleen bij die laptop ging hij eens in het kwartier of nog minder eens een minuutje draaien, tenzij ik ging gamen dan ging hij vaker aan. Bij de 6920G staat hij gewoon constant aan, dit kan niet de bedoeling zijn, heeft iedereen dit of staat hij meestal uit?
Welk ventilator bedoel je pcies...die van je processor of van je hardeschijf of normale koeler van laptop. Want wat ik raar vind is sinds dat ik geupgrade ben naar Bios versie 1.07 draait mn koeler ook van mn laptop. ( niet van de processor ) heb jij dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Ik weet niet hoe ik erachter kom welke ventilator het is? Hij draait namelijk constant en het is de enige die ik tot nu toe gehoord heb.

Het geluid komt duidelijk uit de richting van de aan/uit knop.

[ Voor 19% gewijzigd door ikbenwouter op 15-07-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
EvoII schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:53:
Je kan alleen maar free to air kanalen ontvangen hoor, dus hij werkt gewoon goed ;)
Je zal er van zijn levensdagen niet meer zendere mee gaan ontvangen. Je moet inderdaad gewoon windows mediacenter gebruiken. Andere software voor de tv kaart zal er niet komen. Hooguit een update als dat nodig mocht zijn.
op de connector zit een klepje dat open kan. waar is dit voor?
Begrijp ik goed dat je met WMC naar de 3 kanalen moet zoeken?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
truffel50 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:49:
[...]

op de connector zit een klepje dat open kan. waar is dit voor?
Begrijp ik goed dat je met WMC naar de 3 kanalen moet zoeken?
Met dat klepje kan je hem op je laptopscherm hangen zodat hij verticaal staat ipv dat je hem neerlegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik hier nou ook mijn beeldscherm(samsung syncmaster) op aansluiten? En zoja, digitaal of analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Sander1991 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:59:
[...]

Met dat klepje kan je hem op je laptopscherm hangen zodat hij verticaal staat ipv dat je hem neerlegd :)
Aach natuurlijk, dat ik daar niet opkom. 8)7

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenwouter schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:01:
Ik weet niet hoe ik erachter kom welke ventilator het is? Hij draait namelijk constant en het is de enige die ik tot nu toe gehoord heb.

Het geluid komt duidelijk uit de richting van de aan/uit knop.
Bij mn aan en uit knop hoor ik ook elke keer constant een zachte ventilatortje draaien. dit gebeurde na de bios 1.07 upgrade constant. bij de 1.06 had ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Als ik de muziek niet zo hard heb staan hoor ik hem zelfs nog dus ik kan hem niet echt zacht noemen maar ik stoor me dan ook snel aan zulke constante geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Bij mij draait de ventilator ook continu. Dit hoort zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Mooi balen dan, groot nadeel van deze laptop. Waarom laten ze hem niet gewoon uitgaan als alles genoeg gekoeld is? Ik irriteer me er in ieder geval flink aan, niks aan te doen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat na het instaleren van bios V1.07 de ventilator meer geluid maakt.
Wat zijn de voordelen van de nieuwe versie want dit zie ik meer als een - punt.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Ik kom er zojuist achter dat de ventilator waar ik het over heb zowaar een minuut of 5 uitschakelde om vervolgens nu weer vrolijk herrie te maken. Toen hij uitstond hoorde ik wel bijna niet hoorbaar een andere ventilator maar dat was zeer acceptabel, het kan dus wel! Misschien kan hij op een of andere manier minder strak ingesteld worden dat hij pas boven een hogere temp aanslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenwouter schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:52:
Ik kom er zojuist achter dat de ventilator waar ik het over heb zowaar een minuut of 5 uitschakelde om vervolgens nu weer vrolijk herrie te maken. Toen hij uitstond hoorde ik wel bijna niet hoorbaar een andere ventilator maar dat was zeer acceptabel, het kan dus wel! Misschien kan hij op een of andere manier minder strak ingesteld worden dat hij pas boven een hogere temp aanslaat?
ik denk dat jij dan tog de ventilator van de processor bedoeld. Want bij mij hoor ik in iedergeval alleen 2 ventilators heel af en toe de harde van mn processor en 1 dat constant best wel zacht draaid voor mij dan bij mn aan en uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
ikbenwouter schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:25:
Mooi balen dan, groot nadeel van deze laptop. Waarom laten ze hem niet gewoon uitgaan als alles genoeg gekoeld is? Ik irriteer me er in ieder geval flink aan, niks aan te doen blijkbaar.
Dan ben ik een bofkont want ik ben doof en heb nergens wat geluiden betreft, last van. ;)

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
truffel50 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:13:
[...]

Dan ben ik een bofkont want ik ben doof en heb nergens wat geluiden betreft, last van. ;)
Ik ook niet inderdaad, alleen als ik hevige games speel begint hij wat meer te blazen, maar dan nog is het minder dan de diskdrive van mijn xbox en gaat het geluid er makkelijk overheen :) Trouwens wat ik het enige echte minpunt vind is dat als ik game, het grijze stuk linksonderin erg warm wordt. Daar houd ik altijd mijn handen op als ik met links WASD en rechts de muis bestuur. Verder vind ik het echt een top laptop (heb de 6920G, met full HD display) en nog geen problemen kunnen ontdekken (behalve dat elke keer als ik mijn laptop open doe terwijl hij op standby staat, Windows Verkenner(explorer.exe) en Rundll32 opnieuw opgestart moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Hey Sander,

Dat probleem met Rundll32 heb ik dus ook. Geen idee waar het van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens hoelang gaat jullie accu eigenlijk mee..want de mijne gaat ong maar ander half uur mee...hoe zit het precies bij jullie...ik vind dit tog wel een minpunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

rundll32 heb ik ook, dat is de Acer Arcade bij mij die moeilijk doet op een of andere manier.

Ik heb overigens nog steeds, ondanks dat ik Powermizer gedisabled heb tijdens games dat volgens mij de boel teruggeklokt wordt. Profiel staat op High Performance , register aangepast volgens de link eerder in het topic van powermizer, maar gisteravond tijdens een langduring potje Civilization IV - BTS, kreeg ik geregeld last van framedrops voor een minuut ofzo, dan hervond hij zich weer (meestal als er iets anders in beeld kwam zoals een leiderscreen) en liep alles weer helemaal vloeiend.
Ik kan er niet zo snel achterkomen wat het is, want het meeste is allemaal PowerMizer wat genoemd wordt. Iemand een idee?

Acer 8920G laptop met Vista x64 Ultimate, nVidia 175.61 [alhoewel ik met de 174.51 hier ook last van had]

[ Voor 4% gewijzigd door ankhie op 17-07-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
EvoII schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:56:
Hey Sander,

dat heb ik ook.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb blijkbaar ook probleem met de TV-tuner in de 6920G834G32Bn. Volgens Acer TS en verkoper zouden de analoge tv-zenders via coax kabel van telenet (BE) gewoon moeten werken, maar na hun adviezen van de Aver driver te downloaden, een door TS gemailde bios te installeren en advies om de volledige pc te herinstalleren wordt nog steeds geen tv-kanaal gevonden. Alleen worden er twee tv-kanalen gevonden als ik de bijgeleverde antenne aansluit ipv de coax kabel.

Weet iemand hiervoor een oplossing ?

Graag, want ik heb geen tv toestel en de oude desktop met WinTV heb ik al aan iemand anders beloofd en dan zit ik zonder tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar week de trotse eigenaar van een Acer 8920G.
Maar nu het volgende probleem. Ik speel veel het spel Voyage Century Online , en speel daar met 3 characters. Met 1 character speel ik op mijn gewone pc en met de twee andere op de laptop. Op mijn vorige laptop ( ook een acer met een T2150 proc an een Ati X1400 videokaart ) had ik twee keer het spel opgestart om zo te wisselen in de taakbalk tussen 2 personen in het spel. Dit liep vlekkeloos.

Op mijn 8920G loopt 1 spel super, maar als ik het spel nog eens opstart voor mijn tweede character dan loopt het eerst een halve minuut goed en dan dropt mijn framerate enorm naar ik denk 1 per seconde of zo. hopeloos dus. dit gaat geleidelijk aan van eerst wat haperingen naar zichbare lagere framerate om dan na een halve minuut later nog 1 frame per sec. over te houden.

Wat ik heb geprobeerd:
In het spel alles op low zetten.
Andere videokaart drivers ( oudere dan wat er preinstald is )
Alles via msconfig uitschakelen wat onnodig lijkt.
Complete herinstal van vista en alleen videokaart drivers instaleren.

ondertussen zit ik aardig met mijn handen in het haar. Het kan toch niet zo zijn dat mijn oude laptop twee spellen tegelijk beter draait dan de 8920G ?

Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:05:
Ik ben sinds een paar week de trotse eigenaar van een Acer 8920G.
Maar nu het volgende probleem. Ik speel veel het spel Voyage Century Online , en speel daar met 3 characters. Met 1 character speel ik op mijn gewone pc en met de twee andere op de laptop. Op mijn vorige laptop ( ook een acer met een T2150 proc an een Ati X1400 videokaart ) had ik twee keer het spel opgestart om zo te wisselen in de taakbalk tussen 2 personen in het spel. Dit liep vlekkeloos.

Op mijn 8920G loopt 1 spel super, maar als ik het spel nog eens opstart voor mijn tweede character dan loopt het eerst een halve minuut goed en dan dropt mijn framerate enorm naar ik denk 1 per seconde of zo. hopeloos dus. dit gaat geleidelijk aan van eerst wat haperingen naar zichbare lagere framerate om dan na een halve minuut later nog 1 frame per sec. over te houden.

Wat ik heb geprobeerd:
In het spel alles op low zetten.
Andere videokaart drivers ( oudere dan wat er preinstald is )
Alles via msconfig uitschakelen wat onnodig lijkt.
Complete herinstal van vista en alleen videokaart drivers instaleren.

ondertussen zit ik aardig met mijn handen in het haar. Het kan toch niet zo zijn dat mijn oude laptop twee spellen tegelijk beter draait dan de 8920G ?

Iemand nog een idee ?
Ik heb misschien een idee, maar het werkt waarschijnlijk niet, maar je kan het altijd proberen.
Bij mij als ik de laptop aan de stroom heb, gaat de modus automatisch naar "Hoge Prestaties" ipv wanneer hij op de batterij werkt "Energiebesparing". Nou wil ik een filmpje in HD op gamespot.com kijken, maar hapert hij als de tierelier op Hoge Prestaties. Ik probeerde hem toen op Gebalanceerd te zetten, en dat hielp!

Ik weet niet of het ook bij jou helpt, maar bij mij was het dus eerst wel goed op Hoge Prestaties, maar leek het of het inderdaad ook een soort van Framedrop in de HD content kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

de modemdrivers voor vista64 zijn op de ftp site verschenen:

ftp://ftp.work.acer-euro....nn_v2.1.84%20Vistax64.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvoII schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:56:
Hey Sander,

Hi Markie & Sander,

Na mijn eerste installatie had ik ook zo'n probleem juist na het opstarten met cannot connect to Host Run.dll32 of zoiets.
Dit is verdwenen nadat ik alles heb herinstalleerd. Wel handig zo'n twee partities trouwens, de data op D:\ zijn netjes blijven staan.
Heb wel gemerkt dat bij de installatie de pc bij een bepaalde update automatisch reboot zonder dat de configuratie zijn stappen had beëindigd. Heb de aftellende reboot nu gestopt door uitstellen aan te clicken en de installatieconfiguratie volledig op zijn einde laten lopen.
Heb vervolgens alle trial software uninstalled en ook McAfee er af gegooid en vervangen door AVG .
Moet zeggen dat het een hele verademing voor mijn PC leek, waarbij nu alles sneller opstart en vlotter werkt.

Had ook nog last telkens na het opstarten met een popup dat ik de systeem wizard moest uitvoeren om bepaalde functies te kunnen gebruiken, maar dat is ook verdwenen nadat ik de Acer BIo vingerafdruk software heb verwijderd.

Nu nog mijn TV-probleem... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ah ok! Ik wilde hem gisteren ook bijna gaan herinstalleren omdat iik een soortgelijk probleem had dan Jannemannetje! Kon geen spel normaal meer spelen omdat het constant haperde. Op het nippertje kwam ik erachter dat de energie instellingen niet goed stonden!
Heb hem altijd aan de adapter hangen en dan staan de energieinstellingen op hoge prestaties. Had daar ook al enkele keren naar gekeken en daar stond ie nog steeds op. Toen ik echter is verder ging kijken bleek dat de cpu speed bij hoge prestaties helemaal op LOW stond! Is gewoon uit zichzelf gebeurd! Heel raar dus. Nu is het cpu gebruik weer normaal. Dat was eerst tijdens een spel continu 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
EvoII schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:50:
Ah ok! Ik wilde hem gisteren ook bijna gaan herinstalleren omdat iik een soortgelijk probleem had dan Jannemannetje! Kon geen spel normaal meer spelen omdat het constant haperde. Op het nippertje kwam ik erachter dat de energie instellingen niet goed stonden!
Heb hem altijd aan de adapter hangen en dan staan de energieinstellingen op hoge prestaties. Had daar ook al enkele keren naar gekeken en daar stond ie nog steeds op. Toen ik echter is verder ging kijken bleek dat de cpu speed bij hoge prestaties helemaal op LOW stond! Is gewoon uit zichzelf gebeurd! Heel raar dus. Nu is het cpu gebruik weer normaal. Dat was eerst tijdens een spel continu 100%.
Yep gister hier er ook achter gekomen dat dat de oorzaak was van dat die filmpjes op internet laggde, gewoonweg omdat hij op het laagste stond wat kon van de CPU. Ben wel benieuwd hoeveel ghz hij hem dan naar terugklokt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Dat is moeilijk te meten. Ik heb het met cpu-z gedaan maar als je geen progs draait klokt ie zich normaalgesproken ook al terug zeg maar. Idle draait ie dan rond de 1200Mhz met uitschieters naar 2,5Ghz volgens dat progje. Als ie op low speed stond was dat ook het geval, dus idle ook 1200Mhz. Die metingen zijn dus niet echt betrouwbaar denk ik.

Vind het alleen nog steeds raar dat de cpu speed zomaar op low is gegaan uit zichzelf. Normaalgesproken kijk je daar niet eens. Als je ziet dat hij op High staat dan denk je dat dat dus gewoon echt High is.

Misschien een software probleempje van E power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Mensen, ik heb misschien een goede tip voor mensen met een 6920 met bluray speler.
Ik had zelf een probleem met een blu ray disc die ik nieuw gekocht had. Deze werkte niet. Ik kreeg een melding dat ik die bd rom niet op mijn laptop af kon spelen vanwege de verkeerde regio. Bij de eigenschappen voor hardware heb ik hem op dvd regio 2 gezet. Hier heb je echter niets aan want blu ray werkt weer met andere regiocodes. Lekker handig ook trouwens :s
Nu kwam ik er vanavond dus achter dat je in Acer Arcade, de software waarmee je blu ray af kan spelen ook de instellingen kunt veranderen. Daar kun je dus de regiocode verzetten. Dit kan maximaal maar 5x. Nu speelt ie Kingdom of Heaven, de bd rom waar het om ging wel af :)
Gelijk mijn andere bd roms geprobeerd en die speelt ie ook nog gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
zoo ik ben weer terug van vakantie, nu weer ff doorsparen :D

ik ben van plan de duurste versie van de 8920 te kopen :D

is er al iemand die hem heeft??

de duurste is die T9300 2.5 ghz versie met 640 gb hdd ;)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
EvoII schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:45:
Mensen, ik heb misschien een goede tip voor mensen met een 6920 met bluray speler.
Ik had zelf een probleem met een blu ray disc die ik nieuw gekocht had. Deze werkte niet. Ik kreeg een melding dat ik die bd rom niet op mijn laptop af kon spelen vanwege de verkeerde regio. Bij de eigenschappen voor hardware heb ik hem op dvd regio 2 gezet. Hier heb je echter niets aan want blu ray werkt weer met andere regiocodes. Lekker handig ook trouwens :s
Nu kwam ik er vanavond dus achter dat je in Acer Arcade, de software waarmee je blu ray af kan spelen ook de instellingen kunt veranderen. Daar kun je dus de regiocode verzetten. Dit kan maximaal maar 5x. Nu speelt ie Kingdom of Heaven, de bd rom waar het om ging wel af :)
Gelijk mijn andere bd roms geprobeerd en die speelt ie ook nog gewoon af.
Welke regiocode moeten wij dan instellen? of is het per streek anders?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Ray

Antwoord is hier te vinden, weet je meteen wat het precies is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje

Ik zie dat wat personen last hebben met een inzakkende framerate wanneer ze games spelen op deze laptop. Hebben jullie daar allemaal last van, of is het slechts bij een paar personen?

Ik koop de laptop niet voor gaming, maar ik vind het wel leuk als ik er zo af en toe een spelletje op kan spelen als bijvoorbeeld Company of Heroes en COD4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gezegd ligt dit aan de CPU die in de High Performance setting op Low komt te staan. Best deze terug normaal zetten of hoger, als je durft.

Ik koop half september de 6920G-834... versie. Tenzij Acer een ander juweeltje weet te bieden voor deze strakke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:55:
Zoals eerder gezegd ligt dit aan de CPU die in de High Performance setting op Low komt te staan. Best deze terug normaal zetten of hoger, als je durft.

Ik koop half september de 6920G-834... versie. Tenzij Acer een ander juweeltje weet te bieden voor deze strakke prijs.
hoe zet je deze terug of hoger...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

rohit schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 03:51:
zoo ik ben weer terug van vakantie, nu weer ff doorsparen :D

ik ben van plan de duurste versie van de 8920 te kopen :D

is er al iemand die hem heeft??

de duurste is die T9300 2.5 ghz versie met 640 gb hdd ;)
Yeps, ik heb hem. Hij bevalt zeer goed moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:12:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Ray

Antwoord is hier te vinden, weet je meteen wat het precies is!!
Yep, nu speelt de bijgeleverde BD super.
Prachtige beelden!

Bedankt

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:38:
Die zijn ook niet voor je laptop geloof ik, kijk eens op www.laptopvideo2go.com en dan naar het forum en dan naar de 1.75 serie. Daar staan de laatste drivers. Even de driver + .inf downloaden en in één map zetten en installeren via setup.exe ;)
waar kan ik precies de laatste drivers voor de 9500M vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:10:
COD4 haalt bij mij als ik met 3 man op een server zit op LAN gemiddeld 70 frames.
Maar het gekke is dat als ik zo'n 20 min bezig ben dalen de frames naar 15 - 18 en dan gaat heel het spel traag.

alleen een reboot van de laptop verhelpt dit.
wat kan dat zijn?
die probleem heb ik juist ook, heel vervelend bij het spel age of conan, wie heeft er een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 03:45:
heeft te maken met de drivers van Nvidia, die schijnen de GPU en MEM ineens te gaan terugklokken als je in een game zit. Erg handig :S

Oplossing: haal drivers van laptopvideo2go.com (incl de gemodde INF).
http://www.laptopvideo2go....php?showtopic=19270&st=0
Exctract de file naar een map op de pc en kopieer (en vervang) de INF uit die map met de gemodde INF 9die je ook gedownload hebt). Dan gewoon de setup runnen in die map.

Nog steeds zelfde probleem:
Powermitzer uitzetten! Hoe? hier: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=261929
welke driver en inf moet ik hebben voor mijn 9500M die in mij 6920G zit

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 03:45:
heeft te maken met de drivers van Nvidia, die schijnen de GPU en MEM ineens te gaan terugklokken als je in een game zit. Erg handig :S

Oplossing: haal drivers van laptopvideo2go.com (incl de gemodde INF).
http://www.laptopvideo2go....php?showtopic=19270&st=0
Exctract de file naar een map op de pc en kopieer (en vervang) de INF uit die map met de gemodde INF 9die je ook gedownload hebt). Dan gewoon de setup runnen in die map.

Nog steeds zelfde probleem:
Powermitzer uitzetten! Hoe? hier: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=261929
hoe zet ik powermitzer uit, de link werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ankhie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:59:
Wat mij is opgevallen is dat de 9650M GeForce bij mij volgens Windows 1751 MB aan videogeheugen heeft, waarvan dus zo'n 1200 MB aan shared geheugen. Dit is niet aan te passen in de bios (inmiddels al 2x gekeken).
Vista zelf geeft wel gewoon aan dat er 4 GB beschikbaar is, maar als er inderdaad 1200 MB voor het videogeheugen gereserveerd is is dit best zonde naar mijn idee, gezien de weinige meerwaarde.

Is er een manier om dit terug te brengen?
waar kan je dat zien dat de videokaart 1750 MB geheugen gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:59:
FYI, mijn probleem is verholpen, patch gedownload en uiteindelijk is alles ok.
Powermitzer staat nog aan, volgens mij geeft dit geen problemen.
Weet iemand hoe ik dit systeen (T8300 9500m GS) nog een beetje kan opkrikken?
Is het veilig om deze chip te overklokken?
welke patch, ik zit ook steeds met een langzaam systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:03:
Is mogelijk, maar 600MHz core / 1200MHz shaders en 425MHz geheugen is wel zo'n beetje de max. die je kan behalen.

Pas wel op artifacts. Wanneer je die ziet, is dat bij een notebook redelijk cruciaal en bak je in no-time je GPU door O-)
met welke prog kan je overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jojajoja: de vragen op al je antwoorden kan je in dit topic en in andere topics op GoT vinden. Veel plezier met zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een trotse eigenaar van de 8920g .
Nu heb ik een probleempje , ik moet soms meerdere malen opsrarten voor dat hij de tweede schijf herkent .. :X
Heeft iemand dit ook ? of heb ik dat alleen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 01:21:
jojajoja: de vragen op al je antwoorden kan je in dit topic en in andere topics op GoT vinden. Veel plezier met zoeken!
hoi hoi, ik heb nogmaals goed gezocht maar kan helaas niet alle antwoorden vinden op mijn vragen. het grote probleem is op dit moment dat mijn 6920G (T8300 en 9500M) af en toe heel traag is tijdens gamen). wil daarom graag mijn drivers vervangen en eventueel andere aanpassingen, vandaar mijn vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:38:
[...]

Dat zijn niet de drivers voor 9500M GS..
Hoe vervang je dan die inf? Snap er niets van 8)7
weet iemand waar de drivers voor de 9500M staan bij laptopvideo2go

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat wel in dit topic, downloadbare driver moet aangepast worden.
Verder probleem met het gamen is ook al behandeld!
zet je CPU weer op high.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jojajoja

Ik weet het antwoord.. zet je ingebouwde microfoon uit ;)
Doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:59:
FYI, mijn probleem is verholpen, patch gedownload en uiteindelijk is alles ok.
Powermitzer staat nog aan, volgens mij geeft dit geen problemen.
Weet iemand hoe ik dit systeen (T8300 9500m GS) nog een beetje kan opkrikken?
Is het veilig om deze chip te overklokken?
hallo , bedoel je met de patch een nieuwe videokaart driver voor de 9500M en dan de 177.41 die in een eerder bericht stond

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes bij mijn toepassingen is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:39:
Yes bij mijn toepassingen is het probleem verholpen.
thx, ga gelijk de nieuwe driver installeren vanavond...............troeuwens , hoe weet je dat deze versie 177.41 geschikt is voor de 9500 M......er staan er zoveel op laptopvideo2go

gr

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer 6920G834G32BN Vista SP1

1. TV-tuners::

Ben nog steeds op zoek naar analoge tv-tuner card voor Belgische kabel-tv en heb ondertussen al volgende 2 ervaringen:

- Avermedia Hybrid Express 34mm card: Alhoewel Vista Certified niet compatibel met Vista settings zodat je naar de standaardinstellingen wordt overgeschakeld telkens je het product opstart.
Bovendien totaal niet compatibel met Windows Media Center met conflict foutmeldingen

- Pinnacle PCTV Hybrid tuner kit for Windows Vista: Werkt op Vista en is compatibel met WMC maar synchronisatie tussen geluid en beeld loopt niet gelijk, blijft soms haperen bij switchen tussen kanalen, USB stick makkelijk breekbaar.

Iemand een goede ervaring met Belgische kabel-tv full compatible met WMC-Vista SP1 ?

2. Vista;
Notebook blijft regelmatig hangen/crashed bij verschillende toepassingen, soms na enkele minuten schiet hij er door, nog niet op te lossen kinderziekten van Vista zeker ?
Weet iemand wanneer SP2 verwacht wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:18:
Acer 6920G834G32BN Vista SP1

2. Vista;
Notebook blijft regelmatig hangen/crashed bij verschillende toepassingen, soms na enkele minuten schiet hij er door, nog niet op te lossen kinderziekten van Vista zeker ?
Weet iemand wanneer SP2 verwacht wordt ?
Waarom wil je weten wanneer SP2 komt? Je weet dat een Service Pack gewoon een verzameling van voorgaande updates bij elkaar is? Dus SP2 zal het probleem niet oplossen; een update zal een probleem oplossen.
Maar, is jouw probleem uberhaupt wel een Vista probleem? Zijn er vele mensen die hetzelfde probleem hebben (dus hangen/crashen bij dezelfde toepassing)? Dan pas kan het een Vista probleem zijn.

Dus, ga eerst kijken wat het probleem is. Misschien is het wel een hardware probleem: misschien crashen/hangen die toepassingen wel omdat bijvoorbeeld jouw processor/videokaart/moederbord/hardeschijf te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het enige nadeel van de Aspire 6929G is dat deze geen Fire-Wire heeft... Zou je die ook los kunnen krijgen, zoals een PCMCIA kaart naar Fire-Wire?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:36:
[...]

Maar, is jouw probleem uberhaupt wel een Vista probleem? Zijn er vele mensen die hetzelfde probleem hebben (dus hangen/crashen bij dezelfde toepassing)? Dan pas kan het een Vista probleem zijn.

Dus, ga eerst kijken wat het probleem is. Misschien is het wel een hardware probleem: misschien crashen/hangen die toepassingen wel omdat bijvoorbeeld jouw processor/videokaart/moederbord/hardeschijf te warm wordt.
Beste,

Ik gebruik enkel de meegeleverde hard & software en herinstallie helpt ook niet voor het 'hangen'.

Daarstraks bleef ik gewoon hangen bij het verwijderen van een snelkoppeling op het bureaublad en na geforceerde reboot bleef ik dan weer hangen wanneer ik deze webpagina gewoon wou sluiten.
In de achtergrond stonden geen andere programma's open, dus bij deze eenvoudige toepassingen kan oververhitting ook niet.

Als ik mijn logboek check zie ik wel terugkomende fouten mbt WMI: Event ID 10 — Event Filter Query Functionality met melding WBEM_MC_CANNOT_ACTIVATE_FILTER
Maar ik ben geen technicus en downloaden van de voorgestelde CIM Studio helpt ook niets.

Waar kan ik hiervoor terecht ?

Dank, Kris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:27:
[...]

Beste,

Ik gebruik enkel de meegeleverde hard & software en herinstallie helpt ook niet voor het 'hangen'.

Daarstraks bleef ik gewoon hangen bij het verwijderen van een snelkoppeling op het bureaublad en na geforceerde reboot bleef ik dan weer hangen wanneer ik deze webpagina gewoon wou sluiten.
In de achtergrond stonden geen andere programma's open, dus bij deze eenvoudige toepassingen kan oververhitting ook niet.

Als ik mijn logboek check zie ik wel terugkomende fouten mbt WMI: Event ID 10 — Event Filter Query Functionality met melding WBEM_MC_CANNOT_ACTIVATE_FILTER
Maar ik ben geen technicus en downloaden van de voorgestelde CIM Studio helpt ook niets.

Waar kan ik hiervoor terecht ?

Dank, Kris.
Eerst een volledige herinstallatie doen (+formatteren) en geen extra programma's installeren. En kijk of ie dan nog steeds crasht. Vista kan natuurlijk ook crashen omdat jij een of andere software (een game of een programma) heb geinstalleerd die niet goed werkt met Vista.
En het kan natuurlijk ook een hardware probleem zijn (wat mij waarschijnlijker lijkt). En dan moet je Acer benaderen. Maar dus eerst uitzoeken of een complete (compleet = dus niet over je oude installatie heen kopieren) herinstallatie helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor alle tips, had ze al uitgeprobeerd en vermoed inderdaad een harware probleem. Zou enkel mijn aangesloten VGA projector als beeldscherm kunnen zijn of het feit dat de laptop zelf dicht blijft tijdens het gebruik met draadloze muis en toetsenbord. Zal een en ander eerst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Hebben meer mensen het probleem dat hun laptop niet in de slaapstand wil. Die gebruik ik normaalgesproken nogal vaak, maar werkt nu dus om een of andere vage reden niet. Nooit gewerkt ook trouwens.
Als ik Fn+F4 indruk, of via windows gewoon naar slaapstand over wil schakelen gaat ie gewoon naar het inlogschem van windows.
Instellingen bij energiebeheer staan goed.
Wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Ik heb zojuist even standby geprobeerd en onder Windows XP met SP3 werkt het hier prima, ook via Fn + F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
EvoII schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:57:
Hebben meer mensen het probleem dat hun laptop niet in de slaapstand wil. Die gebruik ik normaalgesproken nogal vaak, maar werkt nu dus om een of andere vage reden niet. Nooit gewerkt ook trouwens.
Als ik Fn+F4 indruk, of via windows gewoon naar slaapstand over wil schakelen gaat ie gewoon naar het inlogschem van windows.
Instellingen bij energiebeheer staan goed.
Wel irritant.
Ik had het eerst wel dat hij niet in slaapstand wilde als ik hem dichtdeed, maar dat kwam omdat hij aan het netstroom zat, en dus hoge prestaties, en daar staat volgens mij ingesteld dat hij dan niet automatisch op slaapstand gaat maar wel het beeldscherm uit doet.

Ik doe nu steeds als hij op het netstroom staat, gewoon bij vista start->en dat dat uitknopje (wat hem op slaapstand zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:52:
Dank voor alle tips, had ze al uitgeprobeerd en vermoed inderdaad een hardware probleem. Zou enkel mijn aangesloten VGA projector als beeldscherm kunnen zijn of het feit dat de laptop zelf dicht blijft tijdens het gebruik met draadloze muis en toetsenbord. Zal een en ander eerst testen.
Heb nu al twee dagen met de laptop klep 'open' gewerkt met zelfde aangesloten VGA projector en draadloze muis en hij is nog niet blijven 'hangen'.
Dus waarschijnlijk wordt de laptop oververhit of blokkeert de werking na een tijdje bij het gebruik met 'dichtgekapt' deksel/scherm alhoewel de ventilators visueel onbelemmerd blijven.

Weet iemand met welke feature ik de temperatuur van de Acer 6920G834G32BN kan meten ?

Dank, Kris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de 6920G aangeschaft en ik hoor altijd veel mensen klagen over de standaard software van Acer die al voor geinstalleerd zijn. Mijn vraag is welke Acer software echt nutteloos zijn en je kunt verwijderen en welke software je echt nodig hebt om het apparaat goed te laten functioneren?

Alvast bedankt.. MvG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:36:
Hallo,

Ik heb de 6920G aangeschaft en ik hoor altijd veel mensen klagen over de standaard software van Acer die al voor geinstalleerd zijn. Mijn vraag is welke Acer software echt nutteloos zijn en je kunt verwijderen en welke software je echt nodig hebt om het apparaat goed te laten functioneren?

Alvast bedankt.. MvG
ik heb alle spellen van Arcade weggegooid. De rest laten staan omdat ik niet goed weet wat ze precies doen.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik jullie was,, zou ik de hele laptop formatteren en een eigen vista versie erop zetten. Dat lijkt me toch wel het beste. hierdoor ben ik ook geen enkele problemen meer tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort de meest uitgebreide versie van de 6920

2 dingen waar ik me aan irriteer:

- Door het Full HD Scherm (1080) kan ik wel de schaal (dpi) aanpassen naar 120 dpi echter bij bepaalde programma's zoals bijvoorbeeld msn blijven de namen contact personen enorm klein.
Kan wel de lettertype vergroten in de vensters maar niet bij alles.

- De TV tuner leuk speelgoed maar je kan er alleen maar gratis zenders mee ontvangen zoals ned 1,2 en 3.

Terwijl ik ook graag veronica enzo wil ontvangen.

Is hier geen oplossing voor? heb wel digitenne maar er kan geen smartcard in de laptop.

Mocht iemand mij kunnen helpen met 1 van deze 2 dingen hoor ik het graag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal.. Ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar een fraaie notebook van rond de 1000 euro.

Ik heb mijn oog op dit moment laten vallen op de 6920G met T8100 en BluRay.

Nu vraag ik mij af, is deze laptop geschikt voor wat games en editing? Games als FS2004 en WoW?

En, de resolutie van 13xx bij 7xx (Geloof ik?) Heeft die BluRay wel nut met deze resolutie?

EDIT: Laat maar, zojuist een Sony Vaio FW11M gekocht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi tweakers,

Aangezien ik hier meer teweten kom dan via Acer Helpdesk + de handleiding volgende vraag:

Acer6920G834G32BN heeft aan de linkerkant 2 x 35 mm cinch ingangen voor microfoon en audio apparaten. Welnu ik krijg langs geen kanten mijn hifi stereo aangesloten via deze ingangen, noch via de gewone cinch uitgang L/R, noch via de hoofdtelefoon uitgang van mijn stereo-keten.

De bedoeling is dat ik muziek op mijn laptop opneem via de 'audio-recorder'. Iemand hier enige ervaring mee ?

Dank bij voorbaat, Kris. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik heb een vraagje.
Een nieuwe bios is uit, versie 1.10 maar hoe kan ik deze redelijk veilig installeren onder een 64-bit vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:07:
Hi tweakers,

Aangezien ik hier meer teweten kom dan via Acer Helpdesk + de handleiding volgende vraag:

Acer6920G834G32BN heeft aan de linkerkant 2 x 35 mm cinch ingangen voor microfoon en audio apparaten. Welnu ik krijg langs geen kanten mijn hifi stereo aangesloten via deze ingangen, noch via de gewone cinch uitgang L/R, noch via de hoofdtelefoon uitgang van mijn stereo-keten.

De bedoeling is dat ik muziek op mijn laptop opneem via de 'audio-recorder'. Iemand hier enige ervaring mee ?

Dank bij voorbaat, Kris. :?
Ik heb hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01-2024
Voor de personen die een passende tas zoeken heb ik een tip

Ik heb vandaag uiteindelijk een passende tas gevonden van Hama

de NAPOLI C6

De laptop past perfect en er kunnen nog wat spullen mee.

http://www.agami.be/porta...34CB755C6.tomcat_be_lin28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
De mijne past gewoon in mijn oude tas. Ik kan al wat meer vertellen over de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Die is niet goed. Na 2 maanden wordt mijn touchpad al kaal. Dat is niet normaal natuurlijk. DIt is dus mijn laatste acer. Ik dacht dat deze wel beter zou zijn dan m'n vorige qua bouwkwaliteit en gebruikte materialen.
Niet dus. Erg jammer en dit was acer's laatste kans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
EvoII schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:04:
De mijne past gewoon in mijn oude tas. Ik kan al wat meer vertellen over de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Die is niet goed. Na 2 maanden wordt mijn touchpad al kaal. Dat is niet normaal natuurlijk. DIt is dus mijn laatste acer. Ik dacht dat deze wel beter zou zijn dan m'n vorige qua bouwkwaliteit en gebruikte materialen.
Niet dus. Erg jammer en dit was acer's laatste kans bij mij.
zou je foto's kunne maken van hoe erg het na 2 maande al is ?

Verwijderd

Ik heb ook de Acer 8920g in bezit. Echter valt hij een beetje tegen, ik heb regelmatig een vastloper. Hij loopt dan ongeveer 5 minuten vast en dit gebeurt niet alleen bij zware programma's maar ook bij Word of Internet Explorer. Volgens mij heeft het vastlopen iets met de iaStor driver te maken, want in het logboek stond dat hiermee een fout was opgetreden.

Verder vindt ik dat het scherm best irritant zoemt. En af en toe als ik de laptop inschakel werken de backlights van het scherm niet (Dit is alleen als ik de accu gebruik).

Heeft iemand dezelfde problemen, of weet iemand een oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 20:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:02:
Ik heb ook de Acer 8920g in bezit. Echter valt hij een beetje tegen, ik heb regelmatig een vastloper. Hij loopt dan ongeveer 5 minuten vast en dit gebeurt niet alleen bij zware programma's maar ook bij Word of Internet Explorer. Volgens mij heeft het vastlopen iets met de iaStor driver te maken, want in het logboek stond dat hiermee een fout was opgetreden.

Verder vindt ik dat het scherm best irritant zoemt. En af en toe als ik de laptop inschakel werken de backlights van het scherm niet (Dit is alleen als ik de accu gebruik).

Heeft iemand dezelfde problemen, of weet iemand een oplossing?
Heb Acer6920g en heb ook nog steeds het probleem van het vastlopen, telkens een vijftal minuten en dan schiet hij er terug door, maar het verbeterd met de tijd, zie ook mijn vorige berichten, dacht eerst dat het te maken had met het dichtlaten van de bovenklep en oververhitting, maar zelfs openstaand en zonder USB aansluitingen heeft hij al vastgelopen, telkens na iets aan te klikken, bvb een snelkoppeling, een website, ed. Acer helpdesk adviseerde om alle mogelijke updates en hotfixes voor Vista SP1 te installeren, maar of dat gaat helpen heb ik mijn twijfels, mijn PC update alles automatisch elke dag.

Als je een oplossing hebt, dan graag op dit forum, ik ben er al dagen en nachten mee bezig geweest.

Groetjes, Kris.

Verwijderd

Trouwens even het logboek gechecked en bij de twee laatste vastlopers eveneens iaStor critische fout met op hetzelfde tijdstip daarbij gekoppeld een 'waarschuwing dat het schrijven naar het bestand overmatig lang heeft geduurd (5 tal minuten) en dit waarschijnlijk veroorzaakt wordt door een hardwareprobleem met verzoek hardware leverancier te contacteren'

Dus ik denk best Laptop terug binnen te leveren voor nazicht bij Acer.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

hejwazzup schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:36:
Ik heb een vraagje.
Een nieuwe bios is uit, versie 1.10 maar hoe kan ik deze redelijk veilig installeren onder een 64-bit vista?
Met alle repect, maar waarom wil je de nieuwste BIOS flashen? Hanteer de regel 'If it aint broke, don't fix it'. Sowieso vanuit Windows flashen zou ik niet aanraden. Een vastloper is al vrij fataal.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Al dat problemen wat jullie hebben met het vastlopen heb ik ook gehad.

Om dit te verhelpen heb ik het volgende gedaan.

Ik heb een eigen versie van vista geinstalleerd. Dus niet de vista versie van Acer. Door een kale vista te installeren heeft dit mijn problemen van het vastzitten opgelost.

Dus ik raad jullie aan om een eigen versie van vista te gebruiken en niet die van acer met al die troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga proberen om mijn eigen vista versie erop te zetten, vervalt dan de garantie niet?

En moet die eigen vista 32 bit of 64 bit zijn, of maakt dit niet uit?

De laptop is al een keer terug geweest voor een reparatie echter heeft deze niks geholpen tegen het vastlopen.

De volgende handelingen zijn toen uitgevoerd:
- Reflash/Reset BIOS
- Replaced FRUS
- Mainboard + Vga card replaced + Bios updated

Nu wil ik zelf eerst proberen om er een eigen besturingssysteem op te zetten, als dit niet werkt mag Acer hem nog een keer gaan repareren.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:50:
Ik ga proberen om mijn eigen vista versie erop te zetten, vervalt dan de garantie niet?
Ik raad aan om als eerste een recovery DVD te branden en daarnaast de recovery-partitie niet te wissen. Ik denk dat je op die manier geen enkel probleem hebt qua garantie.
Dat maakt niet uit. Wat jou voorkeur heeft. Er zit een 64-bit processor in dus beide versies zijn mogelijk.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:50:

Nu wil ik zelf eerst proberen om er een eigen besturingssysteem op te zetten, als dit niet werkt mag Acer hem nog een keer gaan repareren.
Heb ook met Acer gebeld om hem voor dit probleem binnen te doen, maar vrees ook geen oplossing, dus ben ten stelligste geïnteresseerd naar uw resultaat bij het opzetten van een nieuwe Vista en als je de 64 bit zou kiezen of deze beter is dan de huidige. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem opnieuw geinstalleerd (Vista 64 bit), en tot nu toe geen vastlopers gehad. Alleen de vingerafdruklezer werkt minder goed.

Ik heb nog een vraagje, welke videokaart driver moet ik gebruiken? Ik heb de nvidia gefore 9650mgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:22:
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd (Vista 64 bit), en tot nu toe geen vastlopers gehad. Alleen de vingerafdruklezer werkt minder goed.

Ik heb nog een vraagje, welke videokaart driver moet ik gebruiken? Ik heb de nvidia gefore 9650mgs.
Tnx 4 UR update. De videokaart driver zou ik gewoon via internet opsporen, maar hoe werk je dan nu zonder videobeeld ?

Je bent dus al de tweede die bij installatie van een andere Vista het hangprobleem heeft kunnen oplossen, mag ik vragen hoe je aan de andere Vista bent gekomen ?
En zie je nu verschil met de 64 bit versie tov de originele 32 bit ?

Laat je nog iets weten of uw laptop na een paar dagen nog steeds feilloos loopt ? Bij mij is het met periodes, vandaag op een uur tijd al drie maal blijven hangen en op sommige andere dagen maar 1 keer om de twee uur.

Dank bij voorbaat,
Kris. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:40:
[...]

Tnx 4 UR update. De videokaart driver zou ik gewoon via internet opsporen, maar hoe werk je dan nu zonder videobeeld ?

Je bent dus al de tweede die bij installatie van een andere Vista het hangprobleem heeft kunnen oplossen, mag ik vragen hoe je aan de andere Vista bent gekomen ?
En zie je nu verschil met de 64 bit versie tov de originele 32 bit ?

Laat je nog iets weten of uw laptop na een paar dagen nog steeds feilloos loopt ? Bij mij is het met periodes, vandaag op een uur tijd al drie maal blijven hangen en op sommige andere dagen maar 1 keer om de twee uur.

Dank bij voorbaat,
Kris. ;)
1.) Aangezien je al een Home license heb zou het niet slim zijn om opnieuw een Vista te kopen. Tenzij je wilt updaten naar een vista business of ultimate.

2.) Om een volledige Vista Home sp1 pack te downloaden. zou je eventueel op torrents kunnen zoeken. Of downloaden van de nieuws groepen wat ik dus heb gedaan.

3.) Wat betreft de video drivers. Die zou eventueel gewoon gedownload kunnen worden van de acer website. mocht dit niet lukken dan kan je altijd nog even googlen of kijken op http://www.laptopvideo2go.com/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haak even in.

Ik vind de laptop in de openingspost oerlelijk en prikkelrijk (persoonlijk). Design is goed te noemen.
Ik heb al 3 maanden een Acer Aspire 7520 en deze bevalt me uitstekend, rete stabiel en kan er uren achtereen mee gamen zonder hitteproblemen.

Toch is hij al een keer terug geweest (duurde krap 10 dagen) omdat er issues waren met het geluid, maar dat blijkt dus opgelost te zijn zodra ik mijn 5.1 receiver er op aan sluit, feilloos. Ik denk dat het een impedantieprobleem is.

Hier dus ook een eigen Vista van de vorige PC erop gezet zonder crapware. Ik had nog de originele DVD met dezelfde versie (Home Premium) als op mijn laptop en mijn laptop heeft een COA, dus ik kon hem ookk zo activeren en WGA erop los laten. Legaal dus,

het is een OEMact versie die zich via het BIOS ID activeert, maar waarom dan een COA onderop mijn laptop? Hier zie ik een lek in het Windows Genuine Program.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 00:33 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb mijn laptop in het engels geinstalleerd, echter nu gaat hij naar een andere gebruiker die geen engels spreekt. Recovery dvd's gebruikt en geprobeerd om het in het nederlands te krijgen maar zonder succes! Support site gebelt en die zeggen 1) talenpakket downloaden of 2) koop een nieuwe vista dvd (of soortgelijk) TWV. 60 euro! Vind ik een beetje onzin want het is gewoon een legale versie...

Microsoft gebelt en na wat discussies zijn ze toch op de conclusie gekomen dat ze mij niet kunnen helpen hiermee en dat ik of een nieuwe vista moet kopen (licensie etc. etc.) of die dvd van acer moet aanschaffen.

Ik heb echter al ergens iets gelezen dat er een clean instal dvd aan te vragen valt voor 5 euro maar hier ben ik niet zeker van.

Is er hier iemand die mij hiermee kan helpen of die hetzelfde probleem heeft e.d. want ik vind het nogal geldklopperij!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Ik weet niet hoe het bij Acer zit. Mijn Asus key is geschikt voor meerdere talen (ik meende NL, EN en FR) en dat kan je dan kiezen tijdens de setup.

Over het algemeen is een OEM key volgens mij alleen geschikt voor een taal, of dus meerdere. Je kan in ieder geval een gedownloade Vista DVD gebruiken. De code onderaan je laptop werkt gewoon.

@ Hierboven: De certificaten voor de OEM activatie via de SLIC (BIOS) komen alleen met de recovery. Mocht je een losse Vista DVD gebruiken (zoals ik hierboven beschrijf) dan krijg je die dus niet mee en wordt je gedwongen om via WGA te activeren. Deze optie biedt Microsoft natuurlijk ook gewoon aan wanneer je je recovery DVD kwijt bent en een bij hen besteld, of natuurlijk een gedownloade DVD pakt.

Dat maakt verder niet eens uit. Er zijn zelfs 32-bit OEM keys die met WGA prima de 64-bit versie van Vista slikken. Het zou me niets verbazen als dat gewoon geld voor alle OEM keys.

Verwijderd

Super, dus als ik het begrijp kan ik "illigaal" een vista dvd downloaden, opnieuw instaleren met de licentie code waardoor het theoretisch gezien gewoon "legaal" is en compleet in het nederlands?

• Rohit
yup bboy.kio ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rohit op 28-08-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een Acer Aspire 6920G-814G32BN. Ik probeer een blue ray film te kijken waarbij het beeld via een externe LCD TV loopt, en het geluid via een receiver. Het beeld via de externe LCD TV gaat prima (aangesloten via via HDMI kabel), maar ik krijg geen geluid via de receiver (aangesloten via optische kabel). Na een paar uur prutsen met de instellingen, is het enige resultaat dat ik wel de testtonen kan horen. De verbinding werkt dus wel.

Kan iemand mij aangeven wat de juiste instellingen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Je moet in de configuratie bij het geluid 1 van de 3 uitvoerbronnen als standaard instellen.

Zo kan je bv kiezen voor uitvoer van het geluid via:

1) Hdmi
2) Spidf
3) interne speaker v/d notebook

Vergeet niet na 1 van deze uitvoerbronnen steeds het bewuste programma dat je wil gebruiken om het geluid/beeld opnieuw op te starten.

Veel geluk :)

Verwijderd

@ Moris: het is gelukt. Bedankt voor je goede raad, al vind ik mezelf een beetje blond 8)7

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:53:
@ Moris: het is gelukt. Bedankt voor je goede raad, al vind ik mezelf een beetje blond 8)7
Graag gedaan :)

Een vraag stellen is nooit dom, wel het antwoord soms :+

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
Moris schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:24:
[...]

Graag gedaan :)

Een vraag stellen is nooit dom, wel het antwoord soms :+
Dus hij had niet moeten antwoorden? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Contant 20 FPS... op WoW..

Dat hoort niet met dit systeem.. wat zou er mis kunnen zijn?
Dit heb ik dus momenteel ook voor...
Toen ik echter is verder ging kijken bleek dat de cpu speed bij hoge prestaties helemaal op LOW stond! Is gewoon uit zichzelf gebeurd! Heel raar dus. Nu is het cpu gebruik weer normaal. Dat was eerst tijdens een spel continu 100%.
Dit mag je mij toch eens uitleggen hoe ik daar terecht kom aangezien VISTA niet mijn sterkste kan is van OS gebruik... Als ik ga kijken bij mij energie instellingen staan deze normaal etc. Is er ergens een onderdeel in VISTA waar men dan effectief de CPU kan instellen?

Advies met aanduiding van waar extact zou me goed zijn, aangezien de cryptische omschrijving me niet wijzer maken. Ben al wat op het ofrum gaan lurken, maar een exacte oplossing met wat ik voorheb is niet meteen te vinden ( naald in een hooiberg gaan zoeken ).

Thx!
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste