2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Heeft de Acer Aspire 6935g hier ook last van?Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:11:
Het is geen applicatie van acer wat de cpu gaat downclocken, het is het proces CPU throttling/Thermal Throttling wat onderdeel is van de cpu (voor zover is het begrepen heb).
Dus niet alleen acer heeft dit maar vrijwel alle intel cpu's, bij het te warm worden gaan gaat de cpu lager draaien om schade/onstabiliteit te voorkomen.
Dus echt een 6920/8920 probleem is het imo niet, veel laptops zullen downclocken na langere tijd op een cpu load van 100% te lopen, luchtafvoer is imo altijd een van de mindere punten van een laptop!!
Kreeg zelf van acer hierover het advies om de achterkant van de laptop te verhogen, om een hogere luchtdoorstroming te creëren.
Ik kreeg het vooral bij het spelen van cod5, alles op low en een rotte resolutie van 1024, en nog kreeg ik fps van 10/12 na een 10/20 min.
na het provisorisch verhogen (+-10cm) van de laptop aan de achterkant kan loopt cod5 op 1366, de rest op high en een fps van 25/30, zelf na 2 uur spelen!!
Wat overigens ook scheelt voor je cpu load is het uitzetten van 5.1 geluid naar ingebouwde speakers, of zelf het helemaal uitschakelen van acer eaudio.
Want ik ben aan het kiezen tussen deze Acer en de HP HDX 16.
Is het heel erg, en zou dit dan ook op de 6935 zijn, aangezien het hetzelfde model is. Heb je er mischien foto´s van?EvoII schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:47:
Hebben er trouwens nog meer mensen last van een kaal wordend touchpad? Bij mij is het al behoorlijk erg.
[ Voor 10% gewijzigd door S. van der Meer op 23-12-2008 14:32 ]
Hier ziet ie er nog puntgaaf uit.EvoII schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:47:Hebben er trouwens nog meer mensen last van een kaal wordend touchpad?
Hier ook, ook al is dat niet zo gek omdat ik veel een muis gebruik.
Verwijderd
Hai, nee niet de regiocode, ook niet de driver kennelijk, DeLuxe wil Blue-Ray niet meer afspelen en sta voor een raadsel, wellicht dat ik indirect per ongeluk een instelling gewijzigd heb, maar ja, er valt in DeLuxe zelf weinig in te stellen ... ;-( WindowsEvoII schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:44:
[...]
Wat is je precieze probleem? Toevallig de regiocode?
edia Center werkt gewoon ....
Zoals eerder in dit topic al geschreven ook problemen met Ghost opstarten van DeLuxe, ook nog niet verholpen ... jammer van die software problemen ... voor de rest heb ik qua laptop een goede keuze gedaan ....
Dus mochten er tips zijn, ik houd mij aanbevolen ....
Firmware van je optiarc station vernieuwen (weet niet of dat gaat).
Bios van je moederbord upgraden.
Edit:
Bij acer empowering technologie is een hulpprogramma: Acer eSettings Management
In het tabblad Bootopties kan je de volgorde van opstarten ook veranderen.
Helemaal onderaan staat: Snel opstarten inschakelen. Misschien een remedie voor het gohst opstarten.
[ Voor 39% gewijzigd door Ontspannen op 24-12-2008 05:06 ]
Verwijderd
Zou de Acer Aspire 6935G-944G32BN wel willen aanschaffen voor school en thuisgebruik.
Mijn twijfels worden met name gevoed door de weinig degelijke fabricage van de Acers: (bijna) elke dag in een laptoptas mee naar school....Zal dit goed gaan??????
Deze laptop kost iets meer dan 1000 euro! met een geweldige configuratie.
Welk ander merk biedt dezelfde uitrusting voor vergelijkbare prijs?
Wat is wijsheid???
Verwijderd
Kies maar een andere. Voor school is hij prima, alleen voor thuisgebruik.. (gamen) gaat het echter niet lukken. Hij krijgt niet genoeg koeling waardoor hij gaat terugclocken. Oplossing is een laptopkoeler.Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:45:
Hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel: Acer doet qua prijs/configuratie verhouding prima aanbiedingen.
Zou de Acer Aspire 6935G-944G32BN wel willen aanschaffen voor school en thuisgebruik.
Mijn twijfels worden met name gevoed door de weinig degelijke fabricage van de Acers: (bijna) elke dag in een laptoptas mee naar school....Zal dit goed gaan??????
Deze laptop kost iets meer dan 1000 euro! met een geweldige configuratie.
Welk ander merk biedt dezelfde uitrusting voor vergelijkbare prijs?
Wat is wijsheid???
Zelfde probleem hier...rohit schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:42:
ik heb gister vista ultimate er opnieuw opgezet.
die webcam ziet hij niet meer, ondanks dat ik de drivers heb geinstalleerd.
Gisteren Windows Vista 64bit Ultimate er op gezet, origineel. Met veel pijn en moeite alle drivers gedownload vanaf de Acer FTP site (brakke shit). De webcam geïnstalleerd, deze staat netjes vermeld in het apparatenbeheer. Echter wanneer ik de webcam utillity opstart krijg ik de melding dat er geen webcam aanwezig is. Heel vreemd.
De de volumecontrole via de dash werk niet. De dash op zich zelf wel, ik kan de mute aan en uit zetten, het volume optisch hoger en lager zetten, echter heeft dat geen effect op de volume op zich.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
fan op de cpu en daaronder in de lege ruimte zou dus ergens de gpu moeten zitten....
door de rest van de gaten trekt die dus lucht, lijkt me alleen dat de perforaties erg restrictief zijn...
temp lopen nu tegen de 64 voor de gpu, en 59 voor de cpu (met verhoging +-10 cm en powermizer uit) en hij clockt iig niet meer terug nu!
overigens heb ik zelf de NZXT Cryo LX kunnen verkrijgen om te testen als het wat oplost voor de laptop, zodra deze binnen in zal ik eens een paar temperatuur testjes uitvoeren en hier posten....
zo te lezen op verschillende reviews kan het tot 10° schelen met deze koeler..

Verwijderd
Ik heb sinds donderdag 25 december een Acer aspire 6920G 6A4G25MN.
Maar ik ben niet erg onder de indruk, ik vraag me af of somige mensen hetzelfde probleem hebben,
Mijn splinternieuwe notebook, loopt vaak vast als ik bijvoorbeeld een programa, game, internet of msn afsluit.
ook soms loopt hij vast uit het niets en na zo een 5 tot 10 minuten gaat hij weer verder.
Als ik mijn computer opstart, duurt het af en toe zo een 20 minuten voordat hij langs het laadbalkje is.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand mischien een idee hoe ik dit kan repareren, want anders ga ik morgen langs dixons en ruil ik hem in.
Mvg Tiago, hoop graag wat te horen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Oke, ik heb een beetje research gedaan, en ik denk dat ik het veel komende probleem heb opgelost,
als volgt:
1) druk op start links onder, en typ bij search, regedit en start het programa.
2) Open het programa en open de volgende mappen,
HKEY_LOCAL_MACHINE, SYSTEM/CurrentControlPanel/Services/iaStor/Parameters
3) als je de laatste map hebt geopent genaamd parameters moet je met je rechtermuis knop op parameters druken en dan Rename en veranderen in Parameters.bad
onderin het grijse balke moet er de volgende teks komen:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE, SYSTEM/CurrentControlPanel/Services/iaStor/Parameters.bad
4) sluit je systeem af en doe hem opnieuw aan, als het goed is zal hij niet meer vast komen te zitten.
Mvg Tiago
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 21:28 ]
Iemand een idee?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die niet werkende volumecontrole in de dash is zo opgelost. Tip was hier in dit topic ook al gegeven trouwens. Misschien iets voor in de startpost ook...Han schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:45:
[...]
Zelfde probleem hier...
Gisteren Windows Vista 64bit Ultimate er op gezet, origineel. Met veel pijn en moeite alle drivers gedownload vanaf de Acer FTP site (brakke shit). De webcam geïnstalleerd, deze staat netjes vermeld in het apparatenbeheer. Echter wanneer ik de webcam utillity opstart krijg ik de melding dat er geen webcam aanwezig is. Heel vreemd.
De de volumecontrole via de dash werk niet. De dash op zich zelf wel, ik kan de mute aan en uit zetten, het volume optisch hoger en lager zetten, echter heeft dat geen effect op de volume op zich.
Je haalt voor een paar minuten de accu eruit en de netwerkadapter. Na terugplaatsing doet cinedash het weer.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Verwijderd
en is het wat
jazeker, heb de 9500m gs overgeclockt naar 530/440/1425 tot nu toe en ik ga in 3dmark 06 van 3708 naar 4304 dus op zich een leuke verbetering voor een laptop, spellen lopen beter en soepeler en de temp blijft zelfs nog lager dan de 9500m gs zonder koeling op stock clocks.
En der zit nog meer in denk ik zo als ik de temps bekijk, vooral aan de kant van de cpu die niet meer boven de 55 is gekomen...
uiteraard zijn de downclocks verdwenen als sneeuw voor de zon
Neem aan dat er ventilators opzitten, dus hoe zit het dan met de geluidsproductie?Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:58:
jazeker, heb de 9500m gs overgeclockt
...
als sneeuw voor de zon
Verwijderd
Hoe heb je je laptop overclocked? Met wat voor progjes en heb je ook je cpu overclocked?Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:58:
eindelijk de NZXT Cryo LX laptopcooler binnen, duurt even maar dan heb je ook wat![]()
en is het wat![]()
![]()
jazeker, heb de 9500m gs overgeclockt naar 530/440/1425 tot nu toe en ik ga in 3dmark 06 van 3708 naar 4304 dus op zich een leuke verbetering voor een laptop, spellen lopen beter en soepeler en de temp blijft zelfs nog lager dan de 9500m gs zonder koeling op stock clocks.
En der zit nog meer in denk ik zo als ik de temps bekijk, vooral aan de kant van de cpu die niet meer boven de 55 is gekomen...
Verwijderd
zitten 3 120mm fans op, tja ik heb er totaal geen last van..Ontspannen schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:27:
[...]
Neem aan dat er ventilators opzitten, dus hoe zit het dan met de geluidsproductie?
Tijdens normaal laptopwerk staat die gewoon uit, heb hem puur met gamen aanstaan, en op normaal geluidsniveau merk ik er niets van dat die draait.
Voorlopig alleen de gpu overgeclocked, met rivatuner....Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:48:
[...]
Hoe heb je je laptop overclocked? Met wat voor progjes en heb je ook je cpu overclocked?
Cpu is de volgende stap, ben alleen dan bang dat de temp weer te hoog gaat worden

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik krijg de zelfde foutmelding bij de installatie van erecovery.joke_name schreef op zondag 21 december 2008 @ 00:30:
Zo mijn 6920 is weer up en running.
Vorige week zaterdag is hij gecrasht toen ik acer Arcade Deluxe wilde installeren.
Heb maandag maar meteen een nieuwe harddisk bestelt dus er zit nu een 320GB 7200 RPM in en het werkt als een zonnetje en hij is zeer makkelijk te vervangen.
Ik wilde alleen acer recovery management installeren maar dat werkt dus nu niet meer omdat er geen recovery part. op de harddisk meer staat, iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.
Als ik hem namelijk wil installeren dan zegt hij 1. bootable file fout
Ik moet namelijk nieuwe recovery dvd hebben omdat de andere ligt zijn beschadigd en ik wil hem ook op stick hebben.
Daarnaast lijkt mijn touch-panel niet helemaal goed meer te reageren. Ik kan het volume veranderen, maar dit springt gelijk weer terug naar het ongeveer 1/3 van het balkje. Als ik de Launchmanager niet sluit staat er ook constant "Volume ||||||" in beeld. Erg vervelend want ik kan het touch-panel dus niet meer gebruiken en ik wordt geplaagd door de software die me constant iets meedeelt. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
Verwijderd
Accu er uit halen zal het touchpad resetten. Wellicht dat het helpt?D3M0XX schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:47:
[...]
Daarnaast lijkt mijn touch-panel niet helemaal goed meer te reageren. Ik kan het volume veranderen, maar dit springt gelijk weer terug naar het ongeveer 1/3 van het balkje. Als ik de Launchmanager niet sluit staat er ook constant "Volume ||||||" in beeld. Erg vervelend want ik kan het touch-panel dus niet meer gebruiken en ik wordt geplaagd door de software die me constant iets meedeelt. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik krijg de zelfde foutmelding bij de installatie van erecovery.
Ik heb op een nieuwe HDD Windows 7 gezet en nieuwe partities maakt en toen kon ik wel de recovery dvd gebruiken omdat je deze alleen maar standaart op de C partitie kunt schrijven.
in de high def optie hakkelt ie bij mij.
Is dit bij jullie ook zo?
Is er eventueel iets wat ik hier tegen kan doen?
Heb zelf nog m'n laptop achter verhoogd, maar hij blijft hakkelen.
Verwijderd
Klinkt goed, zou je misschien willen zeggen waar je hem vandaan hebt? Ik denk dat ik er ook maar eentje ga aanschaffen want ik word niet goed van dat downclocken elke keer als ik even lekker GTA 4 of Unreal Tournament 3 aan het spelen bent.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:58:
eindelijk de NZXT Cryo LX laptopcooler binnen, duurt even maar dan heb je ook wat![]()
en is het wat![]()
![]()
Alvast bedankt
Heb sinds vorige week de quadcore 8930.
Verwijderd
informatiqueVerwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 01:49:
[...]
Klinkt goed, zou je misschien willen zeggen waar je hem vandaan hebt? Ik denk dat ik er ook maar eentje ga aanschaffen want ik word niet goed van dat downclocken elke keer als ik even lekker GTA 4 of Unreal Tournament 3 aan het spelen bent.
Alvast bedankt
downclocken kun je ook tegengaan door 169.04 te installeren, deze drivers stammen nog van voor de bekendheid van de problemen met de g84 chips, daardoor clocken deze niet terug!
je zult aan iedere kant er 1cm over zitten dus valt eigenlijk reuze mee...Ettepet schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:06:
Helaas lijkt die NZXT Cryo LX wat te klein voor een 18.4" laptop. Iemand al een goede laptop-cooler gevonden voor dit formaat laptop?
Heb sinds vorige week de quadcore 8930.
Inmiddels heb ik hem ook al op een verhoging staan maar dit lijkt niet te helpen.
Nu zit ik te overwegen om die NZXT Cryo LX aan te schaffen, maar ik vraag me toch af of er niet nog wat anders aan de hand kan zijn, gezien het terugclocken eerst nog wel eens wilde gebeuren, maar hij voor de rest het altijd goed deed zonder zichzelf compleet uit te zetten (ook zonder bluescreen).
Mijn laptop missen is wat lastig, maar gezien ik niet weet of de Cryo echt de oplossing zal bieden, vraag ik me af wat jullie gedachten hierover zijn.
Het is de versie met de GeForce 9650M en Intel T9500. Ik heb hiervoor Vista x64 gedraaid, en inmiddels sinds 4 dagen Windows 7 (64 bit), maar op beide besturingssystemen doet hij dit.
Mijn plan om de T5750 door een T9300 te vervangen is probleemloos gelukt. Kwestie van fan en cooler los, inprikken en starten, 3 minuutjes werk.
incl koelpasta
[ Voor 8% gewijzigd door Stefano op 01-02-2009 11:46 ]
Geen koelpasta?Stefano schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:17:
Voor de geinteresseerden:
Mijn plan om de T5750 door een T9300 te vervangen is probleemloos gelukt. Kwestie van fan en cooler los, inprikken en starten, 3 minuutjes werk.
Verwijderd
probeer eerst eens je temperaturen eens bij te houden, wie weet ligt het helemaal niet daaraan....ankhie schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:06:
Ik heb sinds juli de 8920G en ik ben er tot voor kort heel tevreden mee geweest, maar inmiddels heb ik ook de nodige problemen. Als ik een half uur aan het gamen ben dan zet het systeem zich vanzelf uit. In windows staat er niks vreemds in de logs ergens, maar ik denk dat het gewoon een hitte probleem is.
Inmiddels heb ik hem ook al op een verhoging staan maar dit lijkt niet te helpen.
Nu zit ik te overwegen om die NZXT Cryo LX aan te schaffen, maar ik vraag me toch af of er niet nog wat anders aan de hand kan zijn, gezien het terugclocken eerst nog wel eens wilde gebeuren, maar hij voor de rest het altijd goed deed zonder zichzelf compleet uit te zetten (ook zonder bluescreen).
Mijn laptop missen is wat lastig, maar gezien ik niet weet of de Cryo echt de oplossing zal bieden, vraag ik me af wat jullie gedachten hierover zijn.
Het is de versie met de GeForce 9650M en Intel T9500. Ik heb hiervoor Vista x64 gedraaid, en inmiddels sinds 4 dagen Windows 7 (64 bit), maar op beide besturingssystemen doet hij dit.
voordat die zich uitschakeld zou die dus eerst moeten downclocken en dan eventueel uitschakelen maar dan moet de temp volgens mij wel heel hoog zijn voordat die dat doet!
denk eerder dat je ergens anders een probleem hebt
Verwijderd
Ik heb deze laptop sinds Mei 2008 en bevalt altijd nog prima.
Ik heb de
Aspire 6920G-6A4G25MN
Alleen als ik een dvd wil branden dan floept hij er al na 1/2sec uit met de melding:
========== BEGIN OF LOG ==========
Examples SDK_DATACD
Start Time: Saturday, February 07, 2009, 03:28:32PM
Processor Architecture: INTEL
Processor Type: INTEL PENTIUM
Processor Level: 6
Microsoft Windows Professional version 6.0 Service Pack 1 (Build 6001)
Memory in use: 28%
Total physical memory: 4191 MB
Total free physical memory: 2993 MB
Total paging file: 4194 MB
Total free paging file: 4194 MB
Total virtual memory: 2097 MB
Total free virtual memory: 1947 MB
CD Layout: Data DVD
Disc Format: DVD-ROM
File System: UDF
Bootable CD: No
Total Data Blocks: 2280096
CD-Recorder: Slimtype DVD A DS8A1P (D:)
Firmware Version: CA14
Disc Media:
Free Disc Blocks: 2295104
Test: No
Write Speed: 2.4x
Write Method: Disc-At-Once
Close Disc: Yes
Leave Session Open: No
Finish Time: Saturday, February 07, 2009, 03:28:37PM
========== END OF LOG ==========
Wellicht omdat ik nu een vista ultimate gamers editie draai op me laptop?
Het zal echt niet aan de dvd+r liggen want deze zijn van philips.
Dat er Philips op je DVD+R staan, dat wil nog niet zeggen dat het goede DVD's zijn. Zelf gebruik ik Verbatim. OP DVD+R DL-gebied worden ze aangeprezen als de beste, maar je kunt maar beter wel de MKM-003-00 vermijden. Voor meer info; Google
Andere software om je DVD's te branden is ook een mogelijke remedie.
Verwijderd
ligt aan de Slimtype DVD A DS8A1P, dat is gewoon een k*t drive.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:30:
dvd/cd brander probleem
acer bellen/mailen en de laptop voor reparatie terug brengen is de enigste optie, die van mij is vervangen voor een pioneer en sindsdien geen enkel probleem meer gehad....
een andere oplossing is verbatim schijfjes gebruiken, deze moeten 100% compatible te zijn (zelf niet geprobeerd maar meerdere malen gelezen)
Verwijderd
Maar hiervoor al Nero en Alcohol gebruikt en elke keer hetzelfde probleem.
Wellicht dat ik verbatim dvd's moet gebruiken want het zal geen makkelijk proces zijn om dat ding te laten vervangen door acer vrees ik.
Heb inmiddels ook die laptop koeler aangeschaft, maar het is nog steeds K*T.Ontspannen schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:59:
Dit filmpie: http://www.youtube.com/watch?v=lQ9cTF597Ww
Heb zelf nog m'n laptop achter verhoogd, maar hij blijft hakkelen.
Heb CPU-Z gedwnload. En de core speed verspringt steeds tussen 1196.5MHZ en 2493.4MHZ, lijkt me dus echt niet normaal

Heb ook de temp van mijn GPU in de gaten gehouden maar de gpu wordt niet warmer dan 64 graden en hij klokt hem ook niet terug. Hij blijft gewoon op 475Mhz draaien. Toch haal ik slechte fps in WoW.
Draai het nu op winxp 32 bit maar zit er aan te denken om Vista 64 er weer op te zetten.
Mooi! En dan nu de belangrijkste vraag: is de snelheidsverhoging merkbaar en is het dus eenzinvolle upgrade?Stefano schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:17:
Voor de geinteresseerden:
incl koelpasta![]()
Ben zo stom geweest om hem (samen met mijn Canon Powershot A630) vorige week vrijdag de 20 in de trein te laten liggen toen ik in Zwolle (eindpunt) uitstapte. Trein ging gelijk terug naar Utrecht (andere eindpunt). Heb een servicemedewerker aangesproken een half uur nadat het was gebeurd en die heet gezorgd dat de conducteur in de betreffende trein is gaan zoeken maar hij was al weg helaas.
Al mijn arme bestanden weg, zat een hoop werk in
........................................................................................................................................................
Helemaal vergeten te melden. Het is opgelost. Heb de temperaturen toen ook bij zitten houden en het was inderdaad een tempprobleem van de videokaart. Deze was idle in windows op een gegeven moment tegen de 80 graden. Nadat het blazen niet echt geholpen had, heb ik er wat perslucht opgezet en 'm opengeschroeft ... heb de muren opnieuw moeten witten van het stof dat eruit kwam (handig, altijd rokers in huisVerwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:07:
[...]
probeer eerst eens je temperaturen eens bij te houden, wie weet ligt het helemaal niet daaraan....
voordat die zich uitschakeld zou die dus eerst moeten downclocken en dan eventueel uitschakelen maar dan moet de temp volgens mij wel heel hoog zijn voordat die dat doet!
denk eerder dat je ergens anders een probleem hebt
Ik heb geen tijden geklokt maar alles wat processorintensief is loopt stukker vlotter. Ik merk het met name in unzippen, encoden en muxen van hd mkv's. Nu nog een keer een ssd erin (als ze betaalbaar worden) en deze laptop gaat op zijn slofjes mee tot Windows 8Toad schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:46:
[...]
Mooi! En dan nu de belangrijkste vraag: is de snelheidsverhoging merkbaar en is het dus eenzinvolle upgrade?
NB even het stof uit de coolfan halen kan idd geen kwaad en is een klusje van niks. Viel me tegen zoveel stof tegen de ribben zat
[ Voor 11% gewijzigd door Stefano op 15-03-2009 11:17 ]
iemand een handleiding ofz
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Kom op, dat had je ook zelf kunnen bedanken

Grote plaat aan de onderkant loshalen en hard blazen door de ventilatoren of er perslucht opzetten.rohit schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:55:
uhm hoe haal ik het stof uit die laptop?
iemand een handleiding ofz
Daarnaast hopen dat je geen stof allergie hebt, want deze laptop is ivm mijn Dell XPS toch wel op een of andere manier een grotere stofverzamelaar
http://tweakers.net/price...0g-734g32bn.html#tab:info
Mijn voornaamste vraag is: Kan deze laptop World of Warcraft zonder problemen op het hoogst draaien, zo ja met wat voor fps? Of kunnen mensen met een soortgelijk systeem hier iets over vertellen?
Het probleem is dat ik lang heb zitten twijfelen tussen een desktop en een laptop. Nu heb ik besloten als eerste een laptop aan te schaffen aangezien ik nu toch niet actief op de PC aan het gamen ben, behalve World of Warcraft. En dit is een niet al te zwaar spel. Daarnaast LAN ik regelmatig met vrienden(Warcraft 3, Medal of Honor), en dan is een laptop wel zo handig. En af en toe gebruik ik hem voor mijn studie maar dit is voornamelijk word en excel. Mijn oog viel op deze laptop aangezien hij voor zijn prijs ontzettend veel bied. P7350, 4gb werkgeheugen, Geforce 9600M GS, Blu-Ray speler. Zijn er nog dingen die ik moet weten m.b.t. tot deze lijn van Acer? En ga ik een groot verschil merken i.v.m. de oude PC waar ik nu nog op werk/speel. ADM Athlon 3000+ 1,81 ghz, 1 of 2 gb werkgeheugen, Ati X700. Ik heb hier altijd World of Warcraft op gespeeld, maar met name het raiden(met 25-40 man tegelijk spelen) was eigenlijk niet te doen(5-20 fps op de laagste settings met addons).
in de 8920 past? zit er aan te denken om de 2e hdd van 320 eruit te halen en te vervangen met deze 500gb, en dan die 320 terug in de externe hdd. heb ik 500+320=820 gb in me laptop
ik gebruik toch 1 hdd als D schijf en die zit al bijna vol met films...
dus als iemand even kan bevestigen of die schijf erin past
trouwens iemand die weet hoeveel rpm de hdds zijn in de laptop? 5400 of 7200?
rohit schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:31:
5400 of 7200?
Blz. 1 van dit topicHarde schijf: ... 5400 tpm
alleen heb beetje probleme om de hdd uit de externe behuizing te halen...
maarja, kheb een probleempje erbij, mijn volume lijkt bij elke restart te resetten
niet echt rlxt als je om 04:00 ofz je laptop aanzet, word heel het huis wakker..
iemand een oplossing?
Kijken op welke plaatsen je het volume kan verhogen en bepalen of er geen spraken is van een verborgen impuls. Bijvoorbeeld het met de pink aanraken van cinedash.
Stuurprogramma in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw installeren.
Wanneer je geen oplossing vindt het stuurprogramma, voor het afsluiten van de pc, uitschakelen.
sinds vandaag is mijn subwoofer Kapot
weet iemand hier iets voor?? denk niet dat het onder de garantie valt he..
khad der een mengpaneel op aangesloten en was muziek aan het opnemen, blijkbaar stonden de speakers aan tijdens de opname..
Herinstalleer Vista eens, dat zou best eens kunnen helpen. Natuurlijk is het vervelend om hier meteen tegen aan te lopen, maar geef het een kans.fakamminga schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:22:
Ik heb sinds zaterdag de Acer Aspire 8920G-6A4G32BN gekocht en ik moet zeggen dat hij superlekker werkt. Helaas heb ik al van het begin een probleem met afsluiten: Alles sluit af maar de verlichting van de power-knop en ook van mijn touchpad blijft aan na afsluiten: Ik kan hem alleen afsluiten door de power-knop 4 seconden ingedrukt te houden. Ik had ook mijn bios ge-update naar de laatste versie, maar dan blijf Windows Vista herstarten als ik de laptop wil afsluiten. Ik geef deze laptop nog één kans en anders gaat hij linea recta terug naar de winkel.
Hmm ik weet het niet zeker, maar het kan dat ik hetzelfde probleem als jij heb. Heb je al een keer je laptop opnieuw opgestart? Het is misschien een rare vraag, maar ik heb soms dat ineens al het geluid uit de boxjes veranderd in vage broemgeluiden waardoor er niks meer te verstaan is.rohit schreef op maandag 20 april 2009 @ 02:36:
Godver
sinds vandaag is mijn subwoofer Kapothoor alleen maar een broem geluid eruit
echt een K*T Zooi...
weet iemand hier iets voor?? denk niet dat het onder de garantie valt he..
khad der een mengpaneel op aangesloten en was muziek aan het opnemen, blijkbaar stonden de speakers aan tijdens de opname..
En de laatste tijd heb ik ook wel eens dat er een monotone harde piep komt, dit zou wel niet door de subwoofer komen omdat ik met oordopjes het ook heb. Na een restart doet alles het weer naar behoren. Erg vaag..
ik hoop hetSander1991 schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:53:
[...]
Hmm ik weet het niet zeker, maar het kan dat ik hetzelfde probleem als jij heb. Heb je al een keer je laptop opnieuw opgestart? Het is misschien een rare vraag, maar ik heb soms dat ineens al het geluid uit de boxjes veranderd in vage broemgeluiden waardoor er niks meer te verstaan is.
En de laatste tijd heb ik ook wel eens dat er een monotone harde piep komt, dit zou wel niet door de subwoofer komen omdat ik met oordopjes het ook heb. Na een restart doet alles het weer naar behoren. Erg vaag..
---------
nou het is er nog steeds, alleen het lijkt minder
[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 21-04-2009 00:34 ]
Over de helderheid van de schermen lees ik overal wat anders. De ene winkel/website/review zegt 200-nits, andere 220-nits of 250-nits en Acer heeft mij 300-nits verteld. Wat ist nou? Wie zou er even de doos of handleiding bij willen pakken om hier helderheid over te scheppen?
Ik sta eigenlijk op het punt deze laptop aan te schaffen maar denk nog beetje aan de HP HDX die vergelijkbaar is, maar wat mindere specs heeft. Maar gaat natuurlijk om meer dan dat, laptop is gebruiksvoorwerp en omdat je er minder makkelijk zelf aan kan sleutelen ben je natuurlijk veel meer van fabrikant afhankelijk. Zijn er hier ook lezers die ervaring hebben met HP en Acer? (ik heb eigenlijk 0 ervaring met verschillende merken en hun karakter/reputatie).
Wat zouden jullie trouwens aanraden; een 320GB 7200rpm aan of 1TB 5400rpm? Hoor wel eens dat de 5400rpm schijf in de Acer fractie langzamer is. Kan geen modelnummers vinden van beide schijven dus kon helaas ook geen benchmarks googlen

Alvast bedankt voor diegene die in dit vrij inactieve topic nog de moeite neemt om even zijn neus binnen te steken (en hopelijk wat informatie weet te bieden).
[ Voor 1% gewijzigd door FelixAkk op 25-04-2009 17:17 . Reden: typo ]
Ik moet nu iedere keer, als het opstarten voltooid is, op de betreffende bt-knop drukken en vervolgens een tijdje wachten voordat ik mijn bluetooth muis kan gebruiken.
Ik was in de veronderstelling dat dit een instelling was maar kan hierover nergens iets vinden. Ook niet op diverse sites (oa. bij Acer zelf).
Verwijderd
heb iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen om een blue schreen te krijgen ik vint het echt heel iri tant
Na vijf keer opnieuw Vista te hebben geïnstalleerd, heb ik heb terruggebracht en daar konden ze hem alleen nog maar opsturen waar ze zeiden dat het een week zou duren, maar ondertussen duurde het twee weken voordat ik hem terug had.DaMarcus schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:08:
[...]
Herinstalleer Vista eens, dat zou best eens kunnen helpen. Natuurlijk is het vervelend om hier meteen tegen aan te lopen, maar geef het een kans.
Eigenlijk wilde ik een nieuwe maar de DOA garantie bij ACER is een spoedreperatie en je krijgt dus geen nieuwe.
Uiteindelijk bleek er iets mis met de hardware, alleen kan niemand mij zeggen wat het was, maar gelukkig doet hij het weer en zelfs nog sneller dan dat hij was, dus rara!?!?!
Beschaafd schopje...WicKeD.El.GuPPo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:01:
Kan iemand mij vertellen of bluetooth, bij een Aspire 6920G, na het opstarten automatisch aangaat?
Ik moet nu iedere keer, als het opstarten voltooid is, op de betreffende bt-knop drukken en vervolgens een tijdje wachten voordat ik mijn bluetooth muis kan gebruiken.
Ik was in de veronderstelling dat dit een instelling was maar kan hierover nergens iets vinden. Ook niet op diverse sites (oa. bij Acer zelf).
Jah precies ik vind ook meer 8930 dan 8920. iig Ik d8 ook erover na of ik nou de 8930 of een hp dv7-2050 moet gaan halen. Ik wou eigenlijk voornamelijk gamen en films kijken.Laat maar heb hier al een antwoord gevondenFlixz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:37:
Hey dit topic gaat over de 8920 en de 6920 maar in de pricewatch vind ik praktisch enkel 8930's en 6930's? Ook via google levert de x930 serie veel meer hits dat de x920 en toch kan ik geen topic vinden over de x930 laptops?Wat is eigenlijk het verschil tussen de x930G en de x920G (en waar staat de G voor)? Nieuwe revisie? Ik vind ook veel meer verschillende modellen in de pricewatch (en bijna geen 8920G's meer) dan ik hier over lees, zoals de modellen met quadcores en 1TB schijven.
.......
Ik sta eigenlijk op het punt deze laptop aan te schaffen maar denk nog beetje aan de HP HDX die vergelijkbaar is, maar wat mindere specs heeft. Maar gaat natuurlijk om meer dan dat, laptop is gebruiksvoorwerp en omdat je er minder makkelijk zelf aan kan sleutelen ben je natuurlijk veel meer van fabrikant afhankelijk. Zijn er hier ook lezers die ervaring hebben met HP en Acer? (ik heb eigenlijk 0 ervaring met verschillende merken en hun karakter/reputatie).
Wat zouden jullie trouwens aanraden; een 320GB 7200rpm aan of 1TB 5400rpm? Hoor wel eens dat de 5400rpm schijf in de Acer fractie langzamer is. Kan geen modelnummers vinden van beide schijven dus kon helaas ook geen benchmarks googlen
Alvast bedankt voor diegene die in dit vrij inactieve topic nog de moeite neemt om even zijn neus binnen te steken (en hopelijk wat informatie weet te bieden).

8930
-NVIDIA GeForce 9600M GT-videokaart met 1024 MB geheugen nr. 51
-t6400 intel 2,0Ghz 2MB L2 FSB: 800MHz nr.62
-18,4 1920x1080
-4GB ddr3 ram max 4GB ram
HP dv7
-ATI M Radeon HD 4650 met 1 GB videogeheugen nr. 29
-AMD QL-65 2,1GHz 1MB L2 Hypertransport 1000 MHz nr. 84? (want ik denk dat het ql-64 is)
-17,3 1600x900
- 4GB ddr2 ram max 8GB ram
[ Voor 6% gewijzigd door Simyager op 21-05-2009 14:15 . Reden: ram toegevoegd, mijn vraag is al beantwoord volgende keer eerst google ;) ]
Het woord acer word wel mooi wit verlicht, maar het blauwe doet het niet.
Is dit een instelling, of moet je hierovor een programma installeren.
Ik heb dus zelf windows xp erop staan, met de meest gangbare xp drivers.
de extra programmas van acer heb ik allemaal weg gelaten.
wie heeft er een antwoord op?
alvast bedankt..
rene
Ik heb op deze 8920G waarop ik nu typ nog nooit het Acer logo blauw gezien, schijnt alleen wit sindspassat_v5 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:03:
Hallo, ik heb het volgende probleem. ik heb een acer 8920g, degene met 1 320gb schijf erin, en nou is mijn probleem dat ik op deze laptop de verlichting (het blauwe licht) van de boven(buiten)kant (waar het woord acer staat) niet meer werkend krijg.
Het woord acer word wel mooi wit verlicht, maar het blauwe doet het niet.
Is dit een instelling, of moet je hierovor een programma installeren.
Ik heb dus zelf windows xp erop staan, met de meest gangbare xp drivers.
de extra programmas van acer heb ik allemaal weg gelaten.
juli 2008, trouwens wat maakt het uit, je ziet er toch geen moer van, of je moet voor een spiegel zitten ;-).
Ik heb de standaard Ultimate draaien en XP via Vmware.
Volgende week komt er een X25M 80GB in en probeer ik Win 7 RC x64.
Ph!l
alvast bedankt...
Pagina 1 van dit topic:passat_v5 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:11:
hoi, ... alvast bedankt...
# Harde schijf: 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
# Harde schijf (tweede): 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
Kan je opzich niet veel fout aan doen als ie, wat betrefd "verbinding", Serial ATA-150 heeft moet ie gewoon lopen.
Een 500gb zou geen probleem mogen zijn als het maar een Sata 2.5 is, zal hij het wel slikken.passat_v5 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:11:
hoi, trouwens nog een vraagje weet jij zo of je in de 8920g zomaar een 500gb schijf erbij kunt zetten, ik weet dat je er nog eentje bij kunt zetten, maar moet dat perse een 320gb zijn of? en kan ik die er nu inzit ook vervangen voor een 500gb?
alvast bedankt...
Controleer of de connectie en de open plaats aanwezig is waar de 2de schijf moet plaats vinden.
Van acer hoef je geloof ik niets te verwachten.
Heb in middels boel antwoorden gevonden en misschien wat ervaring waard om te delen., ga binnenkort denk ook kort reviewtje tikken voor in de T.net pricewatch.
Kan de TS misschien de titel aanpassen zodat het duidelijk is dat dit ook een stekkie is voor 8930G en 6930G bezitters is? Het lijkt me onpraktisch om voor deze "revisie" (zie inleiding) een aparte thread te maken omdat ze zoveel gemeen hebben en in middels hier ook al aardig wat x930G bezitters rondhangen denk ik. Hopelijk komt er dan weer wat leven in het topic, wat meer ervaring en oplossingen betekend, want gek genoeg staat de Acer Aspire 8930G-644G32MN nog altijd in de "Populairste producten top" in de pricewatch.
Heb uiteindelijk, naderhand welliswaar, een vrij definitive answer op de specificaties vraag weten te vinden hierzo, op een wat afgelegen stekkie in de wirwar van Acer websites, wat trouwens ook een wel handige - zoveelste - bron is van drivers, software etc. Veel uitgebreider dan de gewone, heb er o.a. wat nieuwe versies van bep. dingen weten te vinden en een paar BIOS'en die ik nog niet eerder had gezien.
Blijkt dat er toch wat bezitters zijn die menen dat het verschil tussen de 5400rpm en 7200rpm schijven bij deze laptop aardig groot is (zie 2e "customer review" -> Cons, en de owners lounge op Notebookreview.com) Ben voor de 8930G 904G32Bn gegaan uiteindelijk voor de zekerheid. Over de prestaties valt niet te klagen, geweldig ding, doet ook heel goed dienst als workstation en renderen met die Q9000 is goddelijk snel
Eerste keer dat dit nieuw soort gecoaten schermen gebruik die reflecteren ipv. dof zijn, en had verwacht dat het vreselijk zou zijn om buiten te werken/in de zon. Maar gaat heel goed juist, als de zon er op staat merk je er praktisch niks van. Als ik de brightness open schroef kan ik er prima mee buiten werken, beste van een laptop
Ben gelijk voor Windows 7 gegaan na zoveel positieve reacties te hebben gehoord over de RC dat ik dacht dat het t nu eindelijk wel waard was om XP achter te laten. De support is in middels geweldig, zowat alle drivers en software werkt, en die paar die moeilijk doen zijn snel gedaan mee door de echte tweaker. Super tevreden en draait rete vlot.
Wel ff iets dat misschien voor sommige belangrijk is. Die nogal hoog aangeschreven XPM (ofwel XP modus/XP virtueel draaien/Virtual PC met XP image) in Windows 7 werkt NIET op de 8930G. De meeste 8930G modellen hebben dacht ik wel processors die virtualisatie ondersteunen (het gaat namelijk om de VT-x instructie set/extensie die het vereist). Maar die staat uit, en kan je niet aan zetten in de BIOS.
Geluid is trouwens ongelofelijk goed vind ik. Niet de speakers natuurlijk, ook al zijn die voor laptop standaarden ook wel redelijk denk ik, maar die Realtek geluidskaart met al die Dolby shizzle, man is echt kraak helder en ruimtelijk, geweldig voor muziek/film/gaming.
Hij was wel erg slecht leverbaar. Geen een winkel kon em meer leveren, de 1TB variant ook niet, uiteindelijk een winkel gevonden die nog 1 exemplaar op voorraad had (informatique.nl).
Ik vroeg me af of er sdhc kaartjes er in kan stoppen en gebruiken. En als je op de cir-ontvanger een muis kan aansluiten zodat je geen ontvanger nodig hebt.
En er is pas iets heel raar gebeurd. Op mijn bureaublad en startbalk zijn de logo's van sommige programma's verwisseld. Bijvoorbeeld window live mail heeft nu het logo van firefox. Maar als ik het opstart staat er wel gewoon het goede logo. Hoe kan dit gebeuren en hoe kan ik dit weer veranderen.
Wat mij uiteindelijk heeft doen kiezen voor de acer is onder andere de superieure graphics card en de grote van het beeldscherm (ik kijk savonds voor het slapen gaan graag nog een serie of filmpje). De processor in de acer lijkt mij in verhouding tot de andere hardware de zwakke schakel. Is het mogelijk om die later te vervangen voor een iets snellere? En kunnen mensen die hem ook hebben mij vertellen hoe het zit met de kwaliteit en degelijkheid van dit notebook? TIA!
De 6920 bezitters weten denk ik wel wat ik bedoel? Een klasgenoot van me heeft dezelfde laptop en die heeft hetzelfde probleem, dus volgens mij is het niet alleen mijn laptop

Wat gebeurt er dan?
Ik kijk een film of luister muziek en soms wordt het geluid zomaar ineens helemaal misvormd, het lijkt bijna alsof er een luidspreker is opgeblazen? Het rare is dat als ik even wacht of mijn laptop opnieuw opstart het geluid weer volkomen normaal is.. soms gaat het na een paar minuten ineens weer weg

Heeft iemand enig idee waar dit door komt of hoe dit verholpen kan worden?
Verwijderd
Ik heb verschillende drivers geprobeerd. (Waar onder ook de orginele realtek drivers)
Gelukkig lost de laatste driver van Acer dit probleem op.
Deze kan je downloaden van de Acer site: Audio_Realtek_v6.0.1.5612.zip
Gebruik deze drivers ook voor x64 versie!
Veel plezier ermee!
[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 15:25 ]
Stefano in "[Ervaringen] Acer Aspire 6920G en 8920G"ebborazor schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:54:
De processor in de acer lijkt mij in verhouding tot de andere hardware de zwakke schakel. Is het mogelijk om die later te vervangen voor een iets snellere? En kunnen mensen die hem ook hebben mij vertellen hoe het zit met de kwaliteit en degelijkheid van dit notebook? TIA!
Let bij aanschaf van een andere proc wel even op de socket, cpu-z doet wonderen wat dat betreft, suc6
Super bedankt voor de link!!!! Heb me rot gezocht, ook al op de Acer site, waar een driver stond die eigenlijk alles nog slechter maakteVerwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:35:
Mijn Acer Aspire 7730G had het zelfde probleem.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd. (Waar onder ook de orginele realtek drivers)
Gelukkig lost de laatste driver van Acer dit probleem op.
Deze kan je downloaden van de Acer site: Audio_Realtek_v6.0.1.5612.zip
Gebruik deze drivers ook voor x64 versie!
Veel plezier ermee!
Verwijderd
Ik heb onderhand ook dezelfde koeler aangeschaft maar ik heb nog steeds het probleem dat er word gedownclocked.
Ondertussen heb ik ook meerdere malen contact geprobeert op te nemen met Acer (binnen de garantie tijd) via hun website door een formulier in te vullen waarin ik duidelijk aangeef dat ik problemen heb met het downclocken. Ik kreeg vreselijk frustrerende mailtjes terug met een oplossing voor een niet werkende blu-ray speler....
De laastste keer dat ik zo;n formulier heb ingevuld duurde het een paar weken voordat ik een antwoord kreeg, heel toevallig net buiten de garantie... Dus nu mag ik eindelijk de laptop opsturen naar Acer voor onderzoek maar de kosten zijn waarschijnlijk wel volledig voor mij...
Ik ben ontzettend teleur gesteld in Acer en ik vroeg me af of jullie soortgelijke ervaringen hebben of misschien advies hebben wat ik met de situatie moet doen.
Begin volgende maand ben ik van plan een nieuwe pc te kopen maar tot die tijd moet ik het met deze laptop doen, ik kan hem niet zo maar een paar weken missen maar ik kan ook niet zo maar accepteren dat een laptop van 1100 euro zo onder de maat presteert.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Een zeer gefrustreerde 6920G gebruiker
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=403988
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=393073
In het kort, er zit een fout 'ergens' in de gehele Gemstone Blue familie.. en Acer... doet niets..
Verwijderd
Zal ik problemen krijgen als ik mijn laptop met Windows 7 beta build 7077 erop verstuur naar Acer voor reparatie?
waarschijnlijk wel, me broertje moest er ook xp opzetten van Dell..Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:58:
Ik heb een vraag, ik ga mijn Aspire 8920 versturen voor reparatie.
Zal ik problemen krijgen als ik mijn laptop met Windows 7 beta build 7077 erop verstuur naar Acer voor reparatie?
Eh, effe nog een vraagje. Ik heb een 6935G - 944G32BN. Mag ik toch hier meekletsen bij gebrek aan topics over de mijne?
Voorheen bestonden alleen de 6920G en de 8920G. Daar zijn later andere modellen bijgekomen waaronder de Aspire 6935G.
Ik zal eens een titelchange aanvragen, lijkt me wel zo handig.
Goed idee, ben ik het helemaal mee eens.DaMarcus schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:01:
Wat mij betreft wel
Voorheen bestonden alleen de 6920G en de 8920G. Daar zijn later andere modellen bijgekomen waaronder de Aspire 6935G.
Ik zal eens een titelchange aanvragen, lijkt me wel zo handig.
Trouwens mijn probleem is weer terug van de subwoofer
Ik zou eens proberen om weer de driver te her-installeren.
hoelang doen jullie laptops op de batterij? ( ik heb trouwens een 6920g met de t8300)
Veel ervaring had ik niet met Acer, maar het ding is met name gekocht voor de resolutie, videokaart en de grootte van het scherm.
Maar behalve de ontzettende zooi

Zal zo de driver van de acer site installeren maar vreemd vinden doe ik het wel.
Ik snap sowieso niet dat je niet gewoon kunt kiezen om extra software te installeren. Nu zul/moet je het allemaal handmatig gaan de-installeren.
Via internet driver 1.0.28 vervangen door een 1.0.42 die het wel doet na instellen 100Mb FD. 1 Gb optie is nog steeds niet beschikbaar.
De driver is van/voor een andere Acer laptop en staat niet op de site van Acer
[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 21-10-2009 12:08 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik heb hier een Acer Aspire 6920-6A3G25Bn. Hiervan is de blu-ray speler kapot. Hij maakt een kort 'zoem' geluid en daarna stopt deze. Dan nogmaals en zo blijft het even doorgaan. Het lijkt alsof hij de disc niet krijgt rond gedraaid. Lezen van schijfjes in windows en buiten windows werkt ook niet.
Nu heb ik rond gekeken voor een mogelijkheid om deze te flashen of iets dergelijks maar krijg niets gevonden. Is er iemand die ook dit probleem heeft met een blu-ray speler? De garantie is sinds 25 oktober verlopen, zul je altijd zien!
Wachtend op reactie.
Verwijderd
Sorry dat ik niet echt reageer op je bericht, maar ik heb sinds 25 april 2008(!) de acer aspire 8920G. Ben er best tevreden over. Alleen heb ik pas recent een blu-ray-disk gekocht, omdat ik binnenkort geheel op blu-ray wil overgaan. De demonstratie-disk deed het perfect en tot nu toe heb ik alleen DVD's afgespeeld.
Bij de 1e poging met de echte blu-raydisk deed de speler het helemaal niet (gewone DVD afspelen wel). Na contact met de helpdesk kreeg ik het advies om een update van de driver toe te passen via www.acer.nl, danwel een systeemherstel uit te voeren naar fabrieksinstellingen. Dat laatste heb ik gedaan, omdat ik bij god niet wist welke driver het betrof. Bovendien gaf de winkel waar ik de speler hebt gekocht het advies sowieso eens opnieuw de fabrieksinstellingen in te voeren, omdat bepaalde functies in de loop v.d.tijd konden zijn uitgevallen.
Na het systeemherstel gaf de speler aan dat deze op regio A stond, terwijl de disk regio B betrof. Het lukt nog wel om deze te wijzigen in B (althans een familielid deed dit voor mij). Dacht ik dat dat alles opgelost was, nee dus. Vooraf kwam er een boodschap dat er wellicht een update nodig was van de speler. Het beeld is nu blokkerig. Ik had inmiddels ook al een totale update van Arcade Deluxe toegepast (op verzoek van het systeem zelf). Zelfs heb ik de disk omgeruild voor een nieuwe, omdat het misschien hieraan zou liggen. Wederom nee dus.
Weet iemand met welke update dit probleem kan worden opgelost? Bij voorbaat dank voor de moeite!
Ben zelf van plan om de Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB er in te leggen.
Verwijderd
Weet iemand een oplossing? Ik heb net de Logitech Z 2300 gekocht en via mn mp3speler klinkt het super, maar via mn laptop klinkt het supergaar
Ik heb een beetje rondgekeken op het internet en ik kan geen vergelijkbare problemen vinden, dus het moet wel goed kunnen gaan.
Bij de meesten werkt Windows 7 out-of-the-box, bij anderen moesten ati drivers nog geïnstalleerd worden. Maar geen sound problemen..
Check even in het configuratiescherm bij audio of er verschillende instellingen zijn en probeer daar wat. Als je een Realtek geluidskaart heb, moet er ook een Realtek instellingenscherm zijn, probeer daar ook wat uit.
Verwijderd
Ik heb alle instellingen uitgezet (Dus normaal geluid), maar geen verbetering. Ik heb Realtek High Definition Audio (Standaardapparaat) en daar heb ik alle instellingen op standaard gezet. Dat zou moeten helpen, maar het klinkt allemaal heel gaar. Moet ik dan maar een externe geluidskaart kopen om het beter te krijgen?
Ik heb echter laatst wel mijn Bios ge-upgrade naar 1.16, maar dit zorgt echter voor heelveel problemen! De beste versie die ik tot nu toe gehad heb is versie 1.15 voor mijn model laptop! Ik vind het erg vreemd dat er geen txt bestanden in de zip bestanden zitten met informatie erin waarvoor de upgrades dienen! Daar zouden ze toch wat meer aandacht aan mogen geven!
Bios zou je alleen moeten updaten als je er last van hebt.. als het werkt zou ik het gewoon zo laten..fakamminga schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:41:
Een tijd terug had ik mijn laptop, een 8920G-6A4G32Bn gekocht en toen bleek het een DOA te zijn! Via de winkel werd hij gerepareerd bij Acer en na drie weken had ik hem weer terug (ze hadden 10 dagen beloofd!). Maar goed hij deed het weer en hartstikke goed dus sindsdien geen echte klachten meer!
Ik heb echter laatst wel mijn Bios ge-upgrade naar 1.16, maar dit zorgt echter voor heelveel problemen! De beste versie die ik tot nu toe gehad heb is versie 1.15 voor mijn model laptop! Ik vind het erg vreemd dat er geen txt bestanden in de zip bestanden zitten met informatie erin waarvoor de upgrades dienen! Daar zouden ze toch wat meer aandacht aan mogen geven!
wat voor problemen heb je dan nu??
dit staat op de Acer website bij de Bios updates:
Updating an incorrect BIOS may cause harm to your system. We recomend that you only do this after being instructed by one of our Customer Care representatives. By using these updates you agree to accept the possibility of product failure.
dus als je dat had gelezen had je dit probleem ook niet
heb jij windows vista of windows 7?
ik heb eindelijk mijn probleem met de Touchpad/Windows 7 opgelost!!
zou nu eigenlijk wel de nieuwste versie willen proberen en die 2 keer te installeren misschien was dat wel het probleem.. maar durf niet
[ Voor 31% gewijzigd door Rohit op 25-03-2010 16:58 ]
Kortom ik werk nog steeds met Vista, want dat is goed genoeg voor mij! En ik ben zeker niet van het updaten, want als alles draait blijf ik er vanaf!
[ Voor 20% gewijzigd door fakamminga op 29-03-2010 07:50 ]
het is echt veel beter en sneller..
en je ken windows 7 overal vandaan halen..
de drivers werken ook allemaal
ga hem opsturen naar Acer en hopen dat de reparatieprijs niet zo hoog wordt
V&A aangeboden: Acer Aspire 6930G-584G32MN
Hij is in goede staat en altijd gebruikt als desktop.