EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:38:
[...]
Ik dacht de geadverteerde laptop ook te hebben aangezien het typenummer op de doos correspondeerde met dat uit de advertentie. De normale procedure is dat je hem dan gewoon omruilt tegen de goed. Blijkbaar heb jij een ander beeld van normale procedures.
Nee hoor, alleen als alternate het niet heeft dan hebben ze het niet. Dan kan je op je kop gaan staan, politie erbij halen etc. Als ze het niet hebben kunnen ze het gewoon niet meegeven / omruilen en dan loop je dus al snel tegen 1 maand wachttijd aan als jij specifiek die laptop wilt hebben voor dat geld.
In een email door jou gequote las ik dat er een miscommunicatie / mislevering was geweest tussen Alternate en Acer, dan hebben ze het gewoon niet op voorraad liggen. Hoe hoog of laag je ook springt...
Ik heb die uren noodgedwongen niet kunnen werken. Als alternate gewoon het goede product had geleverd had dit niet gehoeven. Noodgedwongen keuze dus. Omdat ik zelfstandig ben reken die ik wel om in geld. Tijd is geld. Zowel voor mij als voor alternate.
Fouten maken is menselijk. Jij hebt ervoor gekozen om naar de winkel te rijden ipv het op te sturen. Dus imho niks noodgedwongen keuze, gewoon je eigen keuze. Maar dit onderwerp vind ik hiermee wel af.
[...]
Zie mijn bovenstaande reactie. Beetje vreemd als je vanwege hun fout je laptop die je net een paar dagen hebt een maand moet missen lijkt me.
Als ik lees dat ze de geadverteerde laptops niet hebben liggen dan vind ik het niet zo vreemd meer hoor. Ik vind het uitermate knullig dat ze de geadverteerde laptops niet kunnen leveren, maar als dit feit er eenmaal is dan vind ik een wachttijd niet vreemd...
Ik heb dat inderdaad gezegd ja. Echter na mijn bezoek aan de klantenservice.
Beetje natrappen imho. maarja dat is imho...
EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:02:
En scholieren? Denk je echt dat een computerzaak als alternate een paar scholieren bij de klantenservice zet? Denk het niet. Dat zijn mensen die kennis van zaken horen te hebben. Bij alternate lopen zoiezo weinig scholieren. Degenen die mij 'hielpen' bij de klantenservice waren zeker een jaar of 25-30. Dat noem ik geen scholieren.
Ik ook niet, maar ik de webshop / pc-wereld ondertussen goed genoeg om met een gerust hart te zeggen dat er geen winkel is die eventjes al zijn personeel 1 uur per week de tijd geeft om alle nieuwe producten te leren kennen. Daar is gewoon geen margeruimte voor...
Ik ken inderdaad ook niet alle modellen, maar ik werk dan ook niet in een computerwinkel. Ik ben in mijn werk goed op de hoogte van alle zaken waar ik mee te maken krijg, en ik lees veel en school regelmatig bij. Dat gebeurd in de computerwereld ook wel denk ik.
AFAIK gebeurt dat bij computerverkoop juist niet. Je wordt aangenomen met een gedeelte parate kennis, als die na 6 maanden verouderd is dan boeit niemand dit meer iets...
Ik had voor iets betaald wat ik niet gekregen heb. Je moet dan een middenweg kiezen en dat wilden de medewerkers van alternate niet. Die wilden me afschepen met een tv kaart waar ik toch niets mee doe.
Wat voor middenweg had jij dan voor ogen? Accessoires zit een marge op, hiermee kunnen ze dingen doen. Volledige laptops hebben zowat geen marge. Elke korting hierop is bijna meteen verlies.
Maar ik zou graag van jou weten wat dan wel een 'echte pc winkel op de hoek' is. Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik ken een aantal kleine pc-winkels die gemiddeld qua prijs totaal niet mee kunnen met de groteren. Maar dit zijn geen ketens, de eigenaar kan ik ook rustig vragen om iets op proef te krijgen ( uiteraard wel cash neerleggen als onderpand ). Pixel garanties doen die mensen niet aan, je kan het scherm volledig werkend in de winkel uitproberen en als het toch stuk is dan wordt het gewoon zonder vragen omgeruild...
Ik zou er geen brood inzien, maar ze bestaan wel.
Ik zou gaan denken dat je er zelf werkt, gezien je reactie. Klanten als jou hebben ze vast graag. Jij zou niet moeilijk doen als je betaald voor zaken die je vervolgens niet krijgt.
Aan de andere kant zeg je weet dat je het wel begrijpt, dus ik begrijp jou niet helemaal meer eerlijk gezegd.
Nee, ik werk er niet. Heb voor zover ik weet zelfs nooit iets gekocht bij ze.
En betalen voor zaken die ik niet krijg is ook in mijn boekje not done en daar zou ik zelf ook wel een herrie om gaan schoppen, maar als ik uiteindelijk kies om een 200 euro duurdere laptop te nemen die mij beter bevalt ipv een laptop die compleet niet volgens de advertentie is dan zou ik gewoon gedag zeggen en weggaan, geen rare emails erachteraan sturen.
Kijk, had ik die 200 euro op zak maar hadden ze geen betere laptop die mij wel beviel, kijk dan hadden ze oorlog gehad.
Dan had ik toch echt wel lopen zeiken dat ik die laptop uit de advertentie binnen 3 werkdagen op mijn bureau had willen hebben staan, hun concurrenten kunnen het blijkbaar wel...
Maarja, dat heb jij niet gedaan. Jij hebt gewoon een andere / duurdere laptop gekocht. Kous af.