Betaald voor hardware die niet in laptop zit?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Ik weet het niet hoor maar volgens mij is het Alternate die aan het mierenneuken is. We kunnen nu hele discussies houden over wat Full HD is en wat gewoon HD is en welke resolutie daarbij hoort. Waarbij ik als ik even google ook in de artikelen op Tweakers zelf gewoon 17 inch laptops zie met een "Full HD scherm"
Maar feit is dat Alternate bij de klant de verwachting wekt een laptop met tv tuner en 1920x1200 scherm te verkopen maar hem uiteindelijk opzadelt met een ander type. Achteraf heeft hij nu 200 euro meer moeten betalen om te krijgen wat hem (op grond van die advertentie) beloofd was. Dat kan dan een fout van de marketingafdeling zijn maar bij mijn weten hoort die afdeling bij Alternate en niet bij de klant. Niet te geloven hoe men fouten probeert af te schuiven op de klant.
Ik ben het er mee eens dat klanten vaak te veel zeuren maar dit is gewoon een fout van de winkel die niet toegegeven wordt.

p.s.
Ik ben de dertig al een tijdje gepasseerd en kan volgens mij prima logisch nadenken, ook als het op ietwat juridisch terrein komt

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 08-06-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En die advertentiefout is dus ook al verklaard door alternate, was een stukje miscommunicatie / verkeerde levering tussen Acer en Alternate.

Dus imho al lang toegegeven, TS heeft voor die 200 euro dus niet de geadverteerde laptop gekregen, maar gewoon een ander type. Met grotere HDD, BR etc. Hij heeft gewoon die 200 euro betaald voor een ander type laptop.
Als TS toen echt op zijn strepen was gaan staan en niet weg was gegaan voordat hij de geadverteerde laptop voor de geadverteerde prijs had gekregen dan had je gelijk gehad, nu heeft hij gewoon een andere laptop...

En het mierenneuken ging trouwens meer over de mail die TS na aankoop nog even denkt te moeten sturen, dit is imho geen mail ter verbetering maar meer gewoon mierenneuken en ordinair bashen tegen een winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is denk ik voor iedereen duidelijk dat de TS gelijk heeft, ook voor Gomez12. Maar waar hij het over heeft (en ik ook bedoelde) is dat de TS met de mailconversatie die hij nu begonnen is en blijft volhouden niets meer kan winnen. Hij zet zichzelf er nu alleen maar mee voor kijk, want de stemming is natuurlijk allang gezet door het zeggen dat er daar eigenwijze nerds werken.
Wees dan de meest wijze en geniet van je laptop en laat de Alternate mensen maar in de waan dat HD schermingen van <32" geen HD zijn. Het is niet de taak van de TS om Alternate te wijzen op het feit dat ze zelf iets anders beweren dan dat ze op hun site aanbieden. En daar lijkt het wel om te gaan. De TS lijkt niet meer iets te eisen van Alternate en is inmiddels al akkoord gegaan met een "oplossing", namelijk €200 bijbetalen en een betere laptop mee nemen. De TS wil nu lijkt het alleen nog z'n formele gelijk hebben, een mail waarin de medewerker van Alternate gaat zeggen dat z'n collega's inderdaad eigenwijze nerds zijn en dat hij er ook niets vanaf weet. Zo'n mail ga je niet krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Gomez12 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:12:
[...]

Ja, en... marketing is toch echt iets anders dan altijd waarheid hoor. Heb hier nu voor me neus een fles Pepsi Max staan met de text maximum support erop, denk je dat ik ze nu een mail ga sturen met een vraag over de FHD standaard? Want dit valt toch ook onder maximum support...
Sorry hoor, maar in de advertentie staat gewoon "WUXGA".
WUXGA stands for Widescreen Ultra eXtended Graphics Array and is a display resolution of 1920×1200 pixels (2,304,000 pixels) with a 16:10 screen aspect ratio.
Sowieso vaag met 16:9, maar als de termen "WUXGA" en "Full HD" in dezelfde zin staan mag ik toch zeker aannemen dat het scherm TENMINSTE 1920x1080 kan laten zien, dat was namelijk een van de vereisten. Als het dan geen van beide is ben ik het er ook niet mee eens, of Full HD nou vanaf 32" geldt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
DataGhost schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:20:
[...]

Sorry hoor, maar in de advertentie staat gewoon "WUXGA".
En dat is dus wat al uitgelegd is door alternate. Er is een miscommunicatie / mislevering geweest tussen Acer / Alternate.

En simpel gezegd, TS is er uiteindelijk mee akkoord gegaan om een andere laptop dan de geadverteerde te nemen tegen 200 euro extra.
Dan kan iedereen hier wel blijven vallen over dat er foute info in de ad stond, maar in dit geval is dat imho helemaal niet meer boeiend omdat TS gewoon uiteindelijk een andere laptop gekocht heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
't Zijn niet alleen de Alternate gasten die zitten te lachen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb inderdaad nu wel een goede laptop. Alleen heeft me die een hoop extra gekost. Veel meer dan die 200 euro. Zoals ik al zei, ik werk voor mezelf á 50 euro per uur. In totaal heeft me dit grapje 7 uur gekost, inclusief het heen en weer rijden. Dat is dus 350.

Men wilde mij de andere laptop laten houden en een tv tuner twv 70 euro geven. Daar had ik niets aan want daarmee heb ik nog geen fhd. Dit weigerde ik dus. Vervolgens gaan ze beweren dat fhd op zo'n laptop niet bestaat. Om mij maar zover te krijgen dat ik akkoord ga met die tv tuner uiteraard.
Daarom beweerden ze dit gewoon. Lijkt me zo klaar als een klontje. Toen ik vroeg of ze de doos met de laptop die ik nu heb wilden halen om te kijken wat er bij de specs op de doos stond deden ze dat. Daar stond dus idd fhd op en toen stonden ze met hun mond vol tanden.
Een beetje verkoper had dit kunnen weten want er zijn veel laptops die geadverteerd worden met full hd.
Ik heb dus uiteindelijk 1200 euro voor deze laptop neergeteld, en dat is gewoon de standaard prijs.
Als ze een beetje klantvriendelijk waren geweest hadden ze het verschil gedeeld, dus 100 euro bij laten betalen. Deze laptop heeft tenslotte ook meer betere specs dan die andere, waarmee niet geadverteerd werd.

Wat me verder stoort is dat verkopers zulke verkeerde voorlichting geven aan klanten. Dat is voor mij gewoon onacceptabel. Ik doe nu toevallig wel research en ben redelijk op de hoogte, maar er zijn ook mensen die dat niet doen/zijn en die worden gewoon belazerd waar ze bij staan. Wie weet hoeveel mensen die laptop naar aanleiding van die advertentie gekocht hebben en die nu worden afgescheept met een insteek tv kaart. Die hebben niet eens in de gaten dat ze geen fhd scherm hebben. Want mij wilden ze ook wijsmaken dat er met fhd bedoeld werd dat er een fhd monitor op aangesloten kan worden. Jaja, ze adverteerden met 16" Full hd scherm. Dat wil volgens hun dus zeggen dat er 16" full hd schermen op aangesloten kunnen worden. Beetje raar als die er volgens hen zelf pas vanaf 32" zijn.

Wat ik ook raar vind is dat die vorige laptop na mijn belletje opeens 100 euro goedkoper was. Toen ik langs de klantenservice ging ook nog. En nu zijn ze opeens weer 100 euro duurder. Misschien dat ze nu dus wel de goede modellen hebben inmiddels.
Ik ben er inmiddels achter dat er nog meer modellen van de 6920G op de markt zijn dan ik dacht. Ben er net weer achtergekomen dat er ook een model is zoals ik nu heb, alleen met een T8100 Cpu ipv een T8300 Cpu. En deze heb je zelfs ook mét en zonder fhd scherm. Lekker veel onduidelijkheid dus door al die kleine verschilletjes. Gelukkig heb ik nu het model met de beste specs dus daarover ben ik tevreden. In tegenstelling dus tot de service die ik gehad heb.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:03:
Ik heb inderdaad nu wel een goede laptop. Alleen heeft me die een hoop extra gekost. Veel meer dan die 200 euro. Zoals ik al zei, ik werk voor mezelf á 50 euro per uur. In totaal heeft me dit grapje 7 uur gekost, inclusief het heen en weer rijden. Dat is dus 350.
Als dit je dwarszit had je voor de geadverteerde laptop moeten gaan en alles volgens de normale procedure laten lopen, ja dit had waarschijnlijk een maand geduurd en misschien was het dan nog niet opgelost. Maar die 7 uur zo doorrekenen vind ik niet kloppen. Jij bent naar die winkel toegegaan, jij hebt vrij genomen.
Dat jouw keuzes tot nu toe een snelle afhandeling en goede laptop opgeleverd hebben betekent imho nog niet dat je jouw keuzes ook maar even in geld kan omrekenen, het waren jouw keuzes...
Om mij maar zover te krijgen dat ik akkoord ga met die tv tuner uiteraard.
Daarom beweerden ze dit gewoon. Lijkt me zo klaar als een klontje.
A : verkopers zoeken altijd de makkelijkste weg, als zij met de mededeling kwamen dat ze je laptop wel even gingen omruilen bij Acer dat het alleen een maand zou duren was je ook niet tevreden mee geweest.
B : In een email aan hun heb je zelf gezegd dat ze niet genoeg kennis hebben. Dan kunnen hun dat toch best geloven, of hebben ze nu wel opeens genoeg kennis?
Ik doe nu toevallig wel research en ben redelijk op de hoogte, maar er zijn ook mensen die dat niet doen/zijn en die worden gewoon belazerd waar ze bij staan.
...
Ik ben er inmiddels achter dat er nog meer modellen van de 6920G op de markt zijn dan ik dacht. Ben er net weer achtergekomen dat er ook een model is zoals ik nu heb, alleen met een T8100 Cpu ipv een T8300 Cpu. En deze heb je zelfs ook mét en zonder fhd scherm. Lekker veel onduidelijkheid dus door al die kleine verschilletjes
Jij doet wel research en bent redelijk op de hoogte, maar jij kent blijkbaar ook niet alle modellen. Dan verwacht je dat een paar scholieren bij een dozenschuiver ( want dat is alternate imho ) wel alles weten... Die staan daar gewoon om een zakcentje te verdienen. Niet om alle ins en outs van alle computers in hun zaak te kennen ( hoe jammer ook )

Oftewel, je hebt nu een laptop naar je zin. Probeer niet de wereld te verbeteren.
Je hebt ergens wel gelijk, alleen vanwege de marges / concurrentie in deze branche gaat het er gewoon op zo'n manier aan toe.

En als jij zo'n email naderhand stuurt dan blijf ik toch echt denken : Je zit te mierenneuken over iets ( service ) in een branche die het gewoon amper heeft ( vanwege het geld ).
Wil jij echte service ga dan naar de pc-winkel op de hoek waar de spullen 2x zo duur zijn maar waar je wel echte service krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
I.p.v. je druk te maken en die links te sturen, zou je beter vragen of alternate je die "technische details" geeft die ze hebben weggelaten uit die mail die ze jou gestuurd hebben. Zou een beter effect gegeven hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik vind dit niet bepaald mierenneuken. Deze laptop is via de pricewatch goedkoper te krijgen maar ik had juist voor alternate gekozen omdat ik dacht dat die juist wel goede service hadden.
En scholieren? Denk je echt dat een computerzaak als alternate een paar scholieren bij de klantenservice zet? Denk het niet. Dat zijn mensen die kennis van zaken horen te hebben. Bij alternate lopen zoiezo weinig scholieren. Degenen die mij 'hielpen' bij de klantenservice waren zeker een jaar of 25-30. Dat noem ik geen scholieren.
Ik ken inderdaad ook niet alle modellen, maar ik werk dan ook niet in een computerwinkel. Ik ben in mijn werk goed op de hoogte van alle zaken waar ik mee te maken krijg, en ik lees veel en school regelmatig bij. Dat gebeurd in de computerwereld ook wel denk ik. Zoniet dat ben je verkeerd bezig. Juist op dat gebied.

Ik was zeker niet tevreden geweest als ik mijn laptop waarvan ik na een dag constateer dat die niet de juiste specs heeft eventjes een maand weg is. Zou jij dat wel zijn?
Ik had voor iets betaald wat ik niet gekregen heb. Je moet dan een middenweg kiezen en dat wilden de medewerkers van alternate niet. Die wilden me afschepen met een tv kaart waar ik toch niets mee doe.

Die email die ik stuurde dat ze niet genoeg kennis in huis hadden heb ik gestuurd nádat ik bij de klantensevice geweest ben.

Maar ik zou graag van jou weten wat dan wel een 'echte pc winkel op de hoek' is. Daar ben ik erg benieuwd naar. Volgens mij is alternate een echte pc winkel. Alleen niet om de hoek, maar ik rijdt graag een stukje voor een 'echte pc winkel'. Zoals ik al zei heb ik hem daar juist gekocht omdat ik daar goede service dacht te krijgen. Dubbel zo zuur als je dit dan dus meemaakt.

Ik zou gaan denken dat je er zelf werkt, gezien je reactie. Klanten als jou hebben ze vast graag. Jij zou niet moeilijk doen als je betaald voor zaken die je vervolgens niet krijgt.
Aan de andere kant zeg je weet dat je het wel begrijpt, dus ik begrijp jou niet helemaal meer eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Gomez12 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Als dit je dwarszit had je voor de geadverteerde laptop moeten gaan en alles volgens de normale procedure laten lopen, ja dit had waarschijnlijk een maand geduurd en misschien was het dan nog niet opgelost. Maar die 7 uur zo doorrekenen vind ik niet kloppen. Jij bent naar die winkel toegegaan, jij hebt vrij genomen.
Dat jouw keuzes tot nu toe een snelle afhandeling en goede laptop opgeleverd hebben betekent imho nog niet dat je jouw keuzes ook maar even in geld kan omrekenen, het waren jouw keuzes...
Ik dacht de geadverteerde laptop ook te hebben aangezien het typenummer op de doos correspondeerde met dat uit de advertentie. De normale procedure is dat je hem dan gewoon omruilt tegen de goed. Blijkbaar heb jij een ander beeld van normale procedures. Ik heb die uren noodgedwongen niet kunnen werken. Als alternate gewoon het goede product had geleverd had dit niet gehoeven. Noodgedwongen keuze dus. Omdat ik zelfstandig ben reken die ik wel om in geld. Tijd is geld. Zowel voor mij als voor alternate.
[...]

A : verkopers zoeken altijd de makkelijkste weg, als zij met de mededeling kwamen dat ze je laptop wel even gingen omruilen bij Acer dat het alleen een maand zou duren was je ook niet tevreden mee geweest.
B : In een email aan hun heb je zelf gezegd dat ze niet genoeg kennis hebben. Dan kunnen hun dat toch best geloven, of hebben ze nu wel opeens genoeg kennis?
Zie mijn bovenstaande reactie. Beetje vreemd als je vanwege hun fout je laptop die je net een paar dagen hebt een maand moet missen lijkt me.
Ik heb dat inderdaad gezegd ja. Echter na mijn bezoek aan de klantenservice.
[...]

Jij doet wel research en bent redelijk op de hoogte, maar jij kent blijkbaar ook niet alle modellen. Dan verwacht je dat een paar scholieren bij een dozenschuiver ( want dat is alternate imho ) wel alles weten... Die staan daar gewoon om een zakcentje te verdienen. Niet om alle ins en outs van alle computers in hun zaak te kennen ( hoe jammer ook )

Oftewel, je hebt nu een laptop naar je zin. Probeer niet de wereld te verbeteren.
Je hebt ergens wel gelijk, alleen vanwege de marges / concurrentie in deze branche gaat het er gewoon op zo'n manier aan toe.

En als jij zo'n email naderhand stuurt dan blijf ik toch echt denken : Je zit te mierenneuken over iets ( service ) in een branche die het gewoon amper heeft ( vanwege het geld ).
Wil jij echte service ga dan naar de pc-winkel op de hoek waar de spullen 2x zo duur zijn maar waar je wel echte service krijgt...
Hier heb ik net in mijn bovenstaande posting op gereageerd. Raakt kant noch wal deze redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:38:
[...]

Ik dacht de geadverteerde laptop ook te hebben aangezien het typenummer op de doos correspondeerde met dat uit de advertentie. De normale procedure is dat je hem dan gewoon omruilt tegen de goed. Blijkbaar heb jij een ander beeld van normale procedures.
Nee hoor, alleen als alternate het niet heeft dan hebben ze het niet. Dan kan je op je kop gaan staan, politie erbij halen etc. Als ze het niet hebben kunnen ze het gewoon niet meegeven / omruilen en dan loop je dus al snel tegen 1 maand wachttijd aan als jij specifiek die laptop wilt hebben voor dat geld.
In een email door jou gequote las ik dat er een miscommunicatie / mislevering was geweest tussen Alternate en Acer, dan hebben ze het gewoon niet op voorraad liggen. Hoe hoog of laag je ook springt...
Ik heb die uren noodgedwongen niet kunnen werken. Als alternate gewoon het goede product had geleverd had dit niet gehoeven. Noodgedwongen keuze dus. Omdat ik zelfstandig ben reken die ik wel om in geld. Tijd is geld. Zowel voor mij als voor alternate.
Fouten maken is menselijk. Jij hebt ervoor gekozen om naar de winkel te rijden ipv het op te sturen. Dus imho niks noodgedwongen keuze, gewoon je eigen keuze. Maar dit onderwerp vind ik hiermee wel af.
[...]
Zie mijn bovenstaande reactie. Beetje vreemd als je vanwege hun fout je laptop die je net een paar dagen hebt een maand moet missen lijkt me.
Als ik lees dat ze de geadverteerde laptops niet hebben liggen dan vind ik het niet zo vreemd meer hoor. Ik vind het uitermate knullig dat ze de geadverteerde laptops niet kunnen leveren, maar als dit feit er eenmaal is dan vind ik een wachttijd niet vreemd...
Ik heb dat inderdaad gezegd ja. Echter na mijn bezoek aan de klantenservice.
Beetje natrappen imho. maarja dat is imho...
EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:02:
En scholieren? Denk je echt dat een computerzaak als alternate een paar scholieren bij de klantenservice zet? Denk het niet. Dat zijn mensen die kennis van zaken horen te hebben. Bij alternate lopen zoiezo weinig scholieren. Degenen die mij 'hielpen' bij de klantenservice waren zeker een jaar of 25-30. Dat noem ik geen scholieren.
Ik ook niet, maar ik de webshop / pc-wereld ondertussen goed genoeg om met een gerust hart te zeggen dat er geen winkel is die eventjes al zijn personeel 1 uur per week de tijd geeft om alle nieuwe producten te leren kennen. Daar is gewoon geen margeruimte voor...
Ik ken inderdaad ook niet alle modellen, maar ik werk dan ook niet in een computerwinkel. Ik ben in mijn werk goed op de hoogte van alle zaken waar ik mee te maken krijg, en ik lees veel en school regelmatig bij. Dat gebeurd in de computerwereld ook wel denk ik.
AFAIK gebeurt dat bij computerverkoop juist niet. Je wordt aangenomen met een gedeelte parate kennis, als die na 6 maanden verouderd is dan boeit niemand dit meer iets...
Ik had voor iets betaald wat ik niet gekregen heb. Je moet dan een middenweg kiezen en dat wilden de medewerkers van alternate niet. Die wilden me afschepen met een tv kaart waar ik toch niets mee doe.
Wat voor middenweg had jij dan voor ogen? Accessoires zit een marge op, hiermee kunnen ze dingen doen. Volledige laptops hebben zowat geen marge. Elke korting hierop is bijna meteen verlies.
Maar ik zou graag van jou weten wat dan wel een 'echte pc winkel op de hoek' is. Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik ken een aantal kleine pc-winkels die gemiddeld qua prijs totaal niet mee kunnen met de groteren. Maar dit zijn geen ketens, de eigenaar kan ik ook rustig vragen om iets op proef te krijgen ( uiteraard wel cash neerleggen als onderpand ). Pixel garanties doen die mensen niet aan, je kan het scherm volledig werkend in de winkel uitproberen en als het toch stuk is dan wordt het gewoon zonder vragen omgeruild...
Ik zou er geen brood inzien, maar ze bestaan wel.
Ik zou gaan denken dat je er zelf werkt, gezien je reactie. Klanten als jou hebben ze vast graag. Jij zou niet moeilijk doen als je betaald voor zaken die je vervolgens niet krijgt.
Aan de andere kant zeg je weet dat je het wel begrijpt, dus ik begrijp jou niet helemaal meer eerlijk gezegd.
Nee, ik werk er niet. Heb voor zover ik weet zelfs nooit iets gekocht bij ze.
En betalen voor zaken die ik niet krijg is ook in mijn boekje not done en daar zou ik zelf ook wel een herrie om gaan schoppen, maar als ik uiteindelijk kies om een 200 euro duurdere laptop te nemen die mij beter bevalt ipv een laptop die compleet niet volgens de advertentie is dan zou ik gewoon gedag zeggen en weggaan, geen rare emails erachteraan sturen.

Kijk, had ik die 200 euro op zak maar hadden ze geen betere laptop die mij wel beviel, kijk dan hadden ze oorlog gehad.
Dan had ik toch echt wel lopen zeiken dat ik die laptop uit de advertentie binnen 3 werkdagen op mijn bureau had willen hebben staan, hun concurrenten kunnen het blijkbaar wel...
Maarja, dat heb jij niet gedaan. Jij hebt gewoon een andere / duurdere laptop gekocht. Kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Jij maakt je niet druk om wat andere kopers overkomt. Ik wel. Wat ze mij flikken, flikken ze anderen ook.
In je vorige post zei je trouwens dat ik waarschijnlijk een maand had moeten wachten op de goede laptop. Nu zeg je dat wanneer ze geen andere op voorraad gehad hadden je binnen 3 werkdagen gehad had willen hebben. Over mierenneuken gesproken ;)

Ik kom al dik 7 jaar bij alternate en heb er veel gekocht. Ook garantiegevallen gehad in het verleden, videokaarten zo omgeruild etc. Maar inmiddels werken er veel nieuwelingen die een andere aanpak hebben. Kleren maken de man en verkopers een winkel. Zo is het. Alternate heeft voor mij nu afgedaan.
Als je die mail gelezen hebt die ik gekregen heb van ze omtrent dat hele full hd gebeuren dan kun je op je vingers uittellen hoe het met andere klanten gaat. Die kunnen ze totaal niet goed voorlichten omdat ze niet weten waar ze over praten.
Maar misschien doen ze alleen tegen mij maar zo en in een ander geval weer anders. Ze praten waarschijnlijk zoals het hen het beste uitkomt. Daar is de klant in elk geval niet bij gebaat.

Al met al draait het erom dat ze iets niet kunnen waarmaken. De fout ligt volledig bij hun en als het goedgemaakt moet worden proberen ze eronderuit te komen en je vals voor te lichten.

Niet echt een positief verhaal dus voor een winkel en voor mij voldoende om er niets meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:25
Als het een drukfout is betekent niet dat ze niet moeten leveren. Er is alleen geen sprake van overeenkomst als het redelijkerwijs valt te verwachten dat er een drukfout gemaakt was (bijvoorbeeld een laptop voor 5euro ipv 500). Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:18:
In je vorige post zei je trouwens dat ik waarschijnlijk een maand had moeten wachten op de goede laptop. Nu zeg je dat wanneer ze geen andere op voorraad gehad hadden je binnen 3 werkdagen gehad had willen hebben. Over mierenneuken gesproken ;)
Nee hoor, geen mierenneuken. Standaard procedure zal zijn ongeveer een maand inclusief onderzoek etc. Dit is ook wat alternate waarschijnlijk zou zeggen.
Als ik oorlog heb met een winkel dan is 3 dagen voor mij opeens een heel redelijke termijn omdat de concurrent het product ook heeft, standaard procedures heb ik niets mee te maken als ik op oorlogspad ben. Concurrent kan het binnen 3 dagen op mijn bureau hebben staan, dus alternate ook. Hoe onredelijk dit ook is, dit is wel mijn eis. Of dit of geld terug zodat ik het bij de concurrent ga kopen en het alsnog wel binnen 3 dagen op mijn bureau heb staan.

Dat is geen mierenneuken, dat is een verschil van inzicht tussen wat ik wil en hoe alternate waarschijnlijk normaal gesproken handelt.
Als je die mail gelezen hebt die ik gekregen heb van ze omtrent dat hele full hd gebeuren dan kun je op je vingers uittellen hoe het met andere klanten gaat. Die kunnen ze totaal niet goed voorlichten omdat ze niet weten waar ze over praten.
Ach, dat was imho gewoon een 13-jarig email antwoord op een 15-jarige email vraag. Jullie beiden wilden niets toegeven en ten allen koste jullie gelijk halen terwijl het imho nergens meer over ging.
Hun email was niet netjes ( gaat mij er nog niet eens om of het feitelijk wel of niet correct was ) maar jouw email was ook niet zakelijk en netjes.
Niet echt een positief verhaal dus voor een winkel en voor mij voldoende om er niets meer te kopen.
Hier ben ik het dus ook wel mee eens, maar dit gaat meer over het laptop verhaal zelf. Het email verhaal vind ik iets totaal anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Daar heb je gelijk in :p

Maar ja, probeer na zo'n behandeling maar serieus te blijven. Ik voelde me dat niet echt genomen en ze kwamen op me over als een paar betweterige nerds. Dat zeg ik dan ook gewoon maar.

Hun vonden dat hier op tweakers veel 15-16 jarige rondhingen die denken dat ze alles weten. Dat vond ik ook niet echt prettig om te horen.

Pagina: 1 2 Laatste