Gebruikt dit spel bij de gamecontroller analoge rear-triggers? Ik wil voor de PC-release nog even snel een toffe gamecontroller scoren (want dat speelt veel fijner), maar ik kan mij niet meer goed herinneren of GTA verschil ziet tussen digitale of analoge triggers?
Anoniem: 154012
Sowieso wordt de X360 controller 100% ondersteund. Aangezien daar ook analoge triggers op zitten lijkt mij dat geen probleem.Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:43:
Gebruikt dit spel bij de gamecontroller analoge rear-triggers? Ik wil voor de PC-release nog even snel een toffe gamecontroller scoren (want dat speelt veel fijner), maar ik kan mij niet meer goed herinneren of GTA verschil ziet tussen digitale of analoge triggers?
Anoniem: 37526
Maar als je gas geeft, ziet hij het verschil tussen vol gas en een beetje gas? Als dat niet zo is haal ik liever een cheapo gamecontroller zonder analoge triggers.
Op de console versies wel. Op de PC editie weet ik niet, al lijkt me van wel?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Dat zal dan hopelijk vast wel. Bedankt, dan gaat het dus een Xbox 360 controller worden ipv een cheapo versie.GreenSky schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:50:
Op de console versies wel. Op de PC editie weet ik niet, al lijkt me van wel?
Ik vindt het ook wel fijn dat de game een beetje voor die controller gemaakt is. Dan weet je dat alles op de goede plek zit (voor toetscombinaties), dat je geen toetsen te kort komt enz.
Nieuwe PC preview op eurogamer.net
Vooral veel info over de video-editor en een bevestiging dat de multiplay werkt met Games for Windows Live en TrueSkill ranking matchmaking.
Verder 1 leuk nieuwtje:
Vooral veel info over de video-editor en een bevestiging dat de multiplay werkt met Games for Windows Live en TrueSkill ranking matchmaking.
Verder 1 leuk nieuwtje:
- build-in benchmark
Die build in videoeditor zal wel een groot deel van de gevraagde systeemeisen opslokken als hij alles in een straal van zo veel meter opneemt (en wat minder in een straal van wat meer meters). Ik hoop dat het een optie is die je ook uit kan zetten.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nou, het werkt waarschijnlijk zo dat de coordinaten van alle objecten binnen een bepaalde radius worden bewaard. Vergelijk het met een replay van bijv. CoH, dat zijn tenslotte ook maar kleine files. Maar je hebtMarzman schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:03:
Die build in videoeditor zal wel een groot deel van de gevraagde systeemeisen opslokken als hij alles in een straal van zo veel meter opneemt (en wat minder in een straal van wat meer meters). Ik hoop dat het een optie is die je ook uit kan zetten.
zeker gelijk dat de editor een stevige CPU eist, helemaal als er filmpjes als WMV in 1080p formaat
worden gemaakt.
Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van previews die grotendeels over de editor gaan. Het interesseert
me geen bal, als ik iets wil opnemen voldoet FRAPS over het algemeen prima. Al zullen er best mensen zijn
die er flink mee aan de slag gaan want er staat al genoeg van de console versie op YouTube.
Maar ik vind het toch een beetje raar dat Rockstar zoveel aandacht eist voor iets dat een bijzaak zou moeten zijn. Persoonlijk vind ik de PC versie vooral interessant voor de mooiere graphics en omdat ik hoop dat er veel mods voor worden gemaakt (aangezien singleplay na de storyline al snel supersaai is). Zelfs de uitgebreide multiplay boeit me steeds minder want het komt simpelweg niet eens in de buurt van de intense gameplay van SA-MP servers met 150 players.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Demo's kon ik al opnemen bij Qauke 1 geloof ik. Bovendien kan het idd prima met externe software. Wat is daar nou spannend aan? Misschien vernieuwend op een console, maar op de PC zeker niet!
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Een benchmark op een console? Terwijl er maar twee ''vernieuwende'' hardwareconfiguraties zijn als in XBoX360 en PlayStation3? Wat heeft dat voor zin?
Eh? Die benchmark is een nieuwe feature in de PC versie hoor.Jejking schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:49:
Een benchmark op een console? Terwijl er maar twee ''vernieuwende'' hardwareconfiguraties zijn als in XBoX360 en PlayStation3? Wat heeft dat voor zin?
Anoniem: 280401
Super vette game! Ikzelf zit nu rond de 30%. Ik heb nog geen multiplayer gedaan maar binnenkort sluit ik me PS3 aan op Internet. Is multiplayer moeilijk?
Drumstick
Drumstick
Moeilijk? Nee. Naar de kloten geholpen doordat het overbevolkt is met irritante minderjarigen die officieel de game niet eens mogen kopen? Ja.
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Ik ging ook in op de post boven mij?GreenSky schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:02:
[...]
Eh? Die benchmark is een nieuwe feature in de PC versie hoor.

Anoniem: 131051
Ha ha ..ph4ge schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:39:
Ja, je hebt helemaal gelijk. Demo's kon ik al opnemen bij Qauke 1 geloof ik. Bovendien kan het idd prima met externe software. Wat is daar nou spannend aan? Misschien vernieuwend op een console, maar op de PC zeker niet!

Die zin bulkt van 'ik heb geen idee wat consoles tegenwoordig doen, maar kijk de pc eens zo superieur zijn' nonsens...
Ja, je kan op de pc bij alle games al jaren screencaptures opnemen, maar
- Dan heb je een extern programma nodig zoals fraps. Iets wat 'bovenop' je game moet draaien en bij sommige games problemen geeft en weet ik wat nog allemaal. Pluspuntjes voor gta om het dan maar meteen in te bouwen, denk ik dan?
Wat is het probleem trouwens, wie het met fraps wil doen, be my guest, maar de rest kan de ingame editor gebruiken van gta zelf.
- Jje bent beperkt tot de viewpoints waarin je zelf speelt en wat je zelf gewoonlijk ziet wanneer je het spel speelt, omdat je nu eenmaal gewoonweg opneemt wat naar je scherm gestuurd wordt. Dus gewoon 'achter de wagen', '3rd person', 'first person'.
- Ik ken bijna geen, om niet te zeggen geen enkele, pc game (en ik heb er genoeg) waar je zelf creatieve controle hebt over waar je de camera wil plaatsen om een scene op te nemen. Veel games met replay's (maar dat is nog iets anders dan wat hier bedoeld wordt, tenzij je met fraps de replay wil capturen) en bij racegames vaak heel beperkte cameraviews tijdens de replay. Ik kan bij bvb ETQW in elk geval niet de laatste 60 seconden oproepen en 'filmen' vanaf elk mogelijk punt om een beter filmpje te kunnen maken.
- De eerste en enige game waarbij ik zelf controle had over hoe de replay cinematografisch in elkaar zat was driver 1 op de ps1 no less, dus wat bedoel je met die consoles? Andere games waarbij je meteen uw beste actie kan capturen en uploaden? bvb Fifa09. Ook op consoles...
Maar met de capture controls in GTA IV kan je eindelijk je eigen acties en gameplay zien op manieren zoals je ze nog niet gezien hebt. Je kan zo vast heel indrukwekkende en mooie filmpjes maken van uw beste momenten in de game. Ipv dat toe te juichen moet het natuurlijk weer geminimaliseerd worden omdat 'elke' tweaker wel 'fraps' heeft draaien. Right. Iets zegt me dat de ingame controls iets gebruiksvriendelijker worden.
Heeft halo 3 trouwens ook geen uitgebreide functies om de actie naar believen te 'capturen' en te herbekijken? Ook op console dus, he...
Gamers doen tegenwoordig niets liever dan zoveel mogelijk experimenteren en uit de game-engine halen, om hun eigen content te kunnen delen. Of het nu replay's zijn, of maps, of levels, of spore-creatures, maakt niet uit. Die video-editing zou wel eens héél populair kunnen worden. Kijk maar hoeveel fifa09 momentjes er ge-upload worden.
Ik ga waarschijnlijk in februari-maart m'n pc upgraden met een grafische kaart die op dat moment mid-end en zuinig is. En dan mag deze game natuurlijk niet ontbreken (alhoewel ik 'm ook nog op de ps3 wil kopen van zodra ik een ps3 heb, console en 42" plasma speelt altijd relaxter. Dan maakt het mij niet uit hoeveel blaadjes er aan een boom hangen

Betekent dit dat online gamen met gta alleen mogelijk zal zijn als je de subscription fee betaalt voor de pc versie van windows live? Slim gezien, ms. Want iedereen zal online willen gaan met gta, geen betere manier om live te pushen op de pc (ben ik niet onverdeeld gelukkig mee, zeg maar). Ze hebben rockstar al netjes aan de leiband door exclusieve content op de xbox, nu dus enkel online via windows live platform. Jammer....
Dan maar online gamen met de ps3 versie van gta, wat wel gewoon gratis is.
Zowel remmen als gas geven zijn volledig analoog op console, en bepalen zelfs sterk hoe vlot je kan rijden aangezien de autobesturing stukken realistischer is dan zijn voorganger (daarom dat ik het zeer vreemd vind dat er mensen dit uberhaupt met een toetsenbord WILLEN spelen). Goede gamepad is geen slechte investeringMaar als je gas geeft, ziet hij het verschil tussen vol gas en een beetje gas? Als dat niet zo is haal ik liever een cheapo gamecontroller zonder analoge triggers.
QFT. Op zich zit de multiplayer zeer leuk in elkaar, massas speelmodi om uit te kiezen en eenvoudig om mensen te verzamelen voor een spelletje. Zolang je enkel met vrienden speelt is alles koek en ei, maar zodra je ranked matches gaat spelen (wat je bijvoorbeeld op 360 moet doen als je alle achievements wil halen) is het gewoonweg huilen: De mensen met wie je keer op keer samenzit hebben net genoeg hersencapaciteit om te ademen en een controller vast te houden waarbij IEDER spel uitmondt in een scheldpartij tussen een groepje wannabe "gangstas", waarbij je uit pure frustratie gewoonweg de headset uitzet. Headset uitzetten helpt echter niet tegen asociaal ingame gedrag.Moeilijk? Nee. Naar de kloten geholpen doordat het overbevolkt is met irritante minderjarigen die officieel de game niet eens mogen kopen? Ja.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb voor de PS3 ook een BT headset, deze gebruik ik eigenlijk weinig uiteindelijk. Wel leuk voor vrienden.
Ik speel vaak Cops 'n Crooks, en daar is het nog wel aardig te doen met andere mensen. Maar er kunnen wel ontzettend domme figuren in het spel zitten ja. Wat me nog het meest irriteert is mensen die de host zijn, maar het spel niet starten. En dat niemand ze dan kickt.
Ik speel vaak Cops 'n Crooks, en daar is het nog wel aardig te doen met andere mensen. Maar er kunnen wel ontzettend domme figuren in het spel zitten ja. Wat me nog het meest irriteert is mensen die de host zijn, maar het spel niet starten. En dat niemand ze dan kickt.
De PC versie van GFWL is ondertussen gratis. Het was wel een betaalde service. Je zit wel vast aan GFWL en het Live programma wat je moet gebruiken, maar het zit ook in FO3 en ik moet zeggen dat het gewoon goed werkt en achievements zijn ook wel grappig op de PC. (Geen MP voor FO3 uiteraard).Anoniem: 131051 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 01:46:
[...]
Betekent dit dat online gamen met gta alleen mogelijk zal zijn als je de subscription fee betaalt voor de pc versie van windows live? Slim gezien, ms. Want iedereen zal online willen gaan met gta, geen betere manier om live te pushen op de pc (ben ik niet onverdeeld gelukkig mee, zeg maar). Ze hebben rockstar al netjes aan de leiband door exclusieve content op de xbox, nu dus enkel online via windows live platform. Jammer....
Dan maar online gamen met de ps3 versie van gta, wat wel gewoon gratis is.
Reagerend op je punt 1 tm 4. Dat is een gewone demo feature, zoals ik al zei is dat alles zelfs al mogelijk bij Quake (1996), en volgens mij was het toen al niet meer bijzonder. Ik heb zelf bij RTCW (2001) regelmatig flimpjes gemaakt en gezien waar uit allerlei hoeken materiaal schieten mogelijk was. Dit is gewoon niet bijzonder. Dat zijn demo's, waarin je later ook gewoon het camera standpunt kan veranderen. Hier heb je fraps ook niet voor nodig (hoewel het wel handiger werkt soms).
Heb je wel eens van fragmovies gehoord? Die worden ook al tientallen jaren gemaakt, waarin gamers hun beste moves laten zien, vanuit alle hoeken en met de mooiste effecten, leuk muziekje erbij, you name it. Dat is gewoon niet bijzonder!
Verder zegt het genoeg dat je 1 console spel weet te noemen waarin het ook kan. Het blijft enorm lastig, want je kan op een console nooit lekker videobewerken. Op een console kan je deze "feature" misschien wel met droge ogen verkopen. Niks ten nadele van consoles.
Ik zie die trend in filmpjes niet zo. Misschien dat het nieuw is voor het grote publiek (ontwikkeling van youtube enzo), maar als sinds ik RA speelde werd ik al doodgegooid met (frag)movies e.d.. Heel speciaal hoor, met recht een reden om deze versie meer dan een jaar later pas uit te brengen, en zeker een feature die de aanschaf waard maakt...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heb nu eindelijk alle pidgeons in het meest rechter eiland, nog twee eilanden te gaan....wat een pokke werk
Ik ben gedurende en na de story erg vaak dood gegaan waardoor ik weinig geld heb. (226.000) toch zou ik nog wel de achievement willen halen waarvoor je 500.000 nodig hebt. Iemand een tip om snel aan geld te komen en deze achievement te halen?
Ik ben gedurende en na de story erg vaak dood gegaan waardoor ik weinig geld heb. (226.000) toch zou ik nog wel de achievement willen halen waarvoor je 500.000 nodig hebt. Iemand een tip om snel aan geld te komen en deze achievement te halen?
Ik heb wel eens gelezen dat je bij de geldautomaten onbeperkt geld kan plukken.monnick schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:57:
Heb nu eindelijk alle pidgeons in het meest rechter eiland, nog twee eilanden te gaan....wat een pokke werk![]()
Was een glitch ofzo (misschien zit het er nog in?)
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Mja sorry dude, ik zat helemaal in de singleplayer.GreenSky schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:08:
Ik Svennie en M@nic gister uitnodigen, kwamen ze niet
Edit: Blijft trouwens leuk, ik kan maar geen genoeg krijgen van online Cops 'n Crooks. Het is ook leuk als je aan het einde van de 2 rondes 8 kills op je naam hebt staan en de rest 0![]()
Of al schietend op een aankomende politie wagen, achteruit rijdend, dan een reverse 180 maken over een ander politie mannetje
Heb 'm nog niet uitgespeeld en dat wordt wel tijd!
Je kan bij geldautomaten saldo aflezen, en verder helemaal nietsBeerkeeper schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:47:
[...]
Ik heb wel eens gelezen dat je bij de geldautomaten onbeperkt geld kan plukken.
Was een glitch ofzo (misschien zit het er nog in?)
Elect a clown, expect a circus.
Dat klopt, maar is niet waar aan gerefereerd wordt. De unlimited-cash methode houdt in dat je iemand van kant maakt die net geld heeft gehaald, de hele zaak blokkeert zodat er geen ambulance bij kan er vervolgens wegloopt. Als je daarna weer terugkomt schijnt het geld er weer te liggen.Slasher schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:59:
[...]
Je kan bij geldautomaten saldo aflezen, en verder helemaal niets
Klinkt als een ingewikkelde manier. Om aan veel geld te komen had ik al bedacht om dmv cheats (even erg als een glitch gebruiken
) infernussen te spawnen en die steeds in de garage van Stevie te rijden om zo geld te cashen.
Maar met cheats enabled werken de achievements niet, right?monnick schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:05:
Klinkt als een ingewikkelde manier. Om aan veel geld te komen had ik al bedacht om dmv cheats (even erg als een glitch gebruiken) infernussen te spawnen en die steeds in de garage van Stevie te rijden om zo geld te cashen.
Ik heb hier nog niet gelezen dat de PC versie pas 3 December 2008 komt ipv 17 november.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Nee, er zijn maar een 6 tal cheats (zie: GTAgames.nl) die je achievements beinvloeden. En de inferus-spawn-cheat behoort daar niet toe.Exorcist schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:08:
[...]
Maar met cheats enabled werken de achievements niet, right?
EDIT: Andere auto dan infernus, want daar is geen cheat voor
[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 15-11-2008 11:42 ]
Het heeft zelfs op de frontpage gestaanH3llSiNG schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:22:
Ik heb hier nog niet gelezen dat de PC versie pas 3 December 2008 komt ipv 17 november.
nieuws: GTA IV voor pc loopt toch vertraging op
Ben zeer benieuwd naar de pc versie zeg.. Ben weer opnieuw begonnen met gta haha maar wat is het toch een vette game zeg..! Ook op de ps3 ziet het er zeer gelikt uit hoor
Nu let je helemaal op alle details vooral wat er allemaal op straat gebeurd enz.. Had hier veel eerder mee moeten beginnen maar ja al die nieuwe games voor de ps3
En straks weer lekker modden op de pc, sjees wat heb ik dat veel gedaan zeg met gta san haha.. Met van die grote 7series toeren enz haha wat een tijd
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Anoniem: 230207
Is het eigenlijk bekend of je die record functie ook kunt uitzetten op de pc. Heb daar namelijk totaal geen behoefte aan.
Lijkt me nogal logisch eigenlijk dat dat wel kan, vooral als ze al zoveel werk maken van de PC versie. Eindelijk weer een dev die het doet zoals het hoort en geen 1:1 port maakt.
System specs vergelijken en een beetje nadenken is toch niet zo lastig? Zulk soort vragen hier dumpen is niet de bedoeling
[ Voor 81% gewijzigd door TheZeroorez op 19-11-2008 18:06 ]
* zie boven.
[ Voor 96% gewijzigd door TheZeroorez op 19-11-2008 18:06 ]
Nieuwe info!!
Rockstar Games Social Club members who play Grand Theft Auto IV for the PC (coming December 3rd, 2008) will be able to upload their custom gameplay video clips created with the game's built-in Video Editor Feature. Capture your crazy experiences around Liberty City and choice gameplay moments, edit them into personalized clips, and then post and share your finished masterpieces here for the world to see. Note that Social Club membership is required to post videos, but non-members will be able to freely visit to watch any and all posted videos.
Social Club members will be able to manage their own profile pages to track videos they've posted, as well as participate in ongoing special contests and video-based competitions. Following the release of Grand Theft Auto IV for the PC, look for Social-Club-TV-supported in-game video features in many more future Rockstar Games titles to come.
To play with all options turned to 11, we recommend having:
Processor: Intel 2.4GHz Quad Core / AMD Phenom X3 2.1GHz
RAM: 2.5GB
GPU: Nvidia 8600 512MB / ATI 3870 512MB
Hard Drive: 18GB Free Space (36-54GB for digital distribution installation)
Screens, videos en bron hier:
http://ve3d.ign.com/artic...enshots-Recommended-Specs
Rockstar Games Social Club members who play Grand Theft Auto IV for the PC (coming December 3rd, 2008) will be able to upload their custom gameplay video clips created with the game's built-in Video Editor Feature. Capture your crazy experiences around Liberty City and choice gameplay moments, edit them into personalized clips, and then post and share your finished masterpieces here for the world to see. Note that Social Club membership is required to post videos, but non-members will be able to freely visit to watch any and all posted videos.
Social Club members will be able to manage their own profile pages to track videos they've posted, as well as participate in ongoing special contests and video-based competitions. Following the release of Grand Theft Auto IV for the PC, look for Social-Club-TV-supported in-game video features in many more future Rockstar Games titles to come.
To play with all options turned to 11, we recommend having:
Processor: Intel 2.4GHz Quad Core / AMD Phenom X3 2.1GHz
RAM: 2.5GB
GPU: Nvidia 8600 512MB / ATI 3870 512MB
Hard Drive: 18GB Free Space (36-54GB for digital distribution installation)
Screens, videos en bron hier:
http://ve3d.ign.com/artic...enshots-Recommended-Specs
Anoniem: 59888
Waarom zou je iets uit willen zetten wat er al sinds GTA 3 standaard in zit en aan staat? Dat ze er nu een editor bij gedaan hebben is een ander verhaal, maar dat maakt de replay/record functie niet iets nieuws.Anoniem: 230207 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:32:
Is het eigenlijk bekend of je die record functie ook kunt uitzetten op de pc. Heb daar namelijk totaal geen behoefte aan.
De DLC is eindelijk wat meer over bekend (al is het niet veel):
http://kotaku.com/5093975...-and-damned-out-in-feb-09
http://kotaku.com/5093975...-and-damned-out-in-feb-09
Op de GTA IV pagina staan wat voorbeeldfilmpjes van wat je er allemaal mee kan. Ik vind het persoonlijk brilliant gedaan. Stukken beter dan welke replay-manager dan ook. Gewoon fragmentjes opnemen, knippen, achter elkaar zetten, lekker filmen, gaaf.
Nu maar hopen dat je 1080p filmpjes kan "renderen", zodat ook trage computers Full-HD filmpjes kunnen uploaden.
Nu maar hopen dat je 1080p filmpjes kan "renderen", zodat ook trage computers Full-HD filmpjes kunnen uploaden.
Jammer dat het hele Biker gedoe van de DLC me niet zo aanspreekt. Maja elk stukje nieuwe GTA is mooi meegenomen! Ben zeer benieuwd hoe duur hij gaat worden, iemand die een gok wil wagen?
Ik vind de naam "Lost and Damned" overigens erg slechts klinken.
ik schat zo'n 12 tot 15 euro.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Grappig dat de DLC precies m'n over grootste 'vijand' uit freeroam gaat, de bikers. Kan er maar niet genoeg van krijgen die van hun motor te rijden of te knallen. Ook wel opvallend is dat ze de meest agressieve NPC's zijn, ze schieten bijna altijd terug of achtervolgen je als je hun bike hebt gepikt. Wel een afknapper dat we tot februari moeten wachten, vind dat Rockstar inmiddels redelijk onbetrouwbaar is geworden met z'n release dates.
De Lost Biker gang wordt echter best vaak genoemd in Weasel News dus achteraf gezien wel een logische keus.
En volgens mij heeft iedereen het beste nieuws van de afgelopen week gemist omdat alle aandacht naar de editor uitging. Op de site van GTA IV staat sinds een paar dagen bij de PC versie:
Maarrr... eigen mp3's afspelen via een apart radio station betekent volgens mij dat de newsflashes over gebeurtenissen in de game tussen de muziek door zal worden gemixt. En dat zou wel erg leuk zijn!
Nog even over die editor, ik moest toch wel lachen om dit filmpje, Niko vs Niko
Klinkt inderdaad als de titel van een B-filmmonnick schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:50:
En volgens mij heeft iedereen het beste nieuws van de afgelopen week gemist omdat alle aandacht naar de editor uitging. Op de site van GTA IV staat sinds een paar dagen bij de PC versie:
- 32 person multiplayer with Custom Match feature for optimized experience
- Customize a radio station using your own songs with Independence FM
Nog even over die editor, ik moest toch wel lachen om dit filmpje, Niko vs Niko
GTA4 staat nu op Steam (preorder): 50 harde dollars.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Inderdaad goed nieuwsNHJ BV schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:14:
Ik ben in elk geval erg blij dat hij ook via Steam beschikbaar komt.
Voor enkele euro's meer heb je een mooi doosje, CD, kaart, boekje...NHJ BV schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:14:
Meer?
Die 32-player multiplayer is inderdaad goed nieuws, dat wordt een lekkere chaos.
* Anoniem: 59888 heeft de game al een tijdje in de preorder staan.
Die 32-player multiplayer is inderdaad goed nieuws, dat wordt een lekkere chaos.
Goed punt, als er ook weer z'n mooie uitvouwkaart bij zit, en een boekje zoals San Andreas dan koop ik toch liever de winkelversie.Anoniem: 37526 schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:35:
[...]
Voor enkele euro's meer heb je een mooi doosje, CD, kaart, boekje...
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Ik vind steam net zo handig eigenlijk. Geen cd die kan beschadigen of kwijtraken, geen no-cd crack nodig.
/▌
Als je 'm bij Play besteld, moet je er denk wel rekening mee houden dat je 'm niet op de release-date binnen hebt.Anoniem: 59888 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:54:
Meer?
Die 32-player multiplayer is inderdaad goed nieuws, dat wordt een lekkere chaos.* Anoniem: 154012 heeft de game al een tijdje in de preorder staan.
Zelf ook maar pre-ordered vandaag, een special edition zie ik niet meer verschijnen.
edit: ook geen special ed. te bestellen via R* zelf. (link)
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 23-11-2008 19:28 ]
Mjah ik koop em liever gewoon in de winkel, dat gedoe met steam hoeft voor mij echt niet. Afgelopen vrijdag heeft iemand m'n steamaccount gehackt, met als gevolg dat de games die ik gekocht heb nu gewoon waardeloos zijn totdat de mensen bij steam bepalen of ik m'n stuff terug krijg....
Geef mij maar gewoon een game die los staat van steam hoor..
Geef mij maar gewoon een game die los staat van steam hoor..
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ja, maar een credit-card aanschaffen kost toch al snel 40 a 50 euro, en dan komt Play.com op 75 a 85 euro uit. Dan is de winkel nog goedkoper.Anoniem: 59888 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:54:
Meer?
Die 32-player multiplayer is inderdaad goed nieuws, dat wordt een lekkere chaos.* Anoniem: 37526 heeft de game al een tijdje in de preorder staan.
offtopic:
Dan doe je toch echt iets verkeerd, ik betaal bij mijn bank 12 euro per jaar voor die creditcard, dat heb ik er na één game of boek meestal wel uit, maar ik koop veel meer per jaar dan één game of één boek.
Overigens is het inderdaad waar dat het bij dat soort shops langer duurt voordat je de game hebt, dus GTA IV heb ik gepreordered bij GCShop, dan heb ik hem op de dag van release of één à twee dagen later. 
Dan doe je toch echt iets verkeerd, ik betaal bij mijn bank 12 euro per jaar voor die creditcard, dat heb ik er na één game of boek meestal wel uit, maar ik koop veel meer per jaar dan één game of één boek.
Geen idee waar jullie een CC halen.. Maar ik heb destijds eentje bij de Rabobank aangevraagd en kreeg hem voor een scheet en een zak wortel (uit mijn hoofd iets van rond de 8 euro per jaar ofzo)Anoniem: 37526 schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:01:
[...]
Ja, maar een credit-card aanschaffen kost toch al snel 40 a 50 euro, en dan komt Play.com op 75 a 85 euro uit. Dan is de winkel nog goedkoper.
Anoniem: 59888 schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:28:
offtopic:
Dan doe je toch echt iets verkeerd, ik betaal bij mijn bank 12 euro per jaar voor die creditcard, dat heb ik er na één game of boek meestal wel uit, maar ik koop veel meer per jaar dan één game of één boek.Overigens is het inderdaad waar dat het bij dat soort shops langer duurt voordat je de game hebt, dus GTA IV heb ik gepreordered bij GCShop, dan heb ik hem op de dag van release of één à twee dagen later.
offtopic:
20 euro voor een normale CreditCard, 50 euro voor een Gold Card. Al heb ik liever geen credit card, betalen met geleend geld is mijn ding niet. Amerika is er door naar de knoppen gegaan... en ik krijg bij mijn gameshop altijd een kopje koffie.
20 euro voor een normale CreditCard, 50 euro voor een Gold Card. Al heb ik liever geen credit card, betalen met geleend geld is mijn ding niet. Amerika is er door naar de knoppen gegaan... en ik krijg bij mijn gameshop altijd een kopje koffie.
Ik heb 7 maanden geleden GTA4 uitgespeeld op de 360, daarna is mijn xbox kaduuk gegaan (RROD), heb hem vorige week pas opgestuurd en deze week terug dus ik ben er helemaal uit zeg maar.. ik heb de storyline complete en zit nu op 67%, what else is there to do?
Stunt jumps, packages, pidgeons, races, exotic exports, assassin missies, random character missies, etc. Kijk maar eens in je achievement lijst zou ik zeggen.
(En dan zou je bijna vergeten dat je ook nog online kunt)
(En dan zou je bijna vergeten dat je ook nog online kunt)
dat is niks, als ik de tijd die ik aan alle gta versies bij elkaar heb besteed, zou hebben gewerkt, plus de rente.. op een spaarrekening zou hebben gezet zou daar nu tienduizenden euros op staanNHJ BV schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:14:
1000 uur keer 10 euro plus de rente over al die jaren.. poeh de aanschaf van het spel is slechts een klein fooitje voor de makers van deze geniale serie!
Ik kan ook niet wachten op de PC-versie. Deze al gepreordered via steam. Net even langs de winkel geweest voor boodschappen, stond daar in de supermarkt de GTA4 guide, meteen even meegenomen
. Was ook het enige gameblad wat ze daar hadden.
Ik heb het spel tot nu toe wel 10 minuten gespeeld bij een vriend van me PS3, dus eigenlijk alles is nog nieuw voor mij! Heb er zin in!
Ik heb het spel tot nu toe wel 10 minuten gespeeld bij een vriend van me PS3, dus eigenlijk alles is nog nieuw voor mij! Heb er zin in!
Waarom niet gewoon torrenten, heb je ook geen gezeik met creditcards.Marzman schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:29:
Ik vind steam net zo handig eigenlijk. Geen cd die kan beschadigen of kwijtraken, geen no-cd crack nodig.
Om het legaal te houden? De ontwikkelaars te ondersteunen?Het Fantoom schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:24:
[...]
Waarom niet gewoon torrenten, heb je ook geen gezeik met creditcards.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 27-11-2008 19:27 ]
/▌
QFTHet Fantoom schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:24:
[...]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Waarom jat je je eten niet gewoon bij de Appie? Heb je ook geen gezeik bij de pinautomaat!Het Fantoom schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:24:
[...]
Kom op zeg, wat is dat nou voor opmerking.

Ga effe ergens anders een flamewar starten ofzo...Het Fantoom schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:24:
[...]

En kunnen we nu dan weer ontopic en zinvol verder?
En voor de mensen die een opmerking als die van Het Fantoom niet aanstaat: Laat de reactie links liggen en maak zo nodig een TR
aan. Er net zo zinloos op ingaan wordt ook niet gewaardeerd.
En voor de mensen die een opmerking als die van Het Fantoom niet aanstaat: Laat de reactie links liggen en maak zo nodig een TR

[ Voor 20% gewijzigd door PromoX op 28-11-2008 00:05 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Turismo pakken, die is wel te spawnen en levert nog meer geld opmonnick schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:41:
[...]
Nee, er zijn maar een 6 tal cheats (zie: GTAgames.nl) die je achievements beinvloeden. En de inferus-spawn-cheat behoort daar niet toe.
EDIT: Andere auto dan infernus, want daar is geen cheat voor
Weet iemand eigenlijk al wanneer het spel nu eigenlijk daadwerkelijk in de winkel ligt? Steam zou blijkbaar eerst 3 december hebben aangegeven maar zonet stond daar al 2 december. Ik ben alleen eigenlijk niet zo'n fan van steam en wil gewoon mooie doosjes hebben
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Bij bol.com staat in ieder geval 3.12.2008
In Europa komt hij 3 december uit en zou hij dus in de winkels moeten liggen, in de V.S. is dat een dagje eerder.
De vraag is nu natuurlijk of je em via steam dan daadwerkelijk op de 2e al kan spelen of dat ze dmv een regio de release toch hetzelfde als de boxed versies houden.
Komisch dat Gamer.nl het nu weer over 4 december heeft. Laten we hopen dat 't een typfout is. Zit blijkbaar ook weer securom in. Al is 't een "milde" versie. Hier een linkje naar een artikel op gamer.nl met de volledige Q&A : klik!
Anoniem: 218213
Laat een reactie maar achterwege als je niet onderbouwd kunt reageren.
[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 28-11-2008 18:38 ]
Enig idee of er eigenlijk een soort benchmark prog bij zit? Die bijv. de settings echt op je eigen hardware afstemmen en een bepaalde FPS.
Mwah, heb GTA ook maar gepreordered via steam, in totaal iets meer kwijt dan als ik de dvd besteld had, maarjah het hoesje enzo doe ik toch niks mee uiteindelijk ( ik ben niet zo'n boekjes lees type).
Aangezien ik Steam super fijn vind werken + het feit dat ik een hekel heb aan dvd's in mijn drive (onder het spelen) maakte de keuze niet echt moeilijk.
Kheb echt zin in deze game, eindelijk weer wat anders dan WoW
Aangezien ik Steam super fijn vind werken + het feit dat ik een hekel heb aan dvd's in mijn drive (onder het spelen) maakte de keuze niet echt moeilijk.
Kheb echt zin in deze game, eindelijk weer wat anders dan WoW
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Mjah persoonlijk ben ik niet zo'n Steam fan, tis dat ik 't nodig heb voor de Valve label games maar voor de rest...
Ik vind het ook niet zo'n heel groot probleem dat de dvd in de drive moet zitten. Uiteindelijk denk ik dat er niet meer gedaan word dan even verifieren OF er iets in zit en of het dan een originele dvd is. De rest zal gewoon van je HD komen gok ik.
Ik vind het ook niet zo'n heel groot probleem dat de dvd in de drive moet zitten. Uiteindelijk denk ik dat er niet meer gedaan word dan even verifieren OF er iets in zit en of het dan een originele dvd is. De rest zal gewoon van je HD komen gok ik.
er schijnt een deen al de game in huis te hebben maar kan nog niet spelen ivm het activeren van het spel
http://www.youtube.com/watch?v=AvYCqLbR-6o
Ziet er legit uit.hansje28 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:17:
er schijnt een deen al de game in huis te hebben maar kan nog niet spelen ivm het activeren van het spel
Hmm, volgens mij gaan er een hoop mensen teleurgesteld worden van de performance van dit spel. Ik denk dat niet heel veel mensen het met redelijke grafische pracht en praal kunnen spelen gezien die systeemeisen.
Of er moeten opeens heel veel videokaarten over de toonbank gaan
Of er moeten opeens heel veel videokaarten over de toonbank gaan
Anoniem: 218213
tja voor niks krijg je niks, het zal zeker niet op alle systeemen soepel lopen , maar vanaf een 7900gtx moet het toch wel te doen zijn
Hoe zit het met de patches op steam? Als je een steam versie hebt moet je ook via steam patchen neem ik aan? Hoelang zit er tussen patch release voor dvd versie en voor de steam versie?
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Als het goed is wordt de retail ook met Steam geinstalleerd, dus zit je er hoe dan ook aan vast met updates.pingkiller schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:39:
Hoe zit het met de patches op steam? Als je een steam versie hebt moet je ook via steam patchen neem ik aan? Hoelang zit er tussen patch release voor dvd versie en voor de steam versie?
vind niet dat je moet klagen over systeemeisen als het spel als goed draaid op kaarten van 130 tot 200 euro op een normale simpele c2duo
Ik denk dat veel mensen die dit spel kopen problemen gaan hebben dit spel op high goed te kunnen spelen.
Als ik die scan van Gamestar bekijk die hier in dit topic gepost is. Zeggen ze dat het met een Quad core pc met 4 gig ram en een gtx280 op very high het spel nog steeds soms stottert maar je wel scherpe textures hebt.
Ja dat mag ook wel ook
en dan nog steeds stotteren.
Als ik die scan van Gamestar bekijk die hier in dit topic gepost is. Zeggen ze dat het met een Quad core pc met 4 gig ram en een gtx280 op very high het spel nog steeds soms stottert maar je wel scherpe textures hebt.
Ja dat mag ook wel ook

Ja goed het draait, maar hoe ziet het eruit? Als ik screenshots zie van low/normal in de nieuwe Gamestar (Duits blad) dan ziet Vice City er net zo uit. Alleen op very high lijkt het wat maar daar heb je een monster voor nodig.PainkillA schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:18:
vind niet dat je moet klagen over systeemeisen als het spel als goed draaid op kaarten van 130 tot 200 euro op een normale simpele c2duo
[ Voor 38% gewijzigd door H3llSiNG op 29-11-2008 19:10 ]

Gamestation UK verkoopt ze al
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Mjah in hoeverre dat daadwerkelijk in de uiteindelijke engine/versie ook het geval is is maar de vraag. R* geeft ook aan dat de problematiek met de Radeon kaarten in de uiteindelijke versie ook verholpen zal zijn. Lijkt me dus dat ze een (vroege) testversie gehad hebben die misschien nog niet helemaal geoptimaliseerd was.
Maar dat blijft uiteraard een gok
. Als ik em woensdag ergens kan vinden dan frot ik em in m'n dvd drive installeer en knal gewoon alles op 't hoogste van 't hoogste. Loopt 't dan bagger, dan schroef ik em dan wel stukje bij beetje omlaag
Maar dat blijft uiteraard een gok
Die mensen moet toch wel wachten tot dinsdag.
Welk grafisch niveau kunnen we de xbox360 versie mee vergelijken? (medium, high, very high?) Die vond ik grafisch heel erg tegenvallen namelijk.
De eerste impressie van het spel door C.44:
(over graphics): OOOOHH OMG!!!!
(over FPS): OOOOHH OMG OMGOMG!!!!
Haha dat beloofd wat..Killzone schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:21:
Qua FPS: low, qua grafische detaillering: mediumJazzle schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:19:
Welk grafisch niveau kunnen we de xbox360 versie mee vergelijken? (medium, high, very high?) Die vond ik grafisch heel erg tegenvallen namelijk.
Super, ookal user-made screenshots gespot?
Life is complicated
Ze kunnen nog niet spelen aangezien ze hem niet kunnen activeren.
Klopt, zie ook deze quote uit een Q&AKillzone schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:59:
Oftwel, op 2 December kan je 'm echt spelen (of de 3e).Q. Does GTA IV include any version of SecuROM? If so, what kind? Is it like a rootkit?
A. GTA IV PC uses SecuROM for protecting our EXE until street date has passed, to ensure the retail disk is in the computer drive, and is used for Product Activation of the title.
Nouja, in deze tijd met al die cracks en warez.Killzone schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:59:
Ben erg benieuw!
Nog een paar dagen en we kunnen het spel zelf gaan testen/spelen, wat ik het fijnste vind is de betere FPS + Aimen met de muis.
Vooral 360 graden om Niko heen kijken zoals in San Andreas is een hele verademing tegenover de consoles.
Life is complicated
RoflKillzone schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:21:
Die kans zit er dik in jah, al zit ik wel redelijk in 't hogere segment (Q9550 en 9800GTX). Maar goed, laat ik niet juichen voordat ik 't spel uberhaupt in handen heb. Over het algemeen zijn de shops hier in de buurt niet echt supersnel met het op voorraad hebben van spellen
Een dergelijke mededeling voegt niets toe. Houd het nuttig.
[ Voor 74% gewijzigd door PromoX op 30-11-2008 12:52 ]
Op dit forum staat de volledige officiele readme.txt inclusief keymap en lijst met bugs met bepaalde videokaarten.
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=378213
Een paar dingen die opvallen.
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=378213
Een paar dingen die opvallen.
- Independence Radio Play Modes: Sequential - Plays through audio files as they appear in your folder, can skip songs * Shuffle - Plays through audio files randomly, can skip songs. * Radio - Plays through audio files randomly with radio adverts and DJ banter in between tracks, cannot skip songs.
- Een hele lijst met .exe parameters, o.a. -width, -height, -windowed, -safemode
- Benchmark: kan ingame worden gedaan of via de commandline met een eerder opgenomen clip van de video-editor.
- Custom match: je kunt zelf een aantal opties bepalen waarna er alleen in lobbies wordt gezocht die daaraan voldoen.
Erg mooi dat een hoop dingen command-line te benaderen zijn. Daar is goed aan te zien dat het geen slappe port is.
En zo te zien is het maar wat goed dat ik een Xbox 360 controller heb gehaald. Die PC controls zijn een ramp!
En zo te zien is het maar wat goed dat ik een Xbox 360 controller heb gehaald. Die PC controls zijn een ramp!
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 30-11-2008 15:15 ]
Anoniem: 226845
Vond het op xbox ook rot spelen met controller anders hoopte dat dit op pc wel anders zou zijn
Dit topic is gesloten.