Toon posts:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 156.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47

d0s

sssst

Matched: alle, 6
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Ja, daar wil ik ook graag weten !!
Sure :)

1. aansluiten en je W4000 in catalyst control center (of nvidia control panel natuurlijk) als primary en enigste monitor zetten (als je hem cloned of utibreid gaat het niet werken)
2. Vervolgens alle instellingen in Catalyst Control Center laten staan, niks veranderen
3. In powerstrip forceer je simpelweg de resolutie 1920x1080p bij 60hz (25 en 50 hz waren ook opties, deze werkten niet bij mij).. eventueel heb je nog wat opties om e.e.a. fine te tunen, daar heb ik echter nog niet mee gespeeld..

Bij mij was dus het grootste struikelblok het clonen, wat dus niet mag omdat powerstrip maar overweg kan met één monitor :)

overigens dit op een mobility radeon x1600

[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 04-07-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
Geen matches
Geweldig! De MM in Den Haag heeft na anderhalve maand wachten eindelijk de 40W4000 binnen :)...
Morgen onmiddellijk ophalen. Ik ben echt heel blij met dit nieuws.

[ Voor 13% gewijzigd door Tharoy op 04-07-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Matched: alle
Hij is binnen, de 40W4000. Na 4 weken geduld toestel eindelijk geinstalleerd. Eerst analoog geinstalleerd,mmm beeld had ik beter verwacht.

Daarna Alphacrypt kaartje erin met @home kaartje, settings ingevuld, snelscan en alle zenders worden gevonden en beeld perfekt. Hoera.

Dan blijkt echter dat er geen beeld is op NET5 en NICK TOONS. Alle andere (en ja ik heb ze niet alle tig geprobeerd, alleen de belangrijkste) wel. De zender wordt wel gevonden maar beeld is gewoon zwart :? . Iemand enig idee??

Het ook volledige scan gedaan. Wordt NET5 ook gevonden maar beeld nog steeds zwart. ONder volledige scan worden verder een aantal zenders niet gevonden dus nogmaals een snelscan, NET5 wordt gezien maar zwart beeld :'(

Suggesties van iemand?

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rensh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:35:
Hij is binnen, de 40W4000. Na 4 weken geduld toestel eindelijk geinstalleerd. Eerst analoog geinstalleerd,mmm beeld had ik beter verwacht.

Daarna Alphacrypt kaartje erin met @home kaartje, settings ingevuld, snelscan en alle zenders worden gevonden en beeld perfekt. Hoera.

Dan blijkt echter dat er geen beeld is op NET5 en NICK TOONS. Alle andere (en ja ik heb ze niet alle tig geprobeerd, alleen de belangrijkste) wel. De zender wordt wel gevonden maar beeld is gewoon zwart :? . Iemand enig idee??

Het ook volledige scan gedaan. Wordt NET5 ook gevonden maar beeld nog steeds zwart. ONder volledige scan worden verder een aantal zenders niet gevonden dus nogmaals een snelscan, NET5 wordt gezien maar zwart beeld :'(

Suggesties van iemand?
Dit ligt zeer waarschijnlijk aan je Alphacrypt instelling.
Ga naar HOME, digital setup en intellingen van je CA module.
Hier kun je proberen een aantal instellingen te wijzigen. Zet bijv. Force Reading Original op AUTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn 40w400 binnen gekregen van de MM, mooi op tijd.( 4 weken wachten)
Analoog beeld redelijk maar met de AlphaCrypt kaart en Zigo zijn de digitale zenders perfect.
Alle zenders gevonden en netjes snel op volgorde kunnen zetten.
Hij geeft alleen aan dat hij geen hdmi apparaat kan vinden terwijl er wel 1 is aangesloten iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Vandaag mijn 40V4000 gekocht en geïnstalleerd, maar toch is het beeld niet wat het moet zijn.
Beeld niet echt scherp en kleuren die gevlekt zijn, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ook bij externe apparatuur zoals DVD is de beeldvorming verre van perfect, zeker als het donkere scenes zijn zie je de blokjes op het scherm. Kan iemand mij hierover uitleg geven of me helpen met de instellingen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Matched: sony, tv
Hoe zit het met de levering van de W4000 serie? Nu inmiddels sinds 28 mei te moeten wachten via koopjeskampioen vraag ik me af of misschien op andere plaatsen deze tv al wel binnen is gekomen. S&F heeft het in een telefoongesprek over september of oktober nu. :? Daarbij heb ik een mail ontvangen van SONY die zeggen dat de aktie wel doorloopt omdat er leveringsproblemen waren, maar dan moet je wel heb 'gereserveerd' hebben in de aktieperiode, klopt dit? Zijn er mensen die na de aktieperiode een tv (bijvoorbeeld de slecht leverbare W4000) hebben ontvangen en toch nog 200 euro terug of een gratis tv bon hebben opgestuurd (en inmiddels iets ontvangen hebben)?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: alle, sony
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:52:
Gisteren mijn 40w400 binnen gekregen van de MM, mooi op tijd.( 4 weken wachten)
Analoog beeld redelijk maar met de AlphaCrypt kaart en Zigo zijn de digitale zenders perfect.
Alle zenders gevonden en netjes snel op volgorde kunnen zetten.
Hij geeft alleen aan dat hij geen hdmi apparaat kan vinden terwijl er wel 1 is aangesloten iemand een idee?
Dat werkt alleen met bepaalde type (Sony) apparatuur. Voor alle overige apparatuur moet je handmatig de HDMI ingang selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Matched: alle, sony, tv, 6
Gerwin schreef op zondag 06 juli 2008 @ 06:59:
Hoe zit het met de levering van de W4000 serie? Nu inmiddels sinds 28 mei te moeten wachten via koopjeskampioen vraag ik me af of misschien op andere plaatsen deze tv al wel binnen is gekomen. S&F heeft het in een telefoongesprek over september of oktober nu. :? Daarbij heb ik een mail ontvangen van SONY die zeggen dat de aktie wel doorloopt omdat er leveringsproblemen waren, maar dan moet je wel heb 'gereserveerd' hebben in de aktieperiode, klopt dit? Zijn er mensen die na de aktieperiode een tv (bijvoorbeeld de slecht leverbare W4000) hebben ontvangen en toch nog 200 euro terug of een gratis tv bon hebben opgestuurd (en inmiddels iets ontvangen hebben)?
Had mijn 46w4000 op 9 April besteld bij Store.nl

Na drie keer uitstel van levering (was beloofd geleverd te worden midden Mei, eind Juni en half Juli) heb ik em onverwacht op 25 Juni toegestuurd gekregen.

Helaas heeft Store er geen Sony actie voucher bijgedaan, en ik had gehoopt dat via Sony standaard een voucher in de doos zou zitten - in de doos zat alleen een Duitstalige dvd van het WK voetbal uit 1978 :(

De datum dat mijn TV is gefactureerd (bon) is wel 25 Juni - alleen zonder voucher heb ik er niks aan...

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
6Pac schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:02:
[...]

Na drie keer uitstel van levering (was beloofd geleverd te worden midden Mei, eind Juni en half Juli) heb ik em onverwacht op 25 Juni toegestuurd gekregen.

Helaas heeft Store er geen Sony actie voucher bijgedaan, en ik had gehoopt dat via Sony standaard een voucher in de doos zou zitten - in de doos zat alleen een Duitstalige dvd van het WK voetbal uit 1978 :(

De datum dat mijn TV is gefactureerd (bon) is wel 25 Juni - alleen zonder voucher heb ik er niks aan...
Die kan je gewoon vragen. Bij de MM waren ze die ook bijna vergeten, maar gelukkig vroegen we het daar nog, hoe het zat met de voucher. Je hebt toch nog wel de doos? Ik zou gewoon store.nl bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Matched: alle, sony, lcd, tv, 6
Tharoy schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:05:
[...]

Die kan je gewoon vragen. Bij de MM waren ze die ook bijna vergeten, maar gelukkig vroegen we het daar nog, hoe het zat met de voucher. Je hebt toch nog wel de doos? Ik zou gewoon store.nl bellen.
Ik bewaar altijd de verpakking i.v.m. garantie, e.d. Ik had alleen niet verwacht dat sony zelf niet standaard een voucher mee stuurt; andere fabrikanten doen dat namelijk wel.

En hoe zat dat vorig jaar met de gratis PS3 die je bij een nieuwe LCD TV kreeg? Kreeg je de voucher van sony, of van de winkel?

Anyhow, ik heb store.nl maar een mailtje gestuurd of ze de voucher nog willen opsturen.. maar het zou me niks verbazen als ze geen erkende sony online partner zijn - dan gaat het feest niet door.

Ik laat het jullie nog wel weten hoe het afloopt

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
6Pac schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:02:
[...]

Als ik de prijs bij Store.nl zie denk ik eerder dat ze gewoon niet mee deden met de EK actie. De meeste internet winkels deden dat immer niet. Bij winkels die mee deden was de prijs ook minstens 1599,- ( Behalve 1 week bij saturn waar je op alle lcd's nog een refund van hun kreeg ook )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:22
Matched: alle, sony, tv
De voucher van de EK actie zit NIET in de doos, deze moet je via de winkel krijgen. Ook moet je de doos niet weggooien want de originele streepjescode/serienummer afkomstig van de doos moet je meeleveren.

Ik dacht ook dat ie in de doos zou zitten en zelfs de verkoper van S&F wist het tijdens de verkoop niet zeker. Tijdens het uitpakken bleek ie er niet in te zitten en lagen ze gewoon achter de toonbank bij S&F.

Inmiddels het TV tje ontvangen, na 3 weken sinds opsturen van de bon, en deze staat op de slaapkamer. Erg mooi TV tje en ik ben blij dat ik niet voor de € 200 korting ben gegaan.

Ook de 40W4000 blijft een kanjer! Sinds een week eindelijk HD beelden kunnen voeden aan de Sony via een HTPC en het is een genot om naar te kijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:52:
Geen idee. Ook bij mij geeft ie aan dat er geen HDMI apparaat gevonden wordt. Raar inderdaad maar goed, het werkt allemaal prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: sony, tv, 6
Gerwin schreef op zondag 06 juli 2008 @ 06:59:
Tv vrijdag opgehaald bij Saturn in Hoofddorp. Aankoopdatum 6/6, dus zo'n beetje een maandje levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
rwb schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Als ik de prijs bij Store.nl zie denk ik eerder dat ze gewoon niet mee deden met de EK actie. De meeste internet winkels deden dat immer niet. Bij winkels die mee deden was de prijs ook minstens 1599,- ( Behalve 1 week bij saturn waar je op alle lcd's nog een refund van hun kreeg ook )
Dit klopt niet, ik heb deze tv bij de Prijstopper gekocht voor € 1350,00 en zij doen gewoon mee met de Sony EK actie, als het goed is, krijg ik mijn 2e tv over een paar weken :)
Ik weet nog niet zeker of ik hem hou, als ik hem verkoop kan ik via marktplaats er nog makkelijk tussen de € 350 en € 400 voor krijgen :) In dat geval heb ik deze tv dus netto voor rond de € 1000,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: alle, lcd, tv, 6
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:00:
Hoi

Vandaag mijn 40V4000 gekocht en geïnstalleerd, maar toch is het beeld niet wat het moet zijn.
Beeld niet echt scherp en kleuren die gevlekt zijn, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ook bij externe apparatuur zoals DVD is de beeldvorming verre van perfect, zeker als het donkere scenes zijn zie je de blokjes op het scherm. Kan iemand mij hierover uitleg geven of me helpen met de instellingen? Thanks!
Ik denk dat je ruis bedoelt in het geval dat je dvd afspeeld. Dit is bij mij verdwenen nadat ik de Theatre knop ingedrukt heb. Dit helpt ook tegen het niet scherp zijn (ook ruis) van tv kanalen. Volgens mij hebben alle LCD's hier last van. Ga maar eens in een winkel kijken waar ze een gewone dvd afspelen. Gevlekte kleuren heb ik niet kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:52:
[...]

Dit ligt zeer waarschijnlijk aan je Alphacrypt instelling.
Ga naar HOME, digital setup en intellingen van je CA module.
Hier kun je proberen een aantal instellingen te wijzigen. Zet bijv. Force Reading Original op AUTO.
TAQ, je bent mijn held. Dit is de oplossing :) :) !! Had al 4 oude laptops geprobeerd voor er een was waar ik de alphacrypt mee kon updaten naar 3.15 maar die update hielp niets.

Hulde _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: 6
Rensh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:56:
[...]

TAQ, je bent mijn held. Dit is de oplossing :) :) !! Had al 4 oude laptops geprobeerd voor er een was waar ik de alphacrypt mee kon updaten naar 3.15 maar die update hielp niets.

Hulde _/-\o_ _/-\o_
:D Nou graag gedaan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
VCDfan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:17:
De voucher van de EK actie zit NIET in de doos, deze moet je via de winkel krijgen. Ook moet je de doos niet weggooien want de originele streepjescode/serienummer afkomstig van de doos moet je meeleveren.

Ik dacht ook dat ie in de doos zou zitten en zelfs de verkoper van S&F wist het tijdens de verkoop niet zeker. Tijdens het uitpakken bleek ie er niet in te zitten en lagen ze gewoon achter de toonbank bij S&F.

Inmiddels het TV tje ontvangen, na 3 weken sinds opsturen van de bon, en deze staat op de slaapkamer. Erg mooi TV tje en ik ben blij dat ik niet voor de € 200 korting ben gegaan.

Ook de 40W4000 blijft een kanjer! Sinds een week eindelijk HD beelden kunnen voeden aan de Sony via een HTPC en het is een genot om naar te kijken.

[...]

Geen idee. Ook bij mij geeft ie aan dat er geen HDMI apparaat gevonden wordt. Raar inderdaad maar goed, het werkt allemaal prima verder.
Mag ik vragen wat voor HTPC je hebt? :? Heb nu de 40W4000 met Alphacrypt kaartje draaien en klasse beeld. WIl nu nog uitbreiden met een stille HTPC met een digitale tuner (weer een Alphcrypt module nodig neem ik aan?).

De 40W4000 is verder een klasse apparaat. Analoog is mwa maar digitaal beeld is echt klasse 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:20
d0s schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:32:
[...]

Sure :)

1. aansluiten en je W4000 in catalyst control center (of nvidia control panel natuurlijk) als primary en enigste monitor zetten (als je hem cloned of utibreid gaat het niet werken)
2. Vervolgens alle instellingen in Catalyst Control Center laten staan, niks veranderen
3. In powerstrip forceer je simpelweg de resolutie 1920x1080p bij 60hz (25 en 50 hz waren ook opties, deze werkten niet bij mij).. eventueel heb je nog wat opties om e.e.a. fine te tunen, daar heb ik echter nog niet mee gespeeld..

Bij mij was dus het grootste struikelblok het clonen, wat dus niet mag omdat powerstrip maar overweg kan met één monitor :)

overigens dit op een mobility radeon x1600
Helaas, voor mij werkt het niet. Heb in Powerstrip zelfs een custom monitor driver aangemaakt welke een max resolutie van 1920x1080 aan kan. Zowel in Powerstrip (Display Options) en Vista Display properties kan ik niet voor bij de 1360x768 resolutie :(

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Matched: alle, sony, lcd, 6
Nou, die mensen van Store.nl nemen je in de maling waar je bij staat, of ze zijn erg dom.

Kreeg vandaag een reactie op mijn mail, die ik ze gisteren stuurde waarin ik vroeg of ik de actie voucher nog na gestuurd kreeg, dat de actie niet van kracht is op mijn 46w4000 :? :?

Hebben ze vandaag alleen bij dit model een comment geplaatst dat de actie niet geld. Toen ik vanmorgen hun site nog checkte stond het er nog niet bij.

Ze weten vast niet dat de actie allang af is gelopen, en ook niet dat deze geldig was bij alle 40" of grotere sony lcd's

Kneuzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Matched: alle, sony, lcd, 6
6Pac schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:31:
Nou, die mensen van Store.nl nemen je in de maling waar je bij staat, of ze zijn erg dom.

Kreeg vandaag een reactie op mijn mail, die ik ze gisteren stuurde waarin ik vroeg of ik de actie voucher nog na gestuurd kreeg, dat de actie niet van kracht is op mijn 46w4000 :? :?

Hebben ze vandaag alleen bij dit model een comment geplaatst dat de actie niet geld. Toen ik vanmorgen hun site nog checkte stond het er nog niet bij.

Ze weten vast niet dat de actie allang af is gelopen, en ook niet dat deze geldig was bij alle 40" of grotere sony lcd's

Kneuzen :P
Bij een web-winkel had er ook expliciet bij moeten staan dat de actie wel geld, aangezien de meeste web-winkels niet mee deden met de actie. Dus je had het beter van te voren even kunnen vragen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

paulmadejong schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:09:
[...]

Helaas, voor mij werkt het niet. Heb in Powerstrip zelfs een custom monitor driver aangemaakt welke een max resolutie van 1920x1080 aan kan. Zowel in Powerstrip (Display Options) en Vista Display properties kan ik niet voor bij de 1360x768 resolutie :(
Je grafische kaart is te recent. Op papier is 1360x768@60Hz de maximum resolutie voor D-Sub. Een oude grafische kaart trekt zich daar niks van aan, en is gewoon op 1920x1080@50Hz in te stellen. Dat had ik met mijn Ati 9100 ook. Wel verschijnt dan enige seconden "niet ondersteunde resolutie" in beeld, maar het werkt op zich wel. Een nieuwere kaart doet het juist weer beter op Dvi/Hdmi. Ik spreek uit ervaring, heb mijn barebone pc met on-board vga ook voor wat anders moeten wisselen. Afgelopen weekend heb ik trouwens een verloopje van het merk Roline op internet gezien, D-Sub male naar DVI female, wellicht dat dit werkt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:22
Matched: tv, 6
Rensh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:28:
[...]

Mag ik vragen wat voor HTPC je hebt? :? Heb nu de 40W4000 met Alphacrypt kaartje draaien en klasse beeld. WIl nu nog uitbreiden met een stille HTPC met een digitale tuner (weer een Alphcrypt module nodig neem ik aan?).

De 40W4000 is verder een klasse apparaat. Analoog is mwa maar digitaal beeld is echt klasse 8)7
Ik heb een HTPC zonder TV kaart. (geen behoefte om programma's op te nemen)
Met HD beelden bedoel ik dus Bluray schijven en rips. Digitale TV komt nu nog steeds binnen via de Ziggo Humax decoder.
Wordt trouwens met een Alphacrypt CAM module ook het beeld geupscaled? Misschien een stomme vraag maar dat zou dan des te meer een reden zijn om 'm aan te schaffen. (incl. tuurlijk de HDtv mogelijkheid en 1 remote minder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Matched: alle, tv, 6
cjdijk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:29:
[...]

Je grafische kaart is te recent. Op papier is 1360x768@60Hz de maximum resolutie voor D-Sub. Een oude grafische kaart trekt zich daar niks van aan, en is gewoon op 1920x1080@50Hz in te stellen. Dat had ik met mijn Ati 9100 ook. Wel verschijnt dan enige seconden "niet ondersteunde resolutie" in beeld, maar het werkt op zich wel. Een nieuwere kaart doet het juist weer beter op Dvi/Hdmi. Ik spreek uit ervaring, heb mijn barebone pc met on-board vga ook voor wat anders moeten wisselen. Afgelopen weekend heb ik trouwens een verloopje van het merk Roline op internet gezien, D-Sub male naar DVI female, wellicht dat dit werkt.
Dat is volgens mij niet waar, je kunt altijd resoluties forceren (in CCC of nvidia CP ergens aanvinken dat je ook alle niet native resoluties wilt kunnen selecteren). Overigens zou ik aanraden om zelf geen custom monitor driver aan te maken, gewoon je TV als primaire monitor en dan pas powerstrip starten en via de wizard 1920x1080p @ 60hz selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Dat is volgens mij niet waar, je kunt altijd resoluties forceren (in CCC of nvidia CP ergens aanvinken dat je ook alle niet native resoluties wilt kunnen selecteren). Overigens zou ik aanraden om zelf geen custom monitor driver aan te maken, gewoon je TV als primaire monitor en dan pas powerstrip starten en via de wizard 1920x1080p @ 60hz selecteren.
Als ik de 1920x1080@60Hz probeer te selecteren, krijg ik wel beeld, maar het wordt 4:3 formaat. Het valt ook niet op te rekken tot 16:9. Bovendien roept m'n tv dan dat het 1600x1080 is of zoiets. Iemand suggesties, of kan ik 'm beter gewoon maar op 1360x768 laten staan, wat de max resolutie is volgens de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Matched: tv
VCDfan schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Ik heb een HTPC zonder TV kaart. (geen behoefte om programma's op te nemen)
Met HD beelden bedoel ik dus Bluray schijven en rips. Digitale TV komt nu nog steeds binnen via de Ziggo Humax decoder.
Wordt trouwens met een Alphacrypt CAM module ook het beeld geupscaled? Misschien een stomme vraag maar dat zou dan des te meer een reden zijn om 'm aan te schaffen. (incl. tuurlijk de HDtv mogelijkheid en 1 remote minder.)
Wordt niet geupscaled, MAAR wel VEEL beter beeld, met voornamelijk scherper. Ik heb mijn Humax decoder verhuisd naar slaapkamer en Alphacrypt gekocht. Die scart aansluiting is de grootste boosdoener. Dus koop dan in ieder geval een goede kabel.
Verder ook geen gedoe met geluid! andere weer harder dan weer zachter

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:03:
[...]

Als ik de 1920x1080@60Hz probeer te selecteren, krijg ik wel beeld, maar het wordt 4:3 formaat. Het valt ook niet op te rekken tot 16:9. Bovendien roept m'n tv dan dat het 1600x1080 is of zoiets. Iemand suggesties, of kan ik 'm beter gewoon maar op 1360x768 laten staan, wat de max resolutie is volgens de handleiding?
Ah op die manier, dat probleem had ik ook voordat ik mn TV als enige monitor had staan, weet je zeker dat de andere monitor geheel inactief is? Bij mij is het na veel spelen met de instellingen ineens gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
Matched: bravia, tv
Precies 2 weken geleden de bon op de bus gedaan voor de 20" Bravia uit de Ek Aktie.
In de voorwaarde staat dat je hem binnen 4 weken ontvangt.

Hoe snel hadden jullie hem binnen?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
3 weken terug besteld bij Koopjes kampioen(46w4000) 2 keer zelfs
Nog steeds geen bericht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:38:
Precies 2 weken geleden de bon op de bus gedaan voor de 20" Bravia uit de Ek Aktie.

Had hem na 3 weken, nadat het geld is afgeschreven 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:25:
[...]

Ah op die manier, dat probleem had ik ook voordat ik mn TV als enige monitor had staan, weet je zeker dat de andere monitor geheel inactief is? Bij mij is het na veel spelen met de instellingen ineens gelukt..
Ja, is de enige monitor. Ik kan in CCC ook niks met de 2e monitor, blijkbaar detecteert ie automatisch dat hier niks op zit. Ik ga het nog wel met DVI->HDMI proberen, kijken of ik hiermee verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel845
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 07:48
tweakradje schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:57:
Heeft er iemand al ervaring met de V4500? 26 of 32?
Ik sta op het punt hem te bestellen.

Of met de (van binnen bijna identieke) e4000 serie?

Alvast bedankt voor je reactie

Groet
Heb de 32v4500 afgelopen donderdag mogen ontvangen van RedCoon (maandag besteld 8) )
Ik ben er dik tevreden over:
- AlphaCrypt kaart op Ebay gekocht (50 euro) samen met Ziggo kaart erin schuiven en alles werkt. (versie 3.09)
- Geluid vind ik veel beter dan ik had verwacht, ook genoeg instelmogelijkheden om het naar je eigen smaak in te stellen.
- Beeldkwaliteit van Nederland 1 HD is om te watertanden, Tour de France est magnifique en HD.

Voor mij dus helemaal goed qua prijs/prestatie. Levering via Redcoon (ondanks de slechte recensies) ging ook hartstikke goed.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:28:
[...]

Ja, is de enige monitor. Ik kan in CCC ook niks met de 2e monitor, blijkbaar detecteert ie automatisch dat hier niks op zit. Ik ga het nog wel met DVI->HDMI proberen, kijken of ik hiermee verder kom.
Met DVI naar HDMI gaat het sowieso lukken natuurlijk.. dat werkt gegarandeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:46
Knoop doorgehakt en de 40D3500 bestelt.

Ben zelf nogal een zeur, pietje precies en ik kijk naar altijd de duurste dingen, maar toch voor de D3500 gegaan, veel persoonlijke meningen bekeken en zijn allemaal redelijk goed tevreden.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Iemand hier trouwens een idee welke winkels de witte 40E4000 in de showroom hebben staan?
Ik wil dat ding eens in het echt zien ipv enkel de plaatjes op internet, maar na enkele winkels in utrecht en den haag geprobeerd te hebben nog geen succes gehad.
Is iemand dit model al ergens 'in real life' tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:51
botech schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:49:
[...]
Nee, mijn formulieren zijn 6 juni verstuurd, nog niks gekregen.
En? Al nieuws? Op de actiefolder staat dat je binnen de maand na verzenden de cooler en/of de USB stick moet ontvangen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: lcd, tv
Iemand hier trouwens een idee welke winkels de witte 40E4000 in de showroom hebben staan?

in Mijdrecht bij Koeleman hangt een 32E4020 (wit met aluminium randje)
errug mooi toestel. als ik ooit eens een LCD TV koop wordt die het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
bertalizer schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:20:
[...]

En? Al nieuws? Op de actiefolder staat dat je binnen de maand na verzenden de cooler en/of de USB stick moet ontvangen hebben...
:N Nog niets ontvangen. Ik wacht deze week nog af en als er dan nog niks is zal ik eens bellen/mailen. Zodra ik wel iets ontvang laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
bertalizer schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:20:
[...]

Ik heb alles 2 weken geleden opgestuurd en nog niets gehoord/ontvangen.
Zelf wel m'n tv via een Nederlandse webwinkel gekocht (dus eigenlijk niet geldig voor de Belgische promo's, Nederlandse WKactie ook al niet), maar via mail naar de promodienst, mocht ik alles toch wel opsturen en gingen ze het daar zelf aan Sony voorleggen.
Ik had meteen ook gevraagd of je de USBstick EN cooler tegelijk kon krijgen (want volgens de voorwaarden zou dit niet kunnen - 1 artikel per aankoop), maar daarop antwoorden ze niet echt.
Ik heb dus alles (ook de mail) bij elkaar opgestuurd en wacht nu (on)geduldig af.

Weet er hier iemand of je de 2 promo's kon combineren? (al zegt die cooler me weinig hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: lcd, tv
in Mijdrecht bij Koeleman hangt een 32E4020 (wit met aluminium randje)
errug mooi toestel. als ik ooit eens een LCD TV koop wordt die het.
thnx, zal daar eens even gaan kijken. Ben eigenlijk op zoek naar de E4030 (geheel witte rand), maar er zijn weinig winkels die deze modellen hebben staan heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Matched: alle, tv
Rhox1979 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:38:
[...]

Ik had meteen ook gevraagd of je de USBstick EN cooler tegelijk kon krijgen (want volgens de voorwaarden zou dit niet kunnen - 1 artikel per aankoop), maar daarop antwoorden ze niet echt.
Ik heb dus alles (ook de mail) bij elkaar opgestuurd en wacht nu (on)geduldig af.

Weet er hier iemand of je de 2 promo's kon combineren? (al zegt die cooler me weinig hoor ;))
Ik dacht toch dat je beiden samen kon krijgen. Dat hebben ze volgens mij in de winkel ook gezegd toen ik de tv kocht, maar 't is ondertussen weer al een maand geleden dus 100 % zeker ben ik dat ook niet meer. Die usb actie loopt nog tot in 2009, heb die leaflet nog eens door gelezen en er staat idd dat de actie niet cumuleerbaar is. Van die mini-cooler is niets meer terug te vinden, die actie is afgelopen, maar dat zal wel 't zelfde geweest zijn wat de voorwaarden betreft.
Ik heb ze in elk geval alle twee opgestuurd, er zaten genoeg barcodes op de doos 8)
Afwachten of ik ze alle twee krijg, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Geen matches
Van zodra ik iets verneem van deze Belgische promo, laat ik het hier weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 11:53
bommelding845 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:54:
[...]

Heb de 32v4500 afgelopen donderdag mogen ontvangen van RedCoon (maandag besteld 8) )
Ik ben er dik tevreden over:
- AlphaCrypt kaart op Ebay gekocht (50 euro) samen met Ziggo kaart erin schuiven en alles werkt. (versie 3.09)
- Geluid vind ik veel beter dan ik had verwacht, ook genoeg instelmogelijkheden om het naar je eigen smaak in te stellen.
- Beeldkwaliteit van Nederland 1 HD is om te watertanden, Tour de France est magnifique en HD.

Voor mij dus helemaal goed qua prijs/prestatie. Levering via Redcoon (ondanks de slechte recensies) ging ook hartstikke goed.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!
50 euro voor een Alphacrypt kaart? Een light versie? Werkt die dan?

Ik heb (na lang zoeken) voor de full version 109 euro betaald.

Mijn 26v4500 komt morgen binnen. Ook via Redcoon. Goede service trouwens.
Mag ook wel eens gezegd worden.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 07:03

mace

Sapere Aude

tweakradje schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:04:
[...]

50 euro voor een Alphacrypt kaart? Een light versie? Werkt die dan?

Ik heb (na lang zoeken) voor de full version 109 euro betaald.

Mijn 26v4500 komt morgen binnen. Ook via Redcoon. Goede service trouwens.
Mag ook wel eens gezegd worden.

Groet
Light werkt niet, dat kun je vergeten.
Waarschijnlijk heeft hij geluk gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Geen matches
Zo had ik het ook begrepen.

Heb de Light en Classic firmware update van 3.15 eens door IDA gehaald. Moet redelijk
eenvoudig te hacken zijn. Maar ik durfde het niet aan om een Light te kopen en te updaten
met de gehackte update. Dan maar iets meer betalen ;O)

[ Voor 4% gewijzigd door tweakradje op 09-07-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waarschijnlijk gewoon een 2e hands versie van internet gehaald. Hij heeft ook v 3.09 terwijl alle nieuwe modellen gewoon met 3.15 geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: bravia, alle, sony, lcd, tv, 6
Zelf vandaag de Sony Bravia KDL-46W4000 aangeschaft ter vervanging van een wat oudere JVC Interiart (Heel erg mooi toestel uit 2001/2002 met een mooie blauwe design rand). Die toen der tijd een stukje duurder was als deze LCD tv en moet zeggen dat deze Sony de een van de weinige LCD tv's is die ik ooit heb gezien die ook de zwart weergave vrij goed weergeef. ik stoor mij namelijk dood aan alles wat niet klopt aan tv's en naar jaren verwend te zijn geweest door mijn goede jvc crt nu toch eindelijk de overstap durven te maken naar lcd. Wat ik veel zie bij andere modellen en bij vrienden die nu flink willen pronken met hun LCD tv, maar er de ballen verstand van hebben en ik me eigen kapot zou ergeren aan de zwart waardes die de meeste LCD's van hun weergeven. Deze W4000 serie heeft echt een goede zwartwaarde en ook nog eens super kleuren. Al met al dus een goede periode om over te stappen op een flat screen ook doormiddel van een zeurende vriendin die hier al 2 jaar over zeurde dat die glasbak nu eens de vrij moderne huiskamer moest verlaten en richting slaap kamer moest. Al was de vormgeving zeer mooi met het betreffende meubel. Anyway dit is echt de LCD van dit moment ben ik van mening en persoonlijk vindt ik hem beter dan de X3500 serie die een stuk duurder is. Deze ook op test gehad, maar deze vandaag omgeruild tegen de W4000 dus en tot noch toe geen enkel minpunt kunnen vinden. Nu ook HD of digitale tv inbouwen door middel van zo'n kaart, maar daar vind ik genoeg informatie hier over op het forum dus bedankt alvast voor alle informatie die mensen hier hebben gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 16:14
burnoutpc schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:26:
Knoop doorgehakt en de 40D3500 bestelt.

Ben zelf nogal een zeur, pietje precies en ik kijk naar altijd de duurste dingen, maar toch voor de D3500 gegaan, veel persoonlijke meningen bekeken en zijn allemaal redelijk goed tevreden.

Ben benieuwd :)
Ha! Zo'n iemand ben ik ook. Laat nog even je ervaring weten. Ben erg benieuwd.
Heb em vanavond bij een vriend van me gezien. Ik moet zeggen dat me dat 100% mee viel. Vooral HD (samung hd decoder) zag er super goed uit!

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Gister mijn nieuwe 46X3500 opgehangen en wow! wat een geweldig beeld!

ps3 + blue-ray op 1080p is "kwijl", en na al die horror verhalen over ziggo regio den haag izm de CAM heb ik volgens mij enorm geluk, het werkt allemaal perfect.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Geen matches
Fybz schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:52:
[...]

Ha! Zo'n iemand ben ik ook. Laat nog even je ervaring weten. Ben erg benieuwd.
Heb em vanavond bij een vriend van me gezien. Ik moet zeggen dat me dat 100% mee viel. Vooral HD (samung hd decoder) zag er super goed uit!
plasma discounter zei dat ie vrijdag moest komen, dus ben benieuwd, ga hem gebruiken met me ps3.

De prijs, de look en het feit dat mensen zeggen dat ie net iets boven de oude W2000 staat, voldeed aan mijn wensen dus daarom bestelt :). Lichte smearing met hele donkere scenes is het enige probleem wat de "experts" konden vinden, maar anderen zeggen dat het hardstikke mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me nu al een tijdje zitten storen aan het dynamische brightness algoritme wat er in de tv zit. Om een of andere reden komt dit eigenlijk alleen voor bij het afspelen van DVD's en opnames van mijn HDD/DVD recorder (via HDMI aangesloten) en ik weet zeker dat dit niet een instelling van de recorder is. Het moet in de tv zitten. Inmiddels heb ik de light-sensor ook al uitgeschakeld, maar het probleem blijft zich voordoen.

Symptoom: bij donkere scenes verlaagt de TV de brightness, bij heldere scenes wordt deze juist verhoogd.

Weet iemand hoe deze functie uit te schakelen is (evt via een servicemenu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:14:
Ik heb me nu al een tijdje zitten storen aan het dynamische brightness algoritme wat er in de tv zit. Om een of andere reden komt dit eigenlijk alleen voor bij het afspelen van DVD's en opnames van mijn HDD/DVD recorder (via HDMI aangesloten) en ik weet zeker dat dit niet een instelling van de recorder is. Het moet in de tv zitten. Inmiddels heb ik de light-sensor ook al uitgeschakeld, maar het probleem blijft zich voordoen.

Symptoom: bij donkere scenes verlaagt de TV de brightness, bij heldere scenes wordt deze juist verhoogd.

Mij valt dit alleen op bij de aftiteling van een film: dus een volledig zwart scherm waarop dan een witte titel in het midden verschijnt. Je ziet dat de TV niet goed weet wat hij ermee aanmoet en de brightness laat variëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:14:

Dat is de setting "Advanced contrast optimalisatie", die heb ik zelf vrij snel uitgezet. Want is inderdaad zeer irritant, dat ie steeds de helderheid aanpast om nog meer verschil tussen zwart en wit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Geen matches
Weet iemand de key combinatie op de afstandsbediening van de xW4000 om in het service menu te komen?
De handleiding heeft maar weinig technische informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien op Internet.
TV eerst op standby.

Dan:

Info-knop
5
volume+
Pwr on

Maar wel weten wat je doet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Matched: alle, sony, 6
Mijn 26 kdlv4500 is binnen. Binnenkort kom ik er op terug.

Service menu Sony (knoppen achter elkaar indrukken, niet tegelijk):

http://myweb.accessus.net/~090/sonypal.html

En voor de rest:

http://www.bruzziforum.com/vbf/forumdisplay.php?f=5

Pas wel op met wat je doet. Maak eerst een foto van de huidige instellingen (allemaal)

Groet

[ Voor 52% gewijzigd door tweakradje op 10-07-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 40W4000 ontvangen. Hij staat alleen scheef op zijn voetstuk. Iemand hier ervaring mee?
Geprobeerd hem opnieuw vast te zetten, maar lukt niet om hem recht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:41:
Gisteren de 40W4000 ontvangen. Hij staat alleen scheef op zijn voetstuk. Iemand hier ervaring mee?
Ja, mijn 46w4000 was ook niet recht te krijgen op z'n voet. Ben dezelfde dag nog een wandsteun van Vogel's gaan halen.
http://www.vogels.com/pag...bclassification=31&id=499

De simpelste en goedkoopste die ze hebben maar voldoet perfekt. Je kan hem niet draaien maar dat was voor mij niet nodig.

Het is natuurlijk weer een extra uitgave (ik dacht zo'n 60 euro) maar liever dat, dan je heel de tijd ergeren aan die scheve TV >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
cjdijk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Dat is de setting "Advanced contrast optimalisatie", die heb ik zelf vrij snel uitgezet. Want is inderdaad zeer irritant, dat ie steeds de helderheid aanpast om nog meer verschil tussen zwart en wit te krijgen.
Super, werkt! Tnx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Matched: alle, deel, tv
Waarschijnlijk ga ik de 32e4000 kopen. Prachtige tv! Alleen een paar dingen worden mij niet duidelijk. Misschien kunnen jullie me helpen.

Er zit een ingebouwde digitale tuner in de tv. Kan ik nu met Ziggo (dus DVB-C) gewoon digitale kanalen ontvangen? Of moet ik dingen doen met Alphacrypts of set-top boxen? Ik ga er nu vanuit dat als ik een digitaal abonnement afsluit en de kabel in de tv prik alles gewoon werkt.

Is 32" op 3 a 3,5mtr met FullHD geen overkill? De tv wordt aangesloten op een HTPC, dus FullHD is dan geen overbodige luxe. Maar ga ik het verschil zien? Wat ik er tot nu toe van begrijp is het een beetje een grijs gebied.. Nadeel is dat deze tv alleen met 32" of 40" wordt geleverd. Dat laatste vind ik toch echt te groot. Toch wel belangrijk om te weten.

Dan nog een long-shot. Enig idee of we nog Olympische Spelen acties kunnen verwachten? Ik kan me voorstellen dat de MM wel weer een paar dagen uit gaat pakken namelijk. Dat was met het EK wel het geval natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
Matched: topic, alle, deel, tv
Peewee schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:32:
Waarschijnlijk ga ik de 32e4000 kopen. Prachtige tv! Alleen een paar dingen worden mij niet duidelijk. Misschien kunnen jullie me helpen.

Er zit een ingebouwde digitale tuner in de tv. Kan ik nu met Ziggo (dus DVB-C) gewoon digitale kanalen ontvangen? Of moet ik dingen doen met Alphacrypts of set-top boxen? Ik ga er nu vanuit dat als ik een digitaal abonnement afsluit en de kabel in de tv prik alles gewoon werkt.
Verkeerd gedacht, digitale TV werkt alleen met een set-top box of een Alphacrypt kaart (lees topics daarover op Got, zitten haken en ogen aan).
Kabel in de tv prikken geeft alleen analoog beeld.
Is 32" op 3 a 3,5mtr met FullHD geen overkill? De tv wordt aangesloten op een HTPC, dus FullHD is dan geen overbodige luxe. Maar ga ik het verschil zien? Wat ik er tot nu toe van begrijp is het een beetje een grijs gebied.. Nadeel is dat deze tv alleen met 32" of 40" wordt geleverd. Dat laatste vind ik toch echt te groot. Toch wel belangrijk om te weten.
32" FullHD is overkill, op dat formaat is het amper waar te nemen. Pas vanaf 40" en groter biedt FullHD pas echt voordeel. Maar vaak zit het toch tussen de oren en willen mensen gewoon FullHD ongeacht of het te zien is of niet.
Dan nog een long-shot. Enig idee of we nog Olympische Spelen acties kunnen verwachten? Ik kan me voorstellen dat de MM wel weer een paar dagen uit gaat pakken namelijk. Dat was met het EK wel het geval natuurlijk.
Waarschijnlijk wel want met het EK zijn er volgens mij bergen TV's verkocht dus zullen ze elke kans aangrijpen om weer dit soort acties te doen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Matched: topic, alle, deel, tv
ChiLLeR schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:30:
Verkeerd gedacht, digitale TV werkt alleen met een set-top box of een Alphacrypt kaart (lees topics daarover op Got, zitten haken en ogen aan).
Kabel in de tv prikken geeft alleen analoog beeld.
Wat een gedoe! Ik heb inderdaad al een beetje rondgezocht over wat je dan moet doen. Eigenlijk ben ik anti-kabelaars. Alleen DVB-T levert dezelfde ellende op en je hebt dan geen BBC meer...
Een extra kastje naast mijn tv vind ik onzin, daar koop ik hem niet voor.
32" FullHD is overkill, op dat formaat is het amper waar te nemen. Pas vanaf 40" en groter biedt FullHD pas echt voordeel. Maar vaak zit het toch tussen de oren en willen mensen gewoon FullHD ongeacht of het te zien is of niet.
Was ik al bang voor. Het zit inderdaad tussen de oren. De tv is twee keer zo duur als een HDR op dat formaat. Zo mooi is hij nou ook weer niet.
Waarschijnlijk wel want met het EK zijn er volgens mij bergen TV's verkocht dus zullen ze elke kans aangrijpen om weer dit soort acties te doen.
Als het dan toch de 32e4000 niet wordt, dan wacht ik wel op de bonus aanbiedingen die volgen. Alle pc's lijken op elkaar als je het mij vraagt ;)

Bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Peewee schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:55:
[...]
Wat een gedoe! Ik heb inderdaad al een beetje rondgezocht over wat je dan moet doen. Eigenlijk ben ik anti-kabelaars. Alleen DVB-T levert dezelfde ellende op en je hebt dan geen BBC meer...
Een extra kastje naast mijn tv vind ik onzin, daar koop ik hem niet voor.
Met een alphacrypt heb je geen extra kastje. Je prikt gewoon je kabel in je tv, je smart-card in je alphacrypt en je alphacrypt weer in je tv.

Er zijn inderdaad nog wat isseus, maar die wegen imho niet op tegen het gemak.
Was ik al bang voor. Het zit inderdaad tussen de oren. De tv is twee keer zo duur als een HDR op dat formaat. Zo mooi is hij nou ook weer niet.
Voor de helft van het geld heb je echter wel een kwalitatief mindere tv. De E4000 serie heeft gewoon een heel erg goed paneel, ook al gebruik je het alleen op HD-Ready is het nog steeds mooi.
Als het dan toch de 32e4000 niet wordt, dan wacht ik wel op de bonus aanbiedingen die volgen. Alle pc's lijken op elkaar als je het mij vraagt ;)

Bedankt voor je reply!
Als je geen haast hebt zou ik er zeker even op wachten. Toch leuk als je een paar honderd euro kan uitsparen met een mooie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 17:17
Stinger_Ventura schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:38:

Yes!
Geld is zojuist afgeschreven :)
Het korte wachten kan beginnen 8)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 19:08
Matched: topic, alle, deel, sony, tv
[quote]
Er zit een ingebouwde digitale tuner in de tv. Kan ik nu met Ziggo (dus DVB-C) (1) gewoon digitale kanalen ontvangen? (2) Of moet ik dingen doen met Alphacrypts of (3) set-top boxen? Ik ga er nu vanuit dat als ik een digitaal abonnement afsluit en de kabel in de tv prik alles gewoon werkt.
[quote]
Deze topic goed doorlezen, dan weet je de antwoorden.
1: Standaard kanalen zal waarschijnlijk wel goed gaan.
2: Is nodig voor de extra pakketten, aangezien die gecodeerd zijn
3. Nee, tenzij je een overbodig kastje wilt (je TV kan dit namelijk)
Ik heb een 40" op 3,5 - 4 meter. Zeker met films is hij niet groot. Maar het ligt er ook aan wat je zelf als 'groot' ervaart. Ieder zijn persoonlijke mening, daarom blijft dat gebied grijs. ;)
Je kan er op hopen. Met het EK is er een actie geweest bij Sony. Geen idee of hun meerdere acties in dit jaar willen houden. Als je wilt wachten, doe dat dan vooral. Dan kom je er vanzelf achter. Ook zullen dan de prijzen wat gedaalt zijn (hopelijk).

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:41:
Je bedoelt dat hij ietsje voorover lijkt te hellen? Die indruk krijg ik ook, maar vond het niet belangrijk genoeg er iets aan te doen. Misschien was het wel een bewuste keuze van Sony, gezien de achterkant zwaarder weegt dan de voorkant. Als hij rechtop zou staan, zou hij misschien achterover vallen. Zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Matched: topic, alle
SPee schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:50:
[...]
Deze topic goed doorlezen, dan weet je de antwoorden.
1: Standaard kanalen zal waarschijnlijk wel goed gaan.
Helaas dat het niet de juiste antwoorden zijn. Voor Alle kanalen heb je een alphacrypt kaart nodig bij Ziggo. Bij andere aanbieders zitten er mischien een aantal kanalen unencrypted op maar bij Ziggo ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Peewee schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:32:
Ongetwijfeld. Besef wel dat MM en andere ketens de E4000 serie niet verkopen en daar derhalve ook niet mee kunnen stunten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:05:
[...]

Je bedoelt dat hij ietsje voorover lijkt te hellen? Die indruk krijg ik ook, maar vond het niet belangrijk genoeg er iets aan te doen. Misschien was het wel een bewuste keuze van Sony, gezien de achterkant zwaarder weegt dan de voorkant. Als hij rechtop zou staan, zou hij misschien achterover vallen. Zeker weten doe ik dat niet.
hij hangt ook iets voorover, dat vind ik niet storend.
nee hij helt naar links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Vandaag de 40D3500 binnen gekregen van Plasma Discounter.

Binnen drie dagen in huis dus dat ging allemaal goed. TV arriveerde ook zonder beschadigingen e.d.

Eerste wat me op viel was dat de maat prima is, het is 40 inch en ik zit er mischien 1.5 meter vanaf.

Analoog - Veel smearing in het donker en over het algemeen is het even doorbijten om naar analoge televisie te kijken, maar met wat tweaking is het te doen.

HD content - Standaard stonden de settings zo gruwelijk intens dat het alleen maar om de kleuren ging, ze zijn nu nog steeds op me netvlies te zien :P. Even alles om laag geschroefd en kort even de instellingen overgenomen van AVforum en het ziet er werkelijk waar schitterend uit :)

Heb nog maar kort er mee lopen stoeien, maar heel even GT5 gespeeld en dat zag er vet uit. Ook wat trailers gedownload en Wall e of Iron man e.d. ziet er uitstekend uit.

Ik kan 1,2,3 en wat regionale zenders digitaal ontvangen, mischien dat ik toch wel een alphacrypt of een hd decoder op de kop tik om digitale televisie te bekijken.

[ Voor 31% gewijzigd door burnoutpc op 12-07-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:13:
[...]

hij hangt ook iets voorover, dat vind ik niet storend.
nee hij helt naar links
Dat heb ik niet. Sony bellen dus, lijkt me zeker onder garantie vallen. Je kunt dit niet zelf verstellen zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burnoutpc schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:26:
Eerste wat me op viel was dat de maat prima is, het is 40 inch en ik zit er mischien 1.5 meter vanaf.
Ha, ha, wacht maar tot je pijn in je nek krijgt... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 21-09 22:22
rwb schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:28:
[...]

Helaas dat het niet de juiste antwoorden zijn. Voor Alle kanalen heb je een alphacrypt kaart nodig bij Ziggo. Bij andere aanbieders zitten er mischien een aantal kanalen unencrypted op maar bij Ziggo ieder geval niet.
Via de kabel kan je overal in Nederland de free-to-air zenders in HD ontvangen hoor, ongeacht of je Ziggo hebt of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Jorn1986 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:17:
Via de kabel kan je overal in Nederland de free-to-air zenders in HD ontvangen hoor, ongeacht of je Ziggo hebt of niet!
Als het kabelbedrijf FTA HDTD kanalen doorgeeft dan kan dat, maar de meeste kabelbedrijven in Nederland doen dat niet. Bij de meeste kabelbedrijven in Nederland is er sprake van hooguit een paar SDTV kanalen die ze FTA doorgeven. Soms zijn er vanwege testen wat kanalen FTA zoals momenteel Eurosport HD en Nederland 1 HD 1080i bij Ziggo/Casema, maar zodra die kanalen aan het normale pakket worden toegevoegd is dat afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
Heeft iemand al een 46w4000 mogen ontvangen?

Ik heb hem 3 weken geleden besteld bij koopjeskampioen.

Iemand meer nieuws?
Half juli werd er gezegt.
ArChie schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:53:
[...]

Als het kabelbedrijf FTA HDTD kanalen doorgeeft dan kan dat, maar de meeste kabelbedrijven in Nederland doen dat niet. Bij de meeste kabelbedrijven in Nederland is er sprake van hooguit een paar SDTV kanalen die ze FTA doorgeven. Soms zijn er vanwege testen wat kanalen FTA zoals momenteel Eurosport HD en Nederland 1 HD 1080i bij Ziggo/Casema, maar zodra die kanalen aan het normale pakket worden toegevoegd is dat afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Animal schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:12:
Heeft iemand al een 46w4000 mogen ontvangen?

Ik heb hem 3 weken geleden besteld bij koopjeskampioen.

Iemand meer nieuws?
Half juli werd er gezegt.

[...]
Ik wacht nog steeds op m'n 52W4000, maar daar zeiden ze ook dat het waarschijnlijk pas augustus ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Matched: alle, deel, tv
Zo dagje 2 met mijn 40D3500 en ik ben goed tevreden :)

Fabrieksaf staan de instellingen niet helemaal jofel, vooral Levendig is een bizarre instelling, dit zijn de soort instellingen die ze in de winkels gebruiken om je te laten zien hoe "kleurig" en fel de kleuren wel niet zijn. Dat is leuk om 1 minuut naar te kijken maar daarna bloeden je ogen.

Ik heb grotendeels de instellingen van AVforums overgenomen, ik ben niet het service menu in gegaan want naar mijn smaak staan de kleuren prima zo dus ik ga er niet verder mee prutten.

Analoog is niet echt mooi, maar wat verwacht je... groot scherm, analoog nuff said, sommige zenders zien er wat beter uit. Ik heb wat rond geprut met de filters en de instellingen, grotendeels overgenomen voor de instellingen voor me ps3 en dan valt het nog wel mee. Het grote probleem hier is het smearing. Volgens mij met al die filters heb je er stukken minder last van.

Digitaal is al een stuk beter, ik moet nog even kijken of ik een Alphacrypt kaart erin wil steken of dat ik een samsung 270r decoder aanschaf.

Gaming, ik heb hem op mijn PS3 aangesloten en dat is wel een flinke verbetering ten opzichte van mijn breedbeeld. Ik kon eindelijk eens die telefoon zien in GTA4 8)7. Ik heb lichte smearing gemerkt bij de schaduw tijdens de herhalingen in GT5. Maar het is niet hinderlijk. Bad company speelt ook prima, wel merk ik dat het ietsjes trager loopt, ik werd veel meer afgeknalt :/. Maar dat is gewenning.

HD films, ik heb even wat trailers gedownload en die zagen er stuk voor stuk prima uit :), Wall-E ziet er erg mooi uit. Ik heb ook "voor zolang het kon" via Tversity eventjes Bourne ultimatum bekeken in 720p en dat zag er prima uit. (heb problemen met Tversity dus hij knalde hem er na 5 min weer uit).

Over het algemeen ben ik dik tevreden met de D3500, er zit dan wel geen HD decoder in, maar ik ga toch niet betalen voor HD zenders dus dat ik niet zo heel boeiend. Bleeding heb ik ook niet zo heel veel last van, ik ga er niet teveel op letten, net als dode pixels, ik heb ze niet gezien en ik ga er ook niet naar kijken want je wordt steeds gekker gemaakt door iedereen op fora's van kijk naar dit en dit is slecht en dat is slecht. 8)7. De afstandsbediening had wel wat beter gemogen, wat een stuk brandhout zeg, hij zend super slecht je moet echt wijzen naar de tv, me vorige AB deed het veel beter, ik ga hiervoor nog wel een harmony gebruiken denk ik.

Super tevreden dus :). 40inch is echt wel super te doen op 1.5 meter afstand, 42 zou ook nog gaan. Als ik in me stoel zit dan kan ik met 1 oog opslag alles zien wat er gebeurd en het ziet er allemaal super uit. Er werd ook geklaagd over de kijkhoek? ermm zover ik kan zien is het niet slechter dan die van de W2000 en ik zit er toch alleen maar recht voor dus geen problemen mee.

Voor mensen die twijfelen tussen bijvoorbeeld de D3500/V3000 of de W4000 en je vind de D3500 beter bij je budget passen dan zou ik gewoon voor die D3500 gaan, je wordt echt niet teleurgesteld !! De V4000 had ik zelf geen interesse in want die heeft een normale CCFL backlight, ipv de WCG-CCFL. Of dit echt heel boeiend is weet ik niet, maar het prijsverschil tussen de V4000 en de W4000 is minimaal, het prijsverschil tussen de D3500 en de W4000 daarintegen wel.

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails9.imagebam.com/928/3824519271509.gif

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails9.imagebam.com/928/c2eb7a9271510.gif

Nu op zoek naar een goedkoop alphacrypt kaartje of een decoder.

[ Voor 16% gewijzigd door burnoutpc op 13-07-2008 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 21-09 22:22
Geen matches
Weet iemand misschien iets van een aanbieding die er aan komt m.b.t. de Olympische spelen die er aan komen? Anders wacht ik nl. nog wel even met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 07:47:
[ ... 40"... 1.5m afstand ...]

Ha, ha, wacht maar tot je pijn in je nek krijgt... 8)
Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Bang gemaakt door alle verhalen dat je op zulke enorme afstanden moet gaan zitten van je TV ben ik zelf voor de 40" gegaan, hoewel de 46" toen ik hem ging kopen slechts marginaal duurder was en ik daar op zich ook het geld wel voor (over) had. Eerst was ik op ~3.5 meter gaan zitten: TV tegen de muur, bank tegen de tegenoverliggende muur. Dat was voor onze smaak toch een stukje te ver weg. Toen hebben we de TV een stuk van de muur weggezet, zodat de afstand ~ 3 meter was. Tijdens kijken bleek ook dit weer niet echt lekker te zijn en na een tijdje om en om de bank en TV naar elkaar toe schuiven zitten we nu ook op ongeveer 1.5 meter. Bij nader inzien had dus ook de 46" makkelijk gekund zodat we de afstand wel iets hoger hadden kunnen houden (maar natuurlijk bij lange na niet die 5 a 6 meter die men voorschrijft voor 46").

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Ik heb hier nu ook een weekje een KDL40D3500 staan, en ben er zeer tevreden over. Ik heb digitale tv via Caiway en had dus zo'n Samsung kastje ernaast staan, dit geeft perfect beeld vergeleken met analoge tv. Heb daarna eens even gekeken of ik het ook zonder dat Samsung kastje voor elkaar kreeg digitaal te kijken. Kabel dus in m'n tv geplugged en ff de instellingen van de Samsung in m'n tv hetzelfde gezet, nu kijk ik dus zonder dat kastje en werkt dus perfect. Zelfs beter omdat m'n tv niet van die zwarte balken boven en onder laat zien maar gewoon het hele beeld vult, dit was met die Samsung decoder dus niet het geval.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mach2 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:22:
Zelfs beter omdat m'n tv niet van die zwarte balken boven en onder laat zien maar gewoon het hele beeld vult, dit was met die Samsung decoder dus niet het geval.
Zonde dat je de TV er beeld informatie laat bij verzinnen om de boel schermvullend te krijgen. Dat gaat ten koste van de beeld kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
ArChie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:29:
[...]

Zonde dat je de TV er beeld informatie laat bij verzinnen om de boel schermvullend te krijgen. Dat gaat ten koste van de beeld kwaliteit.
Maar zou dat in zijn situatie het geval zijn? Als de uitzending gewoon 16:9 anamorph is en de TV rekt dat op tot schermvullend formaat in de correcte verhoudingen, dan gaat er geen beeld kwaliteit verloren. Als je daarentegen een 16:9 scherm hebt en je laat een externe decoder dit 'letterboxen' voor 4:3 en vervolgens laat je je TV dit weer oprekken tot 16:9, -dan- raak je inderdaad kwaliteit kwijt.

Overigens verzint een TV met HD panel er altijd informatie bij om een SD bron weer te geven. Zou dat niet gebeuren dat zit je naar een heel klein rechthoekje met beeld in het midden van je scherm te kijken ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
mach2 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:22:
Ik heb hier nu ook een weekje een KDL40D3500 staan, en ben er zeer tevreden over. Ik heb digitale tv via Caiway en had dus zo'n Samsung kastje ernaast staan, dit geeft perfect beeld vergeleken met analoge tv. Heb daarna eens even gekeken of ik het ook zonder dat Samsung kastje voor elkaar kreeg digitaal te kijken. Kabel dus in m'n tv geplugged en ff de instellingen van de Samsung in m'n tv hetzelfde gezet, nu kijk ik dus zonder dat kastje en werkt dus perfect. Zelfs beter omdat m'n tv niet van die zwarte balken boven en onder laat zien maar gewoon het hele beeld vult, dit was met die Samsung decoder dus niet het geval.
Hoe heb je dat gedaan dan zonder die decoder? Heb je een alphacrypt gekocht?

Laat maar, Caiway stuurt ongecodeerd hun zenders uit :D

Welk kastje heb je van samsung, en wat moet je er voor hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door burnoutpc op 13-07-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
flowerp schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Bang gemaakt door alle verhalen dat je op zulke enorme afstanden moet gaan zitten van je TV ben ik zelf voor de 40" gegaan, hoewel de 46" toen ik hem ging kopen slechts marginaal duurder was en ik daar op zich ook het geld wel voor (over) had. Eerst was ik op ~3.5 meter gaan zitten: TV tegen de muur, bank tegen de tegenoverliggende muur. Dat was voor onze smaak toch een stukje te ver weg. Toen hebben we de TV een stuk van de muur weggezet, zodat de afstand ~ 3 meter was. Tijdens kijken bleek ook dit weer niet echt lekker te zijn en na een tijdje om en om de bank en TV naar elkaar toe schuiven zitten we nu ook op ongeveer 1.5 meter. Bij nader inzien had dus ook de 46" makkelijk gekund zodat we de afstand wel iets hoger hadden kunnen houden (maar natuurlijk bij lange na niet die 5 a 6 meter die men voorschrijft voor 46").
Het zijn de voorschriften van vroeger volgens mij, of idd als je continu sd content loopt te bekijken. Maar HD content is prima te doen op die afstand, bij mij kon het ook nog een tikkeltje groter, zodat je het nog steeds met 1 oog opslag allemaal kan zien. Maar ik hoef niet te klagen met 40 inch :D goed en groot zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op teletekst snel zappen tussen verschillende sub-pagina's? Ik kan hierover in de handleiding niets vinden. Vind dat die optie wel op zo'n tv moet zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
burnoutpc schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:01:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan zonder die decoder? Heb je een alphacrypt gekocht?

Laat maar, Caiway stuurt ongecodeerd hun zenders uit :D

Welk kastje heb je van samsung, en wat moet je er voor hebben?
Het is een Samsung digital cable receiver DCB-9401R. Die iedereen zo een beetje gratis heeft gehad van Caiway (10€ verzend kosten dat wel). Het beeld zal misschien nu wel vullend gemaakt worden door m'n tv, maar daar merk ik niks van dus ik vind het prima zo. En kan tenminste de afstand bediening van de tv zelf gebruiken.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Geen matches
Is het een decoder die je moet retourneren ? of is het er een die je mag houden. En werkt hij ook met andere aanbieders dan caiway?

Anders heb ik wel interesse in je decoder om hem over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
burnoutpc schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:12:
Is het een decoder die je moet retourneren ? of is het er een die je mag houden. En werkt hij ook met andere aanbieders dan caiway?

Anders heb ik wel interesse in je decoder om hem over te nemen.
Nee, gewoon m'n eigendom. Geen idee of het ding ook met andere kabelaars werkt. Maar nee sorry, weg doen doe ik niet. Misschien nog voor een 2e tv gebruiken, kan ik ook digitaal op de slaapkamer kijken :)

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik vind mijn v4500 mooi beeld geven. Alleen als de opname wat donkerder wordt zie je irritante groen of rood wazen. Het lijkt dan wel een 256 kleuren scherm in dat donkere gebied.
Is dat nog bij te regelen? In het service menu zie ik geen RGB offset staan.

Weet iemand hier hoe het service menu (met name de white balance) werkt van de v4500 serie?
Als ik in het service menu ben en ik ga naar White Balance zie ik de volgende opties:

Initialize (dan kanje rgb afzonderlijk instellen, is er nog een auto functie?)
Setting (lijst met vooringestelde waardes, waarde 0 is RGB op 0)
R (van 0 to 255, dus niet negatief)
G
B
Save (bewaar instellingen na initialize?)
End (ja waarom zou deze er nog staan)

Als ik op Initialize klik kan ik wel de R G en B waardes veranderen en Saven.
Ik zie nergens RGB offset/bias. Volgens mij kan je daarmee wel die donkere zweem mee wegkrijgen.

Overigens werkt het service menu alleen maar in de analoge stand.
Als hij op een digitaal kanaal staat dan verdwijnt het service menu gelijk na het invoeren van de code.
Zou er niet een apart service menu zijn voor Digitaal?

Weet iemand waar ik meer info kan vinden over het service menu van de v4500 (of soortgelijk)?

Alvast bedankt

edit: dit docje verklaart wel iets http://www.files-save.com...016482ed5b159612f59c.html

[ Voor 4% gewijzigd door tweakradje op 14-07-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
tweakradje schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:55:
Ik vind mijn v4500 mooi beeld geven. Alleen als de opname wat donkerder wordt zie je irritante groen of rood wazen. Het lijkt dan wel een 256 kleuren scherm in dat donkere gebied.
Is dat nog bij te regelen? In het service menu zie ik geen RGB offset staan.

Weet iemand hier hoe het service menu (met name de white balance) werkt van de v4500 serie?
Als ik in het service menu ben en ik ga naar White Balance zie ik de volgende opties:

Initialize (dan kanje rgb afzonderlijk instellen, is er nog een auto functie?)
Setting (lijst met vooringestelde waardes, waarde 0 is RGB op 0)
R (van 0 to 255, dus niet negatief)
G
B
Save (bewaar instellingen na initialize?)
End (ja waarom zou deze er nog staan)

Als ik op Initialize klik kan ik wel de R G en B waardes veranderen en Saven.
Ik zie nergens RGB offset/bias. Volgens mij kan je daarmee wel die donkere zweem mee wegkrijgen.

Overigens werkt het service menu alleen maar in de analoge stand.
Als hij op een digitaal kanaal staat dan verdwijnt het service menu gelijk na het invoeren van de code.
Zou er niet een apart service menu zijn voor Digitaal?

Weet iemand waar ik meer info kan vinden over het service menu van de v4500 (of soortgelijk)?

Alvast bedankt

edit: dit docje verklaart wel iets http://www.files-save.com...016482ed5b159612f59c.html
Had ik ook last van bij mijn D3500, hoe ik het heb verholpen, ermm volgens mij aan de gang met de filters ! Voor analoog is het zowiezo niet zo heel boeiend of je de perfecte zwart waarden krijgt e.d. dus ik ben aan de gang gegaan met filters aan en uit zetten tot het beeld beter werd. Tot nu toe moet ik toegeven dat het al een stuk beter is als toen ik net de tv had.

In het service menu heb ik niets aan gepast, vond het niet nodig.

/edit, white balance kon je niet aanpassen op de V4500 / V4000 e.d. volgens mij, net zoals je dat niet bij de V3000/d3500 kon.

[ Voor 3% gewijzigd door burnoutpc op 14-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Matched: alle, deel, tv, 6
Ja dat kan dus blijkbaar wel. Ik heb het alweer in orde. De RGB waardes had
ik allemaal terug gedraaid naar 0. Ik nam aan dat ze zo hoorde. Fout dus.
Met te lage RGB waardes krijg je die rare zweem in donkere gedeeltes.

Alleen weet ik de originele waardes niet meer natuurlijk.

Ik heb level 0 (een soort RGB profiel) nu op
R 120
G 128
B 136
staan.
Het gaat als volgt.
- kies level 0
- kies Initialize (het scherm wordt wat lichter niet schrikken, tv beeld verdwijnt)
- stel de RGB waardes bij
- kies Save Level
- kies End (scherm wordt weer normaal, tv beeld komt weer terug)

Bij het afstellen van de RGB waardes kan je het beste van bovenaf op
het paneel kijken. Zo zie je de veranderingen beter omdat het dan lichter
grijs is.

Kan iemand met een V4500 zijn waardes van RGB in level 0 posten?
Alleen om even te vergelijken. Zal wel per paneel anders zijn.

Bedankt

Edit 15 jul:
level 0 komt overeen met de donkerste grijswaardes (zwart)
level 4 komt overeen met de hoogste grijswaardes (wit)
Voor de verschillende levels kan je afzonderlijk de RGB waardes aanpassen.
Kan je een leuke grafiek van maken zoals ik eerder in dat docje had gezien.
Gelukkig had ik alleen de RGB waardes gewijzigd van de donkerste, level 0.
Weten we dat ook weer.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakradje op 15-07-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Net even me 10 meter lange dvi-hdmi kabel in de pc gestoken en hmm, toch idd 720p als maximale resolutie dat de tv aan kan via de puter. Vreemd, dan maar even de refreshrate naar 50 en toch die 1080 proberen te forceren en zover ik kan zien werkt het. Hij vult het hele beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door burnoutpc op 15-07-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Laatst online: 22-09 00:09
Matched: bravia, alle, lcd
Na al jullie ervaringen gelezen te hebben, veel Bravia LCD specs vergeleken te hebben en een aantal schermen in de winkels (Saturn, MM, ...) van dichterbij gekeken te hebben, denk ik ook eentje te gaan halen. Mijn long list is verkort de short list: KDL-52W4000 en KDL-52X3500.

Op zich vind ik de W4000 prima genoeg; Qua design vind ik het ook strakker (dus ook mooier) dan de grijze X3500. Alleen daar heb ik in de winkel verschillende keren een probleem mee gezien. Ik ben benieuwd of jullie dit ook gezien/gemerkt hebben en/of hier ervaring mee hebben.

Bij grote bewegende beelden, waarbij bijvoorbeeld het hele beeld beweegt (zoals wanneer de camera een panorama filmpje van een vallei aan het maken is) zie ik op W4000 dat de beweging haperig/schokkerig is (heet dit 'judder'?). Dit vervelende effect zie ik op X3500 niet terug (source is hetzelfde)

Best jammer vind ik dat. Zo veel geld, een mooi scherm maar het beeld is nog niet perfect!

Ik wil graag weten waar dit aan ligt. Ik hoorde van verschillende verkopers verschillende oorzaken/verhalen: De een zegt dat het aan de processnelheid zit; in de X3500 zou een snellere beeldbewerkingsprocessor zitten en die kan meer data doorvoeren (dan de W4000). De andere verkoper zegt dat het aan de frequentie ligt; X3500 is 100Hz en W4000 niet.

Beide schermen kunnen 24p aan.

Ik weet het niet zeker maar ik kan het voor mogelijk houden dat dit door een instelling zou komen/te verhelpen zijn. Maar geen enkele verkoper kon mij iets hierover vertellen.

Ter informatie: Je zit het bij de source DVB-C of een blue-ray speler. Het effect is zowel zichtbaar in SD als in HD. (in HD zie je dat veel meer).

Wie weet hiervan?

[ Voor 0% gewijzigd door Omid op 15-07-2008 14:59 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Geen matches
iedereen roept dan toch dat het aan de source ligt en niet zo zeer aan het scherm, zoek maar op google over dit fenomeen.

Ik heb het ook op me scherm hoor. Het stoort mij niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Matched: bravia, alle
Alle toeters en bellen uitzetten denk ik (moet je toch doen voor beter beeld, snap niet waarom
ze het erin stopppen anyway). Zal wel gevalletje zijn van teveel pixels en
te weinig cpu power. Of gewoon een 720p scherm kopen met Bravia 2. Ik zie dit fenomeen
niet op mijn v4500. Er wordt zo vaak gezegd dat tot 40 inch een 1080p scherm geen
zin heeft. Kost alleen maar extra centjes. Ook heb ik vaak gelezen dat een Bravia 2 engine
alleen beter is dan een Bravia 1 met 100 Hz. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Matched: bravia, alle
tweakradje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:15:
Alle toeters en bellen uitzetten denk ik (moet je toch doen voor beter beeld, snap niet waarom
ze het erin stopppen anyway). Zal wel gevalletje zijn van teveel pixels en
te weinig cpu power. Of gewoon een 720p scherm kopen met Bravia 2. Ik zie dit fenomeen
niet op mijn v4500. Er wordt zo vaak gezegd dat tot 40 inch een 1080p scherm geen
zin heeft. Kost alleen maar extra centjes. Ook heb ik vaak gelezen dat een Bravia 2 engine
alleen beter is dan een Bravia 1 met 100 Hz. Succes
De w4000 heeft de bravia 2 engine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens het best als je via hdmi je pc aangesloten hebt (W4000), 24, 50 of 60 Hz? Kan zelf maar weinig verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
kan de W4000 1080p aan op 60hz?

De d3500 namelijk niet, de max resolutie is namelijk 720, maar als ik hem op 50hz zet dan kan ik hem tot 1080 forceren.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.