Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Vanholm
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09-05-2010

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-10 18:26

PromoX

• JediUberknaft
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-10 08:43

JediUberknaft

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/navigatie.jpg

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/inleiding.jpg
Aliens: Colonial Marines is een Tactical shooter.
Nadat de vorige Aliens: Colonial Marines werd gecancelled, maken ze hem nu voor Next-gen consoles. De game wordt ontwikkeld door Gearbox, bekend van Brothers in Arms en de pc versie van Halo. De game zal uitgebracht worden door Sega; de release datum is bekend: 12-02-2013 !

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/de_game.jpg
In Aliens: Colonial Marines maken de spelers deel uit van een Amerikaans koloniaal marine-eskadron, dat het moet opnemen tegen een buitenaardse aanval die intenser en weerzinwekkender is dan ooit tevoren. Het fascinerende en originele verhaal van Aliens: Colonial Marines is geschreven door Bradley Thompson en David Weddle (u misschien bekend van Battlestar: Galactica). Het spel heeft dezelfde sfeer en uitstraling als de oorspronkelijke films en maakt tegelijkertijd gebruik van next-generationtechnologie voor een gloednieuwe en interactieve Aliens-ervaring.

De spelers kunnen gebruikmaken van klassieke Aliens-wapens (variërend van pulsgeweren tot vlammenwerpers), gloednieuwe apparatuur en vaardigheden. Dit alles vindt plaats binnen een op eskadrons gebaseerd gevechtssysteem, waarin spelers deel uitmaken van de elitestrijdkrachten van de Amerikaanse koloniale marine. Het spel bevat claustrofobische omgevingen, een dreigende soundtrack en talloze verrassingen. De spelers worden bedreigd door hordes aliens in opvallend gedetailleerde levels, met daarin onder andere de grimmige interieurs van het verlaten Sulaco, LV-426, het alien ruimteschip 'Space Jockey' uit Alien en nog meer unieke omgevingen die speciaal voor het spel zijn gemaakt.

Aliens: Colonial Marines bevat een verhaalmodus voor één speler en een gloednieuwe co-opmodus voor vier spelers, waarin je deze angstaanjagende ervaring met drie vrienden kunt delen. In de co-opmodus kruipen alle spelers in de huid van koloniale mariniers, die elk een unieke rol spelen bij het voltooien van de missies.

Het Verhaal:

TAKING PLACE SEVENTEEN WEEKS AFTER THE 1986 SCIENCE FICTION MASTERPIECE, ALIENS COLONIAL MARINES IS THE VIDEOGAME CONTINUATION OF ALIENS THAT DIVES HEAD FIRST INTO THE RICH TAPESTRY THAT WAS ORIGINALLY CREATED OVER TWENTY-FIVE YEARS AGO.
A DISTRESS SIGNAL SENT OUT BY CPL. DWAYNE HICKS IS PICKED UP BY THE CONESTOGA-CLASS SHIP USS SEPHORA, BUT UPON THEIR ARRIVAL SOMETHING IS NOT AS IT SHOULD BE. THE SHIP ELLEN RIPLEY, HICKS, AND NEWT WERE ON, THE USS SULACO, IS BACK IN ORBIT OVER LV-426 AND NOT OVER THE PLANET FURY-161 AS IT SHOULD BE.
THE MARINES OF THE SEPHORA INVESTIGATE THE SHIP AND BEGIN TO UNRAVEL A MYSTERY INVOLVING THE CORPORATION WEYLAND-YUTANI.
CAN THE MARINES FIGURE OUT HOW THE CORPORATION IS INVOLVED WITH WHAT IS HAPPENING ON THE SURFACE OF THE PLANET BEFORE IT’S TOO LATE?

Sinds het debuut in 1979 hebben Alien en de drie vervolgen wereldwijd meer dan 557 miljoen dollar opgebracht en talloze prijzen gewonnen, waaronder twee Academy Awards.

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/enkele_feitjes.jpg
  • De game zal afspelen tussen de tweede en derde film.
  • De Marines zullen zich bevinden op LV-426.
  • De actie in de game zal plaatsvinden in claustrofobische binnenlocaties alsook buiten.
  • De game zal voor vier man in co-op speelbaar zijn.
  • Quick-time events zullen van de partij zijn. (zo snel mogelijk een toets indrukken om een bepaalde actie uit te voeren)
  • De game zal niet werken met een vaste structuur om bepaalde missies uit te voeren. Het werkt meer met willekeurige opdrachten die je spelenderwijs krijgt opgelegd.
  • Het spel zal uitkomen voor de volgende platforms: Xbox 360, PC, PS3 en de WIIU (deze komt later).

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/soorten_xen.jpg
Tot nu toe zijn de volgende Xenomorphs (Aliens) bevestigd:
• Facehuggerde achtpotige parasiet die zichzelf vastpint aan het gezicht van zijn slachtoffer en die een embryo inbrengt in de 'gast', de parasiet gaat nadien dood.
• Warriortypische xenomorph die je vaak ziet wanneer ze aanvallen
• Scouteen snellere, meer sneaky xenomorph die de marine activiteiten bespioneert
• Droneeen dienende xenomorph die eieren draagt en in positie legt
• Queeneen game baas

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/multiplayer.jpg
Er zijn de volgende multiplayer modes:
• ExterminationMarine team must wipe out Xenomorph egg clusters while the opposing team
tries to stop them.Compete for the highest number of egg clusters exterminated. Play a Quick Match with 5 on 5 or a Custom Match with 6 on 6.
• EscapeMarine team must escape through Xenomorph infested territory. Compete for
the fastest time to the goal. Play with 4 on 4.
• SurvivorMarine team must survive unrelenting Xenomorph attacks until time is up.
Play with 4 on 4.
• Team DeathmatchTwo opposing teams kill enemy players to earn points.Play a Quick Match with
5 on 5 or a Custom Match with 6 on 6.

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/systeemeisen.jpg
Minimum Specs:
Operating System: Windows XP SP3
Processor: 2 GHz Intel Dual Core Processor
RAM: 2GB RAM (XP),2GB RAM (Vista)
HD: 20GB free hard disk space
Optical Drive: DVD
Sound Card: DirectX 9.0c compatible
Video Card:NVIDIA GeForce 8500/ATI Radeon HD 2600 (256 minimum)

Recommended Specs:
Operating System: Windows XP SP3/Vista/Windows 7
Processor: 2.3 GHz Intel Quad CoreProcessor
RAM: 2GB RAM. HD
20GB free hard disk space
Optical Drive: DVD
Sound Card: DirectX 9.0c compatible
Video Card: NVIDIA GeForce GTX560/ATI Radeon HD 5850 (512 minimum)

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/screenshots.jpg

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/links.jpg
Interview met Mike Gallo, producer van Aliens: CM
Preview – Computerandvideogames.com
Gearbox Aliens: Colonial Marines Page
Game Kings Preview

NOG WAT FILMPJES

http://www.xs4all.nl/~x2/got/aliens/headers/nawoord.jpg
Deze startpost is tot stand gekomen met de hulp van JediUberknaft en PromoX.

Voor op- en aanmerkingen kun je me DM-en of ze plaatsen in dit topic.

Ik ben hard bezig met aanpassen van SP, aangezien er een hoop veranderd is / meer info vrijgekomen uiteraard. -jediuberknaft-

JediUberknaft wijzigde deze reactie 06-02-2013 00:25 (189%)

PS3: Aliens vs Predator - FIFA 10 - MAG - L: 'Im talking about a little place called.. Aspen!' - H: 'I don't know Lloyd, the French are assholes.'

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:20
Aaah heerlijk nieuws _/-\o_
Ik heb de games nooit gespeeld (sinds de SNES) maar ben echt fan van de films, de beklemmende sfeer en alles :)

Mutatie wijzigde deze reactie 29-05-2008 20:22 (6%)

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
quote:
Mutatie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:21:
Aaah heerlijk nieuws _/-\o_
Ik heb de games nooit gespeeld maar ben echt fan van de films, de beklemmende sfeer en alles :)
Ik heb enkel de eerste twee gespeeld op PC, iets van 8 jaar geleden denk ik.

Ik kon het toen niet lang na elkaar spelen van de zenuwen. De Aliens waren zo verdomd snel zeg, ze kwamen ook uit alle hoeken, achter je, boven je... en dan die radar... als er Aliens in de buurt waren ging die beepen als een gek. :X

PS3: Aliens vs Predator - FIFA 10 - MAG - L: 'Im talking about a little place called.. Aspen!' - H: 'I don't know Lloyd, the French are assholes.'

• ulekai
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-09-2009

ulekai

wait, what?

We've lost contact with the colony on LV-426.. _/-\o_
Sinds ik een stuk over dit spel in de pu heb zien staan heb ik er al zin in, een van de betere scifi merchandise verhalen die zich prima leent voor een shooter.
Ik heb alien trilogy en alien resurrection voor de ps1 nog in de kast staan.
Trilogy had een geweldig verhaal, en resurrection was een van de eerste 3d shooters die gebruik maakte van de dubbele stick besturing.
Maar goed, ik heb er vertrouwen in dat het een top spel gaat worden, met als de alien rpg die denk ik later gaat komen.

And if there's anything good about me
I'm the only one who knows

• Rudios
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-11 19:20

Rudios

Lost in space?

Kan niet wachten op deze game! Ben zowieso enorm fan van de films, dan is deze game een welkome aanvulling! 8)

Whole lot of stars ***

• bramberk15
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-11 22:02
Aliens is een v/d vetste actie-films allertijden. Als ze dat sfeertje over kunnen brengen in de game ben ik 100% voor!! Andere films zijn ook goed tot aardig, maar Aliens steekt er wat mij betreft boven uit.
Kan me nog duidelijk het gebiep van de radar voor de geest halen, dat soort zenuw-biebjes werken erg goed. Hopelijk nemen ze het zure Alien-bloed ook mee in de game, zodat je moet uitkijken om niet een Alien vanaf 1 meter te doorzeven aangezien je dan vol zuur zit.

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
quote:
bramberk15 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:35:
Aliens is een v/d vetste actie-films allertijden. Als ze dat sfeertje over kunnen brengen in de game ben ik 100% voor!! Andere films zijn ook goed tot aardig, maar Aliens steekt er wat mij betreft boven uit.
Kan me nog duidelijk het gebiep van de radar voor de geest halen, dat soort zenuw-biebjes werken erg goed. Hopelijk nemen ze het zure Alien-bloed ook mee in de game, zodat je moet uitkijken om niet een Alien vanaf 1 meter te doorzeven aangezien je dan vol zuur zit.
De oudere Alien games hadden al zo'n beklemmende sfeer, dan zal het nu ook wel het geval zijn.
Ze spreken over een freaky soundtrack, claustrofobische gangen, en de Aliens zelf zijn zo creepy en snel dat je zowat over de basiselementen beschikt om er een game van te maken met dé sfeer die we willen.

Aangezien je fan bent van Aliens, misschien handig om te weten dat je met zijn vieren ook Turret-guns moet installeren op strategische plaatsen, terwijl hordes Aliens je aanvallen. d:)b

Quicktime events gaan trouwens heel belangrijk zijn in een one on one met een Alien, om de intensie van het gevecht te verhogen. Hetzelfde geval indien je een facehugger op je smoel krijgt ;)

• JediUberknaft

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Alien, en Aliens staan bovenaan de lijst bij mij van alle Sci-fi movies EVER ...

De games Avp 1 en 2 in de FPS games reeks ook. Ik heb ze nog regelmatig geinstalled en mijn god, wat een ervaring waren die games !!! Ik zat al zooooo lang te wachten op een nieuwe game !! Dus toen ik een tijd geleden las dat er E-I-N-D-E-L-I-J-K weer een game gebaseerd op aliens zou uitkomen voor de pc vloog ik een gat in de lucht ! Ik wachtte al op een topic hier op tweakers ... Kon nooit lang duren !

Echt supervet gewoon ! Ik hoop zooo dat ze de spanning goed kunnen brengen zoals in de eerste 2 films. Absolute klassiekers en een mijlpaal in het genre imo !!

Kan niet wachten om hier met hard geluid, lichten uit met mijn motion tracker, pulse rifle door de game te lopen hier....... Hoop echt echt echt dat ze het kunnen waarmaken. Ik heb in geen 1x game ever, zulke bezweette handjes gehad als in Avp 1 en 2 !!! En dan met de graphics en sounds van tegenwoordig moet dat goed te doen zijn lijkt me !! Maar afwachten en zien is het enige wat we kunnen doen !

Maaar..... GOED, ZEG MAAR SUPERRRGOED BERICHT sowieso dat er een nieuwe pc game met aliens als thema uitkomt !!!!

" THIS ISNT HAPPENING MAN, THIS ISNT HAPPENING !!! " .....
quote:
Hopelijk nemen ze het zure Alien-bloed ook mee in de game, zodat je moet uitkijken om niet een Alien vanaf 1 meter te doorzeven aangezien je dan vol zuur zit.
Dat zat ook al in AvP games op de pc eerder trouwens, en ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet in de game implenteren anders is het toch niet 100% aliens imo ...

JediUberknaft wijzigde deze reactie 29-05-2008 23:16 (14%)

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Hey Jedi, ik was ook aan het wachten op een topic, dus heb ik na een tijd zelf het initiatief genomen. Het is mijn eerste topic dus het is nog wat zoeken voor mij. Als je meer ervaring hebt dan ik mag jij een nieuwe maken hoor.

En die bezwete handjes komen terug ;)

@ post hieronder: Ok bedankt.

Vanholm wijzigde deze reactie 29-05-2008 23:23 (5%)

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
ik heb al helemaal geen kaas gegeten van topics aanmaken .. En veels te weinig tijd om het te ondehouden en bijwerken. Maar als ik goede dingen tegenkom die je kan gebruiken zal ik dat zeker aan je laten weten !

Ik heb effe een plaatje in elkaar geflanst, wat je misschien wil gebruiken ...Later kan dat altijd nog veranderd worden uiteraard ... Kan ik die ff naar je mailen ???

JediUberknaft wijzigde deze reactie 29-05-2008 23:40 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
quote:
JediUberknaft schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:18:
ik heb al helemaal geen kaas gegeten van topics aanmaken .. En veels te weinig tijd om het te ondehouden en bijwerken. Maar als ik goede dingen tegenkom die je kan gebruiken zal ik dat zeker aan je laten weten !

Ik heb effe een plaatje in elkaar geflanst, wat je misschien wil gebruiken ...Later kan dat altijd nog veranderd worden uiteraard ... Kan ik die ff naar je mailen ???
Ja tuurlijk. Je mag hem naar ... sturen.
Cheers!

Vanholm wijzigde deze reactie 30-05-2008 00:19 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Hij is verstuurd, en btw, je moet effe de topic naam veranderen in Aliens Colonial Marines, je bent de S vergeten achter Alien ;)

Ennuh, nu ga ik lekker mijn bedje in ... (over aliens afknallen dromen ... :+ )

JediUberknaft wijzigde deze reactie 30-05-2008 00:14 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromoX
quote:
offtopic:
Kun je DM (http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif Direct Messages) 's aanzetten in je myReact voorkeuren?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
quote:
PromoX schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:11:
[...]

offtopic:
Kun je DM ([afbeelding] Direct Messages) 's aanzetten in je myReact voorkeuren?
offtopic:
done :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Big thanks to PromoX en JediUberknaft voor de hulp bij de Topicstart! Netjes gedaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
You are welcome !!

Ziet er zeker netjes uit nu !! Samen komen we er wel heh ;)

Laat nu die game maar komen :9

JediUberknaft wijzigde deze reactie 30-05-2008 20:20 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Heb vast maar weer eens "effe" alle 4 de movies gekeken :9 ...hehehehe ... Damn ... Heb ze pas 10.000x gezien ... Maar wat een heerlijke spanning zijn deze (vooral de eerste 2, die steken er absoluut bovenuit) films toch !! Kan echt niet wachten om dit weer te kunnen ervaren in een game , maar dan met :9~ graphics en sounds van deze tijd erbij .... Ben echt heel erg benieuwd. Zijn nog meer games waar ik op zit te wachten dit jaar, maar deze staat volgens mij toch echt bovenaan de WANTED list !!

JediUberknaft wijzigde deze reactie 02-06-2008 22:01 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Jeetje, het is wel echt verdacht stil rond deze game !!

Maar hopelijk is dat goed nieuws ... Laat ze maar lekker hard eraan werken ! Ik hoef ook eigenlijk niet teveel te weten ... Gewoon een release date en dan maar voor de winkel liggen tot dat die open gaat ....

En dan hopelijk weer lekker ouderwets zweten :)

piep-piep .... piep-pie .... piep-piep ..... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 16-11 19:20

Rudios

Lost in space?

quote:
JediUberknaft schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:58:
Heb vast maar weer eens "effe" alle 4 de movies gekeken :9 ...hehehehe ... Damn ... Heb ze pas 10.000x gezien ...
Misschien heb ik iets gemist, maar waar kan ik die filmpjes vinden? De meeste preview sites hebben geen filmpjes.

* Rudios is enorm benieuwd! 8)

Rudios wijzigde deze reactie 13-07-2008 20:49 (3%)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09-11 18:13
quote:
Rudios schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:48:
[...]

Misschien heb ik iets gemist, maar waar kan ik die filmpjes vinden? De meeste preview sites hebben geen filmpjes.

* Rudios is enorm benieuwd! 8)
ik denk dat hij de 4 alien films bedoelde.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
quote:
mohawk0618 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:44:
[...]

ik denk dat hij de 4 alien films bedoelde.
Correct !!! Als ik ook maar iets aan nieuws vind, dan zorg ik echt wel dat het hier in het topic terecht komt !

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
(hele) Kleine beetjes nieuws ...

klik 1

klik 2

Niet veel ... Maar ik post het toch !
:9

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Bleh, uitgesteld tot 2009. :(

Ergens gezien dat ze het spel verwachten rond 2 maart. (voor Xbox, hopelijk is het dezelde datum voor PS3 en PC)

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Nieuwe release datum bekend: 31-03-2009

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Das minder ... kom ik net terug uit Thailand .... Anders had ik hem lekker daar gekocht (origineel) voor 15 eurie ...

Maar goed, denk dat deze game de 50+ euro wel waard wordt !! Laten we het hopen iig !

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Nog even een update:

Gearbox heeft een hoop mensen ontslagen waardoor werd gevreesd dat de game niet meer ging uitkomen.

Echter, geen vrees! El presidente (ofte, den CEO) heeft bevestigd dat de game zeker uitkomt.

Ik hoop dat maart 09 nog altijd de release datum is, maar juni 09 is ook mogelijk (volgens Gamestop).

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-11 10:46
quote:
Vanholm schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:29:
Ik hoop dat maart 09 nog altijd de release datum is, maar juni 09 is ook mogelijk (volgens Gamestop).
Want natuurlijk weten verkopende winkels veel eerder dan de makers van het spel de uiteindelijke release date. :+

Even voor de duidelijkheid: juni 2010 is ook mogelijk, net als juni 2011.

The Zep Man wijzigde deze reactie 07-12-2008 20:37 (10%)

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
quote:
The Zep Man schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:37:
[...]
Want natuurlijk weten verkopende winkels veel eerder dan de makers van het spel de uiteindelijke release date. :+

Even voor de duidelijkheid: juni 2010 is ook mogelijk, net als juni 2011.
Tja, de makers gaan niet snel een releasedatum meer vrijgeven, aangezien de originele release was gepland voor oktober-november '08. Maarja, als zowel gamestop als amazon spreken over juni 09 dan mag je daar toch op hopen niet? :)

• SileX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-11 11:43
Eindelijk weer eens een goeie Alien shooter. De AvP reeks zijn grafisch te oud om te spelen :)

• The Zep Man
quote:
SileX schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:19:
Eindelijk weer eens een goeie Alien shooter. De AvP reeks zijn grafisch te oud om te spelen :)
Dat jij het te lelijk vindt naar hedendaagse standaarden maakt het dat nog niet 'grafisch te oud om te spelen'. Wat grafisch te oud was om te spelen waren DOS spellen welke een Hercules kaart vereiste. Er waren maar weinig VGA kaarten die ook op de Hercules grafische resolutie konden werken.

AvP2 draait nog perfect op hedendaagse systemen. Spelen is geen probleem, de security exploits (remote code execution) wel.

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
In het vlaams gamemagazine chief staat een preview, maar helaas niks nieuws gelezen.

Releasedatum 2009 :O

Hopelijk komen de deathmatch modes erdoor, marine vs marine zal het niet zijn. Marine vs Alien daarentegen... maar krijgen ze het voor elkaar om je als alien over plafonds te kruipen, een goed melee systeem, en zal je niet overpowered zijn aangezien gewone kogels je niet echt verwonden, etc ?

• cycloon_
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06-11 17:53
Oeps verkeerde forum :)

cycloon_ wijzigde deze reactie 09-02-2009 21:17 (86%)

http://specs.tweak.to/9714

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
quote:
Wil je dat nooooooooit meer doen ???!! Volg deze game ontzettend en dacht dat er nieuws was :(
:+ :+

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
En er is nieuws .... alleen niet wat we verwacht en (op dit moment) gehoopt hadden ... It better be worth the waiting !!!!

http://www.gamer.nl/doc/5...d-weer-aan-in-nieuwe-game

http://www.sega.nl/news/?n=2992

Dit is eigenlijk nog veeeel beter vind ik. Dit is waar ik al die jaren eigenlijk ECHT op zat te wachten !!! We will see !!! Weer lekker cloaken en hoofden sparen :-). Weer lekker als alien spelen ... WOW !!

JediUberknaft wijzigde deze reactie 12-02-2009 15:11 (36%)

• The Zep Man
2010 wordt dus het jaar van de terugkeer van AvP, het jaar van Aliens: Colonial Marines... damn. Laat die RPG maar zitten! Het AvP-universum is gemaakt om action-based first-person doorheen te trekken!

2010... "Game over, man! Game over!"

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
quote:
JediUberknaft schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:08:
En er is nieuws .... alleen niet wat we verwacht en (op dit moment) gehoopt hadden ... It better be worth the waiting !!!!

http://www.gamer.nl/doc/5...d-weer-aan-in-nieuwe-game

http://www.sega.nl/news/?n=2992

Dit is eigenlijk nog veeeel beter vind ik. Dit is waar ik al die jaren eigenlijk ECHT op zat te wachten !!! We will see !!! Weer lekker cloaken en hoofden sparen :-). Weer lekker als alien spelen ... WOW !!
Bah, dat Colonial Marines hierdoor WEERAL later zal uitkomen dan voorzien vind ik niet bepaald leuk. Komaan zeg, ze zijn er al mee bezig sinds 2006! :(

Dat er een AvP game aankomt is wel leuk, maar ja ik maak mezelf niet meer te enthousiast hiervoor, altijd dat uitstellen. Dan nog liever de Blizzard-manier 'het is klaar als het klaar is' zonder die datums erop te plakken.

Als Alien spelen... jaaaa! Het verlicht als het ware de pijn :)

Tot binnen een jaartje zeker? :+

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Het is zeker een enorme domper dat er dit jaar geen Aliens spel uit gaat komen terwijl ik dat al zooo lang echt heel erg graag wil. Toen ik het nieuws hoorde dat Aliens Colonial Marines zou komen voor de pc sprong ik een gat in de lucht. Maar look on the bright side. Het wordt een AvP spel !! En wederom van Rebellion. Dus dan nog maar een jaartje langer wachten en (ik denk en hoop in ieder geval) nog veeeel vetter beloond worden !

See you next year soldier, lock and load ...

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:45
:( minder, zat echt op deze game te wachten... van uitstel komt afstel, dat zal pas kl*te worden

• skullsplitter
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-08 19:28

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

A:CM had gewoon dit jaar uit moeten komen. Het spel staat los van de AvP franchise.

En AvP: Sinds 99 lid van de Alien/Predator/AvP community, welke jammerlijk inzakte 2 jaar na release van AvP2. Teveel hackers online, teveel puberale snotters en teveel gejank op fora. Toonaangevende websites kregen een paar flinke klappen en zakte ineen.
De grootste klap kwam in 2004 met de release van AvP de film, en met AvP2/AvP-R hebben ze het niet al te veel beter gemaakt (zegmaar rustig slechter, what a piss poor excuse of a carnage was that...)

Gemengde gevoelens bij Rebellion als ontwikkelaar. Tuurlijk, ze hebben twee keer een aardig spel neergezet die gematigde klassiekers zijn bij het publiek, maar ik vind AvP99 niet zo heilig. Alle rassen rennen standaard te snel, de afwerking liet te wensen over, er was nagenoeg geen mod-support, grafisch was het spel al achterhaald op release. (mede door de technologische beperkingen) Het enige wat de sfeer zo sterk maakte was het real time lighting systeem en de onvoorspelbaarheid van de tegenstanders.
De reden dat het spel op handen is gedragen door de fans is dat het gewoon aardig speelde en ons de kans gaf onze faroviete monsters te spelen.
Tel daarbij op dat ze in de afgelopen 10 jaar geen fatsoenlijk spel op de markt hebben gezet en slechts ports en dergelijke hebben gedaan.

Monolith bracht met AvP2 een beter allround spel op de markt, maar had als handycap de art-direction (gestyleerde karakters), de lithtechengine en een gebrek aan mod-support. Online bleef er van de oude kern weinig over door de vele hackers en het inzakken van de diverse fora.

Ik had de titel liever bij Raven Software oid willen zien...

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

www.avpnews.com

• YVG
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12-10 01:33
Komt uit op 27-03-10. Verkrijgbaar bij CD-WOW UK

http://www.cdwow.nl/searc...+Colonial+Marines&t=games

Gelijk maar even besteld samen met AvP, STALKER CoP, BFBAD COMPANY2

8)

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Thanks voor de info, kheb hem ook gelijk besteld ;)

Dure maandjes dit met al die supertoffe spelllen ... AvP, Aliens Colonial Marines, Stalker COP, Mass Effect 2, Bioshock 2 ...

• Willybubba
  • Laatst online: 10:56

Willybubba

Nut up or shut up.

Huh? Stond toch on hold? Nu komt 'ie dus ineens vlakbij AvP uit? Lijkt me niet handig, ook al lijkt deze me vetter, in AvP speelde ik ook altijd alleen de marine-delen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Schitterend, ook direct besteld :)

Ook voor mij een redelijk drukke/dure game trimester met Aliens: CM, GoW3, AVP3, MAG en Red Dead Redemption.

De OP zal binnenkort eens opgefrist worden.

@ Willybubba, gewoon alletwee halen natuurlijk :+

In Colonial Marine speel je enkel als ... Marines. In AVP3 gaat mijn voorkeur (voorlopig) toch uit naar de Alien, al is het maar om als klein koddig facehuggertje te beginnen ;)

Vanholm wijzigde deze reactie 30-01-2010 13:02 (39%)

• Willybubba
  • Laatst online: 10:56

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik denk 't wel hoewel ik vrees voor de kwaliteit van AvP vanwege Rebellion en hun trackrecord (Rogue Warrior :r)

Wel leuk, al die aandacht voor de Aliens-franchise. Nu weer eens een goede aliens-film, de laatste is eigenlijk Aliens geweest (of de director's cut van 3, die is m.i. ook ondergewaardeerd).

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Vanholm

Vanholm

Run! Get to the choppaa!

Topicstarter
Mja, ik zie in de screens en de vids weinig dat lijkt op Rogue Warrior dus dat komt wel goed ;)

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
quote:
Willybubba schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:18:

Wel leuk, al die aandacht voor de Aliens-franchise. Nu weer eens een goede aliens-film, de laatste is eigenlijk Aliens geweest (of de director's cut van 3, die is m.i. ook ondergewaardeerd).
I agree completely ! De eerste keer dat ik deel 3 zag vond ik hem in principe tegenvallen, maar bij de 2e keer kijken vond ik hem toch eigenlijk veel vetter dan dat ik de eerste keer had ervaren. Nummer 1 en 2 blijven de toppers imo .. En ik ben het ook absoluut eens dat het supercool is dat er weer zo een aandacht is voor deze (imo) 1 van de vetste franchises ooit. Eindelijk kunnen we ons weer in de wereld van aliens, predators en marines wanen !!!!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Hier staat wel wat info in weer over het spel ... Ben toch wel erg benieuwd ...

K L I K

• YVG
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12-10 01:33
:( :( :(

Leverdatum bij CDWOW is verschoven naar 17-09-10

:( :( :(

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ja is echt kut inderdaad. Ik had hem ook al gepreorderd. Maar lees nu op veel plekken dat hij of einde van dit jaar komt of misschien zelfs in 2011 .. 8)7 8)7 ...

Ach ik zie het wel ...

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Van Binsbergen, lul!

Over kut gesproken, ben ik de enige die uuh, die facehugger er nogal suggestief uit vind zien? http://i41.tinypic.com/dqkk7d.jpg

Er zit een haar in m'n glas, op de grond ligt een tapijt van peuken.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ik ben er in ieder geval erg blij mee _/-\o_ _/-\o_

.... :+

(ik doel dan vooral op de facehugger die ik bij AvP Hunter edtion kreeg)

JediUberknaft wijzigde deze reactie 01-04-2010 23:37 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Looking good, en met nog een jaar te gaan kan dit beter worden dan de blammage van AvP'10.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
EXACTLY !!

Ik hoop echt zo dat deze het wel waarmaakt ! Wat een tegenvaller was AvP zeg .. Blind de Hunter Edtion gekocht, maar toch beetje zonde (al is die facehugger wel erg leuk :P )

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Dito, al breekt hier een pootje van het beestje af (is overigens ook gewoon te klein :')!)

AvP had alles qua potentie, maar werd gewoon een herhaling van AvP'99 met een quick-time-event meleesysteem waar dan de rest van de game omheen werd gebouwd. Blegh. Grafisch best aardig, maar na doorspelen en enkele malen MP was ik er wel klaar mee. Laat Rebellion NOOIT meer bij een AVP-titel aub. Zelfs AvP2 vind ik lekkerder spelen/ogen, en die had gewoon fucked-up art direction. Als die titel opnieuw gemaakt wordt met moderne graphics... hoor je mij niet klagen.

Colonial Marines doet wel enigzins denken aan AvP2 tot nu toe, maar dan wel authentieker.

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Nieuwe screens O+
Video O+

Nu nog wat schoonheidswerk en het wordt eindelijk eens een titel die de franchise eer aan doet.

www.avpnews.com

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
quote:
skullsplitter schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:42:
Nieuwe screens O+
Video O+

Nu nog wat schoonheidswerk en het wordt eindelijk eens een titel die de franchise eer aan doet.
Zet er dan gelijk de linkjes naartoe ;)

SCREENSHOTS

Damn heppik hier zin in !! _/-\o_

JediUberknaft wijzigde deze reactie 09-06-2011 14:12 (4%)

• PromoX

And I'm the only one and I walk alone.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
te gek echt !!! oh man, wat wil ik deze game hebben !! Hopelijk wordt hij echt zo goed verder, als het nu al klinkt !

GAMEKINGS FIRSTLOOK

JediUberknaft wijzigde deze reactie 26-06-2011 10:58 (29%)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

En weer nieuwe screens op avpgalaxynet O+

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

www.avpnews.com

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
ZIN ZIN ZIN ZIN ZIN :)

Man, ik sta op springen ...hahaha .. Gelukkig dat Deus Ex en BF3 uitkomen dit jaar, want ik zit echt enorm te wachten op dti spel ! Duurt me al veels te lang .. Maar als het eindresultaat maar goed is !

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Deus Ex Human Revolution (26 augustus)
Space Marine (6 september)
Dead Island (6 september)
Gears of War 3 (20 september)
Rage (7 oktober)
Batman Arkham City (21 oktober)
Battlefield 3 (28 oktober)
Assassin's Creed: Revelations (15 november)

Just to name a few...

Al haal ik daar alleen Deus Ex, BF en AC meteen van, de rest kan mij betreft wel wachten.

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Nieuwe trailer

skullsplitter wijzigde deze reactie 24-08-2011 09:08 (20%)

www.avpnews.com

• Jan de G
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-09-2011
Damn ik kan niet wachten. Is dit de eerste pure alien game voor op de pc?
Hopelijk word deze game zoals ik denk dat hij word. Spannend en eng.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
WOW kicke trailer !!! Krijg alleen maar meer zin !!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
MEGAKICK !!!! MEGAKICK !! (maar met gegronde reden !!)
Hallo hallo hallooo .. waarom leeft dit topic niet meer ??? De game komt volgende week uit !!! Ik heb mijn copy gepreorderd bij Gamekeyz.net (was maar 20 eurie). Ik ga niet meer zoals bij de vreselijke game AvP gelijk een special edition bestellen .. man man man, wat was dat een misbaksel !! Maar hopelijk wordt deze game stukken beter !!

Lijkt mij wel dat dit topic nu weer moet gaan leven ?!!!! :+

JediUberknaft wijzigde deze reactie 05-02-2013 13:46 (6%)

• Oraijon
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-11 09:00

Oraijon

[Team Carrack]

Ik ben voor, bij deze help ik :o)

Ik heb wel als Alien fan de collectors edition besteld :P
Wacht al tijden om in coop met z'n tweeën met motion detector door het donker te sluipen :D

Star Citizen Referal code | Acer Predator X34A; EVGA GeForce GTX 1080Ti SC2 Hybrid; Intel Core i7 8700k w/ Noctua NH-D9L; 16GB Corsair Vengeance LPX; NCASE M1

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Als de game echt vet wordt, dan zal ik zeker ook n Vette Editie scoren. Maar eerst zien, dan geloven. Want bij AvP had ik die fout wel gemaakt namelijk. Kun je nog zo'n Aliens fan zijn, dat spel was gewoon compleet ruk ! Trust me, ik ben een ongelofelijk Aliens fan, kan me wakker maken voor de films .... :+

Ennuh, ik kan ook echt niet wachten om met 2 maten van mij het weekend van 15-2 hele weekend met zwetende handjes de campaign te spelen !!! Lichten uit, geluid op 1000 en wc papier klaar !! _/-\o_

JediUberknaft wijzigde deze reactie 05-02-2013 19:21 (24%)

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
memories ....

Hoop zo dat we dit gevoel weer gaan krijgen ! :P

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er niemand is op tweakers hier, die NIET uitkijkt naar deze game ?? Ok, eerst zien dan geloven uiteraard .. Maar kom op ! Dit is wel een game in de Aliens Franchise ! Welke sci-fi, horror lover wil deze game niet ?? Of wachten we het heeeeel rustig af ?? :+

• morm
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16-11 23:11
Nou jongens... Hoed je dan maar!!!

Deze game gaat een enorme teleurstelling worden. (gebaseerd op x360 versie)

Graphics zijn slecht. Lijkt wel Duke Nukem of zelfs Quake. We zijn weer flink genept met de filmpjes.

morm wijzigde deze reactie 07-02-2013 22:03 (31%)

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Graphics boeien mij het minste in de game. Ik hoop uiteraard dat de game er wel een beetje uitziet. Maar hoe is de gameplay dan ? In vergelijking met AvP 1 (99) en AvP 2 (2001) zal de game er sowieso beter uitzien. Als de gameplay daarbij dan ook nog eens goed is, dan ben ik al blij hoor :-). Dus een beetje onderbouwing mag wel ...

JediUberknaft wijzigde deze reactie 08-02-2013 07:48 (11%)

• SgtPoen
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:05
Heb gister me collector edition voor de xbox binnengekregen :). Toen ik voor het eerst de screenshots zag een paar jaar geleden leek het voor mij een realistische Aliens game te worden, deuren afbakenen, turrets plaatsen etc. Het is alleen iets anders uitgepakt, wat meer een generic shooter. Ik speel de campaign op de moeilijkste setting (ultimate badass 8)). Het vette vindt ik dat je het uiterlijk van je marine op veel punten kan aanpassen voor in de multiplayer, dit kan ook met de alien maar wel wat minder. Ook je wapens kan je aanpassen, bij de aliens kun je o.a. de attack moves aanpassen. Al met al een vermakende game maar het had nog beter kunnen zijn. 3rd person mode met aliens is ook zwaar irritant :). De graphics op de xbox vallen altijd tegen in vergelijking met de PC of PS3, maar de lighting engine is zeer netjes. Alleen de textures vallen af en toe tegen.

Als iemand een squadmate zoekt voor op de xbox voeg me maar toe: SgtPoen

SgtPoen wijzigde deze reactie 08-02-2013 14:42 (18%)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik vrees een middelmatige game met een goede setting en vertaling van filmontwerpen naar de game, maar simpelweg niet goed genoeg.

Bedankt Sega, hebben we deze generatie 2 games gekregen die beiden vooral net-niet waren.

Wel denk ik dat console spelers het nakijken hebben wat graphics betreft.

www.avpnews.com

• rottentomato
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-08 08:53
Toch maar voor 30 euro de pc versie ge-preorded. Twijfelde tussen xbox of pc versie van de game, omdat ik mp liever op de xbox doe. Toch maar voor de pc versie gegaan, vanwege de eerste berichten over de graphics op de xbox.

Onderstaande laat wat gameplay beelden zien van de game, niet kijken als je niks van de SP wil meekrijgen :). Gaat om de pc versie van de game. Hebben mensen al een idee hoelang de SP eigenlijk gaat duren?

• Maverick-X
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-05-2016

Maverick-X

EVE is a way of life

Toch maar gepreordered, het is Aliens en dat is mijn zwakte, nu alleen nog wachten :(

ik wil geen signature! :(

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
haha, die zwakte heb ik ook. Heb geen idee hoe lang de SP duurt ook, maar hopelijk beklemmend lang :+ . Heb speciaal vrijdag en maandag vrij aankomende wk om lekker coop met mn maatje te kunnen doen ! Ben echt heel erg benieuwd.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

quote:
Maverick-X schreef op zondag 10 februari 2013 @ 06:09:
Toch maar gepreordered, het is Aliens en dat is mijn zwakte, nu alleen nog wachten :(
Same here.
Ook omdat als het domweg slecht verkoopt je de komende jaren helemaal geen games meer gaat zien. Ik zou graag eens een AvP zien die zichzelf serieus neemt en gewoon een goede game biedt voor 3 rassen in een stevig verhaal, goede graphics die de franchised eer aandoen en daarnaast een solide MP component.

Alleen op die manier valt er iets van te maken IMO.
Kijk naar Arkham, de liefde voor de franchise druipt daar gewoon af.
quote:
JediUberknaft schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:51:
haha, die zwakte heb ik ook. Heb geen idee hoe lang de SP duurt ook, maar hopelijk beklemmend lang :+ . Heb speciaal vrijdag en maandag vrij aankomende wk om lekker coop met mn maatje te kunnen doen ! Ben echt heel erg benieuwd.
Ik mag woensdagmiddag werken iig.

skullsplitter wijzigde deze reactie 10-02-2013 12:10 (23%)

www.avpnews.com

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Wildfire

Joy to the world!

Aha, da's waar ook, ik heb al een eeuwigheid deze game in de preorder bij Play.com... ff gechecked, geplaatst op 16 januari 2010... :P

Is blijkbaar de Limited Edition en ik heb blijkbaar destijds voor €32,49 besteld dus de prijsgarantie is ook weer leuk, kost nu €36,49 :)

-- Edit: zojuist bericht dat 'ie verstuurd is voor, idd, €32,49. Wellicht wordt het nu eens tijd om AvP eens te gaan uitspelen, staat nog steeds grotendeels ongespeeld in Steam. :P

Wildfire wijzigde deze reactie 11-02-2013 12:15 (25%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:13

tha_crazy

Mafketel

Dus.
Ik vandaag, of eigenlijk gisteren, nog even snel een pre-order gedaan.
Zojuist uurtje of 2 gespeeld en nee, het is hem niet.

Even de SP.
Ziet er goed uit, sfeer is goed.
Maar dan, checkpoint systeem terwijl je vaker wilt saven.
Waarom?
Zodra je je armor kwijt bent (wat vrij snel gebeurd) is het 3 tot 5 kogels en je bent dood.
Daarna moet je weer een paar minuten terug.

Verder is de AI aardig lomp om het zo even te zeggen.
Je vriendjes lopen soms gewoon regelrecht tegen een tegenstander aan zonder iets te doen.

Stukje multiplayer.
Marine voelt daar goed in aan, speelt lekker weg zolang je goed samenwerkt en bij elkaar blijft.
Alien, nee, dat ist em niet.
De controls voelen houterig aan en het van muur naar plafon gaan is ook niet soepel.
Aangenomen dat je de muur al sowieso opkomt, wat bij mij meerdere malen mis ging.
Verder snap ik ook niet precies hoe je nou in godsnaam fatsoenlijk met een alien kan aanvallen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Verder, het schieten voelt bevredigend.
De geluiden bij de pulse rifle zijn zoals je ze zou willen, alleen jammer dat ik regelmatig daarvoor zonder ammo zat en dan met de shotgun door moest
Er zijn nog hier en daar wat dingen te verzamelen zoals wapens, dogtags e.d.
Of je daar ook echt profijt van hebt weet ik niet.

Wel nog 1 goed pluspunt.
Zowel in de SP als in de MP kan je level-up gaan.
Je SP level geld ook mee voor je MP level.
Dus alle unlocks die je hebt op de SP heb je ook voor de MP.

Tot dusver mijn mening

tha_crazy wijzigde deze reactie 12-02-2013 03:06 (3%)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

PC/console?

www.avpnews.com

• Dracul
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11-09 08:19

Dracul

Ooh yeah!

Half uurtje gespeeld omdat het van mezelf moest maar toen afgesloten en verwijderd.

Duke Nukem Forever was zwaar ondermaats en dit spel gaat nog verder.

Zwaar belabberde AI, graphics die in 2008 misschien nog net te pruimen waren maar nu echt niet meer kunnen, een zeer matig verhaal en veels te veel kleine bugs. Koop dit spel voor 5 euro als het in de budgetbak ligt en spaar je geld voor de nieuwe Crysis, Bioshock of PS3 bezitters voor de nieuwe God of War. Mijn ervaring betreft trouwens de PC versie.

• Shodan
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08:54
quote:
tha_crazy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 03:06:
Dus.
Ik vandaag, of eigenlijk gisteren, nog even snel een pre-order gedaan.
Zojuist uurtje of 2 gespeeld en nee, het is hem niet.

Even de SP.
Ziet er goed uit, sfeer is goed.
Maar dan, checkpoint systeem terwijl je vaker wilt saven.
Waarom?
Zodra je je armor kwijt bent (wat vrij snel gebeurd) is het 3 tot 5 kogels en je bent dood.
Daarna moet je weer een paar minuten terug.

Verder is de AI aardig lomp om het zo even te zeggen.
Je vriendjes lopen soms gewoon regelrecht tegen een tegenstander aan zonder iets te doen.

Stukje multiplayer.
Marine voelt daar goed in aan, speelt lekker weg zolang je goed samenwerkt en bij elkaar blijft.
Alien, nee, dat ist em niet.
De controls voelen houterig aan en het van muur naar plafon gaan is ook niet soepel.
Aangenomen dat je de muur al sowieso opkomt, wat bij mij meerdere malen mis ging.
Verder snap ik ook niet precies hoe je nou in godsnaam fatsoenlijk met een alien kan aanvallen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Verder, het schieten voelt bevredigend.
De geluiden bij de pulse rifle zijn zoals je ze zou willen, alleen jammer dat ik regelmatig daarvoor zonder ammo zat en dan met de shotgun door moest
Er zijn nog hier en daar wat dingen te verzamelen zoals wapens, dogtags e.d.
Of je daar ook echt profijt van hebt weet ik niet.

Wel nog 1 goed pluspunt.
Zowel in de SP als in de MP kan je level-up gaan.
Je SP level geld ook mee voor je MP level.
Dus alle unlocks die je hebt op de SP heb je ook voor de MP.

Tot dusver mijn mening
Checkpoint systeem klinkt op zich irritant, maar zet je wel meer op het puntje van je stoel.

Na armor binnen 3-5 kogels dood + ammo schaarste. Nice! Klinkt als betere survival! Wat dat betreft positief :)

Maar ik wacht nog wel even op wat reviews van het spel. Graphics ala 2008 is nagenoeg altijd overdreven door diegene die dit zegt, maar vind ik meestal dus geen probleem, zolang het verhaal maar meeslepend / spannend is.

Matige AI is wel weer jammer...

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Jeetje, toch al heel wat reviews gezien en die zijn niet echt positief ... Damn, zouden ze het weeer vern**kt hebben ?? Zou echt zo balen zijn. Als er n soort spel is waar ik naar uitkeek is het wil in de Alien franchise ... Ik heb het spel nog niet zelf gespeeld, had m gepreorderd. Maar dat wordt eerst n downloader. Had ik ook bij AvP 2010 moeten doen, dan had ik m nooooit gekocht. Als ik de game vermakelijk genoeg vind schaf ik hem nog wel aan denk ik.

Hopelijk valt het allemaal mee ...

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

quote:
Shodan schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Checkpoint systeem klinkt op zich irritant, maar zet je wel meer op het puntje van je stoel.

Na armor binnen 3-5 kogels dood + ammo schaarste. Nice! Klinkt als betere survival! Wat dat betreft positief :)

Maar ik wacht nog wel even op wat reviews van het spel. Graphics ala 2008 is nagenoeg altijd overdreven door diegene die dit zegt, maar vind ik meestal dus geen probleem, zolang het verhaal maar meeslepend / spannend is.

Matige AI is wel weer jammer...
True en ben ik ook wel met je eens.
Maar was gisteren soms gewoon 10 minuten een stuk opnieuw aan het doen.

1 keer is dat niet erg.
Maar als je dat 3 keer hebt dan ben je het spel al gauw zat

Tevens heb ik het op de PC gespeeld

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:20
Er zal vast een waarheid in zitten, maar gamers willen tegenwoordig wat we vroeger............GOD mode noemden.......
Moeilijk? Iets keer op keer opnieuw moeten doen? iellllll!!
:+

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

quote:
Mutatie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:42:
Er zal vast een waarheid in zitten, maar gamers willen tegenwoordig wat we vroeger............GOD mode noemden.......
Moeilijk? Iets keer op keer opnieuw moeten doen? iellllll!!
:+
Keer op keer opnieuw moeten doen vind ik geen enkel probleem.
Hell dat heb ik bij veel spellen moeten doen.

Maar zo af en toe kan het ook vervelend worden door net dat ene mannetje om de hoek, of die ene tel dat je net niet op tijd was weggebukt.
Dan ben je blij als je zelf kan saven.

Als je bijvoorbeeld kijkt bij Half-life, ben je blij dat je af en toe zelf kan saven.
Pak je een game á Mafia 1, dan is het weer niet nodig.
hierbij, checkpoints zitten vaak te ver van elkaar af.

• lezzmeister
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-11 08:44
Net geïnstalleerd. Had de collectors edition op preorder staan, kwam vanmiddag binnen.
Wou het eerst niet doen maar wilde het beeldje echt niet missen. Nu ik hier de kritieken zie staan heb ik er alweer half spijt van eerlijk gezegd.

Zet ik mijn koptelefoon op, geen geluid uit de linkerkant. Kabel doormidden geknikt.
Nu moet ik wachten tot mijn nieuwe koptelefoon binnenkomt. Spelen zonder koptelefoon, dat gaat gewoon niet, en met boxen dat zal niet op prijs worden gesteld hier.

Zal hopelijk morgen eens neerplempen wat ik ervan vind.

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Oh en deze moet hier ook gewoon geplaatst worden

• SgtPoen
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:05
Wat is ermee dan?

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Dat loopje

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Tja, mijn eerste indruk is niet al te best.

- aliens zonder acid-for-blood ?? Je kan ze van dichtbij kapotschieten zonder ook maar n schrammetje te hebben ? (maar nu verder gespeeld te hebben, lijk je toch wel gewond te raken van de acid ? Of niet, ik kan het niet goed zien)
- aliens lopen raar
- geluiden van aliens kloppen niet echt vind ik
- graphics zijn zeer achterhaald (al vind ik dat nog niet zo'n heeel groot probleem)
- weinig tot geen spanning tot nu toe gevoeld eigenlijk
- checkpoints zijn af en toe erg lastig, als je weer heel stuk overnieuw moet doen

- de piloot van de dropship is precies dezelfde chick als uit de film aliens .. lol ... die ging dood ...

Tja, valt me tot nu toe behoorlijk tegen. Ga t nog een beetje een kans geven, maar ben benieuwd of de game me kan boeien zo lang .. Jammer hoor. Heel jammer. Waarom hebben ze ons dit aangedaan ? Het is echt wel een franchise waar je een vette, spannende game mee neer kan zetten imo. Beklemmend, getrouw aan de franchise ... Maar dat gevoel heb ik (nog) niet gevoeld. ...helaas ...

JediUberknaft wijzigde deze reactie 12-02-2013 22:13 (11%)

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-11 14:51

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik ben een grote Aliens fan, maar helaas. Het spel zelf is een vieze consoleport met slechte graphics. Het enige wat het spel enigszins red is dat er kleine verwijzingen naar de films in zitten.

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

• Bintzak
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-11 13:56
Ik ben van plan om de game volgende maand te halen, jammer dat het volgens vele hier niet de game is geworden waar we op hoopte het is gewoon weer de naam waar ze het succes mee willen halen.

Terminator is ook zo'n voorbeeld kan een goede game van gemaakt worden maar tot nu toe nooit een echt goede game van gemaakt behalve de arcade hal versie dan.

• Gps4l
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10-11 01:55
Ik was van te voren erg bang om weer teleurgesteld te worden.

Nu ben ik blij dat ik hem ge pre ordered had.

Ik vind het spel geweldig.

Dat loopje van die alien is vreemd, maar ik vond dat stuk juist spannend.
Je moet langs veel Aliens en je weet niet welke dood zijn.

De aliens daar hebben ook een veel lichtere kleur.
Ik heb het idee dat ze ziek zijn of bijna dood, maar uit het verhaal blijkt dat volgens mij niet.

Het doed me denken aan Avp2, als de koningin gevangen is, doen de andere Aliens niets meer., en zitten als standbeelden.

• Bintzak
Dat loopje is waarschijnlijk gedaan omdat in de eerste 2 films geen cgi werdt gebruikt, het waren acrobaten in pakken en sommigen liepen raar. In de latere films bewogen de aliens anders en hun benen waren dunner omdat er cgi gebruikt werd. Kijk maar naar het verschil in aliens en alien ressurection.

• Shodan
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08:54

Wijs advies ;-)

• Bintzak
Zit het spel nu te spelen en heb de hiks shotgun, dam toen ik hem pakte in haast had ik de pulse rifle. Nu heb ik geen pulse rifle meer hopelijk komt het nog goed als ik wat verder ben zit nu tegen de mensen op de ss sulaco te vechten.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True