Toon posts:

[gezocht]Flatscreen 22-24" voor te photoshoppen en beetje ga

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik ben opzoek naar een goed beeldscherm, flatscreen, 22 tot 24"
Ik wil ermee gaan photoshoppen en af en toe wat gamen moet ook lekker kunnen gaan.(i.v.m. ms)

Het scherm gaat wat hoger staan als mijn gezicht dus het moet minimaal kleurverschil hebben bij hoogteverschil.(ik zit ong. 6-10 cm lager dan scherm.)

Welk scherm raden jullie mij aan?

Danke schön!
P.S. er moet een (goedkope) mogelijkheid naar vga op zitten i.v.m. mijn laptop.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Welke schermen heb je zelf gevonden, en waarom voldoen deze niet aan jouw wensen? Kijk in de Pricewatch en voilá: 99 schermpjes om uit te kiezen, alleen al in de 22"-categorie.

Of de kijkhoek goed is zie je pas als je het scherm voor je hebt staan, dit is lastig online te vinden. Ga anders eens in de MediaMarkt kijken, ze hebben vaak tientallen schermen staan.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 29-05-2008 14:15 ]

Verwijderd

Ik zou als je voor photoshop een scherm neemt geen TN panneel nemen, maar een S-PVA pannel. Daarvan is de kleurdiepte veel hoger. De prijs ook. Qua gaming, zolang je onder de 10ms zit, is ghosting nauwlijks te zien.

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

De HP w2408h is naar mijn mening erg geschikt.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb op dit moment een HP w2408h en HP 2207h staan en moet zeggen dat het erg mooie schermpjes zijn. De kleuren zien er warm uit en moet zeggen dat gamen ook goed gaat, mits je een goede GPU hebt. 1920x1200 of 1680x1050 vraagt wel veel meer van je systeem.

Wat betreft photoshop durf ik daar geen antwoord op te geven. Ik merk wel dat de kleuren van mijn 2408 erg veel verschillen ten opzichte van mijn oude LG 17" TFT. de kleuren zijn veel warmer (contrast van 3000:1). wat ook wellicht belangrijk kan zijn is dat de HP schermen een glanzend oppervlakte hebben. Een ander voordeel van de HP schermen is dat ze in pivot mode kunnen gezet worden.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:58
Het gaat er natuurlijk wel om wat voor een soort Photoshop het gaat. Voor websites biedt een PVA paneel nauwelijks voordelen. Voor foto's wordt het beter (maar nog steeds niet van levensbelang, gewoon proefafdruk laten maken!). Voor drukwerk zoals huisstijlen e.d. zou ik het wel aanraden, hierbij is het gewoon net wat belangrijk om de goede kleuren te hebben!

Veel succes met je keuze, wellicht is de Samsung 2253BW een optie? Deze zie ik nu meermaals voorbij komen en het schijnt een mooi scherm te zijn.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 12:21
ik ben ook al tijdje aan het zoeken: naar mijn mening valt de hp echt buiten de boot.
wit is niet wit > meer roze vergeleken met de samsung 245b en dat is nog maar de tn versie.

mijn advies heb je het geld: samsung 245t of een dell 2407/2408 of als je er nog meer voor over hebt kijken naar een eizo paneel

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
P223W, veel kleur voor je geld.

Homey — Critics are those without skills to create.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 11:46
Ik heb zelf een Dell Ultrasharp 2408wfp en buiten van het feit dat rood wat te sterk staat in de fabrieksinstellingen is het een prima schermpje voor net 600 euro, 5 jaar next day on-site garantie en 100% pixelgarantie :) (via dealer, niet direct bij Dell). Er is trouwens online makkelijk een gecalibreerd kleurenprofiel te vinden zodat het oververzadigde rood geen issue meer is.

Heb je daarentegen meer geld ervoor over dan zou ik gaan voor een Eizo HD2441W, die kost bijna het dubbele.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.