de ideén van disco stu en X-DraGoN lijken mij het bestgeschikt,
zodat je de airflow in de kast niet verandert, maar de lucht voor de GPU's meteen van buiten haalt.
(somige pc kasten hebben zoiets naar de cpu toe)
(4x80mm fan: 4x20euro = 80 euro
+ 20 euro aan 80mm buis van de gamma met 2 90* bochtjes
ben je voor 100 euries klaar)
mischien houw je nog wat over voor een fan-contoler
@hieronder
daar heb je wel gelijk in en waarschijnlijk zullen de behuisingen van de kaarten ook niet optimaal mee werken, maar aangezien het met een open kast prima gaat moet deze oplossing ruimschoots voldoen.
aleen zou ik de 4 80mm fans nemen en die in het site-panel hangen, vervolgens elk apart met een buisconstruktie (dus de 2 die naar de achterkant moetten n stukje buis met een 90* bocht en die gewoon op de kaart moetten een stukje buis er recht naar toe.)X-DraGoN schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:32:
ik sluit me aan bij het idee van een aantal fans in het zij paneel te hangen en die te voorzien zodat ze recht op die GPU's blazen. (vlak onder de CPU koeler moet de meeste koude lucht komen.)
Verder mooi systeem, ik had er al over gelezen op de Tones site.
Ik zou zoals aangeduid (met paint) 2 fans vanachter zetten en 1 (grote) aan de zijkant.
[afbeelding]
zodat je de airflow in de kast niet verandert, maar de lucht voor de GPU's meteen van buiten haalt.
(somige pc kasten hebben zoiets naar de cpu toe)
(4x80mm fan: 4x20euro = 80 euro
+ 20 euro aan 80mm buis van de gamma met 2 90* bochtjes
ben je voor 100 euries klaar)
mischien houw je nog wat over voor een fan-contoler
@hieronder
daar heb je wel gelijk in en waarschijnlijk zullen de behuisingen van de kaarten ook niet optimaal mee werken, maar aangezien het met een open kast prima gaat moet deze oplossing ruimschoots voldoen.
[ Voor 9% gewijzigd door Toettoetdaan op 29-05-2008 18:44 ]