Beste betrouwbare externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

• dingo1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01 13:18
Hoihoi!

Wellicht een wat simpele vraag, maar misschien dat iemand tips heeft? Ik vind betrouwbaarheid (=niet stuk gaan) het allerbelangrijkst. Mb's per seconde maakt me niet heel veel uit. Ik zit hier nu tegen een tikkende Lacie (300 Gb) aan te kijken en wordt daar een beetje iebelig van. Welke fabrikant of welk model heeft een geweldige reputatie of welke test zou goed zijn om te lezen?

Ik zoek iets van rond de 350Gb, en ook wel handig als het tegen een stootje kan.

Thanks!

Arjen

[ Voor 9% gewijzigd door dingo1 op 27-05-2008 21:59 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat kon je zelf precies niet vinden? Lees gewoon wat reviews, koop de best geteste schijf die verder aan jouw eisen voldoet, en schroef deze in een USB-behuizing.

Sowieso kun je harddisks na een jaar of vijf wel afschrijven qua betrouwbaarheid, en hoe langer ze ingeschakeld staan hoe onbetrouwbaarder ze worden. Ook veel spin ups en downs zorgen dat de schijf mechanisch slechter wordt, en zo is er nog wel veel meer wat er uiteindelijk voor zorgt dat de schijf overlijdt.

Ik heb zelf overigens ook een WD Elements van 500 GB, destijds 111 euro bij de MediaMarkt, en deze kan wel tegen een stootje met z'n rubberen uiteinden :+ Hij is al wel een aantal keren van mn bureau afgevallen dus.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 27-05-2008 22:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
Volgens mij is hier het beleid om zelf te zoeken, als je er daarna niet uitkomt, kan je alsnog hier een post doen, denk dat WD wel in de buurt komt.

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

Ik heb een tijdje geleden een Western Digital MyBook gehad (250GB) en nu heb ik i.p.v. die een Western Digital Elements (500GB). Hoewel die Elements wat goedkoper was per gig, vind ik dat de bouwkwaliteit van die 'goedkope' Elements veel beter is. Deze behuizing is van aluminium of ijzer oid, die MyBook was van crappy plastic. IJzer of alu komt de koeling meestal ten goede.

Qua degelijkheid zou ik voor zo'n WD Elements kiezen. Wat ik voor de rest over de betrouwbaarheid van de schijf kan zeggen, is dat WD gewoon een goed merk is. Elke harde schijf heeft kans op defecten naar verloop van tijd, dus een harde schijf X is niet per definitie beter/betrouwbaarder dan harde schijf Y..

99pixels.nl

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 15:14

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Net als bij alle andere zaken die door mensen gemaakt worden zijn er zogenaamde 'maandagmorgen producten'. Daarnaast zijn er eigenlijk geen slechte schijven meer. Let wel dat de Mean Time Between Failure waarde die wordt opgegeven vaak in de praktijk niet gehaald wordt. Staar je daar ook niet op blind. Prijzen per GB verschillen bijna niet meer en de prijs wordt over het algemeen bepaald door het aantal toeren en de grote van de cache.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals reeds genoemd, je kunt genoeg reviews over een dergelijk produkt als een externe hardeschijf vinden. Daarnaast loopt er hier op GoT een algemeen topic over externe hardeschijven. Zoals ook reeds gezegd en hier OM FAQ / Beleid te lezen dien je eerst eens zelf op onderzoek uit te gaan door reviews en ervaring topics te lezen. O.a. dit topic: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Maar als jouw data zo belangrijk is, dan moet je eens aan een backup gaan denken.Zorg er voor dat data op twee plaatsen staat, want hoe goed een externe hardeschijf ook is het blijft een mechanisch apparaat die aan slijtage onderhevig is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.