Aha.... Weer 89,95 dus. Zie dat het eigenlijk bedoeld is voor tv's tot 32 inch. Ik heb 40inch en ben eigenlijk niet zo te spreken over het voetbal via digitenne op mijn Samsung LE40F86. Wordt het beter op mijn Samsung met die interne dvb-tuner icm met digitenne van KPN, of moet ik gewoon de UPC digitale televisie hebben met HD ondersteuning?
dat is voor mij ook de voornaamste reden dat ik eentje met HDMI wil, en de samsung H360R is tot nu toe nog helaas de enige. Wat dus inhoud dat ik niets te kiezen heb. Alleen wel of niet nemenVerwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:51:
[...]
Het voordeel van een HD-decoder ten opzichte van een SD-decoder is niet zozeer het upscalen (waar tussen decoders en TV weinig, vaak zelfs geen zichtbaar verschil tussen zit), maar het feit dat je je de decoder via HDMI kan aansluiten, waardoor je echte digitale televisie hebt (een Scart kabel is immers analoog). Er treedt bij Scart een digitaal --> analoog en analoog --> digitaal conversie op, welke natuurlijk nooit goed is voor de beeldkwaliteit. Met HDMI blijft alles digitaal en zijn er dus ook geen conversies.

Maar kun je met die samsung H360R ook instellen op wat voor formaat het tv-signaal doorgestuurd moet worden? Dus bijvoorbeeld 576i / 720p / 1080i (/1080p?) Dan kun je nog altijd zelf kiezen wie je het laat upscalen. De TV of de decoder. (En aangezien ik een full-HD tv heb lijkt mij het upscalen door de tv zelf de beste keus. Omdat de decoder hem eerst naar 720p of 1080i moet upscalen en de tv vervolgens naar 1080p)
Order AcceptanceIk_ben_Mark3 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:14:
http://www.4allclients.nl/?action=4&id=821059
LE40N86BD € 280.35
foutje denk ik?
Please note that there may be certain orders that we are unable to accept and must cancel. We reserve the right, at our sole discretion, to refuse or cancel any order for any reason. For your convenience, you will not be charged until your payment method is authorized, the order information is verified for accuracy and your order is shipped. Some situations that may result in your order being canceled include limitations on quantities available for purchase, inaccuracies or errors in product or pricing information, or problems identified by our credit and fraud avoidance department. We may also require additional verifications or information before accepting any order. We will contact you if all or any portion of your order is canceled or if additional information is required to accept your order. If your order is canceled after your credit card has been charged, we will issue a credit to your credit card in the amount of the charge.
Top of Page
Pricing Information
While 4AllClients.com strives to provide accurate product and pricing information, pricing or typographical errors may occur. 4AllClients.com cannot confirm the price of an item until after you order. In the event that an item is listed at an incorrect price or with incorrect information due to an error in pricing or product information, 4AllClients.com shall have the right, at our sole discretion, to refuse or cancel any orders placed for that item. In the event that an item is mispriced, 4AllClients.com may, at our discretion, either contact you for instructions or cancel your order and notify you of such cancellation.
Heb juist een le40a552 gekocht en ben er zeer tevreden van, maar toch een vraagje:
is er een manier om de input resolutie te bekijken? Probleem is dat ik mijn ps3 via HDMI heb aangesloten en nu wil ik wel eens weten welke input die doorstuurt? (in ps3 staat zowel 720p als 1080p aan)
is er een manier om de input resolutie te bekijken? Probleem is dat ik mijn ps3 via HDMI heb aangesloten en nu wil ik wel eens weten welke input die doorstuurt? (in ps3 staat zowel 720p als 1080p aan)
Verwijderd
Die is er zekerscatman schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:56:
Heb juist een le40a552 gekocht en ben er zeer tevreden van, maar toch een vraagje:
Ik kan Digitenne niet aanbevelen. Je kan nu al testen hoe het beeld is.Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:11:
Aha.... Weer 89,95 dus. Zie dat het eigenlijk bedoeld is voor tv's tot 32 inch. Ik heb 40inch en ben eigenlijk niet zo te spreken over het voetbal via digitenne op mijn Samsung LE40F86. Wordt het beter op mijn Samsung met die interne dvb-tuner icm met digitenne van KPN, of moet ik gewoon de UPC digitale televisie hebben met HD ondersteuning?
Je moet omschakelen naar de digitale tuner en dan naar kanalen zoeken.
Mits een goede antenne kan je Ned1, Ned2, Ned3 en de regionale zender gratis ontvangen.
Ik vindt het beeld niet goed genoeg.
Eigenlijk heb je maar twee keuzes: digitale tv via de kabel of satelliet.
Ik heb een LE46A656 en zie enkel met 1080p films dat Out Of Focus probleem. Logisch, want 720p is niet scherp genoeg.Welke TV heb dan?
Maar ik krijg het updaten maar niet voor elkaar...
USB stick met de .bin file in zowel de root als in een subir genaamd MT8266 douw ik in de TV terwijl hij uit staat.
Ik druk dan gelijktijdig op Source op de TV en op de powerknop op mijn AB en de TV start. Hij zegt dat hij de USB stick doorzoekt en dat dit langer dan 30 seconde zal duren, maar daarna flasht hij niks... geen bericht niks...
De stick erin als de TV aan staat en er gebeurt ook niks.
Via het service menu zegt hij dat hij geen file kan vinden en dit heb ik met twee sticks geprobeerd.
Wat te doen?
[ Voor 9% gewijzigd door Tijgert op 08-06-2008 22:08 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
@ Tijgert
Is de stick geformateerd met FAT32?
Is de stick geformateerd met FAT32?
Een keer met FAT en een keer met FAT32, beide geen succes.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Is de update nu voorzien voor Tv's van Nederland of enkel voor die van de UK.Tijgert schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:55:
[...]
Maar ik krijg het updaten maar niet voor elkaar...
Ik heb gisteren eens goed nagemeten en de 46" is te groot voor thuis.
Ik zit op 3m en de andere zetel staat op 2m40 (beetje schuin), maar de belangrijkste reden is dat mijn tv kast te klein is.
Deze is 1m21 breed en de 40"tv is 99.8cm + 2x 8.5 cm voor de boxen = 218cm, heb ik er nog 3 over
Mijn vriendin ziet het niet zitten om een 46" en bijhorend tv-meubel te kopen, uit schrik voor de reacties van haar (niet zo welstellende) familieleden.
Jammer dat de levertijd van de LE40A656 meer dan 4 weken bedraagt, maar ik heb geduld.
Ik ga nog even wachten, mss komt er nog een actie bij de olympische spelen (België he) en anders kan ik hem kopen voor 1300 geleverd.
jeuj! Ik heb sinds afgelopen vrijdag eindelijk mijn TV binnen \o/
Beeld is schitterend, HD filmpje ziet er perfect uit, en zelfs digitenne ziet er op 6 meter afstand perfect uit!
Het enigste wat ik jammer vind is het feit dat ik rechts bovenin 2 dode subpixels heb. een raar vlekje en rechtsmidden ook een dode subpixel.
Het zijn alleen dingen die je op 2 voorwaarden kunt zien:
* Je zit bijna met je neus in het scherm
* het beeld is zwart/donker
Eigenlijk moet dat niet kunnen, dus ik ga er iig melding van maken bij Komplett. We moeten maar even zien hoe we dat verder afhandelen dan, want het is niet zo nijpend dat het per direct opgelost moet worden. Wat mij betreft kan dit ook opgelost worden zodra ze de leveringen een beetje op peil hebben en het normaler is...
Foto's etc komen wel vanavond weer als ik thuis ben!
Beeld is schitterend, HD filmpje ziet er perfect uit, en zelfs digitenne ziet er op 6 meter afstand perfect uit!
Het enigste wat ik jammer vind is het feit dat ik rechts bovenin 2 dode subpixels heb. een raar vlekje en rechtsmidden ook een dode subpixel.
Eigenlijk moet dat niet kunnen, dus ik ga er iig melding van maken bij Komplett. We moeten maar even zien hoe we dat verder afhandelen dan, want het is niet zo nijpend dat het per direct opgelost moet worden. Wat mij betreft kan dit ook opgelost worden zodra ze de leveringen een beetje op peil hebben en het normaler is...
Misschien draait de tv al op de hoogste firmware. Kijk eens in het service menu.Tijgert schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:04:
Een keer met FAT en een keer met FAT32, beide geen succes.
De mijne was al geupdate door vermoedelijk Samsung of de winkel.
Welke TV heb je en hoe groot? Ben benieuwd naar de foto's!Jaguar645 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:24:
jeuj! Ik heb sinds afgelopen vrijdag eindelijk mijn TV binnen \o/
helemaal vergeten te melden. Heb de LE46A656 staan. Erg mooit design ook!
Bedankt voor je antwoord! Ik krijg morgen de Samsung LE46A656 en zit er 3.5 meter vanaf, maar maak me wel een beetje zorgen nu. Ik heb nu een Samsung LE40M86B, maar wilde graag een maatje groter. Kun je wat meer vertellen over de problemen? Ik kan mij niet voorstellen dat de LE46A656 slechter presteert dan de LE40M86B, dus denk dat het voor mij alleen maar vooruitgang is, toch?Jaguar645 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:30:
helemaal vergeten te melden. Heb de LE46A656 staan. Erg mooit design ook!
Edit: het beeld moet wel meer opgerekt worden, dus dat kan wel verlies betekenen toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Vjenne-ICT op 09-06-2008 11:02 ]
Het moet volgens mij ook MT8226 zijn en niet MT8266Tijgert schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:55:
[...]
USB stick met de .bin file in zowel de root als in een subir genaamd MT8266 douw ik in de TV terwijl hij uit staat.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Oh.. hmm... de file die ik downloade had een dir in zich met 8266.. nou ja, plomp ik die andere er ook op en probeer ik hem ook
Ja, 8226 moet correct zijn. Zo staat het ook in de handleiding:Tijgert schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:57:
Oh.. hmm... de file die ik downloade had een dir in zich met 8266.. nou ja, plomp ik die andere er ook op en probeer ik hem ook
http://ars.samsung.com/cu...PROD_SUB_ID=0&PROD_ID=154
't zijn beide full-hd schermen, dus veel moet 't niet schelen... alleen zijn de pixels van de 46 groter dan die van de 40, dus op dezelfde afstand (dichtbij genoeg) zou je dat kunnen zien.Vjenne-ICT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:01:
[...]
Edit: het beeld moet wel meer opgerekt worden, dus dat kan wel verlies betekenen toch?
*insert signature here
Ja dat kan! Maar alleen 576i , 720p en 1080i uitvoer-resolutie over HDMI. Via component weet ik niet zeker, maar dat zal wel hetzelfde zijn.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:33:
Maar kun je met die samsung H360R ook instellen op wat voor formaat het tv-signaal doorgestuurd moet worden? Dus bijvoorbeeld 576i / 720p / 1080i (/1080p?)
Ga ik dat in kwaliteit merken dan als ik er 3.5 meter vanaf zit?Tjark Verhoeven schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:37:
[...]
't zijn beide full-hd schermen, dus veel moet 't niet schelen... alleen zijn de pixels van de 46 groter dan die van de 40, dus op dezelfde afstand (dichtbij genoeg) zou je dat kunnen zien.
Hmm... heb ik dan wel de goede firmware ga ik dan denken...Ja, 8226 moet correct zijn. Zo staat het ook in de handleiding:
EDIT:
Blijkbaar was het idd 8226 en niet 8266. problem solved.. firmware geupgrade... vanavond testen of het wat uit maakt
[ Voor 33% gewijzigd door Tijgert op 09-06-2008 17:20 ]
Verwijderd
Enkel met SD-materiaal zorgt de extra grootte voor een minder beeld, aangezien de resolutie gewoon vrij laag is en artifacts en ruis nog beter zichtbaar wordt (het kwaliteitsverschil zal overigens minimaal zijn hoor). Bij HD-materiaal (zowel 720 als 1080) zul je geen kwaliteitsverschil zien vanaf die afstand, en dan ben je toch vaak blij met een maatje groterVjenne-ICT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:18:
[...]
Ga ik dat in kwaliteit merken dan als ik er 3.5 meter vanaf zit?
Edit@hieronder:
Ik bedacht me even; eerst had ik het over de grootte van de pixels, daar zie je echt geen verschil tussen. Maar het daadwerkelijke kwaliteitsverschil bij videomateriaal staat hierboven
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 17:29 ]
Bedankt voor je antwoord! Welke TV heb jij dan en hoe groot?Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:23:
[...]
Nope, dat soort dingen zie je hooguit binnen een meter
Dat moet je zelf zien met je eigen ogen... maar ik _denk_ uit m'n eigen ervaring in winkels dat het verschil tussen een 40" hdready en 40" fullhd veel groter is (op 2,5-3m afstand) dan het verschil tussen 40" fullhd en 46" fullhd op 3,5m.Vjenne-ICT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:18:
[...]
Ga ik dat in kwaliteit merken dan als ik er 3.5 meter vanaf zit?
*insert signature here
Harem.nl schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:50:
Ik heb de Samsung LE26R82 tv gezien en dit lijkt mij een mooie tv die binnen mijn budget valt (€ 465,-) Nou heb ik de balle verstand van nieuwe tv's dus heb ik nog een paar vraagjes.
Ik wil de tv gaan gebruiken voor de Wii (miss xbox360), dvd's kijken op een gewone dvd speler en voor het digitaal tv kijken via ziggo. Is dit met deze tv uitstekend mogelijk? En zit ik hier voor de eerste jaren goed mee of is deze tv al weer gedateerd? Ook ben ik benieuwd of jullie mij iets meer kunnen vertellen m.b.t. de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit t.o.v. andere modellen in deze prijsklasse (ik kan namelijk weinig reviews vinden).
©2004
Verwijderd
Heb een Macbook proberen aan te sluiten op mijn LE37A552 d.m.v. vga kabel. Ik krijg de resolutie niet hoger dan 1600x1200 (en dus maar deel van het scherm in gebruik). Iemand die het wel is gelukt op 1900x... te draaien met deze combinatie?
Verder een prof. Scartkabel aangesloten (moest 5m overbruggen) tussen TV en UPC DVR kastje. Kwaliteit lijkt echt verbeterd t.o.v. standaard Scartkabel die ik van UPC krijg, ondanks de langere afstand.
Verder een prof. Scartkabel aangesloten (moest 5m overbruggen) tussen TV en UPC DVR kastje. Kwaliteit lijkt echt verbeterd t.o.v. standaard Scartkabel die ik van UPC krijg, ondanks de langere afstand.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb nue en LE40M86B staan en vind die nu ook te klien worden, dus daarom.... In het begin schrik je hoe groot die is, maar ben er nu helemaal aan gewend. Ik heb trouwens vorige week de Samsung LE46A656 voor 1249 euro gekocht, mooie studentenprijs dacht ik!Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:23:
[...]
Enkel met SD-materiaal zorgt de extra grootte voor een minder beeld, aangezien de resolutie gewoon vrij laag is en artifacts en ruis nog beter zichtbaar wordt (het kwaliteitsverschil zal overigens minimaal zijn hoor). Bij HD-materiaal (zowel 720 als 1080) zul je geen kwaliteitsverschil zien vanaf die afstand, en dan ben je toch vaak blij met een maatje groter
Edit@hieronder:
Ik bedacht me even; eerst had ik het over de grootte van de pixels, daar zie je echt geen verschil tussen. Maar het daadwerkelijke kwaliteitsverschil bij videomateriaal staat hierbovenIk heb overigens een 40" en zit ook op zo'n 3,5 meter. De reden dat ik geen 46" heb genomen is puur het prijsverschil (ik ben slechts 16, dus heb het niet zo ruim =p), maar indien ik het geld had, had ik zeker geen spijt van 46" gehad. Als je voor het eerst zo'n formaat koopt, oogt hij echt enorm in het begin, maar later realiseer je dat groter ook wel had gekund.
Verwijderd
Vandaag de Samsung LE32A552 gekocht. Lange tijd zitten te twijfelen tussen 32 of 37, toch voor 32 gekozen gezien de afstand van ongeveer 1,90 meter. Iemand nog speciale tips voor het instellen ofzo? Ik heb er een monster calibration DVD bij om hem goed te kunnen calibreren. Tips zijn altijd welkom
Hoe kun je hem met zo'n CD calibreren? Wat doet die CD en wat stel je in? De kleuren ofzo?
Verwijderd
Sowieso zou ik twee instellingen maken; film voor een donkere omgeving en standaard voor een lichte omgeving (als het echt heel licht is, kun je dan dynamisch nemen). Contrast mag hoog, terwjil helderheid tussen 45 - 50 een mooie balans tussen zwartwaarden en details in het donker geeft. Verder doet het er niet zoveel toe; de kleuren en andere instellingen staan vaak al prima ingesteld, hoewel je Film Plus wel uit zou kunnen zetten. Op dit forum kun je terecht voor veel calibratiesettings en tipsVerwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:21:
Vandaag de Samsung LE32A552 gekocht. Lange tijd zitten te twijfelen tussen 32 of 37, toch voor 32 gekozen gezien de afstand van ongeveer 1,90 meter. Iemand nog speciale tips voor het instellen ofzo? Ik heb er een monster calibration DVD bij om hem goed te kunnen calibreren. Tips zijn altijd welkom
P.S.: Deze instellingen gebruik ik op mijn 40A552; de 32" variant gebruikt wel een ander paneel, dus wellicht zijn de instellingen niet optimaal (sowieso verschilt per individueel exemplaar de ideale instelling); daarvoor kun je ook op bovengenoemd forum kijken.
Ik ga denk ik voor de LE40A552 i.v.m. met de prijs.Vjenne-ICT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:07:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb nue en LE40M86B staan en vind die nu ook te klien worden, dus daarom.... In het begin schrik je hoe groot die is, maar ben er nu helemaal aan gewend. Ik heb trouwens vorige week de Samsung LE46A656 voor 1249 euro gekocht, mooie studentenprijs dacht ik!
Maar ik ben ook student
Even voor de duidelijkheid dit is een actieprijs en was alleen vorige week bij SATURN geldig. Ded TV kosten bij SATURN 1899 en kreeg 350 euro van de winkele terug en 300 van Samsung, dus 650 euro korting! Koopje dacht ik zo......!Realtec schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:16:
[...]
Ik ga denk ik voor de LE40A552 i.v.m. met de prijs.
Maar ik ben ook studenten voor 1249 ga ik liever voor de 46A656!
Heeft iemand een XBOX 360 en een surround setje via optical?
Is er sprake van inputlag? Ik heb geen lipsync functie op mijn reciever.
Aangezien de sony 40W4000 60ms sneller blijkt te zijn dan de samsung 40A656 zit ik serieus te twijfelen, prijs is ongeveer gelijk, daar hoef ik het dus niet voor te laten.
Aangezien de sony 40W4000 60ms sneller blijkt te zijn dan de samsung 40A656 zit ik serieus te twijfelen, prijs is ongeveer gelijk, daar hoef ik het dus niet voor te laten.
Ik heb een z-5400 aan mijn xbox hangen via optical. Maar geen last gehad van 'lag'
Alleen bij assassins creed doet het geluid soms raar als ik iemand counter ( loopt het geluid soms heel snel achter elkaar 2x door elkaar , krijg je een soort echo) Maar dat ligt volgens mij meer aan assassins creed dan aan lag ofzo
Alleen bij assassins creed doet het geluid soms raar als ik iemand counter ( loopt het geluid soms heel snel achter elkaar 2x door elkaar , krijg je een soort echo) Maar dat ligt volgens mij meer aan assassins creed dan aan lag ofzo
Ik heb bij sommige films wel last van "input lag"/ geen "lip sync" meer. Heel erg irritant en nog geen oplossing gevonden, behalve in stereo via de tv naar een film luisterenEngineer Stewie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 06:48:
Dit heeft volgens mij ook te maken met het signaal. Als je bijvoorbeeld DVD kijkt, is het al op geschaald door de speler (bijvoorbeeld PS3) of heb je een oudewetse DVD speler en moet dus de tv het zelf opschalen en dat kost tijd.Engineer Stewie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 06:48:
Correct me if i am wrong
Heb de LE46A656 ook binnen, maar vidn het volgende een beetje raar: als ik op info druk dan krijg ik onderstaande info:
1280 - 720 50HZ dat is toch geen FULL HD, maar HD READY resolutie? Het zou toch 1920x1080 50HZ moeten zijn? Dit was wel bij mijn LE40M86B! Ik heb er een Samsung 360 HDTV decoder achter hangen. Heb ik iets verkeerd ingesteld?
Beeld valt me nog een beetje tegen, maar misschien licht dat aan de instellingen?
1280 - 720 50HZ dat is toch geen FULL HD, maar HD READY resolutie? Het zou toch 1920x1080 50HZ moeten zijn? Dit was wel bij mijn LE40M86B! Ik heb er een Samsung 360 HDTV decoder achter hangen. Heb ik iets verkeerd ingesteld?
Beeld valt me nog een beetje tegen, maar misschien licht dat aan de instellingen?
[ Voor 11% gewijzigd door Vjenne-ICT op 10-06-2008 12:00 ]
Zet eerst eens even de input apparaten in 1080p....Vjenne-ICT schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:54:
Heb de LE46A656 ook binnen, maar vidn het volgende een beetje raar: als ik op info druk dan krijg ik onderstaande info:
Heb het al gevonden. Input van decoder stond op 1080i, maar op de een of andere manier gaf die maar 720P door, dus nog een keer opnieuw ingesteld en toen was alle sgoed en had ik de vetrouwde kwaliteit weer!Adlermann schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:08:
[...]
Zet eerst eens even de input apparaten in 1080p....
Nog bedankt voro je reactie!
Ben eigenlijk wel beniewd of het beter is geworden. Heb je het al kunnen testen?Tijgert schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:54:
[...]
Hmm... heb ik dan wel de goede firmware ga ik dan denken...
EDIT:
Blijkbaar was het idd 8226 en niet 8266. problem solved.. firmware geupgrade... vanavond testen of het wat uit maakt
Ik ga straks met een dvd player op de pc spelen en kijken wanneer ik het begin te merken.jongentje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:14:
[...]
Ik heb bij sommige films wel last van "input lag"/ geen "lip sync" meer. Heel erg irritant en nog geen oplossing gevonden, behalve in stereo via de tv naar een film luisteren. Toch een beetje jammer met een audio set van 1500+ euro.
Wil echt de samsung, maar als het merkbaar is zal ik toch voor de sony gaan.
Voor games zal het niet zo een grote rol spelen, mar voor dvd's wel.
Al zie ik er niet zoveel meer de laatste tijd.
Ik ben ook benieuwd.....?Teho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:12:
[...]
Ben eigenlijk wel beniewd of het beter is geworden. Heb je het al kunnen testen?
Net getest en my god.. wat scherp!
Die firmware is dus A-ok! Op mijn LE46A656 is er geen vage sneeuw meer de eerste 1/10 seconde na een scene wissel. Super! Ik kneep hem wel effe want de TV zei dat hij vanzelf uit en aan zou springen na de flash, maar na de flash ging alleen het ledje knipperen op een onregelmatige manier... ik voelde de bui al hangen... maar niks aan de hand, gewoon handmatig aanzetten met de AB en tadaa zelfs alle kanalen stonden er nog in
(was alleen wel de namen kwijt.. nou ja, zijn toch niet nodig)
Ik kan het het ieder aanraden, tenminste als je die OOF ziet... maar ik zag het alleen met 1080p materiaal..
Die firmware is dus A-ok! Op mijn LE46A656 is er geen vage sneeuw meer de eerste 1/10 seconde na een scene wissel. Super! Ik kneep hem wel effe want de TV zei dat hij vanzelf uit en aan zou springen na de flash, maar na de flash ging alleen het ledje knipperen op een onregelmatige manier... ik voelde de bui al hangen... maar niks aan de hand, gewoon handmatig aanzetten met de AB en tadaa zelfs alle kanalen stonden er nog in
Ik kan het het ieder aanraden, tenminste als je die OOF ziet... maar ik zag het alleen met 1080p materiaal..
Welk model televisie had je ook al weer?Tijgert schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:04:
Die firmware is dus A-ok! Geen vage sneeuw meer de eerste 1/10 seconde na een scene wissel. Super! Ik kneep hem wel effe want de TV zei dat hij vanzelf uit en aan zou springen na de flash, maar na de flash ging alleen het ledje knipperen op een onregelmatige manier... ik voelde de bui al hangen... maar niks aan de hand, gewoon handmatig aanzetten met de AB en tadaa zelfs alle kanalen stonden er nog in(was alleen wel de namen kwijt.. nou ja, zijn toch niet nodig)
Kan iemand mij vertellen welke streepjescode ik moet opsturen naar Samsung voor de cashback aktie? Er zitten er twee op de doos, maar welke moet ik opsturen?
Ik heb ze allebei (zitten aan elkaar) opgestuurd.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:32:
Kan iemand mij vertellen welke streepjescode ik moet opsturen naar Samsung voor de cashback aktie? Er zitten er twee op de doos, maar welke moet ik opsturen?
heb wel voor de zekerheid even een kopie gemaakt.
Verwijderd
Vreemd, ik merkte het OOF probleem op mijn 40A552 laatst bij de film Moordwijven, een ogenschijnlijk normaal 1080p filmpje. Bij al mijn andere films, zowel 1080p als 720p en DVD, dus 576i, zie ik het niet. De film met OOF speelde echter ook bijzonder schokkerig af, dus ik vermoed eerder dat het aan de film ligt. Of je ziet OOF alleen bij bepaalde refreshrates. (Ik speel overigens via mijn PC via DVI --> HDMI.)Tijgert schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:04:
Die firmware is dus A-ok! Geen vage sneeuw meer de eerste 1/10 seconde na een scene wissel. Super! Ik kneep hem wel effe want de TV zei dat hij vanzelf uit en aan zou springen na de flash, maar na de flash ging alleen het ledje knipperen op een onregelmatige manier... ik voelde de bui al hangen... maar niks aan de hand, gewoon handmatig aanzetten met de AB en tadaa zelfs alle kanalen stonden er nog in(was alleen wel de namen kwijt.. nou ja, zijn toch niet nodig)
Het schijt me overigens niet zoveel, aangezien die film me toch niet zoveel leek ^^ Ben alleen benieuwd of dat OOF aan m'n TV, PC of aan de film ligt. Die eerste twee doen het verder prima
Ik heb een LE46A656
Je merkt het niet bij alle films. Bij films met 'spul' in beeld wat de software als ruis kan zien werkt het dus goed.
Denk aan muren met structuur, of sneeuw of de specifieke voorbeelden nl. de haren in Monster & Co. en in Ratatoullie. Zeer zeer scherp beeld met veelvoorkomend patroon wat de software als ruis kan zien.
Je merkt het niet bij alle films. Bij films met 'spul' in beeld wat de software als ruis kan zien werkt het dus goed.
Denk aan muren met structuur, of sneeuw of de specifieke voorbeelden nl. de haren in Monster & Co. en in Ratatoullie. Zeer zeer scherp beeld met veelvoorkomend patroon wat de software als ruis kan zien.
[ Voor 112% gewijzigd door Tijgert op 10-06-2008 15:18 ]
Hoe kun je hem met zo'n DVD calibreren? Wat doet die DVD en wat stel je in? De kleuren ofzo?Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:21:
Ik heb hem ook die Monster DVD. Zitten een aantal "filmpjes" in om je contrast, brightness, kleur, formaat en scherpte in te stellen.
B.V. een zwart scherm waar een zwarte X overheen gaat. Je moet de TV dan zo instellen dat de X net niet meer zichtbaar is.
B.V. een zwart scherm waar een zwarte X overheen gaat. Je moet de TV dan zo instellen dat de X net niet meer zichtbaar is.
Dat is echt onmogelijk zo werkt garantie binnen de EU en NL niet, zo werkt het bij Redcoon niet en bij Samsung nietSander1991 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:25:
[...]
Je moet goed uitkijken wat je koopt hè, die van Redcoon is waarschijnlijk een model uit het buitenland, dus niet een NL model. Dat wil zeggen dat als er iets mee is, je het bijvoorbeeld naar het buitenland moet brengen/sturen om gebruik te maken van je garantie.
Verwijderd
Die DVD toont gewoon een beeld en legt uit hoe je je TV moet instellen opdat je het 'optimale' beeld krijgt. Jij moet dan jouw TV zo instellen totdat de afbeeldingen die je ziet aan bepaalde voorwaarden kloppenIk_ben_Mark3 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:23:
[...]
Hoe kun je hem met zo'n DVD calibreren? Wat doet die DVD en wat stel je in? De kleuren ofzo?
Nou, die bestelling van de 457 is dus uiteindelijk maar gecancelled door mij toen ik te horen kregen dat ze toch niet op voorraad waren (en ze ook niet wisten wanneer dan wel). Geld terug, geen probleem verder, maar wel weer een weekje later.JiriB schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:09:
[...]
Haha, sorry, maar ondertussen heb ik toch bij een andere webwinkel mn tv besteld. Het is een le32a457 geworden (ipv die le32a450 dus), die ik voor dezelfde prijs als bij TNT kon bestellen, en dan dus een wat zekerder gevoel heb bij mn bestelling, plus een wat duidelijker punt wat betreft levering, garantie etc. Qua specs en looks is hij ook bijna gelijk aan de 450...
Helaas dus geen ervaring met TNT..
Wellicht dat er wel andere mensen zijn die hier een positieve ervaring over kunnen delen. Ergens in dit topic (en deel 10) heb ik wel gelezen dat het gelukt is bij sommige mensen...
Dus toch maar voor de TNT actie gegaan, afgelopen donderdag op de site bestelling geplaatst. Gekozen voor betalen via overboeking (dus geen iDeal, omdat ik nog ff geld moest overmaken van mn spaarrekening
In de brief las ik niets over de eis dat je personeel van TNT moest zijn, dus vooralsnog geen problemen gehad. Zodra ik meer weet zal ik hier posten..
Hoe kan ik aan zo'n dvd komen? Moet/kan ik die downloaden?phkba schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:22:
Ik heb hem ook die Monster DVD. Zitten een aantal "filmpjes" in om je contrast, brightness, kleur, formaat en scherpte in te stellen.
Verwijderd
Moet je de doos van de tv eigenlijk nog een tijdje bewaren mocht het zo zijn dat hij kapot gaat of niet? Bij mijn oude philips was het zo dat ik de doos 3 maanden moest bewaren ivm de garantie. Ik hoop dat dit nu niet meer moet eigenlijk, hij staat redelijk in de weg.
Ik zou de doos bewaren als ik jou was! Ik lees overal dat als je tv onder garantie retour moet dat die in de originele doos moet, dus zet hem ergens neer waar je er geen last van hebt..........Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:59:
Moet je de doos van de tv eigenlijk nog een tijdje bewaren mocht het zo zijn dat hij kapot gaat of niet? Bij mijn oude philips was het zo dat ik de doos 3 maanden moest bewaren ivm de garantie. Ik hoop dat dit nu niet meer moet eigenlijk, hij staat redelijk in de weg.
Ik bewaar over de doos van wat betreft electronica!
Verwijderd
Als ik op mijn le40A656 het geluid over de receiver zet dan komt het geluid niet overeen met het beeld echt zwaar irritant gewoon... Iemand een idee wat daar aan te doen is??
Heb het via de upc mediabox en met dvd..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 21:23 ]
Sluit net mijn optical audio kabel aan van TV naar Receiver en plots heb ik geen geluid meer op de HD TV kanalen??? Eerst ging de optical audio kabel van de samsung 360 HD Decoder naar de TV, blijkbaar ging daar de audio over......??? Nu moet de audio via de HDMI gaan, maar dat gebeurt dus niet??? Ik heb de decoder al ene keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.....
Wie kan mij helpen???
Wie kan mij helpen???
Verwijderd
Moet die optical audio kabel niet van de HD decoder naar de receiver?Vjenne-ICT schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:27:
Sluit net mijn optical audio kabel aan van TV naar Receiver en plots heb ik geen geluid meer op de HD TV kanalen??? Eerst ging de optical audio kabel van de samsung 360 HD Decoder naar de TV, blijkbaar ging daar de audio over......??? Nu moet de audio via de HDMI gaan, maar dat gebeurt dus niet??? Ik heb de decoder al ene keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.....
Wie kan mij helpen???
Dan krijg je het hd geluid over je receiver heen lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 21:35 ]
Dat had ik eerst ook, maar geluid kan toch ook over HDMI of zie ik datg verkeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:35:
[...]
Moet die optical audio kabel niet van de HD decoder naar de receiver?
Dan krijg je het hd geluid over je receiver heen lijkt me.
als zowel je decoder als je tv het ondersteund (HDMI 1.3 toch?) dan wel ja, anders doet hij dat niet. Als beide dit ondersteunen en hij doet het nog niet, dan ligt het mss aan instellingen waarin je het moet activeren..?
Verwijderd
Is er wellicht een instelling op je receiver via welke uitgang hij het geluid moet sturen, en heb je wel geluid op je TV als je geen receiver erop aan sluit?Vjenne-ICT schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:27:
Wie kan mij helpen???
Ja, ik heb wel geluid via de normale SD kanalen, dus dat is het vreemde ook! Als ik HD kanaal ga kijken dan heb ik in en keerf geen geluid??? Ik heb trouwens een nieuwe LE46A656 met een 360 decoder van samsung.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:05:
[...]
Is er wellicht een instelling op je receiver via welke uitgang hij het geluid moet sturen, en heb je wel geluid op je TV als je geen receiver erop aan sluit?
Edit: Nog een aanvullende vraag: als ik op de knop ''info'' op de afstandbediening druk dan krijg ik het volgende te zien 1920x1080 50HZ, maar dit zou toch bij de 6 serie 100HZ moeten zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Vjenne-ICT op 10-06-2008 23:37 ]
is er iemand die op de samsung 40A656 een xbox360 of ps3 heeft aangesloten?
en zo ja
klopt het dan dat er input lag bestaat,dat het spel niet direct op het indrukken reageert
op HDTV test staat dit dus
Input lag (rel. to Samsung F96) On par in [Game] mode or over VGA; 30ms slower otherwise
of merk je hier in de praktijk niet veel van
zou echt balen zijn met call of duty 4 als je elke keer een fractie te laat bent
zit erg te twijfelen tussen de samsung en de SONY W4000
deze laatste schijnt over component slechter te presteren dan de samsung
wie heeft het antwoord voor mij?
en zo ja
klopt het dan dat er input lag bestaat,dat het spel niet direct op het indrukken reageert
Input lag (rel. to Samsung F96) On par in [Game] mode or over VGA; 30ms slower otherwise
zou echt balen zijn met call of duty 4 als je elke keer een fractie te laat bent
Scrooge NL
Ik heb hem gedownload maar volgens mij moet je hem "normaal" gesproken kopenIk_ben_Mark3 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:52:
[...]
Hoe kan ik aan zo'n dvd komen? Moet/kan ik die downloaden?

Verwijderd
Hmm, vreemde zaak. Dat 50Hz klopt wel trouwens, dat is je input signal; de TV kán daar zelf 100Hz van maken als output, maar dat verandert het input signaal nietVjenne-ICT schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:38:
[...]
Ja, ik heb wel geluid via de normale SD kanalen, dus dat is het vreemde ook! Als ik HD kanaal ga kijken dan heb ik in en keerf geen geluid??? Ik heb trouwens een nieuwe LE46A656 met een 360 decoder van samsung.
Edit: Nog een aanvullende vraag: als ik op de knop ''info'' op de afstandbediening druk dan krijg ik het volgende te zien 1920x1080 50HZ, maar dit zou toch bij de 6 serie 100HZ moeten zijn?
Ik heb met mijn LE40a552 nergens last van. Ik speel best veel COD4 en als ik op de knop druk schiet ik ook meteen.Theo27 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:13:
is er iemand die op de samsung 40A656 een xbox360 of ps3 heeft aangesloten?
en zo ja
Misschien is het anders met de 6 serie, maar dan zou je console mee kunnen nemen naar de winkel en het eens uittesten.
(Uitproberen of testen, uittesten bestaat niet
)
Ik lees nu in de Media Markt folder dat je tot 500 euro retour kan krijgen als je een Samsung TV koopt. Nu wil ik de LE40A656 kopen en lijkt me die actie wel interessant. Ik kon op internet echter nergens vinden wat de voorwaarden zijn en hoeveel geld ik terug zou krijgen als ik de LE40A656 zou kopen bij de Media Markt. Iemand enig idee?
Als je een beetje dit topic doorgelezen had en zelfs de Samsung site wat bekeken had had je kunnen zien dat de 40" je 100 euro retour geeft, de 46" 300 euro (die heb ik net binnen op mijn rekening KATSJING!) en de 52" geeft dus 500 euro retour.
Nee, als ik een grapje maak dan zeg ik zo iets als "Lopen twee gekken door de Kalverstraat, zegt de een tegen de ander 'mag ik eens in het midden lopen?'".
DAT is een grapje.
Je had behalve deze smart-ass opmerking van mij natuurlijk ook gewoon de Samsung actie kunnen bekijken... http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/index.html
DAT is een grapje.
Je had behalve deze smart-ass opmerking van mij natuurlijk ook gewoon de Samsung actie kunnen bekijken... http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/index.html
Ik heb nog even het geluid getest en heb wonderbaarlijk op de volgende HD zenders wel geluid: The History Channel HD, Bravo HD en dat andere NL demo kanaal. Op de overige HD kanalen heb ik geen geluid, dus zoals Nederland 1 HD! Ik snap er niks van heb alles gecontrolleerd, maar vid de oplossing niet? Iemand ervaring mee?Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:28:
[...]
Hmm, vreemde zaak. Dat 50Hz klopt wel trouwens, dat is je input signal; de TV kán daar zelf 100Hz van maken als output, maar dat verandert het input signaal niet
Dus als ik het goed begrijp dan geeft mij samsung 360 HD decoder het signaal in 50HZ door, maar kan de TV 100HZ aan? Is het niet dat de TV het signaal corrigeerd naar 100HZ of zie ik dat verkeerd?
Kan trouwens iemand mij ook vertellen welke streepjescode ik moet opsturen voor de cashback aktie van Samsung? Er zitten er twee op de doos?
Je moet eens zoeken op 'streepjscode' in dit topic.
Verwijderd
Hmm, dan ligt het niet aan je TV of receiver in elk geval denk ik, maar stuurt de decoder het geluid op een andere manier door bij die kanalen; vreemd...Vjenne-ICT schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:58:
[...]
Ik heb nog even het geluid getest en heb wonderbaarlijk op de volgende HD zenders wel geluid: The History Channel HD, Bravo HD en dat andere NL demo kanaal. Op de overige HD kanalen heb ik geen geluid, dus zoals Nederland 1 HD! Ik snap er niks van heb alles gecontrolleerd, maar vid de oplossing niet? Iemand ervaring mee?
Dus als ik het goed begrijp dan geeft mij samsung 360 HD decoder het signaal in 50HZ door, maar kan de TV 100HZ aan? Is het niet dat de TV het signaal corrigeerd naar 100HZ of zie ik dat verkeerd?
Kan trouwens iemand mij ook vertellen welke streepjescode ik moet opsturen voor de cashback aktie van Samsung? Er zitten er twee op de doos?
En nee, je hebt het blijkbaar nog niet helemaal goed begrepen =p De TV ondersteunt een input-signaal van maximaal 60Hz; 50Hz is in Europa echter gebruikerlijker. De 100Hz functie voegt tussen elk frame nóg een frame toe (die hij berekent naar aanleiding van het verschil tussen twee frames) en verdubbelt de refresh rate zo dus tot 100Hz. Bij de info staat wat de refresh rate van je inkomend signaal is
Daarbij geldt dat 100Hz helemaal niet per se beter is dan 50Hz; zo worden films zelfs in 24Hz geschoten. Sommige mensen vinden 100Hz er bij snelle bewegingen echter prettiger uitzien
Ik kan confirmeren dat óók de 5-serie wat inputlag heeft, zo'n 50-60 ms nadat ik Guitar Hero III erop gecalibreerd heb. Ik vermoed dat de inputlag bij de 5 en 6-serie dan ook gelijk is. Bij Guitar Hero III merkte ik de inputlag wel bij moeilijke nummers op expert, maar bij andere games merk je er niets van, zoals Nico al aangafIk heb met mijn LE40a552 nergens last van. Ik speel best veel COD4 en als ik op de knop druk schiet ik ook meteen.
Misschien is het anders met de 6 serie, maar dan zou je console mee kunnen nemen naar de winkel en het eens uittesten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 14:33 ]
zet je DM eens aanphkba schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:18:
[...]
Ik heb hem gedownload maar volgens mij moet je hem "normaal" gesproken kopen
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe A55X modellen ook last van clouding hebben?
Ik mag mijn LE40M87 omruilen bij de bcc voor het clouding probleem en mag een ander toestel uitzoeken, nu wil er natuurlijk graag 1 zonder clouding en met vergelijkbare specs?
Ik mag hem omruilen voor de LE40A557 heeft deze nog erg last van clouding?
Please iemand bevestig dit voor mij...
Ik mag mijn LE40M87 omruilen bij de bcc voor het clouding probleem en mag een ander toestel uitzoeken, nu wil er natuurlijk graag 1 zonder clouding en met vergelijkbare specs?
Ik mag hem omruilen voor de LE40A557 heeft deze nog erg last van clouding?
Please iemand bevestig dit voor mij...
[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 11-06-2008 16:20 ]
Zijn er eigenlijk reviews te vinden op internet van de LE40A552? Ik kan hier namelijk bijna niets van terug vinden behalve wat Webshops die hem aanbieden. Ook op AVForums is er niets van terug te vinden of bestaat dit type niet in de UK ofzo?
offtopic:
DoneIk_ben_Mark3 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:23:
[...]
zet je DM eens aanof wat is anders je e-mail adres?
In de UK heet het model LE40A556 en LE40A557.l00pz schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:16:
Zijn er eigenlijk reviews te vinden op internet van de LE40A552? Ik kan hier namelijk bijna niets van terug vinden behalve wat Webshops die hem aanbieden. Ook op AVForums is er niets van terug te vinden of bestaat dit type niet in de UK ofzo?
Heb sinds gisteren ook mijn LE32A552 binnen, ik moet zeggen dat het beeld uitstekend is, zeker als ik een DVD of HD film opzet 
Analoog is het ook goed te kijken op een meter of twee afstand
Ben dus erg tevreden
Analoog is het ook goed te kijken op een meter of twee afstand
Ben dus erg tevreden
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:17:
Als ik op mijn le40A656 het geluid over de receiver zet dan komt het geluid niet overeen met het beeld echt zwaar irritant gewoon... Iemand een idee wat daar aan te doen is??
Verwijderd
Zojuist Saturn Zuidplein gebeld met de vraag wannneer de samsung le46a656 van mij wordt geleverd. Ik word inmiddels ongeduldig. Het is inmiddels al ruim een week geleden. Een mevrouw vertelde dat de grote Samsungs nog minstens 3 weken kan duren voordat ze geleverd wordenVerwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:12:
Dinsdagavond een 46a656 gekocht bij Saturn Zuidplein. Was 2099 euro en dan nog 700 euro ervan af, was dus 1400 euro ! Levertijd binnen 10 dagen. Bezorgkosten 30 euro.
Nu zit ik actiebon Saturn in te vullen. Factuurnummer kan ik wel vinden op mijn factuur, maar wat is nou de bonnummer op mijn bonnetje? Is dat het nummer onderaan op de bon? Iemand al ingevuld?
Trouwens de Sony 46W4000 was daar 1850 ( na aftrek van 450 + 200 refund). Toch veel duurder dan de Samsung.

De nieuwe Sony's worden nog later geleverd. Dat kan minstens 6 weken duren. Ze vertelde me over 150 orders.
Ik ken het probleem en heb echt geluk gehad dat mijn LE46A656 afgelopen dinsdag is geleverd, kosteloos afgeleverd! De chauffeur had er 3 uit Tilburg opgehaald, dat waren de laatste die SATURN op voorraad had, dus helaas voor jou. Ik hoop voor je dat Samsung snel gaat leveren...... Blijven bellen, dan worden ze je naam van zelf wel zat en sturen ze de eerst volgende naar jou!Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:32:
[...]
Zojuist Saturn Zuidplein gebeld met de vraag wannneer de samsung le46a656 van mij wordt geleverd. Ik word inmiddels ongeduldig. Het is inmiddels al ruim een week geleden. Een mevrouw vertelde dat de grote Samsungs nog minstens 3 weken kan duren voordat ze geleverd worden![]()
. Er zijn zeker 80 orders. Wanneer Saturn wat binnenkrijgt van Samsung ( zeker in de honderd), dan wordt alles meteen verstuurd.
![]()
De nieuwe Sony's worden nog later geleverd. Dat kan minstens 6 weken duren. Ze vertelde me over 150 orders.
Hoe ver ga je er vanaf zitten want met digitale TV valt de kwaliteit een beetje tegen! Ik zit er 4 meter vanaf.....
[ Voor 5% gewijzigd door Vjenne-ICT op 11-06-2008 23:10 ]
Verwijderd
Dan is het overal zo'n beetje hetzelfde. Ik heb ruim 2 weken geleden een LE46A656 bij de It's besteld en die zou vandaag geleverd worden. Vandaag werd er echter gemeld dat ie op 28 juni geleverd gaat worden. Daar was ik ook al niet zo blij mee. Dus heb ik nog wat rond gebeld naar andere winkels want ik zou nog onder deze koop uit kunnen. Een wilde geen enkele toezegging doen over de levertijd. Een andere winkel zou met Samsung bellen voor de levertijd en beweerde vervolgens dat de levertijd anderhalf tot twee weken zou zijn. Gezien jullie ervaringen met Saturn lijkt het erop dat dit totale onzin is want hij is nergens goed leverbaar.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:32:
Zojuist Saturn Zuidplein gebeld met de vraag wannneer de samsung le46a656 van mij wordt geleverd. Ik word inmiddels ongeduldig. Het is inmiddels al ruim een week geleden. Een mevrouw vertelde dat de grote Samsungs nog minstens 3 weken kan duren voordat ze geleverd worden![]()
. Er zijn zeker 80 orders. Wanneer Saturn wat binnenkrijgt van Samsung ( zeker in de honderd), dan wordt alles meteen verstuurd.
De verkoper van de It's die ik later nog gebeld heb zei dat het echt aan Samsung lag. Nu moet je verhalen van verkopers altijd met een korreltje zout nemen maar het lijkt dus echt waar te zijn.
It's heeft mij nu wel aangeboden om mij een leen tv te geven (een LE46A556 ofzo) todat mijn 656 binnen is. Ik denk dat ik maar van dat aanbod gebruik moet gaan maken.
Ik vraag me nu wel even af hoe het met de cashback actie zit. Want bij de It's heb ik nu alleen nog maar een reservering (en ook nog niet betaald). Maar bij de actievoorwaarden staat wel dat de factuurdatum tussen 10 mei en 10 juli moet zijn en ik krijg pas een factuur als ik de tv geleverd krijg. Dus als Samsung te laat levert dan kan ik niet met de cashback actie meedoen? Slimme manier om er onderuit te komen. Nou, eerst maar eens kijken. Ik heb de It's alvast laten weten dat als ze te laat leveren de aankoop niet doorgaat.
Verwijderd
Ik heb onlangs (afgelopen zondag) de 46A656 besteld bij Its en het zou morgen geleverd worden. Ik kreeg een belletje en de mevrouw zei dat de levertijd 2 wk uitgesteld is. De verkoper zei overigens dat ie meteen op voorraad geleverd kan worden. Maar ja, ik had het al verwacht.
Ik ben in het bezit van de LE40M87BD, en wil de tv graag aan de muur bevestigen. Echter wil ik zoveel mogelijk mogelijkheden, voor zo min mogelijk geld. Het liefst geen beugel waarbij de TV vlak aan de muur zit.
Wie heeft een tipe?
Wie heeft een tipe?
Prima vraagLumics schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:14:
Ik ben in het bezit van de LE40M87BD, en wil de tv graag aan de muur bevestigen. Echter wil ik zoveel mogelijk mogelijkheden, voor zo min mogelijk geld. Het liefst geen beugel waarbij de TV vlak aan de muur zit.
Wie heeft een tipe?
Zo min mogelijk geld is voor de één toch anders dan voor de ander. Geldt ook voor "zoveel mogelijk mogelijkheden"
Ofwel. Wat is je budget en wat wil je.
Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)
Verwijderd
Ik heb een Samsung LE26S81B thuis taan via een componentkabel met een xbox 360 erop aangesloten. Bij een aantal spellen als GTA IV ziet het beeld er echt niet uit. Alsof je op een CRT (?) tv speelt. In het 360 menu heb ik 720p ingesteld als beeldformaat.
Iemand die een oplossing voor mooier beeld heeft? Een hdmi uitgang heb ik niet op mijn 360..
Iemand die een oplossing voor mooier beeld heeft? Een hdmi uitgang heb ik niet op mijn 360..
En waarom niet vlak tgen de muur. Dat is toch juist het mooisteLumics schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:14:
Wie heeft een tipe?
Verwijderd
ik heb een vraag, ik zit al een tijdje de topic in de gaten tehouden.
maar ik vind geen andwoord op mijn vraag.
heb je bij alle 37a552 en 37a656 , dat er geluid vertraging in zit als je op je homecinema ( pc speaker set) geluid afspeeld of hebben sommige er last van en wat kan je er tegen doen ?
heb je het ook als je hem aan spuit op de optical out op de tv naar logitec z-5500 ?
of is die combinatie niet aan te raden ?
en ik heb nog een vraag is het de moeite waard om een 37a656 tekopen tegenover een 37a552. want sommige zeggen dat de 100 hz funtie niet veel waarde toevoegt.
heb je bij alle 37a552 en 37a656 , dat er geluid vertraging in zit als je op je homecinema ( pc speaker set) geluid afspeeld of hebben sommige er last van en wat kan je er tegen doen ?
heb je het ook als je hem aan spuit op de optical out op de tv naar logitec z-5500 ?
en ik heb nog een vraag is het de moeite waard om een 37a656 tekopen tegenover een 37a552. want sommige zeggen dat de 100 hz funtie niet veel waarde toevoegt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 15:24 ]
Dat is waar. Het budget ligt rond de 150 euro. Het zou fijn zijn als het scherm horizontaal en verticaal (Klein beetje) draaibaar is.Fenderman schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:27:
[...]
Prima vraag![]()
Zo min mogelijk geld is voor de één toch anders dan voor de ander. Geldt ook voor "zoveel mogelijk mogelijkheden"
Ofwel. Wat is je budget en wat wil je.
Ik ben een prutser. Kabeltje vast, kabeltje los. Als ik mijzelf dan in een onmogelijk hoek moet draaien is dat niet prettig. Daarnaast is het prettig om je scherm af en toe een beetje bij te kunnen stellen (Draaibaar).Nico111 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:15:
[...]
En waarom niet vlak tgen de muur. Dat is toch juist het mooiste
Of heeft het merendeel van de tweakers hier het scherm vlak aan de muur?
Verwijderd
Indien je je PC op de hoofdtelefoonaansluiting aansluit, heb je perfect gesyncd geluid. Op de dubbele tulp-uitgang (Audio-uit) heb je echter wel een verschil; het geluid is dan een fractie eerder dan het beeldVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:16:
ik heb een vraag, ik zit al een tijdje de topic in de gaten tehouden.
Prima,Lumics schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:24:
[...]
Dat is waar. Het budget ligt rond de 150 euro. Het zou fijn zijn als het scherm horizontaal en verticaal (Klein beetje) draaibaar is.
[...]
Ik ben een prutser. Kabeltje vast, kabeltje los. Als ik mijzelf dan in een onmogelijk hoek moet draaien is dat niet prettig. Daarnaast is het prettig om je scherm af en toe een beetje bij te kunnen stellen (Draaibaar).
ik heb hem gewoon op zijn voet staan.
Ik had anders nog wel een vogel beugel gehad voor je en dan ben je veel minder kwijt dan 150 euro,
maar dan zit hij wel tegen de muur.
De interne tuner van je tv uitzetten.
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Verwijderd
ok bedankt, maakt je pc of homecinema set er dan gewoon 5.1 geluid van via koptelefoon aansluiting ? of gaat hij dan in iedergeval over alle boxen ?Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:47:
[...]
Indien je je PC op de hoofdtelefoonaansluiting aansluit, heb je perfect gesyncd geluid. Op de dubbele tulp-uitgang (Audio-uit) heb je echter wel een verschil; het geluid is dan een fractie eerder dan het beeldHoe het zit met optical out zou ik niet weten.
meschien weet iemand anders wel hoe het zit met het optical out geluid.
en als je bijvoorbeeld je tv aansluit op de pc met dvi of hdmi en dan het geluid via de pc boxen laat lopen met dvd kijken ( dus tv als monitor gebruiken ? )
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 16:49 ]
Verwijderd
Indien je media vanaf je PC afspeelt (en je TV dus als monitor gebruikt) zal het geluid uiteraard surround zijn (er zal in feite niks mee veranderen ten opzichte van je huidige situatie, enkel de monitor). Ook kan ik je vertellen dat het geluid synchroon loopt dan.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:40:
[...]
ok bedankt, maakt je pc of homecinema set er dan gewoon 5.1 geluid van via koptelefoon aansluiting ? of gaat hij dan in iedergeval over alle boxen ?
meschien weet iemand anders wel hoe het zit met het optical out geluid.
en als je bijvoorbeeld je tv aansluit op de pc met dvi of hdmi en dan het geluid via de pc boxen laat lopen met dvd kijken ( dus tv als monitor gebruiken ? )
Als je iets op je TV afspeelt wat niet van je PC komt (TV kijken, spelcomputer, DVD-speler etc), dan zal het geluid van de TV naar de PC of je speakerset moeten gaan. Indien je een analoge geluidsverbinding gebruikt (Aux-uit of hoofdtelefoon) zal het geluid stereo zijn, indien je de optical uit gebruikt zal het in bepaalde gevallen wel surround zijn heb ik vernomen, maar zelf zou ik het niet weten.
Ik heb hem aan de muur gehangen aan een vrij universele beugel kostte me 55 euro geloof ik. Hang hij wel vlak maar heb alles al aangesloten en hoef er niet meer bij dus.Lumics schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:24:
[...]
Dat is waar. Het budget ligt rond de 150 euro. Het zou fijn zijn als het scherm horizontaal en verticaal (Klein beetje) draaibaar is.
[...]
Ik ben een prutser. Kabeltje vast, kabeltje los. Als ik mijzelf dan in een onmogelijk hoek moet draaien is dat niet prettig. Daarnaast is het prettig om je scherm af en toe een beetje bij te kunnen stellen (Draaibaar).
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.