Toon posts:

Ati of Nvidia (Crosfire/SLI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik met een probleem zit. Ik wil een nieuwe PC gaan samenstellen alleen ik weet niet voor wat ik moet kiezen: Een Ati(Crossfire) of Nvidia(SLI) videokaart.

Deze PC ga ik voornamelijk gebruiken voor gamen maar ook voor het programmeren maar ook voor de dagelijkse dingen zoals email bekijken en een beetje tikken in word.

In mijn kennissen kring raden veel mensen mij een Nvidia videokaart aan maar op forums ed. raden ze mij juist aan Ati kaart aan. Dat maakt de keuze voor mij nog moeilijker.

Een ander punt wat mijn keuze moeilijker maak zijn de moederborden. Als ik voor een Nvidia videokaart ga, en dus een SLI chipset wil, dan zijn er weinig (Asus) moederborden die aan mijn voorwaarden voldoen.
De een heeft een verouderde chipset. De andere heeft geen 2 PCI-e 2.0 en over de moederborden die dit juist wil hebben hoor ik slechte dingen dat ze veel bugs hebben.

Ik wil graag een keuze maken die nu goed(/perfect) draait maar ook gericht is op de toekomst. Zodat ik over een jaar geen honderden euro's bij moet lappen om weer wat prestaties uit mijn systeem te kunnen halen.

Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zoek een aantal reviews van moederborden die je aan spreken, want het vinden van een goed moederbord berust meer om meningen de 1 vind die goed en de ander dat.
Ook is belangrijk welke CPU je erop wilt hebben, dus zoek dit eerst maar eens uit, daarnaast zou ik eerst ook jouw videokaarten uitzoeken inplaats van eerst het moederbord.
Weet je trouwens zeker dan je Crossfire of SLi wilt draaien, heb je het beslist nodig is bijvoorbeeld een HD3870X2 of 9800X2 niet snel genoeg deze bevatten interne SLi en Crossfire, waardoor een SLi of Crossfire mobo niet nodig is.
Lees dit ook eens door: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:01:
Zoek een aantal reviews van moederborden die je aan spreken, want het vinden van een goed moederbord berust meer om meningen de 1 vind die goed en de ander dat.
Ook is belangrijk welke CPU je erop wilt hebben, dus zoek dit eerst maar eens uit, daarnaast zou ik eerst ook jouw videokaarten uitzoeken inplaats van eerst het moederbord.
Weet je trouwens zeker dan je Crossfire of SLi wilt draaien, heb je het beslist nodig is bijvoorbeeld een HD3870X2 of 9800X2 niet snel genoeg deze bevatten interne SLi en Crossfire, waardoor een SLi of Crossfire mobo niet nodig is.
Lees dit ook eens door: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Heb je het wel helemaal doorgelezen?

Want ik wil eigenlijk weten of ik een Nvidia videokaart moet nemen of een Ati videokaart.
Daarbij wil ik graag weten welke het verstandigste is om te kiezen kwa prestaties maar ook gericht op de toekomst.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:15:
Want ik wil eigenlijk weten of ik een Nvidia videokaart moet nemen of een Ati videokaart.
Daarbij wil ik graag weten welke het verstandigste is om te kiezen kwa prestaties maar ook gericht op de toekomst.
dat hangt helemaal van jou eisen en budget af.

Onbeperkt budget: Nvidia 9800GX2 omdat dat gewoon de allerallersnelste kaart van dit moment is. Bang for the buck: Ati 3870X2. En iets minder budget en eerst een singlechip kaart om later sli/cf te gaan draaien: 8800GT/3870OC, maar als je tri-sli of tricrossfire wilt gaan draaien is een 9800GTX of een 3870 het minste wat je moet/kan halen als je iig PCI-e 2.0 wilt hebben

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:15:
[...]

Heb je het wel helemaal doorgelezen?

Tuurlijk heb ik het wel gelezen. ;) Maar kijk ook Jong Oranje. :9
Maar als je wilt weten welke videokaart je nodig hebt moet je in Videoplanken & Beeldkanonnen zijn. Was je dit topic ook tegen gekomen: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?