Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:49:
Het topic strookt sowieso niet met de titel. 99% van wat hier langskomt is styling en niet tuning.
Da's zelfs het hele eieren eten. Een grote spoiler en brede banden is prima, als het benodigd is om het brute vermogen op de weg te houden. Al die tierelantijn moet imo enkel form follows function zijn.
Waarom denk je dat je dat soort 'dik' spul mooi vindt? Juist .. omdat het origineel nodig was bij zulke wagens waar het van origineert. En dus associeer je die 2 met brute wagens.

Zo is het maar net!
Tuning is afgeleid van
fine tunen, dus de motor, aandrijflijn, remmerij en onderstel afstellen (en zonodig modificeren) om een ideaal resultaat (naar budget) te behalen. In dit topic en op straat wordt
styling en met name
foute styling vaak geassocieerd met
tuning.
Natuurlijk heb je uiterlijke wijzigingen die echt zinvol zijn, maar niet op de manier zoals de meeste sjonnies bezig zijn.
Komt daarbij dat bij
tuning alles draait om natuurkunde en ik denk niet dat de sjonnies daar kaas van hebben gegeten.... of ben ik nu erg generaliserend? Sorry, ik heb een hele grote kam.
Hot air intake en grote dikke kachelpijp, beiden van uit schap getrokken van AutoStyle...
Natuurlijk ben ik ook niet vies van
styling, als dit maar in proporties gebeurt en in verhouding met de prestaties. Liefst ook nog een doel. Immers heb ik ook strepen op mijn motorkap en gekleurde spiegelkappen. Verder ziet mijn auto er juist heel OEM uit, je moet niet tornen aan het oorspronkelijk ontwerp.
[
Voor 40% gewijzigd door
Mini Poeper op 27-06-2008 11:06
]