Ik heb een 24" Dell scherm gekocht maar die werkte niet lekker met mijn 9800 Pro 128MB (kon de monitor niet uit standby krijgen) dus heb ik een 2e hands MSI x1950Pro AGP op de kop getikt. Dit verhielp het probleem alleen nu heb ik een nog veel groter probleem.
Ik heb 2 aparte Vista installaties op 2 verschillende HDD's, ééntje voor games, de ander voor werk. De problemen begonnen nadat ik vaak ging switchen tussen de twee.
Specs:
P4 2.6Ghz > 3.2Ghz (jarenlang stabiel en wel)
Asus P4P800 Deluxe (nog nooit problemen mee gehad)
1019 BIOS (nieuwste non-beta)
Antec Sonata 1 (300W voeding)
Bijde Vista's op Catalyst 8.4 drivers
Probleem:
PC crashed compleet random. Soms tijdens games, soms als hij net is opgestart, soms tijdens het laden van windows, soms zelfs in de bios. Soms zelfs zodra ik hem aanzet, de fan spint dan naar 100% (dat is dan normaal) maar gaat niet langzamer meer draaien en ik kom de bios zelfs niet in.
Symptomen:
- VGA kaart fan spint naar volle toeren en blijft oneindig daarop hangen
- PC loopt volledig vast en alle HDD worden inactief
- Monitor gaat naar standby (verliest signaal)
- Alleen reset helpt (CTRL+ALT+DEL werkt niet ivm crash)
Zelf geprobeerd:
- CPU naar normale clocks (temperaturen waren prima, ook daarvoor)
- GPU naar normale clocks (temperaturen waren normaal, ook daarvoor)
- CMOS reset
- Alle drivers van Catalyst 7.8 tot 8.4
- VGA kaart volledig schoon maken
Mogelijke oorzaken:
- Voeding niet sterk genoeg -=- Bioshock runt prima urenlang maar bij idle crashed hij? Onlogisch dus.
- GPU overclock -=- ATI tray tools overclocked bij mij op driverniveau dus dat zou niet verklaren waarom hij af en toe al in de bios crashed.
Extra:
Ik zit dit nu te tikken vanaf de crash PC en heb niks anders gedaan dan simpelweg een paar keer opnieuw opstarten... ik snap er niks meer van.
Wie kan mij helpen? alvast bedankt
Ik heb 2 aparte Vista installaties op 2 verschillende HDD's, ééntje voor games, de ander voor werk. De problemen begonnen nadat ik vaak ging switchen tussen de twee.
Specs:
P4 2.6Ghz > 3.2Ghz (jarenlang stabiel en wel)
Asus P4P800 Deluxe (nog nooit problemen mee gehad)
1019 BIOS (nieuwste non-beta)
Antec Sonata 1 (300W voeding)
Bijde Vista's op Catalyst 8.4 drivers
Probleem:
PC crashed compleet random. Soms tijdens games, soms als hij net is opgestart, soms tijdens het laden van windows, soms zelfs in de bios. Soms zelfs zodra ik hem aanzet, de fan spint dan naar 100% (dat is dan normaal) maar gaat niet langzamer meer draaien en ik kom de bios zelfs niet in.
Symptomen:
- VGA kaart fan spint naar volle toeren en blijft oneindig daarop hangen
- PC loopt volledig vast en alle HDD worden inactief
- Monitor gaat naar standby (verliest signaal)
- Alleen reset helpt (CTRL+ALT+DEL werkt niet ivm crash)
Zelf geprobeerd:
- CPU naar normale clocks (temperaturen waren prima, ook daarvoor)
- GPU naar normale clocks (temperaturen waren normaal, ook daarvoor)
- CMOS reset
- Alle drivers van Catalyst 7.8 tot 8.4
- VGA kaart volledig schoon maken
Mogelijke oorzaken:
- Voeding niet sterk genoeg -=- Bioshock runt prima urenlang maar bij idle crashed hij? Onlogisch dus.
- GPU overclock -=- ATI tray tools overclocked bij mij op driverniveau dus dat zou niet verklaren waarom hij af en toe al in de bios crashed.
Extra:
Ik zit dit nu te tikken vanaf de crash PC en heb niks anders gedaan dan simpelweg een paar keer opnieuw opstarten... ik snap er niks meer van.
Wie kan mij helpen? alvast bedankt