Naar aanleiding van \[Ati/Nvidia] Hulp bij afwegingen Budget kaart ben
ik nu trotse bezitter van een HD2600XT AGP versie, maar kamp ontzettend met driver problemen.
Zijn er tweakers die ook deze problemen hebben ondervonden en zo ja, hoe hebben jullie een work-around gedaan?
Ik zelf ben al wat gaan pluizen op internet (Google/GoT) en vond oa dit op het Sapphire forum zelf met
deze search.
Ik wil niet flamen naar Ati en ben geen NVidia fanboy, maar ik zou me dood schamen als ik zo m'n hardware op de markt zou gooien.
Deels ook frustratie, omdat ik het gewoon wil zien werken en er wel hoop in heb, vraag is, hoe lang moet ik wachten tot er officiele 'catalyst' pakketjes zijn die gewoon werken?
Wat ik zelf al had gedaan:
Dus hoopte ik dat deze wissel een wijze wissel zou zijn
... niet dus.
De reden dat ik wel gemotiveerd blijf om een oplossing te zoeken, is omdat Doom3 of elk ander willekeurig OpenGL gebaseerde game het extreem netjes doet, waar ik dus in eerste instantie de kaart voor heb gekocht natuurlijk
Kortom: Tips zijn welkom ... ik blijf nog even een paar daagjes door ploeteren, maar vrijdag is de deadline dat ik hem echt terug breng als er niets veranderd is.
ik nu trotse bezitter van een HD2600XT AGP versie, maar kamp ontzettend met driver problemen.
Zijn er tweakers die ook deze problemen hebben ondervonden en zo ja, hoe hebben jullie een work-around gedaan?
Ik zelf ben al wat gaan pluizen op internet (Google/GoT) en vond oa dit op het Sapphire forum zelf met
deze search.
Ik wil niet flamen naar Ati en ben geen NVidia fanboy, maar ik zou me dood schamen als ik zo m'n hardware op de markt zou gooien.
Deels ook frustratie, omdat ik het gewoon wil zien werken en er wel hoop in heb, vraag is, hoe lang moet ik wachten tot er officiele 'catalyst' pakketjes zijn die gewoon werken?
Wat ik zelf al had gedaan:
- Middels DriverCleaner (DC) ALLES schone lei zetten en proberen de nieuwste Catalyst van het internet te installeren. (bijgeleverde CD's zijn immers 99% van de gevallen verleden tijd) Gevolg:
- Catalyst 8.1 gedownload -> Melding dat er geen kaart gevonden kan worden
- DC er overheen, Omega gedownload -> Leuk, maar gebaseerd op 7.12, en niet echt optimaal te noemen
- Weer DC er overheen, Drivers van de CD -> Erg grappig, blijkt ongetest de deur uitgeschopt te zijn door Sapphire, installeren netjes, maar alles wat met DirectX te maken heeft ziet er niet uit (vage vertex-shader & polygonen scrambles ed, terwijl het echt niet aan de hardware ligt. Doom3 knalt er vlekkeloos doorheen op 1280x1024
)
- Even gechecked wat de kaart verbruikt en na lopen rekenen of m'n voeding toereikend zou zijn, dat is hij ruimschoots (Antec 500Watt voeding en dan maar 1 HD & de kaart gekoppeld)
- Niet eens een wanhopige poging, nog even gecontroleerd of er nog Bios updates waren voor m'n machientje (waren er niet) en een bios 'set to defaults' gedaan. (was bv wel nodig bij de vorige 'miskoop'
om te functioneren)
edit: - 8.1 Hotfix proberen te installeren, maar aangezien 8.1 normaal al haast niet installeerd, gaat dat ook niet.
Dus hoopte ik dat deze wissel een wijze wissel zou zijn

De reden dat ik wel gemotiveerd blijf om een oplossing te zoeken, is omdat Doom3 of elk ander willekeurig OpenGL gebaseerde game het extreem netjes doet, waar ik dus in eerste instantie de kaart voor heb gekocht natuurlijk
Kortom: Tips zijn welkom ... ik blijf nog even een paar daagjes door ploeteren, maar vrijdag is de deadline dat ik hem echt terug breng als er niets veranderd is.
edit:
Aanvulling: In kalizec in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..." werd er geopperd om dan maar een 'verse windows install' te doen. Dit is toch niet serieus? Ik kan redelijk diep in zowel windows als linux systemen gaan, maar kan dit op geen enkele manier rechtvaardigen om te doen als ik 'driver cleaner' al gebruik ... of mis ik iets?
[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-02-2008 13:57 ]