[Ati/Nvidia] Hulp bij afwegingen Budget kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
Beste allemaal,

Ik stam nog uit het tijdperk van VooDoo kaartjes en heb tussen door een Riva TNT2 gehad en zit nu bij een GeFore4 Ti4200. Deze had ik redelijk strak getuned en heb ik jaren plezier van gehad. Helaas zijn de wat nieuwere spellen toch niet helemaal meer fijn te spelen met deze kaart (doom3 bijvoorbeeld) en heb ik samen met een vriend besloten om beide een nieuwe kaart aan te schaffen.
Om de tijd te overbruggen tot wij allebei weer een nieuw hi-tech systeem aan gaan schaffen.

Budget: MAX 80 euro ( Studenten budget :Y) ;) )
Shop: Alternate
edit:
Door de kleine lettertjes vaak over het hoofd gezien
Bus: AGP

Omdat we nog wat open hadden staan bij Alternate, zijn wij gebonden aan het assortiment van wat Alternate te bieden heeft.

De kaarten die overblijven na de eerste 'filtering' zijn:
Ati
Radeon X850 XT
Radeon X1650 PRO
Radeon HD2600 PRO
NVidiaGeForce 7600 GS (SilentPipe)

Ik heb voor die NVidia gekozen omdat ik ook veel onder linux werk en NVidia toch altijd wel degelijke drivers heeft geproduceerd voor linux distro's. Dit gaat de laatste tijd gelukkig minder op als argument, daar Ati ook hun eigen drivers beschikbaar stelt voor linux.

Filtering van de standaard FAQ van GoT:
Prijs: Max 80 Euro (zoals boven al stond vermeld)
Prestaties:Mijn probleem
Beeldkwaliteit:HDMI/DVI/VGA ... we hebben beide nog de die-hard CRT monitoren waar je langzaam bruin van wordt met de hoeveelheid UV straling die er vanaf komt ... maar alle kaarten uit de selectie hebben dat. (DVI is GEEN must, maar een Should Have met een converter naar VGA)
Geluid: Niet relevant, moet gewoon presteren!
Hitte: Niet relevant, kasten hebben een goede luchtdoorstroming en de kabels zijn weggewerkt.
Overclockmogelijkheden:Als bonus, klinkt leuk. Het is sowieso een tijds overbruggings kaartje voor ons, maar dat de ene kaart tot 20% kan worden overgeclocked en de andere kaart die standaard al 2 keer zo 'sterk' in prestatie is maar 5%, daar liggen wij niet wakker van, zie de vraag beneden.
Compatibility:Is uiteindelijk ook NIET relevant, daar wij spellen spelen onder Windows XP en niet onder Linux (of Vista om maar een andere exotische OS te noemen). Naar mijn weten zijn alle kaarten XP proof/supported
SLI/Crossfire:... -O- ... de dag dat het geld op mijn rug groeit, ga ik hier aan denken :Y) ... tot die tijd droom ik er liever van :+

Directe vraagstelling aan jullie die bijdetijdse kennis hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.klingu.nl/combined.png
Als jullie kijken naar het bovenstaande plaatje, welke kaart zou jij dan nemen om nog even een tijdje vooruit te kunnen gaan?
En
Op basis van wat?
Wij hebben overigens alleen AGP, maar ik ben er vanuit gegaan dat ongeacht de bus, de prestaties van de kaarten hetzelfde blijven ... misschien dom, maar anders verwacht ik wel een andere type aanduiding

Mijn directe vragen waar ik nu al 36 uur mee zoet ben om te achterhalen (via Google, via Toms hardware, ik ben niet lui, maar de hoeveelheid termen en technieken maken mij het behoorlijk zwaar...vroegah ):

• GDDR3 is dat zoveel beter, ik bedoel, busbreedte en snelheid in Mhz's ... wat kan er nog meer zoveel beter aan zijn? Acces times? Is dit merkbaar? (dan valt NVidia namelijk heel snel af ... waar ik al zo'n flauw vermoeden van heb)

• Vertex Shaders en Vertex Shader Version. Er staat bij de HD2600 120 met een * ... EN hij heeft versie 4. Wordt dit echt gebruikt/ligt het aan de spelmakers of dit daadwerkelijk wordt toegepast? (Met de vraag doel ik een beetje op de situatie van SLI/CrossFire ... is leuk, maar 90% van de industrie programmeerd er niet naar toe)
Tweede deelvraag, ik heb in de bron nergens kunnen vinden waar die * op wijst, waar zijn die 120 Shaders dan van afhankelijk?

• Alleen al voor de aantal transistoren zou ik kiezen voor de HD2600, MAAR de X850 XT kan 2 keer zoveel MTexels/s genereren en heeft een 2 keer zo grote bus (128 VS 256). Zit hier nou die performance winst in van de X850 XT tov de HD2600, omdat de HD2600 veel sterker is in de "Vertex Shaders"?

Kortom, ik zie even door alle specs/termen echt niet meer waar het om gaat/de essentie van waar ze voor dienen. Ik wil gewoon een sterke kaart hebben die mooie plaatjes genereerd en nog even een tijdje mee kan tot ik geld heb voor een nieuw systeem.

Bedankt (alvast) voor het lezen/reageren

offtopic:
Ik hoop dat ik m'n vraagstelling een beetje concreet heb kunnen maken voor jullie, ikzelf erger me altijd aan mensen die hun vraag neerdumpen zonder onderbouwing of enige inzet ... het ligt bij mij echt niet aan de inzet, meer de kennis die ik mis, of nu onderhand wel globaal heb, maar die ik niet aan elkaar kan knopen tot de essentiele afweging: WAT is nou de best presterende kaart waar ik weer even mee vooruit kan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

De X1650Pro kun je in ieder geval afschrijven, die was in PCIE uitvoering trager op een Athlon X2 systeem dan mijn AGP X800Pro op een Athlon XP systeem, dus zal de X850XT al sneller zijn.

Verder komt het toch echt neer op benchmarks zoeken, de kaarten naast elkaar zetten en de resultaten vergelijken in de games die je denkt het meest te gaan spelen, of waar je in ieder geval iets op kunt baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:34
Wat je al zeker best niet koopt is een X850XT. Ben zelf de bezitter van een X800XT PE en er zijn ondertussen al best wat leuke games die ik gewoonweg niet kan opstarten omdat men kaan geen SM3.0 ondersteund, terwijl men pc het op laag detail nog wel zou trekken.

Ik zou voor de 2600 pro gaan, kijk maar es naar; http://www23.tomshardware...1066&model2=735&chart=318

Hij is de snelste van allemaal, buiten de X850, maar daar kan je dan weer niet alle games mee spelen. Zo krijg ik bioshock, nieuwe splinter cell niet starten. Voor de rest gewoon de graphic charts van tomshardware erop naslaan.

Kijk anders ook eens in de vraag en aanbod sectie van tweakers, daar zie je wel es een 8600 voorbij komen tussen de 70 en 90 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door FragileM64 op 10-02-2008 19:23 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
KneoK schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:14:
De X1650Pro kun je in ieder geval afschrijven, die was in PCIE uitvoering trager op een Athlon X2 systeem dan mijn AGP X800Pro op een Athlon XP systeem, dus zal de X850XT al sneller zijn.

Verder komt het toch echt neer op benchmarks zoeken, de kaarten naast elkaar zetten en de resultaten vergelijken in de games die je denkt het meest te gaan spelen, of waar je in ieder geval iets op kunt baseren.
Thanks, dat is dan iig 1 kaart minder op de lijst, samen met NVidia die er nu met een half been in zit. Benchmarks zoeken heb ik ook gedaan, helaas is dat niet gemakkelijk.

Futuremark erbij gesleurd: http://service.futuremark.com/index.action en een beetje bij elkaar zitten sprokkelen, maar kan ik er daar bijvoorbeeld vanuit gaan dat de '3D score' 100% op de grafische kaart is gebaseerd, of de hele throughput van het systeem. (Dus de samenwerking van CPU/Geheugen & Grafische kaart)

Ik kan namelijk haast geen ideale 'basis' systeem vinden waar die kaarten op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In jouw geval zou ik met een budget van 80 euro opzoek gaan naar een 2e handse 8600GTS. Of als je persee een nieuwe wil zou ik bij alternate de 8600GT kopen maar die valt wel een 10tje boven je budget

Ik wil niet zeiken maar dit kan je makkelijk zelf opzoeken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
FragileM64 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:16:
Wat je al zeker best niet koopt is een X850XT. Ben zelf de bezitter van een X800XT PE en er zijn ondertussen al best wat leuke games die ik gewoonweg niet kan opstarten omdat men kaan geen SM3.0 ondersteund, terwijl men pc het op laag detail nog wel zou trekken.

Ik zou voor de 2600 pro gaan, kijk maar es naar; http://www23.tomshardware...1066&model2=735&chart=318

Hij is de snelste van allemaal, buiten de X850, maar daar kan je dan weer niet alle games mee spelen. Zo krijg ik bioshock, nieuwe splinter cell niet starten. Voor de rest gewoon de graphic charts van tomshardware erop naslaan.

Kijk anders ook eens in de vraag en aanbod sectie van tweakers, daar zie je wel es een 8600 voorbij komen tussen de 70 en 90 euro.
[ogen-uit-mijn-kop-schaam-mode]Shit ... die vergelijking pagina heb ik helemaal niet gezien op Tomshardware[/ogen-uit-mijn-kop-schaam-mode]

Thanks, word mij gelijk een stuk gemakkelijker en maakt mijn topic start bijna overbodig.
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:32:
In jouw geval zou ik met een budget van 80 euro opzoek gaan naar een 2e handse 8600GTS. Of als je persee een nieuwe wil zou ik bij alternate de 8600GT kopen maar die valt wel een 10tje boven je budget

Ik wil niet zeiken maar dit kan je makkelijk zelf opzoeken
Ik wil ook niet terug zeiken of flamen hoor ;) , maar alle deelvragen heb je natuurlijk ook op de plank liggen?

Daarbij komt dat ik helemaal geen 8600 serie zie die AGP is.

Maar dat allemaal terzijde, het is me idd nu wel duidelijk wat strakker naar test-results alleen te kijken en dat ik dat 'willen kunnen meten per spec per technologie' maar beter achterwege kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45
Of je schroeft je budget een klein tikkie op en zoekt een X1950pro op AGP. Heb je een goedkoop racemonster aan waar ook iets als CoD 4 goed op te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Cubefanatic schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:57:
Of je schroeft je budget een klein tikkie op en zoekt een X1950pro op AGP. Heb je een goedkoop racemonster aan waar ook iets als CoD 4 goed op te spelen is.
Ik geef toe dat het relatief gezien 'peanut' bedragen zijn, maar nu in de 'studententijd' ga ik het niet verdubbelen om toch een (ja ik geef toe) aanzienlijk betere kaart eruit te slepen, want dan is mijn hele punt van 'een grens stellen' te verwaarlozen.

Dan eindig ik met een systeem samen stellen van 2300 euro bij wijze van :Y) ...

70 was de upper boundary, is nu al op gekrikt tot 80 (en 95 van de ander) ... ik houd m'n poot stijf, ik denk wel de tijd te kunnen overbruggen met een mid class/cheap ass kaart.

Denk erom, ik kom van een GF4 Ti4200 ... een kaart van 20 euro is al heilig voor mij ................ iig voor het tweaken en het overclocken :Y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gaan voor de 8600GT (ook al komt deze iets boven je budget!) de prestatiewinst die je er voor dat bedrag uithaalt is enorm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Als ik (veel met Linux bezig) op dit moment een videokaart zou moeten kopen, dan zou ik voor nVidia gaan. Puur vanwege de drivers. Ik heb vergelijkingsmateriaal, ik heb hier namelijk een pc met een ATI 9500pro en ik heb ook een pc met een nVidia 7600GS. Toegegeven, de Linux drivers van ATI gaan de goede kant op, maar de laatste driverversie die ik probeerde (de huidige driver, 8.1) ging toch binnen een dag weer van mijn pc af. De redenen?

- Bij een restart van X zat het hele systeem muurvast (meer mensen hebben hier last van met de nieuwste drivers), geen reactie meer op muis of toetsenbord, dus als je uitlogt (waarbij X normaal gesproken opnieuw start), dan zit je pc vast en is de enige oplossing de reset knop
- Er is geen ondersteuning voor het afspelen van video's op de 2e head bij dual head (en laat ik nou net mijn tv in de woonkamer op de tv out aangesloten hebben en dat graag als dual head, met twee X screens, ingesteld wil hebben).

Op dit moment zijn deze twee problemen voor mij de enige die me weerhouden van de nieuwe driver releases (dus ik draai nu weer de default, closed source drivers van ubuntu). Zodra ATI dat gefixed heeft (hopelijk toch binnen een aantal driver releases) zal ik overstappen op de nieuwe driver en weer overwegen om ATI videokaarten te kopen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drivers van Ati tegenwoordig onder linux zijn stukken beter als dat was een paar jaar geleden. Je kan dus met een redelijk gerust hart een Ati kaart nemen hoor ;)

De X850XT is denk ik het beste wat je kan kiezen voor je systeem. Het is een snelle kaart en vreet ook niet al te veel stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
KneoK schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:14:

/me heeft een X1650 Pro AGP 256MB GDDR3 en is er tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

SChief schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:37:
[...]

/me heeft een X1650 Pro AGP 256MB GDDR3 en is er tevreden mee. :)
Ik zeg ook niet dat het een slechte kaart is, alleen niet de beste uit het rijtje die de TS heeft neergezet. Ikzelf vond het alleen tegenvallen omdat ik ongeveer gelijke prestaties als mijn oude X800Pro verwachtte, wat dus helaas niet het geval was. Kaart toen dan ook weer teruggebracht en een X1950Pro genomen wat me dus wel ontzettend veel meer bood dan de X800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
KneoK schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:56:
[...]

Ik zeg ook niet dat het een slechte kaart is, alleen niet de beste uit het rijtje die de TS heeft neergezet. Ikzelf vond het alleen tegenvallen omdat ik ongeveer gelijke prestaties als mijn oude X800Pro verwachtte, wat dus helaas niet het geval was. Kaart toen dan ook weer teruggebracht en een X1950Pro genomen wat me dus wel ontzettend veel meer bood dan de X800.
Ik heb ook niet gezegd dat jij hebt gezegd dat dat kaartje slecht is.. :)
Btw: Ik ben dan ook niet echt een gamer, en heb in die tijd bij de MyCom 129 euro ervoor betaald, en dat is best veel als je daar zelf voor moet sparen. :) Maar ik ben er nog steeds tevreden mee, hoewel ik het kaartje graag wil schoonmaken, maar niet weet hoe die plastic cover erafmoet.. Maar dat is een ander geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Update:
Bedankt voor alle hulp. Ik heb me laten verleiden tot die 7600GS uit de lijst (uberdom, zowel kwa specs als verwachtingen) en deze gelijk de volgende dag terug gebracht. Ding ging 5 minuten mee eer de polygonen fouten en texture fouten me om de oren gingen vliegen. (heel slecht gekoeld en leuk voor huis tuin en keuken gebruik dus)

Dus ... van de regen in de drup 1

Toch daarna maar de HD2600 gehaald, maar wel de XT met 512MB GDDR3 ... hoge verwachtingen en dag kon niet meer stuk ... of toch wel :*)

Zie: LinuX-TUX in "[ATI HD2600XT] Driver Problemen (AGP/Cat..."

Wat mij betreft is dit topic deels nog relevant, want als ik voor vrijdag nog geen werkende oplossing heb gevonden, gaat dat ding net zo hard terug als z'n stief-broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke..ff een copy/paste:
ik heb dit verhaal hieronder nog niet geprobeerd, ik ben Vista nog aan het installeren. Ik heb een Sapphire HD2600pro 512MB
ATI HD2x00 Registry Tweaks for Maximum HTPC Performance
Supports Windows Vista x86/x64, XP & MCE.

This script is designed to add values to the Windows registry. Changing anything in the registry can be hazardous. No warranty is offered or implied. Use at your own risk!

This script will add a number of registry tweaks to enhance the performance of ATI HD2400 & HD2600 series video cards for use in HTPCs.

The simple way to use this program:

Run the script (double-click). When you are prompted to approve a video device, read the "Device Description". If it looks like a description for your video card, go ahead and answer 'Yes' to agree that it is the correct device. When the program is done, run it again, and answer 'No' to the first device that looks like yours (the one you answered 'Yes' to last time) and keep looking for another device whose description matches your video card. This time answer 'Yes' for that device, and continue running the program as many times as it takes to add the registry tweaks for every video device that matches yours. There is no harm caused by adding the settings under multiple video devices, or even under video devices that aren't your active video card. The settings will be ignored by other devices.

To make it more complicated:

If you want to add a level of verification that you have the correct video device, open the ATI Catalyst Control Center, and select the Information Center > Graphics Software section. The 2D Driver Path will show the GUID (the number between the curly brackets, "{}") for your active video device. When you run this program, you will be prompted for each video device on your system. When you see the GUID for your active video device, approve that device to add the registry settings.

Note, however, that in Windows Vista the path in the CCC will not always match the one reported by this program, but the GUID should be the same.

You will be prompted to approve the correct video device before anything in the registry is changed. To add settings for multiple devices, simply re-run the program and select a different device. For each device, the registry tweaks will be applied to both outputs 0000 and 0001.

--------------------------------------------------------------------------------

Save the .vbs file to your computer, then double-click on it to run the program.
Internet Explorer: Right-click and select 'Save Target As...'
Firefox: Right-click and select 'Save Link As...'
Download ATI HD2x00 Registry Tweaks 0.11
This is a program written in VBScript. You can view the source code in your browser or in any text editor. If you double-click it, it will run using the Windows Script Host, included with every version of Windows. Your anti-virus software may bark when you download or attempt to run this, because VBScript is fairly powerful and .vbs files have been used to do some malicious things in the past. I have no malicious intentions, so I suggest you let the program run, but if you're uncomfortable doing it, don't.

link:

http://exdeus.home.comcas...D2x00_Reg_Tweaks_0.11.vbs
--------------------------------------------------------------------------------

See my AVS Forum post for details on the registry settings.

See arfster's AVS Forum post for details on the effects of each setting.

The following registry settings are applied:

HD2400 & HD2600
"DXVA_DetailEnhance"="0"
"DXVA_NOHDDECODE"="0"
"DXVA_WMV_NA"="0"
"SORTOverrideVidSizeCaps"="2800000"
"TrDenoise"="0"
"UseBT601CSC"="1"
"VForceMaxResSize"="2800000"

HD2400 Only
"DXVA_Only24FPS1080MPEG2"="0"
"DXVA_Only24FPS1080H264"="0"
"DXVA_Only24FPS1080VC1"="0"
"SORTOverrideFPSCaps"="0"
"VForce24FPS1080MPEG2"="0"
"VForce24FPS1080H264"="0"
"VForce24FPS1080VC1"="0"

HD2600 Only
"ColorVibrance_DEF"="0"
"ColorVibrance_DE_MIN"="0"
"ColorVibrance_NA"="0"
"DI_METHOD"="5"
"DI_METHOD_DEF"="5"
"Fleshtone_DEF"="0"
"Fleshtone_DE_MIN"="0"
"Fleshtone_NA"="0"

If your AGP card is not supported by the latest ATI drivers...
Sometimes the drivers don't get updated for every card for every driver release, so you need to edit a couple files to add your card. Run the installer, and continue until you extract the driver into a folder under C:\ATI\SUPPORT\. At the next opportunity, cancel the installation and navigate to the C:\ATI\SUPPORT\ folder in Windows Explorer. Edit the files as follows, and you can then run C:\ATI\SUPPORT\{Current Version}\Driver\setup.exe.

The files you need to edit are:

Windows Vista
C:\ATI\SUPPORT[Current Version]\Driver\Packages\Drivers\Display\LH_INF\CX_*****.inf

Under "[ATI.Mfg]", add the following lines. You can do a search for "HD 2400" to put the lines with the other entries for the HD2000 series, if you wish.

"ATI Radeon HD 2400 PRO AGP" = ati2mtag_RV610, PCI\VEN_1002&DEV_94C4
"ATI Radeon HD 2400 XT AGP" = ati2mtag_RV610, PCI\VEN_1002&DEV_94C6
"ATI Radeon HD 2600 PRO AGP" = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9587
"ATI Radeon HD 2600 XT AGP" = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9586

The lines can be placed anywhere under the "[ATI.Mfg]" section. For example, your entry could look as follows:

[ATI.Mfg]

Windows XP/MCE
C:\ATI\SUPPORT[Current Version]\Driver\Driver\XP_INF\CX_*****.inf

Under "[ATI.Mfg.NTx86]", add the following lines. You can do a search for "HD 2400" to put the lines with the other entries for the HD2000 series, if you wish.

The lines can be placed anywhere under the "[ATI.Mfg.NTx86]" section. For example, your entry could look as follows:

[ATI.Mfg.NTx86]

C:\ATI\SUPPORT[Current Version]\Driver\Driver\CX_*****.INI
C:\ATI\SUPPORT[Current Version]\Driver\Driver\INSTALL.INI

In both files, under the "[WINXP]" section, add the following at the end of the second line, which starts "R6=DriverPath_R6":

,0x94C4,0x94C6,0x9586,0x9587

For example, your entry could look as follows:

[WINXP]
Label=R6,R6_2,R6_3,R6_4,R6_5,R6_6,R6_7,R6_8,R6_9,R6_10
R6=DriverPath_R6,0x554F:0x149218BC,0x7162:0x3001147B,0x94C4,0x94C6,0x9586,0x9587
DriverPath_R6=\XP_INF,CX_52443.INF

If you see red-shift or flashes of color on red objects...
For NTSC material, it seems to be related to framerate detection of NTSC video material (29.97fps, interlaced). In the ATI CCC, try disabling pulldown detection .

Changelog:
2007-10-31 0.11:
Added support for all video device numbers, not just "0000" and "0001".
Fixed final "Done" dialog to work properly under Vista.
Updated final "Done" dialog to display settings for all device numbers.
Added check for registry permissions each time a value is set.

2007-10-30 0.10:
Added DXVA_NOHDDECODE to apply to the HD2600, as HD-MPEG2 DXVA was broken in the ATI Catalyst 7.10 drivers.

2007-09-27 0.9:
Made comments in the file header a little more generic.
Changed the recursive SetRegValue sub call in SetRegValue() to have the correct arguments.

2007-09-24 0.8:
Added change for sloppy programming: Reset message string at the beginning of Done() sub.

2007-09-23 0.7:
Added checking for user permissions to edit registry, allowing for Vista UAC. Previously, adding settings to registry would fail silently.
Upgraded for efficiency: Changed big loops with interior branching to exterior branching with little loops.
Added Done() sub to show current registry settings at the end of processing. Added SetRegValue() sub for checking permissions and adding reg values. (Not currently implemented. To be used in a future upgrade, if needed.)

2007-09-19 0.6:
Changed detection for Vista to case-insenstive string compare.

2007-09-18 0.5:
Added support for primary video device as "0001" and secondary as "0000". Previously, assumed primary was "0000".

2007-09-18 0.4:
Added SORTOverrideVidSizeCaps = 2800000.
Added ColorVibrance_NA = 0 for 2600.
Added Fleshtone_NA = 0 for 2600.

2007-09-18 0.3:
Initial public release.
Support for Win XP/MCE and Vista.
Support for multiple video devices (cycles thru devices).
Adds settings for both primary and secondary video devices.

Updated Thu, 14 Feb 2008 21:52:12 UTC

Please sign the guest book! Provide any feedback you feel to be worthwhile.

ik ben kwijt waar ik het vandaan heb, zodra ik 'm heb geprobeerd, zal resultaten posten..ben nu servicepack van Vista aan het installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:36:
oke..ff een copy/paste:

*KNIP*

ik ben kwijt waar ik het vandaan heb, zodra ik 'm heb geprobeerd, zal resultaten posten..ben nu servicepack van Vista aan het installeren ;)
Ik geef het op, heb het net geprobeerd, maar WEER geen succes.

Ik ga zelf nu de kaart terug brengen naar Alternate en neem een kaart uit 2005 daarvoor terug. De X850 ... ik heb het echt gehad.

Kwam op een andere site nog een gerucht tegen, dat ATI AGP niet meer ondersteunt ... dat zou echt schandalig zijn :(

Is al de 4e keer dat ik dit gerucht tegenkom op internet, begin er nu ook daadwerkelijk in te geloven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je OS windows? Waarom niet de Omega drivers? Die zijn namelijk wel custom. Of deze voor linux zijn,, i have no clue. Maar ik weet wel dat ik dus de laatste versie werkend kreeg onder Windows 2000 icm een 2600Pro. En laat dat nou net een combo zijn waar ati niet meer aan werkt (win2k/2600Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:44:
Is je OS windows? Waarom niet de Omega drivers? Die zijn namelijk wel custom. Of deze voor linux zijn,, i have no clue. Maar ik weet wel dat ik dus de laatste versie werkend kreeg onder Windows 2000 icm een 2600Pro. En laat dat nou net een combo zijn waar ati niet meer aan werkt (win2k/2600Pro).
Omdat Omega drivers, die op 7.1/7.2 gebaseerd zijn, enorm traag zijn. 30% framerate van Doom3 eraf vind ik een beetje zonde. (alleen maar om wel D3D werkend te krijgen ... die ook langzaam presteerd)

Desalniettemin heb ik hem vandaag terug gebracht, met pijn in m'n hart, want ik weet gewoon dat dat ding GOED presteerd ... maar dat de AGP versie gewoon heel schandalig word achter gelaten met drivers. Kan Alternate niets aan doen, kunnen wij niets aan doen, kan Omega niets aan doen, Sapphire zou er deels wat aan kunnen doen, maar Ati krijgt in mijn ogen het grootste verwijt.

Dus heb ik maar een X850XT gehaald -O- ...

Gelijk bij binnenkomst al een paar vreemde dingetjes, maar het ding presteerd GOED en knalt alle graphics eruit zoals het zou MOETEN zijn :Y) ...
Ik ga nog wel even stresstesten doen, met meest vreemde combinaties. Dit is een kaart uit 2005, dus Omega drivers zouden hier hele leuke uitkomsten voor kunnen bieden :Y)

Vreemde Dingetjes: een vreemde vorm van 'ghosting' op mijn bureaublad. Maar dat ga ik eerst even zelf googlen, denk niet dat ik de enige ben :Y)
Pagina: 1