Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154182

Topicstarter
De opvolger van Samsung Armani

Samsung F480

Het toestel wordt volgens de website van Vodafone in week 23 verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/02/samsung-event/gsmarena_025.jpg

Het review is te lezen op GsmArena

Quote uit de review "Finally, the people who see handsets as web-browsing devices should also have a look at Samsung F480 before buying their next phone. HSDPA combined with the great web browser make web-browsing a great experience and, if it wasn't for the missing Wi-Fi, it would probably be in the top three handsets in this respect."

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/02/samsung-event/gsmarena_027.jpg

Specificaties
De specificaties zijn onder voorbehoud.

General:2G Network GSM 900 / 1800 / 1900
3G Network:HSDPA 2100
Announced:2008, February
Size Dimensions:95.9 x 55 x 11.5 mm

Display:Type TFT touchscreen, 256K colors
Size: 240 x 320 pixels, 2.8 inches
Ringtones Type:Polyphonic, MP3
Customization:Download
Vibration:Yes
Memory:Phonebook 1000 entries, Photocall
Call records:30 dialed, 30 received, 30 missed calls
Card slot:microSD (TransFlash)
- 228MB of internal memory
Data:GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD:No
EDGE:Class 12
3G HSDPA, 7.2 Mbps
WLAN:No
Bluetooth:Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port:No
USB:Yes
Messaging: SMS, EMS, MMS, Email, Instant Messaging
Browser:WAP 2.0/xHTML, HTML
Games:Yes
Colors:Black
Camera:5 MP, 2592х1944 pixels, autofocus, video(QVGA), flash
- Java MIDP 2.0
- H.264/H.263/MPEG4 player
- MP3/AAC/AAC+ player
- Camera face detection
- FM radio with RDS
- Organiser
- Document viewer
- Built-in handsfree
Battery:Standard battery, Li-Ion

Een aantal plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/02/samsung-event/gsmarena_028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-f480-preview/phone/gsmarena_005.jpg

Video over hoe de widgets werken.

Bron: gsmarena.com

Omdat dit de eerste topic is die ik heb gemaakt zou ik van jullie graag horen of ik nog dingen moet veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128

Ik ben wel enthousiast, neem hem denk ik als 2de toestel naast men iphone...al is de htc touch diamond ook een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129161

kheb hem in me handen gehad. Wat een top toestelletje zeg! :D Kzou bijna zeggen een iPhone in et klein. Het touchschempie is echt verbeterd ten opzichte van de P520 Armani. Het werkt veel soepeler. Kon de camera niet gebruiken helaas (gaf 1 of andere fout aan ofzo). Ben alleen nog ff benieuwd hoe de browser eruit ziet....deze werkte ook niet omdat de kaart niet actief was die erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 11:34
hmz ik zit nog te twijfelen dus deze en de nieuwe iphone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 18:54

bReChThOu

Team Belgium

de camera van de iphone is wel maar 2 mpx en het toestl iss mss wat platter (de ihpone dus) maar heel wat groter als deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04 09:36
Nadeel is wel dat deze geen gps heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mattijn1980 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:25:
Nadeel is wel dat deze geen gps heeft.
Het is ook geen smartphone. Ik denk dat je zelfs moeite zal moeten doen om Java games te installeren. Ik denk dat dit meer een Fashion Phone is. Ik kan zelf niet wachten om het te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Vriendin heeft hem hier in frankrijk en ik moet zeggen dat de interface erg goed is maar dat het touchscreen bediening met de vinger erg slecht werk terwijl dit met de stylus no problemo is :). O en erg snel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 19:36
Ik ben nog heel erg aan het twijfelen tussen de LG Viewty (met groter scherm, qwerty, goedkoper) en deze F480 (design, kleiner, h.26x video, QVGA ipv WQVGA). Vooral de kleinere afmetingen en de responsiveness van de F480 spreken me aan, maar het is wel ontzettend jammer dat de F480 niet beschikt over qwerty input.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-05-2008 00:15 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:12
Zit een beetje te dubben over deze telefoon. Ik heb een Eeepc, dus voor browsen en internetten en emailen hoef ik geen telefoon. Daarom vallen de high segment telefoons met wifi en etc en grote schermen ook af voor mij.

Het enig dat ik wil is een redelijk goede agenda functie. Hoeft niet eens te synchroniseren, alleen dat het op de telefoon maar in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 19:15
Hmmm... Misschien een kopertje ja.

Kan ik mooi mijn iPod Nano en HTC Touch verkopen. Maak ik ook nog eens nauwelijks verlies oop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
vanaf vandaag op voorraad bij de leverancier..
liggen nog deze week in de winkels :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263507

Zojuist kreeg ik bericht van de winkel waar ik hem in pre-order had, dat hij verstuurd is. Kan mn track and trace status nog niet opvragen, maar ik hoop dat de tnt man morgen op de stoep staat. Ik zal hier wat fotootjes plaatsen van het uitpakken en de eerste tests!

(tevens mijn eerste bericht hier, na velen jaren van lurken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is binnen, ik zal zo wat plaatjes neerzetten. Ben al even naar GoT gesurft, en dat ging behoorlijk soepel. Alles gaat eigenlijk heel smooth, dus ik ben tot nu toe tevreden! En hij is beeldschoon in het echt...

Later meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Hhmmm nice, heb hem gereserveerd bij Voda, waar hij als het goed is volgende week leverbaar is. Als dat nummerbehoud gedoe een beetje opschiet heb ik hem eind volgende week.

Ben heel erg benieuwd naar de F480. IEn dan vooral mbt de interface, omdat ik nog helemaal geen ervaring heb met touchscreens. Nog even een vraagje aan gnoe-gnoe of andere mensen die hem al hebben: wat krijg je er allemaal bij? Ik neem aan dat er sowieso een USB kabel bij zit om hem aan je pc te hangen? En zit er ook een 3,5" adapter bij? Dat zou wel handig zijn, aangezien ik graag vrije keuze heb in oortjes. Zit er ook een memorycard bij of moet je die erbij kopen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat beeldmateriaal:

Het doosje (voelt lekker zwaar aan):

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/29ar31v.jpg

Binnendoosje, mooi verzorgd:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2c0fn4.jpg

Daar ligt ie dan in z'n bedje:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2rw9pao.jpg

De inhoud:
  • USB-kabel
  • doosje met software, handleiding, en garantiebewijs
  • accuklepje met leren hoesje (die heb ik er voorlopig op zitten, om hem te beschermen)
  • headset
  • de f480 zelf natuurlijk
  • oplader
  • de accu
  • het gewone accuklepje
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/30adydw.jpg

De achterkant met leren hoesje:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/34eojtg.jpg

Het homescreen met een paar widgets:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/oq8x15.jpg

Het hoofdmenu:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2q9mosi.jpg

@LB06: de interface bevalt goed, zo na een uurtje spelen. Touchscreen reageert lekker, en de meeste opties zijn snel te vinden, op hun logische plek. Helaas is er geen stereo-jack uitgang aanwezig, en ook geen verloopstekkertje ofzo. Die zal je dus ergens vandaan moeten halen. Er wordt gebruik gemaakt van de standaard Samsung-connector. Zijn daar al convertors voor op de markt?

Ik ga weer even lekker verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik heb net dat filmpje over die widgets gekeken, en als daar een widget snel van rechts naar links werd bewogen zag je het allemaal wel wat haperen? Is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muthas schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:40:
Ik heb net dat filmpje over die widgets gekeken, en als daar een widget snel van rechts naar links werd bewogen zag je het allemaal wel wat haperen? Is dat nog steeds zo?
Nee, er hapert tot nu toe nog niks. Nou ga je die widgets toch niet constant lopen schuiven, maar ik heb er in elk geval geen last van. Ik kan ze als een dolle over het scherm heen slepen.

Overigens maakt het wel wat uit of je vingers erg bezweet zijn enzo, als je gaat slepen en scrollen. Bij mij werkt het heel goed als ik met het puntje van mn vinger werk. Als ik mn hele vingertop gebruik, gaat het wat minder soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
ik zit nog steeds te twijfelen tussen de nieuwe iphone en deze..........

Twijfelen doen we hier niet aan, en zeker niet in zulke loze reacties...

[ Voor 36% gewijzigd door DaannO op 30-05-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Cool, heb je toevallig getest of H.264 video goed draait op de F480?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247281

Heb een vraagje, is het ook zo als bij de Lg viewty dat als je bijvoorbeeld bij smsen een toets indrukt je ook een lichte trilling voelt?? Dit is namelijk heerlijk smsen op nummers in toetsen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Top, Bedankt voor je foto's!!! Geven een goede indruk!

2 vraagjes. Wat voor onscreen toetsenborden heeft het toestel
en hoe ziet de agenda functie eruit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@LB06 nee, moet nog even een geheugenkaartje kopen. Als het er nog van komt, ga ik dat vanmiddag even doen. Dan laat ik het je zsm weten.

@stef07 inderdaad, hij geeft wat feedback met trillingen. Is ook fijn tijdens het surfen, als je een linkje aantikt ofzo, dan weet je dat hij hem gepakt heeft.

@Tomino hij heeft alleen een nummeriek toetsenbord, waarmee je T9 of gewoon Abc/ABC kan doen. Verder wat extra toetsen om makkelijk te switchen naar symbolen/ etc. Het gaat natuurlijk iets minder snel dan een volledig toetsenbord, hoewel ik daar ook geen geweldige ervaringen mee heb, met twee duimen op die kleine toetsjes... maar het werkt wel prettiger dan tekst invoeren op een gewone telefoon.
De agenda ziet er OK uit. Je kan hem syncen met outlook. Verder heb je views per dag/week/maand. Je kan afspraken invoeren met een titel, beschrijving, locatie, start- en einddatum en -tijd en eventueel alarm. Verder nog verjaardagen, vakanties, belangrijke data en priveafspraken. Die kan je ook per soort bekijken, dus alle aankomende afspraken op een rijtje, of de eerstvolgende verjaardagen etc. Je agenda zit gewoon in het hoofdmenu, maar je kan hem ook als widget op je homescreen zetten.
Dat is het wel zo'n beetje denk ik. Voor mij meer dan toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190455

@Gnoe-Gnoe
http://search.ebay.nl/sea...amsung+adapter&category0=

Ik had een jaar geleden eentje gekocht met een microfoontje eraan voor m'n e900. werkt nogsteeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Heb toch ook een HTC overwegen, de touch dual of de diamond.. Maar nu ik het zo bekijk, daar zit te veel op, grote schermen, allemaal extra functies die wel leuk zjin maar niet nodig in mijn geval. Ik kies dan denkik toch voor klein en makkelijk gebruik i.p.v functionaliteit. Was ik destijds met mijn ipod shuffle ook blij mee, ik denk dat dat voor telefoons hetzelfde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe zit het trouwens met smsjes typen?
want er zit geen on-screen qwerty keyboard op heb ik begrepen.

is het een beetje te doen, of is het gewoon sh*t om smsjes te schrijven? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem vandaag besteld. Ze zeggen dat ik hem eind deze week krijg. Als ik hem krijg zal ik effe mijn ervaring ermee schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Anoniem: 154182 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:01:
Heb hem vandaag besteld. Ze zeggen dat ik hem eind deze week krijg. Als ik hem krijg zal ik effe mijn ervaring ermee schrijven.
Met of zonder abo en waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tomino schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:17:
[...]

Met of zonder abo en waar? :)
Met T-Mobile Flex abo bij bestelmaar.nl. Je kan ook zonder abo voor 370 euro bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 154182 op 02-06-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Ik ga hem morgen ook ophalen icm verlenging 1jr t-mobile.
Ga deze naast mijn Nokia 8600 Luna gebruiken voor oa agenda en internetfuncties

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200817

Anoniem: 263507 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:35:
Wat beeldmateriaal:
...
Ik ga weer even lekker verder!
Uitstekende foto's!

Heb je toevallig ook al E-mail gebruikt? Hoe ziet dat eruit? Beetje gemakkelijk?
En surfen? Ik heb de HTC Touch Diamond geprobeerd, maar zo traag als wat (wel mooie resolutie overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@VijayJ sms-en met T9 gaat me prima af. Ik ben niet echt een grootverbruiker, maar ik vind het lekkerder typen dan met 'echte' toetsen. Een user zei in dit topic ook dat het touchscreen niet goed werkte met de vingers, maar wel met de stylo, maar dat kan deze telefoon niet zijn. Het touchscreen werkt namelijk alleen met de vingers, een stylo doet het helemaal niet. En verder reageert het juist heel goed, beter dan bijvoorbeeld de Iphone die ik in mijn handen heb gehad.

@bvhnl Surfen gaat heel behoorlijk. De browser is niet heel uitgebreid, zo kan je volgens mij geen folders voor je bookmarks aanmaken, dus dat wordt 1 lange lijst... 1 van de weinige minpuntjes die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken. De telefoon is er ook snel genoeg voor, maar je bent natuurlijk ook afhankelijk van je data-abbo. Mijn T-mobile PIT is max 128Kbps, dus dat is de beperkende factor. Maar het surft lekkerder dan IE op mn vorige WM6 telefoon.
Zo heb je smart-fit, dat zorgt dat de hele pagina in 1 kolom op je scherm past (gaat niet bij elke site goed, vooral als er veel plaatjes op staan), of gewoon desktop view ('normaal'), waar je overeen kan scrollen. En page pilot, waarbij de hele site op je scherm past, en je kan aantikken waarop je wil inzoomen. Met de +/- toetsen van de volumeknop, kan je ook snel in- en uitzoomen, om elke pagina makkelijk/leesbaar op je scherm te krijgen.

de e-mail client heb ik nog nauwelijks gebruikt, maar lijkt me in orde. Je kan 5 accounts aanmaken, met POP3/IMAP en SMTP, met alle gebruikelijke settings.
Je kan adressen uit je contact toevoegen, of gewoon handmatig. Attachments toevoegen gaat ook simpel, en berichten tik je met T9.
Ik laat mn mail automatisch checken, eens per half uur, en alleen als ik op mn eigen netwerk zit (geen hoge kosten in het buitenland). Dat is het wel zo'n beetje denk ik.

Verder heb ik googlemaps draaien, gaat ook wel lekker. De app zelf is nog niet helemaal aangepast aan touchsreen, maar het werkt heel aardig. Ik denk dat er nog wel een keer een nieuwe versie voor komt.
Ohja, de accu. Als je 3G aan hebt staan gaat de accu maar een dag mee. Aangezien mijn PIT maximaal GPRS snelheden heeft, heb ik 3G nu dus standaard uitstaan. Nu gaat ie al tweeenhalve dag mee, en nog niet eens een streepje eraf (van de batterijstatus), na behoorlijk intensief gebruik. Dus, als je netwerk de mogelijkheid biedt om UMTS of HSDPA snelheden te benutten... zou ik nog even nadenken. Hoewel de accu misschien pas na een aantal keer geheel opladen op volle sterkte is, en dat ie het dan wel een dag of 2 uithoudt. Binnenkort nog maar eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 263507 op 03-06-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263507 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:35:
afhankelijk van je data-abbo. Mijn T-mobile PIT is max 128Kbps, dus dat is de beperkende factor. Maar het surft lekkerder dan IE op mn vorige WM6 telefoon.
Kijk, goed te horen, ik denk zelf dat ik Telfort ga doen, maar die zit ook op 128Kbps. Dus dat is acceptabel qua snelheid 8)
de e-mail client heb ik nog nauwelijks gebruikt, maar lijkt me in orde. Je kan 5 accounts aanmaken, met POP3/IMAP en SMTP, met alle gebruikelijke settings.
Je kan adressen uit je contact toevoegen, of gewoon handmatig. Attachments toevoegen gaat ook simpel, en berichten tik je met T9.
Ik laat mn mail automatisch checken, eens per half uur, en alleen als ik op mn eigen netwerk zit (geen hoge kosten in het buitenland). Dat is het wel zo'n beetje denk ik.
Excellent! En de emails komen goed door? Ik bedoel, vaak heb je HTML emails met plaatjes erin enzo; van shops bijv. ziet dat er nog een beetje uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200817 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:45:
[...]
Excellent! En de emails komen goed door? Ik bedoel, vaak heb je HTML emails met plaatjes erin enzo; van shops bijv. ziet dat er nog een beetje uit? :)
Ik had het nog niet geprobeerd, dus heb even een html mailtje naar mezelf gestuurd, en dat werd wel behoorlijk uitgekleed. De plaatjes worden niet weergegeven, en verder werd het gewoon basic text... Misschien kan het wel, maar ik ben er nog niet achter hoe.

edit:het lukt nu wel; in de mailtjes komt een link te staan, die je kan openen in je browser, om de html content te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 263507 op 04-06-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Anoniem: 263507 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:35:
Ohja, de accu. Als je 3G aan hebt staan gaat de accu maar een dag mee. Aangezien mijn PIT maximaal GPRS snelheden heeft, heb ik 3G nu dus standaard uitstaan. Nu gaat ie al tweeenhalve dag mee, en nog niet eens een streepje eraf (van de batterijstatus), na behoorlijk intensief gebruik. Dus, als je netwerk de mogelijkheid biedt om UMTS of HSDPA snelheden te benutten... zou ik nog even nadenken. Hoewel de accu misschien pas na een aantal keer geheel opladen op volle sterkte is, en dat ie het dan wel een dag of 2 uithoudt. Binnenkort nog maar eens proberen.
Ik heb hem besteld icm Vodafone waarbij je dus wel met een fatsoenlijke snelheid kan down-/uploaden (tot 3600kbs/384kbs). Benieuwd hoelang de F480 het dan uithoudt. Wanneer ik de telefoon heb en meer weet zal ik het jullie laten weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jannibal23 op 04-06-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263507 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:10:
[...]

Ik had het nog niet geprobeerd, dus heb even een html mailtje naar mezelf gestuurd, en dat werd wel behoorlijk uitgekleed. De plaatjes worden niet weergegeven, en verder werd het gewoon basic text... Misschien kan het wel, maar ik ben er nog niet achter hoe.

edit:het lukt nu wel; in de mailtjes komt een link te staan, die je kan openen in je browser, om de html content te zien.
Netjes! Op zich vind ik het niet belangrijk dat ik de plaatjes mis; het is een telefoon, geen PC :), dus dan wel handig dat je wel de mogelijkheid hebt om het toch te kunnen bekijken. Thanks gnoe-gnoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jannibal23 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Ik heb hem besteld icm Vodafone waarbij je dus wel met een fatsoenlijke snelheid kan down-/uploaden (tot 3600kbs/384kbs). Benieuwd hoelang de F480 het dan uithoudt. Wanneer ik de telefoon heb en meer weet zal ik het jullie laten weten.
Volgens de specs van samsung houdt hij het tot 250 uur vol op 3G... Toen ik het getest heb, had ik een nieuwe accu, en heb ik veel gereisd in de trein. Je zit dan met beperkte dekking, en je verandert steeds van mast enzo. Dat helpt allemaal niet natuurlijk. Bovendien zat ik de hele dag te spelen met de browser, camera, radio, etc. Goede kans dus dat het best wel mee gaat vallen. Maar die ruim 10 dagen van samsung lijkt me wat veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 07:03

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb een paar vragen over de functionaliteit van dit toestel waar ik met google geen uitsluitsel over kan krijgen:

- Hoe werken de Java applicaties op dit toestel, zoals virca (irc client) of midpssh (ssh client), kan je makkelijk multitasken? werkt java apps met netwerk connectie uberhaupt?

- Het maken van foto's. Hoe snel kan je achter elkaar een foto nemen? Is het prettig om ermee te fotograferen?

- Is er navigatie software bekend voor dit toestel? Kan je met een bluetooth gps makkelijk auto navigeren?

- Wat voor headsets kan je aansluiten op dit toestel (moet je een speciale hebben voor de fm tuner) ?

Ik hoop dat ik op deze vragen antwoord kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CT schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:52:
Ik heb een paar vragen over de functionaliteit van dit toestel waar ik met google geen uitsluitsel over kan krijgen:

- Hoe werken de Java applicaties op dit toestel, zoals virca (irc client) of midpssh (ssh client), kan je makkelijk multitasken? werkt java apps met netwerk connectie uberhaupt?

- Het maken van foto's. Hoe snel kan je achter elkaar een foto nemen? Is het prettig om ermee te fotograferen?

- Is er navigatie software bekend voor dit toestel? Kan je met een bluetooth gps makkelijk auto navigeren?

- Wat voor headsets kan je aansluiten op dit toestel (moet je een speciale hebben voor de fm tuner) ?

Ik hoop dat ik op deze vragen antwoord kan krijgen :)
Het toestel is nog geen week uit, en volgens mij ben ik op het moment de enige die er 1 heeft hier.. Op sommige antwoorden zal je nog even moeten wachten.
Vergeet niet dat dit geen smartphone is...

-Hij draait Java MIDP 2.0, dus de meeste apps werken gewoon (ben er nog geen tegengekomen die het niet deed). Ik heb je linkjes even gevolgd, en beide clients doen het. Ik gebruik alleen geen IRC en ook geen SSH, dus ik heb ze niet echt getest. Maar Java met netwerk connectie werkt in elk geval wel.

-De camera is me erg meegevallen. Door het grote scherm, gaat het best lekker, en je hebt vrij veel (nuttige) instellingen (iso, exposure, white balance, anti-shake etc.etc.). Verwacht geen wonderen, maar het is de beste telefooncamera die ik tot nu toe gehad heb. In feite alles wat je op een simpele camera verwacht, met wat minder glaswerk (en zonder optische zoom).
De shuttervertraging is iets van een seconde, en dan wegschrijven ook zoiets. Elke 3 seconden een foto maken dus. En dan heb je ook nog mutli-shot om 6, 9 of 15 foto's achter elkaar te maken.

-over navigatie kan ik je niks vertellen. ik vraag me af of je een BT-GPS ontvanger kan pairen.. dit kan ik niet voor je testen. Google maps doet het wel...

-Ik heb alleen de bijgeleverde headset geprobeerd. Zonder headset doet de FM radio het niet, goede kans dus dat je daar aan vast zit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

edit: ohja, multitasken. Dat kan, je kan de Java apps minimaliseren en in de achtergrond door laten draaien. Ik heb nog niet geprobeerd bij hoeveel programma's in de achtergrond de boel gaat haperen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 263507 op 05-06-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Bedankt voor het testen! :*)
GPS navigatie kan je bijv. met amazegps testen. Is ook MIDP2 :)
Zou dus moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CT schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:36:
Bedankt voor het testen! :*)
GPS navigatie kan je bijv. met amazegps testen. Is ook MIDP2 :)
Zou dus moeten werken.
Hij installeert, ik kan mn account activeren, en vervolgens een beetje rondwandelen over de kaart (met weerbericht, temperatuur, en windsnelheid, grappig). Maar ik heb geen GPS ontvanger, dus ik durf niet te garanderen dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soost
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik ben ook van plan om deze Samsung aan te schaffen, het is echt een mooi ding! Ik heb em even getest bij de Belcompany en ga em binnenkort halen bij de Hi shop.

Bij de Hi shop krijg je namelijk als enige studentenkorting op je abonnement (20% per maand dacht ik) Dus dat is wel erg aantrekkelijk. Bij de Belcompany krijg je deze korting niet als je een Hi abonnement afsluit.

Weet iemand van jullie wanneer de Samsung F480 bij de Hi shop te koop komt?

Edit: En ja ik heb gezien dat er bij Vodafone nu ook een aanbeiding is met 20% korting, alleen bij Vodafone kost 1 smsje een belminuut en bij Hi 1 sms een halve belminuut :) Dus vandaar de keuze voor Hi

[ Voor 18% gewijzigd door Soost op 05-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Anoniem: 263507 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:30:
[...]

Hij installeert, ik kan mn account activeren, en vervolgens een beetje rondwandelen over de kaart (met weerbericht, temperatuur, en windsnelheid, grappig). Maar ik heb geen GPS ontvanger, dus ik durf niet te garanderen dat dat werkt.
Cool. Is de touch-interface dan ook actief?
Want op mijn huidige gsm kan ik bijv met de 4 puntige druktoets over de kaart navigeren, hoe doe je dat nu dan met de f480? Ook met je vinger scrollen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CT schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:56:
[...]

Cool. Is de touch-interface dan ook actief?
Want op mijn huidige gsm kan ik bijv met de 4 puntige druktoets over de kaart navigeren, hoe doe je dat nu dan met de f480? Ook met je vinger scrollen ofzo?
Nee, er is nog geen versie speciaal voor deze telefoon met touch interface. Dus gewoon met pijltjes (onscreen dus, die je bedient met het touchscreen). Misschien in de toekomst... laten we het hopen, maar het is goed te doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:29
ik heb em vandaag ook meegenomen uit de winkel. ik wou 2jaar bij tekenen en mocht wat uitkiezen. tid deze dus geworden.

lekker toestel hoor, het menu is lekker snel. het touchscreen is prima. zit ook trilfeedback in. de fm-radio werkt prefect.

ik mis 1 ding. een 3,5mm jack voor je koptelefoon. want de mp3-player doet het prima. dus maar de standaard headset gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murky123 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:53:

ik mis 1 ding. een 3,5mm jack voor je koptelefoon. want de mp3-player doet het prima. dus maar de standaard headset gebruiken.
http://search.ebay.nl/sea...samsung+adapter&category0

werkt echt handig, gewoon je eigen koptelefoon erin :D
er zijn als het goed is ook van die dingen met een microfoontje erin.

er is ook natuurlijk de mogelijkheid om een a2dp headset te gebruiken

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 190455 op 05-06-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Anoniem: 190455 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:26:
[...]

http://search.ebay.nl/sea...samsung+adapter&category0

werkt echt handig, gewoon je eigen koptelefoon erin :D
er zijn als het goed is ook van die dingen met een microfoontje erin.

er is ook natuurlijk de mogelijkheid om een a2dp headset te gebruiken
super thanks man.. ik wist geen eens dat die dingen bestonden.... en retegoedkoop gauw bestellen en nog een prima screenprotectortje.. nog een super suggestie misschien ;)
en een 8GB microSD kaartje
helemaal klaar isie dan

[ Voor 4% gewijzigd door murky123 op 05-06-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Anoniem: 190455 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:22:
hoe zit het trouwens met smsjes typen?
want er zit geen on-screen qwerty keyboard op heb ik begrepen.

is het een beetje te doen, of is het gewoon sh*t om smsjes te schrijven? :p
gaat prima. er verschijnt een standaard keypad met alle opties zoals T9. de "knoppen" zijn lekker groot. je kan prima met 1 duim smsjes typen

edit : net google maps gedownload voor deze telefoon. op de webpagina staat dat je maps kan starten via een bepaald icoon in de map "toepassingen"
maar die map staat helemaal niet in mijn telefoon...

weet iemand hoe dit zit?

[ Voor 21% gewijzigd door murky123 op 06-06-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soost
Synchroniseert deze phone ook met een mac?
En hoe zit het met installeren van aplicaties? Zoals bv MSN Messenger, Games etc etc.. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murky123 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:00:
[...]
edit : net google maps gedownload voor deze telefoon. op de webpagina staat dat je maps kan starten via een bepaald icoon in de map "toepassingen"
maar die map staat helemaal niet in mijn telefoon...

weet iemand hoe dit zit?
Hij zit in de map games.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
kan je eigenlijk die sidebar met widgets bijvoorbeeld aanpassen met andere widgets?

bijvoorbeeld google maps in die sidebar plaatsen of msn of youtube e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan op het moment niet. Geen idee of daar nog wat aan gaat veranderen.. Zou wel erg handig en enigszins logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128

Kan je de screensaver uitschakelen? Want zou liever mijn homescreen gewoon zien, vind het lastig dat bij de screensaver de achtergrond steeds anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Anoniem: 263507 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:23:
kan op het moment niet. Geen idee of daar nog wat aan gaat veranderen.. Zou wel erg handig en enigszins logisch zijn.
jah ik zou voor mij persoonlijk veel handigere dingen in die " sidebar " willen.
dat je gewoon kan swappen met je menu.

wereldtijden, verjaardagen intreseren me niet. maar extra oproep info . ik denk wel dat het er aan zit te komen. want zo veselijk " highly customizable " is het niet. eigenlijk zeer beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gnoe-Gnoe,

Heb je toevallig al iets gedaan met syncen met Outlook bijv?
Samsung heeft wel sync software zag ik, met name hoe de calender events doorkomen ben ik wel benieuwd naar.

En kan de telefoon ook een 'alarm' geven als er een meeting in de calender staat? En wordt die dan ook op het widget-scherm weergegeven? :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
*weg*

Doe zelf aub eens wat onderzoek voordat je hier je vragen neerplempt. Daarnaast gaat dit topic over de F480, gelieve de discussie tot dit toestel te beperken.

[ Voor 113% gewijzigd door pven op 07-06-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200817 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:32:
Gnoe-Gnoe,

Heb je toevallig al iets gedaan met syncen met Outlook bijv?
Samsung heeft wel sync software zag ik, met name hoe de calender events doorkomen ben ik wel benieuwd naar.

En kan de telefoon ook een 'alarm' geven als er een meeting in de calender staat? En wordt die dan ook op het widget-scherm weergegeven? :)

Thanks!
Ja je kan ook alarmen instellen voor afspraken, maar die zie je niet in het widgetscherm. Ik heb met Outlook gesynct om mijn contacts op mn telefoon te zetten, en dat ging soepel. Appointments nog niet geprobeerd. Zal dat later wel even doen, nu geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Ik ben van plan om dit toestel te kopen alleen ik zit er met een vraag over de batterij duur.
Kunnen jullie mij vertellen hoe de batterijduur het voldoet?
Soost schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:29:
Synchroniseert deze phone ook met een mac?
Voor de mac kan je met isync syncen zie onderstaand link:
http://www.samsung.com/nl...&vType=L&disp_nm=SGH-F480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem nu ook binnen. Wat een geweldig apparaat. Je moet geen smartphone verwachten, maar zelfs het browsen is super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
Weet iemand of deze ook te syncen is met linux-Fedora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263507 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:03:
[...]
Ja je kan ook alarmen instellen voor afspraken, maar die zie je niet in het widgetscherm. Ik heb met Outlook gesynct om mijn contacts op mn telefoon te zetten, en dat ging soepel. Appointments nog niet geprobeerd. Zal dat later wel even doen, nu geen tijd.
oki! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie al een werkende msn versie op het toestel aan de praat gekregen? en zo ja welke?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Anoniem: 129161 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:16:
Hebben jullie al een werkende msn versie op het toestel aan de praat gekregen? en zo ja welke?......
Ik draai nu Ebuddy maar weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik krijg het maar niet voor elkaar op via bluetooth een bestand vanuit de telefoon naar mijn macbook pro te sturen
vanaf de macbook pro een bestand ophalen via bluetooth uit de telefoon gaat weer wel ??

iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
murky123 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:56:
ik krijg het maar niet voor elkaar op via bluetooth een bestand vanuit de telefoon naar mijn macbook pro te sturen
vanaf de macbook pro een bestand ophalen via bluetooth uit de telefoon gaat weer wel ??

iemand ook deze ervaring?
Ik heb wel de telefoon maar geen mac. Ik hoop dat er wel andere mensen zijn die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb deze foon nu ook sinds dinsdag! heerlijk foontje! werkt lekker.. en ook touchscreen reageert goed! Je kan ook makkelijk zelf een achtergrond opzetten.

Vind die vergrendelings knop ook handig, makkelijk aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
wat ik wel weer jammer vind is de locatie van de " enter " toets en de " OK " knop bij het typen van een smsje.
ik druk vaak op " OK " ipv " enter " want die 2 knoppen zitten rechtonder elkaar.
heel gauw onafgemaakte smsjes die verstuurd worden.

misschien een beetje wennen van mijn kant met mijn redelijk grote handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264879

Precies de vraag die ik wilde stellen; is het erg irritant om de telefoon te bedienen met grotere handen?
Nog een vraag, misschien een hele rare maar toch...Ik heb op dit moment de samsung SOUL (sgh-u900) en krijg vandaag (over een uur ongeveer) de sgh-f480, mijn vraag is of de wekker/alarm wel afgaat in stilte modus. Heel vreemd, bij de SOUL gaat hij namelijk niet af. Erg vervelend want ik heb daardoor al 2x op me kop gekregen bij me werk.

Gnoe-gnoe, zou je dit even voor me willen testen aub? Alvast bedankt.

Edit: Heb de telefoon onderhand binnen en het zelf getest. Heb wel een andere vraag nu:

Is er een mogelijkheid om het thema van de telefoon aan te passen? Zo niet, dan is het wel een zeker minpunt. Niet heel erg van belang...maar het is toch een stukje vormgeving wat naar mening voor mij wel erin had moeten zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 264879 op 18-06-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 21:26
Zou je de vraag die je eerst had wellicht nog kunnen beantwoorden? Ben wel benieuwd naar of het wel afgaat in stille modus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264879

Natuurlijk ;)

In de stille modus gaat het alarm WEL af, maar de telefoon zal GEEN melodie afspelen. De telefoon zal enkel trillen maar dat is het ook gelijk. Dit is opzicht wel vervelend aangezien het (naar mijn mening) logisch is dat de meeste mensen, hun telefoon tijdens het slapen gaan in de stille modus zetten of zelfs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Nu online

Grudgie

Alarm gaat wel aan in Stille modus, je kan ook aangeven hoe.
Alleen met trilling of met trilling, of alleen geluid of zonder geluid etc.

En qua thema gebeuren kan je wel gewoon achtergrond veranderen in menu zelf of via je widget.
Thats it!
Ik heb zelf wat mooie achtergronden van i-net afgehaald en op mn telefoon gezet en die gebruik ik vaak als achtergrond. Easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hebben andere mensen ook last van dat de gesprekken opeens wegvallen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 154182 op 21-06-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Dit lijkt me wel een gewelidig telefoontje. Zat eerst te denken aan een iphone maar die vond ik achter af toch te groot. Toen aan ee HTC touch maar ik ben bang dat daar toch teveel functies op zitten die ik niet gebruik en toen kwam ik deze in een winkel tegen. De telefoon ziet er echt super uit maar helaas kon ik hem in de winkel nog niet proberen dus ik heb een aantal kleine vraagjes (laatste samsung was een E700 :P ):

- In stille modus kan je dus wel de wekker met geluid afspelen zoals ik in een eerdere post las?
- Hoe snel duurt het voordat je een foto maakt? (bij sommige toestellen duurt het een aantal seconden voordat hij flits en duurt het opslaan lang)
- Kan je gewoon eigen mp3tjes instellen als beltoon en berichten toon? (dacht dat het bij sms wat lastig was bij samsung)
- Prettige muziekplayer? Goed geluid?
- Hoe zit het met de belkwaliteit. Word je goed gehoord door de andere partij en zijn hun ook goed te horen bij jou?

Als iemand hier antwoord op kan geven, graag.

Ik las trouwens ook dat de widgets niet aan te passen zijn maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn denk/hoop ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 21-06-2008 13:59 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Nu online

Grudgie

Hier is mijn ervaring ermee tot nu toe;

- In stille modus kan je dus wel de wekker met geluid afspelen zoals ik in een eerdere post las?
Klopt!

- Hoe snel duurt het voordat je een foto maakt? (bij sommige toestellen duurt het een aantal seconden voordat hij flits en duurt het opslaan lang)
Duurt wel een aantal seconden ja.

- Kan je gewoon eigen mp3tjes instellen als beltoon en berichten toon? (dacht dat het bij sms wat lastig was bij samsung)
Als ringtone kan je wel een MP3 instellen, voor sms weet ik dat niet. Ik denk van niet.

-Prettige muziekplayer? Goed geluid?
Muziekplayer werkt goed.. Maar zelf gebruik ik hem niet echt veel, ik gebruik meer mn iPod Nano voor mp3 speler, maar voor zover ik hem paar keer heb gebruikt voor de gein werkt ie relaxed en is geluid goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Bedankt voor je reactie. Hoe lang is de foto-neem-tijd? Duurt dat echt vervelend lang of valt het mee? en hoe zit het met de belkwaliteit. Word je goed gehoord door de andere partij en zijn hun ook goed te horen bij jou?

Verder ben ik ook nog nieuwschierig of het mogelijk is om je smstonen te wijzigen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Harem.nl schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:37:
Bedankt voor je reactie. Hoe lang is de foto-neem-tijd? Duurt dat echt vervelend lang of valt het mee? en hoe zit het met de belkwaliteit. Word je goed gehoord door de andere partij en zijn hun ook goed te horen bij jou?

Verder ben ik ook nog nieuwschierig of het mogelijk is om je smstonen te wijzigen :)
Dé samsung kwaal :> Ik ben ook benieuwd!!

Heb hem vandaag in de Tmobile winkel zien hangen. Ik denk toch dat ik hem ga halen. Toch maar gaan Touch dual van htc, dit is ietsie sjieker :)

Btw, waarom verschijnt dit ding nog niet in de Hi shop online, maar wél op alle andere sites? :/
Laat wel weten als ik m binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan nu ook je sms toon aanpassen. Je hebt net als bij Nokia telefoons hier ook profielen die je kan aanpassen. Snelheid om foto's te maken is ook supersnel. Misschien 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer dat de browser niet op de achtergrond kan blijven draaien. :S Elke keer als je naar het hoofdmenu gaat wordt de browser afgesloten. :'( Dit is toch wel een nadeel bij de F480 en een groot voordeel bij de symbian en windowsmobile toestellen. Uiteraard mag je em daar niet mee vergelijken.....maar toch....
Heb ook Opera er op proberen te draaien, maar dit werkt niet zo mooi. De standaard browser werkt mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81784

Kan je met deze telefoon handsfree bellen? op mijn huidige samsung kan ik op "ok" drukken tijdens een gesprek en dan staat ie op de speaker, kan deze dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265854

Hallo,

Ik volg dit topic al enige tijd, omdat ik er ook over nadenk om de Samsung F480 aan te schaffen. Mn abo loopt nog een maandje door dus ik heb nog even om te beslissen. Ik wil daarom vragen wat jullie vinden van de HTC Touch Diamond..?

Ik heb dit filmpje bijvoorbeeld gezien en daar word ik nou niet echt heel erg enthousiast van. Graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Laatst online: 30-05 09:25
Anoniem: 265854 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:38:
Hallo,

Ik volg dit topic al enige tijd, omdat ik er ook over nadenk om de Samsung F480 aan te schaffen. Mn abo loopt nog een maandje door dus ik heb nog even om te beslissen. Ik wil daarom vragen wat jullie vinden van de HTC Touch Diamond..?
Tsjah, dat kan je denk ik veel beter hier vragen. In het samsung F480 topic zal je weinig ervaringen gaan vinden over andere telefoons.

Ik heb hem nu dus ook besteld, het hangt een beetje van vodafone af hoe lang het nummerbehoud gaat duren. Zodra ik hem binnen heb maak ik wel een verhaaltje met mijn ervaringen.

Verder nog even een vraagje, wie van jullie gebruikt daadwerkelijk ook de leren cover dat erbij zit? Dit je i.p.v. de accu-cover erop zet. Is het irritant of vind je het juist handig?

Ik ben zelf van plan om hem de eerste paar weken te beschermen met de leren cover, krasjes op een net nieuwe telefoon is toch niet echt leuk.

[ Voor 31% gewijzigd door buggienuk op 23-06-2008 19:01 ]

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
buggienuk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:45:
[...]

Tsjah, dat kan je denk ik veel beter hier vragen. In het samsung F480 topic zal je weinig ervaringen gaan vinden over andere telefoons.

Ik heb hem nu dus ook besteld, het hangt een beetje van vodafone af hoe lang het nummerbehoud gaat duren. Zodra ik hem binnen heb maak ik wel een verhaaltje met mijn ervaringen.

Verder nog even een vraagje, wie van jullie gebruikt daadwerkelijk ook de leren cover dat erbij zit? Dit je i.p.v. de accu-cover erop zet. Is het irritant of vind je het juist handig?

Ik ben zelf van plan om hem de eerste paar weken te beschermen met de leren cover, krasjes op een net nieuwe telefoon is toch niet echt leuk.
Ik heb dat tasje ooit gezien bij de Armani phone, en dat zag er echt heel sleek uit.. Waarschijnlijk ga ik hem dus wel gebruiken :) Ook ivm vallen enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Nu online

Grudgie

Ik gebruik wel dat hoesje erom heen, vind ik wel heel erghandig.. zo beschadig je scherm niet met krassen of iets dergelijks.

Ik had dat filmpje van HTC Diamond bekeken, die icoontjes in het menu met scrollen zien er wel klein uit en lijkt me erg irritant, vind menu van de Samsung veel relaxter werken.

Maar je moet jezelf denk ik ook afvragen wat je wilt met je telefoon en van daaruit verder kijken.
Bdoel op de HTC zitten veel meer functies en dergelijke die dan niet op de Samsung zitten en de vraag is dan of je die ook daadwerkelijk gebruikt of niet. Als je die toch niet gebruikt enzo.. kan je denk ik veel beter deze Samsung kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Grudgie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:34:
Ik gebruik wel dat hoesje erom heen, vind ik wel heel erghandig.. zo beschadig je scherm niet met krassen of iets dergelijks.

Ik had dat filmpje van HTC Diamond bekeken, die icoontjes in het menu met scrollen zien er wel klein uit en lijkt me erg irritant, vind menu van de Samsung veel relaxter werken.

Maar je moet jezelf denk ik ook afvragen wat je wilt met je telefoon en van daaruit verder kijken.
Bdoel op de HTC zitten veel meer functies en dergelijke die dan niet op de Samsung zitten en de vraag is dan of je die ook daadwerkelijk gebruikt of niet. Als je die toch niet gebruikt enzo.. kan je denk ik veel beter deze Samsung kopen.
Daarom kies ik ook waarschijnlijk voor de samsung. Zat eerst ook aan een htc te denken maar het enige wat ik echt gebruik op een telefoon is de sms functie, de mp3 functie en de camera. Alle overige dingen zijn gerust wel leuk maar ik denk dat je die naar verloop van tijd toch niet meer gebruikt.

Voor degene die hem al hebben, houd je batterij het een beetje vol?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik heb em nu ruim 2 weken deze phone en gebruik hem zonder hoesje of screenprotector
maar nog geen enkel krasje op het scherm te zien.
ding zit hele dagen in mijn broekzak

de accu doet het bij mij een dag of 3 en dan laad ik weer. maar hij is niet leeg met 3 dagen nogmaal gebruik

[ Voor 24% gewijzigd door murky123 op 24-06-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVTR
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11-2021
Heb dit toestel sinds afgelopen zaterdag. Nog nooit met touchscreen gewerkt maar ik moet zeggen dat het prima gaat! Mooie duidelijke interface en makkelijk te bedienen.
Heb er nu een 2gb Micro SD kaartje van Dane-Elec in zitten, gaat ook goed!
Zijn er al mensen welke 4 of 8gb er in hebben zitten? Ik zie namelijk dat er bij de specificaties word opgegeven dat er TOT 8gb in kan... dus in principe 4 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Heb hem vandaag eindelijk ontvangen, na heel wat strubbelingen met nummerportatie van KPN Mobile naar Vodafone, maar dat is een ander verhaal.

Ik moet zeggen hij bevalt prima. Hij ziet er erg slick uit; zowel met de brushed metal look als met het lederen hoesje. Vervelend is wel dat je het klepje dat het scherm bedekt niet 180 graden om kunt klappen, nu hangt het maar een beetje aan de onderkant van de telefoon te bungelen als je aan het typen of bellen bent.

De interface is enorm responsive, behalve als je van of naar de menu gaat (??), maar dat is niet erg vervelend. Typen gaat ongeveer net zo snel als met een normaal keypad, maar het is wel jammer dat je vaak nog een extra stap moet zetten om bij dat keypad te komen. Op mijn oude W810 drukte ik in mijn telefoonlijst bijv. 2 keer op 4 om meteen bij de H te komen. Nu moet je eerst op het zoekveld tappen om naar de keypad te gaan. Dit keypad neemt vervolgens heel het scherm in beslag waardoor je het overzicht een beetje kwijtraakt. Al met al heb ik dus het idee dat de interface nog wat kleine quirks bevat bij het navigeren, maar het algemeen beeld is ronduit positief. Vooral bij filmpjes/foto's en niet te vergeten het browsen komt deze telefoon uitstekend uit de verf.

Heef iemand een idee hoe je alle contacten van de SIM naar de telefoon kopieert btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soost
Weet iemand of dit toestel al te verkrijgen is bij de Hi shops? (Ivm studentenkorting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
LB06 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:15:
Heb hem vandaag eindelijk ontvangen, na heel wat strubbelingen met nummerportatie van KPN Mobile naar Vodafone, maar dat is een ander verhaal.

Ik moet zeggen hij bevalt prima. Hij ziet er erg slick uit; zowel met de brushed metal look als met het lederen hoesje. Vervelend is wel dat je het klepje dat het scherm bedekt niet 180 graden om kunt klappen, nu hangt het maar een beetje aan de onderkant van de telefoon te bungelen als je aan het typen of bellen bent.

De interface is enorm responsive, behalve als je van of naar de menu gaat (??), maar dat is niet erg vervelend. Typen gaat ongeveer net zo snel als met een normaal keypad, maar het is wel jammer dat je vaak nog een extra stap moet zetten om bij dat keypad te komen. Op mijn oude W810 drukte ik in mijn telefoonlijst bijv. 2 keer op 4 om meteen bij de H te komen. Nu moet je eerst op het zoekveld tappen om naar de keypad te gaan. Dit keypad neemt vervolgens heel het scherm in beslag waardoor je het overzicht een beetje kwijtraakt. Al met al heb ik dus het idee dat de interface nog wat kleine quirks bevat bij het navigeren, maar het algemeen beeld is ronduit positief. Vooral bij filmpjes/foto's en niet te vergeten het browsen komt deze telefoon uitstekend uit de verf.

Heef iemand een idee hoe je alle contacten van de SIM naar de telefoon kopieert btw?
toon volledige bericht
Maar het smsen is wel goed te doen? En hoe zit het met het nemen van een foto? Normale snelheid of is het super traag? En de kwaliteit van de foto's? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
er zit wel een vertraging in als je een foto maakt maar is niet storend lang zegmaar.
denk ookwel dat het te maken heeft met de autofocus.
als de camera goed scherpsteld zijn het echt supermooie foto's. je moet er gewoon bij vertellen dat het een foto vanaf je telefoon is en dan nog kijken ze je ongelovig aan.

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/2428/foto0096di9.jpg
deze is genomen van mijn zoontje naast me in de auto bij een benzine pomp

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/6310/foto0026jj4.jpg
deze is buiten in de zon genomen

ik heb de foto's wel ff geresized naar 640*480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
murky123 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:40:
er zit wel een vertraging in als je een foto maakt maar is niet storend lang zegmaar.
denk ookwel dat het te maken heeft met de autofocus.
als de camera goed scherpsteld zijn het echt supermooie foto's. je moet er gewoon bij vertellen dat het een foto vanaf je telefoon is en dan nog kijken ze je ongelovig aan.

[afbeelding]
deze is genomen van mijn zoontje naast me in de auto bij een benzine pomp

[afbeelding]
deze is buiten in de zon genomen

ik heb de foto's wel ff geresized naar 640*480
Goeie foto's zeg :o Is het nemen van foto's in het donker ook nog een beetje te doen? Een beetje vertraging vind ik niet erg maar er zijn ook camera's waarbij het eeuwen duurt voordat hij een foto neemt. Vaak is dan 'het' moment al weg en dat is zonde ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik heb nog geen gebruik gemaakt van de flitser.ik zal morgen wel ff een foto posten die gemaakt zijn in het donker

ik mis soms ook wel eens het moment hoor met dit toestel als ik een foto maak.
maar het is zo een perfect cameraatje voor erbij.
het is en blijf een telefoon en dat is met elke telefoon. hoe geavanceerd de camera ook.

echte foto's maak je gewoon met je normalecamera ... dslr ofzo

[ Voor 55% gewijzigd door murky123 op 24-06-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Soost schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:18:
Weet iemand of dit toestel al te verkrijgen is bij de Hi shops? (Ivm studentenkorting)
Met hem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
murky123 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:31:
ik heb nog geen gebruik gemaakt van de flitser.ik zal morgen wel ff een foto posten die gemaakt zijn in het donker

ik mis soms ook wel eens het moment hoor met dit toestel als ik een foto maak.
maar het is zo een perfect cameraatje voor erbij.
het is en blijf een telefoon en dat is met elke telefoon. hoe geavanceerd de camera ook.

echte foto's maak je gewoon met je normalecamera ... dslr ofzo
Niet iedereen wil per se superkwaliteit foto's. Voor mij is dit meer dan genoeg. Naar mijn mening is dit ruim voldoende om snapshots mee te maken. In vergelijking met een hoop SE-telefoons vind ik het trouwens ook vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20766

Bij T-Mobile heb je sinds kort ook studentenkorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223266

Jazeker, kijk eens hier: http://shop.www.hi.nl/his...er=SH12&M5ABRelArt=SH12B4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174320

Dit is ook een mooie telefoon.Ik zelf kom er toch niet uit of ik deze, de HTC Touch Diamond, evt. de Nokia N95b of de nieuwe iphone 3g. Bij de laatste moet ik wel eerst mijn kpn abbo opzeggen met 3 maanden opzegtermijn en mijn oudste zoon wil mijn huidge samsung telefoon (zijn huidige telefoon doet het niet meer).
Aan de ene kant wel geinteresseerd in de ipone, maar ook ietwat zwaarder en groter dan de samsung 480 en HTC Touch diamond.

Iemand nog meningen over de verschillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soost
Thanks!

Ik heb ook getwijfeld tussen de iPhone 3G en deze Samsung, alleen de iPhone 3G word toch wel heel erg duur.. Dus ga denk ik voor deze Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174320

Wat denk je dan dat de prijzen incl. internet abbo van de iphone worden.

En wat betreft de HTC Touch Diamond. Daarmee kan je youtube filmpjes geloof ik kijken.
Ziet er ook mooi uit.
De iphone uit, maar hij lijkt mij wel ietwat groter, zwaarder en iets minder makkelijk in de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
De 'oude' iphone is idd wat minder makkelijk in de hand. De Samsung is kleiner en daar door lekkerder te bedienen denk ik.

©2004

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste