Ok, raar. Met ROM heb ik wel wat ervaring, maar voor de ROM (Bootloader dus) weet ik niet alles van, maar...wat ik zou testen is nu een ROM uitkiezen (voorkeur de standaard WM6 voor je toestel) en die via Force Safe SSPL flashen. Dan is alleen een USB connectie nodig, geen AS. Heb je al wel die Olipro bootloader erop staan of ook nog niet? Allicht handig/veilig om dat eerst/ook te doen. Check de XDA FAQ's/manuals even.
het probleem met het in bootloader blijven is opgelostSaturnus schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:52:
Ok, raar. Met ROM heb ik wel wat ervaring, maar voor de ROM (Bootloader dus) weet ik niet alles van, maar...wat ik zou testen is nu een ROM uitkiezen (voorkeur de standaard WM6 voor je toestel) en die via Force Safe SSPL flashen. Dan is alleen een USB connectie nodig, geen AS. Heb je al wel die Olipro bootloader erop staan of ook nog niet? Allicht handig/veilig om dat eerst/ook te doen. Check de XDA FAQ's/manuals even.

ben nu al uren aan het kloten, maar ik krijg dat no gsm maar niet weg, ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hij wil die gsm-unlocker maar niet goed uitvoeren, iemand tip's?
en wat betekend btw:
disable the standby and hibernation modes on the host pc
en wat betekend btw:
disable the standby and hibernation modes on the host pc
Aaarghhh. Touchscreen uitlijning kon de afgelopen week soms wel om de 30 minuten.
Nu zie ik dat er een grote vlek onder mijn scherm zit...eerst was deze wat kleiner, ik had te hard erop gedrukt (geramd...) maar die is nu dus flink groter...bij donker beeld begint dat op te vallen.
Misschien toch maar een ander scherm erop monteren. Zou dat nog te krijgen zijn?
Pfff BlueTooth connecten met de PC wil ookal niet meer fatsoenlijk...
Nu zie ik dat er een grote vlek onder mijn scherm zit...eerst was deze wat kleiner, ik had te hard erop gedrukt (geramd...) maar die is nu dus flink groter...bij donker beeld begint dat op te vallen.
Misschien toch maar een ander scherm erop monteren. Zou dat nog te krijgen zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 21-02-2009 02:49 ]
je mag mijne wel kopen, buitenkant is behoorlijk stuk, en software spoort ook niet meer, maar het scherm is nog wel 100% en krasvrijSaturnus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:05:
Aaarghhh. Touchscreen uitlijning kon de afgelopen week soms wel om de 30 minuten.
Die van jou werkt echt niet meer? Flashen enzo niet gelukt?
In de komende dagen ga ik even wat info opzoeken over schermen ed. Waar ik geen zin in heb is dat hij bij het vervangen stuk gaat.
(2 weken terug iets soortgelijks gehad met een laptop.)
In de komende dagen ga ik even wat info opzoeken over schermen ed. Waar ik geen zin in heb is dat hij bij het vervangen stuk gaat.
heb het scherm er al een keertje uit gehad, en is het gewoon blijven doen, alles doet het aan de telefoon, behalve het bellen en smsen;) maar volgens mij heb ik er vandaag een miniscuul krasje op gemaakt.... als je serieuze interesse hebt maak ik wel even goeie foto's voor je.Saturnus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:18:
Die van jou werkt echt niet meer? Flashen enzo niet gelukt?
In de komende dagen ga ik even wat info opzoeken over schermen ed. Waar ik geen zin in heb is dat hij bij het vervangen stuk gaat.(2 weken terug iets soortgelijks gehad met een laptop.)
Ja ik heb best wel interesse. 
Op mijn eigen scherm had ik al direct een protector moeten zetten, maar was te lui om daar een 10tje in te investeren. En dan ook nog messen ed als stylus gaan gebruiken.....
Nou zo erg ziet het er nu niet uit, maar het kan wel beter. 
Echt jammer dat je die van jou niet werkend krijgt. Alle XDA FAQs gelezen enz?
Als het echt niet wil wat vraag je voor je scherm?
Op mijn eigen scherm had ik al direct een protector moeten zetten, maar was te lui om daar een 10tje in te investeren. En dan ook nog messen ed als stylus gaan gebruiken.....
nee, is niet gelukt, heb er nu wel een andere windows versie op draaien, maar dat "no gsm"krijg ik niet weg, maarja, zeg maar wat je ervoor geeft, je mag de hele telefoon dan wel hebben, want aan de rest heb ik dan ook niet zo veel;)Saturnus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:38:
Ja ik heb best wel interesse.
Op mijn eigen scherm had ik al direct een protector moeten zetten, maar was te lui om daar een 10tje in te investeren. En dan ook nog messen ed als stylus gaan gebruiken.....Nou zo erg ziet het er nu niet uit, maar het kan wel beter.
Welke codes staan in jou HERM200?
Op XDA (http://forum.xda-develope...e/index.php/t-288385.html) lees ik dat blijkbaar niet alle TyTNs hetzelfde scherm hebben.
Hoe heb je trouwens je TyTN uit elkaar gehaald? Het display stukje heeft bij mij 2 normale schroeven maar de TyTN zelf heeft onder de achterklep 4 schroeven met 6 punten.
Op XDA (http://forum.xda-develope...e/index.php/t-288385.html) lees ik dat blijkbaar niet alle TyTNs hetzelfde scherm hebben.
Hoe heb je trouwens je TyTN uit elkaar gehaald? Het display stukje heeft bij mij 2 normale schroeven maar de TyTN zelf heeft onder de achterklep 4 schroeven met 6 punten.
ja, staat herm 200 in, en ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, die schroeven heten torx:Saturnus schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:52:
Welke codes staan in jou HERM200?
Wikipedia: Torx
die schroeven eruit, dan kun je dat achterste klepje eraf halen, volgens mij zitten daar onder nog een stuk of 3 schroeven, een paar kruiskop, en een paar gewone, dan kan je de flatcables los halen en de printplaat eruit halen, en kan je met 4 schroeven (volgens mij torx) het beeldscherm los schroeven van de rest, en kan je met 4 kruiskop schroeven het beeldscherm uit elkaar draaien, maar wees voorzichtig met het achterste klepje van het beeldscherm eraf halen, de twee buitenste stukjes breken er zo maar af.
ik heb ooit een setje met van die hele kleine schroevendraaiertjes gehaald bij de lidl, daar zit het in, maar je kunt ze ook wel gewoon bij de bouwmarkten krijgen (karwei, gamma fixet)
de maat torx die je nodig hebt is: T6
Ok dan, later nog even opzoek, misschien ligt er nog iets boven.
Maar het probleem nu is natuurlijk of die schermen compatible zijn met elkaar. Heeft jou scherm een artikelnr. of iets soortgelijks?
Maar het probleem nu is natuurlijk of die schermen compatible zijn met elkaar. Heeft jou scherm een artikelnr. of iets soortgelijks?
waarin kunnen ze verschillen dan? zal hem vanavond wel even open draaien op zoek naar een artikel nummer.
O shit zeg ik word gek van dat ding...eergister ofzo een nieuwe ROM erop, wel de Manilla2D interface, maar toch behoorlijk veel ruimte over in RAM en ROM. Leek eindelijk de perfecte ROM...loopt die net vast en komt niet meer verder dan het bootscherm...sjonge jonge...kan ik weer gaan flashen hoor...nog even en ik krijg de neiging om die rommel weg te doen en gewoon een Apple te kopen voor veels te veel geld.
ik heb de mijne ook weer uit de kast gehaald, na 2 jaar stil gelegen te hebben en geen problemen, opladen en draaien.
maar zijn hier nog mensen die em nog veel gebruiken? en welke rom is atm nou de beste?
maar zijn hier nog mensen die em nog veel gebruiken? en welke rom is atm nou de beste?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ja ik gebruik hem dagelijks. Het scherm is nu wel richting ' total loss' aan het gaan.
Wat voor ROM wil je? Extreem kaal? Standaard WM6? HTC Home? (weinig meer te vinden) Of toch maar het nieuwere Manilla2D?
Om nog even op het scherm terug te komen...
@robertverduijn
Heb je nog iets kunnen vinden?
Wat voor ROM wil je? Extreem kaal? Standaard WM6? HTC Home? (weinig meer te vinden) Of toch maar het nieuwere Manilla2D?
Om nog even op het scherm terug te komen...
@robertverduijn
Heb je nog iets kunnen vinden?
Die van mij werkt ook nog prima, ligt al een half jaar te niksen met een rabomobiel prepaid kaartje er in.
Ook hier is de batterij nog tiptop in orde, alleen het scherm is afschuuwlijk in vergelijking met de HTC Touch Pro
Ook hier is de batterij nog tiptop in orde, alleen het scherm is afschuuwlijk in vergelijking met de HTC Touch Pro
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Wat zijn jou gebruikers ervaringen met de verschillende?Saturnus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:11:
Ja ik gebruik hem dagelijks. Het scherm is nu wel richting ' total loss' aan het gaan.
ik heb nu nog steeds die van snappie draaien, doet het verder best prima.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Die van Schaps (met HTC Home) zijn mooi en tegelijk niet traag. Manilla2D is iets mooier maar eet flink meer RAM en komt af en toe ook buggie over. Kaal/uitgekleed heb ik nooit getest, echt te saai, net als de standaard ROMs.
Als je zelf veel spul installeert moet je een zo leeg mogelijke Manilla2D ROM hebben. Golden Globe bevalt mij wel. Daar tegenover staat die van bijvoorbeeld Starbase64, en vele anderen. Teveel zooi erin die je (over het algemeen) toch niet nodig hebt. Na het booten zit je dan soms als snel met nog maar 14MB RAM. Browsertje open en je kan binnen de kortste keren gaan resetten.
Met GG heb ik na de boot meestal 19-20MB over.
Als je nu tevreden bent met Schaps...gewoon zo laten. Als je echt iets nieuws wilt testen (dat is dan dus Manilla2D) pak dan GG.
Nog een categorie is Omnia's...bijvoorbeeld HerMniA. Ziet er op papier grappig uit...in de praktijk valt er weinig fun te beleven uit de widget sleperij.
Als je zelf veel spul installeert moet je een zo leeg mogelijke Manilla2D ROM hebben. Golden Globe bevalt mij wel. Daar tegenover staat die van bijvoorbeeld Starbase64, en vele anderen. Teveel zooi erin die je (over het algemeen) toch niet nodig hebt. Na het booten zit je dan soms als snel met nog maar 14MB RAM. Browsertje open en je kan binnen de kortste keren gaan resetten.
Als je nu tevreden bent met Schaps...gewoon zo laten. Als je echt iets nieuws wilt testen (dat is dan dus Manilla2D) pak dan GG.
Nog een categorie is Omnia's...bijvoorbeeld HerMniA. Ziet er op papier grappig uit...in de praktijk valt er weinig fun te beleven uit de widget sleperij.
Tering me scherm is echt helemaal naar de kloten. Moest weer eens gaan uitlijnen werd er helemaal para van. Na 50x was het nog niet goed.
Iemand nog een scherm over ofzo?
Iemand nog een scherm over ofzo?
TyTN ligt nu helemaal uit elkaar voor me...inclusief een nieuw touchscreen...dat niet past.
Laatst het scherm van de TyTN van robertverduijn ingebouwd, werkt weer lekker. 
Batterij ging de laatste tijd erg snel achteruit dus maar terug gegaan op radio 1.50 in plaats van 1.54.
Leuk eenmans topic trouwens.
Batterij ging de laatste tijd erg snel achteruit dus maar terug gegaan op radio 1.50 in plaats van 1.54.
Leuk eenmans topic trouwens.
Ook ik gebruik hem dagelijks volop. Batterij en usb connector zijn wat minder, maar verder nog alles tiptop. Heb de Manilla ROM van TAI erop draaien, Win mobile 6.5. Is nog een beetje buggy, maar net te weinig om hem naar Schap's terug te flashen op dit moment. Alleen baal ik dat ik eigenlijk niet meer naar de radio kan luisteren via de mediaplayer want die stopt er na een paar minuten mee en moet ik weer op play drukken. En TomTom moet ik altijd 2 keer starten.Saturnus schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:10:
Die van Schaps (met HTC Home) zijn mooi en tegelijk niet traag. Manilla2D is iets mooier maar eet flink meer RAM en komt af en toe ook buggie over. Kaal/uitgekleed heb ik nooit getest, echt te saai, net als de standaard ROMs.
Ik wacht eigenlijk op de TouchPro2, dus hij moet het nog even volhouden. Ik heb ook nog gekeken naar de TouchPro, maar die heeft dezelfde schermafmetingen en ik wil wat groters. Verder is het nog een prima toestel!
Hoeiendag!
ik heb een vraag voor jullie
Zou het heel erg duur zijn om de mini usb connector van de MDA Vario II te vervangen, ik heb hem namelijk opgestuurd, en krijg te horen dat dit niet binnen de garantietermen valt, en dat ik dus of de onderzoekskosten mag gaan betalen, of hij wordt vernietigd, ik ben het hier totaal mee onneens, waarom zou een afgebroken usb pinnetje meteen veel te duur zijn?
Zou het heel erg duur zijn om de mini usb connector van de MDA Vario II te vervangen, ik heb hem namelijk opgestuurd, en krijg te horen dat dit niet binnen de garantietermen valt, en dat ik dus of de onderzoekskosten mag gaan betalen, of hij wordt vernietigd, ik ben het hier totaal mee onneens, waarom zou een afgebroken usb pinnetje meteen veel te duur zijn?
Zo gaat dat altijd. Zodra het buiten de garantie is met dat soort apparaten ben je een fortuin kwijt aan reparatie kosten. Of heb je nog wel garantie? Dan zou je dat toch echt gratis voor elkaar moeten krijgen. Ik merk dat die connectors inderdaad niet het sterkste punt zijn.
ik heb nog meer dan een jaar garantie, ik mag nu dus kiezen, of ik betaal 50 euro voor niets, ik krijg mijn defecte product terug, terwijl ik in de RMA al aan had gegeven wat er kapot was, dus ze zouden makkelijk hebben kunnen zien van, dit kunnen wij niet maken. Nouja, heb er al een mail heen gestuurd
morgen ga ik er dus even heenbellen, kijken wat ze erover te zeggen hebben
ik vind dus dat ik volledig in mijn recht sta, ik heb gewoon recht op garantie, want het is zeker geen gevolg van ondeugelijk gebruikBetreft: Defecte telefoontoon volledige bericht
Geachte heer Steenbergen,
Ik heb uw brief betreffende de defecte telefoon ontvangen en ben het totaal oneens met de gestelde kostenpost.
Stel even een netto uurtarief van 50 euro per uur, dan claimt U 1 uur nodig te hebben gehad om vast te stellen dat de connector daadwerkelijk is afgebroken en een mail op te stellen dat dit niet te repareren is. Terwijl dit eerder door mij ook al is geconstateerd en als reden bij de RMA aanvraag is bijgevoegd. Ik ben van mening dat u ook van te voren vast had kunnen stellen dat reparatie "economisch niet verantwoord" zou zijn en op die grond de RMA aanvraag af te keuren. Nu verplicht u mij in feite 50 euro te betalen wil ik mijn telefoon ooit nog terugzien.
Ik ben bereid de verzendkosten te betalen voor het terugsturen van de telefoon en dan zal ik u in ieder geval de tijd dat ik de telefoon niet heb kunnen gebruiken niet aanrekenen. Verder komt er een samenvatting van dit verhaal als shopreview op tweakers.net en u kunt dit nog altijd naar boven bijstellen.
Met vriendelijke groet,
Stef
morgen ga ik er dus even heenbellen, kijken wat ze erover te zeggen hebben
TAI heeft 6.5 naar de TyTN geport.
Hij is goed bezig want naast de Titanium (volgens mij standaard) heeft hij ook de Manila2D variant nu op 6.5 gebouwd.
Helaas kan ik dat nieuwe 'start menu' (je krijgt dan geen menu maar die honingraat) echt niet hebben. Waar het ouwe op de achtergrond open bleef wanneer je een programma of setting binnenging moet je met deze nieuwe volledig opnieuw naar de map waar je zat navigeren.
Ongelooflijk trouwens de download functie van die nieuwe IE...je gaat nog liever een floppydrive aansluiten.
Hij is goed bezig want naast de Titanium (volgens mij standaard) heeft hij ook de Manila2D variant nu op 6.5 gebouwd.
Helaas kan ik dat nieuwe 'start menu' (je krijgt dan geen menu maar die honingraat) echt niet hebben. Waar het ouwe op de achtergrond open bleef wanneer je een programma of setting binnenging moet je met deze nieuwe volledig opnieuw naar de map waar je zat navigeren.
Ongelooflijk trouwens de download functie van die nieuwe IE...je gaat nog liever een floppydrive aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 01-07-2009 13:58 ]
Ik heb weer wat vaags hoor. Sinds een dag of 4 is de accu erg snel leeg. Het lijkt erop dat dit gebeurt bij het aanmelden op een WiFi netwerk. De accu gaat dan met 3-4% leeg...dus herhaal dat maar eens een keer of 10 door het op stand-by gaan plus het werkelijk gebruik van WiFi. Nu zie ik trouwens dat het percentage na een paar keer reconnecten stabiel hangt op 24...
Dan maar weer een hard reset over een paar dagen.

Dan maar weer een hard reset over een paar dagen.
Weet iemand wat voor usb cable de Hermes gebruikt.
Ik heb de normale mini usb geprobeerd en de kabel die bij mijn Diamond zat...
Ik heb de normale mini usb geprobeerd en de kabel die bij mijn Diamond zat...
Je hebt een gewone standaard (mini)USB kabel nodig.
Het maakt niet altijd goed contact bij mij, maar ik heb net het verhaal hierboven gelezen. Ook mijn connector is prut:)
Mmm. Ik orienteerde mij van de week op nieuwe toestellen, zoals de HTC HD2. Maar hierboven worden leuke roms aangeraden, dat ga ik eerst eens proberen om de aanschaf uit te kunnen stellen!
Vraag: het lukte mij laatst niet een rom er op te zetten in windows 7. Iemand anders wel? Ik ga het vandaag op mijn werk-PC maar even in XP proberen. Best spannend:)
Het maakt niet altijd goed contact bij mij, maar ik heb net het verhaal hierboven gelezen. Ook mijn connector is prut:)
Mmm. Ik orienteerde mij van de week op nieuwe toestellen, zoals de HTC HD2. Maar hierboven worden leuke roms aangeraden, dat ga ik eerst eens proberen om de aanschaf uit te kunnen stellen!
Vraag: het lukte mij laatst niet een rom er op te zetten in windows 7. Iemand anders wel? Ik ga het vandaag op mijn werk-PC maar even in XP proberen. Best spannend:)
Anoniem: 337452
Hallo,
als tijdelijke vervanging van men nokia n95 heb ik een oude htc tytn gekocht.
Kon smartphone mogenlijkheden niet missen, mr ook geen geld om voor paar weken dure nieuwe te kopen.
Ik heb geprobeerd om windows mobile 6 erop te zetten, maar ik krijg bij het updaten altijd error 206, omdat de usb connectie niet meer zou aan staan. Op de site van htc staat de win mobile 6 update voor de tytn niet meer omdat het zo een oude phone is, iemand die weet waar die te downloaden is, op een legale manier.
Het 2de probleem dat ik ondervind is dat de geheugenkaart niet herkent word, heb er men micro Sd 1gb van nokia ingestoken, en het kaartje wordt niet herkent.
als tijdelijke vervanging van men nokia n95 heb ik een oude htc tytn gekocht.
Kon smartphone mogenlijkheden niet missen, mr ook geen geld om voor paar weken dure nieuwe te kopen.
Ik heb geprobeerd om windows mobile 6 erop te zetten, maar ik krijg bij het updaten altijd error 206, omdat de usb connectie niet meer zou aan staan. Op de site van htc staat de win mobile 6 update voor de tytn niet meer omdat het zo een oude phone is, iemand die weet waar die te downloaden is, op een legale manier.
Het 2de probleem dat ik ondervind is dat de geheugenkaart niet herkent word, heb er men micro Sd 1gb van nokia ingestoken, en het kaartje wordt niet herkent.
Anoniem: 293725
Je kan het beste custom roms downloaden op XDA.
Ik zelf heb de HTC Hermes 300 / MDA Vario II met een WM 6.5 rom erop. Het werkt echt heerlijk.
Verder heb ik alles helemaal naar mijn eigen hadn getweakt en de telefoon kan nog een tijdje mee.
De originele Windows Mobile 6 rom heb ik op mijn computer staan, deze is echter wel van een T-mobile update.
Ik zelf heb de HTC Hermes 300 / MDA Vario II met een WM 6.5 rom erop. Het werkt echt heerlijk.
Verder heb ik alles helemaal naar mijn eigen hadn getweakt en de telefoon kan nog een tijdje mee.
De originele Windows Mobile 6 rom heb ik op mijn computer staan, deze is echter wel van een T-mobile update.