Goede Merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-03 11:40
Ik ga binnenkort een nieuwe 8800gts 512mb kopen en ik heb me oog laten vallen op een 8800gts 512mb van club3d.

Afbeeldingslocatie: http://www.preistrend.de/img/picts/I623713.jpg

Deze is goedkoper dan de andere 8800gts'jes van andere merken. Maar doordat ie goedkoper is begin ik een beetje te twijfelen of dit wel een goed merk is en of ik wel deze 8800gts van club3d zou moeten kopen. De bundel dat bij de videokaart wordt geleverd met spellen enz. boeit me eigenlijk helemaal niet, maar ik wil wel een kaart die van goede kwaliteit is en niet een of zo'n bagger merk dat slechte kwaliteit kaarten levert, zoals SWEEX. (jaja die maken tegenwoordig ook videokaarten 8)7 )

Kunnen jullie me misschien wat meer uitleggen over dit merk "club3d" want ik ben hier niet echt bekent mee, ik heb nog nooit een videokaart van deze merk gehad. Meningen over dit merk zijn ook ZEER welkom!

Alvast bedankt! :)

[ Voor 9% gewijzigd door nappie333 op 17-05-2008 21:31 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Al zou je even hebben gezocht dan was je al heel snel tegen topics ala Club3D werkelijk een slecht merk? aangelopen.

The devil is in the details.

• nappie333
Ja maar dat gaat niet over de 8800gts.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Het gaat je toch om het merk, niet om de kaart :? Club3D is een prima merk en aangezien de chip van de videokaart bij elke fabrikant precies hetzelfde is boeit het eigenlijk geen reet of je nou Club3D, Asus of Sweex koopt.

The devil is in the details.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:00

Pinjataaa

Hit me!

Club3D is een goed merk en het is niet te vergelijken met Sweex, ze gebruiken gewoon goede componenten en ze leveren goede support.

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:21:
Al zou je even hebben gezocht dan was je al heel snel tegen topics ala Club3D werkelijk een slecht merk? aangelopen.
Opzich is dat topic ook wel weer 5 jaar oud, kan best wat veranderd zijn ondertussen.

Zelf heb ik 1x en 1 dag een Club3D gehad. Dit was juist zo kort omdat de 8800GT die ze leverden geen regelbare fan heeft. Dit staat dan ook meteen gelijk met een stofzuiger in je kast wat ik zeker niet accepteerde. Verder zag de kaart er wel gewoon goed en degelijk uit, dus let ff op de fan aansluiting (2 kabeltjes --> geen tachometer en dus geen RPM uitlezen (en waarschijnlijk ook niet temperatuur gestuurd)).

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik heb heel veel club3d gehad, mijn ervaringen ermee zijn goed te noemen. En het is beslist geen ''b'' merk, maar verschillende meningen daarover houd je toch. ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

A- en B Merken in videoplanken & beeldkanonnen
zie 1e reactie van mij, ook hier van toepassing
Gewoon ff in de specs kijken, mocht hij echt anders zijn dan vind je dat daarin sowieso terug of lees je dat overal op internet

[ Voor 32% gewijzigd door GoldenSample op 17-05-2008 22:04 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Meestal worden referentie-ontwerpen/fabrikaten gebruikt voor dit soort kaarten. Dus zal Club3D niet slechter zijn dan veel andere merken.

Mijn ervaring met Club3D is i.i.g. goed.

• nappie333
Gebruiken ze ook geen slechter geheugen dan dat slechter overgeclockt kan worden? Want dat lees ik in dat andere topic.

[ Voor 19% gewijzigd door nappie333 op 17-05-2008 21:29 ]

Verwijderd

Nee hoor, waarom zouden ze, voor die ene euro mindere kosten een slechte naam krijgen (als je er slecht/langzamer geheugen in stopt koopt niemand het meer, bovendien is geheugen tegenwoordig extreem goedkoop).

• nappie333
Ik heb in andere topics gelezen dat SWEEX slechte kwaliteits geheugen in de 8800gt stopt waardoor het minder overclockbaar is en op den duur ook minder lang mee gaat, klopt dit?

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik wil niemand beledigen etc.. maar in mijn ervaring klokken club3d kaarten toch iets minder goed over dan andere kaarten (ja er zijn nog veel ergere merken op de markt!).

Zoiezo kan ik je aanraden om voor EVGA of XFX te gaan als je echt van plan bent om over te gaan klokken. Evga is namelijk een bedrijf dat van NVIDIA zelf is en die handpicken het geheugen en xfx koopt handpicked memory vanaf nvidia.

Andere merken hoeven dus niet perse slecht over te klokken MAAR over het algemeen zullen ze wel minder presteren dan de 2 net genoemde merken.

Macbook Pro 15" 

Verwijderd

Ik wist niet dat Sweex ook graka's maakt... (niet toch?).

Maar Club3D is gewoon een mainstream merk (gewoon goed dus).

• Clementine
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:39:
Ik wist niet dat Sweex ook graka's maakt... (niet toch?).

Maar Club3D is gewoon een mainstream merk (gewoon goed dus).
Sweex maakt inderdaad videokaarten ;)

@ club3d: als je gewoon een kaart zoekt die goed presteert voor een leuke prijs dan heb je inderdaad genoeg aan zo'n kaart :) Wil je echt de max opzoeken van wat een 8800gts kan dan kan je beter een ander merk kaart halen.

Macbook Pro 15" 

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
remcokatz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:38:
Ik wil niemand beledigen etc.. maar in mijn ervaring klokken club3d kaarten toch iets minder goed over dan andere kaarten (ja er zijn nog veel ergere merken op de markt!).

Zoiezo kan ik je aanraden om voor EVGA of XFX te gaan als je echt van plan bent om over te gaan klokken. Evga is namelijk een bedrijf dat van NVIDIA zelf is en die handpicken het geheugen en xfx koopt handpicked memory vanaf nvidia.

Andere merken hoeven dus niet perse slecht over te klokken MAAR over het algemeen zullen ze wel minder presteren dan de 2 net genoemde merken.
Onzin! Een hele tijd terug kocht ik de goedkoopste 8800GT die er was op dat moment. Sparkle was het merk. En guess what: mijn goedkope GT'tje met daarop een 3rd party cooler deed maar liefst 800core/2050ram/1850shader. Een maat van mij heeft een dure XFX 8800GT Alpha Dog en die van hem haalt dat bij lange na niet. Overclocken is vooral een kwestie van geluk hebben....nu heb ik een 9800GX2 en clock ik niet meer over ;)

Elke kaart is gemaakt volgens het reference design van nVidia. Het klopt dat sommige fabrikanten andere geheugenchips gebruiken (Samsung Qimonda etc.) maar dit zorgt meestal niet voor spectaculaire verschillen.

[ Voor 9% gewijzigd door Janssen op 17-05-2008 21:55 ]

• Clementine
Janssen schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:51:
[...]

Onzin! Een hele tijd terug kocht ik de goedkoopste 8800GT die er was op dat moment. Sparkle was het merk. En guess what: mijn goedkope GT'tje met daarop een 3rd party cooler deed maar liefst 800core/2050ram/1850shader. Een maat van mij heeft een dure XFX 8800GT Alpha Dog en die van hem haalt dat bij lange na niet. Overclocken is vooral een kwestie van geluk hebben....nu heb ik een 9800GX2 en clock ik niet meer over ;)

Elke kaart is gemaakt volgens het reference design van nVidia. Het klopt dat sommige fabrikanten andere geheugenchips gebruiken (Samsung Qimonda etc.) maar dit zorgt meestal niet voor spectaculaire verschillen.
Dan heeft die vriend van jou bad luck met z'n XFX. Sparkle is btw al lang geen B merk meer maar 1 van de betere merken voor de 8 en 9 series van nvidia.

Voor de rest zou ik inderdaad niet overclocken met een 9800gx2.. die dingen worden al veel te warm als je ze stock draait :'(

BTW: niet elk merk gebruikt het referentie design... als dat zo was kon ik namelijk een review sample dat ik hier heb liggen (G92 vga water block) zo op mijn oude 8800gt (gainward) zetten. En dit is NIET het geval.

p.s. Om welke alpha dog versie gaat het precies? Als het een PRE overclocked kaart is kan ik mij goed voorstellen dat die niet verder gaat. Flash je hier een andere bios op zou hij al gauw verschil moeten zien ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Clementine op 17-05-2008 22:01 ]

Macbook Pro 15" 

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik heb al drie Club3D kaarten gehad en geen problemen gehad. Club3D is vaak goedkoper omdat ze kaler worden geleverd met alleen het hoogstnodige. Heb je dus geen behoefte aan extra games of accessoires dan zou ik gewoon voor die kaart kiezen.

En zoals gezegd zit er tegenwoordig nauwelijks verschil meer tussen videokaarten omdat het te gecompliceerd is om van het reference design af te wijken. Het verschil gaat dan al snel zitten in de koeler en extra's zoals games en software.

• nappie333
Maar is de club3d 8800gts dan geen reference design? Met een reference cooler?

[ Voor 20% gewijzigd door nappie333 op 17-05-2008 22:06 ]

• Clementine
jona schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:03:
En zoals gezegd zit er tegenwoordig nauwelijks verschil meer tussen videokaarten omdat het te gecompliceerd is om van het reference design af te wijken. Het verschil gaat dan al snel zitten in de koeler en extra's zoals games en software.
Over die extra's ben ik het met je eens.

Over de rest: "we agree that we disagree"

@nappie: ik zou het je niet kunnen vertellen. Kijk anders even op de website van club3d of het erbij staat :)

[ Voor 11% gewijzigd door Clementine op 17-05-2008 22:07 ]

Macbook Pro 15" 

• nappie333
Maar de koeler ziet er wel zo uit als alle andere 8800gts koelers van andere merken. Maar of het echt reference is weet ik niet. Iemand die het wel weet?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
remcokatz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:57:
[...]

Dan heeft die vriend van jou bad luck met z'n XFX. Sparkle is btw al lang geen B merk meer maar 1 van de betere merken voor de 8 en 9 series van nvidia.

Voor de rest zou ik inderdaad niet overclocken met een 9800gx2.. die dingen worden al veel te warm als je ze stock draait :'(

BTW: niet elk merk gebruikt het referentie design... als dat zo was kon ik namelijk een review sample dat ik hier heb liggen (G92 vga water block) zo op mijn oude 8800gt (gainward) zetten. En dit is NIET het geval.

p.s. Om welke alpha dog versie gaat het precies? Als het een PRE overclocked kaart is kan ik mij goed voorstellen dat die niet verder gaat. Flash je hier een andere bios op zou hij al gauw verschil moeten zien ;)
Ik weet niet exact welk type XFX 8800GT het is, maar het ging in elk geval om een Alpha Dog exemplaar dat voorzien is van hogere kloksnelheden. We hebben geprobeerd het corevoltage te verhogen mbv Nibitor maar dit mocht niet baten. Hij heeft gewoon pech gehad denk ik...

M.b.t. de reference designs moet ik je inderdaad gelijk geven. Sommige fabrikanten gebruiken andere pcb's of een aangepast vrm circuit.

P.S: bestaat er een luchtkoeler voor de 9800GX2 die beter is dan het standaard exemplaar? Geluid is geen issue ;)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 02:44

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

nappie333 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:06:
Maar is de club3d 8800gts dan geen reference design? Met een reference cooler?
ja en ja, maar ze zullen dus bezuinigen op condensatoren & spanningsregelaars(stabiliteit en daardoor levensduur), tv-out chips (als dat niet is geintegreerd), en ook het geheugen: dit zal zo krap mogelijk zijn bemeten als je pech hebt wbt overclockmogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door powerflux op 17-05-2008 22:14 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• nappie333
Dus club3d is dus wel een slecht merk die videokaarten maakt die niet lang meegaan door bezuiniging?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nappie333 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:19:
Dus club3d is dus wel een slecht merk die videokaarten maakt die niet lang meegaan door bezuiniging?
Waarom ga je niet zelf reviews zoeken? Meningen zijn meestal erg gekleurd en niet op feiten gestoeld, maar puur op voorkeuren. Je trekt nu zelf gelijk conclusies als er 1 iemand iets zegt, en verandert dit gelijk weer als de volgende iets anders zegt. Gewoon zelf aan de slag gaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:52

Twazerty

AVCHDCoder developer

nappie333 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:19:
zowat elk merk bezuinigd. Dus dat zegt niets over een merk. Het gaat erom tot hoever wil je bezuinigen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

als het echt een slecht merk zou zijn dan zouden ze niet lang bestaan maar waar het omgaan is dat waarschijnlijk de potentieel om over te clocken minder is dan de duurdere kaarten maar dat merk je dus ook in de goedkopere prijs zou ik zeggen maar om het dan als slecht te bestempelen is overdreven als het doet wat het moet doen volgens de specificaties en als jij er meer wilt uit persen dan is dat jouw keuze en als dat niet lukt dat moet je niet gaa klagen over dat het een slecht merk is als het niet de over clokc prestaties levert wat jij er van verwacht want ze maken geen reklame volgens mij met de bewering dat je het super over kunt clocken

• Clementine
Janssen schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:10:
[...]
P.S: bestaat er een luchtkoeler voor de 9800GX2 die beter is dan het standaard exemplaar? Geluid is geen issue ;)
Naar mijn weten niet. Zoiezo zou ik dat ding niet kopen.. maar goed aangezien jij er 1 hebt :P

Maybe is waterkoeling iets voor jou? Het hoeft allemaal niet meer zo veel te kosten tegenwoordig en het zou je zeker een performance boost moeten geven!

Kijk anders ook even op mijn site voor tips daarover :X

Macbook Pro 15" 

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Wat merken betreft is het simpel: In het verleden behaalde resultaten...

Zelfs een merk met de slechtste reputatie heeft goede kaarten en zelfs het merk met de beste reputatie heeft maandagmorgenontwerpen. Je moet gewoon kijken naar reviews en ervaringen individuele kaarten. Afgaan op merk in plaats van kaart getuigt gewoon van luiheid en kort door de bocht willen gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.