Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

The Champ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:28:
Nu je dus ook Eredivisie Live kan ontvangen op je telefoon, is het ook mogelijk dat je je telefoon op je tv kunt aansluiten, zodat je eredivisie live op je tv kunt kijken, of misschien op je computer, zodat je het via je monitor kunt kijken?

De Nokia N98 komt eraan, zou het daarop misschien wel kunnen? Iemand enig idee?
Iemand van Nokia vertelde mij dat de TV out niet ondersteunt zal worden in combinatie met DVB-H.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de resolutie van het beeld (320x240) dan copyright zaken. Als je 320x240 pixels op een 42" LCD gaat uittrekken, ziet dat er echt niet uit.
Mijn volgende vraag was dat als je het nu hebt opgenomen (standaard mogelijk met de N96), kun je het dan wel zien? Helaas ook niet omdat de player van de videorecorder in de TV software zit en niet bij de standaard video applicatie.

Logischerwijs lijkt het me dat de N98 het ook niet zal ondersteunen.

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb net met Hi gebeld want daar bieden ze de N96 nu ook aan.

Dus ik wil daar mn abbo verlengen en vraag wanneer mobielTV komt bij Hi. Het antwoord was: Nooit.
Had ze verder ook geen reden voor. Was gewoon een dienst van KPN en zal nooit bij Hi komen...

Vaag of vaag?

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Cambach schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:55:

Dus ik wil daar mn abbo verlengen en vraag wanneer mobielTV komt bij Hi. Het antwoord was: Nooit.
Had ze verder ook geen reden voor. Was gewoon een dienst van KPN en zal nooit bij Hi komen...

Vaag of vaag?
Nee, dit is momenteel het paradepaardje van KPN. Voordat KPN anderen op haar netwerk toe laat moet KPN even de tijd gehad hebben om iedereen minimaal één keer af te wijzen in de onderhandelingen en even naar buiten stralen 'KPN heeft MobielTV... en niemand anders!'. Dus ook Hi krijgt dit niet. Waarom Hi het nooit krijgt? Een iets te snelle reactie maar het zou goed kunnen kloppen. Hi heeft een imago dat uitstraalt dat zij voor studenten en scholieren gaan. Internet kan dan nodig zijn maar TV absoluut niet. Dus waarom het dan wel aanbieden? De mensen die het dan willen gaan maar naar KPN. :) Ik denk overigens dan MobielTV van KPN pas écht interessant gaat worden over 1,5 jaar. Nu worden alle abo's afgesloten met gratis MobielTV voor de gehele loopduur. Als die contracten straks aflopen moet iedereen natuurlijk wel het abo van MobielTV gaan verlengen dus die pakketten zullen dan fors uitgebreid gaan worden om het nóg aantrekkelijker te maken. Da's mijn visie erop. :)

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
djpdjpnl schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:11:
[...]

Nee, dit is momenteel het paradepaardje van KPN. Voordat KPN anderen op haar netwerk toe laat moet KPN even de tijd gehad hebben om iedereen minimaal één keer af te wijzen in de onderhandelingen en even naar buiten stralen 'KPN heeft MobielTV... en niemand anders!'. Dus ook Hi krijgt dit niet. Waarom Hi het nooit krijgt? Een iets te snelle reactie maar het zou goed kunnen kloppen. Hi heeft een imago dat uitstraalt dat zij voor studenten en scholieren gaan. Internet kan dan nodig zijn maar TV absoluut niet. Dus waarom het dan wel aanbieden? De mensen die het dan willen gaan maar naar KPN. :) Ik denk overigens dan MobielTV van KPN pas écht interessant gaat worden over 1,5 jaar. Nu worden alle abo's afgesloten met gratis MobielTV voor de gehele loopduur. Als die contracten straks aflopen moet iedereen natuurlijk wel het abo van MobielTV gaan verlengen dus die pakketten zullen dan fors uitgebreid gaan worden om het nóg aantrekkelijker te maken. Da's mijn visie erop. :)
KPN is toch voor de zakelijke markt? En zoals je zegt is Hi voor studenten en scholieren. Die kijken toch veel meer tv dan een zakelijk iemand?

Het is volgens mij nog echt een gadget die vooral jongeren interessant vinden. Rondlopen en zeggen: "kijk ik kan tv kijken op mn mobiel." Een zakelijk iemand zie ik niet snel tv kijken op z'n mobiel (of ouder iemand).

• djpdjpnl
  • Niet online
Cambach schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:28:
[...]

KPN is toch voor de zakelijke markt? En zoals je zegt is Hi voor studenten en scholieren. Die kijken toch veel meer tv dan een zakelijk iemand?

Het is volgens mij nog echt een gadget die vooral jongeren interessant vinden. Rondlopen en zeggen: "kijk ik kan tv kijken op mn mobiel." Een zakelijk iemand zie ik niet snel tv kijken op z'n mobiel (of ouder iemand).
Wat denk je van de pikkie's die een dikke tv op kantoor hebben hangen om maar zoveel mogen RTL Z te kunnen volgen. :) Het heeft inderdaad een hoog gadget gehalte maar niet noodzakelijk. Breng je het nar Hi toe dan kunnen ouders het vertrouwen verliezen omdat ze 'je kind pushen om een extra abonnement af te sluiten'. Dit gebeurt nu natuurlijk ook, maar op een wat subtielere manier.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner
Cambach schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:28:
KPN is toch voor de zakelijke markt?
Hoe kom je daarbij? De huidige doelgroep voor KPN Mobiel gaat verder daar waar Hi ophoudt: starters en jong volwassenen van 25-45 jaar. Vandaar ook de campagne van Flexibel, je leven is "in beweging". Er is niet voor niets een aparte divisie voor ZM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Wat is de volgende telefoon die gaat komen waarop je TV kan kijken, dus één met een DVB-H Tuner erop.
Ik heb namelijk al meerdere sony-ericssons gehad in het verleden en die bevallen me wel. Maar ja ik weet nog geen één toestel daarvan waarop je tv kunt kijken.

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik was een beetje laat met het invullen van die Mobiel TV enquete op www.blauw.com/mobieltv Wie heeft die enquete wel in kunnen vullen en waren er ook zinnige vragen?

Of kon je alleen maar bevestigen dat je het allemaal mooi en prachtig vond.... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:06
bvk schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:36:
Ik was een beetje laat met het invullen van die Mobiel TV enquete op www.blauw.com/mobieltv Wie heeft die enquete wel in kunnen vullen en waren er ook zinnige vragen?
Ik heb deze enquete ingevuld. Naar mijn idee zaten er goede vragen bij. Ik moest wel wat aanpassingen doen aan mijn eerst gegeven antwoorden. Ik kijk namelijk amper naar Mobiele TV (verkeerde zenders). Hierdoor was ik binnen 5 minuten klaar met de enquete. Ik heb nu aangegeven dat ik 1 keer per week tv kijk. Voor mij was de belangrijkste vraag welke zenders ik nog miste (of welke overbodig zijn).

Ik mis persoonlijk RTL7 en Eurosport. Dat heb ik dus kunnen aangeven. nu maar hopen dat meer mensen deze wens hebben uitgesproken.

PSN: IS_DJ

• jelle.

jelle.

Product Owner
Cambach schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:55:

Vaag of vaag?
Inmiddels is MobielTV ook beschikbaar bij Hi, sinds afgelopen maandag :) Ook €9,95 zoals bij KPN, alleen is MobielTV niet gratis gedurende je contractperiode bij een bepaald abonnement, zoals KPN Flexibel 22,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223141

Ik heb een KPN Flexibel abbo, met gratis Mobiel TV gedurende mijn contract.
Nou viel vanavond mijn programma gids weg, waar de zenders in staan.

Heb ik die programma gids weer terug gehaald, en wat zag ik tot mijn verbazing als ik het wilde activeren zou het mij 9 euro per maand kosten.
wat gezien mijn contract niet de bedoeling is..

Iemand anders hier ervaringen mee??

offtopic:
Zal je altijd zien gebeurt op een zondag, Klantenservice gesloten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gewoon activeren, er wordt heus niet 9 euro opnieuw afgeschreven.
Heb dit verhaal al eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 19:05
Hoe haal je de programmagids opnieuw op dan?

Ik doe het al een week zonder, en dat is best lastig :}

Overigens, waardeloos dat je van KPN wel 2 jaar gratis krijgt en je bij Hi gewoon moet betalen voor de dienst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
adinsx schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:01:
Overigens, waardeloos dat je van KPN wel 2 jaar gratis krijgt en je bij Hi gewoon moet betalen voor de dienst..
....marketing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Ik krijg nu error 30342 als ik m'n abo op MobielTV opnieuw wil aanvragen omdat ie 'm opeens gewist heeft nadat wonderbaarlijk de 24mnd opeens op 20 dec. afgelopen waren. Volgens Robertwebbe helpt het in veel gevallen door een andere simkaart te plaatsen en MobielTV te starten en dan weer terug naar je eigen sim te gaan. Helaas werkt het hier niet maar voor zij waar het wel werkt, misschien een handige tip. :) Maandag eventjes langs de Primafoon hobbelen om te kijken of zij een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Na een hele tijd geen programmagids te hebben kunnen ontvangen, nu doet geen 1 van de zenders het. Ik krijg de melding dat er geen live inhoud beschikbaar is voor dit kanaal! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Upbeat schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:35:
Na een hele tijd geen programmagids te hebben kunnen ontvangen, nu doet geen 1 van de zenders het. Ik krijg de melding dat er geen live inhoud beschikbaar is voor dit kanaal! :/
Ik denk dat het aan het bereik ligt. Misschien dat je eventjes moet wachten. Vandaag was er wel een storing bij MobielTV maar die is inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
djpdjpnl schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat het aan het bereik ligt. Misschien dat je eventjes moet wachten. Vandaag was er wel een storing bij MobielTV maar die is inmiddels opgelost.
Hij doet het nog steeds niet, ik heb ook buiten geprobeerd. Ik krijg nog steeds dezelfde melding! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 19:05
Je moet even de instellingen resetten en daarna de boel weer opnieuw abonneren.

Heb ik ook moeten doen afgelopen weekend omdat ik het ook niet meer ontving.

Met een paar minuten ben je klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag heb de Nokia SU-33W Mobile TV Receiver mogen testen.

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/S/SU-33W/SU-33W_312x312.jpg

Met deze accessoire wordt het mogelijk om Mobiele TV van KPN te kunnen kijken op de N73, N78, N79 en N85 (en meer zullen volgen). Uiteraard moet je wel een KPN abonnement hebben waarop het mogelijk is om een mobiel TV abonnement te nemen, anders heb je er niets aan.

De kwaliteit is echt verassend goed (vergelijkbaar met de N96) en de userinterface was goed en logisch. Ik heb een filmpje gemaakt terwijl ik aan het testen was voor degenen die het leuk vinden om mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Hey dat ziet er goed uit zeg :) Verbinding gaat dan met bluetooth ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

jelle. schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:43:
Hey dat ziet er goed uit zeg :) Verbinding gaat dan met bluetooth ofzo?
Jep. Hij kost trouwens zo rond de 70 euro (op internet).

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 07-01-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het omschakelen is nog langzamer dan op de P960. En wéér niet fullscreen op alle kanalen. Zeer gemiste kans !

Ik vraag me trouwens af hoe het gaat op de N73, dat is toch al een behoorlijk verouderd toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

hmm, cool.

Maar op de nokia site staat dat de SU-33w alleen werkt op de N73.
Ik heb zelf een N95 en een E60. Werkt die SU-33w daar dan misschien ook op?

het apparaat is inderdaad niet duur, en een leuke extra om op je mobiel tv te kijken
(ik heb nu die samsung voor mobielTV, maar ik ben er niet zo van gecharmeerd, zappen is overigens net zo traag volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 3671 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:51:
hmm, cool.

Maar op de nokia site staat dat de SU-33w alleen werkt op de N73.
Ik heb zelf een N95 en een E60. Werkt die SU-33w daar dan misschien ook op?

het apparaat is inderdaad niet duur, en een leuke extra om op je mobiel tv te kijken
(ik heb nu die samsung voor mobielTV, maar ik ben er niet zo van gecharmeerd, zappen is overigens net zo traag volgens mij)
Ja, op de Nokia site staat alleen de N73 nog, zal nog wel aangepast moeten worden denk ik. De nieuw toegevoegde toestellen zijn sinds de laatste softwareversies van de benodigde ondersteuning voorzien, voor de E60 is dat nog niet het geval. Ik vermoed dat dat ook niet gaat gebeuren, het is meer iets voor de N series (de E is meer de serieuze zakelijke sectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De software voor de E60 is al tijden niet meer geupdate, en dat zal dus ook wel niet meer gebeuren.

maar N95 nog zeer geregeld. Weet jij of dit apparaat met de n95-1 werkt ? (eerste generatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 18:26
Is het nog meer mensen opgevallen dat Nederland 1 regelmatig wordt vervangen door Nederland 2?
En dat Nederland 3 nogal eens wordt vervangen door 101 TV ???

KPN Klantenservice verklaart me voor gek, en heeft geen idee waar ik het over heb ...
Is dit een storing? Hebben meer mensen hier last van?
Op de KPN site staat iig niks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 3671 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:56:
De software voor de E60 is al tijden niet meer geupdate, en dat zal dus ook wel niet meer gebeuren.

maar N95 nog zeer geregeld. Weet jij of dit apparaat met de n95-1 werkt ? (eerste generatie)
Nee, de N95 wordt niet ondersteund. Alleen de N78 en N85. Volgens mail van Nokia zou die ook op de N78 en N79 moeten werken. Echter heb ik het al op de N78 getest en dat werkte niet goed, veel vastlopers. De N79 heb ik nog niet getest.

Nu ik hem iets langer heb, merk ik toch wel wat opmerkelijke zaken:
- TV heeft alle bluetooth bandbreedte nodig, je kunt tijdens het TV kijken alleen maar een verbinding hebben met de ontvanger
- Het bereik is ook maar een meter of 2 van de ontvanger af. Ongetwijfeld is het een klasse 2 apparaat (max 10 meter) maar na een meter of 2 is het signaal dusdanig verminderd dat je soms hickups in de verbinding krijgt.
- Hij start niet altijd, soms een paar keer proberen voordat het lukt.
- Het zappen gaat naar mijn gevoel te traag. Maar is denk ik meer typisch voor DVB-H in het algemeen, de "gewone" toestellen hebben hier ook last van

Maar verder is het een coole gadget, mijn kinderen zijn er dol op, zodra we in de auto zitten voor een langer ritje, willen ze TV kijken.

Zilverdael80 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:57:
Is het nog meer mensen opgevallen dat Nederland 1 regelmatig wordt vervangen door Nederland 2?
En dat Nederland 3 nogal eens wordt vervangen door 101 TV ???

KPN Klantenservice verklaart me voor gek, en heeft geen idee waar ik het over heb ...
Is dit een storing? Hebben meer mensen hier last van?
Op de KPN site staat iig niks ...
Ik denk dat ze dan iets uitzenden waarvoor er geen redistributierechten voor mobiel voor zijn. Vergis je niet in het wespennest van rechten op content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is beleid.

Kpn mobielTV zendt niet echt Nederland 1 en 3 uit.
Tot 18:00 uur wordt Nederland 2 uit gezonden op de plek van Nederland 1.
vermoedelijk omdat Nederland1 tot 18:00 nieuws herhaalt, en ze daarvoor RTL24 hebben.
Op de plek van nederland 3 wordt in de middag 101 TV uitgezonden.
vermoedelijk omdat dit ook het aanbod verbreedt. 101tv heeft snelle filmpjes die op jongeren zijn gericht.
En Hi heeft nu ook TV, dus vandaar: 101tv.

Ik denk niet dat er een probleem is met rechten, ze hebben zelfs teveel rechten, puur om meer mensen te behagen.

Helaas zijn ze vaak te laat met switchen, dus dan kijk je nog naar Max middag TV ipv het nos journaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Anoniem: 3671 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:24:
Dat is beleid.

Kpn mobielTV zendt niet echt Nederland 1 en 3 uit.
Tot 18:00 uur wordt Nederland 2 uit gezonden op de plek van Nederland 1.
vermoedelijk omdat Nederland1 tot 18:00 nieuws herhaalt, en ze daarvoor RTL24 hebben.
Op de plek van nederland 3 wordt in de middag 101 TV uitgezonden.
vermoedelijk omdat dit ook het aanbod verbreedt. 101tv heeft snelle filmpjes die op jongeren zijn gericht.
En Hi heeft nu ook TV, dus vandaar: 101tv.

Ik denk niet dat er een probleem is met rechten, ze hebben zelfs teveel rechten, puur om meer mensen te behagen.

Helaas zijn ze vaak te laat met switchen, dus dan kijk je nog naar Max middag TV ipv het nos journaal :(
Is daar niks tegen te doen?
Ik heb mijn toestel -juist- gekocht om NL1 ... Daarop komen vaak van die aparte evenementen zoals laatst het NK natuurijsschaatsen... En dan komt KPN vrolijk met NL2 aanzetten, een of ander tekenfilmpje.
Als ik dat had willen zien, had ik wel YouTube gekeken oid. Ik heb het -juist- om de Live TV met relevante informatie, welke RTL24 IMO niet altijd geeft.
Ik ben ook niet erg gecharmeerd van deze wijziging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
En ik heb het juist gekocht voor studio sport te kijken op NL1 op zondag en dat wordt ook niet uitgezonden dan!! :(

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet niet of het een wijziging is.
De 2 maanden dat ik het heb was het al zo.

En nee dat werd er niet bijgezegd bij aankoop. :(

Ik weet ook niet of het een reden tot ontbinden van het contract is, want meestal hebben televisie/kabel aanbieders in hun algemene voorwaarden staan dat ze recht hebben op elk mogelijk moment het zenderaanbod te veranderen. klanten hebben het maar te slikken.

Het enige wat je kan doen is een andere aanbieder nemen, of hopen dat kpn het verandert.
Vodafone zend alle 3 de nederlanden gewoon uit via HSDPA. (eerste drie maanden nu gratis, zelfs bij prepaid!)
T-mobile weet ik niet. Je kan ook naar de LG DVB-T telefoons gaan kijken KB770 en KB620T . In theorie kunnen die Nederland 1,2,3 en regionaal ontvangen via het normale FTA digitenne signaal, en dat gratis!. (maar ze worden nog niet hier verkocht, dus heb het nog niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 3671 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:06:
Je kan ook naar de LG DVB-T telefoons gaan kijken KB770 en KB620T . In theorie kunnen die Nederland 1,2,3 en regionaal ontvangen via het normale FTA digitenne signaal, en dat gratis!. (maar ze worden nog niet hier verkocht, dus heb het nog niet getest)
Als je dat wilt kun je ook de Sinye DTV18 kopen. Die haalt inderdaad Ned 1, 2 en 3 uit de lucht. Daar heb ik de WK en de Olympische Spelen goed op kunnen volgen. Zeer brakke GPRS browser, maar perfect beeld. Zoek op eBay.nl maar eens naar 'DTV3200', want zo heet hij tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Anoniem: 3671 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:06:
ik weet niet of het een wijziging is.
De 2 maanden dat ik het heb was het al zo.
...
16 September werd het officieel in NL gelanceerd, en toen was Nederland 1 24/7 beschikbaar. . . .
Het is dus een wijziging waarvan ik als klant niet over ben geinformeerd...
Klantenservice kan niet zeggen wanneer die precies is doorgevoerd, want die ontkennen de wezelijke wijziging nog altijd...
Ik heb inmiddels een officiele klacht ingedient, want er wordt nog altijd geadverteerd met Nederland 1 ... Terwijl deze dus niet altijd beschikbaar is...
Over 4 werkdagen belooft KPN meer duidelijkheid.

btw; over dat rechten verhaal... Dat lijkt me niet op te gaan voor de publieke zenders, gezien deze Free to Air zijn, en deze me dus weinig te maken lijken te hebben met uitzendrechten ... Of zie ik dat weer verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 06:44:
[...]
Als je dat wilt kun je ook de Sinye DTV18 kopen. Die haalt inderdaad Ned 1, 2 en 3 uit de lucht. Daar heb ik de WK en de Olympische Spelen goed op kunnen volgen. Zeer brakke GPRS browser, maar perfect beeld. Zoek op eBay.nl maar eens naar 'DTV3200', want zo heet hij tegenwoordig.
Ik koop liever geen chinese meuk, heb ik slechte ervaringen mee. Ook is garantie claimen bij Nokia of LG toestellen een stuk makkelijker. Trouwens de LG KB620T is nog goedkoper ook. Deze kan je al voor 100 tot 130 euro krijgen via duitse handelaren op ebay.

Ik heb nu ook zo;n Nokia SU-33w module gekocht (60,- euro inclusief verzendkosten naar nederland via ebay duitsland), werkt inderdaad niet met een N95 en E60. Mijn Nokia N73 is helaas vertraagd, maar die krijg ik volgende week. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 3671 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:11:
[...]
Ik heb nu ook zo;n Nokia SU-33w module gekocht (60,- euro inclusief verzendkosten naar nederland via ebay duitsland), werkt inderdaad niet met een N95 en E60. Mijn Nokia N73 is helaas vertraagd, maar die krijg ik volgende week. :-)
Ik hoop voor je dat hij het dan een beetje goed wil gaan doen op de N73, laat je bevindingen nog even weten.
De reden dat ik er mijn twijfel over heb was mijn ervaring met de N78, daar had ik toch meer vastlopers mee dan dat ik gewoon tv kon kijken. Gevoelsmatig kreeg ik het idee dat dat veroorzaakt werd door de beperking in processorpower en geheugen. Maar wellicht zijn het nog bugs in de applicatie (versie 1) en wordt dat nog opgelost. De N79 heb ik nog niet getest maar hoop ik van de week nog even te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 18-01-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11-2020
W00fer schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:48:
Gewoon activeren, er wordt heus niet 9 euro opnieuw afgeschreven.
Heb dit verhaal al eerder gehoord.
Heb begrepen via deze thread dat DVB-H geen free to air kanalen kan ontvangen net in tegenstelling bij DVB-T.
Heb de Nokia N96 met een T-mobile abo en mobielTV. Dacht eerst dat deze via DVB-H werd ontvangen. Wat blijkt, mobielTV werd gestreamed via UMTS; dus als veel mensen kijken dan is alles hortend en stotend beeld met niet gesynchroned geluid. Ben zeer teleurgesteld.
Nou kan ik DVB-H niet ingeschakeld krijgen, omdat T-mobile dit niet ondersteund.
Nou heb ik de volgende SWITCH truck in gedachte. Kan iemand mij helpen of bevestigen of dit lukt:
Voor DVB-H moet je de programmagids/rechten/kanalen binnen halen via KPN abo.
Het is een klein bestandje waarschijnlijk die de LiveTV activeert.
Gebruik of leen effe de KPN SIM die mobielTV heeft van een kennis/vriend en stop die in jouw eigen T-Mobile N96 Nokia toestel.
Haal de programmagids/rechten/kanalen via dat toestel op.
Stop jouw eigen T-mobile/Vodafone Sim terug. En nou ben ik benieuwd. Hebben we beeld of geen beeld via DVB-H?????

By the way heb gehoord dat als je de firmware upgrade doet van dat toestel dan moet je weer opnieuw die programmagids/rechten/kanalen opnieuw ophalen.

Probeer en laat horen of dat lukt. Misshien is het een klein bestand dat uitwisselbaar is en dat je bereid bent om deze te posten op internet?

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

aangeboden schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 00:27:
[...]
Nou heb ik de volgende SWITCH truck in gedachte. Kan iemand mij helpen of bevestigen of dit lukt:
Voor DVB-H moet je de programmagids/rechten/kanalen binnen halen via KPN abo.
Het is een klein bestandje waarschijnlijk die de LiveTV activeert.
Gebruik of leen effe de KPN SIM die mobielTV heeft van een kennis/vriend en stop die in jouw eigen T-Mobile N96 Nokia toestel.
Haal de programmagids/rechten/kanalen via dat toestel op.
Stop jouw eigen T-mobile/Vodafone Sim terug. En nou ben ik benieuwd. Hebben we beeld of geen beeld via DVB-H?????
Helaas, leuk bedacht maar gaat niet lukken. Iedere keer dat je Mobiel TV opstart wordt via de SIM je rechten gechecked dus zodra je die er uit haalt, werkt het niet meer. Het enige dat je er mee opschiet is dat je nog wel de programmagids kunt openen en bekijken maar daar heb je natuurlijk weinig aan zonder TV beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25
robertwebbe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:25:
[...]

Helaas, leuk bedacht maar gaat niet lukken. Iedere keer dat je Mobiel TV opstart wordt via de SIM je rechten gechecked dus zodra je die er uit haalt, werkt het niet meer. Het enige dat je er mee opschiet is dat je nog wel de programmagids kunt openen en bekijken maar daar heb je natuurlijk weinig aan zonder TV beeld.
Zelfs van de gids weet ik het niet. Elke keer wanneer ik TV kijk op mijn P960 maakt mijn telefoon verbinding via UMTS om te kijken of ik inderdaad KPN klant ben, zo ja of ik ook MobielTV heb.

Dus aangeboden, als je iets denkt maar niet zeker weet, vraag het even aan de medewerker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caribman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-04 20:42
Ben van plan om nu een DVB-H Toestel te kopen...ben alleen helemaal weg van de lopende HTC series..is er een PDA -Phone incl. DVB-H beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De Nokia N97 krijgt ook DVB-H volgens mij. Dat is een PDA/phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caribman
W00fer schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:46:
De Nokia N97 krijgt ook DVB-H volgens mij. Dat is een PDA/phone.
Ja, maar deze is Symbian based, ben gewoon een liefhebber van Windows Mobile...maar ja, ik heb de N97 tot nu toe nog niet in het echt gezien, dus ga maar eens op onderzoek! Op de factsheet staat overigens geen DVB-H vermeld??? Kan de N97 dit wel aan dan?

Verder, hoe loopt KPN KPN Mobiele TV in een rijdende auto?

[ Voor 33% gewijzigd door caribman op 25-01-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:31:
Vandaag heb de Nokia SU-33W Mobile TV Receiver mogen testen.

Met deze accessoire wordt het mogelijk om Mobiele TV van KPN te kunnen kijken op de N73, N78, N79 en N85 (en meer zullen volgen). Uiteraard moet je wel een KPN abonnement hebben waarop het mogelijk is om een mobiel TV abonnement te nemen, anders heb je er niets aan.
Welke access point moest je sellecteren om je rechten te downloaden? "kpn internet" of "streaming portal"??

hmm. Ik krijg het niet aan de praat. als ik me probeer te abonneren op de basis Tv dienst, zegt hij dat de aanvraag is verzonden en dat ik moet wachten op besvestiging. Maar die komt dus niet.

Misschien kpn eens bellen, maar ik vermoed dat daar ook niemand iets hier vanaf weet. (al hun telefoons zijn vooraf ingesteld).

Ik heb kpn gebeld, en inderdaad: "Nee meneer dat gaat niet werken, want er zijn slecht 3 toestellen geschikt voor MobielTV: de LG, de Samsung en de N96. Alle andere toestellen gaan niet werken"
En verder kom je niet, bij de "klantenservice"

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 27-01-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HET WERKT!!!

Geen idee waarom nu wel, maar gebruikmakend van het "Mobiele Startsite" AP (dat door nokia van te voren is ingesteld ).
Misschien was het een tijdelijke storing bij digitenne, of komt het omdat ik op deze plek beter digitenne ontvangst heb (100/100 ipv 40/100).

geluid is beter op de N73 dan de samsung. Beeld maakt geen verschil en zappen is ook op alletwee traag (zal wel bij DVB-H horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caribman
Iemand een idee welk nieuw toestel DVB-H ondersteund? De N96 is de meest recente, maar nu ook alweer oud. Zijn er nieuwe toestellen op komst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caribman
Ik lees in oude posts dat KPN voorheen dmv 3g/umts mobiele TV via streaming aanbood. Ik heb een HTC Diamond2, dus geen DVB-H ontvanger...is streaming van KPN TV nog beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja dat werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 13:33
ik wou effe medelen dat de SU-33W ook met de Nokia 5800 werkt.
check: http://www.youtube.com/watch?v=f9QXOjPHXkk (andere taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dexx2233 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:13:
ik wou effe medelen dat de SU-33W ook met de Nokia 5800 werkt.
check: http://www.youtube.com/watch?v=f9QXOjPHXkk (andere taal)
De meeste 5800 toestellen missen de applicatie die je nodig hebt.
Maar op de italiaanse nokia kan je hem wel downloaden.

http://discussions.europe...essories&message.id=14137

Het werkt prima bij mij op mijn nieuwe 5800!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Anoniem: 3671 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:14:
[...]

De meeste 5800 toestellen missen de applicatie die je nodig hebt.
Maar op de italiaanse nokia kan je hem wel downloaden.

http://discussions.europe...essories&message.id=14137

Het werkt prima bij mij op mijn nieuwe 5800!
uitstekend... hmmm, zou het dan ook op de N97 gaan werken?? zelfde os als de 5800 dacht ik.. of is dat weer nieuwer... btw.. ik heb nog steeds error -30342 op de N96 :( wat een ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ja hoor, het werkt prima met de N97:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
WAUW!!!! weet je hoe BLIJ je mij maakt :D
ik zit al weken te klieren met de N96 dus.. en nu!! dit!!! je bent een held ;)
nou weet ik het zeker, dit wordt m,n volgende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dexx2233 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:30:
WAUW!!!! weet je hoe BLIJ je mij maakt :D
ik zit al weken te klieren met de N96 dus.. en nu!! dit!!! je bent een held ;)
nou weet ik het zeker, dit wordt m,n volgende..
Graag gedaan Johan.

Betreft je N96 probleem, heb je al de laatste firmware draaien?
Heb je je Mobiele TV instellingen al een keer gereset?
Heb je bij je mobiele TV instellingen je Toegangspunt op Mobiel Internet staan?
Heb je al een keer de swap truuk geprobeerd (een andere KPN SIM met Mobiel TV abonnement in jouw toestel, dan Mobiel TV opstarten, daarna je eigen SIM er weer in)?
En tenslotte, heb je al een harde reset geprobeerd?
Tot nu toe heb ik altijd alle mobiel TV problemen kunnen oplossen. PM me anders even waar je hem hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:48:
Ja hoor, het werkt prima met de N97:
Wordt de applicatie standaard in de firmware meegeleverd? of heb je hem ook van de italiaanse Nokia site moeten downloaden/installeren?
officieel wordt de N97 en 5800 namelijk door Nokia niet ondersteund met de SU-33w.

Verder wordt MobielTV door kpn ALLEEN ondersteund op de samsung, de LG KB620 en de Nokia N96.
Je kan dus dat "gratis MobielTV" bij een abonnement niet gebruiken bij de aanschaf van een N97. Want dat werkt niet volgens kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 3671 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:33:
[...]
Wordt de applicatie standaard in de firmware meegeleverd? of heb je hem ook van de italiaanse Nokia site moeten downloaden/installeren?
officieel wordt de N97 en 5800 namelijk door Nokia niet ondersteund met de SU-33w.

Verder wordt MobielTV door kpn ALLEEN ondersteund op de samsung, de LG KB620 en de Nokia N96.
Je kan dus dat "gratis MobielTV" bij een abonnement niet gebruiken bij de aanschaf van een N97. Want dat werkt niet volgens kpn.
Ik had de software direct van Nokia gehad, deze is dezelfde versie als op de Italiaanse site. Ik veronderstel dat deze in de toekomst nog wel wordt toegevoegd aan de Download! applicatie.

Ik zal het opperhoofd Mobiel TV bij KPN eens het filmpje sturen wat ik heb gemaakt met het verzoek om de toestellen die de SU-33W ondersteunen ook op te nemen in het lijstje van ondersteunde toestellen. Ondertussen moet je dus even een leugentje om bestwil vertellen om een abonnement op Mobiel TV van KPN te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
robertwebbe schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:02:
[...]
Ik had de software direct van Nokia gehad, deze is dezelfde versie als op de Italiaanse site. Ik veronderstel dat deze in de toekomst nog wel wordt toegevoegd aan de Download! applicatie.

Ik zal het opperhoofd Mobiel TV bij KPN eens het filmpje sturen wat ik heb gemaakt met het verzoek om de toestellen die de SU-33W ondersteunen ook op te nemen in het lijstje van ondersteunde toestellen. Ondertussen moet je dus even een leugentje om bestwil vertellen om een abonnement op Mobiel TV van KPN te kunnen krijgen.
idem hier, ik heb ook een N77 die "NIET" ondersteunt wordt.. TV werkt daar ook op, geluid is zelfs nog beter ook... vergeleken met de N96 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:02:
[...]
Ondertussen moet je dus even een leugentje om bestwil vertellen om een abonnement op Mobiel TV van KPN te kunnen krijgen.
Welk "leugentje" moet je dan vertellen? Als ik naar de kpn stap en zeg dat ik TV wil bij een flexibel abonnement waar een ander toestel bijzit dan de drie die kpn ondersteund, dan wordt mij gezegd dat TV 9,95 euro per maand extra kost. Ook in combinatie met een sim-only abonnement kost MobielTV 9,95 extra.
Dus je kan wel het "leugentje" vertellen dat je al een ondersteund toestel in je bezit hebt, maar je komt daar niet verder mee, want je moet gewoon bijbetalen voor MobielTV in dat geval. Meestal wordt een Sim-only dan nog duurder dan een abonnement waar je een toestel gratis bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308139

Voor diegene in het bezit zijn van de SU-33W. Waar hebben jullie hem vandaan en hoeveel heeft het gekost?

Voorzover ik hier begrijp heb ik dit apparaat absoluut nodig als ik mobiele tv van KPN wil ontvangen op de N97, maar de enige (online)shop waar ik hem nu te koop zie is gsmpunt.nl en daar kost die 90euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al had gepost via eBay:
Anoniem: 3671 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:11:
Ik heb hem gekocht voor mijn N73, maar gebruik hem nu voor de 5800.
In de winkel ben ik de SU-33w ook nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
ik heb m,n SU-33W ook bijna binnen.. alleen ben ik er achter dat ik pas EIND augustus de N97 kan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dexx2233 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:09:
ik heb m,n SU-33W ook bijna binnen.. alleen ben ik er achter dat ik pas EIND augustus de N97 kan halen :P
Ik denk dat jij wel eerder mobiel TV gaat kijken op je nieuwe N97... Maar laten we hier maar niet verder over uitwijden gezien dit topic niet over de N97 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
robertwebbe schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:08:
[...]
Ik denk dat jij wel eerder mobiel TV gaat kijken op je nieuwe N97... Maar laten we hier maar niet verder over uitwijden gezien dit topic niet over de N97 gaat.
ok, sorry :X hehe, nou een andere vraag dan.. komen er nou nog meer zenders bij? of is dat nog totaal onbekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor wie Mobiele TV goedkoop wil uitproberen : het KPN prepaid pakket met de LG KB620 en 2 jaar gratis Mobiele TV, prijs 99,99 euro is tijdens de zonnesteek weken verkrijgbaar met leuke korting (gezien de warmte), vanmiddag gehaald voor 70,99 euro ( 29 graden = 29 % korting ) :9

Natuurlijk ook geschikt om, voor gebruik met een ander toestel, aan een prepaid simmetje met Mobiele TV te komen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 03-07-2009 16:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25
MarlyS schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:52:
Voor wie Mobiel TV goedkoop wil uitproberen : het KPN prepaid pakket met de LG KB620 en 2 jaar gratis Mobiel TV, prijs 99,99 euro is tijdens de zonnesteek weken verkrijgbaar met leuke korting (gezien de warmte), vanmiddag gehaald voor 70,99 euro ( 29 graden = 29 % korting ) :9

Natuurlijk ook geschikt om, voor gebruik met een ander toestel, aan een prepaid simmetje met Mobiel TV te komen ;)
Sinds wanneer kan je met prepaid Mobiel TV gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Capa schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:09:
Sinds KPN dit toestel ook als prepaid verkoopt, zo uit mijn hoofd enkele maanden geleden (zie hiervoor ook : http://www.telecomvergelijker.nl/thread/27582 ).
Mobiele TV werkt overigens alleen met prepaid simkaarten uit dit pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
vet, dat er nou ook prepaid met mobiel TV bestaat, handig voor de mensen met een klein budget :)

nog iets.. ik vraag me af of er nog meer DVB-T/H masten geplaatst worden... want het bereik op de Utrechtse heuvel rug is echt heel slecht.. er is zelfs geen Digitenne daar :(

[ Voor 48% gewijzigd door dexx2233 op 03-07-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Capa schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:09:
Ja kan gewoon, zoals MarlyS zegt wel alleen met speciale SIM-kaarten.

Het is echter niet bepaald duidelijk hoe lang je hiermee gratis televisie kunt blijven kijken... kan me niet voorstellen dat ze die dienst eeuwig voor prepaid blijven aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Bij prepaid zit 2 jaar Mobiel TV inbegrepen.

[ Voor 42% gewijzigd door robertwebbe op 04-07-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enig idee wanneer het ingaat?

bij het eerste gebruik van de sim? Bij de eerste keer Tv kijken?

Staat er ergens bevestigd dat je 2 jaar TV krijgt? Ik heb het namelijk tot nu toe alleen in een folder van een maand of 2 terug gezien. Het staat volgens mij niet op het pakket en niet op de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Uit het draadje op telecomvergelijker blijkt dat het nergens vermeld staat en dat de meeste KPN medewerkers het niet eens weten. Echter in de praktijk werkt het wel. De ingangsdatum zal denk ik de datum zijn waarop je je voor het eerst aanmeld op het GSM netwerk.

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 04-07-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
robertwebbe schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:17:
[...] blijkt dat het nergens vermeld staat en dat de meeste KPN medewerkers het niet eens weten. [...]
Nouja, ik ben medewerker, heb heel goed gezocht maar het echt nergens kunnen vinden... vandaar dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik vind alleen de LG KB620 Elbrus niet zo'n heel fancy toestel om tv op te kijken. Als het nu een oude voorraad P960 was (die zijn toch niet meer te bestellen bij Samsung) dan had ik wel interesse voor 120/130 euro.

Nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kan er iemand met een KPN TV toestel een gewone kpn pre-paid kaart instoppen, en dan kijken of het TV installeren werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
W00fer schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:18:
Kan er iemand met een KPN TV toestel een gewone kpn pre-paid kaart instoppen, en dan kijken of het TV installeren werkt ?
Als ik dat moet lezen als verzoek: heeft geen zin want het kan toch niet, die prepaid kaartjes zijn speciale "MobielTV" kaartjes dus met een normale werkt dat niet. Als ik dat moet lezen als vraag: zie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 19:20
Vraagje....

Ik heb die KPN prepay van LG, met mobielTV.. Werkt helemaal OK...

nu kan ik voor weinig een N96 krijgen... Zal de KPN sim uit de LG dan op dat apparaat OOK mobiel tv weer gaan geven?? of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, als jij MobielTV op je kpn prepaid sim hebt, dan werkt dat in alle DVB-H toestellen zolang je de MobielTV applicatie maar goed configureert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
[quote]Anoniem: 3671 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:08:
Ja hoor, als jij MobielTV op je kpn prepaid sim hebt, dan werkt dat in alle DVB-H toestellen zolang je de MobielTV applicatie maar goed configureert .
[/quote]

OK....
en dat configureren gaat helemaal vanzelf??? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat noem je vanzelf?

Je moet even kijken of je access point goed staat ingesteld (dezelfde als op de LG). En daarna je basis pakket "opnieuw aanschaffen" (kost niets extra, maar zo werkt het nu eenmaal ).

Als je rare error codes krijgt, probeer het dan ergens waar je DVB-H ontvangst beter moet zijn (buiten bijvoorbeeld)

• superericje
Is er eigenlijk al bekend wanneer er meer recente toestellen worden toegevoegd aan mobielTV?
Kan binnenkort overstappen en wil wel mobiel TV, maar dan een recent toestel....

• W00fer
  • Niet online
Geen, MobielTV is een beetje op zijn retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
wat dacht je van een N97 + een SU-33W BT DVB-H module..
heb je EN een recent toestel.. EN mobielTV.
en dit is ook wat ik ga doen bij de verlenging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Aan losse MobielTV simkaarten is niet te komen. En een willekeurig Symbian toestel met een SU-33W vind ik geen all-in-one tv oplossing. Toestellen die dat hebben, komen niet meer uit.

Bovendien is het scherm van de N97 lekker groot, en de SU-33W applicatie gebruikt daar maar ongeveer 60% van, niet ideaal dus.

[ Voor 26% gewijzigd door W00fer op 22-08-2009 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
nou, ja... dat klopt ook weer,
wat het scherm betreft.. het is wel de volledige TV resolutie die je hebt.
ga me nu wel afvragen of mobielTV wel blijft bestaan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dexx2233 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:01:
nou, ja... dat klopt ook weer,
wat het scherm betreft.. het is wel de volledige TV resolutie die je hebt.
ga me nu wel afvragen of mobielTV wel blijft bestaan.. :(
Er komen heus wel meer toestellen met DVB-H (en vermoedelijk ook met DVB-T).
Steeds meer chips hebben die functionaliteit erbij ingebakken.
'MobielTV' blijft zeker bestaan. Het is veruit de goedkoopste manier om tv te verspreiden naar veel mensen tegelijk. Ik geef toe dat kpn het niet bezonder slim aanpakt allemaal, maar dat komt wel.
DVB-H vereist maar een kleine aanpassing aan de DVB-T masten die al voor digitenne worden gebruikt, en is dus relatief goedkoop te implementeren.
Overigens is de kwaliteit van DVB-H helemaal niet zo goed: lage bitrate, lage resolutie en lage framrate (25% van het aantal beeldpunten van gewone TV en slechts 15 frame per second)

Ook valt mij de ontvangst met de SU-33W tegen nu ik dat wat langer gebruik. de Samsung en LG hebben echt een veel stabielere verbinding. Ik begrijp waarom kpn de su-33w niet officieel ondersteund, het is gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
W00fer schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:31:
Aan losse MobielTV simkaarten is niet te komen.
In de nieuwe "Personal Sim" omgeving van My KPN kun je MobielTV gewoon aan- en uitzetten, ik heb het niet aangezet, omdat ik voor MobielTV de al eerder genoemde prepaid LG (met gratis :9 MobielTV) heb, dus ik weet niet, of het toestelafhankelijk is. Maar dat lijkt me niet, want mijn abo is een sim-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
ah, ok... ik heb weer hoop ;)
over de kwaliteit van DVB-H.. kan dat dan hoger? of is dit de limiet ervan?
Anoniem: 3671 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Er komen heus wel meer toestellen met DVB-H (en vermoedelijk ook met DVB-T).
Steeds meer chips hebben die functionaliteit erbij ingebakken.
'MobielTV' blijft zeker bestaan. Het is veruit de goedkoopste manier om tv te verspreiden naar veel mensen tegelijk. Ik geef toe dat kpn het niet bezonder slim aanpakt allemaal, maar dat komt wel.
DVB-H vereist maar een kleine aanpassing aan de DVB-T masten die al voor digitenne worden gebruikt, en is dus relatief goedkoop te implementeren.
Overigens is de kwaliteit van DVB-H helemaal niet zo goed: lage bitrate, lage resolutie en lage framrate (25% van het aantal beeldpunten van gewone TV en slechts 15 frame per second)

Ook valt mij de ontvangst met de SU-33W tegen nu ik dat wat langer gebruik. de Samsung en LG hebben echt een veel stabielere verbinding. Ik begrijp waarom kpn de su-33w niet officieel ondersteund, het is gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Ik heb de indruk, dat de fabrikanten inderdaad weinig nieuwe toestellen uitbrengen met DVB-H...
De oplossing van de N97 met externe ontvanger lijkt me ook zeker niet ideaal....

KPN doet inderdaad wel niet echt zijn best om het aan de man te brengen zeg.. WAUW...
heb zelf de LG pp gekocht, om te testen en ik moet zeggen dat het heerlijk scherp is! kan het goed zien (zelfs de ondertiteling!)
Dat was bij Vodafone TV (UMTS) wel BEHOORLIJK minder.. weet niet hoe dat nu is, aangezien Vodafone mijn iPhone niet wil herkennen als live apparaat en dus geen TV mag kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
ja, je kan wel op nieuwemobiel.nl kijken welke andere toestellen DVB-H hebben.. over die losse module, ik zelf vind het geen probleem, normaal neem je dat ding alleen mee als je weet dat er bereik is en je niks te doen hebt :D in mijn geval in de werk pauze..

over bereik gesproken.. waarom is er nog steeds geen DVB-T/H ontvangst in op utrechtse heuvelrug? (leersum, amerongen, elst) kan het wel 100 keer vragen, KPN doet er volgens mij niks aan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
MarlyS schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:39:
[...]

In de nieuwe "Personal Sim" omgeving van My KPN kun je MobielTV gewoon aan- en uitzetten, ik heb het niet aangezet, omdat ik voor MobielTV de al eerder genoemde prepaid LG (met gratis :9 MobielTV) heb, dus ik weet niet, of het toestelafhankelijk is. Maar dat lijkt me niet, want mijn abo is een sim-only.
Kan iemand dat uitproberen of dat werkt ? Zou wel erg vet zijn ! Dan koop ik een tweedehandse DVB-H telefoon !

• dexx2233
ik heb dat opgezocht, ik kan het zelf nog niet regelen, mischien omdat ik het oude 32.50 flexibel abo nog heb.
want ik vind deze optie ook wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
zo, morgen effe verlengen bij de BC, en vragen hoe dat zit met dat PERSONAL SIM gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
dexx2233 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:
zo, morgen effe verlengen bij de BC, en vragen hoe dat zit met dat PERSONAL SIM gedoe ;)
In welk DVB-H toestel ga je het uitproberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk dat hij zal gaan voor de N97 icm SU33W
dexx2233 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:41:
wat dacht je van een N97 + een SU-33W BT DVB-H module..
heb je EN een recent toestel.. EN mobielTV.
en dit is ook wat ik ga doen bij de verlenging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
precies, en nogmaals, de SU33W heb ik al liggen.. ;)
ik vertel later wat ik er van vindt, zal niet slecht zijn dat zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
nou.. het werkt dus niet.. krijg zo'n error fout -5120.. nou DAT weer :(
never mind, een reboot was de oplossing :)

[ Voor 23% gewijzigd door dexx2233 op 01-09-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Standaard antwoord nummer 1 van iedere helpdesk: Heeft u hem al een keer uit- en aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
robertwebbe schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:03:
Standaard antwoord nummer 1 van iedere helpdesk: Heeft u hem al een keer uit- en aangezet?
ja, dat heb ik gedaan ;) en het werkt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nokia komt met een nieuw DVB-H toestel:

http://tweakers.net/nieuw...-voor-mobiele-tv-aan.html

ben benieuwd wanneer kpn deze gaat leveren.Het belooft een zeer betaalbaar toestel te worden minder dan 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Laatst online: 22-10-2017
De Samsung P960 weer eens uit de kast gehaald.....lang niet gebruikt, werkt nog steeds.....kan echter "Veronica en Nu" niet ontvangen/openen. Gaat KPN nog even door met MobieleTV (DVB-H) want op hun site is er niets meer over te vinden?

Iemand die nog MobieleTV kijkt via de Samsung P960??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
FunZip schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:15:
De Samsung P960 weer eens uit de kast gehaald.....lang niet gebruikt, werkt nog steeds.....kan echter "Veronica en Nu" niet ontvangen/openen. Gaat KPN nog even door met MobieleTV (DVB-H) want op hun site is er niets meer over te vinden?

Iemand die nog MobieleTV kijkt via de Samsung P960??
ja, maar ik kijk soms nog via m,n bluetooth ontvangertje tv.. Nu.tv wordt een andere zender.. en veronica heeft nu ook disney XD.. mischien moet je effe kijken of je de zenders opnieuw kan instellen.. dan heb je wel kans dat het weer gaat werken.
Pagina: 1 2 3 Laatste