Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 12:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
KPN zal in ergens in juni, maar zeker voor het EK2008 zijn nieuwe mobiele TV dienst lanceren die gebasseerd is op DVB-H. DVB-H is de handheld variant van DVB en speciaal ontwikkelt voor het gebruik met kleine, mobiele apparaten zoals de mobiele telefoon.

DVB is een eigen technologie, die niet via GSM, FM, UMTS of een andere technologie werkt. Daarnaast is DVB digitaal (ja, daarvoor staat de eerste 'D'), waardoor de kwaliteit een stuk beter moet zijn dan wat je gewend ben.

DVB draait al een tijdje. KPN maakt er al gebruik van met hun Digitenne dienst, alhoewel dat weer via DVB-T gaat en de eerste mobiele telefoon (Nokia N92) die DVB-H ondersteunde komt alweer uit 2005-2006.

Afbeeldingslocatie: http://www.techgadgets.in/images/nokia-n92.jpg

Naast de 'H' en 'T' variant is er ook nog een satelliet en kabel variant.

Nu, of in de recente toekomst komen er steeds meer toestellen uit die DVB-H ondersteunen. Denk hier aan de volgende toestellen

• Nokia N77
• Nokia N92
• Nokia N96
• Samsung P960
• LG ??

En natuurlijk zijn er nog veel meer toestellen, zeker van de Aziatische merken.

KPN zal 2 verschillende TV abonnementen aanbieden. Het standaard en uitgebreid pakket.

De kosten zullen 9 euro voor het standaard pakket en 5 euro extra voor het uitgebreide pakket bedragen.

Bij het standaard pakket zullen de volgende zender te ontvangen zijn:

• Nederland 1
• Nederland 2
• Nederland 3
• RTL 4
• RTL 7
• SBS 6
• Veronica
• MTV
• Discovery Chanal

En bij het extra pakket:

• 18+ kanaal
• Sport kanaal

Aangezien DVB een eigen netwerk is, moeten hiervoor allemaal nieuwe zendmasten geplaatst worden. Hieronder een overzicht van de zenderlocaties en de frequentie waarop het signaal uitgezonden gaat worden.
Zenderlocatie:UHF kanaal:Frequentie: (MHz)kW: (ERP)Polariteit:
Alkmaar4465820dV
Almere275221,5V
Alphen aan de Rijn2752215V
Amersfoort275223V
Amsterdam (IJ)275223V
Amsterdam (RAI)275223V
Apeldoorn2853010dV
Arnhem2853020dV
Breda3357020dV
Delft2752215dV
Den Bosch335700,5V
Den Haag (KPN Toren)2752212,5dV
Den Haag (Zichtenburglaan)2752210V
Doetinchem2853020dV
Eindhoven (Oost)3357014V
Eindhoven (West)335705dV
Enschede2853010V
Eys Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/blokje_groen.gif27522-V
Goes3558610V
Gorinchem275220,5dV
Gouda275220,5dV
Groningen2550620V
Haarlem2752215dV
Heerlen2752220dV
Hengelo2853020V
Hillegom27522-dV
Hilversum2752215V
Hulsberg Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/blokje_groen.gif27522-V
Krimpen aan den IJsel2752210V
Landgraaf Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/blokje_groen.gif27522-V
Leeuwarden4465820V
Lelystad4465820dV
Lopik2752210V
Maarssen2752210V
Maastricht2752210dV
Nijmegen3357015dV
Oegstgeest2752210dV
Oss3357010V
Purmerend27522-dV
Roermond Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/blokje_groen.gif27522-V
Roosendaal Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/blokje_groen.gif67842-V
Rotterdam275223dV
Rotterdam-Waalhaven2752210V
Scheveningen (Radio)275220,5dV
Sittard Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/blokje_groen.gif27522-V
Sliedrecht275228dV
Smilde2550640dV
Utrecht275224V
Venlo2752220dV
Vlaardingen275225dV
Volendam27522-V
Woerden27522-V
Wijk aan Zee27522-dV
Wormer275228V
Zoetermeer27522-V
Zwolle2853020V

Polarisatie:
d = Gerichte Antenne Systeem
V = Vertikaal

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/blokje_groen.gif = Gepland

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
ik dacht dat mijn toekomstige Nokia, de N78 ook over DVB-H zou beschikken. Helaas niet dus.

Naja, 9 euro per maand is imo iets teveel, zeker omdat ik niet zoveel naar TV kijk...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Op 29 Mei vindt de lancering plaats van Mobiele TV van KPN. Dit doen ze samen met Samsung :)

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/forum/download/file.php?id=2448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Weet je de zenders al?

Ik had ze ergens gevonden, maar kan ze nu niet meer vinden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:48:
Weet je de zenders al?

Ik had ze ergens gevonden, maar kan ze nu niet meer vinden.
Ja, maar jammer genoeg moest ik dat offline halen van KPN :( Denk dat ik weer gezeik krijg als ik het hier neer gooi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Opvallend dat DVB-H met 9 Euro per maand 2,05 euro per maand duurder is dan DVB-T.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Vunzz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:59:
Opvallend dat DVB-H met 9 Euro per maand 2,05 euro per maand duurder is dan DVB-T.
Volgens mij was Digitene in het begin ook € 9,95
DaannO schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:48:
[...]

Ja, maar jammer genoeg moest ik dat offline halen van KPN :( Denk dat ik weer gezeik krijg als ik het hier neer gooi :X
offtopic:
Dan post ik het vanavond wel

Staat vast nog wel op mijn PC thuis.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

Ik sla DVB-H over, uit China haal je nu al voor weining een GSM die gewoon DVB-T ondersteund. Nu alleen nog free-to-air ondersteuning maar da's dan wel gratis. En als ze conax gaan ondersteuning neem ik gewoon een extra kaartje (KPN verkoopt ze al op creditcard formaat met uitbreek mogelijkheid voor een portabel apparaat, deze heb ik in mijn Lenco 7" TV zitten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
DVB-T vraagt veel meer energie van het apparaat dan DVB-H, dat is ook één van de redenen dat ze voor kleine mobiele apparaten de 'H' variant hebben ontwikkeld.

Die GSM's uit China, waar jij het over heb zal dan ook wel onwijs snel leeg zijn. Die Chinese 'no-name' GSM's zijn meestal gewoon ontwikkelt zonder er verdere ondersteuning bij te geven. Als zo ding dat binnen een poep en een scheet leeg zijn, kan je ook nergens klagen....

Ik blijf lekker bij de bekendere merken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ginz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:02:
DVB-T vraagt veel meer energie van het apparaat dan DVB-H, dat is ook één van de redenen dat ze voor kleine mobiele apparaten de 'H' variant hebben ontwikkeld.

Die GSM's uit China, waar jij het over heb zal dan ook wel onwijs snel leeg zijn. Die Chinese 'no-name' GSM's zijn meestal gewoon ontwikkelt zonder er verdere ondersteuning bij te geven. Als zo ding dat binnen een poep en een scheet leeg zijn, kan je ook nergens klagen....

Ik blijf lekker bij de bekendere merken.
zeker waar, nu nog, echter tegen de tijd dat dvb-h eens echt uitgerold is weet ik dat niet zo zeker meer, dvb-t kan je natuurlijk best zuinig en erg lossy de-coden voordat het er op een klein schermpje slecht uitziet. in het decoden valt imho ook wel energie te besparen dunkt me.
zo'n china ding is natuurlijk voor leuk erbij, op mijn N95 stream ik al genoeg (het schaatsen was goed te volgen via 3g)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ginz, de zenders zijn:

Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 7
SBS 6
Veronica
MTV
Discovery Chanal
18+ kanaal
En later zal waarschijnlijk nog toegevoegd worden:
Sport kanaal

:)

En iemand heeft al de P960 blijkbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door W00fer op 19-05-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
Ginz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:02:

Die GSM's uit China, waar jij het over heb zal dan ook wel onwijs snel leeg zijn.
Dat valt mee. Ik zal het nog eens goed testen, maar ik schat het nu op zo'n 1,5 uur met een volgeladen accu. Hangt er natuurlijk wel van af hoe 'bright' je je scherm zet.

Edit: getest met het scherm zo laag als mogelijk. Dan houdt de 2000mAh accu het 2 uur en een paar minuten uit. Daarna krijg ik de melding 'Low battery, cannot use TV'. Bellen kan dan nog wel een tijdje. De Sinye wordt geleverd met 2 batterijen, dus al met al kun je nog wel aardig TV kijken.

Ik ben wel benieuwd naar een praktijktest met de Samsung. Dat ding heeft een 1200mAh accu en zou het 4 uur of zelfs 5 uur uithouden.
Die Chinese 'no-name' GSM's zijn meestal gewoon ontwikkeld zonder er verdere ondersteuning bij te geven.
Ik weet uit ervaring dat dat bij Sinye mee valt. Kan natuurlijk ook zijn omdat ik hun eerste NL-klant ben.

Er zijn trouwens heel weinig Chinese GSM's die DVB-T bieden. De enige waar ik het zeker van weet is de Sinye DTV18. Msn (HK) Components zou er ook 1 hebben (de MSN 875), maar die is op hun eigen site niet terug te vinden. Hij lijkt uiterlijk heel sterk op de Arsa 880, maar daarvan weet ik niet zeker of die DVB-T dan wel T-DMB (of misschien wel beide) ondersteunt.

[ Voor 19% gewijzigd door Jan-E op 21-05-2008 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Gisteren heb ik de P960 werkend gezien..echt heel erg gaaf!
De kwaliteit is echt subliem...binnen werkt het ook gewoon goed (uiteraard met antenne uit).

Het lijkt wel iets heel vets te worden...ben benieuwd of het een hit gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bij LG moet je kijken naar types als de KU950 of de U960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Ik hoop dat er ook nog een WM6 PDA komt die dit gaat ondersteunen, lijkt me erg leuk. Lekker in de trein live pr0n kijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

robertwebbe

Robert Webbe

GrooV schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:34:
Ik hoop dat er ook nog een WM6 PDA komt die dit gaat ondersteunen, lijkt me erg leuk. Lekker in de trein live pr0n kijken :Y)
Hoe belangrijk is het om live pr0n te kijken? Je kunt dan toch net zo goed zelf je favorieten even omzetten naar mobiel formaat? Als je toestel SDHC ondersteunt kun je 8 GB meenemen, daar moet je de dag toch wel meer doorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Hoe belangrijk is het om live pr0n te kijken? Je kunt dan toch net zo goed zelf je favorieten even omzetten naar mobiel formaat? Als je toestel SDHC ondersteunt kun je 8 GB meenemen, daar moet je de dag toch wel meer doorkomen?
Kijk, een man met ervaring ;)

Ik dacht trouwens ook dat de N78 ook DVB-H zou ondersteunen. Maar, toen ik laatst een gesprekje had met Danijel, kwam ik er achter dat `ie dat niet heeft. Hoe ik daar dan nou bij kom??

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ginz schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:32:
[...]
Ik dacht trouwens ook dat de N78 ook DVB-H zou ondersteunen. Maar, toen ik laatst een gesprekje had met Danijel, kwam ik er achter dat `ie dat niet heeft. Hoe ik daar dan nou bij kom??
Wellicht in de war met de FM zender? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bij GSMStunts staat trouwens een LG KB620 Elbrus KPN aangekondigd. Volgens de specs doet die zowel DVB-H als DVB-T. Elders kom ik die DVB-T ondersteuning echter niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Jan-E schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:38:
Bij GSMStunts staat trouwens een LG KB620 Elbrus KPN aangekondigd. Volgens de specs doet die zowel DVB-H als DVB-T. Elders kom ik die DVB-T ondersteuning echter niet tegen.
Je kunt op de KPN versie alleen DVB-H kijken, geen DVB-T.

Degene met DVB-T is een ander model, daar heb je toch niet zoveel aan in Nederland gezien alleen Ned1, 2, 3 en een regionale zender Free To Air zijn, de rest is gecodeerd. In andere Europese landen staat het er anders voor, daar staat bijna alles FTA, dan kun je er wat mee. Maar uiteraard is DVB-H niet voor niets uitgevonden, je kunt met een de DVB-H versie veel langer TV kijken dan de DVB-T versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-04 15:34
Samsung liegt ons voor als je het mij vraagt. In het persbericht zeggen ze:
Samsung Electronics lanceert met de P960 TV de eerste mobiele telefoon in
Nederland die DVB-H ondersteunt.
De Nokia N77 is echter al sinds half 2007 in Nederland te koop.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Yohan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:06:
Samsung liegt ons voor als je het mij vraagt. In het persbericht zeggen ze:

[...]

De Nokia N77 is echter al sinds half 2007 in Nederland te koop.
Nee, de N77 is nooit officieel door Nokia in Nederland uitgebracht. Webwinkels hebben hem wel geïmporteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ah op die manier.

En je krijgt toegang tot het signaal middels een simkaart? Betekent dit dan dat je automatisch ook een KPN-GSM-abonnement nodig zult hebben, wil je DVB-H kunnen ontvangen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Yohan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:01:
Ah op die manier.

En je krijgt toegang tot het signaal middels een simkaart? Betekent dit dan dat je automatisch ook een KPN-GSM-abonnement nodig zult hebben, wil je DVB-H kunnen ontvangen?
Ja. Ja.
Het is niet een aparte SIM kaart, de GSM SIM wordt ook gebruikt als sleutel voor DVB-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Het is vandaag wel DVB-H dag, hier nog wat andere publicaties van vandaag die ook over dit onderwerp gaan:
Vodafone: mobiel netwerk beter voor tv-kijken dan DVB-H
Vodafone Nederland ageert, zonder namen te noemen, tegen de lancering vandaag van MobielTV van KPN. Volgens Vodafone is mobiel tv kijken al 3,5 jaar mogelijk via internet op de mobiele telefoon. De mobiele operator heeft een persbericht rondgestuurd waarin het naar eigen zeggen een aantal feiten naast elkaar zet op het gebied van tv-kijken via de diverse technologieën die in omloop zijn. Kern van de argumentatie van Vodafone: de techniek op het gebied van beeldkwaliteit ontloopt elkaar nauwelijks, terwijl de voordelen van het mobiele HSDPA-netwerk veel groter zijn dan van DVB-H en DVB-T.

Wat Vodafone de kenmerken noemt van de drie gebruikte technieken voor mobiele tv, lijkt in de praktijk een opsomming van de voordelen van het mobiele netwerk en de nadelen van DVB-H en DVB-T. Zo kun je volgens de operator via mobiel internet zowel live tv kijken als uitzendingen later bekijken, terwijl bij de andere twee technieken alleen live tv-kijken mogelijk is. Verder claimt Vodafone Nederland al sinds 2004 marktervaring te hebben opgedaan met tv op het mobieltje, waar de overige technieken nuawelijks enige consumentenervaring in Nederland kent, noch bewijs van succes elders in Europa. Het aantal bruikbare toestellen zou bij gebruik van het mobiele netwerk ook veel groter zijn (alle 3G-toestellen) en het aantal kanalen onbegrenst.

KPN biedt voorlopig 10 tv-kalanen via MobielTV. Vodafone stelt daar 14 live tv-kanalen tegenover, met een tarief dat met 7,50 euro ongeveer een kwart lager ligt dan de 9,95 euro van MobielTV. de kanalen zijn deels op abonnementsbasis, deels tegen betaling per minuut te bekijken.
bron: http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=621213
BelCompany gaat vanaf 5 juni MobielTV KPN verkopen
Op 5 juni start telecomketen BelCompany in haar 170 vestigingen met de verkoop van het vandaag officieel gelanceerde MobielTV van KPN. Het directieteam van Belcompany heeft voorafgaande aan de verkoop in Utrecht demonstraties gegeven van mobiele tv via de DVB-H techniek. MobielTV gaat bij BelCompany 9,95 euro per maand kosten en wordt in eerste instantie geïntroduceerd met de Samsung P960 TV en de LG KB620. Klanten die een nieuw mobiel abonnement van KPN kopen (2-jarig KPN Flexibel-abonnement van 27,50 euro of hoger) krijgen mobiele televisie gedurende de looptijd van het contract gratis.
bron: http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=621274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
robertwebbe schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:25:
Het is vandaag wel DVB-H dag, hier nog wat andere publicaties van vandaag die ook over dit onderwerp gaan:

Vodafone: mobiel netwerk beter voor tv-kijken dan DVB-H
bron: http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=621213
Dat is wel heel interessant. De meeste toestellen (waaronder mijn nieuwe N78) hebben gewoon HSDPA aan boord. Tenzij iemand de argumenten van Vodafone uit dit artikel (zowel lagere prijs als meer mogelijkheden) kan weerleggen, denk ik dat DVB-H een onaantrekkelijk alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Leuk bericht van Vodafone, ze vergeten alleen te melden wat voor invloed tv kijken middels HSDPA heeft op je data bandbreedte verbruik, iets met een Fair use policy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
fetcher schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:19:
Leuk bericht van Vodafone, ze vergeten alleen te melden wat voor invloed tv kijken middels HSDPA heeft op je data bandbreedte verbruik, iets met een Fair use policy....
Dat valt mee. De FUP van Vodafone houdt in dat je dataverbruik niet met regelmaat hoger mag zijn dan 10 x (!) het gemiddelde verbruik van alle andere abonnees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

jelle.

Product Owner
Yohan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:55:
[...]

Dat is wel heel interessant. De meeste toestellen (waaronder mijn nieuwe N78) hebben gewoon HSDPA aan boord. Tenzij iemand de argumenten van Vodafone uit dit artikel (zowel lagere prijs als meer mogelijkheden) kan weerleggen, denk ik dat DVB-H een onaantrekkelijk alternatief is.
Ik zou zeggen let eens op je batterij bij 3(.5)G gebruik....

En dan mag die faire use policy nog we zo ruim zijn; dezelfde voorwaarden gelden bij KPN/Hi en geloof mij maar er zijn echt wel klanten die daar overheen gaan... zelfs zónder dit soort fratsen van tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Yohan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:55:
[...]

Dat valt mee. De FUP van Vodafone houdt in dat je dataverbruik niet met regelmaat hoger mag zijn dan 10 x (!) het gemiddelde verbruik van alle andere abonnees :)
Bij dat abonement van Vodafone, als je dat onbeperkt TV abo erbij neemt van 7,50 E dan hoef je verder toch niks meer bij te betalen?

Valt me op dat bij Vodafone wel Ned2 te kijken is!

[ Voor 6% gewijzigd door The Champ op 30-05-2008 22:14 ]

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
The Champ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:12:
[...]

Bij dat abonement van Vodafone, als je dat onbeperkt TV abo erbij neemt van 7,50 E dan hoef je verder toch niks meer bij te betalen?
Volgens mij heb je 'Zorgeloos Internet Blox' (á € 9,50) nodig + 'TV & Video' (á € 7,50). 'TV & Video' kun je de eerste maand gratis proberen en kan maandelijks opgezegd worden.

Als je incidenteel gebruik van maakt van mobiele tv dan kun je kiezen voor alleen 'Zorgeloos Internet Blox'. Je betaalt dan € 0,05 per minuut. Als je minder dan 150 minuten per maand kijkt is dat voordeliger.

Je betaalt als je beide abonnementen neemt € 17,00 p/m. Dat is duurder dan KPN Mobiele TV, maar je hebt er wel een snelle internetverbinding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Yohan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:07:
[...]

Volgens mij heb je 'Zorgeloos Internet Blox' (á € 9,50) nodig + 'TV & Video' (á € 7,50). 'TV & Video' kun je de eerste maand gratis proberen en kan maandelijks opgezegd worden.

Als je incidenteel gebruik van maakt van mobiele tv dan kun je kiezen voor alleen 'Zorgeloos Internet Blox'. Je betaalt dan € 0,05 per minuut. Als je minder dan 150 minuten per maand kijkt is dat voordeliger.

Je betaalt als je beide abonnementen neemt € 17,00 p/m. Dat is duurder dan KPN Mobiele TV, maar je hebt er wel een snelle internetverbinding bij.
Volgensmij klopt dit niet , lees maar eens goed via onderstaande link.

http://www.vodafone.nl/pr...obile_tv_en_video/kosten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hmm.. dus je zou alleen die 7,50 hoeven te betalen? En geen Blox-abonnement?

[ Voor 78% gewijzigd door yohan op 31-05-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229972

@janzeeschuimers/yohan

je hebt inderdaad alleen een TV & Video abonnement nodig:

Bij het bekijken van tv of video's op Vodafone live! zijn de datakosten van de tv-stream of videodownload bij de prijs inbegrepen. Dit geldt zowel voor de prijs van een eenmalige tv-stream of videodownload als voor de prijs van een abonnement.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Thanks voor de opheldering! Dan blijf ik hierbij:
Yohan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:55:
Iets meer stroomverbruik is dus kennelijk het enige nadeel van Vodafone TV t.o.v. KPN Mobiele TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:12:
Thanks voor de opheldering! Dan blijf ik hierbij:
[...]
Iets meer stroomverbruik is dus kennelijk het enige nadeel van Vodafone TV t.o.v. KPN Mobiele TV.
Ik heb nu twee toestellen voor me liggen, een Samsung P960 met KPN DVB-H en een Nokia N82 met Vodafone internet TV.

De bitrate van KPN ligt aanzienlijk hoger want het beeld is veel scherper en vloeiender. Bij KPN kun je de ondertiteling prima lezen terwijl bij Vodafone het amper leesbaar is.

Dit zijn overigens de 14 kanalen van Vodafone (met TV abonnement):

NED1
NED2
NED3
RTL4
SBS6
RTL Z
National Geographic Channel
Discovery
CNN
Eurosport
Cartoon Network
Fashion TV
MTV Shorts
Chilli Channel

Daarnaast biedt Vodafone ook nog uitzending gemist. Let wel, dit noemt Vodafone video en het kijken hiervan zit niet in de TV bundel maar wordt apart per video (meestal 0,50) in rekening gebracht.

De bediening is ook nog enorm verschillend. Bij Vodafone gaat het via de Vodafone live site. Iedere keer dat even TV wilt kijken moet je dus de browser opstarten, door de live portal surfen naar TV en het juiste kanaal en dan wordt de mediaspeler opgestart. Als je wilt zappen moet je de mediaspeler stoppen en weer intenettend naar het volgende kanaal. Echt snel gaat dat niet. Zie hier demo filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=dFt8MIUA57I.

Bij KPN zit er 1 knop waarmee je de TV opstart en na enige seconden initialiseren verschijnt het TV beeld al. Zappen doe net je zoals thuis met de afstandsbediening, met de pijltjes omhoog en omlaag. Het zappen duurt een paar seconden maar dat is niet echt irritant.

Al met al, er zit meer verschil in dan alleen de gebruiksduur. KPN TV is naar mijn mening echt een technisch geavanceerder product dan Vodafone web TV.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 03-06-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Interessant. Jammer dat er nog zo weinig toestellen zijn uitgerust met DVB-H. Hopelijk schroeft Vodafone de bitrate wat omhoog van hun tv-dienst, zodat ze ook op het gebied van beeldkwaliteit concurrent van KPN worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:57:
Interessant. Jammer dat er nog zo weinig toestellen zijn uitgerust met DVB-H. Hopelijk schroeft Vodafone de bitrate wat omhoog van hun tv-dienst, zodat ze ook op het gebied van beeldkwaliteit concurrent van KPN worden.
Huidige bitrate van Vodafone is 115 kilobit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat Nederland 2 niet te kijken is via KPN Mobiele TV, is gewoon schandalig.

Zoiezo vind ik het belachelijk dat je voor die 10 euro gewoon niet zelf 10 zenders samen kunt stellen. Ik zou bijvoorbeeld België 1 willen, of National Geographic ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door W00fer op 03-06-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
En ze komen nu net voor het EK met dat mobiele TV abbonement, maar dat EK wordt volgens mij
op Ned 2 uitgezonden en die ontvang je niet bij KPN!

Niet zo slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

The Champ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:30:
En ze komen nu net voor het EK met dat mobiele TV abbonement, maar dat EK wordt volgens mij

Niet zo slim!
echt niet te geloven inderdaad! Ik hou lekker mijn Lenco 7" TV-tje in de buurt (werkt op 12V, 220V en penlites) - niet zo klein maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Is het een idee om een apart topic te maken over de diverse mogelijkheden voor TV op GSM's? Met in de startpost een overzicht van de diensten die op dit moment beschikbaar zijn, info over de diverse technieken en hun respectievelijke voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:31:
Is het een idee om een apart topic te maken over de diverse mogelijkheden voor TV op GSM's? Met in de startpost een overzicht van de diensten die op dit moment beschikbaar zijn, info over de diverse technieken en hun respectievelijke voor- en nadelen?
Er is nu nog zo weinig animo voor dit onderwerp, waarom nu al versnipperen? Ik zou hier even mee wachten totdat dit onderwerp echt een groot succes begint te worden. Al deze info is nog steeds on topic toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

W00fer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:08:
Dat Nederland 2 niet te kijken is via KPN Mobiele TV, is gewoon schandalig.

Zoiezo vind ik het belachelijk dat je voor die 10 euro gewoon niet zelf 10 zenders samen kunt stellen. Ik zou bijvoorbeeld België 1 willen, of National Geographic ofzo.
En ze komen nu net voor het EK met dat mobiele TV abbonement, maar dat EK wordt volgens mij op Ned 2 uitgezonden en die ontvang je niet bij KPN! Niet zo slim!
Ik meende toch ergens vernomen te hebben dat Ned 2 nog op 5 juni toegevoegd zou worden. En ergens anders las ik dat dat niet het geval zou zijn. De reden hiervoor is dat Ned 2 zo'n zender is met lange, diepgaandere onderwerpen. Mobiele gebruikers hebben daar meestal geen tijd voor en daarom zouden ze dat kanaal niet opnemen.

Wat betreft sport, ik denk niet dat ze die kans voorbij laten gaan. KPN heeft juist alles op alles gezet om voor de grote sportevenementen klaar te zijn. Volgens mij komt sport op het premium sportkanaal.

En wat betreft het samenstellen van je eigen kanalenpakket; het is een broadcast netwerk. Dat houdt in dat iedereen dezelfde kanalen te zien krijgt. Ze gaan niet voor iedereen een ander netwerk aanleggen. Wat jij bedoelt is via IP, daar zou je per gebruiker een apart pakket kunnen maken. Ik denk niet dat eigen kanaalkeuze er voorlopig in zal zitten, kijk maar naar de UPC's en Ziggo's van deze wereld, die doen dat nu ook niet. De businesscase is dan gewoon niet rond te krijgen. Je zult het moeten doen met een basispakket en wellicht enkele optionele premiums.

Maar we laten we het product nou niet meteen de grond in boren en KPN even gemakkelijk veroordelen alvorens de offficiele launch is geweest...

Sorry voor niet de vorige post gedit te hebben, het is al laat, zat even niet op te letten...

Edit1: Ik vind net nog een leuk filmpje over dit MobielTV van KPN zelf: http://www.kpn.com/web/show/id=556733.

Edit2: En ik heb ook nog een filmpje gemaakt van de Samsung P960TV:
http://nl.youtube.com/watch?v=SpoefD1zx74.

Edit3: En ook nog een filmje van dat MobielTV van KPN ook nog prima werkt met 120 km/u:
http://nl.youtube.com/watch?v=QfiHu8ocyeg.

Edit4:Vandaag heb ik ook nog even gespeeld met een stereo bluetooth (A2DP) headset op de Samsung P960. Als je dan zo'n wifi headset opzet dan hoor je pas hoe goed de kwaliteit is van DVB-H. Bij Vodafone hoor je een nogal schraal, zwaar gecomprimeerd geluid. Bij KPN is het echt super kwaliteit. Bij de muziekzenders heb je ook nog een prima bass. Toen ik dat hoorde heb ik de Nokia BH-604 DJ headset ook nog getest en dat was de ultieme mobiele TV beleving!

Edit5: Ik heb nog wat foto's gemaakt van de Samsung P960TV en de LG KB620 Elbrus: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/sets/72157604952003619/

[ Voor 62% gewijzigd door robertwebbe op 05-06-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Heb het opgezocht, komt op Ned1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
robertwebbe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:59:
[...] een Nokia N82 met Vodafone internet TV.
[...] Zie hier demo filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=dFt8MIUA57I.
[...]
De bitrate lijkt inderdaad te laag te zijn om lekker tv te kunnen kijken.
Misschien weet Bas (VodafoneWR) of er verbetering te verwachten valt?

Ik vind de toestellen die nu verkrijgbaar zijn met DVB-H niet mooi, dus ben toch op Vodafone aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KPN Mobile TV begint officieel donderdag met een bescheiden pakket Nederlandse zenders. De uitzendingen zijn overigens al in de lucht. Emerce constateert op een meegegeven testtoestel gebrekkige ontvangst in Intercity-treinen. Zelfs met uitgetrokken antenne komt regelmatig de mededeling 'onvoldoende ontvangst'. Daarbuiten is de ontvangst overigens stabiel.
Emerce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

robert-630 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:31:
[...]
Emerce constateert op een meegegeven testtoestel gebrekkige ontvangst in Intercity-treinen. Zelfs met uitgetrokken antenne komt regelmatig de mededeling 'onvoldoende ontvangst'.
Ongetwijfeld blijven er situaties en plekken waar het minder goed werkt, het is immers een radio netwerk. Als je net onder een stroomafnemer zit heb je een aardige verstoring. Daarnaast worden er nog meer zendmasten geactiveerd waardoor het bereik zal verbeteren. En ik heb inmiddels ook nog een testritje gemaakt met de Samsung P960TV (KPN) en daarnaast de Nokia N82 (Vodafone). De Vodafone TV viel vaker uit dan KPN TV. Maar het blijft appels en peren vergelijken als je naar de techniek kijkt. Als je naar de belevenis weer kijkt niet, je wil immers zo goed mogelijk beeld.
Yohan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:58:
[...]
De bitrate lijkt inderdaad te laag te zijn om lekker tv te kunnen kijken.
Misschien weet Bas (VodafoneWR) of er verbetering te verwachten valt?

Ik vind de toestellen die nu verkrijgbaar zijn met DVB-H niet mooi, dus ben toch op Vodafone aangewezen.
De Nokia N96 wordt eind zomer verwacht.

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 05-06-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 20:04
Ik heb inmiddels sinds 2 dagen de samsung 960 telefoon met gratis digitale televisie
van Kpn. Ik moet zeggen dat ik niet had gedacht dat het zo scherp en goed te zien zou
zijn op een mobiele telefoon. Werkt hier (in Nijmegen) super zowel binnen als buiten.
Met dit toestel heb je nog als voordeel dat als je gebeld wordt er gewoon videostream
opgenomen wordt zodat je verder kunt kijken waar je gebleven was. Het is nog wachten
op een videorec optie voor dit toestel. Toestel is verder een normaal degelijk toestel
met niet al teveel toeters en bellen. Ik kan het de mensen die er de digitale tv ontvangst
gratis bij krijgen dan ook van harte aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

Leuk... dacht ik. Mooi toestel, alles even uitgeprobeerd in de winkel en toen besloten het aan te schaffen. M'n huidige Orange abonnement loopt in Oktober af dus ik dacht: ik haal nu wel vast een nieuw toestel, regel meteen m'n overname door kpn vanaf oktober en kan dan iig alvast gebruik maken van de televisie-telefoon en vanaf oktober gaat dan ook het bellen etc. in...

***Wrong***

Na geklooi met het toestel belde ik de helpdesk maar die wist er nog zo weinig van dat ik terug naar de winkel ben gegaan... Wat blijkt. Het toestel werkt alleen (of iig: de televisie mogelijkheid) als je ook een abonnement hebt bij KPN. Dus als je het toestel hebt terwijl je abonnement nog niet over gezet is dan heb je pech maar kan je er niets mee. Meteen het contract dus maar laten ontbinden en alles laten annuleren... Dus eigenlijk is het aanbod alleen interessant voor mensen wiens contract deze zomer afloopt of die net een nieuwe abonnement gaan aanschaffen..Slecht geregeld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zijn er mensen die ervaring hebben met Orange Mobiele TV?

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/1449/orangetvll8.jpg

Deze dienst is denk ik vergelijkbaar met die van Vodafone, maar wellicht is de beeldkwaliteit bij Orange beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
Ik kon het zo snel niet vindenin dit topic, maar ik heb van een medewerker van primafoon te horen gekregen dat Hi over 4 maanden ook DVB-h gaat aanbieden. Samen met de komst van een aantal (2) nieuwe dvb-h toestellen

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hee, ik zat te bedenken, ik heb nog een Nokia 7710 met DVB-H module van de KPN-test, drie jaar geleden. Zou die nog werken met deze nieuwe dienst? 't Was een crappy toestel, maar wel een mooi 640x240 schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
funk-e schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:46:
Ik kon het zo snel niet vindenin dit topic, maar ik heb van een medewerker van primafoon te horen gekregen dat Hi over 4 maanden ook DVB-h gaat aanbieden. Samen met de komst van een aantal (2) nieuwe dvb-h toestellen
Zou me niets verbazen eigenlijk, de nieuwe mobiele data-abonnementen (internet op je laptop enz.) werden ook enkel maanden na KPN Flexibel bij Hi geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dreamvoid schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:54:
Hee, ik zat te bedenken, ik heb nog een Nokia 7710 met DVB-H module van de KPN-test, drie jaar geleden. Zou die nog werken met deze nieuwe dienst? 't Was een crappy toestel, maar wel een mooi 640x240 schermpje.
duh - test het en laat het weten! loop desnoods naar een primafoon winkel om een digitenne kaartje te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
franssie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:37:
[...]

duh - test het en laat het weten! loop desnoods naar een primafoon winkel om een digitenne kaartje te lenen.
Digitenne kaartje schiet je weinig mee op denk ik ;)

Maar elke Primafoonwinkel heeft een demotoestel (Samsung P960) dus vraag inderdaad even of je die SIM-kaart mag lenen en probeer het uit :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241568

franssie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:37:
[...]

Digitenne kaartje? Dat werkt niet bij DVB-H: je moet bij KPN een GSM-abonnement (met TV) afsluiten.
Je krijgt dus geen kaartje of zo.
Verder denk ik dat die Nokia die jij hebt niet goed zal werken.
Dat toestel wordt niet (meer) door KPN aangeboden (waarom zouden ze die eruit gehaald hebben, denk je?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ja en nee, het is dus een digitenne-H kaartje (DVB-T) maar zeker geen sim kaart.
En ze zien er allebei hetzelfde uit (vwb afmetingen).
En inderdaad moet je die bij een primafoon wel even in je toestel kunnen krijgen - daar ging mijn post dus over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De P960 heeft geen 1200 maH accu, maar een 850 maH accu.

4 uur tv kijken is makkelijk te doen op brightness stand 3.

Diverse "geheime" codes werken ook, waardoor GPRS en al die andere internet rommel uitstaat.
Dat is toch veel te duur en niet interessant zonder flat-fee abonnement.

Zeer jammer is dat Nederland 1 niet full screen is, maar breedbeeld. Zo verlies je dus nóg meer van het schermpje.

Moet zeggen dat het grote Samsung scherm wel voor gewoon gsm werk een genot is.

Het toestel is KPN gesimlocked. Wanneer je een andere KPN simkaart erin stopt, dan kun je in de tv applicatie een abonnement afsluiten. Helaas had ik te weinig tegoed, dus het is nog niet gelukt.

Als iemand langs wil komen met een Nokia 7710 dan geeft hij maar een gil via DM.

Dan kun je proberen om deze KPN simkaart erin te doen en verbinding te maken. Ik geef je weinig succes aangezien de TV applicatie van KPN specifiek samenwerkt met dit toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 11-06-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dreamvoid schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:54:
franssie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:26:
ja en nee, het is dus een digitenne-H kaartje (DVB-T) maar zeker geen sim kaart.
En ze zien er allebei hetzelfde uit (vwb afmetingen).
En inderdaad moet je die bij een primafoon wel even in je toestel kunnen krijgen - daar ging mijn post dus over.
Bij DVB-H wordt de GSM/UMTS SIM kaart gebruikt als identificatie. Met het TV signaal wordt er ook continu een datastroom meegestuurd waarin staat welke abonnees toegang hebben tot welke kanalen. Daarom kan het soms even duren voordat je toegang hebt tot TV, dan is hij aan het luisteren of jouw SIM kaart nummer al voorbij is gekomen. Nu gaat dat nog redelijk snel gezien er nog betrekkelijk weinig abonnees zijn. Dit zal alleen maar langer worden naarmate er meer abonnees zijn. Bij Digitenne werkt dat volgens hetzelfde systeem, het kan wel een kwartier duren voordat hij jouw identifier voorbij heeft zien komen. Dit proces doet hij trouwens niet iedere keer dat je TV gaat kijken. Je krijgt namelijk een soort "licentie" tot het einde van de kalendermaand. Vlak voor het verlopen van de kalendermaand worden er weer nieuwe licenties voor de volgende maand gestuurd en zo kun je dan weer ongestoord blijven kijken. Als je dus meer dan een maand geen TV hebt gekeken, dan moet hij weer wachten op de nieuwe licentie.

Als je een BelCompany winkel dichterbij hebt, kun je daar ook langs gaan. Alle winkels die in het dekkingsgebied zitten hebben ook een demo toestel met demo SIM. Je maakt de beste kans als je in daltijden komt, dan willen ze vast wel even met je tweaken. Ik ben zeker benieuwd of het werkt. Als het niet werkt, mag ik dan anders van je overnemen? Hij ontbreekt nog in mijn collectie.
W00fer schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:33:
Ik geef je weinig succes aangezien de TV applicatie van KPN specifiek samenwerkt met dit toestel.
Dat is niet waar. De applicatie is welliswaar gecustomised met KPN branding maar het systeem is gewoon open standaard. Je kunt ieder toestel dat DVB-H ondersteunt gewoon gebruiken, zolang deze ook maar gebruik maakt van de open standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ehm, niet.

Als ik met een willekeurig DVB-H toestel ga searchen naar DVB-H kanalen, dan vind ik de KPN zenders niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
Morgen verloten een aantal primafoon winkels in Nederland 5 samsungs (incl 2jarig abo van 27,50 + dtv) Ik weet alleen niet welke primafoons dat zijn (sowieso Leeuwarden).

Je hoeft alleen een lot te halen en rond 16.00 uur terug te komen om je lot nogmaals te laten scannen. Geen registratie van persoonlijke gegevens ofzo (alleen je naam). Dus gewoon een loterij. Er zijn gemiddeld rond de 125 personen die meedoen per loterij en ze geven 5 weg, dus het is een redelijke kans.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149114

ik heb sinds maandag ook dit toestel met mobieltv en ik moet zeggen, het draait allemaal heel lekker

met antenne ingeschoven binnen hapert het beelt soms, dus dan moet je de antenne echt wel uitschuiven, maar voor de rest geen aanmerkingen

wat ik mij alleen nog afvraag, kan je ergens op internet themes downloaden voor dit toestel? want er staan maar 3 themes op, da's wel erg karig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241568

W00fer schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:13:
Ehm, niet.

Als ik met een willekeurig DVB-H toestel ga searchen naar DVB-H kanalen, dan vind ik de KPN zenders niet !
Je kunt ze niet bekijken omdat je daar geen rechten op hebt.
Er zijn geen free-to-air zenders bij DVB-H.
Met sommige apparaten (zoals een DVB-T tuner) merk je wel dat er een signaal staat op de DVB-H kanalen, maar de decoder kan er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

W00fer schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:13:
Ehm, niet.

Zolang het toestel de open standaard gebruikt en een SIM heeft die geprovisioned is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149114 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:53:
ik heb sinds maandag ook dit toestel met mobieltv en ik moet zeggen, het draait allemaal heel lekker

met antenne ingeschoven binnen hapert het beelt soms, dus dan moet je de antenne echt wel uitschuiven, maar voor de rest geen aanmerkingen

wat ik mij alleen nog afvraag, kan je ergens op internet themes downloaden voor dit toestel? want er staan maar 3 themes op, da's wel erg karig
Sowieso.. heb je al ergens anders interessante software ervoor gevonden? Kan nergens iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het mooiste zou een java screenrecorder zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149114

Anoniem: 196953 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:52:
[...]

Sowieso.. heb je al ergens anders interessante software ervoor gevonden? Kan nergens iets vinden.
nee nix gevonden ... op mobile9.com kan je wel achtergrondjes enzo downloaden

wat trouwens helemaal suf is, is die site van samsung.. als je daar een account aanmaakt en je telefoon registreert krijg je 500 credits, daar kan je welgeteld 2 wallpapers voor downloaden, die je tenslotte ook niet kan downloaden want dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001

TF

bla bla

Heeft iemand bij toeval de nokia N77 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die is toch nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Gisteren kwam er een sms bericht van KPN over wat je moet doen als de kanalen niet beschikbaar zijn. Je zou dan even moeten bijwerken en klaar is Kees.

Hier heb ik echter helemaal geen last van, ik zit wel met een ander probleem. Als ik een kanaal selecteer gaat ie hem laden, duurt een hele tijd en dan springt het apparaat weer terug naar het zender overzicht. Zonder verdere meldingen...

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? De ene keer dat ik wel een zender te pakken kreeg, was het signaal te laag...

Ik heb de afgelopen week op dezelfde locatie probleemloos kunnen kijken, dus misschien moet ik toch KPN maar even bellen, misschien is er een mast ongevallen....

Edit: Gaat lekker zo, 1200 Klantenservice is niet bereikbaar en dat op zaterdag morgen..

[ Voor 6% gewijzigd door bvk op 12-07-2008 11:15 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik hoop dat dit ook als een "vrije" dienst beschikbaar komt, ik heb een t-mobile abbo en een vodafone (1 via werkgever) en zou het fijn vinden als ik gewoon een los TV abbo kon afnemen net zoals digitenne, dan zou ik direct ook zo'n toestel halen met abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:27
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een duo card te gebruiken om met de samsung tv te kijken en met bijvoorbeeld de HTC Diamond te bellen en te internetten? En kan dit dan gelijktijdig? Of moet je de ene telefoon uit zetten voordat je de andere gerbuikt?

Ik heb namelijk via mijn werkgever een leuke aanbieding gekregen. Flex 27,50 + mob tv + surf en Mail unlimited voor €22,50 voor 2 jaar + samsung p960. Is dit een goede aanbieding of zijn er scherpere aanbiedingen te vinden voor mobiele tv?

Is er al iemand die DVB-H in het zuiden van drente heeft getest?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik heb een duo sim en ik moet 1 toestel aan 1 uit, anders gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
Ik heb de aanbieding van kpn gebruik gemaakt. Mocht TV niets zijn dan heb ik nog steeds 195 bel min/sms + internet voor 22,50. Ik heb een diamond touch dus daar gaat de sim waarschijnlijk in eerste instantie in (ik ben 1 van de gelukkigen die net een telfort abo had afgesloten....toen ze de AV gingen wijzigen :-) )

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontvangst van TV op de mobiel (en dan vooral hoe dit werkt in zuid west drente want daar zal ik mij het meest begeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
Nou mijn eerste bevindingen.......K.T

Ik heb mijn abo vandaag ontvangen en mijn samsung meteen opgeladen. Als ik nu (binnen) op zoek ga naar de zenders vind hij niks (antenne uit). Als ik buiten sta duurt het heel lang en daarna krijg ik de melding dat het eerste abonnement niet kan worden aangesloten (o.i.d). Daarna wel een lijst van de zenders, maar als ik er dan 1 selecteer dan krijg ik de melding dat ik mij moet abonneren. En dat lukt dan weer niet.

Na een half uur in de wacht te hebben gehangen bij de KS heb ik maar opgehangen en mijn SIM in mijn Diamond gedaan. Gelukkig doet het internet het wel........

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171049

i-dj schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:25:
Nou mijn eerste bevindingen.......K.T

Ik heb mijn abo vandaag ontvangen en mijn samsung meteen opgeladen. Als ik nu (binnen) op zoek ga naar de zenders vind hij niks (antenne uit). Als ik buiten sta duurt het heel lang en daarna krijg ik de melding dat het eerste abonnement niet kan worden aangesloten (o.i.d). Daarna wel een lijst van de zenders, maar als ik er dan 1 selecteer dan krijg ik de melding dat ik mij moet abonneren. En dat lukt dan weer niet.

Na een half uur in de wacht te hebben gehangen bij de KS heb ik maar opgehangen en mijn SIM in mijn Diamond gedaan. Gelukkig doet het internet het wel........

Iemand een oplossing?
Mobiel tv moet eerst nog geactiveerd worden bij kpn. Meestal gebeurd dat automatisch na een dag of 2, maar ik heb meteen gebeld naar kpn en die hebben het meteen voor me geactiveerd.
Binnen 1 min deed de tv functie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En wellicht zit je in een gebied waar hele slechte dekking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

Heeft iemand een coverage map voor NL? Kan hem nergens vinden, en lijkt me toch wel fijn om te hebben! (zou zonder zoiets absoluut niet zo'n abbo afsluiten). X% van de bevolking zegt me niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnmobiel.tv/ctree/kpnm/files/dekking_kpn.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 19-07-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

Dank jullie :-)
*gaat maar een extra cursus Google volgen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
Weet iemand ook of er binnenkort meerdere zenders beschikbaar worden gesteld? Ik zou bijvoorbeeld RTL 7 wel toegevoegd zien (ivm formule 1 en moto gp).

Ik ben nu wel overtuigd van Mobiele TV van KPN. Ik heb de afgelopen week prima de tuur kunnen volgen in de auto, ik reed vooral op de a28 op het traject A'foort-Grunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat RTL7 er niet bij zit is een schande, want in de begin dagen was het er wel.

Later is RTL24 erop gezet. Dat is overigens een waardeloos kanaal, met weinig tot geen inhoud.

Het premium pakket met o.a. de erotiek kanalen en eurosport komt na de zomer. Dit vertelde de manager van KPN tegen me op de perspresentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
Met andere woorden.......gratis mobiele tv is eigenlijk te beperkt. Hopenlijk dat KPN er nog extra zenders bij doet zonder hiervoor extra te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nee het is niet te beperkt, het is voor het verkeerde gebruiksmoment ontworpen. Het is ontworpen voor even bij de bushalte, even op het station, even in de wachtkamer van de dokter.

Voor die tijdsspanne is het aanbod ruim voldoende. Voor langere tv sessies is de Samsung P960 qua batterijtijd prima geschikt, maar het aanbod niet.

Zoiezo is MobieleTV zoals we het nu kennen voor een kort gebruiksmoment gemaakt.

"Wachten wordt leuk met TV zoals thuis".

Het is niet "Urenlang tv kijken net als thuis".

Bovendien is het momenteel een question mark voor KPN, wat ze natuurlijk later om proberen te zetten in een Star en later een Cash Cow (wat niet gaat gebeuren, want te weinig mensen gaan het aanschaffen en dus krijgt men de kosten er pas na jaren en jaren uit zie het hele MMS gebeuren wat eigenlijk ook niemand doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 22-04 19:47
W00fer schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:44:
Nee het is niet te beperkt, het is voor het verkeerde gebruiksmoment ontworpen. Het is ontworpen voor even bij de bushalte, even op het station, even in de wachtkamer van de dokter.

Voor die tijdsspanne is het aanbod ruim voldoende. Voor langere tv sessies is de Samsung P960 qua batterijtijd prima geschikt, maar het aanbod niet.

Zoiezo is MobieleTV zoals we het nu kennen voor een kort gebruiksmoment gemaakt.

"Wachten wordt leuk met TV zoals thuis".

Het is niet "Urenlang tv kijken net als thuis".

Bovendien is het momenteel een question mark voor KPN, wat ze natuurlijk later om proberen te zetten in een Star en later een Cash Cow (wat niet gaat gebeuren, want te weinig mensen gaan het aanschaffen en dus krijgt men de kosten er pas na jaren en jaren uit zie het hele MMS gebeuren wat eigenlijk ook niemand doet).
MMS gebruikt men toch steeds vaker hoor. Het heeft inderdaad wel even geduurt voordat het echt van de grond kwam, maar nu zijn er genoeg mensen (vooral veel jongeren) die hier extreem veel gebruik van maken. Niet zoveel als SMS, maar je ziet toch steeds meer mensen die het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Op de middelbare school van mijn broertje doet niemand het.

Trouwens nog maar ongeveer 1,5 maand totdat de N96 komt !
Dan zal het storm gaan lopen in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 22-04 19:47
W00fer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:10:
Op de middelbare school van mijn broertje doet niemand het.

Dan zal het storm gaan lopen in dit topic :)
Ik zit nog ruim een jaar verbonden aan Vodafone, dus de N96 heeft voor mij niet echt meerwaarde vergeleken met mijn N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vandaag de LG 620 TV eens uitgeprobeerd. Een NOG kleiner scherm dan de P960.

En de antenne wiebelt een hoop.

Daarnaast is de KPN tv dienst erg langzaam met opstarten en autoriseren. Veel langzamer dan bij de P960.

De antenne is echter wel een stuk sterker. Binnen, met dichtgeschoven antenne nog prima signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

W00fer schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:19:
Vandaag de LG 620 TV eens uitgeprobeerd. Een NOG kleiner scherm dan de P960.

En de antenne wiebelt een hoop.

Daarnaast is de KPN tv dienst erg langzaam met opstarten en autoriseren. Veel langzamer dan bij de P960.

De antenne is echter wel een stuk sterker. Binnen, met dichtgeschoven antenne nog prima signaal.
De ontvangstsgevoeligheid kan per toestel nogal veel schelen, dit geldt voor zowel de Samsung als de LG. Ik heb van beide modellen een tiental naast elkaar gehad op verschillende plaatsen en de LG heeft gemiddeld genomen iets betere ontvangstgevoeligheid dan de Samsung.

Betreft de MMS discussie; misschien aardig om te weten is dat xxx plaatjes (meestal van zichzelf denk ik) één van de meeste verzonden items is van MMS. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 29-07-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
W00fer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:10:
http://www.pocket-lint.co...96-sale-october-1st.phtml
Nokia N96 on sale from October 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

In Nederland kun je hem half september al verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de trein op de route eindhoven-utrecht is het echt slecht :( Vanaf boxtel tot den bosch zelden bereik en na den bosch tot utrecht ook bijna geen 8)7

Zodra er extra paketten komen neem ik ze. Erotiek hoef ik niet maar wat extra kanalen zoals Eurosport e.d. wil ik er best bij.

iemand nog leuke software gezien voor de samsung?
Oh en als je op internet zit... WAAR krijg ik de t9 aan? Ik kan alleen maar letter voor letter typen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik had geen problemen met de P960 tijdens mijn treinrit Utrecht - Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn 2 kanalen bij en....

Eredivisie Live kan nu bekeken worden! Denk dat ze daar flink mee gaan scoren. Onderweg dus gewoon wedstrijden kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Anoniem: 196953 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:11:
Er zijn 2 kanalen bij en....

Eredivisie Live kan nu bekeken worden! Denk dat ze daar flink mee gaan scoren. Onderweg dus gewoon wedstrijden kijken!
Tja, alleen de "verkeerde" wedstrijden... Ik hou niet van voetbal, maar wel van Formule 1. Dus waar blijft RTL7 voor dié wedstrijden?

En zouden er nou echt mensen in bijvoorbeeld de trein naar sexfilms gaan kijken? Vast niet... ;)

Dus wat mij betreft hebben die 2 nieuwe kanalen geen toegevoegde waarde.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
En weer 5 euro per maand erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
Ik ben het met BVK eens. Voetbal kijk ik wel in de samenvatting.........dan mis je niets. Formule 1 zou ik wel graag willen kijken.....Waarom bied KPN niet dezelfde zenders als bij digitenne? Dan heb je toch een redelijk aanbod en is het product interessanter voor het grote publiek! Ik heb nu het idee dat mobiele TV langszaam doodbloed. Je ziet ook helemaal geen reclame meer voor het product.

Ik heb na de TOUR mijn P960 niet meer gebruikt en hij ligt nu in de kast te verstoffen......ik ben weer overgestapt naar mijn Diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Nu je dus ook Eredivisie Live kan ontvangen op je telefoon, is het ook mogelijk dat je je telefoon op je tv kunt aansluiten, zodat je eredivisie live op je tv kunt kijken, of misschien op je computer, zodat je het via je monitor kunt kijken?

De Nokia N98 komt eraan, zou het daarop misschien wel kunnen? Iemand enig idee?

Pagina: 1 2 3 Laatste