Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:41:
[...]

Vreemd dat je dat bord niet stabiel krijgt , ben net de nieuwste asus bios voor de 5Q aan het proberen , bios 1406
500x 6 - met Vcore 1.136V , om hem op 500 te zetten is de nb verhogen naar 1.44V en de FSB Termanation Voltage verhoogd naar 1.34V
Jullie lezen over m'n tweede post heen :)
Demon_Eyez schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:28:
Even een update. Door gebruik te maken van het m1403 bios die in het topic op Xtreme te vinden is, draait m'n PQ5 Deluxe nu stabiel op 9x425 met vcore 1.245v, vTT 1.2v en vNB 1.34v :)

Hiervoor was dat werkelijk onmogelijk, mocht al blij zijn als ik m'n Winxp inlog scherm te zien kreeg met 9x375
Heb de zaak dus stabiel door bios 1403 te gebruiken. Gister 8 uur Orthos stabiel laten draaien op 9x433. Vandaag nog eens kijken of 8x500Mhz nu ook wil lukken hier. Maar voor de lange termijn zal het 9x433 worden. Alles is luchtgekoeld en het is een bak die op m'n werk staat, dus een vrij hoge vTT van 1.34v en vNB van 1.44v zie ik niet zitten. Als de bak WC had en bij me thuis stond zou het uiteraard een heel ander verhaal zijn :P

[ Voor 20% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-10-2008 09:58 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:41:
[...]

Vreemd dat je dat bord niet stabiel krijgt , ben net de nieuwste asus bios voor de 5Q aan het proberen , bios 1406
500x 6 - met Vcore 1.136V , om hem op 500 te zetten is de nb verhogen naar 1.44V en de FSB Termanation Voltage verhoogd naar 1.34V

en 533 x6 is een boot alleen hij hangt in windows :(

[afbeelding]
Wel vreemd..ze hebben de oudere bios versies weggehaald.
Ik gebruikte tot een week geleden de bios versie 1306, en met die bios versie kon ik de temp van mijn cpu (q6600 revisie G0) niet goed lezen. Toen heb ik de bios versie 0703 geïnstalleerd, en toen kon ik wel de temp goed aflezen. En nu staan er twee bios versies op de download site van de Asus P5Q.

Heeft iemand goeie ervaring met de nieuwe bios versiem nl. de 1406?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb ook weer iets vaags hier, met mijn P5Q: Het autodetecten van de harde schijven tijdens de Post duurt een 30 seconden per hd, behalve de eerste, die vindt hij gelijk.
Hij boot dus, detect gelijk hd1, dan duurt het 30 sec eer hij hd2 vindt en dan nog eens 30 sec totdat hij hd3 vindt, knap vervelend in ieder geval.

Ik boot van de eerste, wat een enkele schijf is, die twee wat erna komen zitten in raid.
De bootschijf zit ingestoken op de sata1, die andere 2 op sata2 en sata3.

In de bios staat de sata configuration op Raid.

Iemand een idee wat er niet goed is? Overigens heb ik het euvel met alle biossen....

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
zo heb vorige week ook me q9550 en een p5q deluxe binnen gekregen.

direct fsb naar 400 gezet en cpu-v naar 1.56 en loopt stabiel op 3.4. geheugen loopt op 1066. Eerst maar is kijken of dit stabiel loopt en dan maar is wat verder gaan

staat nu al 30 min prime te runnen en is nog maar 40 graden met waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
B-BRAIN schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:03:
zo heb vorige week ook me q9550 en een p5q deluxe binnen gekregen.

direct fsb naar 400 gezet en cpu-v naar 1.56 en loopt stabiel op 3.4. geheugen loopt op 1066. Eerst maar is kijken of dit stabiel loopt en dan maar is wat verder gaan

staat nu al 30 min prime te runnen en is nog maar 40 graden met waterkoeling.
bedoelje je vCore met die 1,56??? die zou ik dan maar heel snel omlaag zetten anders is je cpu snel dood!
vCore mag volgens intel niet boven 1,3675 en ik gok dat ie 400MHz ook nog wel op 1,2v doet. bij mij in ieder geval 425 MHz met 1,1875v

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
ok net ff gecheckt en heb een kleine typo.

maar goed dat je het typte want vcore van de cpu is 1.16250.

schrok wel even :) in cpu-z geeft die 1.14 aan. eerst maar is een week zo draaien en dan is keertje wat hoger zette.

maar wat een verschil van een amd4200+ naar een quad 9950.

maat hoe moet ik nu de cpu zien. lopen alle cores op 3.4 of totaal op 3.4?

[ Voor 23% gewijzigd door B-BRAIN op 13-10-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dan zit je heel erg netjes, mooie overklok met zo een vCore,

ik kwam zelf van een x2 4400 en heb nu een 9450, is idd een leuke overgang.. :)

je hebt 4 cores die op 3,4 lopen, en dan hangt het van de software af hoe die gebruikt word.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 08:18
Wat vinden mensen van het onboard geluid op de Asus P5Q Deluxe?

Ik heb het moederboard hier liggen, maar ik wacht nog op me waterblokjes, voordat ik alles weer in elkaar kan zetten. Ik heb nog een losse Sound Blaster Audigy 4 liggen en vroeg me af of ik deze eruit kon laten.

De Audigy kaart heeft namelijk wat kuren met Vista door de drivers.. Klinkt het onboard geluid net zo goed/beter? Mocht niemand het antwoord hebben kan ik het volgende week zelf proberen. ;)

Best gek dat de reviews die ik tegen kom allemaal over de prestatie van het moederboard gaan, maar dat de geluidskwaliteit van de onboard audio of de snelheid van de netwerkkaart (cpu verbruik etc) niet wordt meegenomen.

Hey B-Brain! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
yoowww sonic :)

geluid is toppie vergeleken met me oude mobo(asus A8N-E).

makkelijk overclocken met dit bord ;) morgen maar is verder clocken en kijken hoever ik kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:51:
[...]
Jullie lezen over m'n tweede post heen :)

[...]
Heb de zaak dus stabiel door bios 1403 te gebruiken. Gister 8 uur Orthos stabiel laten draaien op 9x433. Vandaag nog eens kijken of 8x500Mhz nu ook wil lukken hier. Maar voor de lange termijn zal het 9x433 worden. Alles is luchtgekoeld en het is een bak die op m'n werk staat, dus een vrij hoge vTT van 1.34v en vNB van 1.44v zie ik niet zitten. Als de bak WC had en bij me thuis stond zou het uiteraard een heel ander verhaal zijn :P
Misschien heb je wel gelijk , die nb staat vrij hoog ,zo een voltage is ook niet aan te raden zonder een aktief koelertje erop. Ik heb een ijzeren bracket gemaakt , die vastzit op de schroef om je mobo vast te zetten.
En er zit een temperatuuir metertje op geplakt , de temperatuurmeter zit tussen de chipset gedrukt met koelpasta
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/14/1223970669-640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Sonic schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:20:
Wat vinden mensen van het onboard geluid op de Asus P5Q Deluxe?

Best gek dat de reviews die ik tegen kom allemaal over de prestatie van het moederboard gaan, maar dat de geluidskwaliteit van de onboard audio of de snelheid van de netwerkkaart (cpu verbruik etc) niet wordt meegenomen.
Bij deze ;)

XXX.xbitlabs.com/articles/mainboards/display/asus-p5q-pro_4.html

[ Voor 3% gewijzigd door SvenG op 14-10-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 09:28
De laatste bios versie heeft veel problemen met geheugen bij mij opgelost
1406 bedoel ik dan.

Ik dacht aan geheugen DOA's omdat memtesten elke keer errors aangaven en kreeg ook blauwe schermen in Vista.

Maar na de bios update 1406 kan de memtest goed doorlopen worden en geen blauwe schermen meer.
Komt ook omdat mijn CPU Q9450 deze is "Yorkfield C1 stepping CPU"

Goed nieuws dus, mooi dat er vaak update's uitgebracht worden door Asus.

Misschien als andere er ook last van hebben deze bios versie eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Hey allemaal,

ik heb net samen met mijn broertje een PC voor hem gebouwd.
Alles aangesloten, alleen als ik hem opstart haperen de fans 2 keer en start mijn bios niet op. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Dit is de setup:

- Asus P5Q Pro
- Coolermaster 620 Watt M620
- Processor Intel Dual core E8500
- Kingston 2x 2048 MB (Dual Channel)
- 2 NEC DVD RW stations S-ATA
- Seagate 500GB HDD S-ATA
- Asus GTX260
- Antec Nine Hundred Gaming Case

Ik heb geprobeerd om de HDD los te koppelen omdat ik las dat dit bij veel mensen een probleem was, maar tevergeefs, ook dan start de bios niet op.

Alvast bedankt voor enig nuttig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlezen.

ik zet 10 euro in op de extra voedingsstekker voor het moederbord

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:16:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlezen.

ik zet 10 euro in op de extra voedingsstekker voor het moederbord
Die 8 pins? Die heb ik er allang opgezet :D
Waarom dat kapje er niet standaard af is vond ik al gek. Ik lees net eerder in dit topic dat iemand anders ook last had van de fans die eventjes uitgingen, dus dat is normaal dus.

Maar ik zal je thread wel even nakijken. Misschien vind ik nog wat!

EDIT: Niks behulpzaams gevonden. Niemand met hetzelfde probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Bartaz op 17-10-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Bartaz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:19:
[...]

Die 8 pins? Die heb ik er allang opgezet :D
Waarom dat kapje er niet standaard af is vond ik al gek. Ik lees net eerder in dit topic dat iemand anders ook last had van de fans die eventjes uitgingen, dus dat is normaal dus.

Maar ik zal je thread wel even nakijken. Misschien vind ik nog wat!

EDIT: Niks behulpzaams gevonden. Niemand met hetzelfde probleem?
Probeer eerst eens nog eens op te starten na een CMOS reset (zie boekje p5q). Helpt dat niet, dan zonder drives en USB dingen eraan. Werkt het niet dan kan er iets kapot zijn of niet goed aangesloten, zoals het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Initial G schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:43:
[...]

Probeer eerst eens nog eens op te starten na een CMOS reset (zie boekje p5q). Helpt dat niet, dan zonder drives en USB dingen eraan. Werkt het niet dan kan er iets kapot zijn of niet goed aangesloten, zoals het geheugen.
Hey, ik heb Cmos gereset enzo. Maar dat bleek niks te helpen.
Daarna de videokaart even nagekeken en die bleek er net niet goed in te zitten. Daarna liep alles als een zonnetje en alles is al geïnstalleerd. Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een maand gelee mijn pc samen met een neef van mij in elkaar gezet.
In het begin kreeg ik geen problemen met mijn P5Q-E en XFX 260 XX kaartje. (E8600 pros,2x1 GB Geil mhz 800)
Het begon opeens 3 weken gelee toen ik blue sceens kreeg.
Maar nu probeer ik telkens mijn bios te flashen, want mijn pc geeft geen beeld meer.
Ik hoor ook geen piepje aan het begin, geen beeld, niks.
Heel soms dan start hij op, maar dan krijg ik meestal meteen weer een blue screen.
Ik geef mijn videokaart hiervan de schuld en ik weet skr dat ik mijn bios moet flashen, want dat is nog maar de standaard fabrieksversie.

Kan iemand mij miss vertellen hoe ik die bios kan flashen?
Ik heb al geprobeert: Asus update - failure
Dat programmaatje in de bios zelf met cd en bios versie 1406: failure.

(Dit bericht is verzonden op een andere pc)
(Ik heb er ook niet zo veel verstand van, ik wil gewoon dat me pc werkt.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Gisteren de P5Q Pro aangeschaft, wat een geweldig mobo zeg !

Ben op mijn dooie gemak alles uit mijn kast gaan verwijderen, rustig koeler en CPU schoongemaakt, nieuwe bord voorzien van geheugen, processor en koeler, moederbord ingebouwd, alles weer aangesloten en toen ik de knop voor de allereerste keer indrukte kreeg ik een reeks pieptonen. Meteen alle onderdelen, gereedschap, zakken, tassen en dozen aan de kant geschoven om het boekje te zoeken toen ik ineens een rode mededeling zag knipperen. Een van de PCI-E stekkertjes op de tweede HD4870 was losgeschoten.
Vastgezet, nogmaals op de knop gedrukt, direct POSTen. BIOS ingeschoten, processor meteen op 3,7GHz gezet en het draait vlekkeloos nu. Dezelfde ervaring had ik al met mijn vorige P5K.

Wat dat betreft is het weleens anders geweest. Bij elke hardware change klopte je hart in je keel en drukte je met gesloten ogen op de powerknop, hopende op een piep die vrij vaak gewoon uitbleef. Dan kon je weer van alles loskoppelen, aansluiten, jumpers verschuiven, ellende tot en met.

Wat gebruik betreft ben ik ook meer dan tevreden. In de BIOS kan ik meer tweaken dan ik wil, overklokken gaat zo soepel als het maar kan met minder spanning dan op de P5K, mede ook door de veel lagere Vdrop, prestaties zijn geweldig.
Ook Crossfire doet het fantastisch op 2 maal x8 sloten.

Booten naar de oude Vista installatie ging ook vlekkeloos. Direct werden alle drivers geinstalleerd. Na 2,5 uur sleutelen was mijn geduld alleen te veel op de proef gesteld en kon ik verdere vertraging niet meer waarderen, dus ben heel lomp zonder reboot meteen de NIC drivers van CD gaan installeren, van de Intel site de laatste chipsetdrivers gedownload en geinstalleerd en meteen ook maar de Ati drivers eroverheen geknald.
Omdat ik met Crossfire mijn Audigy 2ZS niet meer makkelijk kon plaatsen heb ik die maar achterwege gelaten zonder de drivers te deinstalleren en tegelijkertijd heb ik ook de audiodrivers van de P5Q geinstallerd.
Nog steeds bootte het beestje prima, maar prestaties vielen geheel verwacht tegen. Toch maar even wat dingen getest, geconcludeerd dat me dit teveel moeite zou gaan kosten om op te lossen en maar even opnieuw Vista64 geinstalleerd.

Ik was gisteren een klein beetje "bang" voor vooral de Crossfire prestaties, maar ik ben, zeker na de reinstall onder de indruk. Daar hoef ik geen 7 tientjes meer voor te betalen om twee keer x16 sloten te hebben.

@pietjanssen hierboven >>> Je geeft je videokaart de schuld en wil daarom ook je bios flashen ? Met alle respect komt dat een beetje als klok en klepel verhaal over. Bios flashen doe je als je belangrijke features mist, last van instabiliteit of hardware incompatibilteit hebt.
Je zegt dat het systeem een week of 3 goed heeft gedraaid, dan kun je er van uit gaan dat je bios in ieder geval niets met je huidige probleem te maken heeft.

Ik zou even op je gemak wat faq's hier en daar gaan lezen, wat dingen gaan uitsluiten. Even met wat drivers gaan spelen, de temperaturen in de gaten houden, je voedingswaardes even nagaan, geheugen testen, overbodige apparatuur afkoppelen. Ik vind je conclusie erg voorbarig en je oplossing niet echt doeltreffend, en dat zeg ik met de beste bedoelingen.

[ Voor 16% gewijzigd door KneoK op 24-10-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Wat ik mijn afvraag is hoe de moderbord/CPU zich gedraagt als je een film a 700Mb via de gigabit aansluiting het netwerk opjaagt met een onboard gigabit controler.

Ik heb nu in mijn oude P4 een linksys gigabit netwerkkaart.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat mijn mobo mijn videokaart niet ondersteunt en daarom m'n bios geflasht moest worden.
Ik heb het eerst genegeert, wwant hij deed het soepel. maar opeens kreeg ik alle fouten.
Nu ben ik te laat, wat ik dus wilde weten is of het daadwerklijk mijn bios is.
en of ik natuurlijk weer opnieuw met m'n pc kan beginnen.. zoals helemaal resetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 02:00:
Ik heb gehoord dat mijn mobo mijn videokaart niet ondersteunt en daarom m'n bios geflasht moest worden.
Ik heb het eerst genegeert, wwant hij deed het soepel. maar opeens kreeg ik alle fouten.
Nu ben ik te laat, wat ik dus wilde weten is of het daadwerklijk mijn bios is.
en of ik natuurlijk weer opnieuw met m'n pc kan beginnen.. zoals helemaal resetten. 8)7
Tjah, ik heb gisteren een P5Q besteld. BIOS moet sowieso geflashed worden zodat de E7300 optimaal wordt ondersteund.

Alleen heb ik nog één vraagje voor de mensen hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/158588phpxeBYBv.jpg

Heeft de Asus P5Q nu een enkele 4-pin nodig of 2 x 4? Want het lijkt nu net of er een soort zwart kapje over zit.

2 x 4 is toch stabieler voor het overclocken?

Die 24-pins zit wel op een rukke plek. Ik zou hem het lieft gewoon rechts hebben, net zoals de P5Q-E, Deluxe...

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 25-10-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Gisteren de voeding vervangen. Eerst een Topower 600Watt met 4-pins 12V aansluiting. Daarmee kwam ik met een Q6600 op 8x475 (3,8GHz) met 1,4V corespanning.
Nu een 700Wat Coolermaster, die had wel een 8-pins 12V stekkertje, dus kapje verwijderd, 8-pins aangesloten en nog steeds 8x475 met 1,4V.

Scheelt bij mij niets in overklokken en niets in stabiliteit. Met 4-pins aangesloten net zoveel vastlopers als met de 8-pins, eigenlijk gewoon geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
NielsHarley schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:32:
De laatste bios versie heeft veel problemen met geheugen bij mij opgelost
1406 bedoel ik dan.

Ik dacht aan geheugen DOA's omdat memtesten elke keer errors aangaven en kreeg ook blauwe schermen in Vista.

Maar na de bios update 1406 kan de memtest goed doorlopen worden en geen blauwe schermen meer.
Komt ook omdat mijn CPU Q9450 deze is "Yorkfield C1 stepping CPU"

Goed nieuws dus, mooi dat er vaak update's uitgebracht worden door Asus.

Misschien als andere er ook last van hebben deze bios versie eens proberen?
Ik gebruik anders nog steeds de 0704 BIOS die meegeleverd werd. Ook met een Q9450. Nooit last van gehad.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
KneoK schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:06:
Gisteren de voeding vervangen. Eerst een Topower 600Watt met 4-pins 12V aansluiting. Daarmee kwam ik met een Q6600 op 8x475 (3,8GHz) met 1,4V corespanning.
Nu een 700Wat Coolermaster, die had wel een 8-pins 12V stekkertje, dus kapje verwijderd, 8-pins aangesloten en nog steeds 8x475 met 1,4V.

Scheelt bij mij niets in overklokken en niets in stabiliteit. Met 4-pins aangesloten net zoveel vastlopers als met de 8-pins, eigenlijk gewoon geen.
Achja, ik weet tenminste dat ik 400 kan :>

4GHz is dus ook wel voldoende. Ik denk dat ik het bij 3,4 GHz al laat voor 24/7, meer is tocht niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Bolletje92 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:29:
[...]

Achja, ik weet tenminste dat ik 400 kan :>

4GHz is dus ook wel voldoende. Ik denk dat ik het bij 3,4 GHz al laat voor 24/7, meer is tocht niet echt nodig.
Ik vind het ook onzin om continu op 3,8GHz te draaien. Op 9x466 draait het beestje met een stuk minder spanning en wordt een stuk minder warm. Heel raar, hoeveel die laatste 9MHz op de fsb schelen voor temperatuur en spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:17:Ik vind het ook onzin om continu op 3,8GHz te draaien. Op 9x466 draait het beestje met een stuk minder spanning en wordt een stuk minder warm. Heel raar, hoeveel die laatste 9MHz op de fsb schelen voor temperatuur en spanning.
Wat heet raar. Ik heb het idee dat het normaal is. Ik moet bij 468 MHz fsb een voltage van 1.308 Volt door de CPU sturen, op 475 MHz moet er ook 1.32 Volt doorheen. Alleen dat echt warmer worden ervaar ik niet zo heel erg. Maar naast vCore moet ook ineens mijn FSB voltage en PLL voltage een stukje omhoog.. Er zit dus gewoon een soort grens waar je over moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolletje92 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:41:
[...]

Tjah, ik heb gisteren een P5Q besteld. BIOS moet sowieso geflashed worden zodat de E7300 optimaal wordt ondersteund.

[afbeelding]

Heeft de Asus P5Q nu een enkele 4-pin nodig of 2 x 4? Want het lijkt nu net of er een soort zwart kapje over zit.

Die 24-pins zit wel op een rukke plek. Ik zou hem het lieft gewoon rechts hebben, net zoals de P5Q-E, Deluxe...
Die van mij draait prima met 1 x 4 met een E6600 en Saphire 4670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de heatpipe-constructie van de P5Q-E.
Ik heb namelijk een case besteld waarin het MOBO omgedraaid zit (reversed ATX).
Heeft de heatpipe-constructie dan eigenlijk nog wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

Wat heet raar. Ik heb het idee dat het normaal is. Ik moet bij 468 MHz fsb een voltage van 1.308 Volt door de CPU sturen, op 475 MHz moet er ook 1.32 Volt doorheen. Alleen dat echt warmer worden ervaar ik niet zo heel erg. Maar naast vCore moet ook ineens mijn FSB voltage en PLL voltage een stukje omhoog.. Er zit dus gewoon een soort grens waar je over moet.
Heb ook het vermoeden dat er hier en daar nog een kleine FSB wall is. Op 9x433 start de pc meestal niet eens, maar op 8x475 weer wel. Gisteren ben ik nog wat gaan benchen met verschillende FSB's en had op een gegeven moment niet in de gaten dat ik de multiplier niet naar beneden had geschroefd. Bij piep dacht ik vlug iets raars voorbij te zien vliegen, maar Windows bootte gewoon. Toch zat het me niet lekker en heb direct de resetknop ingedrukt, zag ik dat de processor op 4,2GHz draaide, 9x466 ipv 8x466. Ik heb niet de illusie dat ik hoger dan 3,85GHz nog helemaal in Windows kom, maar het is vreemd dat ik met lagere FSB's soms eerder tegen een limiet aanloop dan op veel hogere met een iets lagere multiplier. Op 9x425 kom ik meestal Windows niet in, op 8x475 kan ik met gemak 3 runs 3DMark Vantage draaien.

Het bordje doet het in ieder geval nog beter dan mijn vorige P5K. Ik had altijd het idee dat ik gewoon tegen de limiet van de processor zat, maar die blijkt toch nog iets meer mogelijkheden te hebben, vooral op hogere FSB's.

Ik denk dat ik 7x500 eens ga proberen, eens zien of dat nog wat oplevert, dat redde ik op de P5K op geen enkele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Ik heb heel het topic zitten doorlezen en ondanks dat er wel redelijk wat positieve reacties zijn twijfel ik een beetje over de aanschaf van een Asus P5QL-E.

Ik zie regelmatig wat instabiliteitsproblemen voorbij komen, zouden jullie wel of niet een P5QL-E aanschaffen indien je er totaal niet mee gaat OCén, maar een rotsstabiel bordje wil?

Anders wijk ik uit naar een Gigabyte GA-EP35-DS3R.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:46:
Ik heb een vraagje over de heatpipe-constructie van de P5Q-E.
Ik heb namelijk een case besteld waarin het MOBO omgedraaid zit (reversed ATX).
Heeft de heatpipe-constructie dan eigenlijk nog wel zin?
Het lijkt mij weinig uitmaken welke kant boven zit, als je naar de werking van een heatpipe kijkt. Zolang de airflow in je kast goed is zie ik geen punt, anders kan je er altijd nog een fan tegenaan laten blazen. Ik heb zelf een P5Q-E, de heatsink wordt niet echt warm dus het zal wel meevallen.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldrank schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:54:
[...]

Het lijkt mij weinig uitmaken welke kant boven zit, als je naar de werking van een heatpipe kijkt. Zolang de airflow in je kast goed is zie ik geen punt, anders kan je er altijd nog een fan tegenaan laten blazen. Ik heb zelf een P5Q-E, de heatsink wordt niet echt warm dus het zal wel meevallen.
maar het idee van een heatpipe is toch dat opgewarmde vloeistof gasvormig wordt en zich naar (in dit geval) boven verplaatst, om daar af te koelen en weer vloeibaar te worden, zodat het naar beneden kan stromen? dit werkt dan toch niet (of minder) als je de heatpipe omdraait, aangezien je met zwaartekracht te maken hebt?
of zie ik het nou helemaal verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:17:
Ik heb heel het topic zitten doorlezen en ondanks dat er wel redelijk wat positieve reacties zijn twijfel ik een beetje over de aanschaf van een Asus P5QL-E.

Ik zie regelmatig wat instabiliteitsproblemen voorbij komen, zouden jullie wel of niet een P5QL-E aanschaffen indien je er totaal niet mee gaat OCén, maar een rotsstabiel bordje wil?

Een onstabiel bord onder stock speed bestaat denk ik niet , of je moet pech hebben :)
Dus wat voor merk mobo je kiest is aan jezelf

Ik heb een P5Q gekocht ,omdat ik tot nu toe alleen maar asus mobo s koop en geen ander merk .
En als me budget iets groter had geweest dan had ik een 5Q met ddr3 geheugen gekocht , 500 fsb is wel de max voor deze gewone 5Q ,en dat is toch een nette overcklock voor een low budget mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zijn de koelblokken van de P5Q-serie ergens los leverbaar? Ik wil graag de voltage regulators ook koelen, de mounting holes zitten er al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik ben van plan deze mobo binnenkort aan te schaffen.

Nu zie ik in de handleiding staan dat je vanaf de BIOS niet kunt opstarten van USB ? Ik dacht dat dat anno 2008 nu al eens gemeengoed zou zijn? :S

Dat Expressgate klinkt aantrekkelijk, maar ik heb op mijn USB schijf een complete WinXP image staan, dus ik boot liever daar vanaf met alle programmas voorhanden dan zo'n krakkemikkige, in de kinderschoenen staande expressgate waar ik al redelijk wat gezeik over heb gehoord, ..of overdrijf ik nou ? -O-

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 12-09 16:42
Vreemd,

Ik kan op mijn P5Q gewoon met USB booten en een image trekken?

dit werkt dus prima anno 2008 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Slowmotion schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:24:
Vreemd,
Ah, goed om te horen dan :) Maar in de PDF handleiding staat niets over booten van USB.. mijn huidige Asus (A7N8X van ong. 4 jaar oud) ondersteunt dit ook niet, dus ik werd weer bietje bang.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04

Shiro

Serenity

Strider schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:17:

Ik heb zelf de P5QL-E. Geheugen compatiblititeit mag beter, en de Northbridge wordt gevaarlijk warm, maar heb nog nooit gehad dat mijn PC er door uitviel ofzo. Heb mijn E8400 laats nog een tijdje op 3.6Ghz draaien, had geen problemen ofzo.

Als ik de keuze nogmaals had dan had ik de P5Q-E of P5Q Pro gekozen ipv P5QL-E denk ik.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slowmotion schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:24:
Vreemd,

Gaat wel wat vreemd idd: bij de HD kies je USB, en vervolgens kan je bij de boot-priority de USB-disk dan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 12-09 16:42
Klopt,

Ze zien het tegenwoordig als HD dan als USB device. maar als je het eenmaal weet is
het net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb deze bord ook een tijdje draaien met mijn ouwe trouwe vriend.. de E4300 :d

Ik heb in deze topic gelezen dat sommigen een halve multiplier hebben kunnen kiezen, bijv 7.5 of 8.5 ik heb de nieuwste bios erop maar als ik halve intyp rond hij het automatisch af naar boven.

Hoe kan ik dat voormekaar krijgen?? P5Q-E btw..

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john548
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:23
Ik heb vanmiddag mijn moederbord gekregen de Asus P5Q-E, en de videokaart Asus EAH3650 silint magic.

Ik heb de proccessor en geheugen door Azerty laten plaatsen!

Thuis het mobo geplaats in de systeemkast, alles aangesloten en geen beeld!

Ik heb dus alles zorgvuldig in elkaar gestoken en dit ging zonder problemen. Scherm (VGA) op aangesloten via het tussenstukje dat bij de vga kaart zat (VGA - DVI dus).

Pc gaat wel fans draaien, hd draaien, maar geen beeld!?

Specs:
Asus P5Q-E
Intel E8500
Corsair TWIN2X4096-6400C5,4096MB, 800MHz, DDR2, PC6400, 2x
ASUS EAH3650 Silent 512MB DDR3
Antec Truepower

Het probleem is opgelost! mobo uit de kast gehaald op een stuk karton aan de praat gekregen, er was waarschijnlijk een kortsluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door john548 op 06-11-2008 21:18 . Reden: oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Erw

Bolletje92 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:41:
[...]

[afbeelding]

Wat kan je beter doen 2x4 of 1x 4??

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Laatst online: 21:04

Shiro

Serenity

2x2 als je dat bedoel.. Zo min mogelijk geheugen reepjes. Ik had 4x 1 geplaats. En het draaide alleen op stock, overclocken kan je dus wel vergeten dan. Ik heb nu gewoon weer 2x1 in zitten. (dat bij een P5QL-E)

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Shiro schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:50:
2x2 als je dat bedoel.. Zo min mogelijk geheugen reepjes. Ik had 4x 1 geplaats. En het draaide alleen op stock, overclocken kan je dus wel vergeten dan. Ik heb nu gewoon weer 2x1 in zitten. (dat bij een P5QL-E)
hij heeft het over de voeding.......

2x4 schijnt extra stabiliteit te leveren, als je ze hebt op je voeding, lekker erop doen, heb je ze niet niks aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

john548 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:22:
Ik heb vanmiddag mijn moederbord gekregen de Asus P5Q-E, en de videokaart Asus EAH3650 silint magic.

Ik heb dus alles zorgvuldig in elkaar gestoken en dit ging zonder problemen. Scherm (VGA) op aangesloten via het tussenstukje dat bij de vga kaart zat (VGA - DVI dus).

Specs:
Asus P5Q-E
Intel E8500
Antec Truepower

I
Als mijn gewone 5Q blijft hangen , als ik voltages ofzo verander , is die makkelijk te resseten naar default settings , als je hem reset moet je op het moment dat die even uit gaat om weeer op te starten , de powerknop op je voeding uitschakelen ,na een paar seconden probeert die weer te booten , maar omdat de power uit staat, gaan alleen de lampjes van je kast even aan en uit , na weer een paar seconden wachten gaan heel even de lichtjes op je keybord knipperen , op dat moment is die gereset naar default settings .
een cmoss reset is dan niet echt nodig.

verder deze doornemen Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44

Specs:
Asus P5Q-E
Intel E8500
Antec Truepower
Lijkt heel veel op mijn probleem. Ik draai een P5Q-pro met TWIN2X4096-6400C4. Booten is niet echt een probleem, maar standaard boot ie op 5-5-5-18, terwijl het geheugen 4-4-4-12 is. Als ik alles instel zoals het hoort, dus 4-4-4-12, 800MHz, 2.1V gaat alles wel draaien, maar krijg ik geen beeld. Het is dan een kwestie van de stroom eraf gooien, een tijdje wachten, weer booten en hopen dat ik de bios haal om de instellingen weer terug te veranderen.
Ik vermoed dat het incompatibiliteit is met het geheugen, aangezien ik met ander geheugen (Buffalo, ook C4-4-4-12) hetzelfde probleem had.
Als het goed is krijg ik deze week geheugen binnen dat op de QVL staat. Dan kan ik gaan proberen of het aan incompatibiliteit ligt, of dat het bord gewoon problemen heeft met erg strakke timings.

Overigens is het wel gruwelijk irritant dat er zo weinig geheugen goed samenwerkt met deze borden. Zelfs op de timings die het bord zelf kiest, kan ik nog geen 5 MHz overclocken op het geheugen :(. Als zelfs niet echt exotisch geheugen van Corsair niet goed werkt...

offtopic:
John548, aangezien we bijna hetzelfde probleem hebben, ben ik wel benieuwd hoe het gaat lopen bij jou. Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden? Mijn mail adres staat gewoon in mijn profiel als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Goed, ik ben ten einde raad... Sinds gisterenmiddag zit ik te kutten op het allemaal aan de gang te krijgen.
P5Q moederbordje, Intel Q9550, 4 GB ram. Werkt. Prima.

Nu installeren: 2 SATA schijven waarvan 1 compleet blanco, de ander is restant vorig systeem.
Daarnaast 2 IDE drives (1x CD brander en 1x DVD brander), alles wordt keurig herkent en wel.

Mijn unattended erin geprakt, werkt ook.
Windows staat erop en dan begint het drivercircus:
ik besluit te kiezen voor volautomatisch en na de eerste van 3 reboots begint het systeem te zeiken: leg de CD erin. De CD ligt er nog in, alleen het systeem ziet spontaan geen ODD's meer.

Wat ik er ook aan probeer, ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Handmatig zou nog kunnen, alleen twijfel ik dan aan de volgorde waarin ik het moet installeren, met het oog op herhaling.

Wie heeft hier meer ervaring mee en kan me vertellen hoe ik dit het hoofd zou kunnen bieden?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:05:

ik besluit te kiezen voor volautomatisch en na de eerste van 3 reboots begint het systeem te zeiken: leg de CD erin. De CD ligt er nog in, alleen het systeem ziet spontaan geen ODD's meer.

Wat ik er ook aan probeer, ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Handmatig zou nog kunnen, alleen twijfel ik dan aan de volgorde waarin ik het moet installeren, met het oog op herhaling.

Wie heeft hier meer ervaring mee en kan me vertellen hoe ik dit het hoofd zou kunnen bieden?
is toevallig je boot volgorde in je bios veranderd? dat was bij mij het geval namelijk...

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zijn er P5Q-E gebruikers met SATA dvd branders toevallig?

Ik heb de volgende hardware

p5q-e
8400 @ 4ghz
4850 video
2x 300GB WD velociraptor (wat een super schijfjes!!!)
1x Samsung 1tb
1x samsung SH-S223F
vista 64bit

Alles werkt perfect en bloed snel, behalve mijn dvd brander. Ik vrees dat ik deze in IDE modus moet zetten ipv ahci. Helaas kan dit niet, tenzij ik alles om zet naar IDE en daar zit ik niet echt op te wachten met mijn snelle WD schijfjes.

Zou een ander merk wel lukken? Zo'n dvd brander kost toch geen drol, dus mocht iemand hier wel ahci + dvd brander op sata aan de praat hebben, hoor ik het graag?

Ga nu ff de firmware flashen voor de zekerheid, maar ik betwijfel of het helpt.

De dvd brander doet het overigens wel, maar haalt max 4x speed en het is niet de media..

Een screenshot.. bijna 14 minuten voor een dvd image.. Hier loopt de buffer terug omdat hij klaar is btw

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/got/cd.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Workaholic op 13-11-2008 22:20 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Workaholic schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:18:
Zijn er P5Q-E gebruikers met SATA dvd branders toevallig?

Ik heb de volgende hardware

p5q-e
8400 @ 4ghz
4850 video
2x 300GB WD velociraptor (wat een super schijfjes!!!)
1x Samsung 1tb
1x samsung SH-S223F
vista 64bit

Alles werkt perfect en bloed snel, behalve mijn dvd brander. Ik vrees dat ik deze in IDE modus moet zetten ipv ahci. Helaas kan dit niet, tenzij ik alles om zet naar IDE en daar zit ik niet echt op te wachten met mijn snelle WD schijfjes.

Zou een ander merk wel lukken? Zo'n dvd brander kost toch geen drol, dus mocht iemand hier wel ahci + dvd brander op sata aan de praat hebben, hoor ik het graag?

Ga nu ff de firmware flashen voor de zekerheid, maar ik betwijfel of het helpt.

De dvd brander doet het overigens wel, maar haalt max 4x speed en het is niet de media..

Een screenshot.. bijna 14 minuten voor een dvd image.. Hier loopt de buffer terug omdat hij klaar is btw

[afbeelding]
ik heb een vergelijkbare setup:
P5Q-E, E8400 (nog niet oc'ed), Seagate 7200.11 500GB (SATA) en Samsung SH-S203B (SATA), waarbij de laatste twee aan de ICH10R controller hangen in AHCI modus.
Je brander lijkt de DVD op 12x te herkennen/willen branden, maar doet effectief maar 4x zo te zien? Dat lijkt me dan alsnog eerder een medium/firmware probleem dan een probleem met de controller, tenzij je buffer continu leeg loopt. Een firmware update (firmware hack? die zijn er genoeg voor de sh-s223 volgens mij) lijkt me hier een mogelijke oplossing, welke schijfjes gebruik je (en branden die structureel op 4x)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit zijn platinum plus dvd + r 8x speed schijfjes en hebben altijd perfect gewerkt met mijn vorige samsung brander.

Ik heb overigens met nero precies hetzelfde probleem.

Het vreemde is, als ik bijv een vista image pak (ook dvd) dan doet hij deze wel in 5-6 minuten (ook 4.3gb) en deze prisonbreak image doet hij bijna 14 minuten over?

Een image is toch een image? Zou toch niet zo'n verschil in moeten zitten.

Ik zal vandaag is wat andere media kopen en daarnaast wat andere zaken proberen te branden. Maar ik blijf het vreemd vinden.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Kan iemand mij vertellen wat voor type geheugen de Asus P5Q3 Deluxe ondersteund?

Volgens de website van Asus gaat er dus DDR2 in!

Zie link : http://www.asus.com/produ...=0&model=2257&modelmenu=1

"quote"

Dual-Channel DDR2 1200
The motherboard supports DDR2 memory that features data transfer rates of 1200/1066/800/667 MHz to meet the higher bandwidth requirements of the latest operation system, 3D graphics, multimedia, and Internet applications. The dual-channel DDR2 architecture doubles the bandwidth of your system memory to boost system performance, eliminating bottlenecks with peak bandwidths of up to 19.2GB/s

"quote"

En als er dus wel DDR3 ingaat, welke DDR3 kan er dan maximaal in? er is tot 2000mhz al te krijgen in de winkel...

[EDIT]

Ik heb het al gevonden!

De Asus P5Q Deluxe gebruikt DDR2
De Asus P5Q3 Deluxe/WIFI gebruikt DDR3

[EDIT]

[ Voor 7% gewijzigd door HENNEP op 14-11-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat er geen biossen meer uitwamen voor de 5Q, maar , de geschiedenis van de biosen laat de volgende bios zien

1501 ]
----------------------
1. Fixed Fan speed decreases after waking from S3 sleep mode.
2. Enhance the compatibility with kingston KVR800D2N6/2G DDR2 800MHz 2G memory.

[ 1501 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Heb sinds gisteren ook dit mobo :) (wat een snelheid, had hiervoor een Asus A7N8X met Athlon 1,2 gHz + 512 MB, verschil is goed merkbaar dus, k'lere... :P )

Nou ben ik een beetje een noob met SATA HD's.. Ik heb een Samsung Spinpoint F1 1TB. Als ik AHCI in BIOS aanzet krijg ik direkt een BSOD (met WinXP + SP2)
Met IDE (enhanced) werkt het wel (maar met geometry errors). Ik neem aan dat ik met de IDE instelling de volledige snelheid niet helemaal benut .. ?

BIOS update doen ?

Andere vraagje betreft temperatuur.. zoveel sensors in Speedfan.. wat is nou de werkelijke CPU sensor? Ik tel er vier ?!

Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/temp/speedfan.jpg

Ik heb al mijn fans op de laagste stand staan, zijn de temperaturen een beetje binnen bereik? De puter is nu behoorlijk idle. De GPU is fanless, 55c is wel wat aan de hoge kant denk ik.. ?
Ik heb een Antec P182 behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Laatst online: 12-09 12:23
Hallo allemaal. Ik heb sinds het weekend ook een Asus P5Q Pro mobo. Eigenlijk heb ik dezelfde set als uit de Game BBG. Deze heb ik draaiend gehad, totdat ik een losse USB kabel aan de voorkant van de Antec P182 kast stak.
Op één of andere manier ging de pc zich zelf afsluiten, om daarna nooit meer op te starten. De front usb kabel van de kast zit op de aansluiting naast de E1394-2 aansluiting, wat volgens het boekje een USB aansluiting is. Het lijkt wel op sluiting of zo, de kabel heb ik er al af gehaad.
Het moederbord laat wel een groen lampje zien als ik de spanning er op zet, maar reageert totaal niet op de powerknop. Het vreemde is dat als ik de power knop langer ingedrukt houd, dan hoor ik een lage 'brom' toon die steeds hoger in toonhoogte gaat. Geen idee of ik daar wat uit moet halen.

Ik heb een andere voeding geprobeerd, maar hield hetzelfde effect.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen? En, heb ik wel de juist USB poort gebruikt op het mobo?

edit: ik lees net in het boekje dat er een aparte 'adapter' nodig is om een front usb kabel aan te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie ook gewoon de kabel aangesloten?

If your chassis suppots front panel USB ports, you can attach a front panel

USB cable to these connectors. Connect the USB cable to ASUS Q-Connector

(USB, blue) first, and then install the Q-Connector (USB) to the USB connector

onboard.

This module should be purchased seperately.

[ Voor 20% gewijzigd door siemed op 17-11-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:51:
Heb sinds gisteren ook dit mobo :) (wat een snelheid, had hiervoor een Asus A7N8X met Athlon 1,2 gHz + 512 MB, verschil is goed merkbaar dus, k'lere... :P )

Nou ben ik een beetje een noob met SATA HD's.. Ik heb een Samsung Spinpoint F1 1TB. Als ik AHCI in BIOS aanzet krijg ik direkt een BSOD (met WinXP + SP2)
Met IDE (enhanced) werkt het wel (maar met geometry errors). Ik neem aan dat ik met de IDE instelling de volledige snelheid niet helemaal benut .. ?

BIOS update doen ?

Andere vraagje betreft temperatuur.. zoveel sensors in Speedfan.. wat is nou de werkelijke CPU sensor? Ik tel er vier ?!

[afbeelding]

Ik heb al mijn fans op de laagste stand staan, zijn de temperaturen een beetje binnen bereik? De puter is nu behoorlijk idle. De GPU is fanless, 55c is wel wat aan de hoge kant denk ik.. ?
Ik heb een Antec P182 behuizing
Ik tel maar een cpu temperatuur in speedfan , de derde van bovenaf gezien is de cpu , bij mij geeft die ongeveer dezelfde waardes aan , voor de cores 45 en 44 en de cpu 20

Het programma real temp zit daar 5 graden onder , afhankelijk van je TJ max instelling , ik heb hem op default van 100

http://www.techpowerup.com/realtemp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door plieshout op 17-11-2008 14:42 ]

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Iemand hier problemen met z'n microfoon i.c.m. P5Q? ik heb hier 6 pc's (win XP)staan met diverse mic's, allemaal met hetzelfde probleem. Je moet 'm bijna opeten wil je verstaanbaar zijn.
Vreselijk irri, al een behoorlijk aantal dingen geprobeerd, resultaat blijft echter gelijk.

Iemand een oplossing die ik over het hoofd zie?

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Voordat er oplossingen worden aangedragen die je al geprobeerd hebt, misschien handig om even hier neer te zetten wat je al geprobeerd hebt ?

Het enige wat ik me kan bedenken is de Microphone boost/gain en volume instellingen, maar die opties had je waarschijnlijk al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:59:
[...]
Ik tel maar een cpu temperatuur in speedfan , de derde van bovenaf gezien is de cpu , bij mij geeft die ongeveer dezelfde waardes aan , voor de cores 45 en 44 en de cpu 20
Het programma real temp zit daar 5 graden onder , afhankelijk van je TJ max instelling , ik heb hem op default van 100
http://www.techpowerup.com/realtemp/
Okee, bedankt man.. Ik draai liever Speedfan omdat die ook de temps van andere onderdelen laat zien

M'n GPU zit nu opeens rond de 85 :? En hij is net zo idle als gisteren... Ik snap er geen zak van.
CPU, Core 0 en 1 ken ik nu dus.. wat is dan de Core (zonder toevoeging) AUX en Ambient.. ?
AUX is denk ik PCI enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ah, nu pas snap ik de nut van airflow. Met kast dicht is de GPU weer 55c 48c , idle.. _/-\o_

Wat maakt dat een verschil zeg.. :o

CPU: 17c 14c _/-\o_ ..met de standaard koeler van Intel.. superstil ook.. Is wel 's wat anders geweest met mn twee vorige AMD's. Die zaten regelmatig om en nabij de 60c, met uitschieters tot 70c..

Heb nu een tijdje de casefans-aan.. pokke-lawaai, dat wel

Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/temp/spdfan1.gif

[ Voor 65% gewijzigd door YoG op 18-11-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 23:02
@above
je cpu zijn 43c en 47c? wat ik nog redelijk hoog vind als je systeem idle was

@topic
Welke bios is nu eigenlijk het stabielst (lees:aangeraden) voor overclocken?
Ik betwijfel of ik mijn bios wel/niet ga flashen, het systeem is overgeclocked naar 9x450mhz.
Ik heb last van memory problemen, hoewel mijn geheugen (corsair dominators 1066mhz) het makkelijk hoort te trekken. Memtest levert geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Evolutionz schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:13:
@above
je cpu zijn 43c en 47c? wat ik nog redelijk hoog vind als je systeem idle was
..is met standaard fan, en laagste snelheid.
@topic
Welke bios is nu eigenlijk het stabielst
..vraag ik me ook af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe ben ik wel tevreden met de 1501 bios , kwa overcklock zit er naar mijn idee weinig verschil met de 14xx bios , alleen de 14xx bios vondt ik toch bugier
Zelfde 24/7 overcklock op me 5q van 7.5 x 500 op 1.31V

14xx bug ?

na een het laden van een overcklock profiel staan er in de opeens in de boot setting configuration .,meerdere dvd stations terwijl ik er maar een heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
Bios 1501 staat nog niet in de ftp map van asus voor de p5q deluxe..
Bios 1406 schijnt best geliefd te zijn, heeft er niemand ervaringen met de aangepaste biossen van ket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluoDude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik zou dit mobo ook willen aanschaffen , de i7 zijn me nog een beetje te duur. Ik heb nu een AMD X2 4200+ en een 8800GT. Ik zou later een nieuwe nvidia willen aanschaffen en mn huidige als physx kaartje gebruiken. Nu is mn vraag , Heb je SLI nodig om een oude geforce kaart als physx kaart te gebruiken ?

• YoG
  • Niet online

YoG

Eh, misschien een beetje offtopic:

Ik heb de keus tussen de onboard-audio (de Realtek dus) en een simpel Sweex geluidskaartje.. welke zal ik gebruiken ? Welke van de twee ontlast het meest en geeft het beste geluid?

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik denk dat beide oplossingen even beroerd zijn qua CPU gebruik en geluid. Maar als je dan toch moet kiezen, dan zou ik voor de onboard gaan. Simpelweg omdat Realtek regelmatig driver updates uit brengt.

• YoG
  • Niet online

YoG

Okee tenks... Dan houd ik 't maar op Realtek

Ik snap alleen nog steeds niet waarom ik een BSOD krijg als ik AHCI in de BIOS aanzet? Ik heb een SATA Schijf (Samsung Spinpoint F1), dan hoort het toch gewoonwer te werken? :?
(of is AHCI alleen bruikbaar met speciale opstellingen, netwerkschijven enzo? De handleiding is erg summier... ik ben nogal een noob met SATA)

Of moet ik nog iets van drivers installeren o.i.d. ? Ik heb al de chipset-drivers erop gezet..

Verwijderd

YoG schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:01:
Okee tenks... Dan houd ik 't maar op Realtek

Ik snap alleen nog steeds niet waarom ik een BSOD krijg als ik AHCI in de BIOS aanzet? Ik heb een SATA Schijf (Samsung Spinpoint F1), dan hoort het toch gewoonwer te werken? :?
(of is AHCI alleen bruikbaar met speciale opstellingen, netwerkschijven enzo? De handleiding is erg summier... ik ben nogal een noob met SATA)

Of moet ik nog iets van drivers installeren o.i.d. ? Ik heb al de chipset-drivers erop gezet..
Misschien is dit wat? Error message when you start a Windows Vista-based computer after you change the SATA mode of the boot drive: "STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE"

• YoG
  • Niet online

YoG

Heel erg bedankt voor hulp, maar was vergeten bij te zeggen dat ik WinXP gebruik.. kan ook niet de reg-sleutel vinden die wordt genoemd..

Maar weet nu iig dat 't abnormaal is ;)

• YoG
  • Niet online

YoG

Ehm, er staan dus drie soorten SATA drivers op de Asus supportsite.. welke heb ik nodig?? :?
Intel(R) Matrix Storage Manager WHQL V8.0.0.1039 for Windows XP/Vista & 64bit XP/Vista.

ICH10R AHCI/RAID Driver Disk for Windows XP/Vista & 64bit XP/Vista.

Marvell 88SE6111 SATA Controller Driver V1.2.0.57 for Windows XP/Vista & 64bit XP/Vista.
Ik neem aan,.. de onderste?

De "Make" versies zijn voor andere OS'en ?

• nedernakker
je moet de bovenste hebben,

middelste is voor als je raid draait

onderste is voor die oranje sata poorten op je mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Heren, ik heb sinds een maand een P5Q-E, maar zelfs in de IDLE stand is hij 43 graden, hoe warm word jullie mobo??

Ik heb hem tijdsen stressen zelfs tegen de 50 graden gezien.

De P5Q-Pro van mijn oom gaat niet eens over de 30 graden terwijl die een stuk kleinere heatsing heeft/

Enige verklaring? Mobo voltages zijn stock.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Q_7 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:20:
Heren, ik heb sinds een maand een P5Q-E, maar zelfs in de IDLE stand is hij 43 graden, hoe warm word jullie mobo??

De P5Q-Pro van mijn oom gaat niet eens over de 30 graden terwijl die een stuk kleinere heatsing heeft/

draait de p5q-pro van je oom ook op een FSB van 500? dit genereert natuurlijk wel wat extra warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/temp/intelerror.gif

Bedankt voor je hulp, maareh, ik draai toch echt een P5Q ! ...met SATA schijf..

Zucht, wat een gezeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
Q_7 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:20:

welke bios draai je?
zou je je bios settings willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Evolutionz schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 01:34:
[...]

welke bios draai je?
zou je je bios settings willen posten?
Laatste bios, 1406.

CPU 1.375v
Mem 2.2v
SB 1.2v
NB 1.2v
FSB 1.5v

De voltages zijn maar lichtjes verhoogd, en de airflow in me kast is goed. Zijkant van de kast is momenteel open en de pc heeft de hele tijd zitten niksen en is nu al 40 graden. Hij voelt ook echt warm aan.

De pc van me oom draait op een FSB van 400, maar dat hij meer als 10 graden onder mij zit is toch wel erg veel?

Heeft iemand trouwens een modded bios geprobeerd voor een P5Q-E (extremesystems)?

[ Voor 6% gewijzigd door Q_7 op 22-11-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Q_7 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 02:10:
[...]

Laatste bios, 1406.

CPU 1.375v
Mem 2.2v
SB 1.2v
NB 1.2v
FSB 1.5v

De voltages zijn maar lichtjes verhoogd, en de airflow in me kast is goed. Zijkant van de kast is momenteel open en de pc heeft de hele tijd zitten niksen en is nu al 40 graden. Hij voelt ook echt warm aan.

De pc van me oom draait op een FSB van 400, maar dat hij meer als 10 graden onder mij zit is toch wel erg veel?
Zodra je je kast open zet ben je gelijk je airflow kwijt. :P
Maar ik neem aan dat je ook met een gesloten kast gekeken hebt.

Maar zo'n vreemde temperatuur is het toch niet? Ik heb zelf ook een P5Q-E, dit zijn mijn temperaturen na een paar uurtjes gamen. Na een paar minuten komt het overeen met jouw waarden.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/vctl55.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
YoG schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:51:
[...]

[afbeelding]

Bedankt voor je hulp, maareh, ik draai toch echt een P5Q ! ...met SATA schijf..

Zucht, wat een gezeur..
ik zat je verhaal zo nog even te lezen, en zag dat je xp draait, nu weet ik niet heel veel van AHCI, maar volgens mij werkt dat alleen onder Vista, en wat ik ook dacht is dat je AHCI moet aanzetten voordat je je os installeerd. misschien kun je daar wat mee.

anders download je even een programma als HDtune en doe je een test op je schijf, dan weet je precies hoe snel hij werkt en kun je dat met andere resultaten op internet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

nedernakker schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:49:
ik zat je verhaal zo nog even te lezen, en zag dat je xp draait, nu weet ik niet heel veel van AHCI, maar volgens mij werkt dat alleen onder Vista, en wat ik ook dacht is dat je AHCI moet aanzetten voordat je je os installeerd. misschien kun je daar wat mee.

anders download je even een programma als HDtune en doe je een test op je schijf, dan weet je precies hoe snel hij werkt en kun je dat met andere resultaten op internet vergelijken.
Tenks man.. da t maakt de boel wat duidelijker..
Ik lees op veel websites dat NCQ-support niet altijd sneller hoeft te zijn, vooral met buffered write is het vaak langzamer.

Heb nu HDTune benchmarks gedaan.. beetje offtopic misschien, maarr ook zonder specifieke SATA ondersteuning gaat ie behoorlijk snel: ik zit zo rond de 150 mb/sec, met een shitload aan apps op de achtergrond (ter vegelijking: IDEschijf Western Digital Caviar schijf uit 2004 haalt nu (zonder enige load) 67mb/sec
Dus SATA krijgt van mij nog steeds voordeel van de twijfel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

nedernakker schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:49:
[...]

AHCI werkt ook met Windows XP, Vistargh heeft volgens mij in tegenstelling tot XP geen drivers nodig bij OS-installatie. Als je (@YoG) XP hebt geinstalleerd zonder AHCI aan te hebben in je BIOS (dus zonder driver-diskette), weet ik niet zeker of je het makkelijk daarna nog aan kunt zetten, maar zonder enige aanpassing krijg je dan inderdaad een BSOD. De makkelijkste optie is IMO Windows XP opnieuw te installeren, dit keer met AHCI aan en de driver-diskette voor je SATA controller (F6 rammen bij de start van de installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
lijkt erop dat er zo weer een probleem is opgelost, bedankt jeroen voor de info, heb ik ook weer wat geleerd,
mooie snelheid trouwens voor die schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Heel erg bedankt voor de info!
Vreemd dat dit nergens wordt uitgelegd in een handleiding, zowel niet van Asus als Samsung HD..

Tsja, ik heb net 3 dagen geleden XP erop gezet, alle apps geinstalleerd, dus niet zoveel zin...

Kan ik misschien XP er weer overheen installeren dan SATA drivers installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
YoG schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:18:
Heel erg bedankt voor de info!
Vreemd dat dit nergens wordt uitgelegd in een handleiding, zowel niet van Asus als Samsung HD..

Tsja, ik heb net 3 dagen geleden XP erop gezet, alle apps geinstalleerd, dus niet zoveel zin...

Kan ik misschien XP er weer overheen installeren dan SATA drivers installeren ?
dat gaat hem ook niet worden he, dan vervuil je de hele boel, ik zeg, als het nu zo werkt, lekker laten draaien en als je over een maand of wat weer eens een verse install doet, dan gewoon AHCI proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

SiHiDa schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:25:
Ik ben van plan om een P5Q-E aan te schaffen. Volgende de (Duitse) c't (nummer 17/2008) werkt Q-fan (bij de P5Q Pro) niet voor 3-pin CPU-fans (maar wel voor 4-pin CPU-fans en 3-pin case fans). Ik wil eigenlijk de Scythe Mugen/Infinity gebruiken, icm de meegeleverde (3-pin) fan. Hoe zit het bij (de laatste BIOS van) de P5Q-E? Werkt Q-fan daar wel bij 3-pin CPU-fans?
The 7th Guest schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:30:
[...]

Nee, Q_fan ondersteunt geen 3-pin CPU-fans, in ieder geval niet de P5Q-E. Maar je kunt de Mugen passief proberen of zet er een Zalman FanMate2 tussen, voor een paar euro te koop, veel webshops hebben hem, kun je hem samen met je Mugen/mobo bestellen. Ik heb deze combo ook en werkt perfect en stil.
wilde hier nog even op terug komen, wat is nu precies het verschil tussen een 3 pins casefan en een 3 pins cpu fan dan? Heb nl een 90 mm fannetje met 3 pinnetjes aangesloten als outtake maar q-fan regelt em niet en ik snap niet waarom niet :)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

He bedankt man.. misschien dat ik dat eens ga uitproberen. Ziet er redelijk simpel uit maar m'n voorgevoel zegt dat dit wel eens helemaal fout zal gaan. Maar even Ghosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Van het weekend weer eens zitten prutsen om surround geluid uit dit mobo te krijgen, maar hij vertikt het. Ik krijg er alleen stereo uit. Het geluid gaat wel over de coax SPDIF uitgang, maar het is slechts een stereosignaal, geen 5.1.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Misschien beetje overbodig, maar al de opties veranderd naar 5.1 ? Staat hier default op stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben ook zeer geinteresseerd in de Asus P5Q borden. Ik weet alleen echt niet welke ik het beste kan kiezen. Ik zie borden met 3 pcie sloten, Weet niet echt wat het nut daar van is. Ik wil er 2 XFX 9800GT XXX videokaarten in plaatsen (crossfire), dus 2 x 2.0 sloten is genoeg.

Daarnaast zou ik graag 4GB aan corsair dominator geheugen nemen. Maar wordt dit wel vol benut met een 32 bit OS? De PC is puur bedoeld voor benchmarks en gaming. De processor is de Intel E8500.

Mooie borden iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:47:
Hallo, ik ben ook zeer geinteresseerd in de Asus P5Q borden. Ik weet alleen echt niet welke ik het beste kan kiezen. Ik zie borden met 3 pcie sloten, Weet niet echt wat het nut daar van is. Ik wil er 2 XFX 9800GT XXX videokaarten in plaatsen (crossfire), dus 2 x 2.0 sloten is genoeg.

Daarnaast zou ik graag 4GB aan corsair dominator geheugen nemen. Maar wordt dit wel vol benut met een 32 bit OS? De PC is puur bedoeld voor benchmarks en gaming. De processor is de Intel E8500.

Mooie borden iig!
Crossfire is voor AMD/ATi kaarten, je 9800GT's doen SLI ;) Crossfire wordt ondersteund door de P45 chipset, SLI niet (alleen door de nieuwste X58 chipset meen ik). Als je SLI wilt ben je vooralsnog aangewezen op nVidia chipsets.

Zoals je in de FAQ waarschijnlijk wel kunt vinden, wordt 4GB nooit vol benut door 32bit OS', daar heb je 64bits voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:55:
[...]

Crossfire is voor AMD/ATi kaarten, je 9800GT's doen SLI ;) Crossfire wordt ondersteund door de P45 chipset, SLI niet (alleen door de nieuwste X58 chipset meen ik). Als je SLI wilt ben je vooralsnog aangewezen op nVidia chipsets.

Zoals je in de FAQ waarschijnlijk wel kunt vinden, wordt 4GB nooit vol benut door 32bit OS', daar heb je 64bits voor nodig.
Hmmm, stom van me. Ik wil graag die intel processor met de nVidia kaarten. Zijn die nVidia chipsets een beetje goed of doen ze ver onder van de P45? Sorry dat ik afwijk van het onderwerp. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:09:
[...]

Hmmm, stom van me. Ik wil graag die intel processor met de nVidia kaarten. Zijn die nVidia chipsets een beetje goed of doen ze ver onder van de P45? Sorry dat ik afwijk van het onderwerp. :>
De nieuwe MCP7(A) chipset (nForce 730i en familie) levert vrijwel dezelfde prestaties als de P45 meen ik. De enige reden waarom ikzelf toch voor een P45 chipset ben gegaan is omdat nVidia besloot HybridPower uit de Socket 775-versie van de chipset te halen ( :( ) en de P5Q-E toevallig in de aanbieding was (en IMO een goed/beter OC-bord is).

De prestaties (reviews van de nieuwe nVidia chipset) had je zelf ook makkelijk kunnen vinden trouwens, google is your friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja..ben al druk aan t zoeken :P Maar bedankt iig voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:30
Ik heb vandaag ook mijn P5Q-e ingebouwd en Vista geïnstalleerd. Alleen nu komt een bekende van mij achteraf aanzetten in welke modus ik mijn schijven heb staan. Ik heb daar niets aan veranderd en dus zouden ze in IDE moeten staan terwijl ik SATA schijven heb. Als je dit wilt veranderen dan moet je Vista opnieuw installeren volgens dezelfde persoon? Klopt dit?

system setup

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Markicks schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:57:
Ik heb vandaag ook mijn P5Q-e ingebouwd en Vista geïnstalleerd. Alleen nu komt een bekende van mij achteraf aanzetten in welke modus ik mijn schijven heb staan. Ik heb daar niets aan veranderd en dus zouden ze in IDE moeten staan terwijl ik SATA schijven heb. Als je dit wilt veranderen dan moet je Vista opnieuw installeren volgens dezelfde persoon? Klopt dit?
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Hierboven staat daar ook iets over namelijk ;)

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
Hallo Allemaal,

Heb net dit topic eens doorgelezen omdat ik een nieuw systeem wil gaan bouwen met een P5Q moederbord en een Intel Dual of Quad core. Nou lees ik vanalles over overclocken en bios verschillen. En dat een Quad core nog instabiel zou kunnen zijn met een P5Q en een bepaalde bios (las dit 5 pagina`s terug). Hoe ver gaat dit? Ik wil een Dual E8500 of een Quad Q9550. Welke zouden jullie mij adviseren? Ik neem aan dat Quad de toekomst gaat worden? Ik denk het systeem te gaan gebruiken voor normale CAD doeleinden, en wat gamen.

Dus Dual of Quad?

M!zuno.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste