Samenstellen nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-03 12:32
Ik heb even een vraagje. Ik ben van plan om van de jaarlijkse donatie in mei een nieuwe computer samen te stellen. Ik gebruik mijn computer voornamelijk met gamen en ik merk dat mijn computer het niet echt meer aan kan
Mijn interesse ligt momenteel bij de Intel processoren, alleen vraag ik mij af of ik voor dual of quad core moet gaan en welk moederbord/geheugen erbij te nemen.

Momenteel heb ik een AMD 3500+/2 Gig 400Mhz DDR 2/DFI Lanparty NF4, deze zullen allemaal vervangen worden. Hiernaast heb ik een XFX 7900 GT/Zalman CNPS7700/2x 200GB Maxtor SATA/Kast is Antec P180 met stuk of 7 koelers er in.

Een aantal processoren welke ik bekeken heb:
Intel Core 2 Quad Q9450 (2.66GHz) 255,-
Intel Core 2 Quad Q9300 (2.5GHz) 209,-
Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4Ghz) 157,50
Intel Core 2 Duo E8400 (3GHz) 144,-
Intel Core 2 Duo E8500 (3.16GHz) 215,-

Moederborden ben ik helemaal niet meer thuis in (niet echt bijgehouden afgelopen tijd) en heb geen idee welke tegenwoordig een goede is om mee te overklokken, welke goede geheugensnelheden (DDR2 of DDR3?) aan kan.
Wat ons gelijk bij het volgende brengt. Wat is goed geheugen om om bij deze processoren te gebruiken ?

Graag hoor ik van mensen wat voor processor/MB/geheugen combo ze zouden nemen. Ik richt op een aardig high end systeem want ik wil weer eventjes vooruit kunnen.

Alvast bedank voor alle info

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:49
Een Core 2 Quad is eigenlijk 2 aan elkaar geknoopte Core 2 Duo's. Gebruik je vooral 1 zware applicatie (specifiek spel ofzo) dan zou ik voor een snelle Core 2 gaan. In alle andere gevallen zou ik ivm multitasken een quadcore halen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
het is nu nog verstandig om gewoon voor DDR2 te gaan aangezien de prijzen van DDR2 Dermate hoog liggen dat het gewoon voor de overclock o.i.d niet reeel is. Wil je SLI of Crossfire gaan draaien? ga anders voor een P45/35 Moederbord. Wil je Wel Xfire of SLI? Ga dan voor de 780i/x38/x48 Chipsets. (sommige zijn wel DDR3 based)

Verwijderd

Ja je noemt de opties zelf op en je kent, veronderstel ik, de verschillen wel.

De discussie quad versus dual voor games hoeft niet meer gevoerd te worden denk ik, kan je genoeg over vinden op GoT.
De Q6600 is de enige die nog niet 45nm is, dus dat is al een nadeel, anderszijds wel goedkoop.
De 8500 lijkt me niet interessant, veel prijziger dan de 8400 en in praktijk niets sneller.

Enja voor de rest zijn het overwegingen die je zelf maar moet beslissen.

Verwijderd

als je alleen maar games doet moet je een 8400 nemen want die is sneller als de q6600
beide zijn goed over te klokken
quad=meerstroom en warmte
quad=toekomst?
grtsss

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie voor een discussie over een high-end game PC [BBG] High-end gamesysteem mei 2008 :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad :)

Daarnaast staat er een stukje in de PMG FAQ over het uitkiezen van onderdelen. We verwachten van een Tweaker dat hij/zij zelf in staat is eisen te stellen, in het licht van die eisen reviews en ervaringen te lezen en dan zelf te kiezen :o

Natuurlijk gooien we je niet helemaal in het diepe, daarom hebben we ook de BBG's en vooral de discussies daaromtrent. Verdiep je daar eens in :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.