"Our stock becomes around Friday 13 June, 2008 supplemented"bas r schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:20:
de roze lijkt me binnengekomen bij quickspot, er staat namelijk niet meer wanneer die binnengaat komen..
Wat een prachtige vertaling van Nederlands naar Engels
Weet iemand trouwens welke webshop de grootste kans heeft om de Wind als eerste binnen te krijgen?
Toen ik keek om half acht stond er dus niets, en leek ie in stock...Philflow schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:56:
[...]
"Our stock becomes around Friday 13 June, 2008 supplemented"
Reactie van Gistron:
Geachte heer/mevrouw,
MSI heeft gisteren te kennen gegeven, dat er een leveringsprobleem is met dit type notebook. Om deze reden is de leverdatum vertraagd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Gistron BV
Geachte heer/mevrouw,
MSI heeft gisteren te kennen gegeven, dat er een leveringsprobleem is met dit type notebook. Om deze reden is de leverdatum vertraagd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Gistron BV
Dit leek dus eerst Quickspot te zijn maar dat blijkt dus allemaal bedrog te zijn (verkooppraatjes om meer klanten te lokken). Ik denk dat het bij de meeste webshops ongeveer gelijk zal zijn.Philflow schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:24:
Weet iemand trouwens welke webshop de grootste kans heeft om de Wind als eerste binnen te krijgen?
Eigenlijk... eigenlijk... zou iedereen die hem heeft ge-preordered bij Quickspot of Gistron zijn/haar bestelling moeten annuleren, en bij shops bestellen die gewoon eerlijk waren over de levertijd... eigenlijkCooler_King schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:19:
[...]
Dit leek dus eerst Quickspot te zijn maar dat blijkt dus allemaal bedrog te zijn (verkooppraatjes om meer klanten te lokken). Ik denk dat het bij de meeste webshops ongeveer gelijk zal zijn.

wat een onzin.
quickspot had al lang van te voren gezegd dat de leverdata door MSI zelf werd beheerd.
Dus quickspot kan er niks aan doen.
helemaal geen bedrog.
van mij mag je annuleren, ben ik zelfs blij om. Zijn er weer meer beschikbaar.
quickspot had al lang van te voren gezegd dat de leverdata door MSI zelf werd beheerd.
Dus quickspot kan er niks aan doen.
helemaal geen bedrog.
van mij mag je annuleren, ben ik zelfs blij om. Zijn er weer meer beschikbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door DNA_Saint op 12-06-2008 12:10 ]
Huub Huub Barbatruc!
Quickspot is anders wel de enige die de datums pas op de 'dag van levering' verzet. En die telkens met andere aantallen aankomt die ze zogenaamd geleverd zouden krijgen. Al met al geeft deze shop dus een minder betrouwbare indruk dan bv. Salland, 4Launch en Azerty.
laten we maar weer ontopic gaan. Dit is geen topic om webshops af te zeiken of klachten in te dienen.
Als een webshop je niet aanstaat, moet je daar niet bestellen.
nu weer ontopic.
nu weer ontopic.
Huub Huub Barbatruc!
Anoniem: 264345
Gedeeltelijk mee eens, echter het is lastig om ontopic te blijven als dat ding niet beschikbaar is. Dus gaan we maar over beschikbaarheid pratenDNA_Saint schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:55:
laten we maar weer ontopic gaan. Dit is geen topic om webshops af te zeiken of klachten in te dienen.
nu weer ontopic.
Anoniem: 244799
en over levertijdenAnoniem: 264345 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:08:
[...]
Gedeeltelijk mee eens, echter het is lastig om ontopic te blijven als dat ding niet beschikbaar is. Dus gaan we maar over beschikbaarheid praten

Zijn de versies die nu dus binnenkort in de verkoop gaan (met XP) allemaal met 3-cell accu of 6?
Of heeft alleen de linux versie een 3-cell want dat is me nog niet helemaal duidelijk...
Ik wil namelijk persé de 6-cell versie, dus als die niet leverbaar is voorlopig dan wacht ik met preorderen totdat er wel 6-cell veries leverbaar zijn.
Of heeft alleen de linux versie een 3-cell want dat is me nog niet helemaal duidelijk...
Ik wil namelijk persé de 6-cell versie, dus als die niet leverbaar is voorlopig dan wacht ik met preorderen totdat er wel 6-cell veries leverbaar zijn.
Allemaal 3-cell. Modellen met een 6-cell komen ten vroegste in augustus. De LG fabriek waar de batterijen vandaan komen is afgebrand, en hierdoor is er een tekort aan 6-cell batterijen.
Uit curiositeit, hoe weet u zo zeker dat dit pas augustus is?Hacku schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:13:
Allemaal 3-cell. Modellen met een 6-cell komen ten vroegste in augustus. De LG fabriek waar de batterijen vandaan komen is afgebrand, en hierdoor is er een tekort aan 6-cell batterijen.
Ik zit ook te wachten op de 6 cells, maar als hij pas na de vakantie komt dan verandert dat.
Ik ben vandaag bij de Mycom en Paradigit in Maastricht geweest en beide konden mij zeggen (maar niet beloven) dat ze de Wind rond 20 juni verwachten.
De medewerker van de Paradigit heeft voor de prijs en beschikbaarheid nog speciaal contact opgenomen met hun hoofdkantoor en die zeiden dat ze 150 Wind's verwachten op 20 juni van hun distributeur en dat deze na verdeling onder de 20 filialen dan voor €449 de winkel uit gingen.
De medewerker van de Mycom verteld mij exact hetzelfde verhaal behalve dan hoeveel ze er zouden krijgen. Ik heb dus nog goede hoop, want ik heb vandaag met de EEE 701 kunnen spelen maar ik vond hem net wat te klein om echt lekker me te typen en intensief mee te werken, het formaat vond ik wel ideaal eigenlijk! Voor zover ik weet word het toetsenbord in de 901 niet groter dan de 701 en 900.
De medewerker van de Paradigit heeft voor de prijs en beschikbaarheid nog speciaal contact opgenomen met hun hoofdkantoor en die zeiden dat ze 150 Wind's verwachten op 20 juni van hun distributeur en dat deze na verdeling onder de 20 filialen dan voor €449 de winkel uit gingen.
De medewerker van de Mycom verteld mij exact hetzelfde verhaal behalve dan hoeveel ze er zouden krijgen. Ik heb dus nog goede hoop, want ik heb vandaag met de EEE 701 kunnen spelen maar ik vond hem net wat te klein om echt lekker me te typen en intensief mee te werken, het formaat vond ik wel ideaal eigenlijk! Voor zover ik weet word het toetsenbord in de 901 niet groter dan de 701 en 900.
Ah mooi nieuws. Bedankt voor de update.
Trouwens ook vreemd, bij Shops hebben ze de datum voor de roze op 16 juni gezet. Wit en zwart staan op 27 juni.
Trouwens ook vreemd, bij Shops hebben ze de datum voor de roze op 16 juni gezet. Wit en zwart staan op 27 juni.
paradigit is wel heel duur dan.
449 euro! damn
449 euro! damn
Huub Huub Barbatruc!
Mycom was ook €449 maarja, het is dan wel 3 tientjes duurder dan online bestellen ofzo (inclusief verzendkosten) maar je kan hem ter plekke testen of terugbrengen ivm pixelschade of whatever
ja, maar dan kan ook bij vele webshops. Die hebben gewoon een pand.
en zoals bij quickspot is ie 406 euro. scheelt toch 40 euro.
en daar ga ik hem ook gewoon ophalen.
en zoals bij quickspot is ie 406 euro. scheelt toch 40 euro.
en daar ga ik hem ook gewoon ophalen.
[ Voor 42% gewijzigd door DNA_Saint op 12-06-2008 21:20 ]
Huub Huub Barbatruc!
Anoniem: 262748
Heb je het nou over de wind op mycom? Of praat je over de eee 900StraightOn.NL schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:04:
[...]
Mycom was ook €449 maarja, het is dan wel 3 tientjes duurder dan online bestellen ofzo (inclusief verzendkosten) maar je kan hem ter plekke testen of terugbrengen ivm pixelschade of whatever
Edit: Howw sorry laat maar kben er niet bij vanavond..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 262748 op 12-06-2008 21:45 ]
Wat is de reden dat mensen hier gaan voor de msi wind ipv de asus eee 900? De wind is iets groter qua formaat en heeft een grotere hd. Voor de rest toch niet een spectaculair verschil zo te zien...
LED scherm, Atom CPU, BT
En verder vind ik 8,9" gewoon te klein om comfortabel te surfen.
En verder vind ik 8,9" gewoon te klein om comfortabel te surfen.
De 900 is luid, warm en veel minder zuinig dan de Wind.. bovendien vind ik de Wind vele malen mooier uitzien dan alle EEE modellen. Ik vind het dan ook raar dat het EEE topic zoveel drukker is (zal waarschijnlijk komen omdat Asus een populairder merk is).
Hm nouja de 901 is een stuk degelijker (metalen behuizing), heeft een zeer lange accuduur (7.8u), wordt geleverd met ssd schijf (weliswaar kleiner, maar veel schokbestendiger), en bovendien staat er een OS op dat in 25 seconden na het indrukken vd knop ready to use is. Ik kies zelf denk ik ook voor de wind ivm groter scherm/toetsenbord, maar de eee heeft toch ook zeker voordelen (afhankelijk v. je wensen).Cooler_King schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:21:
De 900 is luid, warm en veel minder zuinig dan de Wind.. bovendien vind ik de Wind vele malen mooier uitzien dan alle EEE modellen. Ik vind het dan ook raar dat het EEE topic zoveel drukker is (zal waarschijnlijk komen omdat Asus een populairder merk is).
Daarnaast is dat topic voor inmiddels al 4 modellen (701, 900, 901, 1000) en is er van de wind nog steeds maar één versie.
youtube.com/@hisrep
Ik vind vooral jammer dat er geen keuze bij de wind is voor een ssd. En de eee is ook wat lichter.
Anoniem: 248066
Was het dit dat je zocht?Philflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:19:
Vreemd ook dat we geen harde benchmarks hebben gezien tussen Wind, 900 en 901.
Er zijn toch genoeg samples in omloop. Of heb ik iets gemist?
http://my.ocworkbench.com/2008/msi/msi-wind-notebook/g4.htm
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 248066 op 13-06-2008 02:05 ]
In de vorige berichten werd gezegd dat 720P al te veel was voor de wind en in deze review staat dit.Anoniem: 248066 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 02:04:
[...]
Was het dit dat je zocht?
Zou mooi zijn als ie het gewoon afspeelt.For multimedia playback, the MSI Wind PC has no problems handling even 1080p clips using classic mediaplayer. Just be prepared to see your CPU utilisation goes rocket high that is all. Divx, youtube plays smoothly too.
in die andere review werd gebruik gemaakt van windows vista. ik denk dat het os in dat geval de bottleneck was. Denk dat ie met goede player/codecs gewoon goed HD clips afspeelt.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Van MSI zelf, ik spreek regelmatig met die mensen.Sicarius schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:40:
[...]
Uit curiositeit, hoe weet u zo zeker dat dit pas augustus is?
Ik zit ook te wachten op de 6 cells, maar als hij pas na de vakantie komt dan verandert dat.
Min of meer. Helaas alleen synthetische benchmarks die weinig met normaal gebruik hebben te maken. Maar goed het geeft wel vertrouwen in de Atom. Thanks.Anoniem: 248066 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 02:04:
[...]
Was het dit dat je zocht?
kan je dan ook vragen wanneer die echt komt?Hacku schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:27:
[...]
Van MSI zelf, ik spreek regelmatig met die mensen.
En wat de prijs is.
Maar dan vraag ik me af, waarom the hell zou je 720 of 1080p willen afspelen op een 10" scherm.FireFly3k schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:19:
[...]
In de vorige berichten werd gezegd dat 720P al te veel was voor de wind en in deze review staat dit.
[...]
Zou mooi zijn als ie het gewoon afspeelt.
ook sluit je het aan op de tv, nog steeds heeft het geen zin.
of heb ik het fout?
Huub Huub Barbatruc!
Ik geef je groot gelijk als je de Wind alleen gebruikt als laptopje. Het beeld is sowieso maar 600 "beeldlijnen". Dus vrij zinloos om 720p of hoger af te spelen, tenzij je wilt scrollen tijdens het kijken.DNA_Saint schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:46:
[...]
Maar dan vraag ik me af, waarom the hell zou je 720 of 1080p willen afspelen op een 10" scherm.
of heb ik het fout?
Al kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die graag een film op de tv willen afspelen (of op een beamer), dan zou het wel handig zijn als de Wind met 720p (en hoger) overweg kan.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die de Wind als simpel workstation zouden willen gebruiken. Toetsenbord, muis eraan en een externe 22" LCD bijvoorbeeld in mijn geval.
Dan is het best handig als ie 720p en 1080p afspeelt.
Dan is het best handig als ie 720p en 1080p afspeelt.
Het zegt natuurlijk wel wat over de performance. En de mensen die te lui zijn om hun 1080P films om te zetten hoeven dat dus ook niet te doenDNA_Saint schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:46:
Maar dan vraag ik me af, waarom the hell zou je 720 of 1080p willen afspelen op een 10" scherm.
of heb ik het fout?
Als je een Full HD TV hebt heeft het wel degelijk zin om 1080p af te spelen.DNA_Saint schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:46:
[...]
of heb ik het fout?
En als je een HD Ready TV hebt heeft het zin om 720p af te spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 13-06-2008 11:04 ]
maar moet je dan een hdmi uitgang hebben op je laptop?
als je het via vga doet, dan gaat toch kwaliteit verloren?
Huub Huub Barbatruc!
je verliest inderdaad een stukje kwaliteit, alleen blijft de kwaliteit nog steeds hoog (dus beter als een dvd)DNA_Saint schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:06:
maar moet je dan geen hdmi uitgang hebben op je laptop?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Juist een reden om online te bestellen. Dan geldt immers de 7-dagen-retour-termijn altijd (koop op afstand). Heb je dan dode pixels, stuur je hem gewoon terug. Wel netjes uitpakken, mogen geen gebruikssporen zijn. Kost je hooguit de verzendkosten.StraightOn.NL schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:04:
[...]
Samsung S23 Ultra 256GB
Datum en prijs hebben ze nog niet.DNA_Saint schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:46:
[...]
kan je dan ook vragen wanneer die echt komt?![]()
En wat de prijs is.
De Belgen moeten nog even wachten op een azerty keyboard, MSI sales heeft zonet bevestigd dat deze pas midden juli verscheept worden.
In theorie verlies je kwaliteit. In de praktijk hoeft dat helemaal niet zo te zijn.Michaelg schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:12:
[...]
je verliest inderdaad een stukje kwaliteit, alleen blijft de kwaliteit nog steeds hoog (dus beter als een dvd)
Voorbeeld: Ik heb hier een Asus laptop met VGA out, die geeft in 1680*1050 een hogere beeldkwaliteit dan systemen met DVI out. (MBA en een minitower)
helaas volgens mij heb je daar een dv-out uitgang voor nodig en is een vga output niet in staat om hd signaal naar de tv te brengen. Een hd-dvd speler kan toch ook niet via scart op de tv aangesloten worden maar moet via een dv stekker (of heb ik het nou fout)?Philflow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:03:
Als je een Full HD TV hebt heeft het wel degelijk zin om 1080p af te spelen.
En als je een HD Ready TV hebt heeft het zin om 720p af te spelen.
Correctie ik lees net dat het wel kan via vga maar dan moet ook de televisie dat ondersteunen. Veel hd tvs accepteren namelijk alleen hd resoluties via de hdmi aansluiting.
[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-06-2008 11:39 ]
youtube.com/@hisrep
Anoniem: 233180
België zit dus weer duideljik op schemaHacku schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:15:
De Belgen moeten nog even wachten op een azerty keyboard, MSI sales heeft zonet bevestigd dat deze pas midden juli verscheept worden.

Lijkt me nonsens: in mijn ervaring zie je gewoon verschil in kwaliteit als je een scherm groter dan 17" aansluit met een analoge VGA aansluiting in vergelijking met een digitale DVI aansluiting.Philflow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:17:
[...]
In theorie verlies je kwaliteit. In de praktijk hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
Voorbeeld: Ik heb hier een Asus laptop met VGA out, die geeft in 1680*1050 een hogere beeldkwaliteit dan systemen met DVI out. (MBA en een minitower)
Voor de duidelijkheid, de analoge aansluiting is dan minder scherp dan de digitale terwijl ze wel dezelfde resolutie naar het beeldscherm sturen.
Ik zou er niet aan moeten denken mijn wind permanent op mijn 22" aan te sluiten met vga. Ik heb dat noodgedwongen een korte periode met mijn MSI s260 via VGA gedaan, en dat was gewoon minder pretting dan via de dvi uitgang op mijn pc.
/edit: @ phil, lijkt me goed om dat eens te zien. Ik heb het met meerdere laptops/schermen gezien, dat het beeld minder scherp is via vga. Maar het tegendeel is ook leuk om te zien.
Welk scherm gebruik je in combinatie daarmee?
/edit2: een HPW2207 zie ik..
[ Voor 11% gewijzigd door bas-r op 13-06-2008 12:12 ]
Tja ik zou haast zeggen, kom een keer langs. Maar zo belangrijk is het nou ook weer niet.bas r schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:02:
[...]
Lijkt me nonsens: in mijn ervaring zie je gewoon verschil in kwaliteit als je een scherm groter dan 17" aansluit met een analoge VGA aansluiting in vergelijking met een digitale DVI aansluiting.
Dat zegt natuurlijk meer over de kwaliteit van het VGA signaal van jouw MSI.bas r schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:02:
[...]
Ik zou er niet aan moeten denken mijn wind permanent op mijn 22" aan te sluiten met vga. Ik heb dat noodgedwongen een korte periode met mijn MSI s260 via VGA gedaan, en dat was gewoon minder pretting dan via de dvi uitgang op mijn pc.
Mijn Asus heeft trouwens wel een dedicated GPU, dus wellicht dat dat nog scheelt.
Het verbaasde mij ook, heb er zelfs nog een draadje over gestart:
Wisselende beeldkwaliteit videouitgang laptops
[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 13-06-2008 12:10 ]
Gelukkig ben ik van dat onding af.. :-)Philflow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:07:
Dat zegt natuurlijk meer over de kwaliteit van het VGA signaal van jouw MSI.
Ik hoop dat die wind eens even opschiet met arriveren, want ik zit nu al een week of drie zonder en begin me aardig onthand te voelen.
Overigens, nog een argument in de battle van de Wind ten opzichte van de asus 901, is dat het toetsenbord net wat groter uitvalt. Dat, in combinatie met 80gb tov 20gb, en het 10" scherm ipv 8,9" maken het voor mij een makkelijke keuze. Wind FTW!
Ok, dat is raar.. ik heb net mycom Zwolle, Amersfoort en ook Maastricht gesproken en ze zeiden allemaal dat ze hem niet gaan verkopen en dat ze ook nooit producten van MSI in hun assortiment hadden staan.StraightOn.NL schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:29:
Ik ben vandaag bij de Mycom en Paradigit in Maastricht geweest en beide konden mij zeggen (maar niet beloven) dat ze de Wind rond 20 juni verwachten.
Klopt, dat verbaasde mij eigenlijk ook, maar het was erg druk en ik werd een beetje afgepoeierd daar, maar het was dan ook erg druk in hun net nieuwe filiaal. En ik legde hem de vraag/antwoord al in de mond waarop hij zei: Ik denk het wel.Anoniem: 262748 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:43:
[...]
Ok, dat is raar.. ik heb net mycom Zwolle, Amersfoort en ook Maastricht gesproken en ze zeiden allemaal dat ze hem niet gaan verkopen en dat ze ook nooit producten van MSI in hun assortiment hadden staan.
overigens normaal gesproken zijn ze erg klantvriendelijk en professioneel bij de Mycom in Maastricht, al vaak advies ingewonnen of dingen gekocht!
Bij de paradigit was het minder druk en daar had de medewerker wel tijd en zin om het uit te zoeken, blijft vreemd...ook paradigit levert normaal geen msi bij mijn weten.
Maargoed van de paradigit kwam het wel over als erg zeker (ik stond ernaast toen hij belde met het hoofdkantoor) Bij de mycom was het inderdaad een twijfelachtig verhaal (had het wellicht even erbij moeten vermelden

[ Voor 7% gewijzigd door StraightOn.NL op 13-06-2008 13:24 ]
ik vind het eigenlijk vrij dom van MSI, zo raken ze toch echt potentiele klanten kwijt.
Er zijn er geheid een aantal mensen die doordat ze geen datum hebben en zo lang moeten wachten toch voor de EEE 900 gaan. Of zie ik dit nou helemaal verkeerd? dit wat eigenlijk alleen maar geld voor de wat ongeduldigere onder ons, want ieder hier wil "eigenlijk" liever de Wind. Het is dat ik de 701 heb gehad en daarvan weet dat het toetsenbord echt TE klein is en de wind heeft een groter scherm. Klein zoals de EEE is mooi, maar je kunt het overdrijven, waardoor dit ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid.
Er zijn er geheid een aantal mensen die doordat ze geen datum hebben en zo lang moeten wachten toch voor de EEE 900 gaan. Of zie ik dit nou helemaal verkeerd? dit wat eigenlijk alleen maar geld voor de wat ongeduldigere onder ons, want ieder hier wil "eigenlijk" liever de Wind. Het is dat ik de 701 heb gehad en daarvan weet dat het toetsenbord echt TE klein is en de wind heeft een groter scherm. Klein zoals de EEE is mooi, maar je kunt het overdrijven, waardoor dit ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid.
Dat zal best wel klanten kosten. Maar die keus heeft ieder voor zich: ofwel even wachten en de flaptop van je keuze, ofwel nu kopen en dan met 2e keus flaptop.Anoniem: 244799 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:32:
ik vind het eigenlijk vrij dom van MSI, zo raken ze toch echt potentiele klanten kwijt.
Samsung S23 Ultra 256GB
Als je die paar dagen niet kunt wachten op een Wind, dan koop je maar een EEE-PC die je vervolgens toch weer kwijt wilt omdat je de specs hebt gezien van de Wind. Denk dat de Wind wel een volwaardige laptop is en de EEE-PC niet omdat deze gewoon Te klein is. Heb hem bekeken in de MediaMarkt, stond aan. Vond het wel leuk maar niet praktisch...denk dat je met de Wind beter uit de voeten komt. Zou na de Wind sowieso nog geen EEE kopen maar een Acer Aspire One 8,9''.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Over wachten gesproken; msi nederland mailde mij dat de 6cell wind (accuduur 5.5 u) pas rond september in Nederland wordt verwacht... beetje een domper. Mja ik heb tot eind augustus de tijd en koop dan gewoon de netbook met de beste accuduur
youtube.com/@hisrep
Zo'n accu kan je ook gewoon goed in het buitenland kopen via ebay.HetWonder schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:45:
Over wachten gesproken; msi nederland mailde mij dat de 6cell wind (accuduur 5.5 u) pas rond september in Nederland wordt verwacht... beetje een domper. Mja ik heb tot eind augustus de tijd en koop dan gewoon de netbook met de beste accuduur
Die nieuwe dell netbook komt trouwens in augustus (wel alleen in 8.9 inch en 12.1 inch, daar zit de Wind net lekker tussenin).
Soms wel, ik heb volgens mij weleens een S262 bij filiaal a'dam c.b. zien staan. En vorige week nog een MSI starbox gekocht.StraightOn.NL schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:21:
[...]
ook paradigit levert normaal geen msi bij mijn weten.
Komt Dell met een 12,1" netbook? heb je een linkje?Cooler_King schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:01:
[...]
Die nieuwe dell netbook komt trouwens in augustus (wel alleen in 8.9 inch en 12.1 inch, daar zit de Wind net lekker tussenin).
Edit: gevonden: http://www.gadgetell.com/...ll-e-netbook-dell-e-slim/

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 13-06-2008 16:08 ]
Op het eee topic zeggen ze nu dat de gpu van de 901 gewoon op 400mhz draait. Ik hoop dat het voor de wind dan ook zo is.
Anoniem: 233180
Ik vind hem érg op de Air lijkenPhilflow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:28:
[...]
Komt Dell met een 12,1" netbook? heb je een linkje?
Edit: gevonden: http://www.gadgetell.com/...ll-e-netbook-dell-e-slim/
[afbeelding]
Maar hij ziet er weliswaar fijn uit
Inderdaad vreemd, uit de tom's hardware bron bleek juist dat intel zelf de GPU heeft geclockt op 133MHz i.c.m. de Atom...Anoniem: 262748 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:55:
Op het eee topic zeggen ze nu dat de gpu van de 901 gewoon op 400mhz draait. Ik hoop dat het voor de wind dan ook zo is.
Ik ben bang dat als je het echt zeker wilt weten dat je nog niet moet kopen voordat het op de Wind getest is...
Als ik op deze benchmakrs afga zit het wel goed:Anoniem: 262748 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:55:
Zit wat wel goed? Hier wordt de eee 900 met de wind vergeleken, dus niet met de 901 die dezelfde combinatie van chipset en processor heeft.Philflow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:46:
[...]
Als ik op deze benchmakrs afga zit het wel goed:
Waar halen 'zij van het eeepc forum' die info vandaan dat hun 901 op 400mhz draait?
Dat was namelijk inderdaad zo bij de 945GM chipset, maar waarsch niet bij de daarop gebaseerde 945GSE die in zowel de 901 als Wind zullen verschijnen. Lijkt me niet dat asus die grafische chip drie keer zo hoog klokt, aangezien ik dan problemen in het stroomverbruik & batterijduur voorzie. ga er maar vanuit dat ze allebei even hard geklokt zullen zijn, die van de wind en de 901. En of dat nou 133 of 400 mhz is? Wie zal het zeggen...
All in all, the Eee PC 901 is a good evolutionary step in the Eee line. But when you consider that the MSI Wind NB, which features a larger keyboard and a bigger 10-inch screen, costs $100 less, this mini-notebook becomes less attractive. With the promise of the 10-inch Eee PC 1000 and Eee PC 1000H just around the corner, some may want to play the waiting game.
http://www.laptopmag.com/...us-eee-pc-901.aspx?page=4
Als de CPU's zo gelijkwaardig presteren, en er komt nu zo'n verschil uit dan moet het haast wel goed zitten, dacht ik.
Ik zei dat omdat de CPU benchmarks van de 900mhz Celeron en 1,6Ghz Atom vrij gelijk waren.bas r schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:25:
[...]
Zit wat wel goed? Hier wordt de eee 900 met de wind vergeleken, dus niet met de 901 die dezelfde combinatie van chipset en processor heeft.
Als de CPU's zo gelijkwaardig presteren, en er komt nu zo'n verschil uit dan moet het haast wel goed zitten, dacht ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 13-06-2008 19:34 ]
Ik ga voor de Wind (voor-de-wind)Philflow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:33:
All in all, the Eee PC 901 is a good evolutionary step in the Eee line. But when you consider that the MSI Wind NB, which features a larger keyboard and a bigger 10-inch screen, costs $100 less, this mini-notebook becomes less attractive. With the promise of the 10-inch Eee PC 1000 and Eee PC 1000H just around the corner, some may want to play the waiting game.
[...]
Ik zei dat omdat de CPU benchmarks van de 900mhz Celeron en 1,6Ghz Atom vrij gelijk waren.
Samsung S23 Ultra 256GB
Anoniem: 131051
Idem voor mij. Na wat beraad is dit voor mij ook de volgorde:NeoMe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:31:
Als je die paar dagen niet kunt wachten op een Wind, dan koop je maar een EEE-PC die je vervolgens toch weer kwijt wilt omdat je de specs hebt gezien van de Wind. Denk dat de Wind wel een volwaardige laptop is en de EEE-PC niet omdat deze gewoon Te klein is. Heb hem bekeken in de MediaMarkt, stond aan. Vond het wel leuk maar niet praktisch...denk dat je met de Wind beter uit de voeten komt. Zou na de Wind sowieso nog geen EEE kopen maar een Acer Aspire One 8,9''.
1 Wind, 2. Acer Aspire One, 3. Dell
En waarom? Wind, betere specs (led scherm vooral

Als ik dan toch een 9" zou halen (scherm is niet zo een probleem, fysieke formfactor daarentegen) zou het ook een acer zijn. Waarom? Hoogstwaarschijnlijk erg goedkoop (ik schat <350 euro?) Ook een led scherm (!) Erg licht, redelijk mooi afgewerkt en qua breedte tussen de Wind en de eee in. (1 cm breder dan de eee dacht ik). Prima dus, 9" en goed breed toetsenbord.
Sowieso speelt de prijsfactor hier enorm mee. Hoeveel wil je nu immers neerleggen voor een leuke gadget? Als acer hetzelfde soort gadget (en imo zelfs beter) kan presenteren voor minder geld, tja sorry, maar dan geen eee voor mij. Het wordt voor de meeste mensen toch een machientje 'voor erbij', dus hoe minder duur hoe beter. Hier speelt prijs echt wel (itt een volwaardige 'main pc' waar het al eens een paar honderd euro meer of minder mag zijn)
En dan dell? Gewoon omdat ik er veel van verwacht (sinds die xps 13" vind ik ze redelijk mooie laptops maken) plus dat dell meestal qua prijs wel erg scherp uit de hoek kan komen (en een goede support heeft). Kan nog wel iets worden, die dell.
Sowieso wacht ik tot ik ze allemaal irl gezien heb.
Ik ga als eerste voor de Dell 8.9", maar de Wind is een goede tweede. De prijs die voor de 900 en 901 EEEs moet worden betaald is mij net iets te hoog, daar komt nog bij dat het design van de Dell en Wind mij meer aanspreken. Jammer dat de Dell pas in Augustus/September te verwachten is.
Ik zou de prijzen van Dell maar met een korrel zout nemen. Ik weet nog dat de Asus was aangekodigd als $199.
Als je hier (pagina 3 van de bovengenoemde review kijkt, zie je een screenshot van GPU-Z waaruit blijkt dat de video chip van de Wind wel degelijk op 400 Mhz draait! (directe link naar het plaatje, zal hem niet hier als afbeelding plaatsen want hij is te breed).bas r schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:25:
[...]. En of dat nou 133 of 400 mhz is? Wie zal het zeggen...
Goed nieuws dus! Ik heb mijn EEE 701 verkocht vanwege het brede scherm en zat te denken over een 901 maar deze MSI Wind begint er wel heel goed uit te zien vergeleken met de 901.
Geile shit!!GekkePrutser schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:50:
[...]
Als je hier (pagina 3 van de bovengenoemde review kijkt, zie je een screenshot van GPU-Z waaruit blijkt dat de video chip van de Wind wel degelijk op 400 Mhz draait! (directe link naar het plaatje, zal hem niet hier als afbeelding plaatsen want hij is te breed).
Jammer dat het echte plaatje niet helemaal doorkomt...
Check.
ander vraagje is het goed mogelijk om op de Wind MacOS te prutsen, ik zie in diverse screenshots dat de atom SSE SSE2 SSE3 en SSSE3 heeft volgens mij draaide MacOS wel op de EEEPC (celeron versie) maar niet vloeiend omdat er geen SSE2 of 3 opzat?
Aangezien de Atom een nieuwere generatie chips is werkt dat dan wel. Ik wil graag een UMPC met MacOS maar helaas maakt Apple die (nog) niet...
Iemand een iedee...
* 4play twijfeld nog tussen WIND en EEE 900...
edit:
Laatmaar gevonden
Aangezien de Atom een nieuwere generatie chips is werkt dat dan wel. Ik wil graag een UMPC met MacOS maar helaas maakt Apple die (nog) niet...
Iemand een iedee...
edit:
Laatmaar gevonden
[ Voor 6% gewijzigd door 4play op 14-06-2008 08:49 ]
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
zozo... dat wordt dus in de toekomst als ik hem heb experimenteren met Windows, Linux distros & MacOS4play schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:46:
ander vraagje is het goed mogelijk om op de Wind MacOS te prutsen, ik zie in diverse screenshots dat de atom SSE SSE2 SSE3 en SSSE3 heeft volgens mij draaide MacOS wel op de EEEPC (celeron versie) maar niet vloeiend omdat er geen SSE2 of 3 opzat?
Iemand een iedee...
edit:
Laatmaar gevonden
jammer dat in de link naar dat hackintosh op een atom based geval niet staat hoe dit precies is gedaan...
Anoniem: 218227
De Linux en de Windows variant worden allebei met 512ram geleverd..
Volgens de site is de Linux versie in juli leverbaar.
Bron http://www.msimobile.com/nblist.aspx?series=u
Anoniem: 218227
Volgens shopoverzicht van Hardware.info heeft 1 shop de MSI WIND binnen. Klikkerdeklik
Als je op Dunnet.nl gaat kijken staat de voorraad rood...beetje jammer..
Als je op Dunnet.nl gaat kijken staat de voorraad rood...beetje jammer..
Anoniem: 218227 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:12:
De Linux en de Windows variant worden allebei met 512ram geleverd..

Anoniem: 259871
Zo staan er wel meer foutjes in de specs her en der, wat ik zelf erg jammer vind is dat er geen atheros wifi opzit maar een of andere realtek wifi kaartje, wanneer je iets met linux wilt doen moet je met ndiswrapper gaan prutsen
Denk het niet, er staat verwacht 13 juni maar dat zullen ze nog niet geupdate hebben.
Lijkt me wel heel slordig, dus zodra je hem besteld kun je wachten tot je een ons weegt. Er vanuitgaande dat hij er natuurlijk is.
In theorie wel ja (ik heb het extra giegje hier al klaar liggen ;-)Anoniem: 259871 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:12:
dat zeg ik en dan meteen er nog een 1 GB ram bij, je bent dan wel je garantie kwijt
maar het schijnt dat er geen stickers oid in de weg zitten bij de wind, dus als je 'm in originele staat kunt herstellen is er niks aan de hand
ehhh wat heb je precies aan 2GB in een Wind?
Hm ik gooi er ook meteen wat extra geheugen in hoor... kost je twee tientjes extra en dan gaat het multitasken meteen een stuk fijner.Philflow schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:22:
ehhh wat heb je precies aan 2GB in een Wind?
youtube.com/@hisrep
Dat is een mythe. Multitasken onder XP gaat pas beter als je die eerst GB vol krijgt. Kijk maar eens hoeveel applicaties je moet draaien om 1GB vol te krijgen.HetWonder schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:46:
[...]
Hm ik gooi er ook meteen wat extra geheugen in hoor... kost je twee tientjes extra en dan gaat het multitasken meteen een stuk fijner.
Je kunt nooit teveel ram hebben. Baat het niet, schaadt het niet. Heb hier toevallig een reepje liggen, waarom zou ik die er niet in zetten?
Je kunt er ook iemand gelukkig mee maken die er wel wat aan heeft
Voor de gein heb ik even getest wat je met 700MB tegelijkertijd kunt doen:
IE 7 3 tabs
FF 10 tabs
MSN Messenger 7
Avira antivirus aan het scannen
foxit pdf reader
Windows mediaplayer muziek aan het afspelen
Emule muziek aan het downloaden
Kompozer html editor
VLC player, DVD aan het afspelen
Wordpad
Ccleaner
In zo'n situatie gaat de CPU de bottleneck vormen, niet het geheugen. (dit systeem is een 1,6 centrino - 1GB. dus iets sneller dan een Atom).
Schaadt het niet om er 2GB in te zetten? Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Je hibernation wordt er 2x zo traag van. Bij mij is m'n hibernation nu in 14 seconde, en daarmee veel sneller dan volledig opstarten. Ik vind snel opstarten belangrijk.
Verder weet ik niet hoe het zit met de garantie van de Wind.
Voor de mensen die Photoshop gaan doen op de Wind ligt het natuurlijk anders.
Voor de gein heb ik even getest wat je met 700MB tegelijkertijd kunt doen:
IE 7 3 tabs
FF 10 tabs
MSN Messenger 7
Avira antivirus aan het scannen
foxit pdf reader
Windows mediaplayer muziek aan het afspelen
Emule muziek aan het downloaden
Kompozer html editor
VLC player, DVD aan het afspelen
Wordpad
Ccleaner
In zo'n situatie gaat de CPU de bottleneck vormen, niet het geheugen. (dit systeem is een 1,6 centrino - 1GB. dus iets sneller dan een Atom).
Schaadt het niet om er 2GB in te zetten? Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Je hibernation wordt er 2x zo traag van. Bij mij is m'n hibernation nu in 14 seconde, en daarmee veel sneller dan volledig opstarten. Ik vind snel opstarten belangrijk.
Verder weet ik niet hoe het zit met de garantie van de Wind.
Voor de mensen die Photoshop gaan doen op de Wind ligt het natuurlijk anders.
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 16-06-2008 07:49 ]
maar wie gaat er nou fotosoepen met een wind... denk dat je dat niet wilt.
Op zich jammer dat het geen atheros is ja (native drivers), maar veel realtek kaartjes heb ik probleemloos onder Linux aan de praat gekregen.Anoniem: 259871 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:19:
Zo staan er wel meer foutjes in de specs her en der, wat ik zelf erg jammer vind is dat er geen atheros wifi opzit maar een of andere realtek wifi kaartje, wanneer je iets met linux wilt doen moet je met ndiswrapper gaan prutsen
Er zijn nog wel meer dingen die geheugen vreten. Jammer van die opstarttijd, maar je moet er wat voor over hebben.
Gelukkig hoef jij er niets extra's in te doen, hoef je je ook niet druk te maken over garantie.
.
bas r schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:32:
lichtelijk aangebrand
Ik neem voor het grote gemak aan dat je garantie niet kapot gaat als je er extra geheugen in zet. Er zijn dacht ik al genoeg rechtzaken geweest in NL tussen klanten en bv IBM/Compaq enz over garantie en andere dingen als je zelf iets in je PC zet. Er werd dacht ik aangenomen dat een PC zo gemaakt is dat je zonder schade iets kan bijvoegen/upgraden. Tenminste dat dacht ik dus in NL is het zo dat je gewoon geheugen kan bijprikken zelfs een HD vervangen kan zonder je garantie kwijt te raken. Als je je processor eraf soldeert dan valt dat natuurlijk niet onder de garantie, of een bleutooth module gaat bijsolderen dat valt ook niet echt onder de garantie natuurlijk.bas r schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:32:
[...]
Er zijn nog wel meer dingen die geheugen vreten. Jammer van die opstarttijd, maar je moet er wat voor over hebben.
Gelukkig hoef jij er niets extra's in te doen, hoef je je ook niet druk te maken over garantie.
.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Jouw lijstje heeft mij idd ook weer doen twijfelen... zeker als je een nLite versie van XP gaat draaien met alle grafische poespas eruit gesloopt zal het nog best weleens mee kunnen vallen met dat geheugengebruik idd. Alleen firefox en office zijn echt grote vreters (bij het openen van grotere documenten), maja die gaan idd echt niet meer dan 1gb vragen samen.
Zijn er trouwens al windows xp sp3 nLite versies speciaal voor de wind?
youtube.com/@hisrep
Thanks! Weet je of het alle 3 de kleuren zijn?Hacku schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:44:
MSI heeft de eerste batch Wind notebooks verscheept naar distri's.
Wanneer worden ze dan verstuurd naar de klanten?
Goede contacten daarAnoniem: 262748 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:03:
Ok nice, hoe weet je dat? MSI NL gebeld?
Enkel wit. Het gaat trouwens om een beperkt aantal, dus alle backorders zullen niet afgewerkt kunnen worden.Philflow schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:05:
[...]
Thanks! Weet je of het alle 3 de kleuren zijn?
Wanneer worden ze dan verstuurd naar de klanten?
[ Voor 48% gewijzigd door XWB op 16-06-2008 17:07 ]
Zou hij dan nog eind juni in de winkels liggen?Ik ga 3 juli op vakantie dus zou wel handig zijn als ik hem dan al heb.
Toch goed dat ik bij 2 verschillende zaken een witte hebt besteldHacku schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:06:
[...]
Enkel wit. Het gaat trouwens om een beperkt aantal, dus alle backorders zullen niet afgewerkt kunnen worden.
Dit topic is gesloten.