Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Het kan natuurlijk ook een verkeerde interpretatie zijn van Salland, maar zolang MSI Nederland (Gerard Moneta) niet reageert op mails krijgen we geen duidelijkheid.

Salland heeft hem op 30-9 gezet, maar ik kan me niet voorstellen dat we hem niet voor die tijd al kunnen krijgen. Alle andere webshops hebben hem nog op 1 juli staan (wat eigenlijk best raar is) en in Verenigd Koninkrijk komt ie dan ook uit (weliswaar alleen in wit en purple als we de berichten mogen geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
had quickspot ook ff gebeld.
hun reactie:
naar aanleiding van uw telefoon vandaag hebben wij zelf kontakt opgenomen met MSI. Deze heeft ons geinformeerd dat zij gepland hebben staan om de eerste week van juli ons een gedeelte te gaan uitleveren. Hoeveel dit er gaan worden konden zij nu niet zeggen . Er zijn geen technische problemen met de Wind U100 maar geeft de CPU een probleem omdat deze slecht te verkrijgen zijn. Het september verhaal is voor die resellers welke latere aanvragen hebben ingediend en in kleinere aantallen welke genoodzaakt zijn te moeten wachten tot aan september maar dat is niet van toepassing op QuickSpot gezien de aantallen wij reeds hebben neergelegd vanaf april j.l. worden deze iedere keer aangevuld in geringe aantallen door MSI.
goed nieuws dus :)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:58:
[...]

Qua uiterlijk en prijs zal ie jammer genoeg nooit winnen van de MSI Wind :'(
Uiterlijk: Smaken verschillen, ik zit een beetje in dubio. Wel jammer dat hij groter is dan de WIND.
Prijs: Uit de UK halen moet al wat schelen, denk ik. Voor zo'n 475 euro moet je hem wel in huis hebben. Iets duurder, maar dan heb je wel een wat betere batterij(lees: 2 keer zo lang). Plus wel de ook door MSI WIND beloofde 'Super Performance' knop, alsmede de multi-touch pad mogelijkheid.

Ik.. moet er nog even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Salland had het dus toch fout 8) Maar goed dat ik hem nog niet geannuleerd had:
Geachte heer/mevrouw,

Zoals u waarschijnlijk heeft u gisteren een email gehad met daarin een mededeling betreffende de verlate levering van de MSI Wind.

Vanochtend ontvingen wij een rectificatie van dit bericht. Deze leveringsproblemen zijn alleen van toepassing op de Belgische markt.

MSI verwacht voor Nederland geen problemen.

Onze excuses voor de onjuiste inlichtingen,
En van MSI zelf:
Nederlandse leveringen worden nog steeds deze maand verwacht. Hier moet ik wel bij vermelden dat het nog steeds in gelimiteerde opgave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
wat bedoelen ze met deze maand? :p
juni of juli?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
eind juni/begin juli

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Weet iemand of zercom ook bij die eerste batch zit? Zodat deze ook begin juli kunnen leveren.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik zou zeggen, bel ze...
zo simpel is het soms ;)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 21:05
Ik denk dat die speculaties over de eerste batch erg optimistisch zijn. Ik werk zelf in een computerzaak en heb vandaag de verwachte leverdatum zien verschuiven naar 31-07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Dit vind ik nou echt zo jammer...veel tweakers hier hadden hem morgen al graag gehad. Net voor de vakantie, ff mee klooien en dan mee op vakantie. Helaas gaat de pret weer eens niet op en zullen we langer moeten wachten. Kan de Wind nu niet meer als cadeau aan mijn vriendin geven, maar heb gezegt dat ze hem sowieso wel krijgt. Moet ze nog maar even geduld hebben :) Hoop dat de prijs van de 6-cells en de powerknop niet al te hoog uitvalt, want ook dat vindt ik jammer. Anders wordt het Sinterklaas eerdaags dat ie de normale prijs heeft bereikt.

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 25-06-2008 11:35 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
wat bedoeld iedereen met de powerknop?
de wind die uitgaat komen heeft toch een overclock knop? bedoelen jullie dat?

maar nog steeds denk ik dat 1 juli dé datum is!
horeca rook vrij, dan kan mijn wind lekker van de zuurstof genieten met een biertje ernaast.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
NeoMe schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:34:
...Hoop dat de prijs van de 6-cells en de powerknop niet al te hoog uitvalt, want ook dat vindt ik jammer. Anders wordt het Sinterklaas eerdaags dat ie de normale prijs heeft bereikt.
ik ben ook benieuwd wanneer de 6 cell beschikbaar is... men zegt dat die dezelfde prijs zou hebben als de 3 cell..
gebasseerd op dit bericht zou de 6 cell $20 duurder zijn dan de 3 cell, is te overzien dus :)
DNA_Saint schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:50:
...maar nog steeds denk ik dat 1 juli dé datum is!...
ik denk van niet, MSI Wind zou 27ste worden geleverd in US, maar die datum is verschoven..
bron

[ Voor 23% gewijzigd door b.art op 25-06-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik volg de berichten uit de UK.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
b.art schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:59:
[...]

ik denk van niet, MSI Wind zou 27ste worden geleverd in US, maar die datum is verschoven..
bron
Dat zegt echt helemaal nix.. is gewoon iemand die aan een retailer vraagt wat ze denken. Bovendien ligt de VS nog altijd een stuk verder uit de buurt van Azië dan Nederland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
bootje moet wel helemaal om afrika heen, opassen dat die niet voor de afrikaanse kust word gekaapt, tussen england en frankrijk door, naar de rotterdamse haven.... :+

mijn theorie is, als de wind daar later op de markt komt, dan zal dat hier ook gebeuren..

een schip vertrekt niet zomaar te laat omdat de kaptein nog te dronken is ofzo :)
-er zal wel een goede reden voor zijn-

[ Voor 23% gewijzigd door b.art op 25-06-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
b.art schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:24:
bootje moet wel helemaal om afrika heen, opassen dat die niet voor de afrikaanse kust word gekaapt...
nooit van het Suezkanaal gehoord ofwat :P?! :X

[ Voor 36% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-06-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
oja, die shortcut _/-\o_
Cooler_King schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:11:
[...]

Dat zegt echt helemaal nix.. is gewoon iemand die aan een retailer vraagt wat ze denken. ..
Lucy is van de customer service van MSI US.. die zullen het toch wel weten... alhoewel... :?

nja, ik wacht wel geduldig af, zie wel wanneer de 6 cell versie komt, spaar alvast wat..en bestel dan een eeePC 901.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Laut unternehmensnahen Quellen soll der Medion akoya mini E1210 die Abmessungen 26 x 18 x 3,2 cm besitzen und mit einem 6-Zellen-Akku etwa 1,2 Kilogramm wiegen.
http://www.chip.de/news/S...ok-bei-Aldi_32053350.html

Toch beter een Medion kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Philflow schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:19:
Laut unternehmensnahen Quellen soll der Medion akoya mini E1210 die Abmessungen 26 x 18 x 3,2 cm besitzen und mit einem 6-Zellen-Akku etwa 1,2 Kilogramm wiegen.

Toch beter een Medion kopen?
Jammer dat een QWERTZ toetsenbord zo kut typt :P Ik hoop dat je het goedkoop kunt vervangen of dat hij ook snel bij de aldi/gamma/blokker in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Zijn we niet wat aan het overdrijven met die 6-cells? Maanden aanschaf uitstellen of duits model komen alleen maar vanwege die accu die straks gewoon voor een paar tientjes te kopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
ligt eraan waar je de Wind gaat gebruiken :) thuis op de bank kun je hem ieder moment aan de lader hangen, maar in de trein zitten geen stopcontacten.. ;)

een accu voor een laptop kost al snel zo'n 50 eurootjes.. misschien komt er vanuit MSI een actie dat je 3cell (goedkoop) kunt inruilen voor een 6 cell, misschien ook niet..
misschien is de Wind met 6 cell maar paar euro duurder.. misschien ook wel flink duurder...

je weet het niet, is allemaal beetje afwachten... :z ... als ik zeker wist dat de 6 cell pas eind dit jaar kwam, of 50 euro duurder zou zijn, dan zou ik ook voor de 3 cell gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:11:
[...]

Dat zegt echt helemaal nix.. is gewoon iemand die aan een retailer vraagt wat ze denken. Bovendien ligt de VS nog altijd een stuk verder uit de buurt van Azië dan Nederland? :P
Dan had Pythagoras het toch fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
De Medion is vanaf 3 juli verkrijgbaar bij de Duitse Aldi (net het nieuwste krantje gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
is denk ik alleen aldi-sud?
in het foldertje van Aldi-nord staat die igg niet in...en bij Aldi-sud staat foldertje voor 3 juli er nog niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ja is denk ik Aldi Süd, aangezien ik in het zuiden woon en het hier vlak over de grens is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:26
Bewijs !
http://www.discountfan.de...etbook-juli-2008-3032.php
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=87311&mxp=122

En met 6cell accu _/-\o_

Duimen dat hij ook in België komt, dan ga ik kamperen :9~

[ Voor 46% gewijzigd door abusimbal op 25-06-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet dat Chip er vanuit gaat dat er een 6 cel inzit, maar heb je daar nog meer bewijs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treris
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:12
Ik kreeg vandaag ook van Azerty te horen dat de msi wind voorlopig nog niet leverbaar gaat zijn, wel erg jammer allemaal. En ff op en neer naar Duitsland vind ik ook weer niet echt een optie, dan kan ik voor het geld voor de laptop en benzinegeld ook gewoon een 12" laptoppie kopen, maar ja, vind die msi wind of de asus eeepc 1000 toch wel bijzonder hübsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet niet hoeveel de Aldi er zal hebben, maar volgens mij zullen ze binnen no time uitverkocht zijn. Helemaal als het klopt dat er een 6 cel in zit, wat ik betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:26
Philflow schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:59:
[...]

Ik weet dat Chip er vanuit gaat dat er een 6 cel inzit, maar heb je daar nog meer bewijs voor?
Betwijfel ook als het 6cell is.
Indien het een 6cell is als hij in België komt dan ga ik hem zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Dunnet.nl heeft mij gister laten weten dat mijn bestelling gistermiddag naar hun leverancier is verzonden. Dat zou betekenen dat hij echt onderweg is..

En de leverdatum staat nog steeds op 30/06 in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of ik hier wat semi-oude spelletjes ook nog op kan spelen, zoals counter-strike source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:14:
Vraag me af of ik hier wat semi-oude spelletjes ook nog op kan spelen, zoals counter-strike source.
Laatst las ik een topic erover.

3D games tot 2002 zouden geen problemen moeten geven, en 2D zou gemiddeld genomen altijd wel werken. (hoeveel 2D games zijn er na 2002 uitgekomen?:+)

GTA Vice City en GTA III werken in iedergeval zonder problemen :)

[ Voor 7% gewijzigd door m3nno op 25-06-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:39:
[...]

Laatst las ik een topic erover.

3D games tot 2002 zouden geen problemen moeten geven, en 2D zou gemiddeld genomen altijd wel werken. (hoeveel 2D games zijn er na 2002 uitgekomen?:+)

GTA Vice City en GTA III werken in iedergeval zonder problemen :)
Klinkt goed! Ik lees dat de MSI Wind maximaal 2 gb geheugen aan kan. Ik wil hem dan ook uitbreiden, als ik beslis er eentje te kopen. Ik neem aan dat er slechts ruimte is voor 1 reepje?

Ik lees op de website van de fabrikant dat er ddr2-667 geheugen in gaat. Ik ben niet ervaren met het knutselen aan laptops; dit betekent dus dat ik gewoon een standaard 2gb ddr2-667 reepje kan kopen en er in kan bouwen? Die ook in desktops gebruikt kunnen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Maximaal 1gb extra geheugen (1 stick dus).. en het is SO DIMM, speciaal laptopgeheugen dus en geen standaard ddr2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
ik heb meende ik ergens gelezen dat je de hele onderkant eraf moet halen om hardeschijf of geheugen te wisselen.... je bent dan wel je garantie kwijt... denk ik....
en ik meende ook ergens gelezen te hebben dat er 1 vrij slot was... zou je ff op moeten googlen :)
m3nno schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:03:
Dunnet.nl heeft mij gister laten weten dat mijn bestelling gistermiddag naar hun leverancier is verzonden. Dat zou betekenen dat hij echt onderweg is..

En de leverdatum staat nog steeds op 30/06 in hun systeem.
lucky bastard :P
maarre bedoel je nou dat de leverancier van de leverancier van dunnet winds heeft opgestuurd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bestelling naar leverancier verzonden.. en leverancier krijgt de laptop pas over paar weken binnen? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Cooler_King schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 01:04:
Bestelling naar leverancier verzonden.. en leverancier krijgt de laptop pas over paar weken binnen? :z
Nou, das een goede vraag, maar aangezien ze eind van deze maand als daadwerkelijke leverdatum zien, lijkt het mij dat dat wel gaat lukken :+

Ik heb Dunnet.nl het volgende gemaild:

Erg fijn om te horen dat hij is verzonden naar jullie leverancier. Noch geeft dit mij geen informatie over wanneer ik de laptop thuis zou hebben, kunt u mij vertellen hoe dat zit?

Lijkt mij aannemelijk dat als de laptop verzonden is vanaf Taiwan per boot naar uw leverancier dat ik er nog wel een tijd op mag wachten?

[ Voor 27% gewijzigd door m3nno op 26-06-2008 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 02-10 15:26
Mijn groothandel (McDos) heeft nog steeds als levertijd 1/07/2008 staan. Overigens bij de specs staat dat er een 3-cell accu in zit.

Edit @ hieronder: Oke, ik dacht hierboven te lezen dat ze misschien met 6 cellen zouden komen. Niet goed gelezen. :z

[ Voor 34% gewijzigd door AutisticPinguin op 26-06-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
jup, eerste levering zijn 3 cells.
maar dat was al bekend.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Nou Duynnet.nl spreekt zichzelf behoorlijk tegen:
De reactie op mijn mailtje:

Op moment is de MSI U100 Wind 10`/1GB/80GB/XP Home Wit nog niet op voorraad bij onze leverancier.

Deze moet inderdaad vanuit een ander land nog geleverd worden bij onze leverancier.

Als het artikel 3 rode bollen heeft kan de levertijd dan ook 2-3 weken duren. ( staat ook bij ons op de site )

Onze verwachte leverdatum is 30-06-08.

Dunnet spreekt zichzelf behoorlijk tegen, verwachte leverdatum is 30/06 maar hij moet wel verscheept worden vanuit een ander land. Terugmailen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atom-minilaptop van Medion komt naar Nederlandse Aldi
Vanaf 3 juli ligt de Medion Akoya in de schappen in de Duitse Aldi-supermarktketen. De op een Atom-processor gebaseerde subnotebook zal enkele weken later ook in Nederland en België voor vierhonderd euro verkrijgbaar zijn.

De Medion Akoya mini E1210 waarmee Aldi-Süd adverteert, zal ook in Nederland en België beschikbaar komen. In Duitsland zal de Atom-laptop vanaf 3 juli verkrijgbaar zijn, maar Nederlanders en Belgen zullen enkele weken langer moeten wachten. Wel zouden de kleine laptops in grote hoeveelheden geleverd worden, zodat aan de verwachte vraag voldaan kan worden.
Dus de rebranded versie kan wel aan de vraag voldoen en msi zelf niet? :z Lijkt mij duidelijk wat veel mensen in dit topic zullen doen. Het zijn net dezelfde laptops, alleen met een ander naampje op. Plak er een sticker van je favoriete radiozender over als je het niet wil zien, en klaar ben je voor 400 euro uit de dichtsbijzijnde aldi. (geen transport, geen verzending, lekker gemakkelijk)

En de garantie van Medion is, wat je ook beweert over de hardware, altijd al top-notch geweest. Drie jaar als ik het goed heb. De mensen die ik ken met een medion pc hebben alvast nooit problemen gehad met een normale en efficiënte garantie-afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
m3nno schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:31:
(...)
Dunnet spreekt zichzelf behoorlijk tegen, verwachte leverdatum is 30/06 maar hij moet wel verscheept worden vanuit een ander land. Terugmailen :+
Ik denk dat ze verwachten dat hij de 30e bij hen is (en dat de boot nu ergens bij Spanje is ofzo ;-), maar het kan zo zijn dat hij veel later komt.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 12:13
Allemaal gebaseerd op datzelfde 'uitgelekte foldertje' wat van ebay vandaan komt...
Zolang het niet op de website van de aldi staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bas r schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:49:
[...]

Allemaal gebaseerd op datzelfde 'uitgelekte foldertje' wat van ebay vandaan komt...
Ik zou verwachten dat een betrouwbare nieuwssite die info even checkt met aldi door naar het hoofdkantoor te bellen? Dat zou toch wel het minste zijn. En tweakers.net heeft ook wel het journalistieke gewicht om even te kunnen rondbellen.

Indien dat niet zo is, kunnen ze maar beter geen nieuws meer plaatsen. Iedereen kan dan wel artikels van elkaar gaan overnemen om content te genereren voor een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:02:
[...]

Ik zou verwachten dat een betrouwbare nieuwssite die info even checkt met aldi door naar het hoofdkantoor te bellen? Dat zou toch wel het minste zijn. En tweakers.net heeft ook wel het journalistieke gewicht om even te kunnen rondbellen.

Indien dat niet zo is, kunnen ze maar beter geen nieuws meer plaatsen. Iedereen kan dan wel artikels van elkaar gaan overnemen om content te genereren voor een website.
Als het er niet bijstaat kun je verwachten dat het niet is gebeurd.
Er staan hier ook maar vaak genoeg artikelen gebaseerd op de 'bron' Fudzilla. Need I say more?
Neem niet alles klakkeloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
bas r schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:49:
[...]

Dit krantje is gewoon te krijgen bij de Aldi Süd hoor (ik heb het zelf hier).. er is nix uitgelekt dus :X

[ Voor 44% gewijzigd door Cooler_King op 26-06-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi-sued.de/de/media/offers/kw2708_do_nb_2x2.jpg

Aldi aanbieding:
http://www.aldi-sued.de/de/html/offers/2827_7018.htm

Medion website:
http://www.medion.de/ms/aldi/md96910/sued/flash.html

[ Voor 26% gewijzigd door dataSlut op 26-06-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:02:
[...]
Volgens mij hebben ze wel iets aan nieuwsgaring gedaan, ze melden immers dat ie pas weken later naar nederland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
Die Medion is wel een leuke tegenhanger aangezien deze wireless N heeft. Maar verder weinig verschillen als ik het goed heb?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Welk merk wireless kaartje zit er dan in? De MSI heeft geen N? Welk merk en type zit daar dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 21:23

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik moet zeggen dat die Medion een best aantrekkelijk alternatief is. Er zit 2 jaar extra garantie bij t.o.v. de MSI. Ik denk dat ik die Medion maar ga aanschaffen (jammer dat ze niet die enorm witte versie hebben).

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29
b.art schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:56:
ik heb meende ik ergens gelezen dat je de hele onderkant eraf moet halen om hardeschijf of geheugen te wisselen.... je bent dan wel je garantie kwijt... denk ik....
en ik meende ook ergens gelezen te hebben dat er 1 vrij slot was... zou je ff op moeten googlen :)

[...]
http://www.laptopmag.com/review/laptops/msi-wind.aspx?page=5

hier staan zelfs filmpjes hoe je het moet doen

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

icecoolsniper schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:20:
Ik moet zeggen dat die Medion een best aantrekkelijk alternatief is. Er zit 2 jaar extra garantie bij t.o.v. de MSI. Ik denk dat ik die Medion maar ga aanschaffen (jammer dat ze niet die enorm witte versie hebben).
De MSI heeft 2 jaar garantie http://www.shops.nl/product/309478/?oid=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Hoe lang gaat deze Wind eigenlijk mee op de 3 cell accu minimaal en maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Geen LED scherm in de Medion?

Edit: Volgens Medion site niet, volgens Chip.de wel.

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 26-06-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
icecoolsniper schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:20:
Ze hebben wel een zilveren versie, en die heeft MSI weer niet!
"auch in silber"
http://www.aldi-sued.de/de/html/offers/2827_7018.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 02-10 15:26
Twee jaar garantie op de laptop en 1 jaar op de accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:50
AutisticPinguin schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:06:
[...]

Twee jaar garantie op de laptop en 1 jaar op de accu!
1 jaar op de accu is vrij normaal.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
PASware schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:29:
[...]

1 jaar op de accu is vrij normaal.
Meestal is dat 6 maanden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

hmm wireless-n, een 6 cel accu en een extra jaar garantie....misschien dat ik mijn Wind toch ga cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Deze staan er pas sinds kort op.
Maar goed, nu is het 'echt' dus.

[ Voor 13% gewijzigd door bas-r op 26-06-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Philflow schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:45:
hmm wireless-n, een 6 cel accu en een extra jaar garantie....misschien dat ik mijn Wind toch ga cancelen.
6 cell accu is toch nog geen bewijs voor? het gewicht alleen biedt geen zekerheid, kan zijn dat ze wat zwaardere materialen gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:04:
[...]
6 cell accu is toch nog geen bewijs voor? het gewicht alleen biedt geen zekerheid, kan zijn dat ze wat zwaardere materialen gebruikt hebben.
Chip.de zegt het, en ze zeggen ook LED scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 26-06-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
de vraag is, waar heeft Chip de info vandaan.... :)

ik vermoed dat het een 3 cell is, kan nergens bij medion of aldi vinden dat het een 6 cell betreft, of hoe lang de accu mee gaat... als het niet staat vermeld, dan zal het wel niet spectaculeer zijn, dus de 3 cell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Naja, zolang het nog niet in NL is, is het geen echte optie voor de mensen in het westen. En wat moet je met een QWERTZ toetsenbord?

Geduldig wachten en over 1 week staan hier al foto's van mensen die em hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

iemand een suggestie waar de wind op voorraad gaat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
itsgreen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:20:
iemand een suggestie waar de wind op voorraad gaat zijn ?
Dat weet niemand.. en ik vind dat de kwaliteit van de posts behoorlijk aan het achteruitgaan is hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
misschien kan een mod even met een rode stift boven de reply box erbij zetten dat vragen naar levertijden niet gewenst is...
niemand weet wanneer het komt en waar...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

m3nno schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:11:
Naja, zolang het nog niet in NL is, is het geen echte optie voor de mensen in het westen. En wat moet je met een QWERTZ toetsenbord?
Een toetsenbord waar alleen de Z en de Y verwisseld zijn zou ik echt geen probleem vinden. Wat ik wel nadelig vind is de styling van de Medion t.o.v. de MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem laten bestellen bij de pc-zaak om de hoek. 7 juli is hun voorspelling. Vraag me af, of de garantie blijft gelden als ik hen vraag om het tweede dimm kaartje er in te bouwen.

Ziet er maar naar uit dat MSI geen manier heeft om te controleren of het extra ram schijfje er in heeft gezeten. Er zit blijkbaar geen zegel die gebroken moet worden om een nieuw reepje erin te steken.

Ik heb trouwens even rondgekeken op foto's en het ziet er uit dat de Wind een qwerty toetsenbord heeft, niet qwertz

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:07:
Ik heb trouwens even rondgekeken op foto's en het ziet er uit dat de Wind een qwerty toetsenbord heeft, niet qwertz
Het idee dat er een qwertz toetsenbord opzit, gaat over de Medion akoya mini e1210, die vanaf volgende week in de Duitse aldi's in de winkel ligt. Die zal waarschijnlijk met qwertz worden verkocht.

z en y verwisseld is trouwens niet het enige verschil. Je zult ook flink aan het zoeken zijn naar leestekens. Wel handig zijn de letters met umlauts erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:07:
Dat ging over de Medion die in de Duitse Aldi verkocht gaat worden, niet over de Wind.

Uitgebreide video review: http://www.crunchgear.com...i-wind-update/#more-28075

Wind vs 1000h: http://www.laptopmag.com/...s/eeepc-wind-faceoff.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
bas r schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:30:
[...]

Het idee dat er een qwertz toetsenbord opzit, gaat over de Medion akoya mini e1210, die vanaf volgende week in de Duitse aldi's in de winkel ligt. Die zal waarschijnlijk met qwertz worden verkocht.

z en y verwisseld is trouwens niet het enige verschil. Je zult ook flink aan het zoeken zijn naar leestekens. Wel handig zijn de letters met umlauts erop.
En Ä Ü en Ö (met puntjes dus) zitten standaard op het toetsenbord ergens links naast je ENTER toets...je went er niet aan...het is gewoon te verschillend van NL/US bijna alle leestekens zitten op een andere plaats

[ Voor 5% gewijzigd door StraightOn.NL op 27-06-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
-

[ Voor 98% gewijzigd door bas-r op 27-06-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:12:
[...]

En Ä Ü en Ö (met puntjes dus) zitten standaard op het toetsenbord ergens links naast je ENTER toets...je went er niet aan...het is gewoon te verschillend van NL/US bijna alle leestekens zitten op een andere plaats
Zijn er geen losse qwerty toetsenborden te koop die je erop kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik hoop nog altijd dat volgende week de eerste leveringen zijn en dat gelimiteerde oplage betekent dat de grotere webshops wel nog gewoon aan hun pre-orders kunnen voldoen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 27-06-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
@Biertje: told you so :) hier hadden ze het er namelijk ook al over..

De Medion e1210 laptop bij de Aldi-Sud heeft een 3 cell accu
zie bron
wel kun je dus later een 6 cell accu los bij kopen in de medionshop.. alsmede een Mini-USB Bluetooth-Dongle, en externe dvd brander.. prijs: Einen genauen Preis können wir Ihnen hierzu leider noch nicht mitteilen

volgens mij is MD 96910 dezelfde als e1210 want:
Ihre E-Mail Anfrage wurde uns von Aldi zugestellt.

Gerne beantworten wir Ihnen alle Fragen zu unserem neuen Produkt
en bron ter bevestiging van mijn vermoeden :)

ps. de Eeepc 901 en 1000 komen waarschijnlijk 8 juli uit in de US... (source) goed alternatief voor de Wind... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik heb net hetzelfde bericht geplaatst/geupdate (helaas)

Inmiddels is de advertentie ook te vinden op de websites van Aldi-Süd en Medion. Het is echter nog niet officieel bekend wat voor accu de Akoya meekrijgt vanuit de Aldi, maar er wordt gezien het gewicht van 1,2 kilo gespeculeerd dat dit de 6-cell accu zal zijn. Dit zou een verbetering zijn ten opzichte van de Wind die voorlopig alleen met 3-cell accu te verkrijgen zijn. Of de Akoya ook het energiezuinige en kwalitatief goede back-LED scherm van de Wind meekrijgt is niet duidelijk gezien Medion hierover niets vermeld. Voor zover bekend mist de Akoya ook de bluetooth functie maar heeft deze wel zoals hierboven genoemd Wifi draft-n aan boord wat voor hogere draadloze overdrachtssnelheden zou moeten zorgen. Een ander voordeel dat de Akoya heeft is de standaard garantie van 3 jaar volledige (ten opzichte van 2 jaar bij MSI) van Medion, waarbij men uitstekende service mag verwachten.
Update 27 juni 2008

Medion heeft vandaag middels een persbericht aan msi-wind.de de specificaties van de Akoya bekendgemaakt. Opvallend hierbij is de extra vermelding dat een 6-cell accu beschikbaar zal zijn als optie. Hieruit kan dan ook indirect worden afgeleid dat de Akoya standaard geleverd gaat worden met een 3-cell accu. Waar het extra gewicht (1,2KG) ten opzichte van de Wind vandaan komt is niet duidelijk. Ook een LED-backlit scherm is wederom niet genoemd.

Technische Highlights des MEDION AKOYA Mini E1210

• Betriebssystem: Microsoft® Windows® XP Home Edition
• Intel® Atom™ Prozessor N270 (1.6 GHz)
• 10” TFT Widescreen Display mit 1024×600 Pixel
• 1 GB DDR2 RAM
• 80 GB Festplatte
• Intel® Graphics Media Accelerator 950 basierend auf PCI-Express Technologie
• Integrierte VGA Webcam und Mikrofon
• Multi Kartenleser (SD, MMC, MS)
• Wireless LAN 802.11b/g / Draft-n mit bis zu 300 Mbit/s*
• Integrierte Stereo-Lautsprecher
• Maße 260 x 180 x 19/31,5 (B x T x H)

Erhältliches Zubehör im Webshop:
• Externer DVD-/CD-Brenner
• 6-Zellen-Akku
• USB Bluetooth® Mini Adapter

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt dus een 6 cel accu bestellen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang gaat zon MSI mee op een 3cell?
En hoelang max op een 6cell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:20:
Hoelang gaat zon MSI mee op een 3cell?
En hoelang max op een 6cell?
http://www.laptopmag.com/review/laptops/msi-wind.aspx?page=4
Voor drie cell delen door 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5u 30 minuten voor de 6cel dus... valt me wel tegen moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de prijs lijkt het mij een goede prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:30:
5u 30 minuten voor de 6cel dus... valt me wel tegen moet ik zeggen
hoezo valt je dat tegen als ik vragen mag ?

oke we weten allemaal dat de 945GMS 6watt verstookt en de atom ook nog eens 2 maar ik vind 5 en een half uur voor met 5200mAH op 9,2 volt als ik me goed herinner toch behoorlijk netjes...

De EEE 901 haal er minder uit met een soortgelijke accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 08:45
Zag net dat de teller bij Gistron weer op 12 dagen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heeft Quickspot hem uit het assortiment gehaald? 8)7

Veel andere webshops hebben hem nu op juli/onbekend gezet.. begin juli dus toch weer niet? :O

[ Voor 48% gewijzigd door Cooler_King op 27-06-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 08:45
Cooler_King schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:25:
Heeft Quickspot hem uit het assortiment gehaald? 8)7

Veel andere webshops hebben hem nu op juli/onbekend gezet.. begin juli dus toch weer niet? :O
Inderdaad, het is niet meer te vinden bij Quickspot. Wat vreemd. Toen ik Gistron ging checken, had ik ook even bij Quickspot gekeken, toen stond er nog 7 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst was het 1 juli en 2 juli ( zat een verschil tussen de zwarte en de witte ) en nu in ene helemaal niets meer? Ik ben dit echt zat, ik hoop dat de Asus Eee 901 of de 1000 gauw in NL is of ergens anders uitkomt waar ik dan voor kan gaan.

Maar quickspot heeft hem inderdaad niet meer op de site staan. Ik had zelfs bij de Mediamarkt dat ze mij aankeken van waar heb je het over (ik vroeg of hun eventueel al iets meer weten)? Daar kennen ze alleen nog maar de Asus Eee 701 en 900 en het merk MSI kende ze niet eens op de computerafdeling.

Ook op het MSI Wind forum wordt men er moedeloos van en ik ben niet beroerd om te wachten, maar dit vind ik echt nergens meer over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben het ook zat en heb mijn order gecanceled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
Haha dit soort gedoe had ik dus geen zin in. Ik kijk wel nog een keer in Augustus.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Philflow ik kan het me voorstellen dat je dat hebt gedaan. Ik ben juist blij dat ik geen order heb geplaatst.

@Greensky ik hoop voor je dat hij er met augustus er is, ik hoorde ook al termen van release in september vallen in dit topic maar ook ergens anders op het net.
En MSI wil maar geen duidelijkheid scheppen hierover, sommige denken zelfs dat het fake is zo lang duurt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
augustus zou ook mooi zijn, net voor mijn avondstudie weer gaat beginnen

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
nee, niet allemaal gaan cancellen, want dan raakt de vooraad 3 cell niet op, en duurt het nog langer voordat ik een 6 cell kan bestellen :*)

nee, ff serieus, ik denk dat het nog wel tot eind augustus/begin september kan duren voordat in nederland een MSI wind, EeePC901, HP2133 of gelijksoortig iets beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou voor de MSI Wind weet ik het wel zeker.. het is de zoveelste keer al dat ze niets waar kunnen maken. Dan doet Asus het nog wel beter.

En het maakte voor mij niet veel uit of het 3 of 6 cell was, (ook als is met 6 cell wel beter) ik wil voor gemak nu gewoon één hebben met een atom processor en voor een redelijke nette prijs. Daarom vielen mijn ogen gelijk al op de MSI zo'n 3 weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:50:
Nou voor de MSI Wind weet ik het wel zeker.. het is de zoveelste keer al dat ze niets waar kunnen maken. Dan doet Asus het nog wel beter.
Weet je hoelang de Eee is uitgesteld? :)

PS. In UK beweert deze firma ze op voorraad te hebben:
https://www.morgancompute...detail.asp?ProductID=4828
Wel 387 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik laat mijn order nog even staan.. hoop nog altijd dat er in juli een paar beschikbaar komen.. die Medion ligt tenslotte rond ook rond die tijd in de winkel, dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik gisteren naar de winkel ging om dat ding te bestellen, ging de verkoper bellen met MSI om te vragen wanneer hij de levering kan verwachten, rond 7 juli zei hij.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.