€ 406,09 + €6.95 quickspot
€ 404.00 + €8.50 4launch
€ 397,50 + €8,00 zercom
€ 400.29 + €8,50 complus
€ 444,76 + €x,xx sask
€ 425,00 + €6,50 informatique
€ 410.49 + €9,00 HD
€ 409,90 + €5,00 Gistron
€ 399,00 + €9,95 salland automatisering
€426,00 + €9,95 a-sys
iets met lenzen
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb op dit moment een MSI Megabook s270 (AMD Turion 1,6GHz, 1GB geheugen enz.)
- Dit is opzich een behoorlijk stevige laptop, na het zien van een paar filmpjes van de Wind, lijkt het erop dat de Wind ook redelijk stevig is, dit vindt ik een belangrijk punt omdat ik soms nogal ruw met m'n laptop omga, iemand meer informatie hierover?
- Zou de Wind sneller zijn als de Megabook? En dan doel ik vooral in het gebruik van meerdere programma's. Nu ben ik zelf niet echt een zware multi-takser, maar vindt het toch wel fijn om meerdere programma's tegelijk te draaien. Nu gaat dat bij mijn megabook soms nogal erg traag.
- Tot hoever is het geheugen uit te breiden? 2GB 4GB?
De Wind is zeker niet sneller dan je Turion 1,6 Ghz. Er is al een test van de 1,33 Ghz Atom en die is trager dan de 900Mhz Celeron van de EEEPc. Bron : FudzillaRemy!!!! schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:58:
Het is nu misschien nog te vroeg om deze vragen te stellen maar ik ga het toch maar proberen
Ik heb op dit moment een MSI Megabook s270 (AMD Turion 1,6GHz, 1GB geheugen enz.)
- Dit is opzich een behoorlijk stevige laptop, na het zien van een paar filmpjes van de Wind, lijkt het erop dat de Wind ook redelijk stevig is, dit vindt ik een belangrijk punt omdat ik soms nogal ruw met m'n laptop omga, iemand meer informatie hierover?
- Zou de Wind sneller zijn als de Megabook? En dan doel ik vooral in het gebruik van meerdere programma's. Nu ben ik zelf niet echt een zware multi-takser, maar vindt het toch wel fijn om meerdere programma's tegelijk te draaien. Nu gaat dat bij mijn megabook soms nogal erg traag.
- Tot hoever is het geheugen uit te breiden? 2GB 4GB?
Dus ik denk dat het ten opzichte van je Megabook dan een aardige achteruitgang is...
What a fine day for Science! | Specs
[ Voor 97% gewijzigd door j86 op 20-05-2008 18:50 ]
post -2 overbodige reactiejoswillems86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:33:
[...]
Over 41 dagen zou ie ook te bestellen zijn bij Gistron (art. nr. 33575) voor 410 euro incl verkoop of 325 excl inkoop.
kijk is naar je lijst die je quote 3de van onderen
iets met lenzen
Het lijkt erop dat dit mooie dingetje Asus voorbij gaat streven. Persoonlijk vind ik hem een stuk mooier dan de EEE pc, veel zuiniger, veel grotere HDD, groter scherm (t.o.v. de 7 inch EEE met de dikke rand), koeler en hopelijk ook stiller. Ik ben iig blij dat ik niet overhaast een EEE pc heb gekocht en kan niet wachten tot ik deze krijg (hopelijk zijn de reviews ook naar behoren).
En gelukkig ook geen gedoe met Koreaanse ebayers deze keer, maar gewoon een hele waslijst aan Nederlandse webshops die hem krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door Cooler_King op 20-05-2008 09:04 ]
klinkt erg goed dat ze hem de 3de al verwachten, gelijk maar gemaild of ze ook de witte dan verwachten. Ik vind in tegenstelling tot de eeepc ondanks dat de marketingmachine van msi niet echt draait, beter zijn werk doet qua leveranciers die willen gaan leveren.Cooler_King schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:58:
Salland heeft gisteren via een mail laten weten dat zij de Wind al op 3 juni verwachten. Laten we maar hopen dat deze berichten betrouwbaar zijn.
Het lijkt erop dat dit mooie dingetje Asus voorbij gaat streven. Persoonlijk vind ik hem een stuk mooier dan de EEE pc, veel zuiniger, veel grotere HDD, groter scherm (t.o.v. de 7 inch EEE met de dikke rand), koeler en hopelijk ook stiller. Ik ben iig blij dat ik niet overhaast een EEE pc heb gekocht en kan niet wachten tot ik deze krijg (hopelijk zijn de reviews ook naar behoren).
En gelukkig ook geen gedoe met Koreaanse ebayers deze keer, maar gewoon een hele waslijst aan Nederlandse webshops die hem krijgen.
iets met lenzen
Ok, bedankt voor de info.Harmsen schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:15:
[...]
De Wind is zeker niet sneller dan je Turion 1,6 Ghz. Er is al een test van de 1,33 Ghz Atom en die is trager dan de 900Mhz Celeron van de EEEPc. Bron : Fudzilla
Dus ik denk dat het ten opzichte van je Megabook dan een aardige achteruitgang is...
Dan blijf ik voorlopig nog wel bij mijn Megabook.
iets met lenzen
Dit risico zou ik liever niet willen lopen, maar volgens mij doet alleen 4launch aan pixelgarantie voor laptops (van alle winkels uit de lijst) en dat kost 59 euro, wat ik veel te veel vind voor een kleine laptop van 400 euro.
edit: misschien dat dit anders kan helpen: http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
[ Voor 26% gewijzigd door Cooler_King op 20-05-2008 17:42 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Lijkt me wat overdreven voor zo'n duidelijke zaak.. is alleen nog de vraag of ze de retourzending mogen weigeren indien het al geopend is.Die paar tientjes voor de pixelgarantie kan je dan beter besteden aan een rechtbijstandsverzekering
De meeste winkels en fabrikanten hanteren overigens de ISO 13406-2 norm, klasse 2. Wikipedia: ISO 13406-2
Dit gaat per miljoen pixels. Zou het dan kunnen dat bij de Wind meer dan 1 defecte pixel al voldoende is? aangezien het scherm 1024x600 = 614400 (fors minder dan 1 miljoen).
Andere vraag: heeft iemand al bij de Aldi of Gamma geïnformeerd wanneer de Medion Akoya Mini E1210 (exacte kloon van MSI Wind) leverbaar is?
iets met lenzen
volgens de site zdnet (http://www.zdnet.be/news.cfm?id=84203) pas in augustus in belgiëCooler_King schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:24:
[...]
Andere vraag: heeft iemand al bij de Aldi of Gamma geïnformeerd wanneer de Medion Akoya Mini E1210 (exacte kloon van MSI Wind) leverbaar is?

[ Voor 40% gewijzigd door NoReason op 20-05-2008 21:38 ]
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
Bedankt. De datum is waarschijnlijk wel weer achterhaald (het artikel is van april)NoReason schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:38:
[...]
volgens de site zdnet (http://www.zdnet.be/news.cfm?id=84203) pas in augustus in belgië
Huub Huub Barbatruc!
Ha, ik heb na het zien van de 901 net besloten om die te gaan kopen... Het scheelt toch 1 inch (2,5 cm...) en 25% in gewicht, en daar ik op dit moment een 10" laptop van 1,26 KG (net als Wind) heb die ik eigenlijk te zwaar vind ga ik dus toch voor de EEE. Ik weet alleen de batterijlevensduur van de EEE 901 nog niet, als die minder dan 4 uur is - jammer, EEE, dan toch maar Wind. Hangt wellicht af van of de EEE ook een LED scherm heeft of niet.Cooler_King schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:58:
Salland heeft gisteren via een mail laten weten dat zij de Wind al op 3 juni verwachten. Laten we maar hopen dat deze berichten betrouwbaar zijn.
Uiterlijk - ach, kleiner is mooier ;-)
En daar ze allebei dezelfde proc hebben zal de EEE dankzij de SSD beter presteren, en de extra opslagruimte hoeft van mij toch niet zo. Allebei passief gekoeld, ook geen punt.
Prijs maakt me niet heel veel uit, en ik geloof echt niet dat die EEE meer dan 5 tientjes zal schelen.
Dus batterijduur zal voor mij de beslissende factor gaan zijn, effectief is dus de vraag nu: heeft de EEE 901 ook een LED scherm, of niet?
maar ik ga sowieso voor Wind. Accuduur is voor mij erg belangrijk.
Op beide laptops kan ik toch wel:
Internetten, MSN, Word, Powerpoint, filmpje (divx) kijken.
alhoewel, divx kunnen ze hopelijk toch wel zonder hapering aan?
Huub Huub Barbatruc!
iets met lenzen
Anoniem: 210077
De sony TZ heeft:
- een grotere en beter scherm met betere resolutie
- betere processor (c2d u7500 vs intel atom)
- 1gb meer ram
- 20gb meer harde schijfruimte
- magnesium bepansert
- windows vista in plaats van linux of xp
- ik kan hem nu krijgen
Is dit allemaal 500 euro waard? Oh ja nog een kanttekening. Ik gebruik nog steeds een p4 computer. Ik vind het tegenwoordig erg traag en zou graag een iets snellere computer willen hebben maar ik hoef geen absolute brute kracht te hebben. Het enige wat ik doe is browsen, word, msn etc
Of moet ik gewoon echt met mijn tijd meegaan?
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 210077 op 21-05-2008 20:33 ]
Anoniem: 126385
Kan je mij AUB vertellen waar ik deze TZ kan halen voor 900 Euro?Anoniem: 210077 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:26:toon volledige bericht
Wat zijn de pros en cons voor als ik een sony tz laptop ga halen? Ik kan er zo eentje halen voor 900 euro. Dat is dan 500 euro duurder dan de msi wind ervan uitgaand dat deze 400 euro gaat kosten.
De sony TZ heeft:
- een grotere en beter scherm met betere resolutie
- betere processor (c2d u7500 vs intel atom)
- 1gb meer ram
- 20gb meer harde schijfruimte
- magnesium bepansert
- windows vista in plaats van linux of xp
- ik kan hem nu krijgen
Is dit allemaal 500 euro waard? Oh ja nog een kanttekening. Ik gebruik nog steeds een p4 computer. Ik vind het tegenwoordig erg traag en zou graag een iets snellere computer willen hebben maar ik hoef geen absolute brute kracht te hebben. Het enige wat ik doe is browsen, word, msn etc
Of moet ik gewoon echt met mijn tijd meegaan?
Op de pricewatch is hij op zijn goedkoopst 1280 en dan nog -200 cashback
Thanks
De 700 en 900 modellen maken anders behoorlijk veel lawaai heb ik gelezen. Als de 901 geen Atom gebruikt dan zal het bij dat model niet anders zijn.
hehe jammerAnoniem: 210077 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:35:
Sorry 1080 inclusief cashback. Precies waar jij hem haalt. Sorry ik zat nog in exclusief btw te denken.
anders was ik meteen verkocht...
900 inclusief btw zo inderdaad nog mooier zijn. Voor die cashback moet je trouwens wel voor 15 juni geregistreerd zijn bij sony anders krijg je je geld niet terug. Dus let wel op heAnoniem: 126385 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:24:
[...]
hehe jammer
anders was ik meteen verkocht...maargoed cashback actie van sony is verlengd naar tot eind juni, tegen die tijd is hij misshchien nog verder gezakt;)
er staat verlengd tot 30 juni
maar daaronder staat wel weer voor 15 juni beetje tegenstrijdig dus ik weet het ook niet allemaal
Anoniem: 218227
Zie deze website voor meer info/pics/news voor de msi wind
http://www.msi-wind.de/
maare, wat lees ik daar nou?
komt alleen maar met 3cell?!
dat zou wel erg balen zijn.
maar ook goed nieuws dus!
u90! met 9" scherm!
En het allerbeste nieuws: 300 euro!!!!
[ Voor 54% gewijzigd door DNA_Saint op 21-05-2008 23:56 ]
Huub Huub Barbatruc!
Oei oei oei oei...ik lees op steeds meer sites dat het om een 3-cell accu gaat helaasDNA_Saint schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:53:
thnx voor de site.
maare, wat lees ik daar nou?
komt alleen maar met 3cell?!
dat zou wel erg balen zijn.
maar ook goed nieuws dus!
u90! met 9" scherm!
En het allerbeste nieuws: 300 euro!!!!
Wat zou dit een enorme afknapper zijn zeg...ik snap dat echt niet waarom ze nu standaard een 3-cell gaan leveren.
Lever hem dan aub zonder accu en laat je er zelf een uitzoeken...wat heb ik eraan dat de 6-cell accu optioneel is...ik ga mijn 3-cell accu dan echt niet weggooien en je kan toch geen 2 accu's tegelijk gebruiken.
Als dit klopt is nou juist hét grote voordeel van de Wind weg...kan je beter voor een EEE900 of EEE901 gaan ... die komen tenminste nog aan de 3,5 uur en wie weet nog meer met een Atom cpu erin!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Leuke siteYonni schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:56:
Ik weet niet of de site al genoemd is, dacht het niet http://msiwind.net/ . Staat ook veel info op.
komt ook dit bericht vandaan:
Engadget has some interesting news on the msi wind and the Atrom processor. From the article;
Everyone wants a new generation ultra-portable pumping the Atom processor right? After all, it’s Intel’s latest and greatest Centrino proc. Not so fast… literally. Impress got their hands on an unofficially released MSI Wind PC (the mini-PC, not the low-cost laptop) and subjected the 1.33GHz Atom processor to a suite of standard tests. While the source is in machine-translated Japanese, that table comparing the Atom with Eee PC 900’s Celeron and a typical ULV Core 2 Duo found in a wide range of full-sized, ultra-portable laptops speaks for itself. Keep in mind though that Intel’s Atom is supposed to be less power hungry than its peers and CPU benchmarking is hardly the last word when it comes to determining real-world laptop performance — read/writes to disk, memory, and other system nuances must also be considered.
The aim of the Atom is lower power consumption but the fact that the 1.33GHz version is out performed by a 900MHz celleron is still a littler disapointing. However it should still be better that the via C7 that the mininote has.

Maar ze hebben het hier wel over de MSI Wind PC en niet de Laptop! Die een lagere kloksnelheid heeft

Z520 2W FSB533MHz 1.33GHz - 800 Mhz
Maar in de Wind Laptop komt als het goed is de
Z530 2W FSB533 MHz 1.60GHz - 800 Mhz
Tesla Model Y RWD (2024)
Dat is precies mijn mening--MeAngry-- schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:19:
Wel opvallend dat ze em met Vista testen, en dat de memory test veel hoger uitkomt met zogenaamd trager geheugen. Ik zou persoonlijk niet teveel waarde hechten aan deze benchmark omdat de resultaten ronduit vreemd zijn.
maar nogmaals over de MSI Wind Laptop vind ik het wel angstaanjagend betrouwbaar klinken dat er maar een 3-cell accu meegeleverd word in beide versies...en dat vind ik nog het ergst!
[ Voor 20% gewijzigd door StraightOn.NL op 22-05-2008 13:28 ]
Op www.msiwind.net is iemand uit singapore die vandaag een MSI Wind heeft kunnen bemachtigen.
Hij heeft al laten weten later vandaag een review te geven:
http://www.forums.msiwind...pecifications&t=25&start=
Hier is al een foto van de binnenkant:
http://www.forums.msiwind...rad-their-ram&t=27&start=
Solinx
Klopt maar hieruit begrijp ik dat je die los erbij kunt kopen...want er staat overal dat hij standaard met 3-cell geleverd word.Solinx schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:41:
Volgens www.msi-wind.de is er nog wel sprake van de 6-cell als een optie.
o.a. hier en hier de medion akoya
En dat vind ik nou juist ronduit vervelend, want je gaat sowieso niet met 2 accu's slepen dus als je er nog een 6-cell bijkoopt kan je de 3-cell eigenlijk weggooien (of op marktplaats zetten of weet ik wat)
Maarja het is gewoon vervelend...hopelijk zijn er webshops die net als met de EEE versies gaan leveren met toch een 6-cell accu en meer geheugen.
Maar ik begrijp toch de strategie van MSI die hierachter zit niet helemaal...accuduur is toch zo enorm belangrijk voor een product als deze...Je maakt hem zo klein en mobiel mogelijk...maarja je moet wel nogal veel aan de netstroom zitten. Had er dan ook gewoon een celeron M in geduwt die waarschijnlijk sneller is...en volgens mij is een M430 ook nog goedkoper dan een Z530

Ligt eraan wat je bedoelt...SATA en SATA2 oftewel SATA300 zijn in beide richtingen compatible met elkaar dus werken zal het wel...het is alleen de vraag of hij ook gebruik maakt van de 300Gbit bus als je er een SATA2 schijf aanhangt...alikebap schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:05:
Ondersteund de msi wind eigenlijk sata2?
[ Voor 74% gewijzigd door StraightOn.NL op 22-05-2008 18:19 ]
Ja,dat bedoel ikStraightOn.NL schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:05:
[...]
[...]
Ligt eraan wat je bedoelt...SATA en SATA2 oftewel SATA300 zijn in beide richtingen compatible met elkaar dus werken zal het wel...het is alleen de vraag of hij ook gebruik maakt van de 300Gbit bus als je er een SATA2 schijf aanhangt...
hier staat nog wat meer erover Wikipedia: Serial ATA
Hier zie je ter hoogte van die gaten wel een fan zitten... dus wie weet toch voor koeling.
http://www.forums.msiwind.net/viewtopic.php?p=116#p116
Als er een SATA-controller inzit en je plaatst een SATA2-schijf dan zal de notebook gewoon op SATA-snelheden werken.
De MSI Wind heeft ook de 945-chipset die een stuk sneller is dan de 910-chipset.--MeAngry-- schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:19:
Wel opvallend dat ze em met Vista testen, en dat de memory test veel hoger uitkomt met zogenaamd trager geheugen. Ik zou persoonlijk niet teveel waarde hechten aan deze benchmark omdat de resultaten ronduit vreemd zijn.
AMD heeft de geheugencontroller ingebouwd, Intel niet. Dus is het afhankelijk van de chipset.
[ Voor 49% gewijzigd door DaMarcus op 22-05-2008 23:10 ]
Klopt, maar wat gezegd word klopt ook...ik zou ook niet al te veel waarde hechten aan die benchmark, het zijn echt appels met peren vergelijken...bovendien is het niet eens de cpu die ook daadwerkelijk in de Wind laptop zit. En uit de meeste specs blijkt toch dat het om 667Mhz geheugen gaat dat in erin zit en niet 333Mhz dus dat is ook weer sowiets...enja...wie poot er nu vista op zo'n bakDaMarcus schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:54:
[...]
De MSI Wind heeft ook de 945-chipset die een stuk sneller is dan de 910-chipset.
AMD heeft de geheugencontroller ingebouwd, Intel niet. Dus is het afhankelijk van de chipset.
Het is inderdaad appels met peren vergelijken, zeker als er in het eindproduct een andere CPU komt.
En Vista op zo'n sub-notebook? Een getweakte Home Basic ben ik niet vies van
Hmmm ja oke als je het zo bekijkt (rare vorm van weergeven overigens in aantal MHz)DaMarcus schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:39:
333MHZ -> DDR667MHZ, dus dat komt overeenOf er bestaat ineens DDR2 PC2700, maar dat ken ik niet.
Het is inderdaad appels met peren vergelijken, zeker als er in het eindproduct een andere CPU komt.
En Vista op zo'n sub-notebook? Een getweakte Home Basic ben ik niet vies van
Maarja 280MHz bij de EEE 4G >> bestaat ook niet ... dat zou dan DDR2 560 moeten zijn PC4500 moeten zijn.
Maar als je kijkt naar de FSB waar de EEE op draait, 70MHz klopt het wel (quadpumped) is 280MHz dan loopt ie mooi 1:1
En de andere modellen zouden dan zijn voorzien van PC6400 dus 800MHz geheugen als je de gedachtengang doortrekt (wat uberhaupt nutteloos is met zo'n lage FSB)...en hett is in ieder geval geen standaard meegeleverd geheugen op de EEE900
Dus ik denk dat het echt door een ubernoob in elkaar is gezet...of er klopt gewoon helemaal niks van
Anoniem: 259871
Mark
Ja ik had het ook gezien, en hier staat een verklaring daarvoor. Het zou zijn omdat ze recentelijk een grote hoeveelheid EEE 701 en 900's verwachten en ze wilden zichzelf niet in de vingers snijden door een concurrent aan te bieden waardoor ze wellicht met deze EEE's blijven zitten.Anoniem: 259871 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:52:
Heel apart wel, Expansys die als eerste de msi wind als pre-order aanbood heeft 't ding helemaal van zijn site verwijderd. Ze zeggen daar nu dat ie pas medio september leverbaar is...
Mark
Ik vind het zelf nogal een erg vaag en zwak argument...maar wie weet is het waar. De laatste berichten wijzen er toch allemaal op dat de Wind er echt gaat komen medio juni, de atoms worden gewoon uitgeleverd en de behuizingproducten draait op volle toeren. Het enige wat achterblijft zijn de accu's (misschien is ook dit een reden waarom er standaard die gruwelijke 3cell accu word meegeleverd in plaats van de beloofde 6-cell)
Daar ga ik eerlijk gezegd wel vanuit. Dat iets een standaard onderdeel is wil niet meteen zeggen dat er geen versie komt waarbij het onderdeel is geupgrade.StraightOn.NL schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:05:
...hopelijk zijn er webshops die net als met de EEE versies gaan leveren met toch een 6-cell accu en meer geheugen.
Op de site van Impress (de uiteindelijke bron van de benchmark) staat ook een rectificatie dat het geheugen van de MSI Wind 667 MHz ipv 333 MHz moet zijn.StraightOn.NL schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:34:
[...]
En uit de meeste specs blijkt toch dat het om 667Mhz geheugen gaat dat in erin zit en niet 333Mhz dus dat is ook weer sowiets...enja...wie poot er nu vista op zo'n bakkom op ey. Ik vind het een waardeloze bench...
Jammer genoeg heeft hij te horen gekregen dat hij tot 3 Juni, de release datum, moet wachten met het plaatsen van informatie.Solinx schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:41:
Op www.msiwind.net is iemand uit singapore die vandaag een MSI Wind heeft kunnen bemachtigen.
Hij heeft al laten weten later vandaag een review te geven...
Solinx
Databyte levert naar eigen zeggen in juni (wanneer in juni is niet bekend) en keuze voor kleur EN 6-cells accu is mogelijk (... naar eigen zeggen).
Basisprijs is wel 425 euri, dus ietsje hoger dan elders...
Overigens zegt de electronicagigant dat ze begin juni al kunnen leveren, echter wel slechts zwart en met 3-cells accu.
... Conclusie: heb voor de zekerheid maar bij beiden besteld
http://www.one.de/shop/on...794b3f94fb5cb4bae6edc4d0c
[ Voor 66% gewijzigd door cc12 op 23-05-2008 20:51 ]
Anoniem: 133398
En dan krijg voor 160 euro...
400MHz 32-bit RISC XBurst CPU
7" (800 x 480)
128MB Ram
2GB Flash geheugen
SDkaart lezer
WiFi niet standaard
Linux (Win CE compatible)
Lijkt me niet echt een concurrent voor de MSI Wind.
@jvdburgt1980:
Het lijkt mij stug dat ze voor een paar euro extra de 6-cell batterij hebben. Waarschijnlijk zijn ze gewoon duur zijn, net als a-sys.
Foto's van de Wind en de verpakking en uiteindelijk word hij uitelkaar geschroef en vergeleken met de Vaio 11.1 en de Acer Ferrari 12.1 http://www.flickr.com/photos/26516955@N07/2518275347/
Review van de Wind in het Italiaans: http://www.solopalmari.com/content/view/4978/298/1/0/
Hier zit ook een mooie video bij met commentaar in het Italiaans: http://www.solopalmari.com/content/view/4978/298/1/1/
Maar ik spreek zelf geen woord Italiaans dus wellicht dat iemand het kan vertalen of een vertaling url kan aanreiken want ik ben toch wel erg benieuwt naar wat er gezegd word.
dus mooi dat hij bestaat
IEmand al meer info over actuele leverdatum in NL?
Anoniem: 262748
Die is als het goed is vandaag op de markt gekomen. Hier heb je een link van hun website: www.vanderled.nl
hmm die V2 ziet er wel interessant uit, op de processor en batterij na vergelijkbaar met de wind..Anoniem: 262748 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:36:
Heeft iemand al ervaringen met de Jisus laptop?
Die is als het goed is vandaag op de markt gekomen. Hier heb je een link van hun website: www.vanderled.nl
alleen snap ik niet hoe 2200mAH 3 uur kan geven, dit is toch wel een veel lager getal dan bijv. de eee heeft, is die via zo zuinig dan?
oh.. en pas leverbaar vanaf 20 juni volgens hun site
Anoniem: 262748
Van der Led zal zich dat natuurlijk ook hebben beseft, de C7-M beschikt gelukkig wel over deze instructieset.
In deze prijsklasse kom je verder geen 10.2"-er tegen, alleen de EEE is er al concurrent. Deze is echter wel trager en heeft een kleiner scherm. Laatstgenoemde feit kan natuurlijk ook een pre zijn.
3 uur is optimistisch, reken maar op 2 / 2 1/2 uur.
Al met al een notebook waar ik geïnteresseerd in ben, ik zou hem graag willen reviewen
[ Voor 4% gewijzigd door DaMarcus op 25-05-2008 20:09 ]
Anoniem: 253649
Zo is de prijs van de 9 cell accu voor de dell xps m1530( het is maar een voorbeeld!) van 30 euro gestegen naar 150 euro. Via ebay zijn ze voor 80 te verkrijgen...
Een gemiddelde 6 cells battrij kost op ebay nu ook zo'n 60 euro.
Als een Fabrikant daar voor zou kiezen zijn ze dus gouw weer zo'n 50 euro meer kwijt, en dat op een laptop van 350 euro! dan wordt de laptop opzich weer een stuk minder aantrekkelijk en dat zijn dus keuzes die een fabrikant moet maken. Het gaat hier tenslotte om een zo goedkoop mogelijke laptop, en niet om een met de langste accuduur.
Als ik jullie was zou ik er nu gewoon eentje met een 3 cells kopen, en in het 3e kwartaal( dan komt de productie van de accu's weer op gang) gewoon via ebay een 6 of misschien wel een 9 cells kopen,voor een lage prijs.
En de MSI Wind zal voor ca. 400,- te verkrijgen zijn, dat is ook weer 50,-. Weliswaar geen 50,- voor MSI zelf, maar wel een deel ervan
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
bezorgkosten zijn 12,50Anoniem: 218227 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:49:
Nog een prijs update van Kijkshop daarstaat de verwachte leverdatum op 5 juli.. prijs 410,- ex verzending.
iets met lenzen
Weet iemand waar je zo'n 6-cell batt op de kop tikt?
Anoniem: 133398
DNA_Saint schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:27:
Ik ga lijstje met pre-order winkels erbij zetten, want zie dat EEE topic dit ook gewoon heeft.
[...]
Ik wil eigenlijk ook nog foto van adapter zien.
...

Bron
Uitgebreide review (Chinees vertaald naar Engels)

Dit is ook wel interessant:
We also simulate the peacetime use of the most common method, of medium brightness, open wireless network, touchpad, speakers, a mouse and external day-to-day operation of the office Internet, mainly during basic website, MSN chat, e-mail and Simple Photoshop resize photographs, and other operations, also to the remaining three percent of electricity, through the use of BatteryMon record time of 4 hours 53 minutes.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 133398 op 26-05-2008 16:06 ]
Maar dit is dan ook met een 6 cell als ik het zo zie.
Huub Huub Barbatruc!
http://support.intel.com/...tel945gm/sb/CS-021400.htm
GTA Vice City en PES2008 zijn zelfs redelijk smooth playable op een EEE, de MSI Wind heeft meer pit
Ik ben erg beniewd of de laptop nou met 3 of 6 cel zal worden uitgerust. Ik hoop echt de 6 cel want dat maakt het natuurlijk een laptopje met erg goede specs en een goede prijs!
Is er trouwens al bekend welke versie van Suse wordt meegeleverd? Novell SLED of OpenSuse 10.3/11.0.
Summary:
MSI Wind with 3-cell battery.
50% brightness, Wifi switched on and connected to an AP, Bluetooth switched off, Speakers on maximum volume, Webcam switched off.
Start Time: 9.05PM
End Time: 11.24PM
Total Battery Life: 2 hours 19 minutes
List of things done during the battery test:
- Windows Update
- HD Tune benchmark
- Bootvis benchmark
- PCMark05 benchmark (did not get result at the end)
- 3DMark03 benchmark
- Played Warcraft III for 15 minutes
- Viewed Youtube for 5 minutes
Given the fact that most of the things on the list put the CPU/HDD at high load, you might get better battery life during “normal” usage. I would estimate battery life at 2 hours 30 minutes to 2 hours 45 minutes for normal usage.
bron
De Atom N3xx-serie zal een dual-core zijn met met een TDP van 8W.
Bron: ikzelf en wat vertaalwerkNieuwsbericht: MSI Wind U100 voorzien van Diamondville
Een vandaag opgedoken Chinese review van de MSI Wind U100 toont aan dat de Wind over de Intel Atom Diamondville processor beschikt. Deze is groter en goedkoper dan zijn kleine maar net zo krachtige broertje, de Silverthorne. Het grotere oppervlak en gunstigere prijs van de Diamnondville heeft wel als kleine schaduwzijde dat deze het dubbele vermogen verbruikt, respectievelijk 4 Watt en 2 Watt.
Dit opgenomen vermogen van 4 Watt voor de Diamondville processor is nog steeds uitermate laag te noemen, en uit de review blijkt dan ook dat er met de 6-cell accu met een capaciteit van 5200mAH makkelijk tot 6 uur lang zonder netstroom gespeeld kan worden, met de verlichting op 50% en niet al te intensief werk is dit zelfs te verlengen tot 7 uur! Daar staat echter wel tegenover dat de waarschijnlijk (in de meeste gevallen) standaard meegeleverde 3-cell accu met een capaciteit van slechts 2200mAH een accuduur van maar 3 uur heeft. Het ligt eraan wat de meerprijs van de 6-cell accu voor de MSI Wind wordt, maar het is zeker aan te raden hier goed op te letten bij aanschaf.
Anoniem: 131051
Dit is iets waar ik al jaren op hoop (erg kleine laptops aan betaalbare prijzen), en gelukkig wordt 2008 het jaar van de 'umpc-laptop'. Als je vroeger iets zocht in de 10" categorie, was je geheid 1500+ euro kwijt.
Het begon natuurlijk met de EEEpc 7". 7" is voor mij te weinig, hoe leuk die latop ook is.
En het spijt me, maar design is voor mij erg belangrijk (je moet er immers zelf dagelijks mee aan de slag), en de EEE vind ik daarin té erg. Scherpe kantjes en hoeken, en de touchpad ligt 'verzonken' tussen weer van die scherpe randen. Een touchpad bij de macbook sluit gewoon naadloos aan met de topcase, waarom kan niet iedereen dat? De EEE 9" scoort hierin al beter, maar dan nog zijn die chromen accenten gewoon fugly
De MSI wind dan. 10" (voor mij is alles tussen 9" en 12" goed, zolang het maar goedkoop is), volledig intel platform (cpu, chipset). Voor mij altijd een pluspunt. Iets mooier (alhoewel iets te 'medion' like en nogal dik/rond, valt in zwart wel mee though).
De hp 2133 wordt dan ineens wel heel onaantrekkelijk. (via cpu met vista?

Ik wacht nog even af tot bovenstaande goed beschikbaar zijn (zelf eens kunnen vastnemen) Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. (uit amerika is het dan ineens helemaal goedkoop natuurlijk)
Enige wat me nog rest is de afweging tov een macbook. Net omdat het een macbook is ben ik daar wel bereid de 2.2 kg en 13" door de vingers te zien, al was het maar om het super ontwerp en kwaliteit (alle poortjes aan één kant, geen 'haakjes' in het scherm, cleaaaaaan, enz...)
Anyway, zowel de EEE, MSI als de HP zijn precies wat ik zoek, dus ik ben benieuwd welke het wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 27-05-2008 02:32 ]
Zodra je aan een MacBook gaat denken kan je natuurlijk niet meer spreken over een lage prijs. Dus imo niet te vergelijken met deze ultraportables.Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 02:16:
Ik heb niet per se (meteen) een laptop nodig (nog nooit één gehad zelfs), maar door de lage prijzen van dit nieuw soort apparaten begin je er wel één te overwegen.
Dit is iets waar ik al jaren op hoop (erg kleine laptops aan betaalbare prijzen), en gelukkig wordt 2008 het jaar van de 'umpc-laptop'. Als je vroeger iets zocht in de 10" categorie, was je geheid 1500+ euro kwijt.
....
Enige wat me nog rest is de afweging tov een macbook. Net omdat het een macbook is ben ik daar wel bereid de 2.2 kg en 13" door de vingers te zien, al was het maar om het super ontwerp en kwaliteit (alle poortjes aan één kant, geen 'haakjes' in het scherm, cleaaaaaan, enz...)
En voor de chatliefhebbers: #msiwind
I've got a feeling...
Anoniem: 263172
Bovendien een 13"? Dat is al nauwelijks meer ultra-portable te noemen. Als je de Wind dan desnoods met een 'normale' laptop wilt vergelijken zit je al gauw bij de 11.1" Vaio's.
Trouwens, nog wat anders. Wat is er mis met een iets dieper liggende touchpad? Ik vind het eigenlijk best prettig om te kunnen voelen of ik niet van mn touchpad geraak. Het naadloos overgaan van de touchpad in de behuizing van mn laptop lijkt me nou echt niks.
Wanneer wordt de Wind in Nederland verwacht?
Is er al een review waar de Asus 901 en de Wind worden vergeleken?
Wellicht ten overvloede maar deze dingen zijn echt wel al vaak genoemd in dit topic en als hier geen recent nieuw staat...dan is er ook geen recent nieuwsPhilflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:35:
2 vragen:
Wanneer wordt de Wind in Nederland verwacht?
Is er al een review waar de Asus 901 en de Wind worden vergeleken?
1e: Geen idee ... geruchten zeggen 21 juni maar pin je daar zeker maar niet op vast. De EEE stond immers ook gepland voor juni 2007 ofzo
2e: Nee die is er nog niet, er zijn eigenlijk pas 2 fatsoenlijke reviews beschikbaar een in het italiaans en een in het chinees. Daar worden wel wat kleine vergelijkingen gemaakt met de EEE zoals grote / zoek maar even naar de foto's maar verder word er weinig van gezegd.
http://www.msi-wind.de/20...-test-chinesisch/#more-59
http://translate.google.c...hl=nl&ie=UTF8&sl=it&tl=nl
Lezen dude, lezen...Wekkie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:59:
[...]
Zodra je aan een MacBook gaat denken kan je natuurlijk niet meer spreken over een lage prijs. Dus imo niet te vergelijken met deze ultraportables.
En voor de chatliefhebbers: #msiwind

Prijs is secondair (macbook kan ik voor 690 euro in US kopen). Dingen hoeven niet per se in exact dezelfde categorie te zitten om voor mij vergelijkbaar te zijn? Of een alternatief te zijn.
Je kan bvb toch ook twijfelen tussen een s-max en een golf, twee totaal verschillende dingen.
Zoals ik al zei: m'n voorliefde voor all things apple (geen discussie aub, ik heb daar goede redenen voor. Ik heb een fijn oog voor detail en afwerking. Ik heb trouwens al eens een mac mini gehad en was daar heel tevreden over) zorgt dat een apple ergens wel een alternatief is. Voor de afwerking, ontwerp, enz... neem ik die 2.2 kg en 13" voor lief. (kan ook nog nét)
Maar uiteraard wil ik mij concentreren op deze nieuwe klasse van notebooks die helemaal aansluit bij wat ik ooit van een notebook verwachtte. Prijs/grootte is spot on.
Ik heb voor mezelf wel al uitgemaakt dat ik minstens 9" wil. Bijvoorbeeld:
EEE 700: 225 × 165 × 21~35 mm
EEE 900: 22.5cm(W) x 17.0cm(D) x 2cm~3.38cm(H)
Heeft helemaal geen zin om 7" te nemen, je maakt het jezelf alleen maar lastiger en minder bruikbaar, voor een schamele 100 euro verschil of zo.
Anyway, ik zat er gisteren nog eens aandachtig naar te kijken, en het enige waarin de msi een voorsprong heeft op de anderen is de processor. Intel atom. Bij nader inzien zou ik met een zwarte EEE toch kunnen leven, en hp lijkt gewoon kwalitatief erg goed uitgevoerd (alu behuizing, bijna full size toetsenbord).
Een dergelijk speeltje zou ik toch gebruiken als test-tuin voor een linux distro (ben een linux n00b, maar voor het weinige dat ik er mee zou doen, zou het wel geen problemen moeten opleveren). Een liche linux distro, dus Celeron/atom/via zal me worst wezen, normaal moet dat overal goed op werken
Als alternatieven ga ik me dus concentreren op EEE/HP denk ik. Nu nog wachten op een goede beschikbaarheid van beiden om te kunnen vergelijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 27-05-2008 13:33 ]
Lezen dude, lezen ;-)Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:31:
[...]
Anyway, ik zat er gisteren nog eens aandachtig naar te kijken, en het enige waarin de msi een voorsprong heeft op de anderen is de processor. Intel atom. Bij nader inzien zou ik met een zwarte EEE toch kunnen leven, en hp lijkt gewoon kwalitatief erg goed uitgevoerd (alu behuizing, bijna full size toetsenbord).
Alle gekheid op een stokje: de Wind heeft qua processor alleen een voordeel als je energiezuinigheid zoekt. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat de M van de EEE beter presteert dan de Atom van de Wind.
Voor mijzelf zou ik de 4x grotere harde schijf nog noemen en (belangrijkst) het grootste toetsenbord. De Wind is groter dan de HP, en de wind heeft van rand tot rand toetsen zitten.
Als de HP al 80% is zal de wind nog wel wat groter zijn.
Ben ik helemaal met je eens. Bij mij gaat het tussen een Air of een Wind.Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:31:
[...]
Dingen hoeven niet per se in exact dezelfde categorie te zitten om voor mij vergelijkbaar te zijn? Of een alternatief te zijn.
Thanks, ja het ging me even om de allerlaatste stand van zaken.StraightOn.NL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:17:
[...]
Wellicht ten overvloede maar deze dingen zijn echt wel al vaak genoemd in dit topic en als hier geen recent nieuw staat...dan is er ook geen recent nieuwsMaar oke...
[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 27-05-2008 14:52 ]
De MSI wind is 5 mm breder dan de HP, en beiden hebben toetsenbord van rand tot rand. Lijkt me sterk als daar dan een groot verschil gaat inzitten.Rick Meijer schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:17:
[...]
Lezen dude, lezen ;-)
Alle gekheid op een stokje: de Wind heeft qua processor alleen een voordeel als je energiezuinigheid zoekt. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat de M van de EEE beter presteert dan de Atom van de Wind.
Voor mijzelf zou ik de 4x grotere harde schijf nog noemen en (belangrijkst) het grootste toetsenbord. De Wind is groter dan de HP, en de wind heeft van rand tot rand toetsen zitten.
Als de HP al 80% is zal de wind nog wel wat groter zijn.
4x grotere schijf, ach, dat hoeft bij mij op een laptop niet echt. Ik zal dan nog steeds een desktop hebben, waarop opslag geen punt is. (goedko(o)p(er) ) De 20 GB SSD uit de EEE is wat mij betreft genoeg en wel een leuk pluspuntje.
Bij de HP komt nog eens dat de uitvoering van de case (alu) en de scharnieren (magnesium) waarschijnlijk kwalitatief beter zal zijn, en dat de resolutie van het kleinere scherm groter is.
Idd. Bottomline zal de prijs ook wel een rol gaan spelen. In jouw geval zo maar even 1000 euro verschil. (in mijn geval een paar honderd). Niet alles is echter rechtstreeks in geld uit te drukken, dus het zal van de persoon afhangen hoe hij bepaalde features als pluspunten waardeert om het verschil goed te maken. Niet alleen de specs zijn belangrijk, hoewel dat bij een tweakers-publiek maar moeilijk doordringt.Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. Bij mij gaat het tussen een Air of een Wind.
Air: alu, verlicht toetsenbord, osx, dun, even zwaar als de hp, maar wel 4 inch groter, led backlight, noem maar op....
Ik neem het mee in de overweging, uiteindelijk zal m'n keuze, al was het maar door de prijs, waarschijnlijk toch vallen op EEE/Wind/HP, maar ik begrijp jouw overweging.
Dan kan je toch evengoed een Vaio TZ in aanmerking nemen ook? Dat ding biedt meer mogelijkheden dan een Air...Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. Bij mij gaat het tussen een Air of een Wind.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
TZ heb ik gehad, maar voor een volwaardige machine was die te klein vond ik. Heb ik dus weer verkocht.Borromini schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:23:
[...]
Dan kan je toch evengoed een Vaio TZ in aanmerking nemen ook? Dat ding biedt meer mogelijkheden dan een Air...
Nu heb ik een Air, meegebracht uit de VS voor 1100 dus valt nog mee. Ideale afmetingen, maar op mn grote LCD ziet het er niet perfect uit. Waar het op neerkomt is dat mn 3 jaar oude Asus betere beeldkwaliteit levert op een externe LCD. Dus nu heb ik de Air voor onderweg. En daar vind ik hem eigenlijk weer veel te mooi en duur voor. Een MSI Wind van 400 zou een ideale machine voor onderweg zijn.
Ik heb dit gedeelte van je post denk ik teveel waarde gegeven:Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:31:
[...]
Lezen dude, lezen...![]()
Prijs is secondair (macbook kan ik voor 690 euro in US kopen). Dingen hoeven niet per se in exact dezelfde categorie te zitten om voor mij vergelijkbaar te zijn? Of een alternatief te zijn.
Je kan bvb toch ook twijfelen tussen een s-max en een golf, twee totaal verschillende dingen.
Dan heb ik je dus verkeerd begrepen, excuses daarvoor, maar misschien kan je in het vervolg wat vriendelijker reagerenIk heb niet per se (meteen) een laptop nodig (nog nooit één gehad zelfs), maar door de lage prijzen van dit nieuw soort apparaten begin je er wel één te overwegen.
I've got a feeling...
Weer een geheel andere nuttige vraag:
Zag vandaag aanbieding van "Philips Power Pack SCE7640". Dingetje heeft 8000 mA, dus als je die in je tasje stopt gaat je aptop opeens 8-12 uur langer mee
Punt is alleen dat het ding een uitgangsspanning heeft van 19V. Nu heeft de MSI Wind een accu die 11,1V spanning levert, maar gaat dit over hetzelfde (m.a.w.: blaas je de MSI Wind op als je er 19V op zet?)
Please help me, kan geen goede foto vinden van de Wind-adapter waar het voltage leesbaar is
http://msiwind.net/
Specifications:
Intel Atom 1.6Ghz “Diamondville”
Shelton ‘08 platform - 945GMS + ICH7M chipset
1GB RAM (onboard) + 1 free RAM slot (667MHz DDR2, max 1GB)
80GB 5400RPM 2.5″ SATA HDD
The model is WD800BEVS - http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=202
5400RPM HDD, with a 12.0ms seek time. This HDD is running on SATA1 - 1.5Gbits/s. The weight of this is 0.117kg, so it’s one of the major components adding to the weight of the MSI Wind.
1.3MP Webcam
802.11 B/G Wifi (Atheros)
It’s using AR5007EG - http://www.atheros.com/pt/AR5007EG.htm
Bluetooth 2.0 + EDR
10″ WSVGA screen (1024×600 resolution)
LED Backlighting - used by the MacBook Air as well.
3 x USB 2.0 ports
1 x RJ45 Ethernet port
Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC - http://www.realtek.com.tw...Level=5&Conn=4&ProdID=145
1 x VGA-Out port, Mic-out jack, and Audio-out jack
Built-in stereo speakers (HD Audio) and mic
4-in-1 card reader (SD, MMC, MS, MS Pro)
3-cell battery - Approximately 2.5 to 3 hours battery life
Windows XP Home preloaded
1.2KG (with battery)
Dimensions: 260mm x 180mm x 19-31.5mm
(Source: www.msiwind.net)
Ai 1,2kg, stukje zwaarder dan de Asus 901. Maar wel LED en Vista capable...
dus kan het wel.
is wel mooie extraatje erbij.
Huub Huub Barbatruc!
Mooi om te zien dat er 1 RAM slot vrij is. Ben ook wel benieuwd wat er allemaal op kan draaien. Vista zal wel heel erg traag zijn. FreeBSD, Solaris en MacOSX lijken me ook wel leuk om te proberen.Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:16:toon volledige bericht
Geen idee of dit al gepost was:
http://msiwind.net/
Specifications:
Intel Atom 1.6Ghz “Diamondville”
Shelton ‘08 platform - 945GMS + ICH7M chipset
80GB 5400RPM 2.5″ SATA HDD
The model is WD800BEVS - http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=202
5400RPM HDD, with a 12.0ms seek time. This HDD is running on SATA1 - 1.5Gbits/s. The weight of this is 0.117kg, so it’s one of the major components adding to the weight of the MSI Wind.
1.3MP Webcam
802.11 B/G Wifi (Atheros)
It’s using AR5007EG - http://www.atheros.com/pt/AR5007EG.htm
Bluetooth 2.0 + EDR
10″ WSVGA screen (1024×600 resolution)
LED Backlighting - used by the MacBook Air as well.
3 x USB 2.0 ports
1 x RJ45 Ethernet port
Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC - http://www.realtek.com.tw...Level=5&Conn=4&ProdID=145
1 x VGA-Out port, Mic-out jack, and Audio-out jack
Built-in stereo speakers (HD Audio) and mic
4-in-1 card reader (SD, MMC, MS, MS Pro)
3-cell battery - Approximately 2.5 to 3 hours battery life
Windows XP Home preloaded
1.2KG (with battery)
Dimensions: 260mm x 180mm x 19-31.5mm
(Source: www.msiwind.net)
Ai 1,2kg, stukje zwaarder dan de Asus 901. Maar wel LED en Vista capable...
Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:16:
Als het klopt wat daar staat heb je er niet zoveel aan.. 1x1gb met een slot vrij en dan max 1gbFireFly3k schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:33:
[...]
Mooi om te zien dat er 1 RAM slot vrij is. Ben ook wel benieuwd wat er allemaal op kan draaien. Vista zal wel heel erg traag zijn. FreeBSD, Solaris en MacOSX lijken me ook wel leuk om te proberen.
Ik dacht dat overal stond 1 ram slot met max 2gb?
[ Voor 17% gewijzigd door mastercard op 27-05-2008 20:39 ]
Dit topic is gesloten.