Geheugen ondersteuning Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-03 14:19
Hoi,

Ik heb inmiddels al bijna 3 jaar de Paradigit Voyager 9270, en ik zat even te kijken wat ik nog met dit reeds verouderde beestje kan doen, nu ging ik even googlen op het moederbord wat erin zit en kwam ik op deze pagina terecht:

http://compare.intel.com/...&familyID=7&culture=en-US

Daar staat dus dat hij EN DDR2 EN DDR1 aankan, daarnaast zie ik ook 2 keer SATA staan, maar op reeds eerder gemaakte topics hier op GoT (1, 2) zag ik Intel 915 PM (Alviso) staan en op die pagina van mij zie ik dat niet staan.

Het zou natuurlijk wel leuk zijn om voor 40 euro van 1GB DDR333 PC2700 CAS 2.5 naar 2GB DDR2 533 PC2 4200 te gaan.

Daarnaast ook van 60GB 5400RPM ATA100 naar 80GB (of hoger) 7200RPM SATA1.

Ik ben benieuwd!

Groet,
Ruben

[ Voor 8% gewijzigd door Dimiz op 14-05-2008 10:29 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je kan natuurlijk ook gewoon even het klepje aan de onderkant er vanaf schroeven en kijken wat de huidige dimm. Daarnaast even kijken of daar 2 dimm-sloten voor zijn. ;)

Ook voor de harddisk zou ik het geheel gewoon even openmaken. Ik denk alleen dat er geen SATA-schijf in kan. Het feit dat de chipset het aankan, wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk die aansluitingen tot je beschikking hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door _the_crow_ op 14-05-2008 10:57 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Dimiz
Ik ben er zeker van dat het DDR333 is aangezien ik die er zelf in heb geprikt.

Van die SATA aansluiting is inderdaad nog wel een puntje ja, daarvoor zou ik hem even moeten openschroeven.

Denk je overigens als ik van een 60GB 5400RPM PATA100 naar 80GB (of hoger) 7200RPM PATA100 veel verschil gaat maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De i915 chipset kan met zowel DDR als DDR2 overweg. Het hangt dus gewoon van de implementatie af wat er op je mobo zit.

• Dimiz
Je bedoelt de slot, want ik heb er nu DDR333 geheugen inzit, wat dus eigelijk resulteert op dat ik er geen DDR2 op kan plaatsen omdat dat een ander aantal pinnetjes heeft toch?

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dimiz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:47:
Ik ben er zeker van dat het DDR333 is aangezien ik die er zelf in heb geprikt.
Als je het zeker weet, dan is het onnodig om te vragen toch? ;)
Denk je overigens als ik van een 60GB 5400RPM PATA100 naar 80GB (of hoger) 7200RPM PATA100 veel verschil gaat maken?
De snelheid zal ietsjes hoger liggen, maar ik zou het persoonlijk meer voor de capaciteit doen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Dimiz
Niet persee onnodig, ik weet wel hoe het met DDR1 en DDR2 met pc's zit maar laptops sleutel ik nooit aan, dus ook niet echt bij nagedacht of het slot anders kon zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dimiz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:59:
Niet persee onnodig, ik weet wel hoe het met DDR1 en DDR2 met pc's zit maar laptops sleutel ik nooit aan, dus ook niet echt bij nagedacht of het slot anders kon zijn.
DDR en DDR2 lijkt erg veel op elkaar kwa keying, maar het past net niet (beide hebben geloof ik wel 200 pins trouwens).

• Dimiz
Hmm vervelend, gaat het geheugen dus niet op, hoe groot gokken jullie de kans dat er een SATA aansluiting opzit (Ben nu niet thuis en toevallig is mijn laptop toevallig net weg voor reperatie.)?

• dion_b
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Dat betekent niet alleen een enkele tool draaien, maar ook stilstaan bij wat de resultaten betekenen. Ook verwachten we dat je zoekt in eerdere topics om te kijken of je "probleem" eerder voorbij gekomen is. Dat is in dit geval luttele uren geleden nog gebeurd:

Vraagje bij kiezen van geheugen.

Het wiel hoeft niet meermaals opnieuw uitgevonden te worden op GoT, al helemaal niet als het iets betreft dat je mbv de FAQ en wat gezond verstand ook zou kunnen bedenken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.