Toon posts:

Paradigit Voyager 9270

Pagina: 1
Acties:
  • 1.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop nu kreeg ik een zeer mooie aanbieding van de Hoge School van Amsterdam.

Het betreft de Paradigit Voyager 9270.

Hieronder de specs:

15,4" TFT WSXGA+ (1680*1050)
Intel Pentium M740
Intel 915 PM (Alviso)
512 MB
Ati M24 128MB
DVD+CD-RW
40 GB
1x PCMCIA Type II
1 Gb Ethernet aansluiting
Intel Pro/Wireless 2915 miniPCI 802.11a/b/g
Sound onboard
3x USB 2.0
IEEE 1394
FIR
TV-out
VGA poort
3 in 1 Cardreader
8 cell Li-Ion accu
Windows XP Home

€1275,-

Inclusief 3 jaar garantie.
Ik vind het er goed uit zien qua specs (helaas geen plaatje beschikbaar).
Alleen Paradigit..ik weet het niet, heeft iemand meer ervaring met dit merk?
Of betere alternative met gelijke specs.

Verwijderd

prima dingetje :)
prijs ligt gemiddeld geloof ik voor die specs
Hoe snel is de schijf? Wel belangrijk imo })

Verwijderd

Topicstarter
Dat hebben ze dan weer net niet vermeld.
Ik hoop op een 7200 toeren schijf maar ik vermoed dat het helaas een 5400 is :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:09:
Dat hebben ze dan weer net niet vermeld.
Ik hoop op een 7200 toeren schijf maar ik vermoed dat het helaas een 5400 is :(
Even navragen lijkt me, 5400 is eigenlijk minimale wat mooi is voor dat systeempje.. anders vertraagt de schijf het notebook. Mocht je veel met videobewerking willen doen, kun je eens navragen of de schijf te vervangen is door een 7200rpm :)

Verwijderd

Topicstarter
De upgrades zijn iig niet duur.
512MB extra is €59,-
Voor de hardeschijf ga ik maandag even bellen met Paradigit. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:17:
De upgrades zijn iig niet duur.
512MB extra is €59,-
Voor de hardeschijf ga ik maandag even bellen met Paradigit. :)
Naar mijn weten zijn de 7200rpm schijven alleen vanaf 60GB .. althans niet kleiner gezien

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De laptops van Para ken ik niet. Wel weet ik dat dit bedrijf groot is geworden door zijn uitstekende service, en dat de eigenaar al een paar keer ondernemer van het jaar is geworden :)
Para zit inmiddels door heel NL, alle vestigingen zijn met elkaar verbonden etc, dus stel dat je aan de HvA een laptop van hun koopt en je zit toevallig een jaar in Eindhoven, ga je naar eindhoven en laat je hem daar fixen.
Hebben goede eigen TD :) Toen mijn PC 3 dagen oud was overleed de videokaart half. Mee teruggegaan, samen met die jongen van de TD-balie bijna een uur bezig geweest met allerlei tests om dingen uit te sluiten, vervolgens nieuwe Radeon gekregen :)
Omruilen is ook helemaal geen probleem. 1 van mijn speakers van mijn Creative P580 was stuk - werd niks gevraagd, kon gewoon mijn hele set om komen ruilen tegen een nieuwe.
Enige slechte ervaring met hen was die van mijn monitor, maar dat was meer omdat ik een 21" wilde die bijna out of stock was en doordat dingen via 2 filialen (PC gekocht en besteld in Eindhoven, woon zelf in Den Haag) en een hoop medewerkers gingen die dingen toezegden waar een ander niks vanaf wist. Uiteindelijk bleek mijn monitor wel leverbaar, maar kreeg ik voor het zelfde geld een nieuwer en 100 euro duurder model :)
Kortom: mijn ervaringen met Paradigit zijn over het algemeen prima, niets dan lof over die jongens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
De HD die er bij de Voyager 9250 inzit is een WD 40GB 5400rpm schijf ;) Dus dat zal het zeker wel zijn bij de 9270 versie.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Maar om over het 'merk' paradigit terug te komen. De laptop zal een barebone (kale kast + mobo) zijn van een grote oem fabriek ala Compal of Arima en vele oem laptops komen er vandaan. Je kan even kijken of een praktisch gelijk model op die site staat dan weet je het zeker.
Als er verder kwaiteitsonderdelen in gedaan worden (ben ik van Paradigit niet bang voor) dan zal het wel goed zitten.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Kort maar krachtig:

Paradigit is een uitstekende winkel (filiaal Eindhoven dan, geen ervaring met anderen) op alle fronten. Vooral de service. En met die laptop zal je geluk hebben, goede specs voor een laag prijsje.

Verwijderd

Late kick misschien, maar heeft iemand deze al? Ik begin september aan de HvA en twijfel of ik deze moet halen, concurerende fab. kunnen dezelfde specs niet voor die prijs leveren (prijs is inmiddels gedaald naar 1199)

Voor €1402 heb je een 2.0Ghz, 1024MB en een extern Toetsenbord/Muis.

Twijfel alleen aan het merk, ben er niet bekend mee. Vandaag wel even in de winkel in A'dam wezen kijken, op het eerste gezicht zien die voyagers er net uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 21:55 ]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn zusje kreeg net een brief van de HAN met ook een aanbieding voor deze laptop.
Ben zelf momenteel op zoek naar een nieuwe laptop. Had de Asus A6Va op het oog, maar deze is ook zeker interessant.

In de brief staat echter ook dat hij pas aan het eind van de vakantie geleverd zal worden. Voor zover ik na kon gaan wordt de 9270 alleen aan studenten verkocht en zul je dus nog geen gebruikerservaringen kunnen vinden. Ze zien er zeker netjes uit, maar dat zegt natuurlijk niks over de prestaties... :) Dus ik hoor ook graag ervaringen over paradigit notebooks.

Verwijderd

Zelf toch maar gegaan voor de Asus, is iets duurder, maar heeft voor mij betere specs, plus dat ik al ervaring met Asus heb, prima laptops. Paradigit ken ik niet, en vond ze er ook wat minder uitzien, heb ze in de winkel bekeken.

Asus tov Paradigit:
x700 tov x600
533Mhz DDRII tov 333Mhz DDR (Asus heeft 1x512, Paradigit 2x256)
Scherm reso van 1680*1050 vind ik wat te hoog voor een 15.4", wordt alles wel klein, plus dat het scherm geen Glanze techniek heeft.
DVD brander, bij paradigit kost dat €39 extra.
80GB4200RPM tov 40GB5400RPM.

Alleen de garantie is bij paradigit beter, 3j en een leenlaptop bij HW defecten.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kick :o

Ik ga hem zelf zo bestellen:

Computer systeem Paradigit noteb. Voyager 9270
Besturingssoftware Microsoft® Windows® XP Home OEM + Lic NL
Processoren Intel Pentium-M 760 / 2,00GHz 2MB Boxed
Notebook barebones NOTEBOOK 15,4` WIDE WSXGA+/ATI X600 128M
Geheugen intern SODIMM 512 MB DDR - PC2700 Twinmos
Extra geheugen SODIMM 512 MB DDR - PC2700 Twinmos
Harddisks intern Harddisk 80GB 2,5` 5400RPM WD
CD / DVD Spelers Slimline DVD±R/RW 8X
Netwerken bedraad Intel Wireless MiniPCI 2915 802.11ABG 54
Software Cyberlink PowerDVD XP 5.0 2 Channel OEM
Software Nero 6.6 OEM Suite 1
Notebook accessoires Belkin notebooktas standaard F8N004
Garantie Garantie 3 jaar On Site
Garantie Garantie: 6 maanden Garantie op Accu
Verzekeringen Mahé Garantie/ Verzekering 36 mnd- Mahé

Andere mensen al besteld?

wilde zelf gaan voor ander merk, maar volgens me ouders is het toch beter dat ik 1 van school neem ivm garantie enz, en aangezien hun betalen maakt hem mij ook niet zo uit :P

[ Voor 10% gewijzigd door DutchTSE op 27-07-2005 12:22 ]

Verwijderd

Heb er zelf van af gezien, ben toch voor de Asus A6Va gegaan, garantie is misschien niet zo goed, maar ik ben niet bekend met Paradigit, bovendien is die van para aan de zware kant (3.KG, t.o. 2.8)

Ander belangrijk punt is de grafische kaart, speel zo nu en dan graag een spelletje ;)

• stduke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

ik heb zelf deze laptop, nu wil ik graag mn geheugen upgraden met een gigje pc4200 geheugen.
nou vroeg ik me af of 1 SODIMM pc2700 module geen problemen geeft icm. een pc4200 module?

Signatures are so subliminal...

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Dat gaat helaas niet lukken. PC2700 is DDR geheugen en PC4200 is DDR2. Deze zijn niet onderling uitwisselbaar. Ik zou gewoon ergens PC2700 geheugen zoeken. Het is redelijk standaard dus moeilijk moet het niet zijn.
Pagina: 1