Asgaro schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:08:
Ik denk dat ik ook maar eens COD4 ga kopen en uiteraard de PC-versie
Wel wat laat natuurlijk, voor zo'n topgame! Maar ik had mij voorgenomen geen nieuwe games te kopen tot ik Crysis (SP en MP) beu zou worden, en daar heb ik mij aangehouden
Maar nu is mijn vraag: Wordt deze game (PC-versie) nog veel online gespeeld?
En zal ik makkelijk gepwned worden in het begin of is het niet al te moeilijk om snel skills te krijgen?
Dank bij voorbaat!
Deze game wordt nog erg veel online gespeeld ja, gelukkig wel

Op de frontpage van de Xfire website zie ik dat het aantal spelers rond de 8 miljoen ligt (welke tijdseenheid weet ik niet), goed voor een nummer twee plek onder World of Warcraft (die het met 10 of 11 miljoen spelers moet doen). Nummer drie volgt geloof ik pas met 4 miljoen spelers ofzo.
Zelfs via de beperkte retrieval van servers door de ingame server browser komen er nog erg veel servers binnen. Alhoewel dat het meeste geldt voor de populairdere gametypes als TDM, S&D en FFA. Ik merk dat o.a. Domination wel wat minder wordt gespeeld, maar daar moet je ook nog genoeg servers voor kunnen vinden.
Met betrekking tot het gepwned worden in het begin, laat ik het zo zeggen: als je de MP voor het eerst opstart en naar je rang kijkt, dan zie je daar de rang 'private' staan, oftewel rang 1. Voor alle andere spelers in de server betekent dat dat je een magneet bent voor kogels. De eerste paar keren dat ik het spel online speelde, werd ik telkens overweldigd door het lawaai en het geweld van de constante ontploffingen, airstrikes, heli's en granaten. On-ge-lo-fe-lijk.
Needless to say dat je de eerste paar keren dat je het spel speelt vaak doodgaat. Ook omdat je de maps nog niet kent. Leer je die een beetje kennen, en krijg je langzamerhand een beetje feeling voor de wapens en de mechanieken in het spel, dan bouw je vanzelf skills op en volgen de kills vanzelf.
Wat ook afhankelijk hiervan is, is of je de vorige delen van COD online gespeeld hebt. Zo ja, dan zal je eerder het 'gevoel' ontwikkelen met sprinten, ontwijken etc. Met andere woorden: je bent eerder behendig.
Volgens mij gaat het devies 'easy to learn, hard to master' hier weer op
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits