Toon posts:

Goede HTPC bouwen, wat voor hardware/software ?

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me wat verdiepen in de HTPC maar dan niet de standaard dingen die verkocht worden zo links en rechts maar meer naar high end/mid end qua geluid en beeld.
De audiofielen geven aan dat je naar de betere geluidskaarten moet zoals de 24-bit/192 kHz PCI geluidskaarten of beter, iig niet de creative kaarten. Een goede geluidskaart begint bij de 90 euro merk ik op uit de verschillende forums. Het gaat mij om het bouwen van een Multimedia PC gekoppeld aan een leuke versterker (zeg Panasonic) met een goede TV kaart.
Ik merk dat veel aangeboden systemen echt aan de low end kant hangen. Simpele TV kaarten en onboard geluidskaartjes.
Waar moet je het nu zoeken als je het zeg minimaal mid end wil hebben ? Het hoeft niet top of the bill te zijn maar wel goed.
Ik las hier op tweakers dat de chinezen goed bezig zijn qua versterkers. Er zijn ook kastjes die je tussen je versterker en pc zet . Onder een voorbeeld van http://www.diykits.com.hk/:
The DAC Super Pro USB DAC707 might be small, but it plays well with the big boys.This scrappy little four-ounce DAC puts out a big, dynamic and detailed sound.
The Super Pro uses the CS-8416 for the receiver ship and the highly resolving,24-192kHz, CS-4398 for the D/A chip. Dual LT1364Cs are used for analog output. The unit has optical and RCA coaxial digital outputs. Analog output is via standard RCA plugs.
It comes with the ubiquitous wall-wart style power supply, but for the very best performance, a battery connector is included (you supply the battery).

Kortom wat kunnen jullie aan advies geven voor een systeem in de hogere middenklasse (dus betaalbaar voor een normaal werkend mens) met goed geluid en goed beeld.
Is er ook een goed alternatief voor mediacenter edition van MS ? Ik gebruik nu de Vista versie en die is stabieler als de XP versie maar ik vind het nog niet alles.

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 18:42

Struis

Tis wat he.....

Daar loopt al een heel topic over. Zal ff voor je zoeken

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met een kijkje te nemen in [BBG] Special: htpc mei 2008 :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Ik zou zeggen, begin eerst lekker met de onboard digitale output naar een hele degelijke HT receiver met de nodige nieuwe formaten en ingangen, met daar aan de beste speakers welke je voor de rest van je budget kunt krijgen (al kan het ook zijn dat je erg goede speakers tegenkomt voor minder geld, prijs is zeker geen indicatie voor waardering). Als je dat hebt en het draait allemaal goed, dan hoef pas na te denken over externe kaarten en losse dacs en misschien nog fancy bekabeling mocht je dat interessant vinden. Maar denk daar pas als laatste aan. Gezien je toch al een moederbord moet hebben en hier altijd wel een digitale uitgang op zit kun je voorlopig aan de slag. Als dat al goed klinkt ben je namelijk klaar.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 18:42

Struis

Tis wat he.....

Shittt telaat :) maargoed er lopen nog veel meer (actieve) topics over. Succes

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Struis schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:16:
Shittt telaat :) maargoed er lopen nog veel meer (actieve) topics over. Succes
Verder is er inderdaad ook nog Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jep.. er zijn meer topics over; kijk eens wat je daarmee kan.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.