Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
breedte = 3/5 * 2.8" * 25 = 42mm
hoogte = 4/5 * 2.8" * 25 = 56mm
(pythagoras 3x4 -> schuine zijde is 5)
Mijn huidige Nokia 6230i heeft 208 pixels op een breedte van 27mm.
-> 208/27 = 7.7 pixels/mm
-> 480/42 = 11.4 pixels/mm
11.4/7.7 = grofweg 1.5. Dus de pixels op de HTC zijn wel een stukje kleiner. 33% minder breedt en hoog. Toch kan ik op mijn Nokia pixels tellen. Dus ik denk dat je nog best wat kan zien op 100%. Je zult wss idd wel even moeten inzoomen bij het lezen. Maar zeker wat grotere kopjes zullen er net zo groot op komen als de tekst op mijn Nokia, en dat is uitstekend te lezen! \
Daarnaast, je wint zeker tegenover de lagere resoluties. Je mag hem dan wel niet op 100% kunnen lezen, toch kun je misschien grofweg 75% pakken terwijl je op de iPhone ed nooit verder komt als 50% van het maximale van de Diamond.
De HTC Contacts zijn ook fototechnisch gebaseerd op je wm6 contact list.Iwes schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:21:
Duurt wel lang hoor, voordat dag 8 online komt!
Wat ik me ook nog afvraag. Als je gebeld wordt krijg je afbeelding te zien van degene die belt. Welke afbeelding pakt hij? De afbeelding die je via WM6-contacts in kan stellen, of van de HTC-contacts? Met mijn S200 was het ook al mogelijk om afbeeldingen aan contactpersonen te koppelen, maar deze werden vrij klein weergegeven. Als hij de afbeelding van de HTC contacts gebruik moet je dus iedereen eigelijk toevoegen aan de klapper. Krijg je het nog druk mee!
Oost west, 127.0.0.1 best!
Kan best zijn, maar de vergelijking waar je het over hebt klopt natuurlijk nooit.Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:37:
Tot op een zekere hoogte zijn ze ook welkom. Maar 1920x1080 op een 15" werkt al niet fijn, vanaf 17" is te doen, maar daar zijn de pixels dus heel wat groter als op 7,5", de verhouding die je op een Diamond hebt. Oké je zit wat dichter op het scherm dus iets meer pixels per inch zijn welkom maar zo veel. Imo niet, zoals ik net zij, het zorgt voor onnodig veel stroomverbruik, terwijl je de tekst toch niet kan lezen zonder in te zoomen op tekst. Ik wil wel een foto van het scherm zien van GoT@100%.
De 640x480 resolutie zorgt voor in principe meer dpi. Standaard zullen alle applicaties e.d. dezelfde lettergrote hebben min of meer. Ze hebben alleen meer pixels, dus is het beeld scherper. Dit heeft dus voordelen bij browsen bijvoorbeeld omdat dan een groot deel van de site weergeven kan worden zonder op een punt te belanden waar alles geresized en onleesbaar is.
Volgens mij zat dit in 1 van de Gears (coolsmartphone) day video's.. day 4 ofzo. De HTC contacts zijn ze gewoon allemaal, die klapper zijn de favourites ofzo, plaatje is hetzelfde en redelijk ok qua size, al is dat natuurlijk erg persoonlijk.. Ik zou zeggen check die filmpjes evenIwes schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:21:
Duurt wel lang hoor, voordat dag 8 online komt!
Wat ik me ook nog afvraag. Als je gebeld wordt krijg je afbeelding te zien van degene die belt. Welke afbeelding pakt hij? De afbeelding die je via WM6-contacts in kan stellen, of van de HTC-contacts? Met mijn S200 was het ook al mogelijk om afbeeldingen aan contactpersonen te koppelen, maar deze werden vrij klein weergegeven. Als hij de afbeelding van de HTC contacts gebruik moet je dus iedereen eigelijk toevoegen aan de klapper. Krijg je het nog druk mee!

ik denk dat je dit topic bedoelt.
iemand zegt daar over de benchmarks: "as you can see the processor is about the same speed. graphic performance is better on the diamond, but the filesystem is a lot slower on the diamond."
ook staat er een link naar dit vergelijkingsplaatje:

Wat is hier 100% dan? Een soepele playback?Stevie-P schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:36:
@ Fraggar
ik denk dat je dit topic bedoelt.
iemand zegt daar over de benchmarks: "as you can see the processor is about the same speed. graphic performance is better on the diamond, but the filesystem is a lot slower on the diamond."
ook staat er een link naar dit vergelijkingsplaatje:
[afbeelding]
Haal feiten en meningen even niet door elkaar - ik heb jarenlang met heel veel plezier 1920x1200 op een 15.4" laptop gehad, en intussen alweer 3 jaar op 17" laptops. Je kunt met grote fonts of aangepaste dot pitch sowieso al veel aanpassen, maar het punt blijft dat het afhankelijk is van jouw ogen of het wel of niet prettig is. Ik heb altijd naturel gedraaid en ja ik krijg regelmatig commentaar van het kaliber "jezus kun je dat lezen?". Ik vind het uitermate prettig, tja.Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:37:
Tot op een zekere hoogte zijn ze ook welkom. Maar 1920x1080 op een 15" werkt al niet fijn, vanaf 17" is te doen
Zelfde geldt voor VGA-screens op mobieltjes - ook in Windows Mobile kun je zelf de fontgrootte instellen. Detail is nooit teveel detail tenzij de big picture erdoor te klein wordt voor je ogen.
[Voor 9% gewijzigd door curry684 op 02-06-2008 22:18]
Ik verwacht dat ja... Op de reviewpagina staat er niets over vermeld. Ik kan er in ieder geval uit opmaken dat zelfs de pre-release versie beter video kan afspelen dan de glofish m800.geerttttt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:08:
[...]
Wat is hier 100% dan? Een soepele playback?

Anoniem: 202840
Die vergelijking klopt dus niet. Het is juist heel duidelijk te lezen. Als je het met een scherm zou willen vergelijken dan is de scherpte te vergelijken met een resolutie van 1920*1080 op een 19" scherm, wat juist heel erg te zien is (is zelfs de optimale resolutie voor dergelijke schermen).Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:22:
[...]
Onleesbare letters? Imo is het wat overdreven en zorgt het alleen maar voor te veel stroomverbruik, 320x480 is genoeg voor die grote. Je zet toch ook geen 1920x1080 op een scherm van 7,5" (zelfde verhouding!!)
1
2
3
| resolutie (pixels) / schermgrootte (inch) = scherpte (pixels/inch) 640*480 / 2,8 = 109714 1920*1080 / 18,9 = 109714 |
Dus wat mij betreft is t een heerlijke resolutie!!!

Of course wacht ik ook smachtend op mijn ge-pre-orderde DIAMOND!!!

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 202840 op 02-06-2008 22:40]
Dit klopt dus niet. Je deelt pixel x pixel (dus pixel kwadraat) door een lengte. Voor de resolutie moet je pixels delen door lengte of pixel kwadraat door lengte x breedte.Anoniem: 202840 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:39:
[...]
code:
1 2 3 resolutie (pixels) / schermgrootte (inch) = scherpte (pixels/inch) 640*480 / 2,8 = 109714 1920*1080 / 18,9 = 109714
Ofwel:
640 / 2.8 = 228 dpi
1920 / 18.9 = 101 dpi
De getallen kloppen niet helemaal omdat 2.8 en 18.9 de schermdiameters zijn en niet de schermbreedtes. Om hier voor te corrigeren moet je de waarde met 0.8 1.25 vermenigvuldigen. Dus 182 285 dpi voor de Diamond en 81 126 dpi voor de monitor.
sqrt(640^2+480^2) / 2,8 = 285
sqrt(1920^2+1200^2) / 19 = 119
is wat je wil weten.
Je wil in deze berekening namelijk het aantal pixels op de diagonaal weten (pythagoras)
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Anoniem: 32911
Hij heeft dag 8 en 9 in één filmpje gezet. Na dag 9 moest hij de HTC Diamond terug sturen.
In dit filmpje staat de nieuwe firmware erop die ook op de productie HTC Diamond uitgelevert wordt. Er zitten een aantal verbeteringen in die in de vorige dagen besproken zijn. Waaronder het afspelen van Youtube filmpje gaat als een speer.
Ook is het mogelijk om een livestream te luisteren via opera. Bij het starten van de webbrowser zal HTC komen met een standaard pagina van HTC zelf waar je een zoekopdracht kan invullen. Gelukkig zal daarna in google de resultaten te zien zijn van je zoekopdracht.
Ook kan je nu de knop half indrukken voor een autofocus om een foto te maken.
Zoals ik het hele verhaal heb gezien, is de productie firmware aanzienlijk beter en sneller dan de firmware die getoont is in de voorgaande dagen.
Nu maar wachten op de levering van de HTC Diamond voor de mensen die een pre-order hebben gedaan.

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 32911 op 03-06-2008 01:58]
[edit]Route 66
Welke navigatie software is er eigenlijk nog meer beschikbaar voor het toestel?
iig ook nog TomTom en Navigo wat ik her en der al gelezen heb.
[Voor 39% gewijzigd door jules op 03-06-2008 03:12]
Wat vinden de experts hier van het verschil en ROM en RAM met de Raphael trouwens?
Diamond: 256 ROM / 192 RAM
Raphael: 512 ROM / 288 RAM
Zal dit extra geheugen voornamelijk gebruikt worden voor de extra functies van de Raphael (toetsenbord, flitser, geheugenslot), of zal dat ding ook echt merkbaar sneller zijn? Ik zou zelf denken dat je het wel merkt. Maar goed, het gaat erom dat de Diamond genoeg geheugen heeft om soepel te draaien, en dat is wel het geval als ik het zo zie.
In de waarschuwing bij dit topic (de blauwe letters onderaan) staat overigens een fout. De verwachte leverdatum is niet de 2de week van juni, maar de 1ste. Ik heb gisteren nog een bevestiging van algebeld.nl gehad dat ze contact hebben gehad met de importeur en dat de Diamond op 6 juni wordt geleverd.
Ik denk dat je het meer zal merken in de stabiliteit dan de snelheid. Het zal de snelheid wel een boost geven, maar ik neem aan dat de stabiliteit meer gebaat is met deze actie.NPrimus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:53:
Wat vinden de experts hier van het verschil en ROM en RAM met de Raphael trouwens?
Diamond: 256 ROM / 192 RAM
Raphael: 512 ROM / 288 RAM
Zal dit extra geheugen voornamelijk gebruikt worden voor de extra functies van de Raphael (toetsenbord, flitser, geheugenslot), of zal dat ding ook echt merkbaar sneller zijn? Ik zou zelf denken dat je het wel merkt. Maar goed, het gaat erom dat de Diamond genoeg geheugen heeft om soepel te draaien, en dat is wel het geval als ik het zo zie.
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Anoniem: 87350
Edit.
Ik zie net dat bij de PDA-shop de datum van 7 junie naar 12 juni is gezet.
[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 87350 op 03-06-2008 10:24]
Je kunt gewoon een nederlands T9 woordenboek downloaden en erop zetten.
De engelse uitvoering heeft mijn voorkeur, omdat een nederlands besturingssysteem er gewoon niet uit ziet.
Anoniem: 32911
Momenteel gebruik ik de HTC Touch Cruise UK versie. Met een extra cab bestand van de NL taal is het geen probleem om je sms/email berichten in het nederlands te gebruiken.Anoniem: 87350 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:07:
Ik ga hem bestellen maar zit te twijfelen tussen de NL en de Eng versie. Welke kan ik nou het beste nemen en wat is dan het voordeel van de keuze? Wat voor mij belangrijk is dat iig de NL woord aanvulling werkt.
De ervaring met de UK versie vind ik beter en probleemloos werken. Mijn collega heeft een NL versie van de HTC Touch Cruise en die heeft toch wel problemen met bepaalde software die hij geinstalleerd heeft.
Sigh.. lees dit topic door en de topic warning, levertijden zijn deels vertraagd dus hierover hoeft niets gezegd te worden.
Dat filmpje van coolsmartphone is trouwens wel erg goed, veel dingen lopen gewoon vloeiend nu! Alleen filmpjes afspelen is nog niet 100%, maargoed, daarvoor zijn er genoeg WM 6.1 apps.

Anoniem: 141418
Naar mijn idee zijn die extra pixels dus toch wel erg relaxt, als je wil is de site op deze manier al te lezen

En als je 'm in landscape draait hoef je volgens mij echt niet meer in te zoomen

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 141418 op 03-06-2008 11:43]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Nee, dat kan standaard niet. Je kunt een aanmeldingswachtwoord voor je gehele telefoon instellen.spyros schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:09:
kan je trouwens een wachtwoord zetten op je inbox van smsberichten? Dat mis ik nu enorm aan mn W810ivooral als je je telefoon net hebt wil iedereen dat ding zien
That's it.
Wat je vraagt is net zoiets als een aparte autosleutel voor het contact.
Je wilt de mensen binnen laten maar ze mogen niet starten en wegrijden.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Kan jij de content nog normaal lezen? Ik niet. Kan aan de manier liggen hoe dat plaatje geresized is, maar ik bekijk het nu op een 19" monitor met relatief lage DPI als je het vergelijkt met de Diamond. Dan wordt het dus alleen maar moeilijker om te lezen.Anoniem: 141418 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:42:
Naar mijn idee zijn die extra pixels dus toch wel erg relaxt, als je wil is de site op deze manier al te lezen![]()
En als je 'm in landscape draait hoef je volgens mij echt niet meer in te zoomen
[afbeelding]
renault heeft datReVolpe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Nee, dat kan standaard niet. Je kunt een aanmeldingswachtwoord voor je gehele telefoon instellen.
That's it.

Maar dat is wel jammer...ben nog niet zo thuis in WM maar ik ga is zoeken. Lijkt me extreem handig nl.
zo gek isdat niet hoor... samsungs hebben dat sowieso wel. wat denk je van als iemand je foto's laat bekijken maar niet wil dat hij/zij je sms-jes leest bijvoorbeeld? vind niet zo gek hoor.ReVolpe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Nee, dat kan standaard niet. Je kunt een aanmeldingswachtwoord voor je gehele telefoon instellen.
That's it.
enneh voor degene die het vroeg:
http://www.pocketpcfreeware.mobi/download-smshide.html
With this program, you can hide and unhide all your private messages (SMS, MMS, E-mail, etc.) which are stored in Messaging application.
You can hide your messages manually or SMSHide can hide the new messages on every incoming SMS!
You can use password for unhiding messages against unauthorized users.
Trouwens, in de review van coolsmartphone laat-ie nog een keer de ruitenwisser zien bij regenachtig weer. Zou er ook iets in de Diamond zitten voor bijvoorbeeld sneeuw? Een sjiek hendige sneeuwschuiver ofzo?

en anders idd, de tweaks zullen je wel om de oren vliegen na een paar weken

Het kan op je PC bijvoorbeeld wel, bij het opstarten van programma's heb je van die tooltjes die dan eenmalig om een wachtwoord vragen. En intikken bij elk SMSje, tja als je er nu vijf per dag krijgt is het vervelend inderdaad, maar niet iedereen sms't zoveel (kost veel te veel tijd ook, bellen is sneller). Daarnaast heb ik persoonlijk eigenlijk nooit een SMS gehad waarvan ik dacht, die ga ik eens lekker bewaren en later nog een keer lezen...Jelbo940 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:19:
Moet je dan telkens als je een binnengekomen sms wilt lezen dat wachtwoord invullen? Lijkt mij extreem onhandig, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

ik gebruik het zelf niet, maar kan het me goed voorstellen... zeker als jij straks met je mooie nieuwe mobieltje op je werk/school zit, en iedereen wil er even aanzitten... niet iedereen hoeft je smsjes te lezen toch?

en nieuwe berichies kan je direct beantwoorden zonder password...
maargoed dit gaat offtopic..
lol mee eensspyros schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:38:
Ik vind het wel een veilige gedachte...Wat ik persoonlijk niet zo slim vind van HTC is die feature *kugh*vertraging*kugh* in de grote klok...vind het erg laggy.

Holy shit dude, dat zijn er 300 per maand, en dan heb je zelf nog niets verzonden! Je moet eens aan e-mail gaan denkenspyros schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:06:
zo is dat. Maarja ik overweeg toch het wachtwoord eraf te laten, krijg namelijk zo'n smsje of 10 per dag dus dan wordt het misschien wel vervelend.

[Voor 18% gewijzigd door DaannO op 03-06-2008 18:47]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Anoniem: 41563
http://rapidshare.com/fil...r_Manual_HTC_Asia_WWE.PDF
Ben ik wel benieuwd naar wát voor problemen hij heeft en met welke software.Anoniem: 32911 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:30:
[...]
Mijn collega heeft een NL versie van de HTC Touch Cruise en die heeft toch wel problemen met bepaalde software die hij geinstalleerd heeft.
Ik heb wel eens meegemaakt in de normale EN desktop windows dat in een engelstalig programma opeens NL knoppen opduiken, of andersom, in een NL Windows versie (w98, w2k, XP (in vista nog niet opgevallen)) dat er dan EN knoppen langskomen. Verder werken die programma's prima. Dus als het dat is maak ik me geen zorgen.
Daarvoor hebben we dit topic: Het Windows Mobile levertijden topic
[Voor 113% gewijzigd door DaannO op 03-06-2008 18:47]
[Voor 91% gewijzigd door DaannO op 03-06-2008 18:47]
Bij Desktop applicaties heb je ook nog de problemen met hard-coded regio-instellingen zoals wat is een . en wat een , in getallen en verder heb je ook de verschillende datumnotaties.jules schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:24:
[...]
Ben ik wel benieuwd naar wát voor problemen hij heeft en met welke software.
Ik heb wel eens meegemaakt in de normale EN desktop windows dat in een engelstalig programma opeens NL knoppen opduiken, of andersom, in een NL Windows versie (w98, w2k, XP (in vista nog niet opgevallen)) dat er dan EN knoppen langskomen. Verder werken die programma's prima. Dus als het dat is maak ik me geen zorgen.
Maar dat soort dingen blijft altijd houden vrees ik en zijn vaak ook een teken dat de programmeur daar niet overnagedacht heeft. (wat helaas bij freeware wel vaker zo is)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Bedankt, dit is interessanter nieuws, dan al dat releasedatum geouwehoer. (No offence)Anoniem: 41563 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:16:
voor wie interesse heeft in de gebruiksaanwijzing (engels)
1) Is het mogelijk om de NL versie van Windows Mobile 6 te configureren naar de Engelse taal?
2) Is het naderhand mogelijk om een UK rom op de Touch Diamond te zetten, indien ik de NL versie niet in het Engels kan configureren?
Is hier al iets over bekend?
Als je eenmaal weet waar je op moet letten is er wel mee te werken, maar prettig is anders natuurlijkTD-er schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:42:
[...]
Bij Desktop applicaties heb je ook nog de problemen met hard-coded regio-instellingen zoals wat is een . en wat een , in getallen en verder heb je ook de verschillende datumnotaties.
Maar dat soort dingen blijft altijd houden vrees ik en zijn vaak ook een teken dat de programmeur daar niet overnagedacht heeft. (wat helaas bij freeware wel vaker zo is)

Voor zover ik weet:faethon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:05:
...
1) Is het mogelijk om de NL versie van Windows Mobile 6 te configureren naar de Engelse taal?
2) Is het naderhand mogelijk om een UK rom op de Touch Diamond te zetten, indien ik de NL versie niet in het Engels kan configureren?
Is hier al iets over bekend?
1) nee
2) euhm ja, maar inhoeverre dat de bedoeling is..
Ik ga voor een WWE versie om:
a) problemen tot een minimum te beperken en de snelste oplossingen voor problemen te krijgen
b) omdat ik liever een weekje extra wacht dan een nieuwe telefoon direct om te rommen..
Wellicht dat je je bestelling nog kan veranderen als je echt wilt, ik zou zeggen neem even contact op met die zaak

Best usefull, thanksAnoniem: 41563 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:16:

Met die versies. Ik begin nu toch te twijfelen of ik wel de NL versie had moeten bestellen als ik voorgaande berichten lees. Anderzijds heb ik zoeits van: veel verschil kan er niet mee zijn toch? Misschien wat eerder updates etc? Wat is verder het voordeel van de engelse versie boven de NL versie? Qua taal maakt het me geen donder uit namelijk....
Iemand die deze op een fatsoenlijke manier kan aanbieden??Anoniem: 41563 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:16:
Ik heb nu al zo'n 20 pogingen gedaan maar krijg hem niet gedownload... k*** Katten.
videootje van deze ledjes op http://www.tracyandmatt.c...uch_diamond_notifications
[Voor 15% gewijzigd door TeChNo2 op 03-06-2008 18:41]
Interessant. Zal waarschijnlijk ook wel draaien op de HTC Touch Diamond

Ideaal, je mobiel als afstandsbediening voor je mediaspeler, als afstandbediening ed

staat in alt.binaries.boneless. straks kan je hem hier vindenReVolpe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:20:
[...]
Iemand die deze op een fatsoenlijke manier kan aanbieden??
Ik heb nu al zo'n 20 pogingen gedaan maar krijg hem niet gedownload... k*** Katten.
[Voor 14% gewijzigd door Stevie-P op 03-06-2008 18:57]
Dat is inderdaad een van de allerslechtste captcha's die ik gezien heb.ReVolpe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:20:
[...]
Je kunt hem hier gelijk downloaden door slechts te klikkenReVolpe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:20:
[...]

Als ik het topic doorlees staat dat er ook, alleen is de kwaliteit meestal niet zo heel goed.mattijn1980 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:23:
Als ik de gebruiksaanwijzing lees dan staat daar dat er een screen protector bijgeleverd wordt!

Het lijkt er op in die review of de diamond nogal laggy is? Dat baart wel zorgen!DaannO schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:28:
[html]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3WxUsgLu9zY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3WxUsgLu9zY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/html]
De eerste video review van de final EU versie
Vindt ik juist neit eigenlijk. Ik krijg het gevoel dat hij echt een stukje sneller reageert tegenover de 128MB modellen die we tot nu toe zagen.Kasj schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:43:
[...]
Het lijkt er op in die review of de diamond nogal laggy is? Dat baart wel zorgen!

Leuk dat er ook A-GPS op zit, dat stond nergens vermeld.Special Features:
FM radio with RDS
GPS and A-GPS ready
(GPS navigation software not included)

[Voor 44% gewijzigd door Knaak op 03-06-2008 19:56]
Wat betekent het woord laggy?
Het lijkt er op in die review of de diamond nogal laggy is? Dat baart wel zorgen!
Laatst eens met een veel oudere HTC mogen spelen (heb verder nooit een smartphone of pda gehad) en dat ding was pas traag. Je weet gewoon dat met WM, en zeker met touchFLO er op, niet alles even snel gaat. Maar het is idd snel genoeg. Je zult zo nu en dan even moeten wachten, net als bij een normale PC.
[Voor 41% gewijzigd door GENETX op 03-06-2008 19:56]
Hij reageerd snel op commando's en het laden van menu's en programma's gaat erg vlot!
Hij druk wel vaak mis, maar dat zal wel even wennen zijn.

Lag is engels en betekent vertraging, achterstand. Laggy is de bijvoeglijke vorm en betekent "traag". Het heeft niet speciaal alleen met computers of gamen in het bijzonder te maken. Een jetlag bijvoorbeeld is de "achterstand" van je bioklok op de lokale tijd die je krijgt door met een straalvliegtuig oost- of westwaarts te reizen.wouterhil schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:52:
Het past wellicht niet helemaal in dit Topic maar ik kan het nergens op internet vinden.
Wat betekent het woord laggy?
[...]
To question is to grow.
SNEL moet ik zeggen

Las ik nou goed dat iemand hem nog steeds niet snel vond? Onzin zeg, dat is puur omdat die vent niet al teveel ervaring volgens mij heeft met dit soort mobiles, continue gaat hij te snel of verkeerde knoppen etc. Op het moment dat hij wel goed klikt etc, gaat het gewoon in een "goed/snel" tempo als je het mij vraagt.
Vooral als hij de telefoon net aan heeft gezet! dan gaat hij naar weather, daar zie je al hoe snel hij nu is. Ik vind dat hij heel snel switched tussen plaatsen

Daarna gaat hij terug naar de homescreen, en moet je dan eens de clock zien, 1 vloeiende beweging, HEERLIJK ;)!
Ik zou zeggen, kijk van 6:10 tot 6:37 ongeveer. Dan hoop ik toch echt dat je het met me eensch bent

Ik dank u zeer voor dit filmpje!
Ik ben blij dat ik deze phone ge-orderd heb _/-\o_!
Even de eerste gebruikerservaringen afwachten voordat ik tot aanschaf overga. Ik zag vandaag voor het eerste wat info over de Samsung i900 (WM 6.1, UMTS, GPS, wifi, 16GB intern). Ook een heel erg mooi toestel. Alleen kon ik daar op GoT nog geen topic over vinden.
PSN: Shiver23
Van de site:
"And it is extremely annoying. Jerry and I met for lunch and he couldn't believe his eyes with the lag. It is a shame to put it lightly. The more I use the Diamond the more I love my Dual"
"I just got done with meeting Dave and playing with the Diamond. Yes, it is indeed THAT bad (in terms of how it performs).
Here are my impressions:
Pros:
1. Size
2. Metal sides protect device
3. Screen (VGA) and can be seen in direct sunlight (not as well as the iPhone, but certainly better than past HTC offerings).
Cons:
1. Performance - bringing up the homescreen whether it be powering on the device or moving from an app to home is ABOMINABLE.
2. D-pad - wtf? Plainly, it blows. Sure, it works nicely by allowing circular motion around the circumference of the d-pad in apps like Opera, but otherwise it is probably the worst implementation of a d-pad short of Samsung's touch sensor I have seen.
3. Fingerprint magnet - the plastic back of the device is disgusting. Should have been soft-touch.
4. No Touch Flow - I really got used to the touch flo way of swiping, more of a "preference" rather than a con.
5. Home screen navigator and screen movement via touch - everything just seemed slow and the device suffered from the same issue as the new TyTn II rom update - where the finger press sensitivity would mistake a press from a press and swipe. I think a reg hack can help this.
Overall, not impressed. HTC and MS have ALOT of work to do. In many ways, the Quad Dual and the TC are much better performing devices."
http://www.revver.com/vid...mond-the-weekend-special/
Dat is de laatste in de serie (stond een paar pagina's terug ook al). Deze man heeft uren aan filmmateriaal en nergens zie ik momenten war het onwerkbaar wordt. Tuurlijk, hij moet zo nu en dan nadenken. Maarja, je kiest voor Windows Mobile. Daarnaast, TouchFLO 3D kun je uitzetten als het je niet bevalt. Maar dan kun je alles met de styles doen zoals bij de rest waarschijnlijk. It's your choise.
Eerste negatieve review, die horen er ook bij.Ransom_nl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:12:
Heel verhaal
Als je "a week with the HTC-Touch Diamond" bekijkt dan word hier precies het tegenovergestelde gemeld over de snelheid. En dit was met een prerelease.
Ik ga er nog steeds vanuit dat dit een prachtig toestel is, en dat hij prettig werkt.
Iemand bericht gehad van Smartphone/PDA shop.nl over de release party? Leuk id, alleen waarom nou weer om 00:00uur op een door de weekse dag

De reviews van coolsmartphone zijn dan welweer erg nuttig omdat je daar de telefoon in werkelijk gebruik tegenkomt met gebruik van veel meer functies.
Over de mobiele browsert, Opera is er druk mee bezig, zal vast nogwel een update komen. Voor alle andere telefoons komt 9.5 binnenkort als beta beschikbaar, wat ik zelf erg leuk vind.
http://my.opera.com/operamobile/blog/
Waar maak je uit op dat het de EU versie? De stekkers doen mij iets anders vermoedenDaannO schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:28:
[html]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3WxUsgLu9zY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3WxUsgLu9zY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/html]
De eerste video review van de final EU versie

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Daarbij neem ik Amerikanen altijd met een korreltje zout. Ook de titel op die site direct moet hij tegenover de iPhone worden gezet. Daarbij is WM bij Amerikanen al minder populair als hier.ApOE schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:42:
[...]
Eerste negatieve review, die horen er ook bij.
Als je "a week with the HTC-Touch Diamond" bekijkt dan word hier precies het tegenovergestelde gemeld over de snelheid. En dit was met een prerelease.
Ik ga er nog steeds vanuit dat dit een prachtig toestel is, en dat hij prettig werkt.
Daarnaast lijkt het bij die Amerikaan helemaal niet goed te kunnen, terwijl onze Brit van de "week with the Diamond" alles doorspit en alle positieve dingen wil laten zien. Bij de Brit krijg ik echt het gevoel dat ie het achteraf na wat dagen testen echt een geweldig apparaat vindt, zelfs het intoetsen van een nummer was hij enthousiast over terwijl hij leiver een keypad heeft. Dat zegt mij genoeg.
Bij de Amerikaan krijg ik het gevoel dat hij al voor de review in zijn hoofd had zitten "dit is geen iPhone dus een kut apparaat" en zeurt er (zoals de meeste Amerikanen) ook nog lekker over door...

GB is ook EU ???Ganymedus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:58:
[...]
Waar maak je uit op dat het de EU versie? De stekkers doen mij iets anders vermoeden
Ik ben benieuwd wat er op de applicatie CD staat..
Erg negatief die Yank uit het filmpje b.t.w.
Volgens mij was hij gewoon teleurgesteld dat zijn 3G verbinding het in het land van de onbegrensde mogelijkheden niet werkte.

Ik had toen snel ivm het verliezen van mijn oude telefoon een GPS capabele foon nodig voor TomTom hier in Amerika waar ik verblijf op dit moment. Nu hij echter terug moet, heb ik net zo lief voor een paar dollar meer de HTC Touch Diamond wanneer deze uitkomt over 1-2 weken. Hoe achten jullie de kansen om met HTC icm bijbetaling een Touch Diamond terug te krijgen?
Die kans acht ik persoonlijk NUL. Maar ik zou zeggen.. Trek de stoute schoenen aan en probeer het.CU2morO schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 02:30:
Weet iemand iets af van de service van HTC met betrekking tot RMA's en omruilgarantie? Ik heb een HTC Touch Cruise die na 2 weken al dusdanige gebreken vertoont dat ie onbruikbaar is en wil hem terugsturen voor RMA wat waarschijnlijk geen probleem gaat opleveren.
Ik had toen snel ivm het verliezen van mijn oude telefoon een GPS capabele foon nodig voor TomTom hier in Amerika waar ik verblijf op dit moment. Nu hij echter terug moet, heb ik net zo lief voor een paar dollar meer de HTC Touch Diamond wanneer deze uitkomt over 1-2 weken. Hoe achten jullie de kansen om met HTC icm bijbetaling een Touch Diamond terug te krijgen?
Hierover gissen geeft toch geen duidelijkheid.
Persoonlijk altijd koortje aan zo'n device, Houdt wat saver vast, tevens veiliger tav van diefstal.
Er zit een "haakje" onder de batterij klep. Gears van coolsmartphone.com kon hem eerst ook niet vinden, maar hij zit dus onder de batterijklep verstopt. Bekijk de weekend special op zijn site even als je wilt weten hoe dit er uit ziet.janegsm schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:56:
Ik kan nergens een oogje zien voor koortbevestiging, of ik moet er overheen gekeken hebben.
Persoonlijk altijd koortje aan zo'n device, Houdt wat saver vast, tevens veiliger tav van diefstal.
Kan iemand trouwens al bevestigen of er in de MDA versie inderdaad minder geheugen zit?
[Voor 14% gewijzigd door DeOS op 04-06-2008 09:09]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
interessant filmpje, maar waarom zit die gast in godsnaam in het donker .. ik wil ook zien hoe hij hem beethoud en bediend. Het scherm is wel erg zichtbaar, maar ik vind het maar een vreemd aanzicht, of ben ik gek

Over die traagheid: elke WM-based telefoon is in feite traag, zeker als je van een 'domme' telefoon afkomt (zoals een 'oudere' nokia, of elke S.E.) Dit is gewoon wennen, en als je nooit wil wachten, moet je een 6230 ofzo kopen

Enige nadeel met on-screen toetsenbord vind ik, dat je niet kan drukken voordat het menu zich aandient. Ik druk nu op mijn w880 gewoon al knopjes in voordat daar om wordt gevraagd, en vervolgens voert hij al deze commando's achter elkaar uit, en zit de telefoon alweer in mijn zak zegmaar. Dit ga ik wel missen, je moet echt op elk menu wachten natuurlijk.
Dit topic is gesloten.
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten. Discussie over levertijden van pda's mag hier!
We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!
PS: verwachte lever datum van de Diamond: 2e week van Juni en dat is genoeg over dat onderwerp!