Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc draaien zonder case, hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben bezig met een server aan het opzetten voor een spel.
nu heb ik een helle makkelijke case gebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/2707/casebh6.th.jpg

url plaatje: http://img394.imageshack.us/img394/2707/casebh6.jpg

het is een beetje klein en onduidelijk maar dat is het en niet meer :P
meer is ook niet nodig aan gezien hij in de kelderkast gaat hangen.

maar nu zit ik met een vraag en het gaat over afstand busjes :P
nu weet ik dat er al een toppic loopt http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290359

maar ik wil graag weten aangezien ik met een houtenplaat werk.
hoe zit dit in elkaar moeten de afstand busjes met elkaar worden verbonden?? of hoe.
want ik weet ook niet wat er word aangevoerd of afgevoerd. (bijv - stroom)

met vriedelijke groeten spy2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 21:59 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 11:07
Vrij simpel, Nee je kunt hem zelfs gewoon op een houte plank leggen en aanzetten. Dat werkt al goed. Ik heb hem vastgeschroefd zitten op een houten plaat.

[ Voor 81% gewijzigd door cossy nl op 05-05-2008 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie cossy :D

topic kan gesloten worden :D

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:40 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sluiten hoeft niet als de vraag beantwoord is, geen antwoorden meer en dan zakt ie vanzelf omlaag ;)

Maar inderdaad, talloze test-opstellingen die prima draaien zonder enige vorm van behuizing.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb ervaring met Linux-routers in houten bakjes in te bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/router-mods-1.jpg

Je kan een moederbord niet zomaar op een plank vastschroeven. Er zijn dus afstandbusjes, deze houden het moederbord op een afstand van de plank. Ze zijn bij de elektronicawinkels te vinden.

Dan moet je weten waar je gaten moet boren om de afstandbusjes op de plank vast te schroeven. Als dat goed gedaan is, dan kan je het moederbord probleemloos erin leggen en vastschroeven. Moederbord op de plank en met een potlood aftekenen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/router-mods-3.jpg

Testopstellingen bouw ik op een lege tafel, maar in praktijk is het nooit leeg. Dan maar op een cornflakesdoos, een Metro-krantje,...

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Hoe zit het bij een houten kast met de aarding?! Gaat dit dan geheel via de voeding?

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 22:29

CDAAbeltje

Cool Down !

ODF schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:23:
Hoe zit het bij een houten kast met de aarding?! Gaat dit dan geheel via de voeding?
Daar moet je wel op rekenen ! Zoals ieder weet "Hout geleid niet" ! :)

Verwijderd

Als het goed is dan zijn de spacers sowieso geisoleerd met een rubber/kurk ringetje. En vziw zijn de metalen (en soms plastic!) spacers, en het metalen stukje van het mobo waar het met schroef op vast zit ook niet elektrisch verbonden met de rest van de PCB.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 11:07
De aardig loopt geheel via de voeding. De kast word soms geaard voor lek spanning en dergelijke. Maar de onderdelen hebben het dus niet nodig om te functioneren. Ze gaan er ook niet stuk van. Zorg er wel voor dat de voeding geaard is via het stopcontact.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Het is wel verstandig om het mobo te aarden ivm. met lekstroom/een brakke voeding oid. Je kan dit doen door aan één van de afstandsbusjes een draad te solderen en deze draad aan een zwarte draad van de voeding vast te maken :)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
En weer halen veel mensen ground en aarde door elkaar. Ground zijn de zwarte draden van je voeding, de aarde is verbonden met die buitenste pinnetjes van het stopcontact en die worden gebruikt om lekstroom weg te vloeien. Vaak zijn deze twee wel verbonden in een computervoeding, maar ze zijn zeker niet hetzelfde!

Casemod: Cubeleon

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Inderdaad, de echte aarde (groen-gele draad in de contactdoos van het stopcontact) heeft weinig van doen met de 'ground' in een PC voeding ('return'). De metalen gedeelten van onderdelen die in verbinding staan met de (metalen) kast zijn meestal ook ontworpen om met aarde verbonden te worden. Met aarde geld natuurlijk dat het optioneel, maar best wel een goed idee is :)

www.mayaposch.com

Pagina: 1