Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

afstandbusjes moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een casemod aan het maken, maar ik zit met een heel klein probleempje. Ik gebruik een normale backplate, maar de moboplate kan ik niet gebruiken, Deze kan ik namelijk niet vastzetten op de nieuwe kast. Aangezien het hout is, is er geen gevaar voor kortstluiting als ik hem er zo op zou schroeven.

maar omdat de backplate wat ruimte nodig heeft tevens de kaarten onder het moederbord uitsteken, ben ik op zoek naar afstandsbujes. Ik heb er namelijk niet genoeg. Ik heb er 4, en een mATX bordje heeft er toch 6 nodig. Op de huidige moboplate zit punt gewoon met een mechano schroefje vast (met eenrubber ringetje ertussen voor de afstand), omdat op dat punt geen standaard schroefgat zat maar een groter gat.

Weet iemand waar ik goedkoop afstandsbusjes kan krijgen? Ze zaten niet meegeleverd bij mijn moederbord. En ik heb er dus gewoonweg niet genoeg. Google levert niet veel op, wel en leverancier die ze leverd, maar die levert meerdere lengtes voor m3 boutjes, maar ik weet dus niet welke lengte ik moet hebben.

kweet t, heel verhaal voor een simpele vraag. Foto's komen pas als de mod compleet af is, omdat ik geen zin heb in constant updates te gaan geven, terwijl ik op me gemak wil werken.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24

EnnaN

Toys in the attic

gewoon, random. van die standaard afstandsbusjes? if so:
hop langs je lokale hardwareboer en bedel er een handje. ik heb een keer een grote stapel van die dingen meegekregen -> daar zijn er altijd teveel van.
ik heb ze wel voor je liggen, maar dan moet je ze op komen halen in groningen. :P

sig

Verwijderd

Topicstarter
EnnaN schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:32:
gewoon, random. van die standaard afstandsbusjes? if so:
hop langs je lokale hardwareboer en bedel er een handje. ik heb een keer een grote stapel van die dingen meegekregen -> daar zijn er altijd teveel van.
ik heb ze wel voor je liggen, maar dan moet je ze op komen halen in groningen. :P
ik ken maar 1 hardwaredealer hier in de buurt en die vraagt overal veel te veel geld voor, zou me dus niets verbazen als die afstandsbusjes dat ze daar ook nog geld voor wille vangen (en dan bedoel ik dus veel geld)

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb ooit eens iets gehoord van een bouwmarkt die ze had, gamma, hubo, praxis, zoiets..
Wel even zoeken natuurlijk ;-)
Die dingen heten mobo spacers trouwens, misschien dat dat je iets verder helpt.

Anders zoek je wat oude kasten op, of kijk je op het stort naar oude pc's.. daar zitten vaak nog mobos enalles compleet in, ff deruit halen en voila

[ Voor 27% gewijzigd door diedazz op 30-04-2008 23:23 ]

Get Airflow, save the world.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
diedazz schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:22:
Heb ooit eens iets gehoord van een bouwmarkt die ze had, gamma, hubo, praxis, zoiets..
Wel even zoeken natuurlijk ;-)
Die dingen heten mobo spacers trouwens, misschien dat dat je iets verder helpt.

Anders zoek je wat oude kasten op, of kijk je op het stort naar oude pc's.. daar zitten vaak nog mobos enalles compleet in, ff deruit halen en voila
Ja, in een bouwmarkt vragen naar mobo spacers... :) Bij een electronica onderdelen (=goudengids rubriek) winkel hebben ze wel vaak afstandbusjes (bij okaphone voor E0.25)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Idd, probeer de elektrowinkel eens. Bouwmarkten langsgaan zal geen zin hebben.

Casemod: Cubeleon

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hoeveel wil je? Wij hebben er genoeg in de winkel :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Het is misschien ook een goed idee om je busjes te aarden. Omdat je case van hout is, kun je een draadje aan één van de spacers solderen en die aan de ground aan te sluiten :) Je kunt btw. ook even langs de vuilstort gaan, daar liggen zat kasten, vaak met spacers.

[ Voor 29% gewijzigd door jdm8 op 01-05-2008 12:40 ]

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 16:22

TRG

Technotium99-m

Je zou dit kunnen kopen, dan heb je wel degelijke componenten:

http://www.coolermaster.n...p?cPath=57&products_id=73
http://www.coolermaster.n...?cPath=57&products_id=166

Die extra toolbox set kost 13.50 (ex verzending), kost wel wat, en bevat ook dingen die je waarschijnlijk niet nodig hebt, maar is relatief goedkoop voor flink wat verschillende schroefjes en dergelijke die je lang niet overal los kan kopen

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/shop/images/ToolboxSTCT01.JPG

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08

mace

Sapere Aude

Ga naar de kringloopwinkel en koop voor 5 euro een brakke PC. :Y)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die busjes krijg je bij een willekeurige computerboer zo een zak van mee; zelfs de 'te dure afzetter' waar je het over hebt moet in principe geen moeite hebben hier een zak van mee te geven. Die dingen kun je amper een €0.00001 voor vragen ofzo en iedereen heeft er altijd te veel.
Als je er nog wil hebben, ik heb er hier ook nog wel een paar duizend maar opsturen is gewoon duurder dan die krengen zijn :P

Als je slim bent vraag je ook meteen een handvol schroefjes en andere meuk mee. De toko waar ik ooit werkte gaf zo een 'graai' uit de bak mee aan iedere willekeurige passant die er om vroeg.

Zelf heb ik indertijd een flinke haffel meegepakt en netjes bewaard in een bakje; ik hoef ze nooit meer te missen en heb een life-time supply :P Toko's die €25 euro aan 'montage materiaal' rekenen voor het bouwen van een PC zijn dan ook de échte vuile afzetters (tenzij dat bedrag bijvoorbeeld ook coolers etc. omvat natuurlijk).

edit:

Ah, je komt uit Echt! Ik heb tot mijn 18e in Linne gewoond :Y) Helaas woon ik dus inmiddels al 12 jaar in Braboland :P

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 01-05-2008 13:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
http://www.qtec.info/products/product.htm.322.html

Zoiets is ideaal, kan 'm alleen niet in de pricewatch vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Nielson op 01-05-2008 13:04 ]

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 20:28
Heb zelf ook een moederbord op hout gemonteerd (standaard atx bord).

Gewoon 3 aluminium strips en daar afstandsbusjes in draaien en heb deze hier bestelt:
http://www.dickbest.nl/we...php?act=viewCat&catId=119

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08

mace

Sapere Aude

Zoek anders op "CMP-SCREWKIT10"
Dat is zo'n setje met vanalles, en die komt bij nedis vandaan, erg veel winkels bestellen meuk bij nedis. :)

Verwijderd

Topicstarter
sjow wat een hoeveelheid reacties, dank allemaal. Ik kreeg van iemand een mailtje die ze me toe wilde sturen.

Alleen iemand zei dat ik alle busjes zou moeten aarden. Ik heb dit wel vaker gelezen, maar waarom zou ik ze aarden, als ik geen geaard stopcontact ter beschikking heb. (nergens in huis op de aanbouw en oude keuken na, en daar zit ik niet)

Of is het wel zinvol, ookal kan ik het systeem niet aarden?

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Ook een mogelijkheid:

Afvalaanbiedstation van je gemeente/stad. Genoeg oude pc's/onderdelen die daar in containers vol liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:15:
Alleen iemand zei dat ik alle busjes zou moeten aarden. Ik heb dit wel vaker gelezen, maar waarom zou ik ze aarden, als ik geen geaard stopcontact ter beschikking heb. (nergens in huis op de aanbouw en oude keuken na, en daar zit ik niet)

Of is het wel zinvol, ookal kan ik het systeem niet aarden?
Je hoeft in principe maar 1 van de busjes te aarden: alle eilandjes waar je je mobo mee vastzet zijn als 't goed is qua aarde met elkaar verbonden.
En of intern aarden zin heeft in een situatie waar je geen externe aarde hebt? Op zich niet, maar ja, een ongeaarde PC is sowieso al geen slim plan...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

en al die busjes zijn ook nog aangesloten op de zwarte draden in je kabels ;) zolang de voeding geaard is, is automatisch alles wat aan je pc hangt geaard.
Pagina: 1