Toon posts:

Club3D HD3850OC

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste vind ik het een beetje raar dat een OC versie 25 euro goedkoper is dan een normale. Bovendien is deze kaart een absolute prijs/prestatie topper, een HD3850 met 512MB voor maar 85 euro!

Mijn vraag was eigenlijk of iemand deze kaart al had en er een mening over heeft. Ervaring heeft mij geleerd dat goedkoop meestal duurkoop is, en zo ook bij mijn huidige kaart (Peak X1950Pro) die geen tempsensor of fanregelaar heeft. Aangezien dit voor mij de belangrijkste dingen zijn, wilde ik weten of deze versie wel of niet een tempsensor/fanregelaar heeft, en eventueel nog overklokbaar is (al is het een OC versie). Op de Club3D site kon ik er niets over vinden, en na googlen ben ik ook niet veel wijzer geworden.

Anyway, dit is de kaart:
http://azerty.nl/producte...12mb-gddr3-pci-expre.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 12:37 ]

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-05 14:27
Ik heb de 3870 OC van club3d, en ik ben er erg blij mee. Ik heb een temp. sensor, alleen geen regelbare fanspeed (hij heeft maar 2 draadjes).
Ik vind hem alsnog niet zo lawaaierig, m'n antec tricool casefan komt er boven uit.
De overclockbaarheid weet ik persoonlijk niks van, maar bij de reacties bij azerty op de 3870 OC wordt er wel gesproken over goede OC-mogelijkheden.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Verwijderd

Topicstarter
aegis3d schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:45:
Ik heb de 3870 OC van club3d, en ik ben er erg blij mee. Ik heb een temp. sensor, alleen geen regelbare fanspeed (hij heeft maar 2 draadjes).
Ik vind hem alsnog niet zo lawaaierig, m'n antec tricool casefan komt er boven uit.
De overclockbaarheid weet ik persoonlijk niks van, maar bij de reacties bij azerty op de 3870 OC wordt er wel gesproken over goede OC-mogelijkheden.
Kan je de fan dus ook niet regelen via rivatuner oid?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ziet er erg leuk uit, begint te kriebelen hier !
Heb nu een GF6800 AGP, maar heb ook een pci xpress slot op mijn mobo. Leuke upgrade voor weinig.
Zit een zerotherm op, en voor zover ik terug kan vinden via google kan deze ook temps uitlezen en loopt ie lekker koel.

[ Voor 29% gewijzigd door KillerAce_NL op 05-05-2008 13:45 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Kan je de fan dus ook niet regelen via rivatuner oid?
Nee, dat zegt hij net. Er zijn 2 kabels die naar de fan lopen (+ en -) dus hardwarematig kan je de fan niet aansturen. Als het hardwarematig niet kan, kan het softwarematig dus ook niet.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm, geen regelbare fan, dat is sh*t. Dan moet je met wat gepriegel er een fanmate aanhangen.
Ik lees dat die cooler best wel herrie maakt op 100%.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:52:
Hmm, geen regelbare fan, dat is sh*t. Dan moet je met wat gepriegel er een fanmate aanhangen.
Ik lees dat die cooler best wel herrie maakt op 100%.
Dat is dus de HD3870. Van de HD3850 heb ik iig nog niets kunnen lezen aan reviews oid. Maar het zou idd hetzelfde kunnen zijn. Vandaar ook deze topic, of iemand hem al heeft en weet of deze wel een fanregelaar heeft of niet.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik had wat forumposts van mensen gevonden, die gaven aan dat er geen fanspeed controle mogelijk is.

Verwijderd

[Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan

Er is bezuinigd op componenten. Dat maakt de kaart ook zo goedkoop :) Opzich merk je daar maar bar weinig van hoor. Voor 85 euro haal je een prima kaart in huis :Y)

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:36:
Ten eerste vind ik het een beetje raar dat een OC versie 25 euro goedkoper is dan een normale.

[...]
offtopic:
Dat zou ook kunnen komen doordat de vraag groot is en er veel concurrentie is bij de aanbieders waardoor de prijs laag wordt.

Heb je ook even op de site van Club 3D gekeken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder zoek je op GoT ervaringen met de search, niet met een eigen topic. Vind je geen ervaringen? Dan is er ofwel een probleem met hoe je zoekt, danwel zijn er (nog) geen ervaringen op GoT gemeld. In beide gevallen voegt een topic niet veel toe.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.