Toon posts:

Een nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik erger mij op dit moment groen en geel aan mijn PC. Wanneer de PC opstart lijkt er nog niet zoveel aan de hand, maar na een min of 15 begint er een fan te loeien als een gek. Alsof er iemand met een kruimeldief mij oren uitzuigt. Omdat ik regelmatig met audio- hard- en software werk is het zeer vervelend om een constant gezoem op de achtergrond te hebben. (Zelfs met hoofdtelefoon)
Ik ga er ook vanuit dat het om de fan gaat van de voeding, want die kleinere op de processor draait niet zo snel.

Op dit moment zit er een Seasonic SS-300FT Active PFC 300watt in en deze zat er ook standaard bij.
Door de vele goede recenties is mij oog gevallen op de

Zalman 500W ZM500-HP.
• ATX 2.2 Compatible
• Active PFC
• 500Watt
• 20+4 Polige connector
• ATX12V 4-polige connector
• EPS12V 8-polige connector
• 2 x PCI-Express Power connector (6-pin)
• 120mm fan

Het grote verschil is dat de Zalman 500watt is en de Seasonic (maar) 300watt.
Ik weet nu niet 100% zeker of dit uitmaakt voor de prestaties en of Zalman 500watt wel geschikt is voor mijn huidige PC?

Verdere pc specs zijn ;

Windows XP sp2.
Intel Pentium 4 / 3.0 GHz
DDR Ram: 1024mb
Maxtor - 6Y160P0 (160 GB)
LaCie - Porche (250 GB)
ATI Radeon 9700pro

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT

Met een beetje zoeken vind je dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

Overigens is het vervangen van een fan zo gepiept.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou idd wat GA ook zegt, gewoon de fan vervangen. Als je voeding het nog goed doet is het nergens voor nodig om de hele voeding te vervangen. De fan vervangen is makkelijk te doen (al verlies je wel de garantie) en daarmee ben je van je probleem af.

De ZM500 zou zeker een goede optie zijn (heb hem hier ook), maar als een 300W voldoende is voor je systeem is het overkill, en zonde, gezien die 500W meer zal gaan zuipen als je 300W.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Thandor

SilverStreak

Zie de reactie van de heren boven mij en zie OH FAQ - Welke voeding heb ik nodig voor mijn PC? :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.