Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:42:
[...]

Maar ik zou wel checken op wat voor manier dat ze afrekenen. Ik heb ook wel eens van iemand begrepen dat er minimaal 0.79 voor elke sessie wordt gerekend. (soort starttarief)
Eigenlijk zou iedereen gewoon bij bijv. VF, KPN of T-M gewoon een data bundel moeten afsluiten met deze type telefoons. Het is gewoon veel makkelijker en het bespaart gezeik aan het eind van de maand met hoge start tarieven of iets dergelijks. Ik vind het zelf echt heerlijk en ik heb daar wel 10 euro voor over.

edit: scheve zin :)
edit2: Prulleman dat begrijp ik, maar ik maakte alleen maar een statement. Niet gerelateerd aan de quote van onze zuiderbuur.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:37:
[...]

Eigenlijk zou iedereen gewoon bij bijv. VF, KPN of T-M gewoon een data bundel moeten afsluiten met deze type telefoons. Het is gewoon veel makkelijker en het bespaart gezeik aan het eind van de maand met hoge start tarieven of iets dergelijks. Ik vind het zelf echt heerlijk en ik heb daar wel 10 euro voor over.

Het gaat in dit geval voor buitenland internet kosten....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:37:
[...]

mee eens, maar ja ik zit in belgie met een Nl's abo dus ik vind het wel prettig te weten wat voor kosten erbij komen! EDIT: mij bovenbuurman was me voor!

[ Voor 3% gewijzigd door Batsu op 01-09-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
net even bij T-mobile gekeken en daar staan het volgende bij data buitenland:

data gebruik per MB
voor Web&Walk (met of zonder +, ofwel de opvolger van PIT(+))
2, 5 10 euro voor zone 1, 2, 3
Zone 1: De EU- landen + Zwitserland, Noorwegen en IJsland.
Zone 2: VS, Canada, Australië, Turkije, Marokko, Suriname, Aruba, Nederlandse Antillen en de rest van de Europa.
Zone 3: Rest van de wereld.

note:
Jouw gebruik wordt in het buitenland per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 200 Kb of een veelvoud daarvan. Na een gebruik van 10 Mb per dag wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 16/ 16 Kbps. Je betaalt maximaal € 5,00 per dag in zone 1.

de 5 euro max voor EU is wel ok, maar naar boven afronden op 200 Kb betekend dus dat je voor een 1 connectie met geen/weinig dataverkeer 0.40 cent kwijt bent.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Prulleman schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:02:
net even bij T-mobile gekeken en daar staan het volgende bij data buitenland:

data gebruik per MB
voor Web&Walk (met of zonder +, ofwel de opvolger van PIT(+))
2, 5 10 euro voor zone 1, 2, 3
Zone 1: De EU- landen + Zwitserland, Noorwegen en IJsland.
Zone 2: VS, Canada, Australië, Turkije, Marokko, Suriname, Aruba, Nederlandse Antillen en de rest van de Europa.
Zone 3: Rest van de wereld.

note:
Jouw gebruik wordt in het buitenland per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 200 Kb of een veelvoud daarvan. Na een gebruik van 10 Mb per dag wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 16/ 16 Kbps. Je betaalt maximaal € 5,00 per dag in zone 1.

de 5 euro max voor EU is wel ok, maar naar boven afronden op 200 Kb betekend dus dat je voor een 1 connectie met geen/weinig dataverkeer 0.40 cent kwijt bent.
hmmm bedankt voor het checken. Ik heb een PIT abo. Laat ik nou 10x navigeren/maand. dan is die 4 euro wel ok (gaat ook van mn abo -> t-mobile flex) af geloof ik!

bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Batsu schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:36:
[...]

hmmm bedankt voor het checken. Ik heb een PIT abo. Laat ik nou 10x navigeren/maand. dan is die 4 euro wel ok (gaat ook van mn abo -> t-mobile flex) af geloof ik!

bedankt iig!
ik ben niet aansprakelijk voor extra kosten he :P ik weet dit natuurlijk ook niet 100% zeker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Prulleman schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:57:
[...]

ik ben niet aansprakelijk voor extra kosten he :P ik weet dit natuurlijk ook niet 100% zeker
hmm en ik wilde je nog wel mijn bankrekening geven zodat je mij kan compenseren voor gemaakte kosten :P

in ieder geval bedankt, zal eerst eens zonder A-GPS een fix proberen te krijgen, kijken hoe lang dat gaat duren en of dat acceptabel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:24:
[...]

hmm en ik wilde je nog wel mijn bankrekening geven zodat je mij kan compenseren voor gemaakte kosten :P

in ieder geval bedankt, zal eerst eens zonder A-GPS een fix proberen te krijgen, kijken hoe lang dat gaat duren en of dat acceptabel is!
Tbh wacht ik liever 1 minuut langer dan 'onnodig' extra kosten te maken. Mijn moeder heeft de n95, ik heb daar sygic op geïnstalleerd en de fix vind ik vrij snel. Weet niet of de n95 over dezelfde GPS chip beschikt als de E71, maar dan gaat het vrij vlot. Maar normaals, snel is maar een relatief begrip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pe Nis schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:35:
[...]

Ik nu wel, maar dat komt waarschijnlijk omdat op mijn werk niet de laatste versie van PC Suite gebruikt wordt. Wij hebben namelijk Nokia PC Suite Enterprise Edition v6.83.15.1. Mijn 6120c syncte daar met Outlook perfect mee, maar ik vrees dat Nokia PC Sync in PC Suite 6.83 de E71 niet herkent. Vreemde is wel dat ik gewoon via bluetooth kan connecten en PC Suite 6.83 mijn telefoon herkent als zijnde een E71 en voor de rest alles kan doen, alleen Nokia PC Sync wil niet meewerken. Als ik probeer te syncen via de telefoon, wordt de operatie abort. Iemand een idee hoe ik de Outlook kalender wel kan syncen met PC Suite 6.83?
Kan je de nieuwe pc-suit niet insatllen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:27
Heb de E71 nu een kleine week en moet zeggen...heerlijk ding. Maar één dingetje is me nog niet helemaal duidelijk. Omdat mijn T-Mobile abonnement met PIT Web 'n Walk pas over 3 maanden ingaat, check ik nu m'n mail (gmail + eigen domein) via diverse WLAN verbindingen. Maar nu komt het....als ik m'n mail automatisch wil binnenhalen moet ik één WLAN aangeven. Als ik dus de deur uitga, moet ik die gegevens (2 x per mailaccount) dus wijzigen om alsnog automatisch binnen te halen.

Maar eigenlijk wil ik dat de telefoon, afhankelijk van de beschikbaarheid, gewoon één van de WLANs uit mijn lijst met access points pakt. Kan dat eigenlijk, of heb ik vooralsnog gewoon pech en moet ik wachten tot ik m'n Web 'n Walk verbinding als standaard access point op kan geven.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
MacArnold schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:48:
Heb de E71 nu een kleine week en moet zeggen...heerlijk ding. Maar één dingetje is me nog niet helemaal duidelijk. Omdat mijn T-Mobile abonnement met PIT Web 'n Walk pas over 3 maanden ingaat, check ik nu m'n mail (gmail + eigen domein) via diverse WLAN verbindingen. Maar nu komt het....als ik m'n mail automatisch wil binnenhalen moet ik één WLAN aangeven. Als ik dus de deur uitga, moet ik die gegevens (2 x per mailaccount) dus wijzigen om alsnog automatisch binnen te halen.

Maar eigenlijk wil ik dat de telefoon, afhankelijk van de beschikbaarheid, gewoon één van de WLANs uit mijn lijst met access points pakt. Kan dat eigenlijk, of heb ik vooralsnog gewoon pech en moet ik wachten tot ik m'n Web 'n Walk verbinding als standaard access point op kan geven.... :)
Volgens mij kon dit met Access Point Groups maar dat zit niet meer in de E71. Probeer eens Psiloc Connect of WeFi. Als het lukt hoor ik het graag, bij mij lukt het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat dat niet gaat omdat je een uur heb ingesteld dat hij altijd je mails checked.(auto ophalen) als je bij verbindingen ipv een acces point naam ingeeft,jgeef he in "altijd vragen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand al quake/quake 2 of Wolfenstein 3d werkend kunne krijgen op de E71?
Ik heb wolf3d nu draaien, maar krijg de controls niet ingesteld??

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:33:
Iemand al quake/quake 2 of Wolfenstein 3d werkend kunne krijgen op de E71?
Ik heb wolf3d nu draaien, maar krijg de controls niet ingesteld??
Ik kan het nu niet proberen, maar je zou Brothers In Arms 3D s60 v3 eens moeten proberen. Ziet er weer iets mooier uit en zou ook iets beter moeten functioneren. (zelf NOG niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:05:
[...]

Kan je de nieuwe pc-suit niet insatllen?
Da's net de zeik. Ik werk voor een >5000 people company en daar moet eerst uitgebreid getest worden voordat men een nieuwe release vrijgeeft. Thuis werkt alles wel op PC Suite 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ik ben op zoek naar een zaklamp functie.( flashlight / torch ) Heeft iemand zo een applicatie werkend met de E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
tamayo schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:00:
Ik ben op zoek naar een zaklamp functie.( flashlight / torch ) Heeft iemand zo een applicatie werkend met de E71?
zoek even in het S60V3 topic, volgens mij heb ik er daar 1 langs zien komen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:37:
[...]

zoek even in het S60V3 topic, volgens mij heb ik er daar 1 langs zien komen.
Via het hierboven vermelde topic: NTorch Lite

(zelf niet getest)

p.s. Werkt dat programma niet, dan is dit eventueel een alternatief: S60SpotOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

urgh... waarom moet nokia nou WEER een andere usb-ingang gebruiken....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
iemand een idee hoe je automatisch een reminder krijgt als er een van je contactpersonen jarig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:51:
[...]

Via het hierboven vermelde topic: NTorch Lite

(zelf niet getest)

p.s. Werkt dat programma niet, dan is dit eventueel een alternatief: S60SpotOn
Allen bedankt, SpotOn werkt perfect. hier een directe link KLIK ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:06:
[...]

Ik kan het nu niet proberen, maar je zou Brothers In Arms 3D s60 v3 eens moeten proberen. Ziet er weer iets mooier uit en zou ook iets beter moeten functioneren. (zelf NOG niet getest)
Die werkt wel, maar komt heel belabberd in beeld. Onleesbaar/artifacts ofzo.

iig (nog) niet geschikt voor E71

Helaas, geen enkele van de Gameloft game's (oa Brothers in Arms) is geschikt voor E71. allemaal belabberd beeld.

[ Voor 11% gewijzigd door El Snorro op 02-09-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

yeaaayyy, hier ook een e71. overgestapt van een e51, en vind hem op alle punten beter hoewel ik nog wel moet wennen aan de qwerty tobo :)

1 vraagje wat ik niet heb kunnen vinden, hoe kan ik met een druk op de toets iets markeren?? stel ik wil meerdere smsjes verwijderen.. op de e51 was dit gewoon met sterretje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ik gebruik nu een Nokia E61 met GMail via IMAP en heb een access point group gemaakt met mijn wlan's. De bedoeling is dat mijn mailbox dus alleen wordt gesynchroniseerd als ik in 1 van mijn eigen wlan's ben. Dit werkt op zich goed, maar soms komt de E61 met de melding "header retrieval disabled" als hij de connectie kwijtraakt. Dit is natuurlijk erg storend en maakt de functie nagenoeg onbruikbaar, want je moet helemaal weer in de instellingen van je mailbox om het weer aan te zetten. Gebeurt soms meerdere malen per dag, het schijnt een bekende bug te zijn.

De vraag is aan een van de E71 eigenaren: Gebeurt dit op de E71 ook? Heeft iemand deze melding wel eens of regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Weet iemand nog hoe je de active screen-shortcuts kan aanpassen? De menu is weer eens overhoop gehaald sinds n73, dus ik kan het niet meer onder display vinden....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:48
PhilipsFan schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:51:
Ik gebruik nu een Nokia E61 met GMail via IMAP en heb een access point group gemaakt met mijn wlan's. De bedoeling is dat mijn mailbox dus alleen wordt gesynchroniseerd als ik in 1 van mijn eigen wlan's ben. Dit werkt op zich goed, maar soms komt de E61 met de melding "header retrieval disabled" als hij de connectie kwijtraakt. Dit is natuurlijk erg storend en maakt de functie nagenoeg onbruikbaar, want je moet helemaal weer in de instellingen van je mailbox om het weer aan te zetten. Gebeurt soms meerdere malen per dag, het schijnt een bekende bug te zijn.

De vraag is aan een van de E71 eigenaren: Gebeurt dit op de E71 ook? Heeft iemand deze melding wel eens of regelmatig?
De E71 kent geen access point group meer.

Ik gebruik al ruim een maand GMail via IMAP, nog nooit zo'n melding gehad.
kmf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:08:
Weet iemand nog hoe je de active screen-shortcuts kan aanpassen? De menu is weer eens overhoop gehaald sinds n73, dus ik kan het niet meer onder display vinden....
Is te vinden onder modi:

Menu > Modi > Toepass. startscherm > Toep. snelkoppelingen
philippevk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:50:
iemand een idee hoe je automatisch een reminder krijgt als er een van je contactpersonen jarig is?
Het enige wat ik kan vinden is: http://vbirthday.en.softonic.com/symbian maar daar zit je vast niet op te wachten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Lassie dutch op 02-09-2008 21:31 ]

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Lassie dutch schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:23:
[...]

De E71 kent geen access point group meer.
Ik heb even de gebruiksaanwijzing gedownload, je hebt natuurlijk gelijk. Is er dan geen manier meer om in te stellen dat je alleen in een WLAN de mail wilt bijwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
PhilipsFan schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:49:
[...]

Ik heb even de gebruiksaanwijzing gedownload, je hebt natuurlijk gelijk. Is er dan geen manier meer om in te stellen dat je alleen in een WLAN de mail wilt bijwerken?
In principe wel, want je kan bij e-mailinstellingen > verb. instellingen zowel bij inkomend als uitgaande mail aangeven welke verbinding gebruikt moet worden. Echter je kan er maar één kiezen... en dat is waarschijnlijk niet wat je wilt, begrijp ik.

Nog een vraagje van mijn kant: ik kan bij e-mail inst. > inst. voor ophalen > e-mail ophalen alleen voor headers kiezen, terwijl ik graag wil dat hij gewoon de hele e-mail binnenhaalt.
Ik gebruik GMail via IMAP, hij checkt elke 30 minuten maar volgens mij wordt er ook gepushed, want ik krijg best vaak e-mail tegelijk binnen op m'n laptop en op m'n telefoon (laptop checkt 1x per minuut). Eigenlijk te vaak om het toeval te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
SYQ schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:54:

1 vraagje wat ik niet heb kunnen vinden, hoe kan ik met een druk op de toets iets markeren?? stel ik wil meerdere smsjes verwijderen.. op de e51 was dit gewoon met sterretje
Probeer eens shift (pijltje omhoog) ingedrukt houden en vervolgens met D-pad omhoog of omlaag
Ik heb het gedaan icm met papyrus > importeer verjaardag. Deze zet alle verjaardagen van je contactpersonen automatisch in je agenda, inclusief reminder (zowel papyrus agenda + native agenda).
Verder heb je ook nog Best Birthday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Outlook syncen. Dan komen ze in je agenda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

gehlan schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:10:
[...]

Probeer eens shift (pijltje omhoog) ingedrukt houden en vervolgens met D-pad omhoog of omlaag

[...]
thanks, maar dit werkt wel vaag. bij mij selecteert ie altijd 2 tegelijk, ongeacht welke kant ik gebruik (dpad). bij jou ook??

edit/
gevonden, shift en dan dpad indrukken selecteer je 1tje. met de pijltjes loop je het rij af. weer iets verbeterd tov de e51 _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door SYQ op 02-09-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
SYQ schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:53:
[...]
thanks, maar dit werkt wel vaag. bij mij selecteert ie altijd 2 tegelijk, ongeacht welke kant ik gebruik (dpad). bij jou ook??
Om meerdere items te selecteren doe je shift + dpad toets omhoog of omlaag
Om 1 te selecteren doe je shift + midden/ok-toets

Edit: je hebt de oplossing al gevonden zie ik

[ Voor 17% gewijzigd door gehlan op 02-09-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Lassie dutch schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:04:
[...]

In principe wel, want je kan bij e-mailinstellingen > verb. instellingen zowel bij inkomend als uitgaande mail aangeven welke verbinding gebruikt moet worden. Echter je kan er maar één kiezen... en dat is waarschijnlijk niet wat je wilt, begrijp ik.
Nee, ik vond de access point groups een zeer handige uitvinding. Wellicht is er een programmaatje dat dat gedrag kan bewerkstelligen, ik zal es zoeken. Krijg de E71 pas in februari, dus het kan nog even...
Nog een vraagje van mijn kant: ik kan bij e-mail inst. > inst. voor ophalen > e-mail ophalen alleen voor headers kiezen, terwijl ik graag wil dat hij gewoon de hele e-mail binnenhaalt.
Ik gebruik GMail via IMAP, hij checkt elke 30 minuten maar volgens mij wordt er ook gepushed, want ik krijg best vaak e-mail tegelijk binnen op m'n laptop en op m'n telefoon (laptop checkt 1x per minuut). Eigenlijk te vaak om het toeval te noemen.
Dat is mij ook opgevallen, de mails komen nagenoeg meteen binnen op de telefoon. Volgens mij heet dat IMAP-IDLE, het mailprogramma houdt de verbinding open en als er nieuwe mail is dan geeft de server een seintje. Het is niet echt pushen, want het opzetten van de verbinding wordt nog steeds door de client gedaan, mocht de verbinding wegvallen dan kan de server niks meer doen. Als het goed is wordt de verbinding weer hersteld als de time-out van de client verloopt. In mijn geval dus helaas soms niet.

Overigens kan ik ook alleen maar kiezen voor 'headers only', maar ik vind dat niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
Zijn er al mensen die Nokia Email gebruiken? Voor prive mail is het simpel maar zeer effectief. Push email als ik me niet vergis.
Ik gebruik het i.c.m. met mijn gmail account. zie email.nokia.com Het is nog in Beta en werkt niet met hotmail of corporate email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

wat een geweldig pats functie heb ik zojuist gevonden :D

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2pplr2t.jpg

scan bovenstaande plaatje maar voor de gein met je barcode lezer. de thema komt trouwens van http://www.symbianthemes.us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
SYQ schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:51:
wat een geweldig pats functie heb ik zojuist gevonden :D

[afbeelding]

scan bovenstaande plaatje maar voor de gein met je barcode lezer. de thema komt trouwens van http://www.symbianthemes.us/
Ook even met geexperimenteerd, dit zijn mijn resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joco01/barcode.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mobilecodes.nokia.com/dm?BARCODE=09001884&X=0.25&name=%2B31&type=phone&MODE=NUMBER&a=view

Hier kun je ze heel gemakkelijk aanmaken

[ Voor 32% gewijzigd door thecompany op 03-09-2008 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 21:45
Op mijn E71 werkte de A-GPS fix pas snel nadat ik de juiste sever ingesteld had. Hij staat standaard op supl.nokia.com, deze werkt bij mij niet (vodafone). Ik heb hem nu handmatig op: h-slpo-mnc012.mcc204.pub.3gppnetwork.org gezet, en dan werkt het als een dolle, zelfs binnen. Je kan dit wijzigen bij: Menu > instrumenten > instellingen > algemeen > positiebepaling > positiebepalingsserver

Let wel op, je moet A-GPS wel aan zetten, dat kan bij: Menu > instrumenten > instellingen > algemeen > positiebepaling > methoden pos.bepaling
Je moet dan zorgen dat Assisted GPS en Geintegreerde GPS aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
thecompany schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:57:
[...]

Ook even met geexperimenteerd, dit zijn mijn resultaten:
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier kun je ze heel gemakkelijk aanmaken
Lekker coden en decoden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
tamayo schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:37:
Zijn er al mensen die Nokia Email gebruiken? Voor prive mail is het simpel maar zeer effectief. Push email als ik me niet vergis.
Ik gebruik het i.c.m. met mijn gmail account. zie email.nokia.com Het is nog in Beta en werkt niet met hotmail of corporate email.
Ik heb het sinds gisteravond geprobeerd maar het werkt voor geen meter bij mij. Mailtjes komen gewoon totaal niet binnen, soms pas na 3x zelf op sync te hebben gedrukt. Nee, geef mij maar de inbuild e-mailafhandeling, werkt stukken beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Ik wil mijn Palm tx (PDA) en LG Viewty vervangen door 1 apparaat. Ik twijfel nu tussen de Palm Treo Pro en de Nokia E71. Eerstgenoemde draait op Windows Mobile en hoewel het goed op dit toestel schijnt te draaien ben ik daar geen fan van. De E71 spreekt me aan maar eerdere ervaringen met symbian (op de N73) houden me tegen: soms traag, ingewikkelde menustructuur en toch weinig mogelijkheden om aanpassingen te doen. Het komt mij te weinig 'smart'over.

Heeft iemand ervaring met beide OS'en en kan mij vertellen waarom ik toch voor de Nokia zou moeten gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
Lassie dutch schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:46:
[...]

Ik heb het sinds gisteravond geprobeerd maar het werkt voor geen meter bij mij. Mailtjes komen gewoon totaal niet binnen, soms pas na 3x zelf op sync te hebben gedrukt. Nee, geef mij maar de inbuild e-mailafhandeling, werkt stukken beter imho.
Ik heb een nieuwe Gmail account gemaakt. exclusief voor mijn mobiel. IMAP stond al aan.
Vervolgens een account bij Nokia mail aangemaakt. Bij de settings van Nokia Email op het toestel alleen de default Access Point veranderd naar mobiel internet (Hi) en mijn Phone nr. ingevult. Dit kan bij Advanced --> Account info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
coenox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:02:
Ik wil mijn Palm tx (PDA) en LG Viewty vervangen door 1 apparaat. Ik twijfel nu tussen de Palm Treo Pro en de Nokia E71. Eerstgenoemde draait op Windows Mobile en hoewel het goed op dit toestel schijnt te draaien ben ik daar geen fan van. De E71 spreekt me aan maar eerdere ervaringen met symbian (op de N73) houden me tegen: soms traag, ingewikkelde menustructuur en toch weinig mogelijkheden om aanpassingen te doen. Het komt mij te weinig 'smart'over.

Heeft iemand ervaring met beide OS'en en kan mij vertellen waarom ik toch voor de Nokia zou moeten gaan ?
Ik heb veel ervaring met symbian. Ik ben er erg fan fan, sterker nog, ik kies alleen nog maar voor een toestel MET symbian (s60 wel te verstaan). Ik vind de instellingen logisch terug te vinden, al kan ik me voorstellen dat sommige dingen wat verstopt zitten. Traag, nee niet meer. Verbeterde processor dus snellere bediening. Ik vind dat symbian genoeg mogelijkheden biedt om in te stellen, maar ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld.

Ik heb ook een toestel met WM gehad, na 2 jaar symbian. Ik kon er niet mee overweg. WM vind ik persoonlijk weinig intuitief, iig wel als je symbian gewend bent. Bovendien is het bij WM vaak bekend dat er memory leaks plaatsvinden. Het schijnt dat er veel in te stellen is bij WM, ik zou het niet weten.

Men roept altijd dat er zoveel applicatied beschikbaar zijn voor WM. Voor symbian zijn er ook genoeg dus daar zou geen verschil moeten zitten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes met je keuze.

Tip: probeer beide toestellen gewoon eens uit bij MM aof zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
coenox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:02:

Ik heb geen ervaring met WM, maar des te meer met Symbian. Heb ook een N73 gehad, deze is inderdaad wat stroperig, maar niet zodanig dat ik me ergerde. De E71 is sneller. De menustructuur op S60 is volledig aan te passen, ik maak altijd een mapje 'unused' aan en kwak daar alles in dat je nooit gebruikt, zodat je menu's mooi clean blijven. Voor alles wat ik wilde heb ik op S60 een programmaatje kunnen vinden. Het enige dat nog niet _echt_ goed gaat is synchroniseren met Google calendar, er zijn verschillende programmaatjes voor maar ze doen het allemaal net niet goed. Is er voor WM wel een _goede_ oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PhilipsFan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:42:
[...]

Google calendar, er zijn verschillende programmaatjes voor maar ze doen het allemaal net niet goed. Is er voor WM wel een _goede_ oplossing voor?
Ik gebruik http://www.goosync.comonder Palm OS. Dit is er ook voor WM en voor symbian. Heb je dit geprobeerd? Of ken je de oplossingen die beschreven staan op http://www.e71fanatics.co...-e71-how-do-you-sync.html ?

Ik ben zelf een grote Palm OS fan en ik vind WM echt een plak en knip van een PC besturing naar mobiel. De lettertjes zijn klein en het is zot dat je regelmatig de taskmanager aan moet zetten om allerlei draaiende programma's uit te zetten. Dus alles overziende begint WM al heel langzaam af te vallen. Een nieuw Palm OS laat nog op zich wachten, dus symbian begint dan wel in beeld te komen.

Is de agenda op de E71 prettig werken ? En kun je bij de contacten categorieën aangeven (Prive, zakelijk, etc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Is de agenda op de E71 prettig werken ? En kun je bij de contacten categorieën aangeven (Prive, zakelijk, etc) ?

Ja, eindelijk een agenda die snapt dat ik bij het maandoverzicht wil zien wat er dan op die dag (die ik selecteer) aan activiteiten staat.

Groepen aanmaken bij contacten is geen probleem. Werkt gewoon prima.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Dan nog een laatste vraag, waarna ik wellicht toch over kan gaan tot bestellen (-;

Hoe gaat het verzenden en ontvangen/bekijken van attachments (docs, foto's), bijvoorbeeld met een Gmail account ? Kwestie van aanklikken in de mail en automatisch openen in de bijbehorende applicatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
coenox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:01:
[...]

Ik gebruik http://www.goosync.comonder Palm OS. Dit is er ook voor WM en voor symbian. Heb je dit geprobeerd? Of ken je de oplossingen die beschreven staan op http://www.e71fanatics.co...-e71-how-do-you-sync.html ?

Ik ben zelf een grote Palm OS fan en ik vind WM echt een plak en knip van een PC besturing naar mobiel. De lettertjes zijn klein en het is zot dat je regelmatig de taskmanager aan moet zetten om allerlei draaiende programma's uit te zetten. Dus alles overziende begint WM al heel langzaam af te vallen. Een nieuw Palm OS laat nog op zich wachten, dus symbian begint dan wel in beeld te komen.

Ik gebruik inderdaad ook de optie die op e71fanatics is beschreven, werkt erg prettig, en het grote verschil met andere opties als GooSync is dat dit automatisch gebeurd op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
coenox schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:01:
[...]

Ik wil zelf kunnen synchroniseren, niet met tussenkomst van een dienst. Dit maakt het onnodig ingewikkeld, het kost (vaak) geld en je bent afhankelijk van een bedrijf dat zomaar kan besluiten om de dienst stop te zetten. Het is ook helemaal niet nodig, want het zou prima moeten kunnen zonder tussenkomst van een dienst.

Ik heb diverse software geprobeerd, waarvan er twee min of meer werken:
  • CalSync werkt goed met recurring events en whole-day events, maar ondersteunt alleen de eerste kalender. Ik heb er een stuk of 4, dus dit is geen goede oplossing voor mij
  • GCalSync werkt met meerdere kalenders, maar heeft soms ruzie met recurring events en je moet bij elk event dat hij wil updaten weer toestemming geven om de gegevens te bewerken
Als iemand een beter alternatief heeft...
[...]
Ik vind de agenda op de E61 al redelijk werkbaar, op de E71 is de maand-layout nog verbeterd om het brede scherm beter te gebruiken. Desnoods installeer je iets van Handy Calendar.

Contacten kun je indelen in groepen, zoals bij elke recente Nokia. Je kunt dan desgewenst in je profiel instellen bij welke groepen hij wel of niet moet gaan rinkelen. Ik gebruik de agenda overigens in combinatie met de profielen met Best Profiles, als ik een meeting heb gaat de telefoon automatisch op stil (en daarna weer op normaal). Erg handig, als je agenda tenminste goed gesynchroniseerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

moet er nog wat gedaan worden om emails op de home-scherm te tonen? Ik krijg wel een melding (toontje) dat gmail weer een nieuw bericht heeft, maar ik zie het niet terug in email-melding 1. Deze is wel "gekoppeld" aan gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben laatst naar Arsenal - FC Twente geweest in Londen. Over de wedstrijd hoeven wij het niet meer te hebben maar ik had de E-71 ook bij mij. De verbindingen met mobiel internet gingen fantastisch maar het verbinden met WLAN was elke keer een drama. Thuis gaat het WLAN prima en zijn er geen problemen Heeft iemand ervaringen en een eventuele oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook geweest en had mijn E66 bij mij. Probleem was dat ik nogal vrij snel mijn accu leeg had. Ik was vergeten om mijn telefoon uit te zetten in de kanaaltunnel en de metro in Londen. Ja? En dan blijft die maar zoeken en volgens mij vreet dat stroom. Verder was de ontvangst in Belgie, Frankrijk en Engeland perfect.
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:19:
Hallo,

Ben laatst naar Arsenal - FC Twente geweest in Londen. Over de wedstrijd hoeven wij het niet meer te hebben maar ik had de E-71 ook bij mij. De verbindingen met mobiel internet gingen fantastisch maar het verbinden met WLAN was elke keer een drama. Thuis gaat het WLAN prima en zijn er geen problemen Heeft iemand ervaringen en een eventuele oplossing ?

• Sjors81
  • Laatst online: 15:58
moet helaas toch even melden dat ik een probleem heb met mijn e71. Ik heb 2 gmail-accounts gekoppeld in mijn e71. automatisch ophalen ingesteld enz. Nu heb ik het probleem dat hij niet altijd direct mijn nieuwe mail doorstuurt naar mijn e71 zodra die deze ontvangt. ik heb het idee dat als het interval op 5 min. staat ingesteld hij beter de mail doorstuurt dan dat hij op bv 30 min staat. daarnaast vind ik dat de batterij wel erg snel leeg is. vaak al binnen een dag terwijl ik er niet eens veel mee bel of internet. (hooguit een 45 min per dag). komt dit jullie bekend voor?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Hij moet ook op 5 minuten staan ondanks dat anderen beweren dat je hem op 30 moet zetten; Alle waardes ONDER de 30 minuten ziet de telefoon als "gebruik IMAP idle indien aanwezig" ipv "haal binnen met interval van 30 minuten". Dit was ook met mijn N95.

Bij de E61 was dit een workarround om je telefoon de verbinding niet te laten verbreken (dus IDLE staan maar ondertussen niet gereed zijn) daarom moest ie op 30 minuten staan ingesteld. Brakke implementatie van IDLE.

Verder de accu na een dag leeg: Heb hetzelfde hier soms gaat ie 2 dagen mee maar dat is in het weekend wanneer ik sowieso minder bel en gebruik maak van mobiel internet e.d.

p.s. In de nieuwe firmware is de IMAP implementatie compleet herzien omdat er erg veel klachten bij Nokia zijn binnengekomen hierover; sinds de eerste E serie is het nooit helemaal stabiel geweest.
Veel over te lezen op de Nokia forums.

[ Voor 35% gewijzigd door Uberprutser op 04-09-2008 11:04 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Sjors81
Ballebek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:55:
Hij moet ook op 5 minuten staan ondanks dat anderen beweren dat je hem op 30 moet zetten; Alle waardes ONDER de 30 minuten ziet de telefoon als "gebruik IMAP idle indien aanwezig" ipv "haal binnen met interval van 30 minuten". Dit was ook met mijn N95.

Bij de E61 was dit een workarround om je telefoon de verbinding niet te laten verbreken (dus IDLE staan maar ondertussen niet gereed zijn) daarom moest ie op 30 minuten staan ingesteld. Brakke implementatie van IDLE.

Verder de accu na een dag leeg: Heb hetzelfde hier soms gaat ie 2 dagen mee maar dat is in het weekend wanneer ik sowieso minder bel en gebruik maak van mobiel internet e.d.

p.s. In de nieuwe firmware is de IMAP implementatie compleet herzien omdat er erg veel klachten bij Nokia zijn binnengekomen hierover; sinds de eerste E serie is het nooit helemaal stabiel geweest.
Veel over te lezen op de Nokia forums.
Enig idee wanneer die nieuwe firmware beschikbaar wordt? Thanks voor de info, weet ik iig dat het niet aan mij ligt.

• coenox
Ballebek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:55:

huh? Ik heb de telefoon juist besteld omdat ik overal lees dat de accuduur zo geweldig is ? Heeft het te maken met wat je allemaal actief hebt (GPS, Wifi, automatisch checken van mail) ?

Verwijderd

Even een vraagje, wil vandaag of morgen de Nokia E71 aanschaffen. Had echter nog een aantal vragen, ik zie dat de Nokia E71 wordt aangeboden met een Veripart Universal Carholder of HR Richter II Carholder, maar zijn deze ECHT wel geschikt. Als ik naar de plaatsjes kijk dan zit het onderste gedeelte voor de stroomaansluiting...? Welke autohouders worden er door jullie gebruikt i.c.m. de Nokia E71?

Ik lees ineens dat de accu maar één dag volhoud, is dit bij meerdere mensen het geval? Komt dit door de accu of door de applicaties die aanstaan?

• Batsu
coenox schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:35:
[...]

huh? Ik heb de telefoon juist besteld omdat ik overal lees dat de accuduur zo geweldig is ? Heeft het te maken met wat je allemaal actief hebt (GPS, Wifi, automatisch checken van mail) ?
ja uiteraard maakt dat wat uit. GPS en wifi vreten over het algemeen veel stroom. Je e-mail vaak laten ophalen (automatisch) natuurlijk ook.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

De mijne haalt toch 3-4 dagen met gemak. (dagelijks gemiddeld +-20min bellen, 5 à 10 smsjes, 15 min GPS en af en toe een uurtje wifi)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Bij zeer bescheiden gebruik, om het uur ( ingesteld) mail checken- kalender raadplegen en af en toe ( iets opzoeken) het internet op en batterij heeft het 8 dagen uitgehouden met nog 2 blokjes over.
Bluetooth heeft daarbij ook opgestaan voor enige tijd om te koppelen met m'n carkit.
3 tot 4 dagen bij normaal gebruik moet zeker haalbaar zijn. Persoonlijk vind ik de batterij 1 van de pluspunten voor deze E71.

• coenox
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:35:
Bij zeer bescheiden gebruik, om het uur ( ingesteld) mail checken- kalender raadplegen en af en toe ( iets opzoeken) het internet op en batterij heeft het 8 dagen uitgehouden met nog 2 blokjes over.
Bluetooth heeft daarbij ook opgestaan voor enige tijd om te koppelen met m'n carkit.
3 tot 4 dagen bij normaal gebruik moet zeker haalbaar zijn. Persoonlijk vind ik de batterij 1 van de pluspunten voor deze E71.
Pff... dat stelt me weer gerust. Dan snap ik toch niet waarom sommige mensen (ook op buitenlandse fora) toch klagen over de batterij.

• Sjors81
ik denk dat het toch komt door het automatisch mail laten checken. zal eens een paar dagen de auto-functie uitzetten. kijken of het dan langer meegaat.

• Uberprutser
  • Laatst online: 08:16
Mij zal je ook zeker niet horen klagen over de batterijduur; standaard elke avond in de lader omdat ik nooit weet hoe lang ik op pad ben.

IMAP Idle en mail checken kost inderdaad veel batterij. Wanneer ik het uit zet haal ik ook 4 - 5 dagen, met die optie aan gaat het gelijk drastisch naar beneden: max 1,5 dag.
Je telefoon blijft een tunnel open houden naar je mailserver dus het is niet heel vreemd en dus te verklaren :)

Zoals al een stuk of 20 pagina's terug: Ik ben erg tevreden met mijn E71 en ik ben een kritische en veelverbruiker van dit soort producten. Ik geef de E71 een 8 en dat gebeurd niet zo vaak ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Zijn er hier mensen die de Nokia E71 ook daadwerkelijk voor navigeren met de auto gebruiken? Ik ben op zoek naar een goede autohouder. De Veripart Universal Holder en HR Richter II Holder passen volgens mij niet omdat de onderkant voor de stroomaansluiting zit.

Graag mensen met een goede autohouder!!!! Liefst universeel!!!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
De E71 was even zoeken en wennen na jaren WindowsMobile, maar ik wil nu niet meer terug ...ik kan alleen niet vinden hoe je in- of uitzoomt met GoogleMaps. Ik heb wel al gevonden dat het met de 1 en 3 toetsen hoort te werken, alleen bij mijn E71 niet.
Ik vraag me af of meer mensen dit hebben of iemand weet hoe het wel kan !!!!

Verwijderd

martoediefroets schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:15:
De E71 was even zoeken en wennen na jaren WindowsMobile, maar ik wil nu niet meer terug ...ik kan alleen niet vinden hoe je in- of uitzoomt met GoogleMaps. Ik heb wel al gevonden dat het met de 1 en 3 toetsen hoort te werken, alleen bij mijn E71 niet.
Bij mij werkt het wel, en heb nooit iets verandert sinds ik hem op mn telefoon heb gezet.

• Lassie dutch
martoediefroets schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:15:
Bij mij werkt het ook gewoon goed. Let wel dat je dus die meest linker-onder toets moet gebruiken om getallen te 'activeren'. Die toets met dat grijze vakje, activeert dus de grijze cijfers + de tekens * # - +

Verwijderd

Sjors81 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:44:
ik denk dat het toch komt door het automatisch mail laten checken. zal eens een paar dagen de auto-functie uitzetten. kijken of het dan langer meegaat.
ik heb 24 uur per dag push mail via exchange aanstaan en haal net 2 dagen, niet verkeerd dus met nog 1 uur bellen per dag en zo'n 20 smsjes en half uur internet.

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Lassie dutch schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:57:
[...]

Bij mij werkt het ook gewoon goed. Let wel dat je dus die meest linker-onder toets moet gebruiken om getallen te 'activeren'. Die toets met dat grijze vakje, activeert dus de grijze cijfers + de tekens * # - +
die toets was ik helemaal vergeten 8)7 bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:38:
[...]

ik heb 24 uur per dag push mail via exchange aanstaan en haal net 2 dagen, niet verkeerd dus met nog 1 uur bellen per dag en zo'n 20 smsjes en half uur internet.
Ik heb de scan 1 keer per half uur tijdens piektijden en 1 keer per 4 uur buiten piektijden staan, m'n batterij gaat vervolgens 4 a 5 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Waar hebben mensen die de E66 al hebben, hem eigenlijk vandaan? Want er zijn bijzonder weinig winkels (normale én online) te vinden die hem al hebben... Ik heb nu maar de E71 besteld, omdat ik anders vrees zonder abo te zitten wanneer mijn huidige afloopt. Maar als ik alle verhalen hier zo lees, is dat zeker geen verkeerde keuze. Met name de batterylevensduur spreekt me wel erg aan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier al E71-eigenaren die gebruik maken van Route 66 mobile 8? En wat zijn jullie bevindingen? Werk op dit moment zelf met sygic, maar ik heb al wat oneffenheden in de software ondervonden. Zoek op dit moment een correct stukje software om te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Helsie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:20:
Waar hebben mensen die de E66 al hebben, hem eigenlijk vandaan? Want er zijn bijzonder weinig winkels (normale én online) te vinden die hem al hebben... Ik heb nu maar de E71 besteld, omdat ik anders vrees zonder abo te zitten wanneer mijn huidige afloopt. Maar als ik alle verhalen hier zo lees, is dat zeker geen verkeerde keuze. Met name de batterylevensduur spreekt me wel erg aan. :-)
gewoon via internet, eerste winkel binnen de pricewatch en gelijk al op voorraad. binnen een dag binnen.

Ik ergerde me wel aan de accuduur, maar gisteren eens auto mail ophalen uitgeschakeld en het gaat al heel wat beter. Wel heb ik een autolader besteld voor als ik moet navigeren.
Had ik met de n73 meegemaakt. Heen was geen probleem. Terug was de stroom op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
Sjors81 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:56:
moet helaas toch even melden dat ik een probleem heb met mijn e71. Ik heb 2 gmail-accounts gekoppeld in mijn e71. automatisch ophalen ingesteld enz. Nu heb ik het probleem dat hij niet altijd direct mijn nieuwe mail doorstuurt naar mijn e71 zodra die deze ontvangt. ik heb het idee dat als het interval op 5 min. staat ingesteld hij beter de mail doorstuurt dan dat hij op bv 30 min staat. daarnaast vind ik dat de batterij wel erg snel leeg is. vaak al binnen een dag terwijl ik er niet eens veel mee bel of internet. (hooguit een 45 min per dag). komt dit jullie bekend voor?
Ja always on is inderdaad niet gunstig voor batt. life. Ik vind dat ie wel langer meegaat dan mij E61i. Ik heb overigens ook een nieuwe batt gekocht Mugen Power 1800mAh. Zeker een aanrader voor net wat extra power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Is er al iemand die Tomtom werkend heeft gekregen met interne gps van de E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ik heb eindelijk mn e66 binnen!
en ik moet toch zeggen, wauw!

Nu even snel alles uitproberen :)

vraagje: wat zit er bij jullie aan accessoires in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12
Mijn E71 ligt sinds gisteren bij een Nokia Service Point. Prachtig dat er zulk mooi geluid uit komt en dat hij lekker hard kan, maar dan moet de stoffilter wel gewoon blijven zitten. Die heeft de topspeaker dus van zich losgeblazen... :/ Vandaag meteen verdwaald geraakt in de binnenstad. :+

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Batsu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:51:
ik heb eindelijk mn e66 binnen!
en ik moet toch zeggen, wauw!

Nu even snel alles uitproberen :)

vraagje: wat zit er bij jullie aan accessoires in?
Man ik zit zo te twijfelen de E65 welke ik nu heb is echt knap beroerd smsen met mijn grote duim. Ook voegt het slide niet zo gek veel meer toe, maar door het slide mechamisme is hij wel klein.

De E71 is wel weer groot maar heeft wel een keyboard waarmee ik eigenlijk ook meer emails kan gaan versturen.

Iemand een vergelijking in gebruik tussen E65 en E71, was het ene beter dan het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
stormfly schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:25:
[...]

Man ik zit zo te twijfelen de E65 welke ik nu heb is echt knap beroerd smsen met mijn grote duim. Ook voegt het slide niet zo gek veel meer toe, maar door het slide mechamisme is hij wel klein.

De E71 is wel weer groot maar heeft wel een keyboard waarmee ik eigenlijk ook meer emails kan gaan versturen.

Iemand een vergelijking in gebruik tussen E65 en E71, was het ene beter dan het andere?
Ik heb een e65 kortstondig gehad en volgens mij is er bij de e66 meer ruimte voor de bovenste rij toetsen. Slide werkt goed, en ook beter/robuuster (volgens reviewers)

Ik denk dat het neerkomt op persoonlijke voorkeur. Ga je veel mailen/sms-en dan kan een toetsenbord handig zijn. Bel je meer en heb je liever een compact toestel, dan zou ik voor de e66. Overigens zijn de toetsen echt heel erg fijn van de e66!! Gelijk aan de e51!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
stormfly schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:25:
[...]

Kijk ik snap niet waar mensen dat groot vandaan halen.. De e61, die is groot.. De e71 is hardstikke klein.. Vergelijking:

E66: 107.5 x 49.5 x 13.6
E71: 114 x 57 x 10 mm

dus de e71 is 6.5 mm langer, 7.5 mm breder en 3.6 mm kleiner in de dikte.. Hoezo groot? :? En eigenlijk is de e66 groter omdat je het toetsenbord nog moet uitschijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
coenox in "Het Nokia E71 en Nokia E66 Topic"
thecompany schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:24:
[...]

Kijk ik snap niet waar mensen dat groot vandaan halen.. De e61, die is groot.. De e71 is hardstikke klein.. Vergelijking:

E66: 107.5 x 49.5 x 13.6
E71: 114 x 57 x 10 mm

dus de e71 is 6.5 mm langer, 7.5 mm breder en 3.6 mm kleiner in de dikte.. Hoezo groot? :? En eigenlijk is de e66 groter omdat je het toetsenbord nog moet uitschijven :P
ja grootte is natuurlijk subjectief.
maar voor mij is elke gsm groter dan 50mm te breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb de Nokia E66 nu twee dagen en wil alvast een eerste indruk hier achterlaten.

Eerst zal ik mijn mobiele verleden vertellen.

Al ruim 10 jaar ben ik aangesloten op het mobiele net. Van een koelkast van Motorola werd alles steeds kleiner en met meer mogelijkheden. Ik heb vele merken uitgeprobeerd waaronder philips xenium, LG 510, samsung e900, nokia e50, HTC S710, nokia e51 en mijn meest recente, SE G900.

Na zoveel verschillende merken, menu's en OS-en, ben ik tot een conclusie gekomen. Voor mij moet een gsm een Symbian based smartphone zijn. Waarom een smartphone? Ik wil dingen zelf kunnen installeren. Bovendien zit mijn vriendin in het buitenalnd dus wil ik kunnen skypen/fringen. Windows Mobile heb ik geprobeerd maar ook weer snel opgegeven. Ik kon er weinig mee dus dat valt af. Blijft over symbian. Bij mijn recente contractverlenging ben ik voor de SE G900 gegeaan, met Symbian UIQ, touch screen dus.

Helaas, dat voelde vanaf het begin vreemd aan. Ik heb er een maand mee rondgelopen, maar het kon mijn niet overtuigen. Met weemoed dacht ik terug aan de e50 en e51. Simpele no-nonsesne candybar toestellen die toch heel krachtig zijn. Wat ik na de e51 wel wist was dat ik een groter scherm wilde voor navigatie. Omdat ik ook graag een ingebouwde GPS wilde en alles in een relatief kleine behuizing moest was een e66 een logische keuze. Ik heb ook een e65 gehad dus ik had al ervaring met een slide. Ook de metalen accenten in de e-series kon ik in hoge mate waarderen. Je hebt het gevoel echt iets solide in de hand te hebben, een fijn gevoel. Dat het toestel dan wat boven de 100gram weegt voegt alleen maar toe aan die indruk.

Nu, zo'n 2 dagen na ontvangst van de e66 ben ik erg content. Alles is ingesteld zoals ik het wil. Sygic besteld en erop gezet, evenals thema's, ringtones, games en fring en gmail. En alles wertk goed! De slide is goed, voelt goed en stevig aan. Geen gekraak of wat dan ook! De bouwkwaliteit is sowieso goed! Het scherm is groot, helder en goed af te lezen. De diverse instellingen zijn voor mij goed te vinden, maar ik kan me voorstellen dat je als nieuwkomer met symbian de zaken soms niet 1-2-3 weet te vinden!

De toetsen zijn heerlijk! Net als op de e51 met perfecte drukgevoeligheid. Sms-en en typen in het algemeen gaat dus perfect. Een verademing ten opzichte van andere toestellen (waaronder de samsung i550 (w) waar het toetsenbord en de trackball mij hevig teleurstelde). Wat voor mij ook een must is is een meldingsindicator. Gewoon een lampje dat knippert bij een gemiste oproep, afspraak of sms. Eenvoudig maar o zo handig! Ik zou geen toestel meer nemen zonder dat!

Ik ben dus erg tevreden met de e66. Of ik ervoor gekozen had als er ook een candybar met vergelijkbare specs en acceptabele afmetingen geweest was? dat weet ik niet. Maar voor nu zal de e66 prima voldoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review,even toevoegen dat mijn broertje ook die candybar heeft :P en ik kon in het begin niet begrijpen wat hij eigenlijk in die vierkante bak zag,maar na zelf altijd symbian te gebruiken begreepik hem alleen maar beter.Hij heeft nu echter een Iphone gewonnen en is aan het wachten tot hem verzonden word,ik vrees alleen dat dat een stap achterwaarst gaat zijn voor hem.
Ikzelf ben nog altijd aan het wachten dat mijn E71 white geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje in een filpje over de E66 zag ik dat ls je op het scherm tapt...een inkomend gesprek op stil word gezet.Kan de E71 dit ook?
Het zou blijkbaar ook gaan door de telefoon even te kantelen.

hier het desbetreffende filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=AKbj7WvU3B4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:20
Ik ben in dit topic even verzeild geraakt, en na een moeilijke keuze tussen een 3 tal smartphones (iphone, bb bold en E71) heb ik toch gekozen voor de E71... (denk ik althans ;) )

Maar ik heb toch nog een paar vraagjes en hoop dat iemand ze kan beantwoorden...
  • Hoe gaat mail eigenlijk in zijn werk bij Nokia ? Is er ook een pushmail functie voor gmail accounts? Ik vond het iets "leuks" bij de BB's, dus daarom... Kost het meer, buiten dan waarschijnlijk als belg de kosten voor mobiel internet ?
  • Is het in te stellen dat als ik bv thuis ben, hij automagisch mijn WPA2 wifi verbindt, en dat als ik naar buiten ga, dat hij het afsluit en NIET overgaat op gprs of 3G? Dit om te voorkomen dat ik dan bv nog altijd datakosten betaal...
  • Gaat GPS van andere fabrikanten redelijk goed ? Dan heb ik het vooral over TomTom. Is de interne gps gemakkelijk toegankelijk zonder prullen ?
  • Over de GPS, de ingebouwde nokia maps (is dat eigenlijk gewoon google maps met een nokia stempel ?), gaat dat allemaal via gprs/3G voor de kaarten binnen te halen als je rijdt, of staan alle kaarten al lokaal bewaard op je E71 ?
  • Wat zijn op dit moment de grootste nadelen van de E71 volgens jullie ?
  • Indien op voorgaande vraag het antwoord "Symbian" is, wat stoot jullie tegen het hoofd, zijn er in de toekomst daar veranderingen op til ?
Ik hoop dat jullie dit niet zien als een zoekvraag, ik vind het gewoon natuurlijk heel wat geld, en ik kies vooral voor de E71 omwille van het feit dat met Symbian er toch heel wat apps beschikbaar zijn en dit een opener karakter heeft dan blackberry of Apple en het feit dat ik bij Nokia altijd een goed gevoel heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
HyperBart schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:52:
• Hoe gaat mail eigenlijk in zijn werk bij Nokia ? Is er ook een pushmail functie voor gmail accounts? Ik vond het iets "leuks" bij de BB's, dus daarom... Kost het meer, buiten dan waarschijnlijk als belg de kosten voor mobiel internet ?
Met behulp van IMAP-Idle kan je hetzelfde bereiken, en dat ondersteunt zowel de E71 als GMail.
• Gaat GPS van andere fabrikanten redelijk goed ? Dan heb ik het vooral over TomTom. Is de interne gps gemakkelijk toegankelijk zonder prullen ?
Voor TomTom moet je eerst een hack activeren, die je elke keer moet starten zodra je wilt TomTommen. Overigens werkt vrijwel elk ander navigatiepakket wel gewoon op de E71.

TomTom-hack werkt dus niet op de E71 :o
• Over de GPS, de ingebouwde nokia maps (is dat eigenlijk gewoon google maps met een nokia stempel ?), gaat dat allemaal via gprs/3G voor de kaarten binnen te halen als je rijdt, of staan alle kaarten al lokaal bewaard op je E71 ?
Het heeft (gelukkig) niks met Google Maps te maken. En je kan er voor kiezen om eerst op je PC alle kaart-data te downloaden, en te kopieren naar je E71. Hier zit software voor bij Nokia PC Suite. Het is natuurlijk ook mogelijk om mappen ter plaatse te downloaden via een dataverbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door HendrikN op 08-09-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren in het bezit van de E71. Nu doet zich het volgende voor, wannneer ik in het openingsscherm met de cursor naar het icoontje van het internet ga of een ander icoontje springt de cursor terug naar het icoontje van de e-mail (envelopje) wanneer ik een aantal seconden niets doe. Ook wanneer ik naar de bewerking WLAN zoeken ga gebeurt hetzelfde, er wordt wel gezocht naar een WLAN maar de de cursor gaat terug naar het icoontje van de e-mail. Hoe is dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
HendrikN schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:26:

[...]

Voor TomTom moet je eerst een hack activeren, die je elke keer moet starten zodra je wilt TomTommen. Overigens werkt vrijwel elk ander navigatiepakket wel op de E71.
Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt om uberhaupt TomTom op de E71 werkend te krijgen... zo wel dan hoor ik dat heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Lassie dutch schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:44:
[...]

Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt om uberhaupt TomTom op de E71 werkend te krijgen... zo wel dan hoor ik dat heel graag!
idem ;)

Wat zijn in het algemeen de ervaringen omtrent de ingebouwde maps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:52:
Maar ik heb toch nog een paar vraagjes en hoop dat iemand ze kan beantwoorden...
  • Is het in te stellen dat als ik bv thuis ben, hij automagisch mijn WPA2 wifi verbindt, en dat als ik naar buiten ga, dat hij het afsluit en NIET overgaat op gprs of 3G? Dit om te voorkomen dat ik dan bv nog altijd datakosten betaal...
  • Wat zijn op dit moment de grootste nadelen van de E71 volgens jullie ?
  • Indien op voorgaande vraag het antwoord "Symbian" is, wat stoot jullie tegen het hoofd, zijn er in de toekomst daar veranderingen op til ?
Dan resten alleen nog deze vraagjes... Tesamen met het volgende vraagje: Heeft iemand al eens gewerkt met de ingebouwde SIP client op de E71 ?
Morgen hoor ik voor de prijzen bij mijn ex-werkgever als jobstudent...

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 08-09-2008 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:18:
[...]

Dan resten alleen nog deze vraagjes... Tesamen met het volgende vraagje: Heeft iemand al eens gewerkt met de ingebouwde SIP client op de E71 ?
Morgen hoor ik voor de prijzen bij mijn ex-werkgever als jobstudent...
Sip client werkt goed, ik heb in de US alleen maar via sip/voip naar huis gebeld. Er zit nu in de wlan scanner ook een standaard functie om direct verbinding met je sip account te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heb de E71 via mijn werk besteld. Vandaag kwam er een pakje. Verwachtingsvol opengemaakt... en ja hoor, de autolader en de SD kaart heb ik binnen. Bummer. Nu de telefoon nog, ik hoop dat ik vannacht kan slapen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
coenox schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:08:
Heb de E71 via mijn werk besteld. Vandaag kwam er een pakje. Verwachtingsvol opengemaakt... en ja hoor, de autolader en de SD kaart heb ik binnen. Bummer. Nu de telefoon nog, ik hoop dat ik vannacht kan slapen.....
jij hebt het wel erg te pakken zeg... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Batsu schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:29:
[...]

jij hebt het wel erg te pakken zeg... ;) ;)
Wachten op gadgets zuigt. ;)

(ik wacht ook op mijn 'je E71 is verzonden met tracktrace nr .... :P )

[ Voor 16% gewijzigd door Helsie op 08-09-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Helsie schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:41:
[...]

Wachten op gadgets zuigt. ;)

(ik wacht ook op mijn 'je E71 is verzonden met tracktrace nr .... :P )
Haha ik weet er alles van hoor!! Maar niet kunnen slapen... nee, maar wel vol verwachting wakker worden en teleurgesteld naar bed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook de Nokia E71 ontvangen en ik ben er zeer tevreden over. Het design is gewoon super, het full qwerty keyboard is een genot en de grootte of zal ik zeggen, de dunheid is gewoon super. Geweldige telefoon. Alles werkt naar behoren, volgende stap is de extra software en navigeren. Eens kijken hoe dat zal gaan werken. Top telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hier ben ik dan, met mijn gloednieuwe E71, vadertje wel wat lastig van het grote geld, maar goed, das een ander verhaal.

Ik vind het wel een geweldig toestel, maar ook zo uitgebreid dat ik er als tweaker toch weer even aan moet wennen.

ik zit nu even met het probleem dat ik iedere keer als ik probeer wireless te verbinden, het precies nooit heel de tijd verbonden blijft, en dat hij toch nog steeds via 3G online gaat... Hoe kan ik dit verhinderen? Hoe zie je of hij "continu" een verbinding heeft met Wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff en ik maar al 3 weken aan het wachten op me witte E71 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmm, ik heb gewoon de zwarte genomen, wel maar 20 euro korting gehad, en in Belgie zijn ze zowiezo al wat duurder, ach ja...
HyperBart schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:32:
Hier ben ik dan, met mijn gloednieuwe E71, vadertje wel wat lastig van het grote geld, maar goed, das een ander verhaal.

Ik vind het wel een geweldig toestel, maar ook zo uitgebreid dat ik er als tweaker toch weer even aan moet wennen.

ik zit nu even met het probleem dat ik iedere keer als ik probeer wireless te verbinden, het precies nooit heel de tijd verbonden blijft, en dat hij toch nog steeds via 3G online gaat... Hoe kan ik dit verhinderen? Hoe zie je of hij "continu" een verbinding heeft met Wifi ?

[ Voor 71% gewijzigd door HyperBart op 08-09-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me langszamerhand af te vragen of die witte wel effectief op de nederlandse/belgische markt verschijnen. Iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:55:
Ik begin me langszamerhand af te vragen of die witte wel effectief op de nederlandse/belgische markt verschijnen. Iemand hier meer info over?
Ik heb nog wat navraag gedaan bij belcompany en hij zou op de belgische markt komen.Ik hoop ook echt wel dat het niet lang meer duurt.

Wel vind ik het niet kunnen dat je hem online kunt kopen,als ze niet zeker zijn of hij er effectief gaat zijn.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.