Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271898

Idd! Sommige sites beweren bepaalde modellen zogenaamd op voorraad te hebben, terwijl dit niet zo blijkt te zijn (zo ook bij mijn bestelde e71white). Wist ik veel dat die witte bijlange nog niet zou uitkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:21
kan iemand mij nog wat vertellen over de wireless perikelen?

En hoe roep je het symbolen menu op? Want het volgende had in small moeten staan: dit is getypt op mijn e71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669

HyperBart schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:04:

En hoe roep je het symbolen menu op? Want het volgende had in small moeten staan: dit is getypt op mijn e71.
Met de ctrl toets rechts krijg je symbolen en met de grijze toets links onder kan je ook spelen.

edit: op de vraag over wifi kan ik nog geen antwoord geven, gebruik zelf voornamelijk HSDPA :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 192669 op 08-09-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ok, tekentjes lukken nu al goed. Nu alleen nog zien hoe het gaat gaan met mail want hij neemt nu regelmatig nog een 3g verbinding om te checken terwijl ik toch mijn wifi binnen bereik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217295

HyperBart schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:47:
ok, tekentjes lukken nu al goed. Nu alleen nog zien hoe het gaat gaan met mail want hij neemt nu regelmatig nog een 3g verbinding om te checken terwijl ik toch mijn wifi binnen bereik heb...
Normaal kan je bij je verbinding instellen "altijd vragen" dan ben je zeker dat hij de juiste verbinding neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270702

WAT doe ik verkeerd. Als ik een willekeurige barcode op de rode scannende lijn houdt gebeurt er niets ????? mis ik iets ??
thecompany schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:57:
[...]

Ook even met geexperimenteerd, dit zijn mijn resultaten:
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier kun je ze heel gemakkelijk aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of dit helpt ja of nee en of het DE oplossing is, maar je kan je netwerkstatus van dual mode naar GSM plaatsen. Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk alleen je wifi verbinding benaderen. Vroeger had ik op mijn WM device een programma dat heette 'NoData' hiermee kon je de GPRS verbinding aan en uit zetten zodat je altijd over wifi was verbonden. Handig voor mensen zonder een internetbundel. Ik heb het niet gevonden voor Symbian, ook geen soort gelijk programma. Misschien handig voor de echte applicatie makers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Anoniem: 270702 schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:58:
WAT doe ik verkeerd. Als ik een willekeurige barcode op de rode scannende lijn houdt gebeurt er niets ????? mis ik iets ??

[...]
Euhm, je moet de "barcode" gewoon in het hele scherm houden, zodat hij de hele blok kan "zien", niet op de geanmeerde "scanbalk".

Gewoon de code in het midden van het scherm positioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm werkt nog steeds niet enige wat er gebeurt is focusering en defocusering en soms een geel staand rechthoekje links in het beeld (wat moet ik daarmee???). werkt voor geen meter !!!!!! Moeten de cijfers ook in beeld of echt alleen de streepjes?
HyperBart schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:28:
[...]

Euhm, je moet de "barcode" gewoon in het hele scherm houden, zodat hij de hele blok kan "zien", niet op de geanmeerde "scanbalk".

Gewoon de code in het midden van het scherm positioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235820

Anoniem: 270702 schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:40:
hmmm werkt nog steeds niet enige wat er gebeurt is focusering en defocusering en soms een geel staand rechthoekje links in het beeld (wat moet ik daarmee???). werkt voor geen meter !!!!!! Moeten de cijfers ook in beeld of echt alleen de streepjes?

[...]
Hij werkt niet met standaard streepjescodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Anoniem: 235820 schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:44:
[...]

Owh, ik dacht al dat ie dat wist, ja inderdaad dus, hij werkt niet met standaard streepjes codes, alleen met de codes van nokia, die rare vierkantjes die ook wel eens op hun batterij staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm dan heb je er weinig aan want die staan bijna nergens op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tsja, pushen van nieuwe barcodes ? ;)

Is er iemand al in geslaagd om native zijn VoIP te laten werken op de E71 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:32
HyperBart schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:19:
Tsja, pushen van nieuwe barcodes ? ;)

Is er iemand al in geslaagd om native zijn VoIP te laten werken op de E71 ?
welke provider, voipbuster? die is vrij makkelijk aan de praat te krijgen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Voor de e66 bezitters; hoe lang gaat bij jullie de batterij mee bij normaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Batsu schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:25:
Voor de e66 bezitters; hoe lang gaat bij jullie de batterij mee bij normaal gebruik?
wat is normaal gebruik?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184013

HyperBart schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:04:

Rechts bovenaan, onder je batterij symbool verschijnt een soort klavertje vier ( vier vierkante blokjes ), dat betekent dat je wifi actief en verbonden is. Zo is het althans wanneer ik via wifi ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Correct.
Heeft eigenlijk ook geen zin een standaard streepjescode te willen lezen met je mobiel. Je zou alleen een lange reeks nummertjes krijgen, niets meer. Zonder de juiste stockbeheer software heb je daar dan ook geen moer aan.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:35
Een vraag voor de E71'ers: Momenteel heb ik een N73 en normaal surfen met de Nokia browser is eigenlijk niet te doen, wanneer je 3 pagina's heb geladen krijg ik al de "Geheugen vol" melding.
Ik weet dat de E71 veel meer RAM heeft, maar merk je dit ook in praktijk met het surfen op normale (dus geen tweakers.mobo bijv) pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
per dag:

15 min wifi, geen gps, standaard gsm mode, 15 min bellen 3 sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 03:11
Dit kan met Psiloc Connect. Helaas niet gratis, maar doet wel wat je wilt: verbinden met WLAN waar mogelijk en alleen verbinden met GPRS/3G als dat nodig is (geen WLAN in de buurt). Als je het uitprobeert, laat dan hier eens weten of het goed werkt, want ik ben ook benieuwd (ik gebruik nu een access point group op de E61, erg jammer dat Nokia dat er op de E71 weer uit heeft gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 192669 schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:06:
[...]

Ik weet niet of dit helpt ja of nee en of het DE oplossing is, maar je kan je netwerkstatus van dual mode naar GSM plaatsen. Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk alleen je wifi verbinding benaderen. Vroeger had ik op mijn WM device een programma dat heette 'NoData' hiermee kon je de GPRS verbinding aan en uit zetten zodat je altijd over wifi was verbonden. Handig voor mensen zonder een internetbundel. Ik heb het niet gevonden voor Symbian, ook geen soort gelijk programma. Misschien handig voor de echte applicatie makers ;)
Dual mode maakt niet uit, dan maakt hij gewoon een gprs verbinding. Ik heb mijn telefoon een week op gsm mode gezet om er achter te komen dat de 3g van mijn toestel niet goed is (nog steeds in reparatie)
Als je geen gelockt toestel hebt kun je gewoon de 3g en umts data verbindingen verwijderen. (bij een vodafone gelockt toestel kan dat bijvoorbeeld niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HendrikN schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:58:
Een vraag voor de E71'ers: Momenteel heb ik een N73 en normaal surfen met de Nokia browser is eigenlijk niet te doen, wanneer je 3 pagina's heb geladen krijg ik al de "Geheugen vol" melding.
Ik weet dat de E71 veel meer RAM heeft, maar merk je dit ook in praktijk met het surfen op normale (dus geen tweakers.mobo bijv) pagina's?
Volgens alle reviews merk je dat wel... Ik hoop het later vandaag te kunnen bevestigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
euhm, kan het zijn dat gps'en wel wat raar gaat? Ik kan geen positiebepaling doen zonder dat ik online ga via een 3G netwerk oid.

En ik snap niet dat hij dus niet een wifi verbinding openhoudt terwijl ik binnen het bereik ben van het genoemde wifi netwerk... Hoe kan hij dan een imap idle verbinding onderhouden met mijn gmail (zonder natuurlijk weer met 3G te werken...)

Is er ook een manier om pagina per pagina te scrollen ipv lijntje per lijntje?

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 09-09-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
HyperBart schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:14:
euhm, kan het zijn dat gps'en wel wat raar gaat? Ik kan geen positiebepaling doen zonder dat ik online ga via een 3G netwerk oid.

En ik snap niet dat hij dus niet een wifi verbinding openhoudt terwijl ik binnen het bereik ben van het genoemde wifi netwerk... Hoe kan hij dan een imap idle verbinding onderhouden met mijn gmail (zonder natuurlijk weer met 3G te werken...)

Is er ook een manier om pagina per pagina te scrollen ipv lijntje per lijntje?
Je kan A-GPS uitzetten, dan doet ie het alleen met sats/GPS. De netwerk verbinding is er om een snellere fix te krijgen. Er wordt dan data over satteliet posities opgevraagd zodat het allemaal wat sneller gaat. Maar dit is dus uit te schakelen, ergens bij instellingen positiebepaling oi\d.

Als je wilt dat gmail een bepaalde verbinding openhoud, moet je deze verbinding wel opgeven in je email settings.

Die laatste zou ik ook wel willen weten, behoorlijk iritant... misschien dat opera mini dit beter kan, maar die heb ik nog niet getest

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Batsu schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:59:
[...]

per dag:

15 min wifi, geen gps, standaard gsm mode, 15 min bellen 3 sms
3-4 dagen. als je geen bluetooth gebruikt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
kmf schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:45:
[...]

3-4 dagen. als je geen bluetooth gebruikt.
mja dat ga ik niet redden, ben nu 3 streepjes kwijt (vd 7) na 30 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227936

Dat is de reden dat ik het nu probeer met een Sony E. G900. Wel een heel ander toestel maar is ook snel aan te wennen. Ook aangeschaft door advies van anderen dat de stand-by tijd veel langer is. Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik maar heb nu al wel de ervaring dat dit inderdaad sneller is dan mijn Nokia E66.
Voorbeeld met mijn E66: afgelopen vrijdag, 's morgen om 6.30 uur van de lading gehaald. Overdag ongeveer 4xl mijn mail gecheckt en een paar sms gestuurd en nog geen 5 minuten gebeld, toen was ik 's avonds al 1 streepje kwijt. De andere morgen, met niet gebeld of onderweg geweest al 3 streepje weg. Ik heb hem niet meer maar ik schat in dat er ik maximaal 2 dagen mee kon en dat was mij te snel en daarom ook de reden van verkoop en overgestapt naar een ander merk.quote]Batsu schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:42:
[...]

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 227936 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:44:
Dat is de reden dat ik het nu probeer met een Sony E. G900. Wel een heel ander toestel maar is ook snel aan te wennen. Ook aangeschaft door advies van anderen dat de stand-by tijd veel langer is. Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik maar heb nu al wel de ervaring dat dit inderdaad sneller is dan mijn Nokia E66.
Voorbeeld met mijn E66: afgelopen vrijdag, 's morgen om 6.30 uur van de lading gehaald. Overdag ongeveer 4xl mijn mail gecheckt en een paar sms gestuurd en nog geen 5 minuten gebeld, toen was ik 's avonds al 1 streepje kwijt. De andere morgen, met niet gebeld of onderweg geweest al 3 streepje weg. Ik heb hem niet meer maar ik schat in dat er ik maximaal 2 dagen mee kon en dat was mij te snel en daarom ook de reden van verkoop en overgestapt naar een ander merk.quote]Batsu schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:42:
[...]

[/quote]
G900 heb ik ook gehad en gaat idd langer mee: 4-6 dagen. Maar ik kon niet wennen aan de UIQ en het touchscreen, want ik vind het toestel wezenlijk anders als de e66.

Nou ja dan maar elke dag aan de autolader ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55

Tazzios

..

PhilipsFan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:07:
[...]

Dit kan met Psiloc Connect. Helaas niet gratis, maar doet wel wat je wilt: verbinden met WLAN waar mogelijk en alleen verbinden met GPRS/3G als dat nodig is (geen WLAN in de buurt). Als je het uitprobeert, laat dan hier eens weten of het goed werkt, want ik ben ook benieuwd (ik gebruik nu een access point group op de E61, erg jammer dat Nokia dat er op de E71 weer uit heeft gehaald)
WEfi :*)
http://www.wefi.com/download/

WEfi accespoint krijg je er dan bij in je lijst en hij zal dan automatisch met een wlan verbinden(onbeveiligde en beveiligde waarvoor je ww heb gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tazzios schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:45:
[...]

WEfi :*)
http://www.wefi.com/download/

WEfi accespoint krijg je er dan bij in je lijst en hij zal dan automatisch met een wlan verbinden(onbeveiligde en beveiligde waarvoor je ww heb gegeven)
dat klinkt leuk !

Maar ik heb dus het gevoel dat mijn E71 de verbinding niet continu houdt, en iedere keer ik Web open, dat hij een herconnect doet, want ik moet iedere keer kiezen tussen "internet, vodafone Live (das door dat ik proximus ben) en MMS en dan mijn beschikbare accesspoints, ligt dat ergens aan mij ofzo ? Ik zie dus wel die 4 vierkantjes, maar volgens de handleiding betekende dit dat er wifi's beschikbaar zijn, en niet verbonden... Doe ik iets verkeerd ?

Ik dacht om als ik hier thuis rondliep dan bv google talk te gebruiken voor kleine berichtjes van en naar mijn vriendin of kennissen, ik ben toen op Fring gebotst, maar iedere keer ik dat probeer te installeren lukt het niet, ik krijg het probleem van certificaten of tijd en iets dergelijk, het trucje van tijd terugzetten helpt niet en ook niet om bij applications "all" te selecteren en verification "off"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 15:55

Tazzios

..

dan moet je bij web instellen welke verbinding hij mag gebruiken ipv "telkens vragen" optie
je kan zelfs per bookmark aangeven welke verbinding gebruikt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Thanx Tazzios, als ie terug opgeladen is na enkele goede uren opladen (eerste keer he) test ik het zeker even uit.

Ken jij ook een manier om fring te installen of te scrollen per schermpje (= pagedwn pageup) ipv per stukje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Vraagje aan de gebruikers die zijn overgestapt van Windows Mobile naar Symbian: kon je vrij snel wennen aan Symbian? Met Windows Mobile ben ik het grafische 'spektakel' gewend met cleartype en de hele handel, terwijl Symbian grafisch gezien de mindere lijkt als ik de reviews bekijk. Verder ben ik gewend om zitten te klooien in het register van Windows Mobile, terwijl mij Symbian meer gesloten lijkt. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ik vind persoonlijk (ik heb af en toe wel gewerkt met windows mobile, maar nooit een gehad) dat symbian nog leuker en gemakkelijker te lezen en te zien is. Register instellingen heb je hier niet echt, ik vind dat alles relatief te configgen is met de menus...

Ik weet niet hoe jij open ziet, maar ik weet wel dat symbian ten opzichte van wm veel opener is op dit moment en nog opener wordt met GPL gedeeltelijk dacht ik...

Verder vind je ook wel een pak software voor symbian phones, al heb ik daar nog geen goede uitvalsbasis voor gevonden...

Hoe doen jullie het met GPS van nokia ? ik dacht niet meer aan de trial, maar die is nu wel al geactiveerd..., wat kan je nog doen ?

Ik had ook nog een vraagje over de VoIP, ik krijg het maar niet gedaan dat ik een voip call binnenkrijg of er een kan starten (dat laatste nog niet achter gezocht), maar ik heb maar een aantal instellingen voor thuis. Ik heb thuis een router die een sip client is bij mijn provider, maar die router fungeert ook als sip server met twee analoge lijn aansluitingen en 4 accounts voor softphones.
Voor het werkend te krijgen heb ik dus bij Xlite bv volgende dingen moeten instellen:

IP van de router (heeft dus geen hostname voor zover ik weet)
username: *3
password: *3
poort: 5060

en voor rest niet veel...
Hoe doe ik dit nu op mijn E71 ?
Ik heb 'm wel al kunnen laten registeren, maar een inkomende oproep laat mijn gsm niet rinkelen...
Als ik de internet telephone applicatie open zegt hij ook dat ik geen services heb... en dan raadt hij me een om "Download!" te openen en daar krijg ik als enige optie om Gizmo te downloaden...

Wefi werkt ook niet, ik krijg daar wederom, net zoals bij Fring een foutmelding van dat de datum tijd verkeerd staat, of mijn certificaat fout staat...

[ Voor 90% gewijzigd door HyperBart op 09-09-2008 23:07 ]

• Helsie
  • Niet online
Weet iemand waarom er op mijn microSD kaart die bij mijn E71 in de ongeopende verpakking meegeleverd was, al een versie van Sygic McGuider aanwezig was? Beetje apart...

Toestel bevalt in elk geval ontzettend goed!
Enige nadeel dat te noemen is, ligt eigenlijk niet aan he toestel: bijna alle PDA sites zijn voor een andere (de portrait) schermbreedte ontworpen... Maar verder is de snelheid top en is alles prima te bedienen. Ben er blij mee!

• HyperBart
dat lijkt me wel heel vreemd, misschien dat de shop zelf een sd kaartje meegeeft ?

Bij mij zit het kaartje er in denk ik... Ik zie toch regelmatig "memory card" opduiken...

Is mail op de Nokia nu echt "push mail", of is het gewoon een mail client die iedere X aantal minuten de mail checkt bij een imap server? Want ik heb daarstraks een mailtje gestuurd en mijn e71 ging direct af, maar ik krijg het nu niet meer gedaan. Staat bij jullie continu het "@" teken rechtsboven of hoe ?

[ Voor 47% gewijzigd door HyperBart op 10-09-2008 01:29 ]

• HendrikN
HyperBart schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:27:
dat lijkt me wel heel vreemd, misschien dat de shop zelf een sd kaartje meegeeft ?

Bij mij zit het kaartje er in denk ik... Ik zie toch regelmatig "memory card" opduiken...

Is mail op de Nokia nu echt "push mail", of is het gewoon een mail client die iedere X aantal minuten de mail checkt bij een imap server? Want ik heb daarstraks een mailtje gestuurd en mijn e71 ging direct af, maar ik krijg het nu niet meer gedaan. Staat bij jullie continu het "@" teken rechtsboven of hoe ?
De @ rechtsbovenin wil alleen maar zeggen dat je al mail hebt, en ik denk dat dat ook de reden is waarom je geen nieuwe-mail-melding krijgt, aangezien je nog ongeopende post heb ;)

• HyperBart
Hmm, klinkt aannemelijk, maar ik krigj nu nog steeds geen nieuwe mails en ik heb alles gelezen...
ik moet iedere keer handmatig een opvraging doen van alle mails of ik moet een disconnect en een connect doen... :(

En ik kan geen mails versturen van op de e71

Bij iedere connect krijg ik wel iedere keer de melding dat het certificaat verlopen is van Gmail, kijk ik het dan na, dan ligt de datum ver in de toekomst in 2009...die stond nog verkeerd van bij het prullen met de software

[ Voor 78% gewijzigd door HyperBart op 10-09-2008 01:57 ]

• Helsie
  • Niet online
HyperBart schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:27:

Ja, bij mij zat het ook al in de telefoon. Het is een regulier kingston kaartje.
Is mail op de Nokia nu echt "push mail", of is het gewoon een mail client die iedere X aantal minuten de mail checkt bij een imap server?
welke provider heb je? Vodafone heeft volgens mij bepaalde beperkingen/tarieven voor rechtstreekse mail op de gsm bijv...

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 06:37
Helsie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 00:03:
Weet iemand waarom er op mijn microSD kaart die bij mijn E71 in de ongeopende verpakking meegeleverd was, al een versie van Sygic McGuider aanwezig was? Beetje apart...
en deze doet het gewoon?of moet je nog een abbo nemen??
Als ie het doet en je gebruikt hem niet ben ik geinteresseerd.:)

HyperBart schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:45:
Hmm, klinkt aannemelijk, maar ik krigj nu nog steeds geen nieuwe mails en ik heb alles gelezen...
ik moet iedere keer handmatig een opvraging doen van alle mails of ik moet een disconnect en een connect doen... :(

En ik kan geen mails versturen van op de e71

Bij iedere connect krijg ik wel iedere keer de melding dat het certificaat verlopen is van Gmail, kijk ik het dan na, dan ligt de datum ver in de toekomst in 2009...die stond nog verkeerd van bij het prullen met de software
Vermoedelijk staat de uitgaande server verkeerd ingesteld. Ik dacht dat je bij proximus bent, heb daar de gegevens niet van. Ik zelf zit bij mobistar en voor m'n telenet accounts gebruik ik de basis instellingen van telenet, uitgezonderd de uitgaande server, deze moet van je gsm provider zijn indien je via 3G gaat. bvb. voor mobistar is de uitgaande server: gprsmail.mobistar.be
In het begin werkte het bij mij ook niet met uitgaande mails totdat ik de uitgaande server veranderde in bovenstaande en alles werkt nu netjes.

• HyperBart
maar bij mij zou het toch altijd moeten werken, want ik gebruik geen gprs of 3g, ik ga alleen met wifi online.

• Helsie
  • Niet online
polo306 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:55:
[...]

en deze doet het gewoon?of moet je nog een abbo nemen??
Als ie het doet en je gebruikt hem niet ben ik geinteresseerd.:)
Geen idee of die het deed. Ik zag het tijdens het overschrijven van de bestanden toen ik mijn eigen versie erop kopieerde. Dus daarom ook niet meer voor uitwisseling geschikt, als het dat al was. ;)
HyperBart schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:38:
maar bij mij zou het toch altijd moeten werken, want ik gebruik geen gprs of 3g, ik ga alleen met wifi online.
Klopt inderdaad in dat geval, mits je de uitgaande server van je provider goed hebt ingesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Helsie op 10-09-2008 11:36 ]

Anoniem: 61137

Helsie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 07:25:
[...]
welke provider heb je? Vodafone heeft volgens mij bepaalde beperkingen/tarieven voor rechtstreekse mail op de gsm bijv...
Alleen KPN heeft volgens mij in de voorwaarden staan dat pushmail niet is toegestaan.

Anoniem: 249143

Wie herkent onderstaand probleem, volgens Belcompany komt dit door de
laatste sofware versie van Nokia, bij mijn Nokia N82 gebeurt dit namelijk niet.

Sinds zaterdag in het bezit van de E71. Nu doet zich het volgende voor, wannneer ik in het openingsscherm met de cursor naar het icoontje van het internet ga of een ander icoontje springt de cursor terug naar het icoontje van de e-mail (envelopje) wanneer ik een aantal seconden niets doe. Ook wanneer ik naar de bewerking WLAN zoeken ga gebeurt hetzelfde, er wordt wel gezocht naar een WLAN maar de de cursor gaat terug naar het icoontje van de e-mail. Hoe is dit op te lossen.

• Helsie
  • Niet online
Hoeveel seconden wacht je dan? Want ik heb nu gewacht tot de backlight gedoofd is (standaard settings op dat gebied) en hij is nog steeds niet versprongen...

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:56

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Werk inmiddels een maandje met de E71 en elke dag is weer een feest. Alles werkt gewoon lekker vlot en de batterij houdt het wat mij betreft erg lang uit.

Helaas heb ik wel last van stofdeeltjes onder het scherm en dat valt me toch wel erg op. Twijfel nog of ik hem op ga sturen daarvoor, maar ik snap niet dat het zo snel voorkomt. Als ik mijn telefoon niet gebruik stop ik hem altijd in de daarvoor bestemde pouch en verder alleen op kantoor. Meer mensen hier last van?

• HyperBart
ik ben in het algemeen wel tevreden van mij e71 maar ik vind enkele dingen toch nog wat storend:
  • automatisch kan ik wifi niet laten connecten, ik moet een app zoals mail laten connecten om met een ap verbinding te laten houden en maken
  • surfen en alles moet per ap ingesteld of always ask staan,anders gaat het alleen thuis
  • ik kan wifi niet afzetten, zodat ie geen stroom verbruikt of ik weet niet hoe

Anoniem: 249143

Helsie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:21:
Hoeveel seconden wacht je dan? Want ik heb nu gewacht tot de backlight gedoofd is (standaard settings op dat gebied) en hij is nog steeds niet versprongen...
Na ca. 3 tot 4 seconden springt de cursor terug naar het icoontje van de envelop.
Ook bij het uitvoeren van de WLAN scan worden wel WLAN netwerken gevonden maar springt
daarna gelijk terug naar het icoontje van de envelop. Is er een instelling die verandert moet worden.

• Batsu
HyperBart schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:47:
ik ben in het algemeen wel tevreden van mij e71 maar ik vind enkele dingen toch nog wat storend:
  • ik kan wifi niet afzetten, zodat ie geen stroom verbruikt of ik weet niet hoe
volgens mij als je wLAN scan uitzet of verbreekt dan gebruik je geen wifi verbinding hoor

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:04
Maar als je automatisch je mailbox laat checken maakt 'ie nog steeds gewoon verbinding. Dus of echt uitschakelen mogelijk is....vraag het me af.

Iets anders: als je de voicedialling gebruikt, spreekt 'ie (nadat je een naam hebt genoemd) eerst de gekozen naam uit. Als 'ie vervolgens gaat bellen zegt 'ie nog wat. Maar a) lijkt het me in het engels en b) is het nogal onduidelijk. Nu heb ik al een nederlands language pack geïnstalleerd, maar is het mogelijk om er in de voicedialling ook gebruik van te maken? Als ik de telefoon nu een mail voor laat lezen, is het een vrouwenstem. Maar de voicedialling blijft een mannenstem (de 'standaard' stem zeg maar).

Anoniem: 252346

Michaeltje1984 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:21:
Werk inmiddels een maandje met de E71 en elke dag is weer een feest. Alles werkt gewoon lekker vlot en de batterij houdt het wat mij betreft erg lang uit.

Helaas heb ik wel last van stofdeeltjes onder het scherm en dat valt me toch wel erg op. Twijfel nog of ik hem op ga sturen daarvoor, maar ik snap niet dat het zo snel voorkomt. Als ik mijn telefoon niet gebruik stop ik hem altijd in de daarvoor bestemde pouch en verder alleen op kantoor. Meer mensen hier last van?
hoi michealtje,

De stofdeeltjes kan je zelf weghalen, ik zelf heb nog geen last van,heb kort geleden nog de nokia e71 helemaal uitelkaar gehaald.(heel simpel)
Je moet wel 2 schroevendraaier gebruiken T6 en een T4 voor het openmaken van Nokia E71
Binnenkort kom ik wel met een uitleg en fotoos hoe je het moet doen.

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 21:34
Anoniem: 252346 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:26:
[...]

hoi michealtje,

De stofdeeltjes kan je zelf weghalen, ik zelf heb nog geen last van,heb kort geleden nog de nokia e71 helemaal uitelkaar gehaald.(heel simpel)
Je moet wel 2 schroevendraaier gebruiken T6 en een T4 voor het openmaken van Nokia E71
Binnenkort kom ik wel met een uitleg en fotoos hoe je het moet doen.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat en of er inderdaad een simpele manier is om onze E71 weer vrij van stof te maken. Ik kijk er echt naar uit! :>

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

MacArnold schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:16:
Maar als je automatisch je mailbox laat checken maakt 'ie nog steeds gewoon verbinding. Dus of echt uitschakelen mogelijk is....vraag het me af.

Iets anders: als je de voicedialling gebruikt, spreekt 'ie (nadat je een naam hebt genoemd) eerst de gekozen naam uit. Als 'ie vervolgens gaat bellen zegt 'ie nog wat. Maar a) lijkt het me in het engels en b) is het nogal onduidelijk. Nu heb ik al een nederlands language pack geïnstalleerd, maar is het mogelijk om er in de voicedialling ook gebruik van te maken? Als ik de telefoon nu een mail voor laat lezen, is het een vrouwenstem. Maar de voicedialling blijft een mannenstem (de 'standaard' stem zeg maar).
WLan staat gewoon uit als je geen wlan scanning doet. Zo is dat altijd al geweest in symbian.
Volgens mij werkt het met Gps ook zo. Als er geen applicatie is die gps vraagt, staat het ook uit.
Als je je mail insteld dat hij dit via Wlan moet doen, zal hij dat doen, en daarna weer uit gaan.

"Luie mensen worden ook moe!"

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:04
Dat klinkt dan op zich wel weer logisch ja :)

• Mad_Demon
  • Laatst online: 11-06 17:09

Mad_Demon

de dokter

Woei, lang verwacht en nu dan toch eindelijk ook een E71 om m'n E61i te vervangen. Toen ik 'm voor het eerst zag was ik er niet zo weg van (ik mis allemaal symbolen op m'n toetsenbord!) Maar toen de joystick op m'n E61i er mee ophield zondag had ik echt een excuus :P

Was issie toch mooi en klein! Wel een hoop rare quircks zoals het POP3 email verhaal...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik sta op het punt om een E71 aan te schaffen. Mooi apparaat, echter wat ik wel jammer vind is het gemis in ondersteuning van HTML email. Iemand een idee of er een emailprogramma bestaat, voor gebruik op de E71, die HTML email ondersteund?

Apple | Marantz | B&W

• HendrikN
massari schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:59:
Ik sta op het punt om een E71 aan te schaffen. Mooi apparaat, echter wat ik wel jammer vind is het gemis in ondersteuning van HTML email. Iemand een idee of er een emailprogramma bestaat, voor gebruik op de E71, die HTML email ondersteund?
Nokia Email

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 09:23
Voor de hoesjes fans:

Mijn meegeleverde hoesje was na ruim een maand al aan het einde van zn Latijn. Kwaliteit is niet echt je-van-het.. |:(

Toevallig kwam ik een vriend tegen met een iPhone met een mooi hoesje. Dus ik ff passen, en jawel, iPhone en E71 hebben praktisch dezelfde afmetingen O+

Voor 25 euro bij Apple shop op de Lijnbaan in Rotterdam:

Afbeeldingslocatie: http://www.artwizz.com/uploads/pics/LP-P3_red_web.jpg

Link: http://www.artwizz.com/325.html

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

massari schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:59:
Profimail is momenteel het enige dat html ondersteund. Werkt prima hier.
http://www.lonelycatgames.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235820

Anoniem: 184013 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:04:
[...]

Profimail is momenteel het enige dat html ondersteund. Werkt prima hier.
http://www.lonelycatgames.com/
Of je opent de attachment die bij de mail zit en je hebt hem in html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Prulleman schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:33:
[...]
Die laatste zou ik ook wel willen weten, behoorlijk iritant... misschien dat opera mini dit beter kan, maar die heb ik nog niet getest
Even voor de duidelijkheid: het ging over PageUp en PageDown, ik heb het nu eindelijk gevonden, het is relatief simpel, in je Web druk je gewoon op de Fn key (links onder dat pijltje dus ;) ), en je duwt (en houdt in) op Ctrl Chr en dan met de Navi eentje naar onder of boven. Nu heb je één page gescrolled, wil je dus meerdere, dan lock je de Fn key door twee keer te tappen en doe je iedere keer met Ctrl Chr en omhoog of omlaag een hele pagina...

Wifi is dus blijkbaar echt niet af te zetten, best wel problematisch, want nu ist ie geconffiged voor thuis en blijft ie altijd verbinding maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
HyperBart schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 02:07:
[...]

Even voor de duidelijkheid: het ging over PageUp en PageDown, ik heb het nu eindelijk gevonden, het is relatief simpel, in je Web druk je gewoon op de Fn key (links onder dat pijltje dus ;) ), en je duwt (en houdt in) op Ctrl Chr en dan met de Navi eentje naar onder of boven. Nu heb je één page gescrolled, wil je dus meerdere, dan lock je de Fn key door twee keer te tappen en doe je iedere keer met Ctrl Chr en omhoog of omlaag een hele pagina...

Wifi is dus blijkbaar echt niet af te zetten, best wel problematisch, want nu ist ie geconffiged voor thuis en blijft ie altijd verbinding maken....
hmm, dat is jammer, want ik heb een nokia met een normale knopjes....

Verder is het volgens mij zo met wifi dat als je op en vierkantjes hebt, is er een preferred netwerk gespot, maar nog niet verbonden. Dit gebeurd pas als het nodig is (ofwel als je een app open hebt staan die een verbinding gebruikt, je ziet dan dichte vierkantjes).

Je kan ook de vierkantjes helemaal weg krijgen door bij je verbindingen op te geven dat je alleen verbinding wilt als dit nodig is en vooral geen voorkeurs netwerk opgeven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
WLAN-instellingen
Selecteer Menu > Instrumenten > Instell. >
Verbinding > Wireless LAN.
Als u wilt dat er een indicator wordt weergegeven als
er een draadloos LAN-netwerk (WLAN) beschikbaar is
op uw huidige locatie, selecteert u Beschkbrhd WLAN
tonen > Ja.
Als u het tijdsinterval wilt selecteren voor het zoeken
naar beschikbare draadloze LAN-netwerken en voor
het bijwerken van de indicator, selecteert u Zoeken
naar netwerken. Deze instelling is alleen beschikbaar
als u Beschkbrhd WLAN tonen > Ja selecteert.
Uit de manual. Wellicht staat dat aan.

Wat ik een ontzettend mooie feature vind: indrukken van de Dpad (willekeurige richting of middelste knop) terwijl de E71 in spaarstand staat, geeft een grote opgelichte klok in beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Helsie op 12-09-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok
hier zijn de foto's en korte beschrijving voor het opmaken van je Nokia E71
Wat je nodig hebt is een schroevendraaier T4, plastic plectrum(gitaar) of een bankpas,tandenstoker en een micro doekje,T6 is alleen als je helemaal wilt demonteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204406-60.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204447-670.jpg
Begin eerst met de onderkant deksel los te maken drukt de beide 2 zwarte knopje in.
Voor het verwijderen van je accu en simkaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204469-020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204501-090.jpg
Gebruik nu je T4, en draai de 4 schroefjes los.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204524-70.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204558-830.jpg
Drukt nu de 4 punten naar binnen dat je zachtjes een klik hoort zoals op de foto met je T4 of tandenstoker(of wat je wilt gebruiken).
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204585-90.jpg
en natuurlijk ook de andere 2 aan de andere kant.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204611-060.jpg
Gebruik nu je plectrum of plastic bankpas wat je zelf wilt, maar geen metalle schroeven draaier.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204640-410.jpg
zo als nu op de foto..
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204668-390.jpg
til nu langzaam de bovenkant omhoog en dan naar voren duwen zoals op de foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204731-360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204765-060.jpg
Nu kan je met je micro doekje de scherm schoon maken.
Gebruik alleen een micro doekje en geen andere doekjes etc..
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204701-660.jpg
Voor het weer dichtmaken van je bovenkant let wel op de zilveren lipje.
Zie foto een zwart schroefje dat is T6 als je je Nokia E71 helemaal wilt demonteren, bv vervangen van je scherm, keyboard,wi-fi kaart etc..
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/12/1221204799-030.jpg
Bij het sluiten van de bovenkant let wel op de 4 uitsparing,druk door tot je een klik hoort.zie foto
Ik hoop dat dit duidelijk is, sorrie voor slechte fotoo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Anoniem: 252346 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:43:
Ik hoop dat dit duidelijk is, sorrie voor slechte fotoo's
Jij noemt dat slechte foto's? Ik vind ze perfect voor de howto ;).

Verdient een plaats in de Startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je compliment de (foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 11-06 17:09

Mad_Demon

de dokter

Anoniem: 252346 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:35:
Waar heb jij jouw toestel vandaan? Jouw camera-gedeelte ziet er anders uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhelpdesk.nl/img/news/main/2026.jpg

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 06:37
Top.wat een keurige uitleg..Thanx...kan deze dan ook in de "volgende openingspost"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254582

Lassie dutch schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:34:
Voor de hoesjes fans:

Mijn meegeleverde hoesje was na ruim een maand al aan het einde van zn Latijn. Kwaliteit is niet echt je-van-het.. |:(

Toevallig kwam ik een vriend tegen met een iPhone met een mooi hoesje. Dus ik ff passen, en jawel, iPhone en E71 hebben praktisch dezelfde afmetingen O+

Voor 25 euro bij Apple shop op de Lijnbaan in Rotterdam:

[afbeelding]

Link: http://www.artwizz.com/325.html
Mooi hoesje!
Ik heb mijn E71 nu ook al een tijdje en heb geen enkel slijtage op het hoesje (en toestel). Ik vind het hoesje heel lekker werken (op de kop er in, er uit halen met het bandje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad_Demon schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:03:
[...]

Waar heb jij jouw toestel vandaan? Jouw camera-gedeelte ziet er anders uit.
[afbeelding]
Hoi Mad_Demone

Camera is het zelfde,ik heb alleen een zelfgemaakte plastic plaatje er opgezet.
die een beetje uitsteek.tegen beschadiging aan de onderkant.
Als ik ergens neerlegt. (tafel of wat anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
hey jongens, ik krijg het dus nog steeds niet gedaan om apps te installen, want ik heb nog altijd de fout ivm datesettings met het certificaat, de tijd een stukje terugzetten helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperBart schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:29:
hey jongens, ik krijg het dus nog steeds niet gedaan om apps te installen, want ik heb nog altijd de fout ivm datesettings met het certificaat, de tijd een stukje terugzetten helpt niet...
Hoi HyperBart,

Heb je dit al gedaan, ga naar menu,installatie,Toepbeheer,opties,Instellingen, dan Software-installatie op (alles) en Online certif.controle op (uit)
En dan even opnieuw opstarten

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 12-09-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38831

thecompany schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:07:
[...]

Menu - Installatie - Toep Beheer - Opties - Instellingen - Software installatie op alles instellen
misschien heb je hier iets aan

sorry dubbelpost zie ik net

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38831 op 12-09-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254582

ik test het nu, de certificaat error is weg. Alleen volgens mij ligt m'n vodafone onbeperkt internet er uit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bij mij werkt de flash ondersteuning in de browser eigenlijk voor geen meter... Bij anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hoe kan je tegenwoordig een ringtone aan een contact binden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
kmf schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:55:
Hoe kan je tegenwoordig een ringtone aan een contact binden?
contact openen, ringtone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
@audie : Bedankt voor al je moeite ! Geweldige omschrijving !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I heb een WLAN probleem. Thuis werkt het prima maar als ik ergens anders verbinding maak (geen beveiligd netwerk) krijg ik wel verbinding maar als ik vervolgens naar een pagina serve krijg ik melding "geen reactie van gateway". terwijl collega's met een notbook het wel werkt ??? Heb ik iets vergeten in te stellen? Het zijn allemaal open public netwerken zonder wep etc. beveiligingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor mij niet eenvoudig want zie nergens ringtone staan als ik een contact open !!! ook niet onder opties??
Batsu schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:05:
[...]

contact openen, ringtone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 21:34
Anoniem: 252346 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:35:
Zeer bedankt voor de uitstekende en heldere handleiding!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 09:23
Anoniem: 270702 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:32:
voor mij niet eenvoudig want zie nergens ringtone staan als ik een contact open !!! ook niet onder opties??

[...]
Beltoon heet het :)

Dus je klikt op je contacten-knop, dan selecteer je een contact met je vierkante knop, dan ga je naar opties > beltoon.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt, het werkt :*) Heb je misschien ook een antwoord op mijn eerder gestelde wlan probleem?
Lassie dutch schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:58:
[...]

Beltoon heet het :)

Dus je klikt op je contacten-knop, dan selecteer je een contact met je vierkante knop, dan ga je naar opties > beltoon.

Ik kan voor mijn vrouw een Nokia E66 kopen maar deze is niet in het nederlands kan ik die zelf ook nog in het nedrlands zetten?

• HyperBart
Anoniem: 252346 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:02:
[...]

Hoi HyperBart,

Heb je dit al gedaan, ga naar menu,installatie,Toepbeheer,opties,Instellingen, dan Software-installatie op (alles) en Online certif.controle op (uit)
En dan even opnieuw opstarten
ja, en toch nog steeds niets...
Ik zal het nog eens proberen met de instellingen eens te wisselen en te rebooten, maar de telefoon is al eens afgegaan door een lege batterij, dus ja, dat staat gelijk aan reboot...

Begin het er wel een beetje van op mijn heupen te krijgen, zo kan ik nooit een GPS applicatie installeren, ik kan zelfs nog geen app installeren voor die certificaten toe te voegen voor zelfgesigneerde applicaties...

HyperBart schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:47:
[...]

ja, en toch nog steeds niets...
Ik zal het nog eens proberen met de instellingen eens te wisselen en te rebooten, maar de telefoon is al eens afgegaan door een lege batterij, dus ja, dat staat gelijk aan reboot...

Begin het er wel een beetje van op mijn heupen te krijgen, zo kan ik nooit een GPS applicatie installeren, ik kan zelfs nog geen app installeren voor die certificaten toe te voegen voor zelfgesigneerde applicaties...
Ik denk dat je wel gedaan hebt, de jaartal terugzetten, dus niet de datum maar jaartal.
Steeds een jaartal terug,bv beginnen met 2007,2006,2005, dat heb ik ook gedaan om GPS op te zetten bv. McGuider of TomTom.
Anders moet je maar bij me langs komen dan help ik je wel met het installeren van div.software.

• Batsu
Anoniem: 217295 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:15:
Ik kan voor mijn vrouw een Nokia E66 kopen maar deze is niet in het nederlands kan ik die zelf ook nog in het nedrlands zetten?
volgens mij moet je dan een software update doen bij een Nokia Service Center, geloof dat dat een paar tientjes kost

• Batsu
Ik heb sinds een week de e66, heerlijk toestel.
Nu is het zo dat ik graag op mijn eigen, beveiligde WLAN signaal wil inhaken om sosm mijn email te checken zonder mn pc te moeten opstarten.
Dat krijg ik echter maar niet voor elkaar.

Er zijn twee mogelijke oorzaken denk ik:

- de WEP key die ik invul moet niet in ASCII maar in HEX (hoe zet ik dat dan in HEX?)

of

- Ik moet het MAC adress van mijn telefoon registreren in mijn router.

wie o wie kan mij helpen of heeft ervaring met een soortgelijk probleem?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13
Batsu schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:28:
Ik heb sinds een week de e66, heerlijk toestel.
Nu is het zo dat ik graag op mijn eigen, beveiligde WLAN signaal wil inhaken om sosm mijn email te checken zonder mn pc te moeten opstarten.
Dat krijg ik echter maar niet voor elkaar.

Er zijn twee mogelijke oorzaken denk ik:

- de WEP key die ik invul moet niet in ASCII maar in HEX (hoe zet ik dat dan in HEX?)

of

- Ik moet het MAC adress van mijn telefoon registreren in mijn router.

wie o wie kan mij helpen of heeft ervaring met een soortgelijk probleem?
In je router kan je de HEX string zien in de meeste gevallen, 0-9 A-F zijn de karakters die daar in voorkomen.

Als jij MAC registratie hebt aangezet in je router moet je je MAC registreren maar anders hoeft dit niet.

• Batsu
stormfly schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:45:
[...]

In je router kan je de HEX string zien in de meeste gevallen, 0-9 A-F zijn de karakters die daar in voorkomen.

Als jij MAC registratie hebt aangezet in je router moet je je MAC registreren maar anders hoeft dit niet.
Hoe kan ik dat zien dan? Hoe kan ik de router benaderen?

Batsu schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:00:
[...]

Hoe kan ik dat zien dan? Hoe kan ik de router benaderen?
Via IE kan je het ipadres van je router invoeren en dan gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan kan je alle instellingen wijzigen.

• Batsu
Anoniem: 192669 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:06:
[...]

Via IE kan je het ipadres van je router invoeren en dan gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan kan je alle instellingen wijzigen.
en dat kan gewoon via WLAN toch, of moet daar per se een kabel tussen zitten?

Batsu schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:08:
[...]

en dat kan gewoon via WLAN toch, of moet daar per se een kabel tussen zitten?
Als jij bijv. met een laptop of PC bent verbonden met internet kan je inloggen op de router. Vervolgens kun je het mac adres van je telefoon invoeren en dan kun je als het goed is ook met je telefoon erop. Dus niet via je telefoon gaan benaderen, want hij maakt geen verbinding.

Batsu schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:46:
[...]

volgens mij moet je dan een software update doen bij een Nokia Service Center, geloof dat dat een paar tientjes kost
Kunnen wij dat ook niet zelf?

• Batsu
volgens mij niet, bij SE wel.

tenminste ik ga ervanuit dat het toestel een import is? Uiteraard kan je in een mobiel wel andere talen selecteren maar het kan zijn dat NL er niet in staat. Dan moet je volgens mij een software update doen

• Batsu
Anoniem: 192669 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:15:
[...]

Als jij bijv. met een laptop of PC bent verbonden met internet kan je inloggen op de router. Vervolgens kun je het mac adres van je telefoon invoeren en dan kun je als het goed is ook met je telefoon erop. Dus niet via je telefoon gaan benaderen, want hij maakt geen verbinding.
sjonge jonge.

het is gelukt maar geen idee hoe. Ik heb slecht 1x kunnen inloggen. Toen voor ASCII karakters gekozen (5 tekens). Dat ging goed voor mijn gsm, ik bedoel, met mijn gsm kan ik aanloggen op mijn eigen netwerk!

Echter mijn pc gebruikte een apart programma om de USB-WLAN stick aan te sturen waar ik perse 10 cijfers moets opgeven waardoor de WEP key niet herkend werd. Dus wel interent op mn e66, maar niet op de pc!

Na lang zoeken de optie voor Microsoft zero config kunnen kiezen alwaar ik wel een 5-cijferige wepcode kon ingeven :) en voila, ook mn pc heeft WLAN verbinding...

Het werkt dus maar vraag me niet hoe....

[ Voor 7% gewijzigd door Batsu op 13-09-2008 15:25 ]

Batsu schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:09:
[...]

volgens mij niet, bij SE wel.

tenminste ik ga ervanuit dat het toestel een import is? Uiteraard kan je in een mobiel wel andere talen selecteren maar het kan zijn dat NL er niet in staat. Dan moet je volgens mij een software update doen
Het zou een toestel zijn voor de belgische markt,maar door een fout staat er de verkeerde software op en is hij dus in het engels.
Maar ik zou hem dus echt graag in het nederlands zetten.

Een wepkey is nochthans niet heel safe.En ik kan met i
mijn E90 perfect op mijn wpa2 netwerk,dus kan je beter een iets betere beveiliging instellen.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.