AGP systeem upgraden.... maar past het wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 660 views

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-04 16:37
Ik wil graag mijn agp systeem upgraden en aangezien mijn pa niet bereid is 800-1000( of meer natuurlijk :9) euro voor een nieuw systeem op te hoesten.

Dit is mijn systeem:
De Medion MD8080 XL
Uitgebreide specificaties:
http://www.hardware.info/...nary_AMD_Athlon_XP_3000/6

Wat er zoal bij mij moet worden verbeterd is de geheugen,voeding en de videokaart.
De eerste 2 lijken me niet echt zo'n grote probleem maar dat laatste wel.
Ik zou graag een hd3850 agp 8x willen kopen maar ik weet niet of hij er in past. Nu vraag je je af waarom deze gast niet ff zen kast open maakt en kijkt en/of meet of het er wel in past e.d.
Nou heel simpel deze computer heeft mijn pa mee naar Iran genomen terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was en ik kam dus helaas niks ermee doen en ik weet zelf helemaal niet veel van computers af.
En aangezien de behuizing een minitower is heb ik zelf ook grote twijfels of hij er in zal passen

En ik dacht dat er misschien mensen zijn die ervaring hebben met de hd3850 in een minitower en beter nog in dezelfde pc als de mijne.
en/of dit gewoon met het blote oog kunnen zien

hier een paar foto's van de binnenkant van de kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/old/reviews/000435-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/old/reviews/000435-07.jpg

ps verder advies voor geheugen en voeding is ook zeer welkom

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

Mijn persoonlijke mening is dat je gek bent als je nog zoveel aan dat systeem gaat upgraden, en al helemaal niet een HD3850 kaart erin, dat is werkelijk zonde van je geld! Die kaart gaat nooit optimaal benut worden in dat systeem..

Je kan echt beter wat meer geld uitgeven aan een nieuw systeem en dat hoeft echt geen 800 euro te kosten om er toch flink op vooruit te gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Helemaal mee eens , je koopt al een 8800gt met 2 gig geheugen een dual core + bordje voor rond de 300 euro dus duur hoeft absoluut niet

Geld pompen in een verouderd systeem is niet om aan te raden

" wij zeggen altijd " beter in 1x goed dan half werk en bezig blijven "

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:15
Misschien wachten tot er weer een aanbieding van Medion is?

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• NYG
ik had ook een fatsoenlijk systeem samegesteld voor ong 840 euro met e8400,8800gt en 2gb etc
toen men pa het íneens niet meer wou en zei dat we het niet meer nodig hadden omdat ik al een laptop heb en men broer toch volgend jaar weggaat bla bla bla

en hij vind 'omdat ik er fatsoenlijk er op wil gamen' geen goede reden

en ik dacht dus dit men enige optie is aangezien hij de computer in Iran toch nauwelijk gebruikt
en ik hem wel zover kan krijgen dat we deze computer kunnen upgraden

• Mektheb
NYG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:29:
ik had ook een fatsoenlijk systeem samegesteld voor ong 840 euro met e8400,8800gt en 2gb etc
toen men pa het íneens niet meer wou en zei dat we het niet meer nodig hadden omdat ik al een laptop heb en men broer toch volgend jaar weggaat bla bla bla

en hij vind 'omdat ik er fatsoenlijk er op wil gamen' geen goede reden

en ik dacht dus dit men enige optie is aangezien hij de computer in Iran toch nauwelijk gebruikt
en ik hem wel zover kan krijgen dat we deze computer kunnen upgraden
aaah ik snap , "cough" kwestie van tonnetje op je mobo afbreken en hij doet het niet meer ? help moet een nieuwe ? haha dat is natuurlijk onzin wat ik nou zeg

Maar ik begrijp je situatie kan je op je laptop niet fatsoenlijk gamen ?

Je kan eventueel bij vraag en aanbod kijken voor misschien een snellere CPU voor die socket en dan toch die Hd3850 ben je in iedergeval al een eindje op weg

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je zelf geen leuke pc aanschaffen dan? Zoveel hoeft het ook weer niet te kosten. Met een krantenwijk o.i.d. heb je dit snel bij elkaar. :) Er komt een tijd dat je voor dit soort stuff niet afhankelijk wilt zijn van je pa! Als ik je pa was zou ik ook niet upgraden. Een 3ghz machine is ook niet totaal onbruikbaar. Goed genoeg om een briefje mee te tikken en te mailen e.d. Wat meer geheugen zou wel een pre zijn. (nu 512 toch?)

Ik zie trouwens geen enkele reden waarom het niet zou passen. Veel systemen zijn toch midi/mini towers? Hoewel het soms wel wat proppen is met kabels e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 29-04-2008 13:48 ]

• NYG
Maar ik begrijp je situatie kan je op je laptop niet fatsoenlijk gamen ?

Je kan eventueel bij vraag en aanbod kijken voor misschien een snellere CPU voor die socket en dan toch die Hd3850 ben je in iedergeval al een eindje op weg.
ik heb een sony vaio fz21m met een 8400m gt 256 mb ddr2
en ja daar ik naar mijn mening niet fatsoenlijk op gamen en nee ik wil geen console dus niet daar mee komen aub XD
en ik denk niet dat je veel hoger komt dan een pentium 4 HT 3.0 ghz voor mij socket

• Mektheb
NYG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:50:
[...]

ik heb een sony vaio fz21m met een 8400m gt 256 mb ddr2
en ja daar ik naar mijn mening niet fatsoenlijk op gamen en nee ik wil geen console dus niet daar mee komen aub XD
en ik denk niet dat je veel hoger komt dan een pentium 4 HT 3.0 ghz voor mij socket
Als er iemand is die niet met een console tip komt ben ik het wel, PC = Win

Maar ik snap het probleem je wilt graag wat meer maar vader lief staat op het moment wat in de weg met een upgrade en aangezien je zelf al een laptop hebt heb je niet veel zin nog een PC helemaal zelf te kopen...

Ik denk dat het op dit moment de keus word , of toch maar wat upgraden of eireren voor je geld kiezen en tevreden zijn met wat je hebt of wat je kan doen ;)

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:18
Wat je zowieso kan dan doen is wachten tot de pc terug is uit Iran, de upgrade in Iran gaan doen maakt de zaak alleen maar complexer en duurder (ik denk aan pakketverzending).
Dan dalen de prijzen misschien (misschien iets minder, als ie volgend weekend terug is) en kun je het gewoon uitmeten..

Ik dacht van de week: suf, net een een AGP DX9 kaart (passieve nVidia 7600 GS voor 65 euro) gekocht terwijl er nu DX10.x kaarten voor onder de 100 euro uitkomen. Zo erg is dat ook weer niet, want ik heb geen Vista licenties.

Prijstechnisch blijft het een beetje lastig, zoveel geld uitgeven op een AGP mobo; je geheugen en cpu blijven natuurlijk sloom in vergelijking met wat je nu met een nieuw pci-express mobo kan krijgen.

Een dubbelslots HD3850 zonder actieve koeling zou ik in ieder geval niet nemen, het risico op warmteproblemen lijkt mij te groot.

• NYG
Kun je zelf geen leuke pc aanschaffen dan? Zoveel hoeft het ook weer niet te kosten. Met een krantenwijk o.i.d. heb je dit snel bij elkaar. Er komt een tijd dat je voor dit soort stuff niet afhankelijk wilt zijn van je pa! Als ik je pa was zou ik ook niet upgraden. Een 3ghz machine is ook niet totaal onbruikbaar. Goed genoeg om een briefje mee te tikken en te mailen e.d. Wat meer geheugen zou wel een pre zijn. (nu 512 toch?)
ik ben nu 15 en heb al gesolliciteerd bij de ah en de c1000 nu nog de jumbo :9 heb ik ook voor krantjes gedaan maar toen moest ik helemaal aan de andere kant van de stad gaan bezorgen en daar had ik dus geen zin in en ik ga binnenkort in een tuin werken en dat verdient best goed maar dat is zeg maar een keer in 4 a 6 weken
ik ga ook geheugen upgrade naar 2 gb

en aangezien ik al een laptop heb en nog een gitaar + telefoon moet kopen XD hou ik zelf niet veel geld meer over

weet iemand nog goeie 450/500 watt+ matx voedingen ik kan helaas alleen maar atx voedingen vinden

• NYG
Een dubbelslots HD3850 zonder actieve koeling zou ik in ieder geval niet nemen, het risico op warmteproblemen lijkt mij te groot.
dat was ik ook niet van plan ik had zelf de sapphire met een actieve singleslot koeler in gedachte
en btw voor zover ik weet is er niet eens een hd3850 met passieve cooling volgens mij verwar je het met de hd3650 van asus

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NYG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:12:
[...]
en aangezien ik al een laptop heb en nog een gitaar + telefoon moet kopen XD hou ik zelf niet veel geld meer over

weet iemand nog goeie 450/500 watt+ matx voedingen ik kan helaas alleen maar atx voedingen vinden
Je moet natuurlijk helemaal niks. Het zijn luxe-producten!

Zie hier voor voedingen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:18
NYG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:12:

Van een goed gebouwde gitaar met betere stemmechanieken en een fijnere hals heb je volgens mij veel langer plezier.. maar ja, wie ben ik :)

• NYG
Van een goed gebouwde gitaar met betere stemmechanieken en een fijnere hals heb je volgens mij veel langer plezier.. maar ja, wie ben ik
weet ik... daarom laat ik me pa voor een deel mee betalen XD XD

• NYG
Je moet natuurlijk helemaal niks. Het zijn luxe-producten!

Zie hier voor voedingen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19
ik snap het nog steeds niet helemaal
maar wie weet er nou wat de standaard afmetingen zijn voor een voeding van een matx behuizing?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.