Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Lezer ik ben hier nieuw,
Maar als ik dit allemaal lees is macman812 oke.
Als ik nu voor de macbook pro 15 inch apple care wil bestellen.
Is die dan dezelfde als die voor de 17 inch ??
Mijn dank is groot groetjes Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Volgens mij staat er duidelijk bij dat het voor zowel 15 als 17" MBP's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik een macbook pro gekocht, ben in dubio ivm apple care gezien het forum denk ik dat ik macman812 eens ga benaderen. Dat scheelt toch snel 250 euri
En ik lees alleen maar positieve berichten of interpreteer ik ze verkeerd?
Ik vind het verschil enorm!
Groetjes Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 23:29
AppleCare voor de 15" MacBook Pro is hetzelfde als voor de 17", zie onderstaande link.

Apple Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je trouwens ook producten die je na aanschaf van apple care koopt ook toevoegen aan de appele care?
als het maar binnen het termijn van dat jaar valt?
Gr.
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Als de applecare ongebruikt is, volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dus ik heb nu een Imac. Daar ga ik straks mijn Apple Care voor registreren.
Dan koop ik volgende week een Time Capsule. Dan kan ik die daar nog bijvoegen?
Gr.
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij is het altijd maar voor één product?

edit:

Dat is dus helemaal niet waar. :) Hier staat het uitgelegd:

http://www.apple.com/nl/support/products/proplan.html

[ Voor 57% gewijzigd door MrAcid op 09-12-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb ik ook gelezen, bedankt!
maar over Applecare via Ebay. Op de site staat dan wel dat Apple het aanraadt (dus niet verplicht) om Apple Care in eigen land te kopen, maar die je via Macman koopt werken dus wel gewoon en zijn dus ook geldig hier in Nederland?
Gr.
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:46:
ja heb ik ook gelezen, bedankt!
maar over Applecare via Ebay. Op de site staat dan wel dat Apple het aanraadt (dus niet verplicht) om Apple Care in eigen land te kopen, maar die je via Macman koopt werken dus wel gewoon en zijn dus ook geldig hier in Nederland?
Gr.
Stefan
Daar gaat dit hele topic over... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik _/-\o_
Maar ik hoor ook verhalen (die zijn er natuurlijk altijd) dat er eventueel wel problemen kunnen voorkomen als je Applecare in het buitenland aanschaft als je geen doos hebt met serienummer. Soms werkt het ook goed hoor. :*)
Maar ja dat is dan een risico wat je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:40:
Dat snap ik _/-\o_
Maar ik hoor ook verhalen (die zijn er natuurlijk altijd) dat er eventueel wel problemen kunnen voorkomen als je Applecare in het buitenland aanschaft als je geen doos hebt met serienummer. Soms werkt het ook goed hoor. :*)
Maar ja dat is dan een risico wat je neemt.
Er zijn ook verkopers die je gewoon de doos opsturen. Betaal je wel wat meer (verzendkosten) maar dan heb je wel die doos in handen.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Nergens voor nodig. Ik heb al meerdere malen gebruik gemaakt van AppleCare en nog nooit wat betaald, behalve natuurlijk aan de ebay-handelaar. Dat met die doos is volgens mij onzin of hoogstens onwil bij de reseller. Dan ga je lekker naar een andere reseller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 18:15
Ik heb ook via Macman812 AC voor iMac besteld, code was heel snel binnen. (10 min.)

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik lees net van iemand op twitter dat zij haar factuur moest overleggen, waarin stond dat ze het AppleCare samen met haar nieuwe MacBook heeft gekocht.

Nieuwe policy wellicht? Gelukkig was het voor mij 2 maanden geleden nog niet noodzakelijk.

• remmelt
Nog nooit gehoord. Bovendien, je hoeft helemaal niet AC tegelijk met je computer te kopen. Dat staat nergens en is niet waar.

(Het enige wat tegelijk gekocht moet worden is als je een MBP met een Ciname Display koopt, je het scherm onder dezelfde AppleCare kan laten vallen MITS je scherm en laptop op dezelfde bon hebt. Ook dan kan je de AC gewoon nog later aanschaffen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31
Gisteravond 21:15 uur via macman812 Apple Care gekocht (75 USD), om 22:45 uur kreeg ik de code toegemaild. Registratie van de Apple Care was binnen enkele seconden rond en na 10 minuten kreeg ik het Apple Protection Plan - Certificaat gemaild. Prima dus en bijna 130 euro bespaard!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
Hier om 1.30 besteld bij macman812, om 13.45 is mijn MBP 13" gedekt door het Apple Care plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
als ik dit zo lees maak ik me toch wel zorgen over de betrouwbaarheid van die ebay verkopers :

http://reviews.ebay.com/F...0QQugidZ10000000011731235

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Tja. Ik vraag me af of er iemand in deze thread dit heeft meegemaakt. Ik heb al twee jaar plezier van m'n AppleCare, ook gebruik van gemaakt. Ik ben dus veilig.

Heeft iemand hier persoonlijke ervaring met AppleCare/Ebay scams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Beetje een crosspost uit het mobileme topic, maar zijn hier toevallig nog mensen die een leuk adresje weten voor mobileme op ebay?

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ff in de gaten houden deze topic

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Even een vraagje over apple care. Waarom kopen mensen voor 3 jaar garantie als je door de europese en nederlandse wet al 2 en (minimaal) 4 jaar hebt? Zit er dan meer in zo'n apple care pakket?

Bron: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SneakyChipmunk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:24:
Even een vraagje over apple care. Waarom kopen mensen voor 3 jaar garantie als je door de europese en nederlandse wet al 2 en (minimaal) 4 jaar hebt? Zit er dan meer in zo'n apple care pakket?

Bron: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn
Ja, wereldwijde service en het verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Dan is apple niet correct bezig dus, helaas. Wel jammer, maar gelukkig is er voor niet al te veel geld ook via ebay aan te komen. Dat dan binnenkort maar eens doen.
Is 3 jaar totaal trouwens het maximale?

[ Voor 60% gewijzigd door SneakyChipmunk op 22-12-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
3 Jaar is maximaal. Als je dit topic doorzoekt, kom je een hele lange discussie tegen over applecare vs. NL recht op garantie. Conclusie is dat je met AC veel minder gezeik hebt en bovendien drie jaar lang kostenloze reparaties krijgt. Onder NL recht is er sprake van een kosten naar redelijkheid; een reparatie van bv. €400 na 2 jaar zal je misschien voor de helft zelf moeten betalen.

Kortom, het is een gok. Als je het nodig hebt, heb je het er vrij snel uit, met name via ebay. Als niet... tja, dat hou je toch. Zie het als een soort verzekering.

Overigens is de klantenservice van Apple nogal goed, in mijn ervaring. Ik heb al 3x een nieuwe batterij gekregen, alle keren voor nop. Die €160 heb ik er dus makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Een goede reden om applecare te kopen is de doorverkoopwaarde van een MAC met nog steeds "fabrieksgarantie" dat zal een potentiele koper ook wel interessant vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Bedankt voor de reacties. Inderdaad toch een slimme zet via ebay voor de 80 euro ongeveer. Nu hoef ik dan geen nieuwe accu want ik koop binnenkort een imac, maar uiteraard wel de rest wat fout zou kunnen gaan ben ik dan 3 jaar tegen "verzekerd".
En voor verkoop zal ik het niet doen want ik wil toch minimaal 5 jaar met de imac blijven werken als het niet langer is. Heb nu ook 8 jaar dezelfde pc en loopt nog steeds goed, voor schoolwerk e.d. dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Vraagje ik zie dat hier meedere mensen bij macman812 hebben gehaald.
Hoelang duurt het ongeveer voordat je de code krijgt ?
Ik wacht nu een dag maar misschien ben ik te ongeduldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb de mijne ook via macman (in juni 2009 geloof ik) en heb netjes van apple een certificaat in de bus gekregen.
dit staat er online:
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20091229-89pagymysuq5n3h8ewe9pp9gr6.preview.jpg
Click for full size

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net via macman voor mijn mbp een applecare besteld voor 84 euri. ff kijken hoe lang het nu duurt voordat ik de code krijg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

dadj schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:28:
ik heb de mijne ook via macman (in juni 2009 geloof ik) en heb netjes van apple een certificaat in de bus gekregen.
dit staat er online:
[afbeelding]
Click for full size
Ik zie online hetzelfde staan, maar heb geen certificaat van Apple gekregen. Als ik klik op "Bewijs van dekking" komt er een pagina met "Sorry. Wij kunnen uw vraag momenteel niet beantwoorden. Probeer het later opnieuw.". Dit is al sinds ik de AppleCare heb gekocht (zo'n 2 maanden geleden). Wat gebeurt er bij jou als je op "Bewijs van dekking" klikt?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Na inloggen op https://selfsolve.apple.com/GetAgreements.do zie ik staan dat ik nog tot 2012 gedekt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ja, ik ook. Maar wat gebeurt er als je op "Bewijs van dekking" klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jns1986 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:58:
Ik heb ook via Macman812 AC voor iMac besteld, code was heel snel binnen. (10 min.)
denk dat ie bij mij nog slaapt:) uurtje geleden code besteld voor macbook pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Tourniquet schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:43:
[...]

Dat had ik nog niet geprobeerd dan krijg ik een document met mijn naam, s/n en dergelijke waarin staat dat ik recht heb op Applemoescare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
Zojuist ook de knoop maar doorgehakt, en AC besteld voor m'n MBP. Ook gekozen voor macman812, nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsandor schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:24:
Zojuist ook de knoop maar doorgehakt, en AC besteld voor m'n MBP. Ook gekozen voor macman812, nu maar afwachten.
ik had vanmorgen 10:30 besteld en krijg net netjes de code. geregistreerd en nu garantie tot dec 2012:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:05:
[...]

ik had vanmorgen 10:30 besteld en krijg net netjes de code. geregistreerd en nu garantie tot dec 2012:)
Heb inderdaad zojuist ook de code ontvangen, nu nog even afwachten, hij staat in voortgang, maar ziet er allemaal goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsandor schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:07:
[...]

Heb inderdaad zojuist ook de code ontvangen, nu nog even afwachten, hij staat in voortgang, maar ziet er allemaal goed uit :)
ook net certificaat via mail ontvangen, happy camper nu voor die 84 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppleCare via Macman:

Betaling afgerond: 12h10 (Paypal gekoppeld aan CC)
Code ontvangen: 15h01
Registratie Apple voltooid: 15h13

Geld bespaard: 160 euro (en geen file naar de retailer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31
Tourniquet schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:43:
Ik heb mijn Apple Care op 11 dec via macman gekocht. Als ik inlog op de Apple Care pagina zie ik dat m'n iMac t/m 2012 onder garantie valt en ik kan een bewijs van dekking inzien. Dit bewijs kreeg ik overigens ook toegemaild op 11 dec, misschien heb je er iets aan...

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

driedees schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:09:
[...]

Ik heb mijn Apple Care op 11 dec via macman gekocht. Als ik inlog op de Apple Care pagina zie ik dat m'n iMac t/m 2012 onder garantie valt en ik kan een bewijs van dekking inzien. Dit bewijs kreeg ik overigens ook toegemaild op 11 dec, misschien heb je er iets aan...
Ik heb m'n Apple Care in oktober bij macman812 gekocht en op de Apple site is te zien dat ik nu Apple Care heb tot maart 2012. Maar dat bewijs van dekking heb ik dus nooit per mail van Apple gekregen en als ik op die link klik krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

Tourniquet schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:29:
[...]

Ik heb m'n Apple Care in oktober bij macman812 gekocht en op de Apple site is te zien dat ik nu Apple Care heb tot maart 2012. Maar dat bewijs van dekking heb ik dus nooit per mail van Apple gekregen en als ik op die link klik krijg ik een foutmelding.
Boeit niet echt. Zolang Apple maar aangeeft op die site dat je applecare hebt. Een Apple service provider vraagt niet om je certificaat. Die kijkt alleen bij Apple of op jouw serienummer nog Applecare zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Ik heb het er ook maar op gewaagd en een applecare voor mijn mac mini aangeschaft bij macman812. Voor 42 euro kun je je geen buil vallen, en de 169 euro die apple ervoor vraagt zou ik er toch niet voor betaald hebben.

Het verhaal over de codes blijf ik wel een beetje schimmig vinden. Ik kan me niet voorstellen dat macman de hele dag applecaredoosjes zit open te maken om de briefjes eruit te halen :). Van de andere kant is de prijs niet onrealistisch als je nagaat hoeveel marge er doorgaans op de premie van zo'n reparatieverzekering zit. Het zou me ook niet verbazen als hij een of andere bulk-deal met apple heeft.

Registratie was trouwens een fluitje van een cent: binnen tien minuten had ik de bevestiging van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
Gister mijn AC gekocht bij macman812, echter staat hij nog steeds in progress, en heb ik nog geen bevestiging van Apple. Nog maar even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
Inmiddels ook AppleCare gekocht vanuit de States via eBay. Niet via Macman, maar via Mac Pro Systems. Dit in verband met eigen goede ervaringen met deze winkel uit het verleden. Ook dit keer hebben ze mij niet teleurgesteld: de afgelopen 2 jaar een code voor MobileMe daar aangeschaft en nu AppleCare. Vanochtend besteld, net is de code geleverd en binnen 5 minuten was het registratieproces bij Apple voltooid.

Het garantiecertificaat is inmiddels ontvangen :). AppleCare heb ik nu voor de halve prijs (iets minder dan € 125)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren applecare aangeschaft via MacMan; maar er gaat iets fout.
Mijn macbook op 7 januari 2009 aangeschaft en probeer mij sinds gisteren te registeren, echter krijg alleen maar de melding
Dit product blijkt niet in aanmerking te komen voor dekking. Als de datum die u hebt ingevoerd juist is en u vindt dat uw product moet worden gedekt, kunt u >uw aankoopbewijs opsturen. Als uw product in aanmerking komt, zal het later worden toegevoegd aan uw overeenkomst.
inmiddels aankoopbewijs opgestuurd echter hoop ik dat ik dit nog kan regelen. Anders heb ik wel een applecare gekocht die ik niet kan gebruiken. En een PC zonder "extra garantie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:10:
Gisteren applecare aangeschaft via MacMan; maar er gaat iets fout.
Mijn macbook op 7 januari 2009 aangeschaft en probeer mij sinds gisteren te registeren, echter krijg alleen maar de melding

[...]

inmiddels aankoopbewijs opgestuurd echter hoop ik dat ik dit nog kan regelen. Anders heb ik wel een applecare gekocht die ik niet kan gebruiken. En een PC zonder "extra garantie".
Indien je jouw MacBook bij de Apple Online Store hebt aangeschaft, heb je deze dan soms ontvangen op 7 januari 2009 of echt besteld op 7 januari 2009? Ik vraag dit omdat de ontvangstdatum voor Apple niet de datum is waarop 'het leven van een MacBook' van start gaat, dat is namelijk de factuurdatum en die is weer gelijk aan de verzenddatum (die natuurlijk één of meer dagen voor ontvangst ligt).
Als je jouw MacBook dus op 7 januari 2009 hebt ontvangen en de verzenddatum was bijvoorbeeld 3 of 4 januari 2009, dan ben je helaas te laat met registreren van je AppleCare (maximaal één jaar na aanschaf, dus 3 of 4 januari 2010).

Mocht je jouw MacBook niet bij de Apple Online Store hebben besteld, dan heb ik niets gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRaptor schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:10:
[...]

Indien je jouw MacBook bij de Apple Online Store hebt aangeschaft, heb je deze dan soms ontvangen op 7 januari 2009 of echt besteld op 7 januari 2009? Ik vraag dit omdat de ontvangstdatum voor Apple niet de datum is waarop 'het leven van een MacBook' van start gaat, dat is namelijk de factuurdatum en die is weer gelijk aan de verzenddatum (die natuurlijk één of meer dagen voor ontvangst ligt).
Als je jouw MacBook dus op 7 januari 2009 hebt ontvangen en de verzenddatum was bijvoorbeeld 3 of 4 januari 2009, dan ben je helaas te laat met registreren van je AppleCare (maximaal één jaar na aanschaf, dus 3 of 4 januari 2010).

Mocht je jouw MacBook niet bij de Apple Online Store hebben besteld, dan heb ik niets gezegd. :P
In de winkel gekocht; echter kreeg ik vandaag een keurig mailtje dat mijn applecare gekoppeld is aan mijn macbook. :) Volgende x iets minder "living on the edge" met garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
<verwijderen>

[ Voor 104% gewijzigd door B___MAN op 08-01-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42

alienfruit

the alien you never expected

Mag ik vragen hoeveel jullie nou voor een applecare betalen voor bijv. een MBP Unibody? Ik kan alleen maar AppleCare's vinden voor 175euro ipv. de 235euro waarvoor je het in Nederland krijgt. Heb ik het nu verkeerd begrepen dat jullie een stuk minderen betalen dan 175euro? Een verschil van 50euro vind ik zelf wat weinig om het in Amerika te kopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter zoeken op ebay.com , ik zie een appelcare 13' MBP voor 119 dollar = 83 euro bij macman812 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Gisteren AppleCare voor mijn iPod Touch afgesloten, slechts 20 euro :P.

Al zat kapotte iPod Touches langs zien komen bij ons in de APR voor die 20 euro ben ik twee jaar gedekt voor oordopjes, USB kabel en batterij etc en iPod Replacement zodra die kaduk is binnen twee jaar.

Telefonisch support zal ik niet gebruiken.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet ik nu welke ik moet nemen?

Ik heb een MBP 15", zo'n nieuwe, van alluminium. Moet ik nog ergens kijken of het wel past bij mijn versie ofzo?

Ik zie er bijvoorbeeld eentje voor 103 euro. Maar ik vind dat wel erg verdacht laag.. is dat niet gewoon te mooi om waar te zijn? :/

Edit: deze bijvoorbeeld.

Edit: nou, ik heb het gekocht. Nu maar hopen dat het goed komt :X

Edit: het is goedgekeurd door apple :) Ik moest eerst mijn aankoopbewijs opsturen via e-mail.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: kan ik de AC ook registreren als ik geen aanschafbewijs van mijnmacbook meer heb (en hier ook niet aan kan komen)? Op de service site van apple staat de macbook nog wel weergegeven als gedekt, dus binnen het eerste jaar. Maar ik weet dus niet de aanschafdatum (2e eigenaar), moet ik die ergens invullen bij registratie van AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ja gaat allemaal online, je hebt naar mijn weten geen bonnetje nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Je hebt inderdaad je bon/factuur niet nodig om AppleCare te registreren, het hele registratieproces draait meer om je serienummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet waar. Je moet je aankoop datum bevestigen. En dit moet je doen door middel van het scannen en opsturen van je aankoopbewijs.

Het kan ook zijn dat je dit eerder al hebt gedaan, en dat het nu dus niet meer hoeft. Maar ik moest een paar dagen wachten voordat ze mijn aankoopdatum bevestigd hadden. Het kán dus zo zijn dat ze er wel om vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ze vragen er niet om als je 'm op de Apple site hebt gekocht, uiteraard. Misschien ook niet als je 'm hebt geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Nope ik heb niks opgestuurd maar wel mijn 1e macbook teruggebracht naar de APR voor een RMA mss is toen alles geregistreerd (de winkel heeft voor mij een RMA nr. aangevraagd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:08
Kan je ook op een 3jaar oude macbook nog applecare vragen?
Ik heb dit nog nooit gehad, maar ik wil het toch nog enkele jaren gebruiken en de plastiek begint wat scheuren te vertonen.

edit: misschien maar eens iemand een mooie nieuwe topic openen, met wat uitleg en hints.

[ Voor 21% gewijzigd door grwl op 25-01-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 07:48
grwl schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:49:
Kan je ook op een 3jaar oude macbook nog applecare vragen?
Ik heb dit nog nooit gehad, maar ik wil het toch nog enkele jaren gebruiken en de plastiek begint wat scheuren te vertonen.

edit: misschien maar eens iemand een mooie nieuwe topic openen, met wat uitleg en hints.
Nee helaas. Je kunt applecare aanvragen binnen één jaar na aankoop. Je verlengt dan je garantie tot 3 jaar vanaf de datum van aankoop: ik heb bijvoorbeeld in september 2009 een MBP gekocht en afgelopen week op ebay applecare gekocht. Mijn garantie loopt nu tot september 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Iemand ervaring met AC op ebay voor de iphone? Is niet te koop in NL (Europa?) voor de iphone. Waarom niet? Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

remmelt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:50:
Iemand ervaring met AC op ebay voor de iphone? Is niet te koop in NL (Europa?) voor de iphone. Waarom niet? Werkt het dan wel?
Een reden is dat de garantie niet via Apple maar via T-Mobile loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
Kan het zijn dat de goedkeuring van Applecare langer dan een week op zich laat wachten?
Ik heb meer dan een week terug applecare, aangekocht via ebay, geregistreerd bij Apple en deze staat nog steeds op "in progress"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Aha. Dat verklaart wel iets ja. Ik vraag me af of het nuttig is om dan alsnog Applecare te kopen voor mijn Italiaanse simlockvrije 3G. De dekking is wereldwijd, dus ook in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

remmelt schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:31:
Aha. Dat verklaart wel iets ja. Ik vraag me af of het nuttig is om dan alsnog Applecare te kopen voor mijn Italiaanse simlockvrije 3G. De dekking is wereldwijd, dus ook in Nederland...
Maar die wereldwijde dekking geldt dus niet voor iPhones in Nederland, aangezien je defecte iPhones moet inleveren bij T-Mobile en niet bij Apple. En het is natuurlijk nog maar de vraag of T-Mobile een sim-lock vrije iPhone uit Italie gaat aannemen, ook al heb je AppleCare.

Kortom: nee, heeft geen zin imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren via eBay Apple Care voor mn iMac aangeschaft bij verkoper mac.forever.
Kostte $ 74,99, ( € 54,-). Binnen een uur een mail terug met de code en installatieinstructies, dezelfde avond van Apple het registratiecertificaat ontvangen.

Primo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
DanceTrend schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:37:
[...]

Maar die wereldwijde dekking geldt dus niet voor iPhones in Nederland, aangezien je defecte iPhones moet inleveren bij T-Mobile en niet bij Apple. En het is natuurlijk nog maar de vraag of T-Mobile een sim-lock vrije iPhone uit Italie gaat aannemen, ook al heb je AppleCare.

Kortom: nee, heeft geen zin imo.
Denk dat je wel in je recht staat om applecare te claimen in Nederland met je Italiaanse Iphone gezien de vrijheid van goederen en diensten binnen Europa. Maar helaas heeft Apple wel vaker mailing aan dit soort wettelijke afspraken en wijzen ze het standaard af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Even 'n vraagje : ik heb 'n macbookpro early 2008, nooit applecare gehad.
Nu begint hij 'n beetje 'iffy' te doen, het scherm krijgt luie pixels, soms vallen trackpad en keyboard gewoon uit, en krijg ik 'm niet meer uit sleep.
Kan ik dan ook gewoon een applecare scoren op eBay en dan alles laten fixen?
Want weer 300+ euro voor weer 'n nieuwe topcase, wordt me toch 'n beetje gortig :/

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 13-09 08:33
@dode_911,
Dan moet je Mac minder dan een jaar oud/gekocht zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
iMick schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:35:
@dodge_911,
Dan moet je Mac minder dan een jaar oud/gekocht zijn ;).
Okidoki, thx voor de info, dan blijf ik maar wat verderklooien met m'n ouwe mbp en investeer ik 't geld voor applecare volgend jaar wel in 'n nieuwe :D

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
macman812 verkoopt geen applecare meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Doc, ondanks dat je belg bent schijnt er in de europese economische gemeenschap wel 2 jaar garantie te gelden. Ja, ze doen prolly moeilijk, maar zijn eigenlijk wel verplicht om je garantie te geven :)

Het hier over hebbende, heeft er iemand al eens geprobeerd om via een rechtsbijstandsverzekering garantie te claimen op een product dat volgens Apple buiten de garantie viel?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Peter_Aragorn schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:56:
macman812 verkoopt geen applecare meer??
Volgens dit topic is Applecare op Ebay scam. Macman 812 wordt hierin ook genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 16:31
Ik wordt van die berichten toch wel een beetje bang..

De verkoper klonk oprecht en emails werden altijd netjes beantwoord. Dus waarschijnlijk heb ik 158 dollar down the drain gedaan?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Sinners schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:49:
[...]

Volgens dit topic is Applecare op Ebay scam. Macman 812 wordt hierin ook genoemd.
Maar er zijn toch al veel meer mensen die het wél via ebay hebben gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd er bij MM ook op gewezen dat Apple hier blijkbaar wind van heeft gekregen. Klonk niet als een verkoop praatje maar een oprechte waarschuwing. Zit nog te dubben wat te doen.

Kan je overigens via de US Apple store bestellen ? scheelt aardig wat geld ...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 20:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Hmmm... Macman verkoopt inderdaad geen AppleCare meer.

Ik had aangegeven bij AppleCare registratie dat ik een certificaat via de post wilde ontvangen. Na 2 weken was dit nog niet gebeurd en heb ik naar Apple gebeld. Ik heb toen nagevraagd of alles in orde was en ze hebben toen alsnog een certificaat via e-mail gestuurd.

Ik heb dus een certificaat via email ontvangen en hoever kunnen ze je (in het ergste geval) AppleCare weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 13-09 20:34
Beertjeman schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:33:
Hmmm... Macman verkoopt inderdaad geen AppleCare meer.
Misschien is ie eindelijk door z'n voorraad heen, of had ie genoeg van het openmaken van applecaredoosjes :+. Hij is overigens niet met de noorderzon vertrokken, maar hij verkoopt nog gewoon hardware op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik maak me eigenlijk ook niet echt zorgen over dit verhaal, het lijkt mij wel in orde, apple site zegt gewoon dat het werkt.

Heb ook netjes mailbevestiging, van apple

[ Voor 15% gewijzigd door EgoPro op 31-01-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Bij wie kopen jullie apple care nu dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik heb niet alleen bevestiging maar ook al meerdere malen m'n MBP ter reparatie aangeboden en gebeld en altijd was de AC dekking prima in orde, no questions asked. Naast de betaling via ebay heb ik nog nooit hoeven betalen voor reparatie of telefoonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb vrijdag een Macbook Pro 13" gehaald en de avond erop een Applecare gekocht via Ebay bij isellimac voor 88 euro. Vandaag een mailtje gekregen van Apple en heb nu 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
Zaterdag heb ik op E-bay een applecare bij mac-pro18005253888 gekocht. Redelijk vlot waren registratienummer en box-serial gemaild. Op de apple website kreeg ik echter:

"We're sorry, but we are unable to complete your request at this time. Please check your information and try again, or contact us."

Vanavond naar Apple in NL gebeld, na wat uitzoeken gaven ze aan dat deze APP al geregistreerd was. En dat als ik de factuur opstuurde ze zouden kijken wat ze konden doen, maar ze gaven ook aan dat op ebay het een en ander aan nep-codes verkocht wordt en dat ik wel eens opgelicht zou kunnen zijn.

Daarna heb ik Mac-pro gebeld, ik werd hulpvaardig en attent te woord gestaan. Ze hebben me direct de factuur gemaild, die heb ik door gestuurd naar Apple. Mac-pro medewerker was enigszins verbaasd en gaf aan box zaterdag zelf te hebben geopend, en er nu weer bijgepakt en nummers nog eens vergeleken.
(Zijn naam klopte met de email met serienummer, of ze heten daar allemaal hetzelfde...?)

We hebben afgesproken dat we kijken hoe Apple op de factuur reageert, en dat afhankelijk daarvan ik de huidige box opgestuurd krijg, of de box van de nieuwe code die ik krijg als apple het met deze factuur niet oplost.
(Opsturen trouwens naar adres in Californie, waar ik binnenkort toevallig toch heen ga, niet naar NL.)
Vooralsnog heb ik een goed gevoel bij Mac-Pro, denk niet dat ik opgelicht ben. Maar ik moet nog zien hoe het afloopt, Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacMan verkoopt nog wel - in eerste instantie kreeg ik een mail met de vraag wat ik nodig had. Toen ik vervolgens vroeg of ik een factuur erbij kreeg werd ik door MacMan beschuldigd iemand te zijn die op MacRumors zijn naam te grabbel gooit met een of andere complot theorie ... man was niet echt blij. Ik heb uiteraard niks op MacRumors gepost maar heb dus ook geen AppleCare nu :-( Zou iemand mij het adres van isellimac kunnen PM'en dan ga ik die maar proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
appleguys heb ik het bij gekocht en omdat factuur via de post niet goed ging heb ik er ook een via de email gekregen. Ze zijn nog steeds erg reactief dus je zou het daar kunnen proberen!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:36:
appleguys heb ik het bij gekocht en omdat factuur via de post niet goed ging heb ik er ook een via de email gekregen. Ze zijn nog steeds erg reactief dus je zou het daar kunnen proberen!
Kan je mij de contact details PM'en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
En een update, Apple mailde gisteren dat de factuur goed was, maar dat ze onder het nummer er op geen Applecare voor mij konden registreren omdat deze al in hun systeem bekend was. Ze gingen een nieuw nummer voor me aanvragen en mijn systeempje registreren. Ik moest ze 72 uur de tijd geven. Vandaag kreeg ik al een mail dat het geregeld is, en ik zie de status netjes staan, kan de techtool downloaden, het certificaat printen. Dus ik ben helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:49:
[...]

Kan je mij de contact details PM'en ?
helaas:
Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: Iwan M

Hier de gegevens:

John Franks
Auction Director, Everything Mac
eBay ID: everythingmac
john@everythingmac.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Zal ook eens in mijn profile kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:07:
Hoe weet ik nu welke ik moet nemen?

Ik heb een MBP 15", zo'n nieuwe, van alluminium. Moet ik nog ergens kijken of het wel past bij mijn versie ofzo?

Ik zie er bijvoorbeeld eentje voor 103 euro. Maar ik vind dat wel erg verdacht laag.. is dat niet gewoon te mooi om waar te zijn? :/

Edit: deze bijvoorbeeld.

Edit: nou, ik heb het gekocht. Nu maar hopen dat het goed komt :X

Edit: het is goedgekeurd door apple :) Ik moest eerst mijn aankoopbewijs opsturen via e-mail.
Iemand anders een mening over deze seller? Ziet redelijk goed uit..
Ik heb een Unibody MBP 15" en heb nog 90 dagen :P

Hoop snel iets te lezen over welke seller ik nu moet hebben,..,

Gezien er door het topic heen veel veranderd met de tijd... :+

En moet ik na aankoop dus een registratie bewijs en een aankoop bewijs hebben? (Hoe kom ik aan een aankoopsbewijs op ebay ? )

[ Voor 5% gewijzigd door BigJeff op 03-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Everythingmac (John) reageert idd heel snel, vriendelijk en behulpzaam! Daar ga ik voor, thanks voor de tip!

<Update> Inmiddels gekocht vandaag - kreeg weer onmiddellijk reacties van John, echt super! Anyway, betaald met shipping costs en die werden onmiddellijk terug gestort (is op eBay onmiddellijk te zien). Heb ook al een bevestigings certificaat van Apple binnen dat alles in orde is - dus super service! Ik ben een tevreden mens _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 21:33 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:10:
Everythingmac (John) reageert idd heel snel, vriendelijk en behulpzaam! Daar ga ik voor, thanks voor de tip!

<Update> Inmiddels gekocht vandaag - kreeg weer onmiddellijk reacties van John, echt super! Anyway, betaald met shipping costs en die werden onmiddellijk terug gestort (is op eBay onmiddellijk te zien). Heb ook al een bevestigings certificaat van Apple binnen dat alles in orde is - dus super service! Ik ben een tevreden mens _/-\o_
Moest je voor Apple nog een bewijs van aankoop hebben?
En heb je misschien een link naar z'n eBay store, of moet ik eerst even mailen met diegene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gewoon gemaild - daarna alles afgehandeld, hij is erg behulpzaam en correct. De Applecare code op de apple site ingevuld en een kwartier later had ik mijn certificaat al binnen! Je krijgt ook een link om TechTool software te downloaden. Als ik nu op de apple site inlog staat daar keurig mijn code voor de MBP net zoals daar ook mijn duurbetaalde IMac code staat (die ik via Apple had gekocht). Je krijgt overigens wel gewoon een bewijs toegemaild van John. Dus een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:28:
Ik heb hem gewoon gemaild - daarna alles afgehandeld, hij is erg behulpzaam en correct. De Applecare code op de apple site ingevuld en een kwartier later had ik mijn certificaat al binnen! Je krijgt ook een link om TechTool software te downloaden. Als ik nu op de apple site inlog staat daar keurig mijn code voor de MBP net zoals daar ook mijn duurbetaalde IMac code staat (die ik via Apple had gekocht). Je krijgt overigens wel gewoon een bewijs toegemaild van John. Dus een aanrader.
Gaat het dan nog wel via e-Bay+PayPal zodat je die geld terug garantie hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigJeff schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:41:
[...]

Gaat het dan nog wel via e-Bay+PayPal zodat je die geld terug garantie hebt ?
Yep - Ik kreeg dus vrijwel gelijk mijn verzendkosten terug gestort, dit kan je gelijk zien in PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasebeer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08-2022
Hi,

Ik ben nieuw hier en heb e.e.a. gelezen over het kopen van een APP via ebay. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen bij everythingmac. Ik heb 'm op ebay gezocht maar kan 'm niet vinden.
Kan iemand mij verder helpen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
hasebeer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:55:
Hi,

Ik ben nieuw hier en heb e.e.a. gelezen over het kopen van een APP via ebay. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen bij everythingmac. Ik heb 'm op ebay gezocht maar kan 'm niet vinden.
Kan iemand mij verder helpen..?
Gewoon even mailen naar het eerder genoemde email adres:

john@everythingmac.net

Heb ik zojuist ook gedaan, heel snel antwoord en binnen een half uur was alles rond :D
Mijn Macbook Pro kan weer mee tot mei 2012 _/-\o_

Echt een super seller, een enorme aanrader, de manier waarop hij zaken doet is iets dat je niet vaak meer ziet ;)

Left a smile on my face :D
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste