Het Games Import topic

Pagina: 1 ... 8 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik hoop dat Play snel overschakelt op een andere bezorgdienst dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33

-d-

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:31:
[...]

Ik kan je met een gerust hart vertellen dat ik heel goed weet wat ik op mijn beeldscherm heb zien staan, dus geen onzin, wat denk jij nou?!
Gebruik google eens en je zult je ogen uitkijken hoeveel mensen vergelijkbare problemen kennen.

Jij gelooft volgens mij nog in sprookjes, alsjeblieft zeg...Grow up!
Ik bestel al sinds 2001 bij Play (toen heetten ze nog Play247.com), heb meer dan 250 bestellingen gedaan bij ze en al sinds 2001 staat die cancel knop er gewoon hoor. Zodra je order in packaging/preparing gaat kan je hem niet meer cancellen. Anders kan dat gewoon. Ik heb al vaak gecancelled, en het werkt prima.

Natuurlijk hebben mensen 'problemen' met Play. Elk bedrijf heeft ontevreden klanten. En het zijn nou altijd die paar ontevreden klanten die het hardste gaan gillen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

McVirusS schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:35:
Ik hoop dat Play snel overschakelt op een andere bezorgdienst dan.
Ja, dat hoop ik ook (hoewel dit 'probleem' nu is opgelost sinds ik niet meer in NL woon). Misschien kan er een soort van gezamelijk klacht vanuit de Nederlandse klanten gestuurd worden (want dit probleem lijkt alleen in NL voor te komen).

Als wij bij Royal Mail gaan klagen (individueel) doen ze er niks mee, maar als de klacht naar RM vanuit Play geinitieerd kan worden wordt er misschien wel wat aan gedaan. Ik acht de kans klein, maar goed, niet geschoten is altijd mis ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -d- op 16-01-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

-d- schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:51:
[...]

Ik bestel al sinds 2001 bij Play (toen heetten ze nog Play247.com), heb meer dan 250 bestellingen gedaan bij ze en al sinds 2001 staat die cancel knop er gewoon hoor. Zodra je order in packaging/preparing gaat kan je hem niet meer cancellen. Anders kan dat gewoon. Ik heb al vaak gecancelled, en het werkt prima.

Natuurlijk hebben mensen 'problemen' met Play. Elk bedrijf heeft ontevreden klanten. En het zijn nou altijd die paar ontevreden klanten die het hardste gaan gillen op internet.
Ik kan die hele cancel button van hun helemaal niet vinden.

Sinds 10/11/2008 heb ik fallout 3 in bestelling staan, volgens het overzicht staat hij op Processing. Contact op nemen met hun is niet mogelijk, ik krijg helemaal geen response. De bestelling annuleren kan kennelijk ook niet.
Ik heb vorige maand dan ook gewoon Fallout ergens anders gekocht. En ik stuur deze wel terug zodra ik hem binnen heb. Tenminste als hij nog komt.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik wacht nu al heel lang op ME bij hmv.com, ben bang dat t pakje onderweg ergens is verloren. Ik heb ze gemaild en na 3dagen kreeg ik dit antwoord:
Thank you for your email.

I can confirm that the PS3 game titled "Mirror's Edge" was dispatched to
your address on the 28.12.2008. Most items do arrive within 5-7 days from
us posting them to you. Having said that, delays do sometimes occur within
the mailing system, and we would ask that you wait a total of 21 days for
the delivery to be made.

The last estimated date of arrival for this package is the 19.1.2009.
Should you not have received the goods by this date, please contact us back
as soon as possible.
Op zich nog wel netjes vind ik. Hopen dat ie alsnog binnenkomt, anders sturen ze er nog 1 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toevallig weet ik dat een groot deel van de gewone briefpost van de Royal Mail in Nederland wordt afgehandeld door SelektMail. Bij SelektMail komt dit binnen op HQ, vanuit daar wordt 2 x per week een zending gemaakt die dan naar verschillende depots gaat. Vanuit die depots wordt de post naar de bezorgers gebracht en die hebben dan nog 3 dagen de tijd om het weg te lopen. Hier heb je dus al een aardig deel van je verzendtijd.

Verder weet ik uit betrouwbare bronnen dat de postverwerking bij Selektmail niet altijd even betrouwbaar verliep, doordat de post door freelance bezorgers en postsorteerders gedaan wordt wilde er daar nog wel eens iets "verloren" raken. of dit voor selektvracht ook geldt weet ik niet, maar ook daar is het zo dat er 2 keer per week bezorgd wordt.

Het zeuren op Play.com heeft dus weinig zin, dit komt eerder door de slechte contracten/afspraken die gemaakt zijn door Royal Mail met Selektmail ipv gewoon te kiezen voor TNT oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 16-01-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Hey all,

Kan iemand mij vertellen of de games aangeboden bij cdwow voorzien zijn van een EU inlay? Ik weet dat niet iedereen hier veel waarde aan hecht, maar de reden voor mij om bijv. geen UK spellen te kopen, is toch het afwijkende hoesje Vandaar mijn vraag, omdat zover ik kan zien de spellen bij cdwow gewoon EU versies zijn zoals ze ook hier in Nederland worden verkocht.

Let me know!

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-d- schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:51:
[...]

Net als jij bestel ik ook jaren bij Play, heb alleen geen idee hoelang ik dat al doe....

Vrij snel na mijn bestelling heb ik deze proberen te annuleren, wat me met geen mogelijkheid lukte.
Toen heb ik direct een mail gestuurd. Dat ik dan 24 uur later een mailtje krijg dat mijn bestelling verzonden is, vind ik nogal een vage bedoening.

Wanneer je je klachten niet binnen 24 uur kan afhandelen, zet er dan ook geen mailadres neer.

Waarom kan ik overal in de UK, met gemak mijn orders annuleren, loop ik niet tegen dezelfde klachten aan die ik heb met Play?

Om je een ander voorbeeld te geven..

Voor de kerstdagen heb ik verschillende bestellingen gedaan via andere online zaken uit de UK, deze had ik na ongeveer een week binnen, dat is via Play bij mij nog nooit voorgekomen.
Zelfs bestellingen van Dealextreame, Play-asia en Videogamesplus komen bij mij eerder aan.

Om je een lol te doen, het enige positieve wat ik over Play kan zeggen, mijn bestellingen zijn tot nu toe altijd aangekomen.

Je moet weten, dat ik ook altijd mijn blijdschap deel, wanneer ik tevreden ben met de gedane online zaken!
Ik moet de ontevreden klant, die helemaal blij wordt van een negatieve ervaring nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
sander- schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:20:
Toevallig weet ik dat een groot deel van de gewone briefpost van de Royal Mail in Nederland wordt afgehandeld door SelektMail. Bij SelektMail komt dit binnen op HQ, vanuit daar wordt 2 x per week een zending gemaakt die dan naar verschillende depots gaat. Vanuit die depots wordt de post naar de bezorgers gebracht en die hebben dan nog 3 dagen de tijd om het weg te lopen. Hier heb je dus al een aardig deel van je verzendtijd.

Verder weet ik uit betrouwbare bronnen dat de postverwerking bij Selektmail niet altijd even betrouwbaar verliep, doordat de post door freelance bezorgers en postsorteerders gedaan wordt wilde er daar nog wel eens iets "verloren" raken. of dit voor selektvracht ook geldt weet ik niet, maar ook daar is het zo dat er 2 keer per week bezorgd wordt.

Het zeuren op Play.com heeft dus weinig zin, dit komt eerder door de slechte contracten/afspraken die gemaakt zijn door Royal Mail met Selektmail ipv gewoon te kiezen voor TNT oid.
Ben ik niet met je eens dat het zeuren weinig zin heeft. Als Play genoeg klachten binnenkrijgt dan hoort Royal Mail dat echt wel. Als Royal Mail dan weer genoeg klachten krijgt wordt Selektmail gewoon geditched als partner lijkt mij.

Echt bizar dat een pakketbezorgbedrijf zo slecht te werk kan gaan. Hou je toch uiteindelijk geen klanten meer over?

En ook slecht voor Play.com, ik bijvoorbeeld ben nu stuk huiveriger om iets bij Play te bestellen. Terwijl ik in het verleden behoorlijk veel bij hun heb besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door McVirusS op 16-01-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Ik ben nu even in Southampton ( UK ) voor mijn werk en heb net bij een Filiaal van GAME
een pre-owned versie van PES2008 gekocht voor 4,98 pond.
En bij een winkel van CURRY's heb ik Devil May Cry 4 gekocht nieuw voor 9,97 pond ;)
Beide zijn voor mijn PS3.

[ Voor 9% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-01-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

DMN

Besteld bij Play.com
FarCry2 (PS3)
Besteld 24-12-08
Verstuurd 03-01-09
Ontvangen 16-01-09, waarbij de beloofde maximale 10 dagen voor verzending dus ruim overschreden zijn.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43
tolgaliya schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:37:
Hey all,

Kan iemand mij vertellen of de games aangeboden bij cdwow voorzien zijn van een EU inlay? Ik weet dat niet iedereen hier veel waarde aan hecht, maar de reden voor mij om bijv. geen UK spellen te kopen, is toch het afwijkende hoesje Vandaar mijn vraag, omdat zover ik kan zien de spellen bij cdwow gewoon EU versies zijn zoals ze ook hier in Nederland worden verkocht.

Let me know!

Grtz.
Wat bedoel je precies, onlangs spellen binnen, en zijn in het Engels, maar spel zelfs schakelt naar de taal van je PS3.

enne...grtz hoeft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gpXtreme schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:09:
Besteld bij Play.com
FarCry2 (PS3)
Besteld 24-12-08
Verstuurd 03-01-09
Ontvangen 16-01-09, waarbij de beloofde maximale 10 dagen voor verzending dus ruim overschreden zijn.
Er staat 5-7 werkdagen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

DMN

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:41:
[...]

Er staat 5-7 werkdagen op de website.
Hier staat 7-10 dagen aangegeven voor o.a. NL:

http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=del

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Yippie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:31:
[...]

Wat bedoel je precies, onlangs spellen binnen, en zijn in het Engels, maar spel zelfs schakelt naar de taal van je PS3.

enne...grtz hoeft niet
Ik d8 vrij duidelijk te zijn, maar nog even voor jou dan: het valt mij op dat UK spellen net een andere hoes (inlay) hebben, hetzij een andere visual maar vaak ook een PG rating aan de voorzijde. Ik vroeg mij dus af of de spellen die cdwow verkoopt, voorzien zijn van een Nederlandse hoes of ook de UK hoezen?

Overigens bepaal ik zelf wel of ik mijn bericht afsluit met groeten.

GRTZZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
tolgaliya schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:37:
Hey all,

Let me know!

Grtz.
Het spel dat ik bij cdwow.nl had besteld werd verzonden uit Australie en was een regio 4 spel. Hoes was in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
tolgaliya schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:38:
[...]

Ik d8 vrij duidelijk te zijn, maar nog even voor jou dan: het valt mij op dat UK spellen net een andere hoes (inlay) hebben, hetzij een andere visual maar vaak ook een PG rating aan de voorzijde. Ik vroeg mij dus af of de spellen die cdwow verkoopt, voorzien zijn van een Nederlandse hoes of ook de UK hoezen?

Overigens bepaal ik zelf wel of ik mijn bericht afsluit met groeten.

GRTZZ.
In dat geval, is het antwoord ja, er is een PEGI rating.

met betrekking tot het groeten, raad ik je even aan het Algemeen beleid er op na te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Kon toch zeker weten dat het eerst op 5-7 werkdagen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Videogamesplus.ca
Megaman Maverick Hunter X (PSP)
Besteld 07-01-09
Verstuurd 08-01-09
Ontvangen 15-01-09

HMV.com
Mirror's Edge (PS3)
Besteld 25-12-08
Verstuurd 27-12-08
Ontvangen 17-01-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Play.co.uk

Lord of the Ring ; Conquest
Verzonden ; 14-01-09
Aangekomen ; 17-01-09
Bestemming ; Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
maartend schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:14:
Play.co.uk

Lord of the Ring ; Conquest
Verzonden ; 14-01-09
Aangekomen ; 17-01-09
Bestemming ; Nederlands
Play kan het dus wel, waar kwam die vandaan ?
Denk dat de posterijen het gewoon heel druk hebben gehad in de periode voor de feestdagen.
Ben benieuwd naar de verkoopcijfers.

Amazon.co.uk bij verre mijn favoriet
The Dark Night 2 disc special editon BluRay
Besteld: 15-01-09
Verzonden: 16-01-09
Verwacht: 20/21-01-09
Aangekomen: 17-01-09 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
blahdvd (en consorten) wordt mijn nieuwe hoofdleverancier.....ok, amazon ook nog ;)

Donderdagochtend LBP besteld, diezelfde middag dispatched en vandaag al in de brievenbus mogen vinden....F*** de rest, waar ik in december 3 tot 4 weken heb moeten wachten (en dat het druk was tijdens kerst, is niet mijn probleem).

Another happy customer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie

Op de NL site van RM staat ook het eea, zij besteden het wellicht uit aan de goedkoopste partij.
Maar de schuld gelijk bij selektmail leggen lijkt me ook overdreven zonder de feiten te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

thehut.com
Company of Heroes & Warcraft III: the Frozen Throne
besteld: 02-01-09
verzonden: 08-01-09
ontvangen: 14-01-09

Dawn of War: Soulstorm
besteld: 02-01-09
verzonden: 05-01-09
ontvangen: 15-01-09

Die laatste duurde dus iets langer dan beloofd. Echter, ben ik een grote jongen en kan best een beetje geduld opbrengen voor games die de helft kosten dan bij de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Yippie schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:29:Play kan het dus wel, waar kwam die vandaan?
Denk dat de posterijen het gewoon heel druk hebben gehad in de periode voor de feestdagen.
Ben benieuwd naar de verkoopcijfers.

Amazon.co.uk bij verre mijn favoriet
The Dark Night 2 disc special editon BluRay
Besteld: 15-01-09
Verzonden: 16-01-09
Verwacht: 20/21-01-09
Aangekomen: 17-01-09 :+
In dit geval vind ik 't niet gek, die willen graag af van en spel als conquest xD Maar 3dagen is wel erg snel :o

Veel plezier met je steelcase edition van Batman, ik heb 'm zelf ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19

Hee bedankt voor je reply. Gisteren kwam eindelijk iemand aan met het pakketje. Persoonlijk vind ik het geen porum, iemand komt in zn eigen kleding & auto mijn pakketje afleveren. Komt niet erg betrouwbaar over imo. Maar iig, ze zijn er :) 1tje niet in seal vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
Ik heb m'n bestelling van game.co.uk nog steeds niet binnen. Deze is verzonden op 08-01 maar ik heb tot op heden nog niets ontvangen. Moet ik me al zorgen gaan maken of is deze lange(re) levertijd niet uitzonderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djurbus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:57:
Ik heb m'n bestelling van game.co.uk nog steeds niet binnen. Deze is verzonden op 08-01 maar ik heb tot op heden nog niets ontvangen. Moet ik me al zorgen gaan maken of is deze lange(re) levertijd niet uitzonderlijk?
Lange levertijden uit Engeland komen vaker voor dan meeste denken/hopen. Kijk even op de website wat de verlooptijd is voordat je een email kan sturen dat zij er achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:56
Ik heb vrijdagavond laat een PS3 headset besteld bij gamestation.co.uk.

De status staat nu nog op creditcard checking of zoiets. Laat hier nog wel weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Djurbus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:57:
03/01/2009 Een viertal spellen besteld bij Game.co.uk, 1 nieuw, 3 pre-owned. Zouden allemaal geschikt zijn voor "immediate dispatch".
06/01/2009 2 van de 4 spellen verstuurd vandaag.
07/01/2009 1 spel verstuurd
08/01/2009 laatste spel verstuurd
12/01/2009 De 2 spellen van 06/01 ontvangen

Ik zit dus ook nog te wachten op de spellen van 07/01 en 08/01....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11
Dit topic is nu meer een levertijden topic geworden. ;( Inmiddels weet iedereen nu wel dat play.com wat langer duurt dan de andere shops in de UK.

Waar zijn de mooie aanbiedingen gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kimo schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:58:
Dit topic is nu meer een levertijden topic geworden. ;( Inmiddels weet iedereen nu wel dat play.com wat langer duurt dan de andere shops in de UK.

Waar zijn de mooie aanbiedingen gebleven?
Die zijn nu moeilijker te vinden. Moet wel zeggend dat ik al een tijd loer bij gameplay.co.uk op de officiële headset die maar 18 pond kost.

En ze hebben ook nog eens de goedkoopste DS3 controller 32.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Bij shopto.net is resistance maar 20 pond. Maar sinds de release staat er het volgende:
We have temporarily stopped taking pre orders due to high demand. If you have Pre-Ordered we will dispatch your copy as soon as we receive the product.

Dit houd me toch een beetje tegen om Killzone 2 daar te pre orderen die is daar namelijk het goedkoopste 33 pond. Maar als je kijkt hoe het bij resistance gaat. Beetje vreemd dat deze nu nog steeds niet te krijgen is bij shopto.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:03:
[...]

Die zijn nu moeilijker te vinden. Moet wel zeggend dat ik al een tijd loer bij gameplay.co.uk op de officiële headset die maar 18 pond kost.
Voor 2 pond meer is die wel op voorraad bij andere shops in de UK

[ Voor 8% gewijzigd door supercop7373 op 18-01-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Kimo schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:16:
Bij shopto.net is resistance maar 20 pond. Maar sinds de release staat er het volgende:
We have temporarily stopped taking pre orders due to high demand. If you have Pre-Ordered we will dispatch your copy as soon as we receive the product.

Dit houd me toch een beetje tegen om Killzone 2 daar te pre orderen die is daar namelijk het goedkoopste 33 pond. Maar als je kijkt hoe het bij resistance gaat. Beetje vreemd dat deze nu nog steeds niet te krijgen is bij shopto.net.
Ik vermoed dat zij gewoon een deal hebben gemaakt met hun leverancier: x aantal spellen tegen prijs y. Tot nu toe hebben ze x nog niet gehaald dus bestellen ze het spel ook nog niet want anders moeten ze meer betalen.Hartstikke leuk dat het zo goedkoop kan, maar dan moet je wel een aantal community buys doen om dat aantal maar te halen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weer een order van Play niet aangekomen. Op 28.12 is Mirror's Edge verzonden maar nog steeds niet binnen. Had voor mezelf besloten dan een refund te vragen en dan niet meer bij Play te bestellen.

De refund is inmiddels aangevraagd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:46:
Weer een order van Play niet aangekomen. Op 28.12 is Mirror's Edge verzonden maar nog steeds niet binnen. Had voor mezelf besloten dan een refund te vragen en dan niet meer bij Play te bestellen.

De refund is inmiddels aangevraagd.
Ik vermoed dat die wel nog te voorschijn zal komen in je bus. Nuja, gelukkig is play losjes in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Yippie schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:49:
[...]

Op de NL site van RM staat ook het eea, zij besteden het wellicht uit aan de goedkoopste partij.
Maar de schuld gelijk bij selektmail leggen lijkt me ook overdreven zonder de feiten te kennen.
Ik ken de feiten dus wel en weet hoe lang het handling traject van selektmail duurt... En wat ik in mijn post schetste was een ideaalsituatie. Het gebeurd ook vaak genoeg dat bijv een pakket verkeerd gesorteerd is en dus eerst bij een ander depot terecht komt. Dan wordt het pas bij de volgende zending opgehaald door de vrachtwagen en dan weer opnieuw gesorteerd en weer naar het goede depot gestuurd, kortom 1 week vertraging. Daarnaast zijn er ook bezorgers die maar 1 keer per week wegrijden, omdat ze bijv in een buitengebied wonen en voor 15 poststukken geen zin hebben om 10 km extra te fietsen, die sparen het dan van 1 week op en doen het dan ineens.

Dit zijn geen aannames, dit zijn feiten over het bezorgproces. Dit verklaard voor een groot deel de levertijden via Royal Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Laatst online: 28-08 10:01
Heb net 4 BD besteld bij amazon.uk maar ik snap niet echt hoe ze daar tot hun prijs komen die je moet betalen. het was namelijk iets hoger dan ik zelf had uitgerekend :?

Heb het toch gedaan want het was nog goedkoop en het schilde niet veel maar toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon heeft Buzz! Quiz TV Special Edition with Wireless Buzzers eindelijk op voorraad. Voor £42.99. Alleen met VAT en verzend kosten komt het op €56 met de huidige koers.

Play.com heeft het ook op voorraad. Daar is het €65

In de NL shops kost het minimaal €79,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Nico111 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:54:
Heb net 4 BD besteld bij amazon.uk maar ik snap niet echt hoe ze daar tot hun prijs komen die je moet betalen. het was namelijk iets hoger dan ik zelf had uitgerekend :?

Heb het toch gedaan want het was nog goedkoop en het schilde niet veel maar toch apart.
De prijzen op Amazon.co.uk zijn incl 15% BTW. Stuur je de zending naar Nederland, dan vindt er nog een correctie plaats naar 19% BTW. Daarom liggen de prijzen uiteindelijk (iets) hoger.

Andersom werkt het overigens ook, als ik bij Amazon.de naar Luxemburg stuur betaal ik weer minder dan op de site staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:27:
Amazon heeft Buzz! Quiz TV Special Edition with Wireless Buzzers eindelijk op voorraad. Voor £42.99. Alleen met VAT en verzend kosten komt het op €56 met de huidige koers.

Play.com heeft het ook op voorraad. Daar is het €65

In de NL shops kost het minimaal €79,95.
Zitten de Nederlandse vragen op hetzelfde schijfje? Of heb je dan alleen de Engelse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:35:
[...]

Zitten de Nederlandse vragen op hetzelfde schijfje? Of heb je dan alleen de Engelse?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:35:
[...]

Durf ik je niet met 100% te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
-d- schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:03:
[...]

De prijzen op Amazon.co.uk zijn incl 15% BTW. Stuur je de zending naar Nederland, dan vindt er nog een correctie plaats naar 19% BTW. Daarom liggen de prijzen uiteindelijk (iets) hoger.

Andersom werkt het overigens ook, als ik bij Amazon.de naar Luxemburg stuur betaal ik weer minder dan op de site staat ;)
Ah nu snap ik het. Bedankt. Ik snapte al niet waar die paar extra ponds vandaan kwamen. Ik dacht al het zal wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
sander- schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:52:
[...]

Ik ken de feiten dus wel en weet hoe lang het handling traject van selektmail duurt... En wat ik in mijn post schetste was een ideaalsituatie. Het gebeurd ook vaak genoeg dat bijv een pakket verkeerd gesorteerd is en dus eerst bij een ander depot terecht komt. Dan wordt het pas bij de volgende zending opgehaald door de vrachtwagen en dan weer opnieuw gesorteerd en weer naar het goede depot gestuurd, kortom 1 week vertraging. Daarnaast zijn er ook bezorgers die maar 1 keer per week wegrijden, omdat ze bijv in een buitengebied wonen en voor 15 poststukken geen zin hebben om 10 km extra te fietsen, die sparen het dan van 1 week op en doen het dan ineens.

Dit zijn geen aannames, dit zijn feiten over het bezorgproces. Dit verklaard voor een groot deel de levertijden via Royal Mail.
En hoe ken je die feiten dan wel ?

Verkeerd gesorteerd, gebeurt bij elke postbezorger.
Alle grotere postbedrijven werken zo, s'morgens bezorgen, s'middags ophalen, s'avonds uitsorteren, s'nachts rijden/vliegen etc.

RM kiest zijn eigen partner om zijn werk uit te besteden, dit zal ongetwijfeld met de prijs te maken hebben.
Dat de betreffende partner dan niet zo hard loopt lijkt me logisch, maar als ze zich niet aan de afspraak zouden houden, denk je dat ze dan het werk voor de betreffende opdrachtgever mogen blijven doen ?

Uitgaande van jou theorie, stel RM doet er 1 week over om het pakket hier in NL te krijgen.
Vervolgens wordt blijkbaar bijna elk pakketje eerst verkeerd gesorteerd, en duurt het vervolgens nog x aantal dagen voordat in dit geval SM gaat bezorgen.

RM is al traag sinds jaren, ook toen ze nog met TNT samenwerkten.
Dat stamde nog uit de oude postdeals tussen de verschillende PTT's, waarbij ze elkaar het werk overhandigden. Wat is veranderd, is dat er nu wel alternatieven zijn.

Shopto kiest ervoor alles aangetekend te doen bjiv. scheelt ze wellicht klanten omdat de verschepingskosten relatief duur uitvallen. Maar wel minder gezeur achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:52
-d- schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:03:
[...]

Ik heb van de week Thrillville: off the rails besteld bij Amazon.co.uk, maar ik betaal in ponden gewoon de prijs + verzendkosten zoals die vermeld staan (saampjes iets van 15 euro). Als je iets koopt binnen de EU betaal je gewoon de prijs inclusief BTW zoals die in het land van aankoop gelden. Amazon.co.uk *mag* zelf de belasting niet anders berekenen voor klanten binnen de EU dan voor klanten binnen het VK. Binnen de EU wordt de BTW afgedragen in het land van aankoop. Wat je wel kunt hebben in niet-eurolanden zoals Engeland, is dat de omrekenkoers van pond naar euro zoals je creditcardmaatschappij of Paypal die rekenen afwijkt van de officiele koers (in het voordeel van de bank, uiteraard ;)). En je hebt natuurlijk de verzendkosten, die kunnen verschillend zijn bij Amazon zelf of bij winkels die via Amazon verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Of-Aaargh op 19-01-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

evdakker schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:04:
[...]

Ik heb van de week Thrillville: off the rails besteld bij Amazon.co.uk, maar ik betaal in ponden gewoon de prijs + verzendkosten zoals die vermeld staan (saampjes iets van 15 euro). Als je iets koopt binnen de EU betaal je gewoon de prijs inclusief BTW zoals die in het land van aankoop gelden. Amazon.co.uk *mag* zelf de belasting niet anders berekenen voor klanten binnen de EU dan voor klanten binnen het VK. Binnen de EU wordt de BTW afgedragen in het land van aankoop. Wat je wel kunt hebben in niet-eurolanden zoals Engeland, is dat de omrekenkoers van pond naar euro zoals je creditcardmaatschappij of Paypal die rekenen afwijkt van de officiele koers (in het voordeel van de bank, uiteraard ;)). En je hebt natuurlijk de verzendkosten, die kunnen verschillend zijn bij Amazon zelf of bij winkels die via Amazon verkopen.
http://www.amazon.co.uk/g...lay.html?nodeId=502576#eu
VAT for EU customers outside the UK

Amazon.co.uk is required by law to collect VAT on orders for goods (including e-Books) dispatched to most countries within the European Union. For EU customers outside of the UK, amounts of VAT charged are in accordance with the local legislation in each country. For customers with a delivery address within the EU, VAT charges for your order will be itemised on the last page of your order, in the e-mail confirmation of your order and on the invoice dispatched with your order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Bizar! Dit is de eerste buitenlandse webwinkel die ik tegenkom die op deze manier BTW berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Yippie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:51:
[...]

En hoe ken je die feiten dan wel ?

Verkeerd gesorteerd, gebeurt bij elke postbezorger.
Alle grotere postbedrijven werken zo, s'morgens bezorgen, s'middags ophalen, s'avonds uitsorteren, s'nachts rijden/vliegen etc.

RM kiest zijn eigen partner om zijn werk uit te besteden, dit zal ongetwijfeld met de prijs te maken hebben.
Dat de betreffende partner dan niet zo hard loopt lijkt me logisch, maar als ze zich niet aan de afspraak zouden houden, denk je dat ze dan het werk voor de betreffende opdrachtgever mogen blijven doen ?

Uitgaande van jou theorie, stel RM doet er 1 week over om het pakket hier in NL te krijgen.
Vervolgens wordt blijkbaar bijna elk pakketje eerst verkeerd gesorteerd, en duurt het vervolgens nog x aantal dagen voordat in dit geval SM gaat bezorgen.

RM is al traag sinds jaren, ook toen ze nog met TNT samenwerkten.
Dat stamde nog uit de oude postdeals tussen de verschillende PTT's, waarbij ze elkaar het werk overhandigden. Wat is veranderd, is dat er nu wel alternatieven zijn.

Shopto kiest ervoor alles aangetekend te doen bjiv. scheelt ze wellicht klanten omdat de verschepingskosten relatief duur uitvallen. Maar wel minder gezeur achteraf.
Ik ken die feiten uit eerste hand, oftewel ik heb het zelf meegemaakt omdat ik er bij was, week in week uit gedurende ruim een jaar.

En het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat dit proces zo traag verloopt, maar ik geef alleen aan waar alle mogelijke vertragende factoren zitten. Uit ervaring weet ik dat deze post uit buitenland die ongecodeerd is en niet onder de grote partijen valt veel vaker slecht gesorteerd aangeleverd werd dan andere post.

Maar, je hoeft dit niet van me aan te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Weer een aanbieding:

20 euro Fifa 09

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ben een Pes fan en had die besteld op 28-12 maar heb gisteren kunnen aangeven dat ik hem nog niet heb gehad bij play.com. Dus ik heb hem opnieuw besteld ipv refund. Maar ik heb toch die Fifa maar besteld bij The Hut omdat een hoop vrienden hem hebben. Heb er ook gelijk COD 4 GOTY bij gedaan.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Bij die FIFA aanbieding staat nu (al):
Availability: Usually despatched within 2-4 weeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Das nou grappig... kom ik thuis en ligt er een exemplaar van PES 2009. Terwijl ik ook een mailtje heb gehad dat ze hem opnieuw zullen dispatchen... tja .. wat te doen O-) ..

Kan nu iig 2-4 weken wel overbruggen voor fifa.. die heb ik toch alleen maar gekocht voor vrienden.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Aan de ene kant wel netjes om m te cancellen. Maar als ie al verstuurd kan je straks gaan betalen om t weer terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik bij Play.com , kan ik dan met mijn Nederlandse Creditcard wel met ponden betalen? Scheelt namelijk nogal een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Gumball schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:17:
Als ik bij Play.com , kan ik dan met mijn Nederlandse Creditcard wel met ponden betalen? Scheelt namelijk nogal een hoop.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gameplay.co.uk bestel ik echt nooit meer, pakje zou nu al 21 dagen onderweg zijn vanuit de freaking UK, terwijl via Play of andere sites het hooguit 1 week duurt :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riklommert
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-11-2014
Heeft iemand ook al een psp besteld uit UK. Zo ja waar en hoe zit het met de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:17:
Ik meen dat Play een eerlijke wisselkoers hanteren bij Europrijzen. Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:40:
[...]

Ik meen dat Play een eerlijke wisselkoers hanteren bij Europrijzen. Niet?
Nee, de pond is nog steeds zo'n 1,60 1,30 ipv. de 1,08 die een pond kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
sander- schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:43:
[...]

Ik ken die feiten uit eerste hand, oftewel ik heb het zelf meegemaakt omdat ik er bij was, week in week uit gedurende ruim een jaar.

En het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat dit proces zo traag verloopt, maar ik geef alleen aan waar alle mogelijke vertragende factoren zitten. Uit ervaring weet ik dat deze post uit buitenland die ongecodeerd is en niet onder de grote partijen valt veel vaker slecht gesorteerd aangeleverd werd dan andere post.

Maar, je hoeft dit niet van me aan te nemen :)
Kijk dat is al een stuk genuanceerder, of zo komt het in ieder geval op mij over.
Ik zei overigens niet dat het niet zo gebeurd zoals jij zegt, alleen dat het dan wel een bewuste keus is van de betreffende partij.

Amazon heeft zijn zaker beter voor elkaar bijv., die stuurt het in bulk naar een lokale vertegenwoordiging, al dan niet ingehuurd. Die bieden het dan weer los aan bij TNT voor het laatste traject. Waarom RM dit niet voor elkaar kan krijgen ? Denk dat het antwoord is: geld cq kosten

Aan de andere kant, zou je bereid zijn 2x zoveel verzendkosten te betalen om het sneller in huis te hebben...
Bij de een duurt het langer dan de ander, bij de een is het goedkoper dan de ander.
Dat is nou het mooie van ervaringen uitdelen in forums als deze.

Ik zit ook in het wereldje van logistics, mocht je je dat afvragen.

Nu een grouphug ? :+

[ Voor 41% gewijzigd door Yippie op 20-01-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Yippie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:49:
[...]

Kijk dat is al een stuk genuanceerder, of zo komt het in ieder geval op mij over.
Ik zei overigens niet dat het niet zo gebeurd zoals jij zegt, alleen dat het dan wel een bewuste keus is van de betreffende partij.

Amazon heeft zijn zaker beter voor elkaar bijv., die stuurt het in bulk naar een lokale vertegenwoordiging, al dan niet ingehuurd. Die bieden het dan weer los aan bij TNT voor het laatste traject. Waarom RM dit niet voor elkaar kan krijgen ? Denk dat het antwoord is: geld cq kosten

Aan de andere kant, zou je bereid zijn 2x zoveel verzendkosten te betalen om het sneller in huis te hebben...
Bij de een duurt het langer dan de ander, bij de een is het goedkoper dan de ander.
Dat is nou het mooie van ervaringen uitdelen in forums als deze.

Ik zit ook in het wereldje van logistics, mocht je je dat afvragen.

Nu een grouphug ? :+
Klopt, amazon werkt ideaal. Ik had laatst paar games besteld, kreeg ze in 2 shipments. 1 had ik 2 dagen later al in huis, afzendadres was in duitsland. Andere kwam wel uit UK en duurde wat langer.

Ennuh, ik hoef niet te knuffelen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Angeloonie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:27:
....terwijl via Play of andere sites het hooguit 1 week duurt :(
Dan heb je mazzel. Mijn laatste twee bestellingen bij Play zijn _nooit_ aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 07:46

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tranzy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:05:
Das nou grappig... kom ik thuis en ligt er een exemplaar van PES 2009. Terwijl ik ook een mailtje heb gehad dat ze hem opnieuw zullen dispatchen... tja .. wat te doen O-) ..

Kan nu iig 2-4 weken wel overbruggen voor fifa.. die heb ik toch alleen maar gekocht voor vrienden.
Tja, het is wel zo netjes om het terug te sturen of de opdracht te cancelen. Zij gaan ook uit van jou eerlijkheid en daarom sturen ze het spel nog een keer op. Anders zou ik zelf het gevoel krijgen dat ik de goede service van play.com een beetje een oor aan naai. Maar iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf beslissen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Grid €23,99 play.com, 360 en PS3 versie.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
HMV.com
09-01 Besteld Dualshock3 controller (voor £37.49 inclusief verzenden)
12-01 Verstuurd
20-01 Ontvangen

11 dagen dus

Wacht nog steeds op order via Amazon (wel via een seller: GAMEZONE) die verstuurd is op 06-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Overigens nog even een positieve reactie op Play.com. Nadat Play.com er in dit topic en ook in het X360 topic er aardig van langs heeft gekregen. Voor 3 weken terug heb ik er 3 spellen besteld en is er uiteindelijk maar 1 in de bus beland. Gisteren kon ik deze spellen als niet ontvangen opgeven en ze hebben direct vandaag al 2 gratis nieuwe exemplaren opgestuurd. Hoewel ik daarmee mijn spellen nog niet heb vind ik toch wel een erg nette service van Play.com.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Ik ben een sim-racer, maar aan dit spel beleef ik ontzettend veel plezier! _/-\o_

Wel een stel idioten bij Play v.w.b. valuta. In euro kost ie 44 eenheden.

[ Voor 10% gewijzigd door Trent900 op 21-01-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Trent900 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:54:
[...]

Ik ben een sim-racer, maar aan dit spel beleef ik ontzettend veel plezier! _/-\o_

Wel een stel idioten bij Play v.w.b. valuta. In euro kost ie 44 eenheden.
Dat doen ze goed 1 Gbp = 2 Euro 8)7 maar dan krijg je wel free shipping :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een absurde koers GBP 22,00 = EUR 44,00 :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Je moet wel 'euro' aanklikken en niet zelf de pond om gaan rekenen, want daar doet Play niet aan mee ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hahn schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:17:
[...]

Je moet wel 'euro' aanklikken en niet zelf de pond om gaan rekenen, want daar doet Play niet aan mee ;)
En toch heb ik eerder op de link geklikt en toen stond er 17.99 GBP. Blijkbaar hebben ze in de tussentijd de prijs veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:25:
[...]

Durf ik je niet met 100% te zeggen.
Heb Amazon gemaild of zij het wisten maar daar is ook geen informatie bekend of alle talen op de Buzz disc staan of alleen de Engelse.
Iemand die buzz al is besteld heeft in het buitenland die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:46:
[...]

Heb Amazon gemaild of zij het wisten maar daar is ook geen informatie bekend of alle talen op de Buzz disc staan of alleen de Engelse.
Iemand die buzz al is besteld heeft in het buitenland die het weet?
Meertalig. Dit is al 'n keer in het PS3-topic langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, dan ga ik hem bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
eerste order bij play.com is meteen al kut... zit al weer is 18 dagen te wachten maandag maar is ff melden dat het not received is.. was wel gewoon op voorraad en is natuurlijk ij hun allang verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 07:46

Sandyman538

SandstorM [148839]

Reloader schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:48:
eerste order bij play.com is meteen al kut... zit al weer is 18 dagen te wachten maandag maar is ff melden dat het not received is.. was wel gewoon op voorraad en is natuurlijk ij hun allang verzonden...
Er staat hier een topic vol met ervaringen over play.com dat het vaak lang duurt en dan toch bij play.com bestellen en dan toch miepen over de lange verzendtijd. Bestel dan je spellen bij een andere webshop als je niet kunt wachten 8)7

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:21:
[...]

En toch heb ik eerder op de link geklikt en toen stond er 17.99 GBP. Blijkbaar hebben ze in de tussentijd de prijs veranderd.
Ik weet dat play een ongunstige (op zijn minst gezegd) omrekenkoers hanteerd,
maar 1 op 2 vind ik toch wel erg veel.
22 pond --> 44 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Is toch idioterie ten top? Dat ze een iets gunstigere koers voor zichzelf hanteren kan ik nog best begrijpen, maar dit gaat wel erg ver.

Voor play.com is 1 pond gewoon 1 pond, dus dat mag niet uitmaken. Enige doel dat ze nu bereiken is dat een potentiele klant een andere shop gaat zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
El_V schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:54:
[...]

heb ik daar de 9de besteld, diezelfde dag nog verzonden (voor 17,50 pond inclusief verzenden :9~ )
vandaag binnen gekregen, toch best lang nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie ff kappen met het gezeur over Play.com z'n koers wissel. Het is twee maal eerder gepost dat Play.com een aparte 'prijs' hanteert voor klanten buiten de UK (officiële email). Ja het is dom, maar vergelijk ze met andere non-UK winkels of koop het bij een andere shop. Het is makkelijker dan wachten tot Play gaat 'veranderen'.

Om weer ff optopic te zijn.

Vroeg in de middag op 17 Januari bestelling geplaatst bij Gameplay.co.uk. Goedkoopste plek waar ik de officiële headset kon vinden, maar was nooit op voorraad tot nu. Zelfde geldt voor de DualShock3

Op maandag om 17.00 stond mijn bestelling nog steeds op 'Ordered', geen verandering dus. Kijk ik op de pagina van de headset zie ik dat hij uitverkocht is. Dus ik cancel mijn order meteen. Dit is een systeem dat ik haat. Je moet selecteren welke producten je wil annuleren en dan word er een mailtje gestuurd dat alleen tijdens werkuren (9.00-18.00) word verwerkt. Het duurt 1 werkdag.
In de tussen tijd Buzz Special edition besteld via Amazon.co.uk. Dinsdag tijdens werk, krijg ik een mailtje dat mijn pakketje van Amazon, verstuurd is. Na werk check ik op de website van Gameplay.co.uk en zie ik dat de DS3 controllers staan als 'waiting for dispatch' en de headset nog steeds als 'ordered'. Ik check mij CC pagina en zie dat er een bedrag binnenkort word afgeschreven. Met de Obama hysterie hier in huis heb ik er niet achter aan kunnen gaan.
Krijg ik woensdag tijdens werk twee mailtje dat gameplay.co.uk twee pakketjes heeft verstuurd (controllers and headsets apart). Mijn annuleer order is gewoon genegeerd. Engste wat in de email stond was dat de verzend tijd 1-4 weken kon duren :| . Ik vrees nu al het ergste. Bij Amazon stond er een verwacht levertijd tussen 23 en 26 januari, wel netjes.

Jullie horen wel hoe het gegaan is voor de rest met de pakketjes van Gameplay.co.uk

Amazon
Buzz! Quiz TV Special Edition with Wireless Buzzers (PS3)
Besteld: 20-01-2009
Verstuurd: 21-01-2009
Ontvangen: (verwacht tussen 23-26-01-2009)

Gameplay.co.uk
Besteld: 17-01-2009
Verstuurd: 22-01-2009
Ontvangen: (tussen 1-4 weken)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vanaf nu wordt blahdvd ook mijn hoofdleverancier.

blahdvd.com (= .co.uk)
Besteld: Zaterdag avond 17-01-08
Verzonden: Maandag 19-01-08
Ontvangen: Woensdag 21-01-08

Heerlijke snelle service _/-\o_

Edit: Misschien is het een goed idee om gewoonweg van elke shop een twintigtal mensen te nemen, en de doorsnee levertijden te berekenen. Zo kunnen we eigenlijk blijven pagina's vullen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Sandyman538 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Er staat hier een topic vol met ervaringen over play.com dat het vaak lang duurt en dan toch bij play.com bestellen en dan toch miepen over de lange verzendtijd. Bestel dan je spellen bij een andere webshop als je niet kunt wachten 8)7
heb je gelijk in :) maar dit topic had ik 21 dagen geleden nog niet gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Amazon.co.uk:
Thrillville voor GBP 13,94 (9,95 plus 3,94 p&p)

Besteld op 17-1 ('s-avonds laat);
Ontvangen op 21-1.

Heel mooi dus. Viel me wel op dat de zending was verstuurd vanuit Duitsland (maar dat heb ik wel vaker, ook als ik b.v. bestel bij Amazon.fr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gameplay.co.uk
Besteld: 28-12-2008
Verzonden: 30-12-2008
Ontvangen: nog steeds niets :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij thehut.com is Dark Sector (voor de 360) 7 euro (incl. verz.) Dat is echt geen geld voor een redelijk goede game (een beetje een gears rip off).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:34:

Edit: Misschien is het een goed idee om gewoonweg van elke shop een twintigtal mensen te nemen, en de doorsnee levertijden te berekenen. Zo kunnen we eigenlijk blijven pagina's vullen.
Dat lijk mij een heel goed idee, misschien niet perse 20 mensen maar de laatste 20 bestellingen.
Angeloonie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:00:
Gameplay.co.uk
Besteld: 28-12-2008
Verzonden: 30-12-2008
Ontvangen: nog steeds niets :(
Vanaf de 25ste kan jij je geld terug claimen. Ik hoop dat ik iet meer geluk heb dan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer dan 400 artikelen in de afgelopen jaren bij Play gekocht, de problemen die ik heb gehad zijn op 1 hand te tellen, maar werden altijd keurig opgelost. Het is wel zo dat het laatste half jaar de bezorgingstijd stukken is terug gelopen, van 4 dagen naar wel 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Besteld bij amazon.co.uk

Besteld 19 januari
verzonden 20 januarie
ontvangen 22 januarie

4 Blu Rays
SWAT
The Island
Batman Begins
iRobot
Alle 4 hebben nederlandse ondertiteling.

Voor mensen die ook BD willen importeren is dit een handig topic. Staat namelijk welke BD uit welk land NL ondertitels bevatten. In de UK is het een stuk goedkoper ze kwamen inclusief op 14 eurp per stuk
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:18:
meer dan 400 artikelen in de afgelopen jaren bij Play gekocht, de problemen die ik heb gehad zijn op 1 hand te tellen, maar werden altijd keurig opgelost. Het is wel zo dat het laatste half jaar de bezorgingstijd stukken is terug gelopen, van 4 dagen naar wel 2 weken
Zelf heb ik ook veel bestellingen geplaatst. 1x een kapotte cd gehad die ik meteen kom omruilen. De artikelen daar worden zeer snel verzonden. Het probleem ligt dus of aan royal mail of aan de tnt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:18:
Ook al redelijk wat besteld bij play (100+ items wel), en ik deel deze mening wel. Service is prima, maar bezorgtijden van dit moment zorgen er wel voor dat ik eens wat verder ga kijken.
28-12 wat besteld, en gister pas binnen gekomen. Jammere voor play.com is alleen dat ik al een nieuwe aangevraagd had, omdat ik dacht dat ie mss kwijt geraakt was onderweg. Misschien niet helemaal netjes, maar was toch niet van plan om deze nog terug te gaan sturen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig krijg ik net een mailtje van Gameplay.co.uk dat mijn bestelling niet meer geannuleerd kan worden omdat het al verstuurd is, sigh. 3 werkdagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een bestelling bij Amazon.co.uk geplaatst.

Action replay voor de PS2
PS3 cam, als alternatief voor de headset
Scarface voor de Xbox, komt via Gameforce (voor de verzameling, ik heb em al op de PS2 en de Wii)

Laat uiteraard weten wanneer ik het in ontvangst mag nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie deal op shopto:
SOCOM: U.S. Navy Seals - Confrontation (Includes PS3 Bluetooth Headset)
voor €37.99

klik

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:27:
Mooie deal op shopto:
SOCOM: U.S. Navy Seals - Confrontation (Includes PS3 Bluetooth Headset)
voor €37.99

klik
Bestel bij shopto in ponden, dat pakt goedkoper uit dan de europrijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz besteld bij amazon.co.uk

Besteld: 21 januari 16:00
Verzonden: 21 januari 19:00
Ontvangen 23 januari 10:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:09:
Buzz besteld bij amazon.co.uk

Besteld: 21 januari 16:00
Verzonden: 21 januari 19:00
Ontvangen 23 januari 10:00
Heel netjes!

Moet je hier voor tekenen of lag het in je brievenbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik twijfel of ik GTA4 moet bestellen bij play.(23 euro). heb fifa09 ook nog niet binnen na 19 dagen.. is opzich niet erg maar zou wel balen zijn als GTA ook niet komt / 2 maanden wegblijft (ik ga maandag fifa aanmelden als "niet ontvangen" maar goed.. wat zouden jullie doen gewoon weer bij play bestellen, ik hoor wel dat de service van hun zeer goed is...

edit: wat zijn de verzendkosten bij amazon.co.uk?

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 23-01-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens gekeken in het topic?

Verwijderd in "Het Games Import topic"

Maar omdat we als objectief op tweakers hebben dat we minder afbrekend en meer helpend moeten zijn, "help" ik je wel even.

Help > Dispatch & Delivery > Delivery Rates > International Delivery Rates > Western Europe Delivery Rates
Dan kom je hier

En zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2iqczrl.jpg

Graag gedaan :+
Pagina: 1 ... 8 ... 33 Laatste

Let op:
Ivm het inzichtelijk maken van de levertijden van de webshops graag de volgende info vermelden:

-Waar besteld:
-Wanneer besteld:
-Wanneer verzonden:
-Wanneer gearriveerd:

Je kunt de resultaten hier vinden.