• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zojuist zette ik de monitoren aan van m'n PC door de muis te bewegen (was eventjes weg), en floep ging m'n BenQ FP937s+. In eens bleef het beeld zwart.

Als eerst dacht ik dat het iets met windows was, dus ging ik wat klooien (via m'n andere hoofd beeldscherm) met Nvidia control panel. Niets had resultaat. Als ik de monitor weer aan zet, krijg ik eventjes beeld van BenQ en dan niets meer. Het groene lichtje blijft wel branden.

Als ik de monitor aanzet en nog eventjes beeld heb zie ik dat de bovenkant van het beeld donkerder is dan de onderkant. Kan dit iets betekenen dat de backlighting kapot is? Ik heb hier naast een Samsung 940BF staan, en die vond ik al een stuk helderer beeld geven. Of is het paneel zelf gewoon kapot? Ik heb toennet eens goed gekeken naar het beeld wat ik nu gaf, en ik zag nog wel een beetje dat het beeld bewoog als ik op deze pagina ging scrollen.

Owja, specs van PC mocht dat nog helpzaam zijn:
Intel Q6600
Gigabyte P35-DS3R
2x Kingston 2x 1024MB PC6400 reepjes. Dus 4GB in totaal.
MSI 8800GT-OC 512MB

Op de videokaart is dus een Samsung 940BF en een BenQ FP937S+ aangesloten. BenQ vereist hier voor dan natuurlijk wel een digitaal naar analoog converter.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 15:07

PromoX

Flying solo

Komt wel vaker voor, zie bijvoorbeeld: Hulp gezocht met backlight en inverters Benq FP767/FP937) en Benq lcd monitor met kapot backlight.

Waarschijnlijk dus een defecte inverter.

And I'm the only one and I walk alone.