[BBG] Special: htpc mei 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik zou een Hauppauge WinTV ook niet zomaar vervangen door een Pinnacle, zonder wat verder onderzocht te hebben. Ik weet niet of het nog actueel is of voor alle modellen geldt, maar er is iig een tijd geweest dat je voor kwaliteit niet bij pinnacle moest zijn.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Misschien is het leuk om een FireDTV/FloppyDTV oplossing toe te voegen, zodat je ook digitale kabel TV (excl. UPC) /satelliet TV met de HTPC kan kijken?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Wokschotel schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:07:
Misschien is het leuk om een FireDTV/FloppyDTV oplossing toe te voegen, zodat je ook digitale kabel TV (excl. UPC) /satelliet TV met de HTPC kan kijken?
...en 250 euro bij de prijs optellen. Digitale kabel TV op je pc is leuk (ga het zelf ook binnenkort doen), maar kost gewoon veel geld. Een FloppyDTV kost je 140 euro en een Alphacrypt module nog eens 110 euro.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Die 150 is toch een dubbele tuner kaart?
Voor zover ik het kan vinden is het een single-tuner kaart... Mede door deze zin op de Hauppauge website:

If you already have a TV tuner in your Media Center PC, add the WinTV-PVR-150 MCE as the second tuner, so you can watch one cable TV channel while recording another. Or record two TV shows at once. WinTV-PVR-150 MCE is the perfect upgrade for any Media Center PC!
Volgens mij past die Scythe Ninja Mini niet in die kast...
Ik dacht dat ie er wel in pastte, hoop het wel... wil 'm er zelf ook in gaan zetten. Hij word in ieder geval op meerdere sites aangeraden voor de Antec Fusion serie.
mijn bron: http://www.hardware.info/pcadvice/bpmfaZtoag/viewconfig/

Overigens wil ik zelf ook voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2H gaan, uit talloze tests komt dit bordje als de absolute topper naar voren. Het is voor mij echt een droombordje op dit moment.

Bronnen:
http://www.overclockerscl...gabyte_gama78gms2h/20.htm
http://www.cpu3d.com/content/view/4283/54/
http://www.tomshardware.c...md-780g-chipset,1785.html

En veel duurder is ie niet, check de pricewatch eens zou ik zeggen:
http://tweakers.net/price...gabyte-ga-ma78gm-s2h.html

[ Voor 26% gewijzigd door M-Opensource op 24-04-2008 10:37 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
ik ben ook bezig met een HTPC dus ideaal dat deze BBG er nu is.

Wat ik me alleen afvroeg;

- is die onboard videachip voldoende krachtig om zonder problemen 1080p materiaal af te kijken?
- kan je zowel tv kijken en opnemen zonder stotteringen oid?

en wat mij niet helemaal duidelijk is, doet zo'n htpc ook aan upscaling van tv en normale dvdtjes die je afspeelt op dat ding?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Qosmic schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:41:
ik ben ook bezig met een HTPC dus ideaal dat deze BBG er nu is.

Wat ik me alleen afvroeg;

- is die onboard videachip voldoende krachtig om zonder problemen 1080p materiaal af te kijken?
- kan je zowel tv kijken en opnemen zonder stotteringen oid?

en wat mij niet helemaal duidelijk is, doet zo'n htpc ook aan upscaling van tv en normale dvdtjes die je afspeelt op dat ding?
Lees deze review eens: http://www.tomshardware.c...md-780g-chipset,1785.html
De onboard chip is ideaal voor 1080p en blu-ray...

(edit) link gefixed...

[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 24-04-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
link doet t niet

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Naar aanleiding van jullie feedback ben ik op de volgende samenstelling uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 69,-€ 69,-
1Antec Fusion Black 430€ 152,95€ 152,95
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 73,90€ 73,90
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 27,83€ 27,83
1Lite-On DH-4O1S€ 101,69€ 101,69
1Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL€ 17,87€ 17,87
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 123,50€ 123,50
1Scythe Ninja Mini€ 29,85€ 29,85
1Trust KB-2950 Wireless Media Center Keyboard€ 29,06€ 29,06
ImporterenTotaal€ 625,65

Het enige wat nog mist is een tv-kaart...
  • De PVR-500MCE van Hauppauge staat weer in de pricewatch met een winkel, maar ik heb het vermoeden dat dit product EOL is. Hauppauge Benelux kreeg ik niet te pakken om dit te bevestigen.
  • Over de Pinnacle PCTV 3010ix zijn de meningen over verdeeld. PCM en een gebruiker op een forum zijn er positief over, terwijl de gebruikersreviews op de Duitse Amazon het product de grond in stampen.
  • Volgens deze review is de ATI Theater 650 eenoog in het tv-kaart land der blinden - helaas is deze niet terug te vinden in de pricewatch.
  • Volgens deze post is Powercolor wel bezig om bovenstaande ATI-chips uit te brengen in Europa, maar daar hebben we nu nog niets aan. Wel interessant is de melding van de Hauppauge HVR-2200 die al mondjesmaat via Mycom leverbaar is, Azerty en NoRRoD hebben 'm niet op voorraad en het product staat (nog) niet in de pricewatch. De prijs is zo'n 90 euro.
  • Ook stuitte ik op het (voor mij) onbekende merk VistaView welke een prima dual tuner in het assortiment heeft, deze is echter wel flink aan de prijs waarmee het budget met enkele euro's overschreden wordt.
De HVR-2200 heeft mijn voorkeur maar is op het moment nog slecht leverbaar, ik heb 'm zojuist gesubmit voor in de pricewatch. Heeft iemand misschien nog een tip voor een mooie dual tuner tv-kaart?

edit:
Ik zie net dat de HVR-2200 low-profile is terwijl de Antec Fusion is voorbereid op kaarten van gewone grootte, dus volgens mij gaat dat weer niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
De HVR-2200 wordt met 2 brackets geleverd (full en half height) dus past gewoon :)

Top kaart trouwens voor < 75 euro. Ik ga even op zoek naar reviews, ben zelf wel geinteresseerd aangezien mijn PVR-150 MCE tegenvalt qua kwaliteit sinds ik mijn media center op een LCD tv heb aangesloten.

[ Voor 55% gewijzigd door rb338 op 25-04-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Mooi, dan zijn we wat mij betreft klaar, bedankt voor de alle tips iedereen :).

rb338: ik geloof dat de PVR-150 al best aardig beeld gaf, dus ik denk niet dat het nog spectaculair beter gaat worden met deze kaart. Maar dat is eigenlijk een andere discussie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Rafe schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:48:
Mooi, dan zijn we wat mij betreft klaar, bedankt voor de alle tips iedereen :).

[...]
Hey, niet zo snel. ;)

Wel eens gedacht aan sneller geheugen?
(Gehaald uit Regeneration in "[BBG] Multimediasysteem mei 2008" ;) ) De pricewatch: Kingston KVR667D2N5K2/2G (vanaf € 27,88) is wel de goedkoopste geheugen van de DDR2 PC5xxx (667MHz) geheugen, misschien tijd om over te stappen op DDR2 PC6xxx (800MHz)? het prijsverschil is nu klein. En aangezien hier niet echt "probleem" met het budget is. Lijkt me de keuze niet zo moeilijk. Dit pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 (vanaf € 31,18) lijkt me wel een goede. Zelfde CAS Latency van 5 en prijs is nog relatief erg laag.
Je kan mogelijk zelfs voor nog sneller geheugen gaan: pricewatch: Kingston KHX8500D2K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 PC 8500 (1066MHz) voor 50 euro, maar dit is misschien wat overkill op het moment en voor het prijsverschil hoef je het ook niet te doen.

Dan nog even de harde schijf. 1 TB lijkt me opzich ruim voldoende voor een tijdje, maar is het misschien een idee meer te nemen, het budget laat het toe? Je kan bijv. gewoon een 1TB erbij doen, maar persoonlijk lijkt het me beter om 2x pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB te doen. Deze 750GB versie van de F1 serie heeft namelijk een betere GB/prijs verhouding. Je krijgt dus relatief meer GB voor een euro. Dus je heb effectief meer opslag: 1,5TB t.o.v. 1TB voor relatief een lagere prijs: 2x 83,16 = 166,32 (1,5TB) t.o.v. 120,29 (1TB).

Dan nog over de processorkoeler. Die Ninja Mini is uiteraard erg goed, maar de pricewatch: Scythe Shuriken CPU Cooler schijnt ook niet slecht te zijn en deze past ook in "kleine" behuizingen (slimtowers/desktops).

De procesoorkoeler is niet meer een alternatief, dan een suggestie. Het gaat voornamelijk om de eerste twee punten. :)

Edit:
@Rafe: Er mist nog een TV-kaart zei je, welke heb je nu gekozen? Met het budget viel het dus nog mee, want er moest nog een TV-kaart bij die ik over het hoofd heb gezien...

[ Voor 28% gewijzigd door Regeneration op 26-04-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
De tip van het snellere geheugen had ik al gezien in dat topic en had ik al meegenomen :P Verder heb ik voor een LG blu-ray-speler/dvd-brander in plaats van de Lite-On blu-ray-speler gekozen. Tv-kaart is de eerder genoemde HVR-2200 van Hauppauge geworden.

Qua harde schijf: aan de ene kant heb je inderdaad meer bang for the buck, aan de andere kant zitten wel meteen beide drivebays vol dus geen uitbreidingsmogelijkheden meer. Los daarvan staat het budget nu op 720 euro, en zullen twee 750GB-schijven het budget met 16 euro doen overschrijden. Sowieso blijf ik er bij dat een BBG-systeem zowel een kant-en-klare oplossing voor de minder hardware-savvy mens als een template voor tweakers met andere wensen en budgetten, en ik denk dat beide doelstellingen gehaald zijn met dit systeem en dat is mooi op tijd voor de deadline ;)

Bedankt voor het meedenken iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Vergeet trouwens niet dat je een AMD Athlon 64 X2 4850E bestelt i.c.m. een Gigabyte GA-MA78GM-S2H dat je eerst een bios F3 nodig hebt die deze processor ondersteunt, standaard in bios F1 wordt deze als het goed is niet ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Only op 28-04-2008 18:38 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat ondermijnt wel het 'kant-en-klare oplossing voor de minder hardware-savvy mens' argument. Alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kant en klare oplossing? Dit is nogsteeds tweakers.net. Als je kant en klaar wil hebben, zul je naar dell/hp ofzo moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:55:
Kant en klare oplossing? Dit is nogsteeds tweakers.net. Als je kant en klaar wil hebben, zul je naar dell/hp ofzo moeten gaan.
Rafe schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:44:
Sowieso blijf ik er bij dat een BBG-systeem zowel een kant-en-klare oplossing voor de minder hardware-savvy mens als een template voor tweakers met andere wensen en budgetten, en ik denk dat beide doelstellingen gehaald zijn met dit systeem
Rafe disagrees... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, vind ik een vreemde keuze omdat te zeggen. Maar als je hem kant en klaar laat leveren, dan bouwt en installeerd het bedrijf waar je hem besteldt toch? Dan updaten die als het goed is ook je bios.

Dit dus...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iig niet die PVR 150 MCE. Die werkt niet op >= 4GB Ram :(

Ikzelf heb een HVR 1700. Half-height en full-heigt bracket. Werkt perfect met 8GB. En heerlijk beeld! 80 Euro betaalt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

What about dit Asus bordje dat Tnet zelf getest heeft?:
reviews: Asus M3A78-EMH-moederbord met hybrid crossfire getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? Die heeft het zelfde "probleem".
http://support.asus.com/c...us&model=M3A78-EMH%20HDMI

Edit: Verder is het geen probleem. Laat je hem in elkaar zetten en installeren, doet het bedrijf het voor je. Doe je het zelf, is het totaal niet moeilijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, maar de Asus is wel 13 euro goedkoper. Dat zou ruimte maken om iets met het geheugen of de opslagcapaciteit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Rafe schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:30:
De HVR-2200 heeft mijn voorkeur maar is op het moment nog slecht leverbaar, ik heb 'm zojuist gesubmit voor in de pricewatch. Heeft iemand misschien nog een tip voor een mooie dual tuner tv-kaart?

edit:
Ik zie net dat de HVR-2200 low-profile is terwijl de Antec Fusion is voorbereid op kaarten van gewone grootte, dus volgens mij gaat dat weer niet passen.
HVR-2200 lijkt mij de ideale kaart. Zowel in low-profile als normale situaties te gebruiken, modern pci-express(eindelijk!!) en dual tuner. Prijs is met 70-90 euro ook gewoon goed. Verkrijgbaarheid komt vanzelf goed, hij is nu net een paar weken op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben nog ~100 euro budget over.... Ik zou mooi bij die gigabyte blijven. Uit de testen die ik gelezen heb is het een van de besten.

Zie ook hier
M-Opensource in "[BBG] Special: htpc mei 2008"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Rafe schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:44:
Los daarvan staat het budget nu op 720 euro, en zullen twee 750GB-schijven het budget met 16 euro doen overschrijden.
Je vergeet dat er nog geen TV kaart in de lijst staat. Die moet er nog wel even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hebben we nog 30 euro over... De besparing is minimaal en imho gaat de qualiteit er wel iets op achter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bokkow schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:42:
Volgens mij past die Scythe Ninja Mini niet in die kast...
Beetje laat; maar bij mij past ie net. Asus P5E-VM, Core 2 Duo en de Sythe Mini Ninja in de goedkope tweelingbroer van die Fusion, de Antec NSK 240. Dan is er nog net een paar millimeter oid over tussen de onderkant van het deksel en de uiteinden van de heatpipes.
Wel heb ik de ventilator van de Mini Ninja af gehaald, want die maakte enorm veel herrie en de twee 12cm-koelers er pal naast houden de boel toch wel koel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ACM schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:07:
[...]

Beetje laat; maar bij mij past ie net. Asus P5E-VM, Core 2 Duo en de Sythe Mini Ninja in de goedkope tweelingbroer van die Fusion, de Antec NSK 240. Dan is er nog net een paar millimeter oid over tussen de onderkant van het deksel en de uiteinden van de heatpipes.
Wel heb ik de ventilator van de Mini Ninja af gehaald, want die maakte enorm veel herrie en de twee 12cm-koelers er pal naast houden de boel toch wel koel genoeg.
offtopic:
Om verwarring te voorkomen: je doelt waarschijnlijk op de Antec NSK 2480?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nadeel van het Asus bordje is dat deze geen Firewire heeft. Mocht je in de toekomst digitale TV willen kijken mbv een FloppyDTV is dat toch wel een gemis dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Regeneration schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:38:
offtopic:
Om verwarring te voorkomen: je doelt waarschijnlijk op de Antec NSK 2480?
Nee, de NSK2400, de versie zonder expliciete 80plus voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

(jarig!)
Wat ik me afvraag: is de Gigabyte GA-MA78GM-S2H "beefy" genoeg voor de beruchte vogelscène. En zo niet past de Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB, PCI-e 16x op dit bord, samen met 2 fireDTV's?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de 780G chipset heeft diezelfde UVD die daar ook aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Welke kaart je wilt combineren met de 780G chipset is opletten geblazen, want niet elke kaart ondersteunt die hybride crossfire opstelling... Ik dacht dat er tot nu toe maar 2 of 3 kaarten waren die het ondersteunen... Volgens mij kan die 2600 niet in combi met de 780G chipset.

Check dit filmpjes anders even, hier hebben ze het getest: http://www.hardware.info/...0G__Logitech_DiNovo_Mini/

(2e gedeelte, selecteer vlak onder het filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging die jongen niet om game prestatie maar om prestatie in een scene van een HD film waar veel lichte oplossingen over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barisko
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 12:01
Only schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:37:
Vergeet trouwens niet dat je een AMD Athlon 64 X2 4850E bestelt i.c.m. een Gigabyte GA-MA78GM-S2H dat je eerst een bios F3 nodig hebt die deze processor ondersteunt, standaard in bios F1 wordt deze als het goed is niet ondersteunt.
Wat houdt dit in? Kun je je bios wel flashen wanneer er een niet ondersteunde processor op zit? Kortom: hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vaak geeft ie aan van unknown processor en kan je nog in de bios komen. Dan kan je hem ook gewoon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Vincentio schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:09:
[...]

Nadeel van het Asus bordje is dat deze geen Firewire heeft. Mocht je in de toekomst digitale TV willen kijken mbv een FloppyDTV is dat toch wel een gemis dan.
Wat bedoel je hiermee eigenlijk? Ik heb ergens gelezen dat er toch gewoon gewerkt word aan cardreaders ala dreambox toestanden die DVB-C kunnen descrambele. Maar dat is lang geleden en heb hier eigenlijk nog maar weinig over kunnen vinden/lezen.

Hoe zit dat eigenlijk met de DVB-C ondersteuning van de pc-tvkaarten want aan DVB-T heb je echt helemaal niks hier

Verder nette samenstelling en zo zou ik het ook doen...energy efficient is toch wel erg belangrijk voor zo'n systeem gezien ze toch heel wat draai-uren maken. Het gigabyte bord is een prima keuze, heb hem zelf in de laatste BBG-basis nog voorgesteld maar toen was hij net iets te duur...

[ Voor 18% gewijzigd door StraightOn.NL op 03-05-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
StraightOn.NL schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:18:
[...]

Wat bedoel je hiermee eigenlijk? Ik heb ergens gelezen dat er toch gewoon gewerkt word aan cardreaders ala dreambox toestanden die DVB-C kunnen descrambele. Maar dat is lang geleden en heb hier eigenlijk nog maar weinig over kunnen vinden/lezen.

Hoe zit dat eigenlijk met de DVB-C ondersteuning van de pc-tvkaarten want aan DVB-T heb je echt helemaal niks hier

Verder nette samenstelling en zo zou ik het ook doen...energy efficient is toch wel erg belangrijk voor zo'n systeem gezien ze toch heel wat draai-uren maken. Het gigabyte bord is een prima keuze, heb hem zelf in de laatste BBG-basis nog voorgesteld maar toen was hij net iets te duur...
Digital Everywhere heeft hiervoor kaarten die dit kunnen decrypten. Zie hier voor meer info.
En de review van Hardware.Info
Nadeel is dat je een FireWire aansluiting nodig hebt voor deze kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Vincentio schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:22:
[...]

Digital Everywhere heeft hiervoor kaarten die dit kunnen decrypten. Zie hier voor meer info.
En de review van Hardware.Info
Nadeel is dat je een FireWire aansluiting nodig hebt voor deze kaarten.
thnx voor de info :) wel nog nooit van fire-dtv gehoord maar oke :P

en gezien we nu een HTPC special hebben zou ik natuurlijk wel zo'n DVB-C kaart erin willen zien (ongeacht het budget eigenlijk) of een andere oplossing om digitale tv in zijn algemeen te kunnen kijken (DVB-T Digitenne bijvoorbeeld met smartcard dus)

De PVR-150 is ongetwijfeld een goede kaart voor een leuke prijs, maar mijn ervaring is dat de analoge oplossingen voor de pc toch net niet goed genoeg zijn om echt fatsoenlijk op een HDready of groter TV te kunnen kijken (hoe goed je de kabels en alles ook aansluit) Digitale TV heeft, zeker voor HTPC oplossingen de betere kwaliteit in huis.

Dat het niet makkelijk is om DVB-C of /T aan de gang te krijgen is een ander verhaal...maar ey je bent tweaker of niet he :D

[ Voor 39% gewijzigd door StraightOn.NL op 03-05-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Zoals ik al eerder zei. DVB-C is leuk, maar kost je 250 euro meer. Als je wilt opnemen en kijken tegelijk heb je er nog een nodig, dus ben je zelfs 500 euro kwijt. Het is leuk, maar dan komt deze BBG erg boven zijn budget.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
drZymo schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:40:
Zoals ik al eerder zei. DVB-C is leuk, maar kost je 250 euro meer. Als je wilt opnemen en kijken tegelijk heb je er nog een nodig, dus ben je zelfs 500 euro kwijt. Het is leuk, maar dan komt deze BBG erg boven zijn budget.
Ja oke het is jammer dat het budget dan overschreden word, maar van de andere kant zou ik het niet zo erg vinden.
Ik geef liever wat meer uit en heb dan een DVB-C kaart in mijn systeem en zodat ik dan fatsoenlijk kan opnemen (liefst streaming in x265 of xvid :9~ ), dan dat ik ook nog es een apparte HDrecorder moet kopen van €250 euro en al dat gekloot met 6 verschillende afstandsbedieningen. Of het erg omslachtig maken en via de video-in gaan zitten recorden van de scart-out van een standalone DVB-C ontvanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Wat me niet helemaal duidelijk is, is het totaal aantal tuners op de HVR-2200: hoeveel analoge en hoeveel digitale tuners heeft de kaart?

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Muyz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:58:
Wat me niet helemaal duidelijk is, is het totaal aantal tuners op de HVR-2200: hoeveel analoge en hoeveel digitale tuners heeft de kaart?
Hij heeft 2 hybrid tuners aan boord. Dus 2 tuners die beide zowel met een analoog signaal als met een DVB-T signaal overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een CI module van Hauppage niet wat? klik
In de omschrijving staat dat hij ook compatible is met HVR series. Ik zit erover te denken om de HVR 2200 te combineren met deze CI module. Weet iemand of je dan met 1 smartcard en de HVR (met 2 ingebouwde tuners), tegelijkertijd kan opnemen en kijken? Daarnaast twijfel ik nog of deze module ook DVB-C kan decoderen.

Gr

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:37:
Sorry, dit begrijp ik niet.
Kan je dit uitleggen??
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
De post lijkt me vrij simpel? Je dient minimaal bios F3 te hebben voor de 4850E correct word ondersteund, je hebt dus kans dat het mainboard wat jij koopt nog niet van deze bios is voorzien. Naar alle waarschijnlijkheid zal het systeem wel gewoon opstarten, je kunt daarna m.b.v. een flashtool alsnog even de BIOS updaten. Meer info... Gigabyte site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende BBG weer een HTPC een goed idee!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:10
Dat Kingston KHX8500D2K2 geheugen staat in de QVL list (link) van de GA-MA78GM-S2H, maar daar staat achter "downgrade to DDR2 800".

Er staat geen verdere uitleg met wat daarmee dan bedoeld wordt. Moeten we dit opvatten als 'het wordt altijd gedowngrade en kan dus niet op 1066 draaien', of als 'deze kan wel downgraden en de andere niet'.

Voor zover ik weet kan downgraden altijd wel, dus zou het dan de eerste optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
ThoffeGast schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:26:
Dat Kingston KHX8500D2K2 geheugen staat in de QVL list (link) van de GA-MA78GM-S2H, maar daar staat achter "downgrade to DDR2 800".

Er staat geen verdere uitleg met wat daarmee dan bedoeld wordt. Moeten we dit opvatten als 'het wordt altijd gedowngrade en kan dus niet op 1066 draaien', of als 'deze kan wel downgraden en de andere niet'.

Voor zover ik weet kan downgraden altijd wel, dus zou het dan de eerste optie zijn?
Ik weet in ieder geval wel dat je 1066 sowieso alleen krijgt met phenoms (AM2+ processors), voor de dual core's (AM2) ben je beperkt tot DDR2 800 met dit bordje. Misschien word dat er trouwens wel gewoon mee bedoeld, staat het niet toevallig achter al het DDR2 8500 1066 geheugen?

Edit: Zo te zien wel als ik in de link kijk, zal gewoon te maken hebben met AM2 / AM2+ CPU verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Only op 13-05-2008 21:12 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand bekend met een digital amplifier insteekkaart voor de miniatx, zodat je normale boxen op je htpc kan aansluiten? Ik vind dit wel megacool alleen wil ik het zelf bouwen :

http://alienware.com/prod...r18/hangar18_gallery.aspx

Alienware blijkt een D2Audio kaart met chip op mobo te gebruiken voor de digital amplifier. Wellicht unieke hardware en wordt mogelijk alleen aan producenten verkocht? Of weet iemand hier meer over?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Tripath heeft ooit een insteekkaart gehad met een efficiente classe d versterker van 2 maal 15 watt of zo. Of die nog verkrijgbaar is weet ik niet. Bedenk wel dat je met een niet afgeschermde versterker in je kast wel kans hebt op ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 15:25
Wat betreft het hier gekozen toetsenbord van Trust: niet doen! Ik heb het voor mijn HTPC een tijdje gebruikt maar de draadloze communicatie is traag en valt soms weg, ik verwisselde het vaker van batterijen dan mezelf van schone onderbroek (!), bouwkwaliteit is matig en na ruim een jaar heeft het ding helemaal de geest gegeven.
Nu heb ik een Logitech Cordless MediaBoard Pro PS3, een beetje een gek ding speciaal voor de Playstation 3 maar werkt op elk systeem met Bluetooth (NB: een BT-dongle zit er standaard niet bij, ik heb er apart eentje bijgekocht voor minder dan 10 euro). Het is licht, glimmend zwart en de ingebouwde touchpad werkt veel makkelijker dan het trackballetje van de Trust. Dankzij Bluetooth gaat de communicatie soepel en over een veel grotere afstand dan de Trust. Ik heb het voor iets minder dan 50 euro gekocht bij een webshop en zie het soms nog wel eens ergens staan, zelfs voor minder dan dat bedrag.

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
bartve schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:21:
Ik verwisselde het vaker van batterijen dan mezelf van schone onderbroek (!)
offtopic... ik neem aan dat dit minstens dagelijks was? even voor de beeldvorming :p hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:22
M-Opensource schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:40:
[...]

offtopic... ik neem aan dat dit minstens dagelijks was? even voor de beeldvorming :p hahaha
Beeldvorming, gadver :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

PC8500 voor een HTPC is wat mij betreft wat veel. Waarschijnlijk zal PC5300 of uiterlijk PC6400 voor de toepassingen van een HTPC.

En weet iemand of er ook TV-tuners bestaan met Analoog én DVB-C support? Ik zag deze in de pricewatch, maar volgens mij is dat een foutje. Op de website van Pinnacle staat namelijk iets heel anders.

[ Voor 54% gewijzigd door Zinu op 27-05-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Mijn reactie is nu natuurlijk te laat aangezien de BBG al geplaatst is... maar ik vraag mij serieus af of dit systeem een 1080P MKV rip wel trekt. Ik heb een HTPC gehad op basis van een X² 4200+ (2x 2.2 Ghz), Ati HD 2400 pro en 1,5 GB geheugen. HD rips kun je niet versnellen met UDV dus die videokaart doet verder niks.

720P rips trekt het systeem nog wel, 1080P rips vaker niet dan wel. Als je officiële blu-ray schijfjes hebt dan kun je gebruik maken van UDV, niet bij rips.

Ik heb mijn HTPC daarom geupgrade naar een Core2Duo 6750, 2 GB geheugen en dezelfde videokaart, nu loopt elke HD rip ook als een trein :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 20:43
Ben ook op zoek naar een goede configuratie voor een HTPC maar mijn budget is rond je 600 euro.
En om nou een 6750 erin te stoppen neemt dit niet een stuk meer energie?
Werkt deze tv-kaart wel met digitale tv? Hoe wordt zoiets aangesloten?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCrius, het is een heel uitzoekwerk wat wel en niet werkt dat mag je zelf doen, maar algemeen is het zo als je digitaal wil kijken met redelijk wat zenders heb je PayTV nodig( abbo). Dat is aardig prijzig.
  • Eerst heb je een TV kaart nodig met DVB-C (kabel), DVB-T (antenne), DVB-S (satelliet) of DVB-S2 (satelliet met HD-kwaliteit)
  • Op die kaart moet je vervolgens een CI module aansluiten en die moet je vaak apart aanschaffen. De TV kaart moet dat ook ondersteunen. CI module is ~€50 - €150.
  • In die CI module moet vervolgens een CAM geplaatst worden (soort PCMCIA kaartje). Daar moet je de goede uitvoering hebben i.v.m decryptie. Sommige kunnen meerdere decrypties aan sommige maar een. Reken maar op zo'n ~ €100 en meer.
  • In die CAM moet je vervolgens de smartcard(?) stoppen die je krijgt als je een PayTV abbo afsluit waarvoor je dus maandelijks betaalt.
Dus smartcard in CAM, CAM in CI, CI aan tv-kaart kort gezegd.

Al met al zeer prijzig, enkele honderden euro's dus. Als je satelliet wil is het ook goed om te kijken wat voor Diseq ondersteuning er is als je daarom geeft. Daarmee kun je de schotel besturen.
Ook dingen als EPG(gids) moet je naar kijken als je die wil, of er meerdere tuners opzitten, HW decoding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
TheCrius schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:48:
Ben ook op zoek naar een goede configuratie voor een HTPC maar mijn budget is rond je 600 euro.
En om nou een 6750 erin te stoppen neemt dit niet een stuk meer energie?
Werkt deze tv-kaart wel met digitale tv? Hoe wordt zoiets aangesloten?
Ja deze cpu zal iets meer verstoken, maar deze cpu had ik over na een upgrade. Als alternatief kun je een E8300 erin zetten, die is een stukje zuiniger en heeft ook genoeg performance.

Overigens, als x264 rips kijken niet je doel is zal je met de aangerade cpu ook prima uit de voeten kunnen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Ik zie dat de mediacenter nog steeds als een special beschouwd wordt, misschien is het een goed idee om de best buy guide hiervoor standaard op te nemen?

Nog wat suggesties voor de systeemopzet: Zelf ben ik vrij lang op zoek geweest naar hardware met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zoals bekend zijn er zeer goede alternatieven aanwezig, maar vondt ik de technotrend budget reeks wel erg interessant. Ze leveren alle soorten dvb kaarten voor minder dan 6 tientjes daarnaast kost een CI module minder dan 15 euro. Al met al een prijs technisch aantrekkelijke reeks. waarmee het budget mogelijk nog beter ingezet kan worden.

Ze komen met afstandsbediening, infraroodontvanger en onderstersteunen minstens wat geboden wordt door de concurenten qua specs, epg, QAM, ruis, etc. Zo kom ik op de volgende kaarten met prijs (van dvbshop.net gehaald):
- Kabel: TT C-1501 (full HD) = 53 euro
- satelliet S ondersteuning (SD): TT S-1500 = 53 euro
- satelliet S2 ondersteuning (Full HD) TT S2-3200 = 77 euro
- digitale antenne: TT T-1500 (digitenne heeft geen HD) = 49 euro

Deze kaarten zijn zeer geschikt voor MythTV, mediaportal en ook voor windows media center. Maar met windows mediacenter heb ik ze zelf nog niet getest.

Opmerking: De C-1501 heeft kortgeleden de C-1500 vervangen. Drivers voor windows en dus ook mediaportal zijn gelijk meegeleverd. De driver voor Linux en dus MythTV (mythBuntu in mijn geval) zijn nog in experimentele fase en kunnen ieder moment gereed zijn.

Daarnaast kan ik melden dat de satelliet en kabel varianten perfect werken om te gebruiken met een multirec functie om meerdere zender via één kaart op te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door 2green op 07-06-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben ook bezig met het samenstellen van een HTPC voor in mijn nieuwe woning

Aangezien ik op dit moment nog helemaal geen pc in mijn nieuwe woning heb staan wil ik er tevens een potje op kunnen gamen. Het word zeg maar een soort All in One!

Deze wordt overigens aangesloten op een Panasonic Full HD plasma tv en een Denon versterker met KEF speakers (5.1)

Bovendien maak ik gebruik van digitale tv van Ziggo en wil dit volledig via mijn HTPC bekijken en opnemen

Misschien zijn wel meer mensen hier op zoek naar een "All in One"-oplossing en is dit misschien ook een idee voor een special

Maar goed...

Even van de BBG uitgaande zoals die er nu bij staat

- De gekozen processor lijkt mij goed genoeg om mee te gamen
- Het moederbord met 780G-chipset vervangen door de ATX-variant (GA-MA78G-DS3H)
- Cpu-koeler blijft vanzelfsprekend ook ongewijzigd
- Werkgeheugen upgraden naar 4 Gigabyte:

PC6400
Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, Cas 5, Kit Of 2

PC8500
Kingston HyperX Quad Channel 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 4
Corsair Dominator 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 2

Ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is: een kit van 2 of een kit van 4?

- Tv-kaart wordt in mijn geval 2x een Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV
- Hier komen ook nog eens 2 CAM-modules bij (Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C)

- Videokaart:

Sparkle GeForce 8800GT Coolpipe 3 512 MB, PCI-e 16x
Sparkle GeForce 8800 GT Passive 1024 MB, PCI-e 16x

Prijsverschil is bijna €30,- tussen de 512 en de 1024 MB variant

Review:
http://firingsquad.com/ha...800_gt_super+_1gb_review/

Quote:
"While the concept of a 1GB GeForce 8800 GT looks good on paper, in practice with today’s latest games, the additional memory largely sits unused."

- Voor wat de geluidskaart betreft heb ik zelf gekozen voor een Asus Xonar D2X PCI-e
Deze kost echter €165,-! Maar zoals in de BBG aangegeven is de onboard voor de meeste
onder ons waarschijnlijk goed genoeg

- De netwerkcontroller zit ook gewoon onboard

- De harde schijf blijft ook ongewijzigd (neem er zelf echter 2)

- De Blu-ray-speler is perfect!

- Om een ATX moederbord te kunnen plaatsen heb ik gekozen voor een Thermaltake DH101 behuizing + Media Kit

Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/Thermaltake_VF7001BNS/DH101_16.jpg

Review:
http://benchmarkreviews.c...task=view&id=100&Itemid=1

- Voeding: Corsair VX450 450 Watt of een Be Quiet! Straight Power 450 Watt (80 Plus Rating)

- Afstandsbediening is bij de behuizing inbegrepen

- Toetsenbord: Logitech Keyboard DiNovo Edge, deze kost bijna €150,-
Voor €100,- minder heb je een Trust Wireless Media Center KB-2950

En tot zover mijn "voorlopige" HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:50:
- Werkgeheugen upgraden naar 4 Gigabyte:

PC6400
Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, Cas 5, Kit Of 2

PC8500
Kingston HyperX Quad Channel 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 4
Corsair Dominator 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 2

Ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is: een kit van 2 of een kit van 4?
Ik zou je ook willen aanraden om te kijken naar 2 kits van 2 modules van 1 GB. Een kit van 2x 1GB wordt vaker verkocht en daar zit dus wat meer concurentie in de prijs. Zou best kunnen dat dit goedkoper is. Ik zou ook voor CAS 4 gaan.
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:50:
- Videokaart:

Sparkle GeForce 8800GT Coolpipe 3 512 MB, PCI-e 16x
Sparkle GeForce 8800 GT Passive 1024 MB, PCI-e 16x

Prijsverschil is bijna €30,- tussen de 512 en de 1024 MB variant

Review:
http://firingsquad.com/ha...800_gt_super+_1gb_review/
Waarom een nVidia kaart op dit moederbord? Die 780G chipset ondersteund hybrid crossfire, waardoor je onboard videochip mee kan doen in het zware werk. Een klein beetje "gratis" perfomance dus. En als je toch een nVidia kaart koopt dan kan je net zo goed voor een ander moederbord gaan. Er zijn genoeg andere (wellicht goedkopere) moederborden die dan net zo geschikt zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door drZymo op 09-06-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
drZymo schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:59:
[...]

Ik zou je ook willen aanraden om te kijken naar 2 kits van 2 modules van 1 GB. Een kit van 2x 1GB wordt vaker verkocht en daar zit dus wat meer concurentie in de prijs. Zou best kunnen dat dit goedkoper is. Ik zou ook voor CAS 4 gaan.

[...]

Waarom een nVidia kaart op dit moederbord? Die 780G chipset ondersteund hybrid crossfire, waardoor je onboard videochip mee kan doen in het zware werk. Een klein beetje "gratis" perfomance dus. En als je toch een nVidia kaart koopt dan kan je net zo goed voor een ander moederbord gaan. Er zijn genoeg andere (wellicht goedkopere) moederborden die dan net zo geschikt zijn.
Ik zou ook zeker gaan voor CAS4 geheugen, dit heeft toch zeker wel voordelen tov van CAS5 en het liefst dan wel 4-4-4-12 (zoals HyperX heeft) kits van 2x2GB zijn volgens mij net zo betaalbaar dus ik zou hiervoor gaan (als de prijs idd ongeveer gelijk is) met 4 bankjes in dual channel is de kans op een error oid toch weer iets groter + het word warmer + alles is bezet je kan er later niet nog wat bijplaatsen.

Maar de keuze voor de videokaart begrijp ik ook totaal niet :P Als je dus al een apparte videokaart in je htpc wilt, zou ik gaan voor een Ati HD3870, net zo duur, presteerd net zo goed (al dan niet beter, zeker in combinatie met dit moederbord...of het met een HD3870 ook hybrid crossfire ondersteund betwijfel ik maar dat weet ik niet zeker) en heeft Universele Video Decoder aan boord waardoor je processor veel minder word belast bij het afspelen van HD materiaal en alle andere formats, bovendien is het op deze manier mogelijk om gebruik te maken van adaptieve anti-aliasing als ik me niet vergis (wat alleen maar nog positiever is voor je beeldkwaliteit)

Verder geil ik op je systeem als je het klaar hebt haha :P Denon met KEF is hmmmmmmmmmmmmmmm _/-\o_

bovendien ben ik erg benieuwt of je die dual floppydtv fatsoenlijk aant werken krijgt met ziggo, ik zou dit zelf ook graag willen!

[ Voor 6% gewijzigd door StraightOn.NL op 09-06-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:44:
[...]

Ik zou ook zeker gaan voor CAS4 geheugen, dit heeft toch zeker wel voordelen tov van CAS5 en het liefst dan wel 4-4-4-12 (zoals HyperX heeft) kits van 2x2GB zijn volgens mij net zo betaalbaar dus ik zou hiervoor gaan (als de prijs idd ongeveer gelijk is) met 4 bankjes in dual channel is de kans op een error oid toch weer iets groter + het word warmer + alles is bezet je kan er later niet nog wat bijplaatsen.
Want? Met een lagere CAS merk je NIETS. Het is nauwlijks sneller.
Maar de keuze voor de videokaart begrijp ik ook totaal niet :P Als je dus al een apparte videokaart in je htpc wilt, zou ik gaan voor een Ati HD3870, net zo duur, presteerd net zo goed (al dan niet beter, zeker in combinatie met dit moederbord...of het met een HD3870 ook hybrid crossfire ondersteund betwijfel ik maar dat weet ik niet zeker) en heeft Universele Video Decoder aan boord waardoor je processor veel minder word belast bij het afspelen van HD materiaal en alle andere formats, bovendien is het op deze manier mogelijk om gebruik te maken van adaptieve anti-aliasing als ik me niet vergis (wat alleen maar nog positiever is voor je beeldkwaliteit)
Alleen onder de HD3650 word hybrid crossfire ondersteund.
Verder geil ik op je systeem als je het klaar hebt haha :P Denon met KEF is hmmmmmmmmmmmmmmm _/-\o_

bovendien ben ik erg benieuwt of je die dual floppydtv fatsoenlijk aant werken krijgt met ziggo, ik zou dit zelf ook graag willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:08:
[...]

Want? Met een lagere CAS merk je NIETS. Het is nauwlijks sneller.
Lagere CAS is zeker wel "sneller" want het schakelt gewoon weg 1 cyclus rapper, ik heb hier 2 identieke P35 systemen staan, een met 4GB Corsair XMS 4-4-4-15 en een met 4GB Kingston HyperX 4-4-4-12

Zelfs dat verschil is merkbaar in benchmarks...real life verschil in performance weet ik zo niet...en wat is je definitie van "merkbaar verschil"

CAS4 of CAS5 geeft je niet ineens 10fps meer in crysis/cod4 nee...als je dat merkbaar vindt. Maar op een systeem van wat ik zo schat ruim €1250 ga je toch niet 8 euro (38,50 voor CAS5 en 46 voor CAS4 2GB) besparen om CAS5 geheugen erin te stoppen...

die 8 euro verschil vind ik het "nauwelijks sneller zijn" wel degelijk waard ;)

read/write verschil voor CAS4 / 5 kan toch zo'n 5% zijn, bovendien is het een media/htpc systeem en ik neem aan dat hij ook graag encoded wil opnemen (dus in xvid of x264 oid) en dat is toch wel aardig memory intensief en dan scheelt het toch weer die 5% in tijd.

Bovendien is CAS4 vaak net wat makkelijker te klokken (gezien je de timings altijd nog losser kunt stellen) maar ik neem dat maximum overclock niet het idee achter dit systeem is :P

en inderdaad het is alleen de 3650 onder hybrid crossfire werkt...maar goed...powerplay van Ati werkt nog altijd in het voordeel tov Nvidia...het idle vermoge is een stuk lager, en het is wel lekker dat je htpc in idle niet ook als een kachel werkt

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 10-06-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een hoop drukte over cas4 of cas5. Wat mij betreft onzinnig; het verschil merk je niet.
Durf te wedden als ik 2x een systeem voor je neus zet, jij mag zeggen waar de cas4 inzit; het verschil is gewoon verwaarloosbaar.

Kijk de benchmarks er maar op na, op dezelfde kloksnelheid maakt het bar,bar, weinig uit.
Sneller geheugen is alleen interressant als iemand wil gaan overklokken.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 20:43
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:39:
TheCrius, het is een heel uitzoekwerk wat wel en niet werkt dat mag je zelf doen, maar algemeen is het zo als je digitaal wil kijken met redelijk wat zenders heb je PayTV nodig( abbo). Dat is aardig prijzig.
  • Eerst heb je een TV kaart nodig met DVB-C (kabel), DVB-T (antenne), DVB-S (satelliet) of DVB-S2 (satelliet met HD-kwaliteit)
  • Op die kaart moet je vervolgens een CI module aansluiten en die moet je vaak apart aanschaffen. De TV kaart moet dat ook ondersteunen. CI module is ~€50 - €150.
  • In die CI module moet vervolgens een CAM geplaatst worden (soort PCMCIA kaartje). Daar moet je de goede uitvoering hebben i.v.m decryptie. Sommige kunnen meerdere decrypties aan sommige maar een. Reken maar op zo'n ~ €100 en meer.
  • In die CAM moet je vervolgens de smartcard(?) stoppen die je krijgt als je een PayTV abbo afsluit waarvoor je dus maandelijks betaalt.
Dus smartcard in CAM, CAM in CI, CI aan tv-kaart kort gezegd.

Al met al zeer prijzig, enkele honderden euro's dus. Als je satelliet wil is het ook goed om te kijken wat voor Diseq ondersteuning er is als je daarom geeft. Daarmee kun je de schotel besturen.
Ook dingen als EPG(gids) moet je naar kijken als je die wil, of er meerdere tuners opzitten, HW decoding etc.
Bedankt Leviath dit geeft een stuk helderheid in de zaak.
De rest moet me lukken, ben zelf niet een tv technicus.
Zal er nog eens over nagaan of ik dan wel een TV kaart voor digitale tv erin stop of juist een redelijkevideokaart zodat er ook nog een spelletje te spelen is.
Tv kijken kan dan ook wel via de digitale ontvanger in de tv zelf, dit scheelt weer in het budget. :9

[ Voor 20% gewijzigd door TheCrius op 11-06-2008 14:19 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties!

En sorry voor mijn late reactie ;)

Ben er even tussenuit geweest...

Maar goed...

De volgende zaken zijn dankzij jullie vervangen:

Geheugen: OCZ Memory ReaperX HPC Edition DC 4096 MB, PC6400, 800 MHz, Cas 4, Kit Of 2

"Rated at DDR2-800 with 4-4-3 timings"

Videokaart: Club3D Radeon HD3870 Heatpipe 512 MB, PCI-e 16x

En wat de voeding betreft ga ik toch voor de Be Quiet! Straight Power 450 Watt
Deze heeft namelijk "80 Plus Rating"

Ik neem aan dat een 450 Watt voeding voldoende is

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuus voor het geval deze vraag hier niet thuis hoort

maar...

Weet iemand van jullie het verschil tussen onderstaande harde schijven:

Samsung SpinPoint F1 (1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300)
Samsung Spinpoint F1R (1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300)

Het prijsverschil is ongveer €55,- en dat is niet mis

Groetjes,

Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:30:
[...]
CAS4 of CAS5 geeft je niet ineens 10fps meer in crysis/cod4 nee...als je dat merkbaar vindt. Maar op een systeem van wat ik zo schat ruim €1250 ga je toch niet 8 euro (38,50 voor CAS5 en 46 voor CAS4 2GB) besparen om CAS5 geheugen erin te stoppen...

die 8 euro verschil vind ik het "nauwelijks sneller zijn" wel degelijk waard ;)
Het prijsverschil is inderdaad minimaal maar om jullie een indruk te geven van de prijs van het complete systeem:

Behuizing: Thermaltake DH101 + Media Kit € 186,95
Voeding: Be Quiet! Straight Power 450 Watt met 80 Plus Rating € 62,00

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4850E 2.50 GHz, 1000 MHz, 1 MB, Boxed € 70,95
Processorkoeler: Scythe Processorkoeler Ninja Mini € 34,95
Moederbord: GigaByte GA-MA78G-DS3H - AMD 690G Chipset € 78,00
Geheugen: OCZ Memory ReaperX HPC Edition DC 4096 MB, PC6400, 800 MHz, Cas 4, Kit Of 2 € 126,95
Videokaart: Club3D Radeon HD3870 Heatpipe 512 MB, PCI-e 16x € 169,00
Geluidskaart: Asus Xonar D2X PCI-e € 165,00
HDTV-kaart: Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light € 141,95
CAM-module: Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C € 111,95
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 € 133,95
Blu-ray-speler: LG GGC-H20L Hybrid S-ATA, Zwart € 107,00

Toetsenbord: Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty € 146,95

Totaal: € 1.923,45

Voor dat geld heb je ook het High-end gamesysteem uit de BBG!

Maar goed...

De gebruikte TV-kaarten met bijbehorende CAM-modules kosten alleen al meer dan €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:27:
[...]

Het prijsverschil is inderdaad minimaal maar om jullie een indruk te geven van de prijs van het complete systeem:

Behuizing: Thermaltake DH101 + Media Kit € 186,95
Voeding: Be Quiet! Straight Power 450 Watt met 80 Plus Rating € 62,00

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4850E 2.50 GHz, 1000 MHz, 1 MB, Boxed € 70,95
Processorkoeler: Scythe Processorkoeler Ninja Mini € 34,95
Moederbord: GigaByte GA-MA78G-DS3H - AMD 690G Chipset € 78,00
Geheugen: OCZ Memory ReaperX HPC Edition DC 4096 MB, PC6400, 800 MHz, Cas 4, Kit Of 2 € 126,95
Videokaart: Club3D Radeon HD3870 Heatpipe 512 MB, PCI-e 16x € 169,00
Geluidskaart: Asus Xonar D2X PCI-e € 165,00
Blu-ray-speler: LG GGC-H20L Hybrid S-ATA, Zwart € 107,00

Toetsenbord: Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty € 146,95

Totaal: € 1.923,45

Voor dat geld heb je ook het High-end gamesysteem uit de BBG!

Maar goed...

De gebruikte TV-kaarten met bijbehorende CAM-modules kosten alleen al meer dan €500,-
Boah die floppy dvb-c dingen zijn echt flink duur zeg...pfff (overigens hadden ze op hardware.info daar een oplossing voor check hier: http://www.hardware.info/...Center__MSI_Wind_preview/

daar gebruiken ze maar 1 modulle met toch 2 tuners)

Verder...waarom is die videokaart zo duur ? de Sapphire Radeon HD3870 kost maar 116 euro, die is dan wel niet passief maar ik denk niet dat hij erg veel meer lawaai maakt dan je scythe ninja....dus.

Trouwens dit is misschien ook wel leuk voor je systeem (hoewel ik betwijfel of je kaarten worden ondersteund) Maar die afstandsbediening/besturing is wel echt super

http://video.google.nl/vi...2176025602905109829&hl=nl

[ Voor 5% gewijzigd door StraightOn.NL op 11-06-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding kun je ook de 450 watt Be Quiet! Darkpower pro P7 nemen. Fijne voeding vind ik, modulair dus minder kabelzooi, fanspeed uitlezing en belastings afhankelijke aansturing van 4 fans. Kabels die erbij zitten zijn wel lang en hadden wel iets flexibeler gekund, maar heb zelf dan ook een krappe kast. Met een beetje trial & error kom je wel tot een adequate oplossing. En hij is behoorlijk stil.

edit: En wat die CAM kaart betreft, hoop maar dat je niet in een UPC gebied woont, want die gebruiken een andere encryptie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Voor voeding zou ik voor de Enermax Modu82+ gaan. Die staat op dit moment boven aan de lijst van stille en efficiente voedingen (zie http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html) en is maar een 10tje duurder dan de Be Quiet, die ik trouwens niet eens ken :|.

[ Voor 3% gewijzigd door drZymo op 12-06-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Be Quiet! schijnt een degelijk duits merk te zijn. Alhoewel de naamgeving anders doet vermoeden moet ik zeggen. De voorganger staat trouwens ook in dat lijstje en het merk is wat minder bekend omdat het niet overal te krijgen is. Tot nu toe heb ik er 1 dus en geen 100 gehad en getest, dus mijn mening is puur subjectief tot nu toe over het model dat ik heb. Hij heeft iig nog niet voor problemen gezorgd. Overigens schijnt de kortsluitbeveiliging wel OK te zijn weet ik uit eigen ervaring :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
TS:
Kun je in je starttopic een link naar post achterlaten, als er weer een nieuwe samenstelling is gemaakt op basis van feedback?

Anders moet ik zoeken en/of overizcht hebben wat er tot nu toe besloten is voor BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Het lijkt me wel wat om dit systeem zo aan te schaffen, er is alleen geen alternatief aangegeven voor de "Antec Fusion Black 430" (nu € 132,75)

Ik vind uiterlijk niet belangrijk, mijn PC zet ik in de computerkamer, en ik trek de nodige draadjes naar mijn TV en STEREO, ongeveer 1,5 meter van mijn PC verwijderd. (aan de andere kant van een zachte muur)

Dan heeft het dus geen zin zo'n mooie kast te plaatsen, zeker niet voor de prijs.

Nu denk ik er dan ook over om dan de "Antec NSK4480B" (nu 63 euro) te gebruiken. Dat is de kast die werd voorgesteld in het basissyteem. Overigens zijn beide kasten geschikt voor de "mATX" standaard. Dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Scheelt weer bijna 70 euro!

Ik neem mijn harde schijf mee naar het nieuwe systeem, en de TV kaart kan altijd nog.

Dan blijft dit over als keus:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 68,40€ 68,40
1Antec NSK4480B€ 63,-€ 63,-
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 72,80€ 72,80
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 32,46€ 32,46
1Lite-On LH-20A1S€ 18,29€ 18,29
1Scythe Ninja Mini€ 29,-€ 29,-
ImporterenTotaal€ 283,95

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Of je pakt de al eerder vermelde NSK2480. Dit is in principe gewoon een fusion met een ander frontje. Kost ~ 80 euro, 50 euro minder dus.

edit:
In een NSK 4480 kan je trouwens ook een grotere heatsink stoppen, zoals de normale Scythe Ninja of de Thermalright HR-01 Plus, die nog beter presteert.

[ Voor 40% gewijzigd door drZymo op 16-06-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad de HTPC standaard in de BBG lijkt me echt een goed idee. Zoiezo heb ik het idee dat de htpc in opmars is dit zou dan een normaal gevolg zijn.....de evolutie van de tweakers BBG is op handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
BackSlash schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:13:
Mijn reactie is nu natuurlijk te laat aangezien de BBG al geplaatst is... maar ik vraag mij serieus af of dit systeem een 1080P MKV rip wel trekt. Ik heb een HTPC gehad op basis van een X² 4200+ (2x 2.2 Ghz), Ati HD 2400 pro en 1,5 GB geheugen. HD rips kun je niet versnellen met UDV dus die videokaart doet verder niks.

720P rips trekt het systeem nog wel, 1080P rips vaker niet dan wel. Als je officiële blu-ray schijfjes hebt dan kun je gebruik maken van UDV, niet bij rips.

Ik heb mijn HTPC daarom geupgrade naar een Core2Duo 6750, 2 GB geheugen en dezelfde videokaart, nu loopt elke HD rip ook als een trein :)
Kan iemand bevestigen of dit waar is?

Ik ben namelijk ook van plan een HTPC te bouwen, waarbij het afspelen van een MKV 1080p rip zeker een van de belangrijkste functies is. Heb ik dus echt een snellere processor nodig dan deze 4850E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Uit het HTPC topic:
jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:
Heb net de "beruchte" vogelscene getest op een:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- 1gb intern geheugen (andere module was kapot en teruggestuurd)
- vista 32bits
- mpc home cinema 1.0.0.2
- core avc pro 1.7

De 1080P .MKV versie tussen de 7% en 12% load
zelfs met ondertiteling aan.

Op de andere htpc

-8400
- Asus P5E-VM HDMI
- 2gig
- vista 32bits
-powerdvd 8 en 7

Liep de cpu te stotteren op 100% toendetijd.

Al met al die MPC is echt toppie
Oftewel: met 5200+ 12% max, dus met een 4200+ zal dat ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Fraggar schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Kan iemand bevestigen of dit waar is?

Ik ben namelijk ook van plan een HTPC te bouwen, waarbij het afspelen van een MKV 1080p rip zeker een van de belangrijkste functies is. Heb ik dus echt een snellere processor nodig dan deze 4850E?
Ik spreek puur uit eigen ervaring. Ik heb inmiddels een HD film collectie opgebouwd van ruim 60-70 films, allen bestaande uit rips. Alle 720P films zijn wel te draaien op een wat langzamer systeem (zoals mijn X² 4200+ systeem destijds), de 1080P draaiden gewoon met erg hoge CPU usage. Als de bitrate iets te hoog lag dan was het niet kijkbaar door de schokjes en hikjes.

Als je dit risico niet wilt lopen zou ik gewoon voor zekerheid gaan en er een snelle cpu inzetten. Scheelt je een paar tientjes maar kijk je gegarandeerd schokvrij.
drZymo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:24:
Uit het HTPC topic:

[...]

Oftewel: met 5200+ 12% max, dus met een 4200+ zal dat ook wel lukken.
Goh, toch knap dat jij vanaf daar kan weten dat alle 1080P films vloeiend zullen draaien het met een 4200+. En al helemaal knap dat je dat weet door 1 dit te baseren op 1 filmfragment, en dit hebt getest met een compleet andere configuratie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
BackSlash schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:39:
[...]

Goh, toch knap dat jij vanaf daar kan weten dat alle 1080P films vloeiend zullen draaien het met een 4200+. En al helemaal knap dat je dat weet door 1 dit te baseren op 1 filmfragment, en dit hebt getest met een compleet andere configuratie :+
Dat was niet mijn post die ik quote ;).

Ik heb zelf geen ervaring met dit systeem. Het ging me meer om aan te geven dat het zou moeten kunnen. De beruchte vogelscene staat iig bekend als zware kost; als die scene lukt dan kan je er redelijk zeker van zijn dat de rest ook werkt. En het ging jingaling volgens mij ook meer om aan te geven dat MPC-HC het erg goed doet vergeleken met een systeem zonder 780G chipset en MPC-HC.

En je zegt zelf nog "zoals mijn X² 4200+ systeem destijds". Was er destijds ook al een 780G chipset? Of HD video acceleratie zoals de huidige generatie grafische kaarten hebben? De laatste tijd is het namelijk erg snel gegaan met de support voor HD video en dat scheelt enorm in CPU belasting.

[ Voor 16% gewijzigd door drZymo op 20-06-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de onderdelen waar ik mijn HTPC mee heb gebouwd,

Proccesor: AMD Athlon 64 X2 4850 E
Koeling: Scythe Ninja Mini
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Voeding: Coolermaster 620W ATX Silent voeding
Geheugen: Kingston Value Ram 2 x 1GB
Geheugen koeling: 2 x Scythe Kama Wing BK
Harddisk: 2 x Western Digital Caviar GP 500GB (WD5000AACS)
Behuizing: AE Origen X15E
Cardreader: 52 in 1 memory card reader
Optical drive: LG GGC-H20L
TV-Kaart: Hauppauge WinTV-HVR-2200
TV-Kaart Digitaal: 2 x Digital Everywhere Floppy DTV DVB-C
Cam Module: 2 x Alphacrypt Multicrypt CI Module
Toetsenbord: Logitec diNovo Mini
Software: Windows Vista Ultimate OEM

Maar heb een probleempje dat wanneer ik op Live TV (HD Ned 1 ) draai hij stottert..
zijn er nog wat instelling die de hardware versnelling beinvloeden, heeft iemand een idee..

Super forum hier hoop van geleerd _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:52:
Dit zijn de onderdelen waar ik mijn HTPC mee heb gebouwd,

Proccesor: AMD Athlon 64 X2 4850 E
Koeling: Scythe Ninja Mini
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Voeding: Coolermaster 620W ATX Silent voeding
Geheugen: Kingston Value Ram 2 x 1GB
Geheugen koeling: 2 x Scythe Kama Wing BK
Harddisk: 2 x Western Digital Caviar GP 500GB (WD5000AACS)
Behuizing: AE Origen X15E
Cardreader: 52 in 1 memory card reader
Optical drive: LG GGC-H20L
TV-Kaart: Hauppauge WinTV-HVR-2200
TV-Kaart Digitaal: 2 x Digital Everywhere Floppy DTV DVB-C
Cam Module: 2 x Alphacrypt Multicrypt CI Module
Toetsenbord: Logitec diNovo Mini
Software: Windows Vista Ultimate OEM
pff... wel overkill op je voeding... daar had je makkelijk op kunnen besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Heb de volgende combinatie aan losse onderdelen besteld en hoop de PC aankomende week in elkaar te gaan zetten. Het idee was een mooie HTPC in de woonkamer aan te sluiten op een FullHD TV maar wel onderdelen te gebruiken waarmee ik met games redelijk meekom. Ik speel voornamelijk MMORPG's (WoW, Eve Online), maar wil nog wel eens een nieuwe FPS uitproberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmegastore.nl/catalog/images/Veris%20Fusion%20Black.PNG

Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
Mainboard: GigaByte GA-G33M-DS2R
Keyboard: Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty
Blu-ray: Lite-On DH-4O1S 4 X, 12 X, SATA, Bulk, Zwart
Harddisk x2: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Memory: Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Casing: Antec Fusion Zwart, 430 Watt
Graphics card: GigaByte GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
CPU Cooler: Zalman CNPS8700NT Koper

Ik heb getwijfeld tussen een kast die wel of niet full-ATX zou ondersteunen, maar de combo van Antec met voeding en de looks hebben het gewonnen. Ik hoop dat ik de airflow in de kast voldoende voor elkaar heb met de standaard 2x 120mm fans. Ik neem in alle redelijkheid aan dat een 430Watt Antec voeding genoeg juice afgeeft in deze setup...

Ik heb bewust gekozen voor een videokaart met een Zalman koeler en een niet-boxed CPU met een Zalman koeler die zijn fanspeed automatisch aanpast aan de temperatuur. Het is even fingers crossed of de beide Zalman koelers qua dimensies in de kast passen. De CPU koeler zou bedoeld moeten zijn voor HTPC's dus ik heb het er op gegokt.

Qua onderdelen is alles bijna up-to-date, maar niet het nieuwste van het nieuwste waardoor de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is imo. Jammer dat het micro-ATX bord geen Pci-e 2.0 ondersteund voor de nieuwste generatie kaarten.

Omdat ik voor 4GB geheugen heb gekozen ben ik van plan Windows Vista Home Premium 64bit te gaan draaien. Ik verwacht in ieder geval geen problemen met 64bits drivers voor de hardware waarvoor ik gekozen heb.

Tegen de tijd dat ik digitale TV heb kijk ik nog welke TV-kaart ik kan plaatsen. Heb me daar nog niet in verdiept.

Kosten: ongeveer 1200,-

Op of aanmerkingen op deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dude schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:40:

Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
Mainboard: GigaByte GA-G33M-DS2R
Keyboard: Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty
Blu-ray: Lite-On DH-4O1S 4 X, 12 X, SATA, Bulk, Zwart
Harddisk x2: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Memory: Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Casing: Antec Fusion Zwart, 430 Watt
Graphics card: GigaByte GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
CPU Cooler: Zalman CNPS8700NT Koper

Ik heb getwijfeld tussen een kast die wel of niet full-ATX zou ondersteunen, maar de combo van Antec met voeding en de looks hebben het gewonnen. Ik hoop dat ik de airflow in de kast voldoende voor elkaar heb met de standaard 2x 120mm fans. Ik neem in alle redelijkheid aan dat een 430Watt Antec voeding genoeg juice afgeeft in deze setup...

Ik heb bewust gekozen voor een videokaart met een Zalman koeler en een niet-boxed CPU met een Zalman koeler die zijn fanspeed automatisch aanpast aan de temperatuur. Het is even fingers crossed of de beide Zalman koelers qua dimensies in de kast passen. De CPU koeler zou bedoeld moeten zijn voor HTPC's dus ik heb het er op gegokt.

Qua onderdelen is alles bijna up-to-date, maar niet het nieuwste van het nieuwste waardoor de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is imo. Jammer dat het micro-ATX bord geen Pci-e 2.0 ondersteund voor de nieuwste generatie kaarten.

Omdat ik voor 4GB geheugen heb gekozen ben ik van plan Windows Vista Home Premium 64bit te gaan draaien. Ik verwacht in ieder geval geen problemen met 64bits drivers voor de hardware waarvoor ik gekozen heb.

Tegen de tijd dat ik digitale TV heb kijk ik nog welke TV-kaart ik kan plaatsen. Heb me daar nog niet in verdiept.

Kosten: ongeveer 1200,-

Op of aanmerkingen op deze setup?
Ik zit me nog ernstig in te lezen, maar vraag me af waarom je de 8800 hebt genomen? Want volgens eerdere stukken zouden de 8500 en 8600 wél hardware-ondersteuning hebben voor HD, en de 8800 niet. Of geldt dat niet voor deze serie?

Ander dingetje wat ik me afvraag: het valt me op dat er voor Lite-On BR spelers gekozen wordt. Prima, ik heb geen voor- of afkeur voor een merk. Maar waarom niet de LG GGC-H20L? Iets goedkoper (maar die paar euro maken het verschil niet), terwijl het merk naar mijn smaak iets hoger aangeschreven staat. En de LG ondersteunt 6x leessnelheid voor BR, waarmee de opstarttijd van een disc sneller wordt. Of vergis ik me?

Ik heb overigens wel dezelfde twijfels als jij: ATX of mATX, that's the question ;)

en zoals eerder opgemerkt: enorm leerzaam forum _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Pietervs op 26-06-2008 17:24 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:40:
Heb de volgende combinatie aan losse onderdelen besteld en hoop...
Ik denk dat je dit beter in een Best-buy voor game PC's kunt stoppen, het heeft weinig te maken met HTPC gedoe.
Wel wat opmerkingen, spreek uit eigen ervaring. De HD's zou ik sowieso vervangen met Samsung 500GB of Samsung F1 1GB HD's. Heb zelf veel seagates gehad, en een behoorlijk aantal al stuk. Daarnaast zijn de Samsungs een stuk sneller(sowieso de F1 1TB), stiller en koeler.
Zalman + alle erbij horende verwachtingen is slechts een sprookje, spreek wederom uit eigen ervaring. Ze zijn zwaar, koelenmiddelmatig, maken veel lawaai en zijn veels te duur. Zeker in vergelijking met een Scythe Infinity die ik nu gebruik. Als je de uitgebreide reviews erop naleest zie je bovendien nagenoeg altijd Zalman ergens in de middenmoot of achteraan hangen.
En misschien dat ik me vergis, maar dat moederbord wat je nu hebt heeft reeds videouitgangen, niet echt nodig als je al een videokaart erinzet, of je moet meer dan 2 schermen tegelijk willen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat je dit beter in een Best-buy voor game PC's kunt stoppen, het heeft weinig te maken met HTPC gedoe.
Wel wat opmerkingen, spreek uit eigen ervaring. De HD's zou ik sowieso vervangen met Samsung 500GB of Samsung F1 1GB HD's. Heb zelf veel seagates gehad, en een behoorlijk aantal al stuk. Daarnaast zijn de Samsungs een stuk sneller(sowieso de F1 1TB), stiller en koeler.
Zalman + alle erbij horende verwachtingen is slechts een sprookje, spreek wederom uit eigen ervaring. Ze zijn zwaar, koelenmiddelmatig, maken veel lawaai en zijn veels te duur. Zeker in vergelijking met een Scythe Infinity die ik nu gebruik. Als je de uitgebreide reviews erop naleest zie je bovendien nagenoeg altijd Zalman ergens in de middenmoot of achteraan hangen.
En misschien dat ik me vergis, maar dat moederbord wat je nu hebt heeft reeds videouitgangen, niet echt nodig als je al een videokaart erinzet, of je moet meer dan 2 schermen tegelijk willen aansturen.
Point taken.. tot nu toe heb ik goede ervaringen met Seagate, maar moet eerlijk zijn dat ik me qua harddisk niet heb ingelezen.

Zalman is inderdaad een beetje voor de looks gekozen, hoewel ik met mijn Zalmanproducten tot nu goed heb kunnen koelen (totdat ik overging op waterkoeling). Ik wilde graag die specifieke koeler omdat die zich automatisch aan de temperatuur aanpast.

Het moederbord is een compromis. Ik wilde graag een Gigabyte omdat ik de ondersteuning van Asus middelmatig vind. Ik heb in die keuze alleen borden met onboard video gezien.

Ik wilde wel perse een 8800GT voor de prestaties. De 8600 serie presteerd beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft zowel VGA als DVI als HDMI, maar zijn deze ook alle drie tegelijkertijd te benaderen? heb namelijk een LCd-tv voor de hdmi, en 2 x tft-schermpje...waar ik ook mijn videobewerking mee doe.

Nu ga ik een HTPC bouwen, en dacht dat dit misschien wel een oplossing was om overal beeld op te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:28:
Die Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft zowel VGA als DVI als HDMI, maar zijn deze ook alle drie tegelijkertijd te benaderen? heb namelijk een LCd-tv voor de hdmi, en 2 x tft-schermpje...waar ik ook mijn videobewerking mee doe.

Nu ga ik een HTPC bouwen, en dacht dat dit misschien wel een oplossing was om overal beeld op te hebben....
Nee, deze zijn helaas niet tegelijk te gebruiken. Je kan alleen de DVI- of de HDMI-poort gebruiken naast de VGA-poort, zie voor meer informatie trouwens hier :)

Leuk moederbord is het wel, ben hem van plan om zelf te gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:28:

Misschien is dit iets voor jou.
Dan maak je van 1 poort meerdere poorten, tegelijkertijd een convertor naar s-video/composiet

PC to TV Converter

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

1. Processor AMD Athlon X2 4850e
  2. Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  3. Cpu-koeler Scythe Ninja Mini
  4. Werkgeheugen Kingston 2GB PC2-6400
  5. Tv-kaart Hauppauge WinTV-HVR-2200
  6. Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB
  7. Blu-ray-speler LG GGC-H20L
  8. Behuizing Antec Fusion Black 430 € 148,15
  9. Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver
  10. Toetsenbord Trust Vista Remote Keyboard
Dit is de HTPC zoals die in de BBG van mei is opgesteld. Nu ben ik ook bezig om een HTPC samen te stellen en deze samenstelling ziet er in principe wel goed uit.

Echter mijn HTPC gaat ook meteen dienst doen als een soort server, oftewel al mijn media (films foto's e.d.) komt op deze pc te staan en word via het netwerk beschikbaar. Daarnaast zal deze ook gebruikt gaan worden om te downloaden.

Mijn vraag is dan ook:
Is deze opstelling krachtig genoeg om bijv. HD te bekijken terwijl er op de achtergrond newsbin(download)draait en via het netwerk bijv. media word bekeken, bijv. een dvd-film of foto's?

Zo nee, waar zou ik dan aanpassingen moeten maken?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Is er al iemand die het systeem heeft gebouwd zoals hij er nu uitziet? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van die discussie over 1080p content.
Ik ben van plan dit te gaan bouwen en ik vind deze content belangrijk. Ik snap namelijk niet helemaal of die grafische chip nu wel of niet meewerkt aan geripte 1080p content. Als alles namelijk op de processor aankomt dan zou deze daar wellicht te licht voor zijn.

Ik weet zelf niet het naadje van de kous over dit onderwerp. Ik probeer hier slechts met een soort opsomming tot een harde uitspraak te komen. Ik wil namelijk heel graag binnenkort een systeem gaan bouwen en ik vertrouw volledig op de kennis in dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
Ik ben van plan om het systeem te gaan bestellen met een paar aanpassingen. Aangezien ik het systeem wil gebruiken om digitenne op te nemen en gelijkertijd te kijken op een Philips lcd tv met vga aansluiting heb ik gekozen voor 2x FloppyDTV DVB-T in combinatie met 2x een CAM module (deze heb je nodig voor rtl 4, sbs enzo toch?). Daarmee kom je op het volgende systeem uit:
  • Scythe Ninja Mini
  • Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 3
  • Logitech diNovo Mini
  • LG GGC-H20L
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2,
  • GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
  • Antec Fusion Black,Zwart
  • AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM
  • floppydtv (2x)
  • cam conax (2x)
Mijn vraag is nu of deze configuratie nog steeds aan te raden is als vervangen van analoge televisie.
De 2e vraag slaat op de datum (mei) van de bbg. Zijn er inmiddels onderdelen die ik beter kan vervangen door een ander onderdeel.

De 3e vraag gaat over de stilte van de kast. Heeft het nog nut om de standaard 120mm case fans te vervangen door bijvoorbeeld Papst fans. Ik kon namelijk geen decibel gegevens van de Antec fans vinden. De laatste vraag is of er ruimte is en of het nut heeft om een hdd silencer te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Je 3e vraag kan ik beantwoorden met wat linkjes:

http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html
Een lijst van erg stille fans.
Conclusie: papst is allang niet de stilste meer ;)

http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html
Review van de Antec Fusion met de nadruk op geluidsproduct.
Conclusie: fans zijn prima maar de Nexus Real Silent fans zijn stiller.

[ Voor 36% gewijzigd door drZymo op 10-07-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
tnx, heb het aangepast naar deze fan:
http://www.scythe-eu.com/...s-flex-12cm-case-fan.html (de D versie, 800rpm)
Kosten ongeveer 13 euro per stuk, maar schijnt weer een stukje stiller te zijn :)

Iemand die me antwoord kan geven op de andere 2 vraagjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

westergas

rikkie_pc

WaarAnders schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:10:

Mijn vraag is nu of deze configuratie nog steeds aan te raden is als vervangen van analoge televisie.
Beeldkwaliteit van Digitenne is misschien iets beter dan analoge kabel (bah) maar als je de mogelijkheid hebt kan je beter voor digitale kabel gaan. Echt een stuk beter beeld.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Om jullie vragen over 1080p playback te beantwoorden is deze test waarschijnlijk wel representatief: http://www.silentpcreview.com/article807-page6.html

Test Setup:

AMD Athlon X2 4850e processor - 2.5Ghz, 2x512KB L2 cache, 65nm, 45W
Gigabyte GA-MA78GM-S2H motherboard - F3C BIOS, 128MB allocated to integrated graphics
Corsair XMS2 memory 1GB
Seagate Momentus 5400.2 notebook hard drive - 120 GB, 5400RPM, SATA
Asus BC-1205PT Blu Ray drive - SATA
Seasonic SS-400ET power supply
Microsoft Windows Vista operating system - Home Premium, 32-bit
ATI Catalyst 8.2 IGP/graphics driver
QuickTime Alternative 1.81 codec package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockforce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 22:15
is het niet eens tijd voor een nieuwe BBG voor HTPC's? er zijn genoeg vragen van mensen die een HTPC willen bouwen maar moeilijk een keuze kunnen maken.

Oneplus 10 Pro | O11 Dynamic, Seasonic PX850, ASUS Strix Z490-E, 10700K, AMD 6900 XT, 32 GB, WD Black NVMe SSD SN750 500GB, Intel P660 2TB, 2x Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 | Syonology DS918+ 3x 16 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Die BBG komt niet elke 2 maanden, maar er is een recentere: [BBG] Special: htpc november 2008

Daarnaast loopt er ook een HTPC ervaringen topic in de CSL, zat info lijkt me ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.