Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:28:
Die Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft zowel VGA als DVI als HDMI, maar zijn deze ook alle drie tegelijkertijd te benaderen? heb namelijk een LCd-tv voor de hdmi, en 2 x tft-schermpje...waar ik ook mijn videobewerking mee doe.

Nu ga ik een HTPC bouwen, en dacht dat dit misschien wel een oplossing was om overal beeld op te hebben....
Misschien is dit iets voor jou.
Dan maak je van 1 poort meerdere poorten, tegelijkertijd een convertor naar s-video/composiet

PC to TV Converter

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

1. Processor AMD Athlon X2 4850e
  2. Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  3. Cpu-koeler Scythe Ninja Mini
  4. Werkgeheugen Kingston 2GB PC2-6400
  5. Tv-kaart Hauppauge WinTV-HVR-2200
  6. Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB
  7. Blu-ray-speler LG GGC-H20L
  8. Behuizing Antec Fusion Black 430 € 148,15
  9. Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver
  10. Toetsenbord Trust Vista Remote Keyboard
Dit is de HTPC zoals die in de BBG van mei is opgesteld. Nu ben ik ook bezig om een HTPC samen te stellen en deze samenstelling ziet er in principe wel goed uit.

Echter mijn HTPC gaat ook meteen dienst doen als een soort server, oftewel al mijn media (films foto's e.d.) komt op deze pc te staan en word via het netwerk beschikbaar. Daarnaast zal deze ook gebruikt gaan worden om te downloaden.

Mijn vraag is dan ook:
Is deze opstelling krachtig genoeg om bijv. HD te bekijken terwijl er op de achtergrond newsbin(download)draait en via het netwerk bijv. media word bekeken, bijv. een dvd-film of foto's?

Zo nee, waar zou ik dan aanpassingen moeten maken?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Is er al iemand die het systeem heeft gebouwd zoals hij er nu uitziet? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van die discussie over 1080p content.
Ik ben van plan dit te gaan bouwen en ik vind deze content belangrijk. Ik snap namelijk niet helemaal of die grafische chip nu wel of niet meewerkt aan geripte 1080p content. Als alles namelijk op de processor aankomt dan zou deze daar wellicht te licht voor zijn.

Ik weet zelf niet het naadje van de kous over dit onderwerp. Ik probeer hier slechts met een soort opsomming tot een harde uitspraak te komen. Ik wil namelijk heel graag binnenkort een systeem gaan bouwen en ik vertrouw volledig op de kennis in dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
Ik ben van plan om het systeem te gaan bestellen met een paar aanpassingen. Aangezien ik het systeem wil gebruiken om digitenne op te nemen en gelijkertijd te kijken op een Philips lcd tv met vga aansluiting heb ik gekozen voor 2x FloppyDTV DVB-T in combinatie met 2x een CAM module (deze heb je nodig voor rtl 4, sbs enzo toch?). Daarmee kom je op het volgende systeem uit:
  • Scythe Ninja Mini
  • Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 3
  • Logitech diNovo Mini
  • LG GGC-H20L
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2,
  • GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
  • Antec Fusion Black,Zwart
  • AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM
  • floppydtv (2x)
  • cam conax (2x)
Mijn vraag is nu of deze configuratie nog steeds aan te raden is als vervangen van analoge televisie.
De 2e vraag slaat op de datum (mei) van de bbg. Zijn er inmiddels onderdelen die ik beter kan vervangen door een ander onderdeel.

De 3e vraag gaat over de stilte van de kast. Heeft het nog nut om de standaard 120mm case fans te vervangen door bijvoorbeeld Papst fans. Ik kon namelijk geen decibel gegevens van de Antec fans vinden. De laatste vraag is of er ruimte is en of het nut heeft om een hdd silencer te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Je 3e vraag kan ik beantwoorden met wat linkjes:

http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html
Een lijst van erg stille fans.
Conclusie: papst is allang niet de stilste meer ;)

http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html
Review van de Antec Fusion met de nadruk op geluidsproduct.
Conclusie: fans zijn prima maar de Nexus Real Silent fans zijn stiller.

[ Voor 36% gewijzigd door drZymo op 10-07-2008 09:07 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
tnx, heb het aangepast naar deze fan:
http://www.scythe-eu.com/...s-flex-12cm-case-fan.html (de D versie, 800rpm)
Kosten ongeveer 13 euro per stuk, maar schijnt weer een stukje stiller te zijn :)

Iemand die me antwoord kan geven op de andere 2 vraagjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

westergas

rikkie_pc

WaarAnders schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:10:

Mijn vraag is nu of deze configuratie nog steeds aan te raden is als vervangen van analoge televisie.
Beeldkwaliteit van Digitenne is misschien iets beter dan analoge kabel (bah) maar als je de mogelijkheid hebt kan je beter voor digitale kabel gaan. Echt een stuk beter beeld.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Om jullie vragen over 1080p playback te beantwoorden is deze test waarschijnlijk wel representatief: http://www.silentpcreview.com/article807-page6.html

Test Setup:

AMD Athlon X2 4850e processor - 2.5Ghz, 2x512KB L2 cache, 65nm, 45W
Gigabyte GA-MA78GM-S2H motherboard - F3C BIOS, 128MB allocated to integrated graphics
Corsair XMS2 memory 1GB
Seagate Momentus 5400.2 notebook hard drive - 120 GB, 5400RPM, SATA
Asus BC-1205PT Blu Ray drive - SATA
Seasonic SS-400ET power supply
Microsoft Windows Vista operating system - Home Premium, 32-bit
ATI Catalyst 8.2 IGP/graphics driver
QuickTime Alternative 1.81 codec package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockforce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 22:15
is het niet eens tijd voor een nieuwe BBG voor HTPC's? er zijn genoeg vragen van mensen die een HTPC willen bouwen maar moeilijk een keuze kunnen maken.

Oneplus 10 Pro | O11 Dynamic, Seasonic PX850, ASUS Strix Z490-E, 10700K, AMD 6900 XT, 32 GB, WD Black NVMe SSD SN750 500GB, Intel P660 2TB, 2x Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 | Syonology DS918+ 3x 16 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Die BBG komt niet elke 2 maanden, maar er is een recentere: [BBG] Special: htpc november 2008

Daarnaast loopt er ook een HTPC ervaringen topic in de CSL, zat info lijkt me ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.