MAc Mini geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Ik heb gister een mac mini gekregen van me baas :) (liev jah :D )
anyway, het is de kleinste versie met 1gb geheugen

1 GB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) op twee DIMM's, uitbreidbaar tot 2 GB

dus als ik het goed begrijp is het nu 2x 512 wat in mijn mini de 1gb maakt ?

of is het 1 reepje van 1gb en kan ik er zo 1gb reepje bijduwen pc2-5300

(ik heb btw ook pas een nieuwe pc gehad :), me collega zn pc stierf echter gister en toen zei hij ik wil die van hem wel (mijne dus), en toen zei me baas, wil jij een andere ?, jah ik wil een mac meneer _/-\o_ )

[ Voor 116% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-04-2008 10:15 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Laptop geheugen SO-DIMM ddr2 667.
Max 3 GB word er gezien dacht ik :).
Er is speciaal apple geheugen.(voor mij hetzelfde als een Vista ready monitor :+ )
Verkopen ze onder andere bij de apple store, En ik weet dat ze ze bij komplett verkopen .(mag ik dit melden ?).

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
LuckyY schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:11:
Laptop geheugen SO-DIMM ddr2 667.
Max 3 GB word er gezien dacht ik :).
Er is speciaal apple geheugen.(voor mij hetzelfde als een Vista ready monitor :+ )
Verkopen ze onder andere bij de apple store, En ik weet dat ze ze bij komplett verkopen .(mag ik dit melden ?).
jah maar ik ga er dus vanuit dat apple woekerrijzen vraagt ? :) voor "speciaal" apple geheugen
wat waarschijnlijk gewoon gangbaare dimms zijn ?
en jammer dat het sodimm zijn, ik hoopte al op normale repen, die hebben we op kantoor zat liggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-04-2008 10:13 ]

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Als je normale repen wilt , moet je hem inruilen voor een G4. Momenteel kost het SODIMM geheugen niet veel , zeker de 2x 1 GB niet. En ja nu zit er 2 x 512 MB in je Mac.

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
Bij Paradigit heb ik laatst van die geheugen modules gekocht. Voor 32 Euro heb je 2 Gb. M'n mini draait nu als een treintje.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
hummm klinkt interessant
http://mycom.nl/Products/...ue_Select_KIT/151722.aspx

Maar 1 : staat apple het toe om het zelf te vervangen/upgraden ? (ivm garantie e.d.)
2 : zijn er nog andere dingen buiten pc5300 etc waar ik op moet letten voor de mini ?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met een beetje zoeken is deze informatie prima te vinden. Zo staat er in [Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2 en \[Mem-ervaringen] Intel Mac precies welk geheugen je moet hebben en hoe je het moet installeren. Nog een topic over dit onderwerp lijkt me wat overdreven, dus deze gaat op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.