Vaag, paar berichten terug had iemand nog een stuk van Eurogamer gepost waarin stond dat alle reviews een embargo hebben tot zondag 17:00. IGN aan het vals spelen?
IGN is wel een van de grootste, dus misschien heeft dit er iets mee te maken en geld het dus alleen voor de kleinere reviewers.DeepSeven schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:44:
[...]
Vaag, paar berichten terug had iemand nog een stuk van Eurogamer gepost waarin stond dat alle reviews een embargo hebben tot zondag 17:00. IGN aan het vals spelen?
Ik ga morgen wel even kijken bij mm arena of daar ook gta's in de schappen liggen, toch 5 min met de bus
Ik zie de auto's trouwens ietwat slingeren. Als dit maar niet uit de hand loopt. Het gaat ook lang niet zo snel als bij de vorige gta's, maar misschien is dit ook wel prettiger spelen.
Pff na het lezen van die review kan ik niet meer wachten. Gelukkig heb ik me vanavond prima vermaakt met de beta van MGS:online, maar denk toch dat ik die na dinsdag niet meer zal spelen.Anoniem: 232217 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:39:
[...]
Net gelezen en gekeken en damn het ziet er echt goed uit. Kijk, dit is dus voor mij een reden geweest om een console te halen.
Nu heb ik begrepen dat de ps3(op warhawk na) geen ingame voice heeft/ondersteund. Hoe zou dit dan gaan in gta op de ps3? Een ts/vent runnen?
Overigens ondersteund de PS3 in de meeste online games voicechat, dus dat lijkt me hier ook wel het geval.
PSN: Shiver23
Anoniem: 232217
Ah mooi, daar was ik nog onzeker over.
Denk dat dat rijden enorm meevalt, mensen zitten zich nu meer te focussen op het detail van de omgeving.
Denk dat dat rijden enorm meevalt, mensen zitten zich nu meer te focussen op het detail van de omgeving.
PS3 versie volgens IGN dus ietsje beter...
"For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud."
"For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud."
[ Voor 4% gewijzigd door hully op 26-04-2008 08:59 ]
Hmm eerst dacht ik; ik haal em voor de 360, maar nu ik lees dat de ps3 dus door de installatie veel minder pop-in en framedrops heeft ga ik twijfelen.
Aan de andere kant heb ik meer 'friends' op de 360. (Alhoewel ik niemand ken in real-life die een 360 heeft en ermee online gaat)
Aan de andere kant heb ik meer 'friends' op de 360. (Alhoewel ik niemand ken in real-life die een 360 heeft en ermee online gaat)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ze hebben het alleen over "pop-ins".Phusebox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:08:
Hmm eerst dacht ik; ik haal em voor de 360, maar nu ik lees dat de ps3 dus door de installatie veel minder pop-in en framedrops heeft ga ik twijfelen.
The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in.
[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 26-04-2008 09:11 ]
Ik hoop hier geen flamewar mee uit te lokken maar vaak komt de vraag hoe de game draait op beide consoles. Ik quote uit de review van IGN:
While GTA IV is pushing the PS3 and 360 to the limit, it also runs amazingly well. Sure, there are framerate hitches here and there and (particularly on 360) there is some texture pop-in, but it actually runs better than I expected.
For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud.
Tricky choise, maar als je een 360 hebt zou ik hem persoonlijk hiervoor halen ivm ingame friendslist en zelf muziek afspelen ( Millencollin Home from Home ! ! ! !).If you're wondering which version to buy, the best suggestion is to consider what your friends will purchase. That's because online multiplayer has made its way into GTA IV and it is awesome.
Het is dan nog even gelduld voor de ps3 liefhebbers maar dat ''zelf muziek afspelen en in-game friendslist'' kun je straks ook gewoon met de in-game xmb van de Ps3.. Dus ja ik heb de keuze al gemaakt!Frank J. schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:14:
Ik hoop hier geen flamewar mee uit te lokken maar vaak komt de vraag hoe de game draait op beide consoles. Ik quote uit de review van IGN:
[...]
[...]
[...]
Tricky choise, maar als je een 360 hebt zou ik hem persoonlijk hiervoor halen ivm ingame friendslist en zelf muziek afspelen ( Millencollin Home from Home ! ! ! !).
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
maar ik ga voor de 360;Sure, there are framerate hitches here and there and (particularly on 360)
- betere online functionaliteit
- fijnere controller
- straks de nieuwe content exclusief
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 26-04-2008 09:23 ]
gewoon niet, niemand runt een ts/vent bij een consoleAnoniem: 232217 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:39:
[...]
Net gelezen en gekeken en damn het ziet er echt goed uit. Kijk, dit is dus voor mij een reden geweest om een console te halen.
Nu heb ik begrepen dat de ps3(op warhawk na) geen ingame voice heeft/ondersteund. Hoe zou dit dan gaan in gta op de ps3? Een ts/vent runnen?
Anoniem: 244919
Wat bedoel je met ingame voice? PS ondersteund gewoon headset's hoor (zowel USB als BT). Van de games die ik heb weet ik dat het in burnout bijvoorbeeld ook gewoon werkt. Dus dit is niet gelimiteerd tot warhawk ofzo.DarkShadow schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:25:
[...]
gewoon niet, niemand runt een ts/vent bij een console
-Die exclusieve content zal wel tegen betaling zijn en niet veel soeps; sowieso uitbreiden en modden doen we wel op de PC.Phusebox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:22:
[...]
[...]
maar ik ga voor de 360;
- betere online functionaliteit
- fijnere controller
- straks de nieuwe content exclusief
-Online functionaliteit op de ps3 is gewoon gratis
-Fijnere controller heb ik geen ervaring mee
Ik ga lekker voor de PS3; misschien wel iets duurder maar Pop-ins zijn altijd al gaar geweest in de GTA 3d series dus dat wil ik minimaal hebben. Bovendien een blue ray speler ingebouwt is gewoon super handig
(en het aantal mensen met een kapotte xbox baart bij ook zorgen
Asus Zenbook i7 256gb
heb een ps3 en 360
mooi dat ik 360 haal
voor de content
mooi dat ik 360 haal
voor de content
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik haal 'm ook voor de 360:
meer friends op live
extra content
geen installatie
achievements
wat ik begrepen heb zijn de verschillen grafisch minimaal en waarschijnlijk alleen merkbaar wanneer je ze rechstreeks 1-op-1 vergelijkt.
meer friends op live
extra content
geen installatie
achievements
wat ik begrepen heb zijn de verschillen grafisch minimaal en waarschijnlijk alleen merkbaar wanneer je ze rechstreeks 1-op-1 vergelijkt.
I'm just taking care of business
Opzich logisch, de PS3 kan gemakkelijk alles snel en clean van de hdd halen terwijl je op de xbox360 toch met je dvd zit. Ik denk dat de problemen op de ps3 in eerste instantie groter waren tot men op het idee kwam de game te installeren, volgens mij bestaat dat ineens sinds afgelopen winter, in de herfst had ik er nog nooit van gehoord. Pop in is wel erg jammer voor een game als gta4, maar voor een echte multiplayer ervaring zal je toch op de xbox360 moeten zijn.
ja online blijft de xbox360 gewoon beter werken... maar ja je betaald er ook voor.
Gisteren namelijk de MGS4 Online beta gespeeld en dat viel me echt vies tegen zeg. Omslachtig gedoe allemaal.
Gisteren namelijk de MGS4 Online beta gespeeld en dat viel me echt vies tegen zeg. Omslachtig gedoe allemaal.
ik zag er net een filmpje van, maar het is niet echt mijn game. Het duurt veels te lang voor je iemand dood hebt.Phusebox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:47:
ja online blijft de xbox360 gewoon beter werken... maar ja je betaald er ook voor.
Wel apart dat ik gisteren nog 1 of andere Playstation Magazine quote las, waarin ze notabene de 360 versie aanraden.
Voor mij is het simpel, heb alleen een 360, dus daar ga ik 'm voor halen.
Voor mij is het simpel, heb alleen een 360, dus daar ga ik 'm voor halen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ze zullen op Gametrailers wel weer met een comparison komen tussen de 360 en PS3 versie, zoals ze ook bij Assassin's Creed deden.
Met GTA 1 zeker van boven afJumpman schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:04:
Ik ga denk ik voor de Wii.
Burp
Vergeet ook niet de DLC die alleen voor de 360 verschijnt, dat zou voor mij toch -de- reden zijn om hem voor de 360 aan te schaffen wanneer je de keuze hebt.Phusebox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:08:
Ik heb overigens in geen enkel filmpje nog pop in kunnen ontdekken, ook niet in de review, ik vraag me af op welke versie de ign video review was, het werd wel gedaan door de xbox360 man, dus het zal wel xbox360 zijn geweest. In dat geval zou ik me geen zorgen maken.
Niemand weet nog wat die DLC zal zijn en het is vaak genoeg voorgekomen dat het woordje "exclusief" betekende dat "voor andere systemen/consoles/whatever een half jaar later" of iets dergelijks dus ik zou me niet vast pinnen op dat DLC.
Wie weet zijn het gewoon wat nieuwe skins of wat auto's of iets dergelijks
Als het nu een complete stad(-sdeel) zal zijn dat is wat anders maar nu niemand nog weet wat het is zou ik me daar niet al te veel mee bezighouden en gewoon het spel halen voor het systeem dat je hebt of voor het systeem dat je voorkeur heeft als je beide hebt
Als het nu een complete stad(-sdeel) zal zijn dat is wat anders maar nu niemand nog weet wat het is zou ik me daar niet al te veel mee bezighouden en gewoon het spel halen voor het systeem dat je hebt of voor het systeem dat je voorkeur heeft als je beide hebt
Smiling as the shit comes down...
MS betaalt geen 50 miljoen voor een paar skins, en ook niet 50 miljoen voor iets wat een half jaar later op de ps3 verschijnt. Ik vind het ook uiterst onverstandig dat ze er geen licht op laten schijnen, maar ik geloof zeker dat het uren aan niweue gameplay brengt. Deze GTA is voor het eerst een story driven GTA en daarom ben ik voor het eerst ook werkelijk geinteresseerd in deze game, andere GTA's waren leuk voor even, maar ik kon me er geen uren mee vermaken. DLC in de vorm van nieuwe missies is dus een stuk groter dan je normaal zou verwachten. Uitbreiding van een stadsdeel zou mij ook niet verbazen.ScrooLoose schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:33:
Niemand weet nog wat die DLC zal zijn en het is vaak genoeg voorgekomen dat het woordje "exclusief" betekende dat "voor andere systemen/consoles/whatever een half jaar later" of iets dergelijks dus ik zou me niet vast pinnen op dat DLC.
Anoniem: 245311
Misschien dat alles nu wel anders gaat worden nu de x-doos versie al een week voor de release uitgelekt is... Dat heeft Rockstar meer dan $50 miljoen gekost...
Hoezo heeft ze dat $50 miljoen gekost? Het heeft de hype alleen maar sterker gemaakt.Anoniem: 245311 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:38:
Misschien dat alles nu wel anders gaat worden nu de x-doos versie al een week voor de release uitgelekt is... Dat heeft Rockstar meer dan $50 miljoen gekost...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik las ergens dat het voor 10 uur extra spelplezier of 10 uur extra missies zou zorgen, maar kan de bron niet meer vinden. Was wel een respectabele, dacht ik. (alhoewel 10 uur wel overdreven zal zijn)ScrooLoose schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:33:
Microsoft heeft voor die DLC alleen al $50 miljoen betaald. Als zelfs maar de helft daarvan in de ontwikkeling van de episodes wordt gestopt, dan moet 10 uur gameplay per episode makkelijk lukken, Gears of War had bijvoorbeeld maar een budget van $7 miljoen.Joss schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:40:
[...]
Ik las ergens dat het voor 10 uur extra spelplezier of 10 uur extra missies zou zorgen, maar kan de bron niet meer vinden. Was wel een respectabele, dacht ik. (alhoewel 10 uur wel overdreven zal zijn)
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 120937
In een interview met Edge (april 2008) zegt Sam Houser over de DLC voor de 360:
"In the game, you might be walking around and then someone will come up to you and say something like, 'Hey, I need your help', and then you'll be like 'What?' This isn't a story mission', and he'll be like, 'You see that room up there? That's my wife and she's fucking some bloke, and I need you to go and do...' and this little story will unfold from there just randomly."
Verderop zegt ie:
"Really, though, for the downloadable content in general, it's about seeing how people get turned on by the game and then we will tailor the production. We are very tuned into the reactions of the audience and we will go a certain way or another."
En even later:
"I think the mission packs with the episodes are going to be pretty deep, offering another full-on adventure in this world."
Nog even verderop noemt hij de mogelijkheid om episodes uit te brengen en die dan op een bepaalde manier te marketen, meer zoals dat met tv series gebeurt. Dus 'volgende week vrijdag een nieuwe aflevering van...' En dat dan i'marketed aggressively', wat hij daar dan ook precies mee bedoelt.
Dus kleine sidemissies, grote mission packs, episodes en dat allemaal toegespitst op hoe de game ontvangen en gespeeld wordt? Ik ben voor!
"In the game, you might be walking around and then someone will come up to you and say something like, 'Hey, I need your help', and then you'll be like 'What?' This isn't a story mission', and he'll be like, 'You see that room up there? That's my wife and she's fucking some bloke, and I need you to go and do...' and this little story will unfold from there just randomly."
Verderop zegt ie:
"Really, though, for the downloadable content in general, it's about seeing how people get turned on by the game and then we will tailor the production. We are very tuned into the reactions of the audience and we will go a certain way or another."
En even later:
"I think the mission packs with the episodes are going to be pretty deep, offering another full-on adventure in this world."
Nog even verderop noemt hij de mogelijkheid om episodes uit te brengen en die dan op een bepaalde manier te marketen, meer zoals dat met tv series gebeurt. Dus 'volgende week vrijdag een nieuwe aflevering van...' En dat dan i'marketed aggressively', wat hij daar dan ook precies mee bedoelt.
Dus kleine sidemissies, grote mission packs, episodes en dat allemaal toegespitst op hoe de game ontvangen en gespeeld wordt? Ik ben voor!
Ligt er maar net aan hoelang het origineel iemand kan boeien natuurlijk en aan de prijs.Joss schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:40:
[...]
Ik las ergens dat het voor 10 uur extra spelplezier of 10 uur extra missies zou zorgen, maar kan de bron niet meer vinden. Was wel een respectabele, dacht ik. (alhoewel 10 uur wel overdreven zal zijn)
Als je het spel zonder DLC 200 uur hebt gespeeld en de DLC €10 kost en maar 10 uur toevoegd is het niet echt de moeite waard imo
Smiling as the shit comes down...
Yummie http://vimeo.com/941075
Zou er een goede kans zijn dat de game vandaag verkocht wordt?
Ik ga wel ff winkels af vanmiddag, kan niet wachten
Zou er een goede kans zijn dat de game vandaag verkocht wordt?
Ik ga wel ff winkels af vanmiddag, kan niet wachten
Dat snap ik dus niet. Door de installatie loopt de ps3 versie iets beter. Hoe kan het dan een voordeel zijn voor de 360.
In reactie op anderen: installaties zijn er op de ps3 al vanaf het begin, maar is de laatste tijd een hot topic. Verder vind ik het raar dat je bij een spel met een geniale soundtrack andere muziek op zou willen zetten.
PSN: Shiver23
Die pop-up is niet dat een gebouw ineens tevoorschijn komt, maar dat je soms ziet dat de details ineens 'beter' worden.
Verder die framerate is wel bagger, het is niet extreem maar ik vindt het wel jammer, dit is vooral in de nacht als er allemaal licht effecten zijn.
Gameplay is wel vooruit gegaan.
Het is geen perfecte game, maar wel een leuke game.
Verder die framerate is wel bagger, het is niet extreem maar ik vindt het wel jammer, dit is vooral in de nacht als er allemaal licht effecten zijn.
Gameplay is wel vooruit gegaan.
Het is geen perfecte game, maar wel een leuke game.
Anoniem: 218213
perfect is geen enkele game, die plotseling beter wordende texures , dat had gta 3, vice city en san andreas ook al, schijnbaar kunnen anders de consoles het niet aan ,
raar dat bij gta san andreas op de pc precies hetzelfde gebeurt
raar dat bij gta san andreas op de pc precies hetzelfde gebeurt
Ik heb nu anderhalve dag gespeeld, en maar een keer heb ik popup gezien. Dat was toen ik een pittige sportauto heb laten gaan op een lang recht stuk (een brug). Tegen het eind van deze rit, duurde het ongeveer een kwart seconde voordat de textures van de weg goed verschenen. Ik heb al vaker op die snelheid gereden, maar misschien was het het feit dat ik nogal lang op dat tempo doorging (wonderbaarlijk genoeg, trouwens, want onderweg heb ik een stuk of drie ongelukken veroorzaakt) de beslissende factor.DarkShadow schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:25:
Ik heb overigens in geen enkel filmpje nog pop in kunnen ontdekken, ook niet in de review, ik vraag me af op welke versie de ign video review was, het werd wel gedaan door de xbox360 man, dus het zal wel xbox360 zijn geweest. In dat geval zou ik me geen zorgen maken.
Er is dus wel degelijk sprake van popup, hoewel ik het slechts een maal gezien heb- en onder ietwat speciale omstandigheden bovendien. De popup was ook niet ernstig, slechts een fractie van een seconde. Het zou ook kunnen dat de geperste dvd betere performance heeft, zodat jullie van popup helemaal geen last zullen hebben.
Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs
Zoals ook in de review van IGN stond zijn het minimale verschillen. Waar je de game voor koopt hangt voornamelijk af of je online gaat spelen en je de DLC wilt hebben.
Ik heb misschien mijn GTA4 maandag avond al
kan alleen niet zeggen in welke MM het is..
Ik heb misschien mijn GTA4 maandag avond al
wel jammer dat er een achivement is dat je de story binnen 30 uur moet uitspelen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dit kun je Sony niet echt aanrekenen maar is het slechte werk van Konami die niet voorbereid waren op de grote respons en zo nodig hun eigen registratie rommel er doorheen moeten duwen.Phusebox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:47:
Tevens ben ik er zeker van dat beide consoles hun DLC gaan krijgen.
Bedrijven zoals Sony en MS melken graag koeien en GTA4 is een van de dikste koeien sinds een tijdje.
MS heeft hun DLC al aangekondigt en er zijn ook berichten over DLC voor de PS3 en ik denk dat daarna ook beiden nog DLC gaan kopen bij R* gewoon omdat het easy money is.
Ik vraag me alleena f wat voor bedragen ze gaan vragen voor hun DLC of het absurde bedragen zijn ofzo.
Tevens word vaak 10 uur geneoemd per episode voor de 2 episodes die de Xbox krijgt.
Bij zulke dingen ben ik vaak een beetje huiverig omdat men bij half Life 2 Epi 1 ook zulke dingen zei en ik uiteindelijk slechts 1/3 nodig had van hun genoemde playtime.
Dus ik weet niet mischien word de DLC super en houd het je een paar dagen leuk bezig of misschien word het overbetaalde zooi op beide consoles.
De enige reden dat ik denkd at het wel wat leuks word is omdat R* niet vlug teleursteld maar eens moet de eerste keer zijn.
Er was wel pop-up in te zien als je goed keek. Ergens op drie-vierde van de review volgt de camera de auto van achteren (op redelijk hoge snelheid), terwijl die langs een brug gaat. Als je blijft letten op de bosjes links van de weg (voorbij een kruispunt) dan zie je daar meer detaillering ontstaan, wanneer de camera dichterbij komt. Het is dus niet dat objecten ineens verschijnen, het is wel zo dat er dus meer detail toegevoegd wordt.DarkShadow schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:25:
Wat mij betreft een goed pleidooi voor een optionele install. Het is niet heel hinderlijk dat dit zo gebeurd (en als het in deze mate is, dan is dat absoluut acceptabel en zullen alleen mierenneukers er over vallen (of fanboys, een speciale subcategorie
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
las ergens dat content een hele stad als vice city zou worden, dan betaal ik wel 30 euro hoorDeadsy schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:30:
[...]
Dit kun je Sony niet echt aanrekenen maar is het slechte werk van Konami die niet voorbereid waren op de grote respons en zo nodig hun eigen registratie rommel er doorheen moeten duwen.
Bedrijven zoals Sony en MS melken graag koeien en GTA4 is een van de dikste koeien sinds een tijdje.
MS heeft hun DLC al aangekondigt en er zijn ook berichten over DLC voor de PS3 en ik denk dat daarna ook beiden nog DLC gaan kopen bij R* gewoon omdat het easy money is.
Ik vraag me alleena f wat voor bedragen ze gaan vragen voor hun DLC of het absurde bedragen zijn ofzo.
Tevens word vaak 10 uur geneoemd per episode voor de 2 episodes die de Xbox krijgt.
Bij zulke dingen ben ik vaak een beetje huiverig omdat men bij half Life 2 Epi 1 ook zulke dingen zei en ik uiteindelijk slechts 1/3 nodig had van hun genoemde playtime.
Dus ik weet niet mischien word de DLC super en houd het je een paar dagen leuk bezig of misschien word het overbetaalde zooi op beide consoles.
De enige reden dat ik denkd at het wel wat leuks word is omdat R* niet vlug teleursteld maar eens moet de eerste keer zijn.
Onzin natuurlijk, die DLC levert niet genoeg op om slechts een timed exclusive te zijn, voor 50 miljoen. Gewoon boerenverstand gebruiken.Deadsy schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:30:
[...]
En als je even goed nadenkt, dan kan je ook begrijpen dat Sony niet dezelfde DLC zal hebben, omdat ze daar allang reclame mee gemaakt zouden hebben. Wat heeft Sony er mee te winnen om dat ook aan te bieden maar het niemand te vertellen? Het is juist een selling point voor de 360 versie.
Het is natuurlijk makkelijk om af te geven op de DLC, of het is niet belangrijk, of het komt ook voor andere systemen, bla bla. Feit is dat Houser zelf aangegeven heeft dat de DLC 'substantieel' zal zijn en dat ze DLC tot nu toe een rip-off van de klanten vonden. 'nough said.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
misschien dat de mensen geen installatie op hun harde schijf willen? Ik vind het persoonlijk geen nadeel, juist een voordeel. Maar aangezien de 360 een DLC krijgt, is het logisch hem voor de 360 te halen. Sommige willen nou eenmaal graag hun eigen muziek spelenShiver23 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:56:
[...]
Dat snap ik dus niet. Door de installatie loopt de ps3 versie iets beter. Hoe kan het dan een voordeel zijn voor de 360.
In reactie op anderen: installaties zijn er op de ps3 al vanaf het begin, maar is de laatste tijd een hot topic. Verder vind ik het raar dat je bij een spel met een geniale soundtrack andere muziek op zou willen zetten.
Anoniem: 200630 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:53:
[...]
http://cid-63f4d637fa01ed...rowse.aspx/GTA4%20screens
Dit is mijn bewijs, ik mag helaas niet vertellen waar. Er waren maar een beperkt aantal exemplaren.
Nederlandse manual
Pokkezooi, had ik mijn CE nou maar wel bij Play.com besteld.. Achterlijke nederlandse gedoe
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
zeg gewoon waar man
hoesje met handleiding;)Phusebox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:54:
[...]
wel welke keten? en screenshots bewijzen niks, kan ook geripte versie zijn.
Begint met een... en eindigt op....???Anoniem: 200630 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:53:
[...]
http://cid-63f4d637fa01ed...rowse.aspx/GTA4%20screens
Dit is mijn bewijs, ik mag helaas niet vertellen waar. Er waren maar een beperkt aantal exemplaren.
We kunnen wel wat hints gebruiken.
Metal up your ass
Nederlandse handleiding 
Maar wat was is de toegevoegde waarde om het hier te posten dat je het spel al hebt maar niet wilt vertellen waar je het gekocht hebt?

Maar wat was is de toegevoegde waarde om het hier te posten dat je het spel al hebt maar niet wilt vertellen waar je het gekocht hebt?
Anoniem: 216382
Als je nou gewoon een foto van een bon maakt, dan hebben wij er ook wat aan. Kunnen mensen die er al lang op wachten de game ook ophalen
IGN Review: 10,10,10,10,10 = 10

En de PS3 versie is iets in het voordeel:
Oeps, was al gepost.........For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud.
[ Voor 75% gewijzigd door Chrasher op 26-04-2008 12:02 ]
PSN-id: Chrasher
is het spel ook in het nederlands? menu enzo? dat zou echt te sneu zijn
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik kreeg gisterochtend al bericht dat Play.com mijn zending verstuurd had van de SE... Wie weet zijn er meer gelukkigen waarbij het gisteren al weggegaan is
Als de levering net zo snel gaat als het Guitar Hero 3 pakket van een tijd geleden verwacht ik hem dinsdag toch wel binnen... en anders zal dat vrijdag worden ^^
Als de levering net zo snel gaat als het Guitar Hero 3 pakket van een tijd geleden verwacht ik hem dinsdag toch wel binnen... en anders zal dat vrijdag worden ^^
desnoods blur je de plaatsnaam idd ofzoAnoniem: 216382 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:58:
Als je nou gewoon een foto van een bon maakt, dan hebben wij er ook wat aan. Kunnen mensen die er al lang op wachten de game ook ophalen
Anoniem: 200630
Het is een winkel van een kennis van me, ookal zeg ik het er zijn geen exemplaren meerPhusebox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:54:
[...]
wel welke keten?
Ik vraag me dus af hoe hard ze zo'n boete kunnen maken... ik bedoel hoe gaan ze dat bewijzen, dan moeten ze al zelf bij de shops gaan controleren.
Ik heb nu net even 20 minuten gespeeld en ik moet zeggen: WOW! wat een game... Net reed ik een auto van de zeikant aan, wil ik em kapen is het wiel krom
Ach pop in stoort niet, tenminste dat zijn de comments van mensen die hem op de 360 al hebben gespeeld..Chrasher schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:59:
IGN Review: 10,10,10,10,10 = 10![]()
[...]
Framerate is perfect @ 360, krijgt DLC en multiplayer is beter ofcourse. En de 360 versie heeft betere kleuren

Als er toch geen exemplaren zijn kun je net zo goed ff de bon fotograferen, kunnen wij de game namelijk ook bij andere winkels gewoon halen ( Toys R Us )...Anoniem: 200630 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:01:
[...]
Het is een winkel van een kennis van me, ookal zeg ik het er zijn geen exemplaren meer![]()
Ik heb nu net even 20 minuten gespeeld en ik moet zeggen: WOW! wat een game... Net reed ik een auto van de zeikant aan, wil ik em kapen is het wiel kromKogelgaten en bloedspetters etc...je ziet alles op de auto`s en het is niet meer zo leeg als GTA SA bijvoorbeeld.
Ik heb de game gekocht in Beuningen, dicht bij Nijmegen maar ze zijn al op.Anoniem: 216382 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:02:
[...]
Als er toch geen exemplaren zijn kun je net zo goed ff de bon fotograferen, kunnen wij de game namelijk ook bij andere winkels gewoon halen ( Toys R Us )...
Het spel is onder overige artikelen afgerekend, je ziet nergens GTA staan
Anoniem: 189254
Hoe is het beeld? Ik hoorde wat klachten over blur.Anoniem: 200630 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:01:
[...]
Het is een winkel van een kennis van me, ookal zeg ik het er zijn geen exemplaren meer![]()
Ik heb nu net even 20 minuten gespeeld en ik moet zeggen: WOW! wat een game... Net reed ik een auto van de zeikant aan, wil ik em kapen is het wiel kromKogelgaten en bloedspetters etc...je ziet alles op de auto`s en het is niet meer zo leeg als GTA SA bijvoorbeeld.
Eerst wist ik het nog niet zo met die nieuwe DLC, maar na de DLC van Burnout Paradise gezien te hebben die op de planning staat, kan dit best nog wel eens behoorlijk veel zijn.
Wist niet dat met DLC zoveel mogelijk was!
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Het beeld is prima, alleen anti-aliasing is een beetje laag.Anoniem: 189254 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:05:
[...]
Hoe is het beeld? Ik hoorde wat klachten over blur.
en de taal in engels ?
zijn er dadelijk meer gta's verkocht dan de cijfers laten blijken ,Anoniem: 200630 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:04:
[...]
Ik heb de game gekocht in Beuningen, dicht bij Nijmegen maar ze zijn al op.
Anoniem: 260196
intertoys beuningen dus?Anoniem: 200630 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:04:
[...]
Ik heb de game gekocht in Beuningen, dicht bij Nijmegen maar ze zijn al op.
enige gameshop
neem ik wel aan he, je gaat niet in het nederlands gta spelenMars18 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:08:
en de taal in engels ?
google is je vriend en is ook al diverse keren in deze thread voorbij gekomen of in zijn voor lopers.Armada schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:40:
[...]
Onzin natuurlijk, die DLC levert niet genoeg op om slechts een timed exclusive te zijn, voor 50 miljoen. Gewoon boerenverstand gebruiken.
En als je even goed nadenkt, dan kan je ook begrijpen dat Sony niet dezelfde DLC zal hebben, omdat ze daar allang reclame mee gemaakt zouden hebben. Wat heeft Sony er mee te winnen om dat ook aan te bieden maar het niemand te vertellen? Het is juist een selling point voor de 360 versie.
Het is natuurlijk makkelijk om af te geven op de DLC, of het is niet belangrijk, of het komt ook voor andere systemen, bla bla. Feit is dat Houser zelf aangegeven heeft dat de DLC 'substantieel' zal zijn en dat ze DLC tot nu toe een rip-off van de klanten vonden. 'nough said.
Er zijn berichten dat Sony ook content krijgt alleen willen ze hierover nog niet meer vertellen.
En de DLc zal zekerweten genoeg op leveren voor beide de console makers en voor R*.
Google maar eens rond over de verwachte verkoop cijfers. het overgrote deel van de onkosten voor R* zijn de ontwikkel kosten (engine) en reclame voor de game. Deze onkosten zijn verwerkt in hun prijs voor GTA4 en zullen met de verkoop van deze game meer dan terug verdient worden. Deze onkosten hoeven ze dus niet door te berekenen in de DLC en dus is het winst % in de DLC voor R* nog hoger.
tevens zullen Sony en MS ook meer dan genoeg winst maken op de DLC (of ze moeten bizaar lage prijzen ervoor vragen).
laten we als voorbeeld de DLC van MS nemen. Ze betalen 50mln voor 2 episodes das dus 25 per epi.
Verder zal MS nauwelijks nog onkosten aan de Epis hebben. Of ze moeten ervoor kiezen reclame ervoor te maken. Want de donwload kosten (van de server) is verwerkt in de maandelijkse Live Kosten.
MS zal er alleen verlies op maken als geen hond het koopt of als hun prijs ervoor bizaar laag is en beide betwijfel ik.
tevens beweer ik ook niet dat het slechts een timed exclusive is of dat Sony dezlfde DLC gaat krijgen. Iemand anders maakte deze bewering.
tevenz zullen alleen R* en Sony weten waarom zei nog geen reclame over hun content maken. Dit kan zijn omdat deze nog niet af is of omdat deze niets voorsteld of dat deze een grote verrasing ofzo gaan worden. maar zoals gezegd google is je vriend.
@Mars18
Ik heb gelezen dat de DLC gewoon een extra regio zal zijn ter grote van een van de eilanden in GTA4.
Mocht het echt een regio ter grote van VC zijn dan zou 10 uur playtime me tegenvallen.
ik denk:
CD Winkel Melomaan DVD en Games
Julianaplein 23
6641 CS Beuningen gld
Tel 024 6776927
Anoniem: 244919
Ik hoop dat ie ook goede afspraken heeft gemaakt met die vriend over wie de boete gaat betalen
hoe komen ze er achter dan? en dan nog bewijst dit niks, zo'n crappy foto van een groen hoesje met een geprint papiertje kan ik hier ook maken, en dan ff de game downloaden (als je een omgebouwde 360 hebt)Anoniem: 244919 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:20:
Ik hoop dat ie ook goede afspraken heeft gemaakt met die vriend over wie de boete gaat betalen
Het gissen naar een gamestore is misschien een beetje overbodig... het is prachtig weer buiten, de zon schijnt... tis snikheet. Gaat allen genieten van het weertje... voor je het weet is het maandag 23.59 =)
De IGN-review heb ik inmiddels gelezen en de video gezien... en het maakt het alleen maar lastig. Iets waarvan ik toch al weet dat ik et pas maandagnacht kan krijgen, daar omheen turen dagen lang... je gaat je blindstaren op een gegeven moment. Dus het weekend lekker gezellig doen buiten met wat vrienden en mn vriendinnetje... ik ga niet me het hele weekend me vergapen aan mensen die de game al hebben en dergelijke...
De keuze tussen 360 en PS3 is voor mij erg makkelijk, de downloadable content maakt GTA4 op de 360 méér GTA dan op de PS3, simpel. Het is erg jammer, Microsoft die met geld alles afkoopt, maar tis nou eenmaal zo.
De IGN-review heb ik inmiddels gelezen en de video gezien... en het maakt het alleen maar lastig. Iets waarvan ik toch al weet dat ik et pas maandagnacht kan krijgen, daar omheen turen dagen lang... je gaat je blindstaren op een gegeven moment. Dus het weekend lekker gezellig doen buiten met wat vrienden en mn vriendinnetje... ik ga niet me het hele weekend me vergapen aan mensen die de game al hebben en dergelijke...
De keuze tussen 360 en PS3 is voor mij erg makkelijk, de downloadable content maakt GTA4 op de 360 méér GTA dan op de PS3, simpel. Het is erg jammer, Microsoft die met geld alles afkoopt, maar tis nou eenmaal zo.
Anoniem: 120937
MM Roermond heeft geen middernacht opening maar ze krijgen wel van elk platform 800 exemplaren binnen. Dus ik denk dat ik er op dinsdagmiddag nog wel een ga kunnen krijgen.
tja heb dit weekend toch niks te doen en maandag en dinsdag dus geen tijd om op tijd bij een winkel te kunnen zijn... daarna is alles 2 weken dicht en uitverkochtNovah schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:24:
Het gissen naar een gamestore is misschien een beetje overbodig... het is prachtig weer buiten, de zon schijnt... tis snikheet. Gaat allen genieten van het weertje... voor je het weet is het maandag 23.59 =)
Oblivion had ook al aardige DLC, okay niet de horse armour maar denk aan Knigths of the Nine! En het was het waard ook nog, leuke armour! Nog maar een paar dagen dum de da dum!Duuvel schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:05:
Eerst wist ik het nog niet zo met die nieuwe DLC, maar na de DLC van Burnout Paradise gezien te hebben die op de planning staat, kan dit best nog wel eens behoorlijk veel zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door swampy op 26-04-2008 12:34 ]
There is no place like ::1
Die screens zeggen niet zo veel over de game zelf vind ik, je krijgt hooguit een indruk van hoe het er een beetje uitziet. Maar die video's zijn wel erg impressive, zeer duidelijke verbetering ten opzichte van eerdere versies en gewoon ontzetten gaaf om naar te kijken.
Wat me wel opviel aan een voorgaand filmpje is dat het bare-knuckle fight niet echt vlekkeloos verloopt 9 van de 10 keer wordt er misgeslagen/geschopt. Klein detail.
Hier hadden ze 'm nog niet in de winkel in ieder geval, jammer maar geen verrassing. Had 'm graag aan m'n broer en neefje laten zien morgen.
Wat me wel opviel aan een voorgaand filmpje is dat het bare-knuckle fight niet echt vlekkeloos verloopt 9 van de 10 keer wordt er misgeslagen/geschopt. Klein detail.
Hier hadden ze 'm nog niet in de winkel in ieder geval, jammer maar geen verrassing. Had 'm graag aan m'n broer en neefje laten zien morgen.
heb net de PS3 versie gereserveerd bij de Dixons (zwolle, in de V&D beneden).
lekker maar €44,99 betalen (airmiles van mijn ouders
), das nog eens een lekker prijsje.
ik heb nu al zin in dinsdag!
lekker maar €44,99 betalen (airmiles van mijn ouders
ik heb nu al zin in dinsdag!
Physics:
http://i31.tinypic.com/25fq2dg.gif
http://i27.tinypic.com/mv43h0.gif
Auw, auw en nog eens auw....
http://i31.tinypic.com/25fq2dg.gif
http://i27.tinypic.com/mv43h0.gif
Auw, auw en nog eens auw....

[ Voor 6% gewijzigd door Chrasher op 26-04-2008 12:54 ]
PSN-id: Chrasher
lol bij die 2de.. gewoon ook echt weer opstaan
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
plaats ff linkjes; dit is wel erg heftig qua kb'sChrasher schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:44:
Physics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Auw, auw en nog eens auw....![]()
Kicken! Die eerste lijkt erg uit dat stukje uit de 4de (of 3de?) trailer dat Nico zo weggeslingerd wordt uit die auto, erg vet, die tweede ook.
'hij heeft wel zijn hoofd gestoten, er ligt namelijk bloed oppe wegH3llsing schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:52:
[...]
Neem aan dat je http://vimeo.com/941075 bedoelde?DarknessAwaits schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:35:
Ik heb het idee dat het aan de filmer ligt, niet aan het spel.
Rijden kan hij iig niet
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Anoniem: 84457
Ja, das wel jammer, je zou em eigenlijk het liefst naar z'n bebloede hoofd willen zien grijpen...H3llsing schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:52:
[...]
Wel erg mooi, dat er een bloedspoor te zien is.
heb je een link naar de (financiele) bron hiervan?MetroidPrime schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:47:
[...]
Microsoft heeft voor die DLC alleen al $50 miljoen betaald. Als zelfs maar de helft daarvan in de ontwikkeling van de episodes wordt gestopt, dan moet 10 uur gameplay per episode makkelijk lukken, Gears of War had bijvoorbeeld maar een budget van $7 miljoen.
Tegenwoordig is internet-waarheid simpelweg het gerucht dat om de meeste sites staat. Beetje jammer.
I'm just taking care of business
Ja, klopt. We zullen dinsdag wel zien aan wie het lagNakebod schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:54:
[...]
Neem aan dat je http://vimeo.com/941075 bedoelde?
Ik heb het idee dat het aan de filmer ligt, niet aan het spel.
Rijden kan hij iig niet
Het komt letterlijk uit een financieel rapport van Take Two. Microsoft betaald $25 miljoen per episode aan Take Two.mr. TCB schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:01:
[...]
heb je een link naar de (financiele) bron hiervan?
Tegenwoordig is internet-waarheid simpelweg het gerucht dat om de meeste sites staat. Beetje jammer.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Weet iemand bij welke winkel in Rotterdam ze al maandagnacht beginnen met de verkoop van GTA?
Vast al voorbij gekomen maar vond hem erg grappig, de header van TPB:

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb een vraag voor de mensen die GTA4 al officieel hebben. Ik zie dat het alleen om 360 editie's gaat. Waren de PS3 versie's er ook al?
Zucht, hoezo is multiplayer beter? Enige wat PSN nodig heeft is ingame XMB en dan vervalt deze hele discussie. Op het moment vind ik ze al minstens gelijk omdat PSN gratis is en Xbox Live gewoon geld kost. Dit is net zo'n slappe hap fanboy opmerking als zeggen dat de PS3 geen enkele goede game heeft. Dat kon misschien in t begin gezegt worden maar op t moment is t wel anders. En volgens mij zullen er MEER dan genoeg mensen op de PS3 GTAIV online spelen, dus "meer vrienden online?" slaat in mijn ogen helemaal nergens op.Anoniem: 216382 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:02:
[...]
Ach pop in stoort niet, tenminste dat zijn de comments van mensen die hem op de 360 al hebben gespeeld..
Framerate is perfect @ 360, krijgt DLC en multiplayer is beter ofcourse. En de 360 versie heeft betere kleuren.
[afbeelding]
Idd, wil ik ook graag weten.King_Tech schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:09:
Weet iemand bij welke winkel in Rotterdam ze al maandagnacht beginnen met de verkoop van GTA?
Ik denk dat ze bedoelen of mensen buiten GTA om de game op PS3 of 360 hebben. Hebben al je vrienden heb op 360 is het wel zo leuk om hem ook voor de 360 te halen.
Ik ben net een half uurtje thuis van de Batavierenrace of ik word gebeld, de lokale gameshop aan de lijn. Klein winkeltje, onafhankelijk. Dat mijn van de week bestelde GTA4 voor de 360 binnen was en dat ik hem kon komen ophalen. Oh? Da's mooi, dus ik er gelijk heengefietst, moest toch nog boodschappen doen... Ik begrijp uit dit topic dat hij pas dinsdag verkocht zou moeten worden op straffe van een fikse geldboete. Ik heb een goede verstandhouding met de eigenaar, dus laat ik maar niet zeggen welke zaak het was, maar hij wordt dus blijkbaar wel al verkocht... 
Bewijs? Hier...

Ik ga hem gelijk uitproberen, ik ben na het hardlopen op de Bata van vannacht toch te verrot om iets anders te doen dan op de bank te hangen.
Denken jullie dat het kwaad kan om mijn 100% originele en gewoon in de winkel gekochte GTA4 disc in mijn 360 met xbox live gold account te stoppen met werkende internetverbinding? Ik heb niet zo'n zin een ban...
update: wow, er zit een onwijs mooie uitvouwkaart van de stad bij met het metronet op de achterkant, net echt.
En daarnaast een handleiding en een maand xbox live gold.
Bewijs? Hier...
Ik ga hem gelijk uitproberen, ik ben na het hardlopen op de Bata van vannacht toch te verrot om iets anders te doen dan op de bank te hangen.
Denken jullie dat het kwaad kan om mijn 100% originele en gewoon in de winkel gekochte GTA4 disc in mijn 360 met xbox live gold account te stoppen met werkende internetverbinding? Ik heb niet zo'n zin een ban...
update: wow, er zit een onwijs mooie uitvouwkaart van de stad bij met het metronet op de achterkant, net echt.
[ Voor 8% gewijzigd door estorino op 26-04-2008 13:30 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het nuttig. Dit topic is bedoelt voor discussie over GTA IV, chatten kan prima in IRC.
Heb je GTA4 niet netjes gekocht? Dan hoef je dat niet te melden. Hetzelfde geldt voor de aanwezigheid ervan.
Houd het nuttig. Dit topic is bedoelt voor discussie over GTA IV, chatten kan prima in IRC.
Heb je GTA4 niet netjes gekocht? Dan hoef je dat niet te melden. Hetzelfde geldt voor de aanwezigheid ervan.